Friday, July 1, 2011

Idea Asal Mat Sabu



Selepas ini kerajaan wajar membina satu replika ibu negara KL dengan jalan2 yang menjadi kegemaran pendemo untuk berarak.

Bandar Replika terletak di tengah2 hutan Pahang yang masih luas dan projek itu diswastakan, mana2 pihak yang mahu berdemo perlu bayar termasuklah deposit untuk gantirugi kerosakkan yang dibenarkan.

Idea asal adalah Mat Sabu yang menyatakan demo akan meningkatkan perniagaan. Di replika, juga disediakan rumah penginapan termasuk rumah urut moden dan tradisional, gerai makan minum dan lain2. Perkhidmatan teksi dan bas akan meningkat penggunaanya dengan membawa penumpang dari seluruh pelusuk negara ke ibunegara replika.

Balai Polis dan Hospital dikecualikan pembinaannya kerana permit polis tidak diperlukan dan manamungkin berlaku kecederaan kerana semuanya berjalan dengan aman.






NGO dan Pejabat Agensi Perisikan Luar negara wajar dibuka bagi memberi khimat nasihat secara langsung dan tidak tersembunyi bagaimana demo perlu dijalankan secara berkesan termasuklah peruntukan besar perbelanjaan.

Astro boleh buat siaran langsung.



1 comment:

  1. kata TS Sanusi Junid:

    "KALAU KETAGIH UNTUK BERDEMONSTRASI
    37. Banyak isu lain yang boleh digunakan oleh parti komponen Pakatan Rakyat jika mereka ketagih untuk berdemonstrasi.

    38. Ahli-ahli Parti Keadilan Rakyat, umpamanya, boleh mengadakan demonstrasi untuk menuntut supaya Timbalan Presiden PAS minta ma'af dan bertaubat untuk tidak lagi menggelarkan ketua mereka sebagai Al Juburi. Semua pita rakaman dan video mengenai ucapan ini hendaklah diminta balik supaya tidak disimpan oleh ahli-ahli PAS

    39. Satu pesta boleh dianjurkan untuk melihat upacara pembakaran pita rakaman dan video berkenaan."

    AIT! BENAR SANGATLA TAN SRI!!! AMBO SETUJU!!!

    ReplyDelete

𝗟𝗘𝗧𝗔𝗞 𝗥𝗠𝟭𝟬𝗸 𝗕𝗘𝗥𝗔𝗣𝗔 𝗦𝗔𝗬𝗔 𝗕𝗢𝗟𝗘𝗛 𝗨𝗡𝗧𝗨𝗡𝗚?

  𝗟𝗘𝗧𝗔𝗞 𝗥𝗠𝟭𝟬𝗸 𝗕𝗘𝗥𝗔𝗣𝗔 𝗦𝗔𝗬𝗔 𝗕𝗢𝗟𝗘𝗛 𝗨𝗡𝗧𝗨𝗡𝗚? Kita jawab secara am "Letak RM10,000 berapa boleh saya untung?&q...