Sunday, July 31, 2011

MIC cepat berambus mungkin ada lebih baiknya...

KEMASKINI: 

Sikap berlagak dan biadap MIC ini ada menggambarkan bahawa jawatan Menteri Penuh yang diumumkan oleh Najib baru2 ini berasaskan tekanan, desakan dan ugutan MIC sendiri kepada Najib. 

Palanaviel sudah membayangkan awal untuk keluar BN jika desakan MIC tidak dipenuhi, walaupun sudah mendapat jawatan Menteri Penuh, perasaan tamak mereka terus ada untuk menyekat parti kaum India lain untuk bersaing secara sihat dan sekali lagi ugutan secara terbuka dibuat.

Ugutan dibuat berasaskan kepada jangkaan MIC bahawa BN dalam keadaan lemah dan Najib mudah dipermainkan. 

Semalam Najib baru sahaja meminta MIC menjadi faktor, tonggak kemenangan BN dalam PRU akan datang, belum sampai 24 jam, MIC sudah menunjukkan belang, berpaling tadah dan cuba belot.

Najib dan UMNO wajar tidak menjawab segera ugutan MIC, biar mereka resah dengan keputusan dan tindakan mereka sendiri dan sudah pasti di kalangan MIC sendiri ada yang tidak setuju dengan keputusan bodoh Palanaviel yang mahu keluar dari BN. Apa untungnya???


Tunggu dan lihat...

 

ASAL:

MIC bantah keahlian penuh bagi parti serpihan kaum India

31/07/2011 7:58pm

PUTRAJAYA 31 Julai – Parti politik berasaskan kaum India di negara ini boleh menyertai Barisan Nasional (BN) sebagai ahli gabungan atau bersekutu sahaja dan tidak sebagai parti komponen, kata Presiden MIC, Datuk G.
Palanivel.
Katanya, parti serpihan kaum India yang mesra BN boleh menjadi ahli gabungan atau bersekutu dan MIC tidak akan membantah.
"Tetapi sebagai parti utama mewakili masyarakat India, kami tidak benarkan keahlian penuh dalam BN dan sekiranya berlaku, kami akan keluar,” katanya pada sidang media selepas menutup Perhimpunan Agung MIC ke-65 di sini hari ini.
Katanya, MIC selama ini menjadi parti politik terbesar mewakili masyarakat India dalam BN dan ia tidak akan membenarkan sebarang parti serpihan kaum India diberikan peranan atau hak yang sama.
Bagaimanapun katanya, partinya menjemput parti serpihan tersebut menyertai MIC dan menjelaskan ada sebilangan daripada mereka memberi reaksi positif.
Antara parti politik berasaskan kaum India ialah Barisan Kemajuan India Malaysia (IPF), Malaysia Makkal Sakti (MMS) dan Parti Bersatu India Malaysia (MIUP).
Kongres India Muslim Malaysia (Kimma) menjadi ahli bersekutu UMNO sejak 27 Ogos, 2010. – Bernama

.....................................................

Dulu Musa Hitam pernah gertak MCA untuk keluar BN?
KJ? Inilah peluang anda untuk kembali mendapat perhatian - suruh je MIC keluar...

Banyak lagi parti dan pemimpin India yang boleh diharapkan dan menyertai BN,  malah jika MIC keluar, itu satu titik permulaan yang bagus kepada kaum India di Malaysia...

5 comments:

  1. Wow, aku suka MIC keluar. Gambir, Kahang, Tenggaruh, Segamat....tu semua majoriti Melayu yang UMNO bagi kat MIC.

    ReplyDelete
  2. Palanivel kenalah tunjuk garang lebih2 lagi sejak jadi menteri dan di hadapan perwakilan - ini semua drama tamil percuma astro.

    Bukanlah Najib sudah cabar MIC untuk ' awak tolong saya, saya tolong awak - deliver ' dan dalam hal ini apakah MIC mampu memberi jaminan sedangkan sudah ada beberapa parti kaum India yang tidak akan menyokong MIC di pilihanraya jika MIC menunjukkan keengganan berkompromi dengan mereka?

    Parti kaum India lain wajar menjadi komponen BN tetapi belum wajar diberi apa2 kerusi dan sekaligus penerimaan itu membolehkan penyokong dan ahli parti berkenaan menyokong calon MIC di pilihanraya. Kenapalah kaldai sangat MIC ni !!!! Bodoh sombong dan berlagak tak kena tempat.

    Apakah mereka akan dapat kerusi jika menyertai pembangkang seperti yang mereka dapat dalam BN sedngkan pembahagian kerusi PKR, PAS dan DAP pun sedang bertelagah.

    Sikap biadap MIC ini wajar diberi katadua oleh UMNO supaya komponen lain jangan nak tocang.

    ReplyDelete
  3. Dey tambi, lu mau keluar pun ok, lu mau balik negeri pun lagi ok..

    ReplyDelete
  4. Lu minta mydaftar 2 , lu minta budget lebih, lu minta kasi ladang biawak, lu minta sireh pinang percuma, lu minta sekolah, lu minta budaya, lu minta pukimak macam2...orang minta sikit sama lu, lu mabuk setengah kole...chiiittt

    ReplyDelete
  5. MIC kuat bukan atas dasar MIC tetapi atas dasar BN, jangan berlagak le dey tambi...

    MIC menang atas undi Melayu..kalau keluar UMNO tak rugi apa2..banyak kawasan Melayu akan dikembalikan kepada UMNO dan lainnya diserahkan kepada parti kaum India lain.

    Cepat berambus..

    ReplyDelete