Sunday, July 10, 2011

Hadi dipersenda...Orang PAS tolong buka mata...

Pemimpin Pembangkang/BERSIH mana yang tidak ditangkap polis dalam perhimpunan haram samada mereka tidak turun, tengok dari jauh, sembunyi dalam bilik hotel atau paling awal lari lintang pukang sebelum gas pemedih mata atau pancutan air dilepaskan...


1. Anwar
2. Lim Eng Guan
3. Lim Kit Siang
4. Ronnie Liu
5. Teresa
6. Elizabeth
7. Karpal
8. Gorbind dan lain lain yang malas aku nak fikirkan...


Kenapa hanya Hadi selaku Presiden PAS dan Timbalannya Mat Sabu yang terjerat dengan polis sedangkan yang cukup hebat menyokong BERSIH ialah Anwar dan DAP terlepas begitu sahaja.


Kenapa PAS biarkan pemimpin mereka dilembukan jadi korban dan mangsa serta mainan Anwar dan DAP????


Kenapa biarkan orang tua itu yang sepatutnya dijaga dengan rapi oleh ahli PAS diseret polis sedangkan yang lebih muda seperti Husam terlepas?


Kenapa PAS sanggup membiarkan Presiden mereka dihina begitu rupa atas mainan Anwar dan DAP??? Walaupun saya memang anti perhimpunan haram tersebut tetapi cukup sedih dan sayu melihat seseorang selaku Presiden parti, yang seusia seorang ayah atau seusia seorang atok itu dibawa polis...Hadi Awang tetap saudara seIslam ku dunia dan aqirat.


 Kenapa Nik Aziz pentingkan diri lebih dari parti dengan melarikan diri keluar negara ketika dia diperlukan untuk memberi semangat. Apakah pemimpin 'curi tulang' seperti ini yang mahu kekal disanjung dan dipatuh? Apa yang keluarr dari mulutnya sekadar 'sumpah seranah' yang langsung tiada berkat dan contoh yang tidak boleh diikuti.


Kenapa Mat Sabu yang lebih cedera teruk beritanya ditenggelamkan, sedangkan Anwar yang sekadar pedih mata diberi liputan luas oleh media? Ini mainan siapa?


PAS hanya jadi lembu, bab demo berguling atas jalan diserahkan kepada ahli PAS, bab jadi hero, bab makan sedap diserah kepada Anwar dan DAP? PAS hanya hirup sisa kuah...


Saudara seIslamku PAS, tolonglah buka  minda...  jangan sampai PAS jadi anjing kurap dan babi panggang kepada DAP baru nak sedar.....takut terlewat.

5 comments:

  1. Penat bercakap , penat menulis je , mereka tak kan dengar , mereka terlalu taksub ... memang menyedihkan saudara saudara seislamku ..

    ReplyDelete
  2. memang saya setuju,,,PAS anjing kurap dan babi panggang untuk DAP........

    ReplyDelete
  3. HIDUP2,MATI2,HANCUR2 DLL LG LAAAA.YG PENTING TAKKN HILANG ISLAM D DUNIA.

    ReplyDelete
  4. biaq pi kat dia la, dia yang suka rela nak jadi lembu DAP. nasib baik tak kena serangan jantung kalau tak dah arwah dah...

    ReplyDelete
  5. Ahli PAS sekarang lebih dengar cakap, lebih setia, lebih teruja pada dorang luar seperti anwar, Lim Kit Sial dan ambigaduh dari orang sendiri seperti Hadi Awang.

    Kalau pemimpin PAS gagal menyekat minat dan minda ahlinya seperti ini PAS akan jadi parti gendang, bunyi kuat, isi dalam kosong.

    ReplyDelete