Wednesday, August 10, 2011

mamat PAS kata..mykad lebih penting dari soal keimanan ??!!

Isu Penguatkuasa Jabatan Agama Islam (JAIS) dengan Gereja Methodist Damansara Utama telah menenggelamkan isu yang cukup merbahaya kepada negara iaitu isu My Kad dan pendaftaran warga asing di dalam daftar pemilih SPR. Setakat hari ini jawapan yang diberikan oleh SPR diketawakan oleh orang pekak dan buta. Manakala media perdana BN cuba menimbus isu pendaftaran ini.
Parti Islam Se-Malaysia PAS telah membuat keputusan untuk bertemu secara langsung dengan pihak JAIS dan juga gereja Methodist untuk mendapat gambaran sebenar. Negara kita ada undang-undang, siapa yang bersalah akan dihukum. Media bukan gelanggang untuk menyelesaikan perkara ini.- *Kenyataan media oleh Idris Ahmad (gambar kanan) selaku ahli Jawatankuasa PAS Pusat


Seperti meludah ke langit jatuh kedebuk ke muka Nik Aziz dan Hadi - mamat ni meraban - siapa yang melenting? kalau bukan PAS? 
siapa yang buat sidang media? kalau bukan PAS? 
siapa yang minta maaf? kalau bukan MB yang disokong PAS?
Siapa dyang tukang sebok nak interview  hassan ali, jais dan gereja? kalau bukan PAS?
apa kuasa dia nak sebok? bodoh sendiri? siapa? Siapa lagi kalau bukan PAS!

Dah tahu negara ada undang2? kenapa kecoh? siapa? PAS buat kecoh nak bela kapir laknatullah ? kenapa tidak biarkan saluran undang2 jadi penentu kebenaran?


Bila sendiri yang kecoh dan melenting bererti sendiri menenggelamkan isu mykad dan pendaftaftaran warga asing dalam daftar pemilih? 
Ada UMNO suruh berhenti bercakap pasal isu tu? 
Tak adakan? 
so cakaplah? 
tak ada siapa nak halang, tak ada siapa nak tenggelamkan ...

Isu mykad dan pendaftaran warga asing dalam daftar pemilih dianggap lebih merbahaya dari isu murtad?????????? Astarghfirullahhala'azim - buang Islam dan ambil kebajikan - inilah padahnya akidah puak PAS sekarang ini. 
Nak masuk Syurga Allah tanya pasal iman ke ke pasal mykad???

Kalau dah termalu kerana bodoh sendiri jangan le pulak pihak lain nak disalahkan...

# Pihak gereja dan penganjur? mana saksi yang 12 orang tu? Kalau benar kenapa 'sembunyikan'? Kenapa takut?

No comments:

Post a Comment

SATUS QM TERKINI

  Sejak Disember 2023 agak kecoh di medsos dan berlarutan hingga sekarang. Masing masing yang peka berkenaan perkembangan QM mungkin tidak p...