Monday, August 22, 2011

Siapa Mandela-Malaysia

...............
What Nelson Mandela did in 1963, Anwar Ibrahim did yesterday. Used in a righteous cause, the unsworn statement from the dock is a powerful tool against an unjust legal and political establishment. Anwar Ibrahim has rightly said that the outcome of his sodomy trial is a foregone conclusion. Now he has taken this judicial persecution and turned it into a weapon for the betterment of the nation.  
N SURENDRAN
VICE PRESIDENT
KEADILAN 


Menjadi satu keagungan dan kekaguman rakyat Malaysia atas apa yang Anwar buat dan berkorban untuk rakyat Malaysia.  Apa yang telah dilakukan oleh Mandela pada 1963 kini telah diulangi semula oleh Anwar yang tidak ragu2 untuk kita gelar dianya sebagai Mandela-Malaysia.


Cuma satu perbezaan, Mandela tidak LIWAT seperti Anwar. Mungkin Surendran penjilat boleh tolong jawab.

2 comments:

  1. Yes, kita tengok Anwar berjuang dari dalam penjara pula.

    Jangan lari ke kedutaan asing, jangan lari ke tempat persembnunyian baru?gereja?

    Kejayaan hanya diperolehi oleh orang yang benar dan dizalimi sahaja? dan bukannya yang terus berbohong dan menipu, awas!

    ReplyDelete
  2. Hanya orang bodoh dan taka tahu sejarah saja yang menyamakan Rivonia case di Afrika Selatan yang melibatkan pendakwaan penentang rejim apartheid dengan kes Sodomim II kali ini. Ini kes sodomi, nothing to do with liberation whatsoever. Nelson Mandela memberi keterangan dari dock kerana pihak pendakwaan telah buat mcm mcm misalnya mengunakan 90 hari waktu tahanan untuk mendera para tertuduh termasuk tidak memberi mereka peluang untuk bertemu peguam, tiada komunikasi dan siksaan yang lain. Dalam kes Anwar pula, dia yang telah mendapat bermacam layanan istimewa dari mahkamah termasuk dapat menunda kes sampai 70 kali dan macam-macam. Anwar Ibrahim tak layak menyamakan diri beliau dengan Nelson Mandela, not even 10%.

    ReplyDelete

𝗟𝗘𝗧𝗔𝗞 𝗥𝗠𝟭𝟬𝗸 𝗕𝗘𝗥𝗔𝗣𝗔 𝗦𝗔𝗬𝗔 𝗕𝗢𝗟𝗘𝗛 𝗨𝗡𝗧𝗨𝗡𝗚?

  𝗟𝗘𝗧𝗔𝗞 𝗥𝗠𝟭𝟬𝗸 𝗕𝗘𝗥𝗔𝗣𝗔 𝗦𝗔𝗬𝗔 𝗕𝗢𝗟𝗘𝗛 𝗨𝗡𝗧𝗨𝗡𝗚? Kita jawab secara am "Letak RM10,000 berapa boleh saya untung?&q...