Tuesday, August 9, 2011

Najib dan Rosmah - kiamat bagi pembangkang

Pokok persaolan dan fokus utama selepas ini ialah samada Najib dan Rosmah akan muncul sebagai saksi untuk ditemubual oleh Anwar dan rakan gelapnya. Topik itu bagi pembangkang seolah olah dunia akan kiamat esoknya, terlalu besar, tersangat penting,  terlalu teruja untuk menyaksikan realitinya.

Bagi mereka kalau Najib dan Rosmah hadir bererti kemenangan sudah dalam tangan, kalau Najib dan Rosmah enggan hadir, seolah mereka dah menang berganda.

Itu isu pertama, isu kedua ialah apa yang nak mereka canangkan kalau Rosmah dan Najib hadir dan apa pula yang akan  dicanangkan kalau tidak hadir, masing2 sudah tersimpul dalam kepala otak crook mereka.

 Malang juga bagi Anwar, sebab sesetengah penyokongnya mula merasakan kesempatan pertemuan Anwar dengan Najib dan Rosmah sebenarnya satu peluang yang akan digunakan untuk Anwar merayu kepada satu perdamaian, dia dilepaskan.... penyokong Anwar tahu, Najib seorang yang berhati lembut dan mulia, pemaaf dan pelepas... dan Anwar tidak mahu berjumpa Najib dalam situasi yang lain  atau di luar kerana bimbang perjumpaannya kelak terhidu dan orang akan kata, dia menyembah dan merayu Najib.

Dalam keadaan Najib datang ke mahkamah sudah tentu tiada siapa pun akan menyangka Anwar akan ada plan tambahan.....plan pelepas diri. ?

Dan Najib pun juga ada plan pertahan diri, plan pelepas diri dan  pelan kebenaran.....


# Permohonan menemubual saksi adalah satu bab yang telah berlalu, tidak akan ada banyak perbezaan kerana ia tidak akan merubah keputusan mahkamah Anwar Kena Membela Diri.
Cuma nak tahu apa pula permohonan selepas ini.





No comments:

Post a Comment

Keyakinan

  1. Seminggu dua ni ramai sangat leader dan owner dari syarikat networking yang lain call saya. Mereka nak jumpa, nak meet & great, nak...