Tuesday, July 28, 2015

APA KHABAR UMNO JOHOR..ORANG JOHOR, RAKYAT DAN ISTANA JOHOR.

Cuaca di Johor keseluruhannya mendong dan hujan.
Rakyat Johor masih sebok dengan amalan budaya mereka bermarharban dari rumah ke rumah.

Teruskan, tingkatkan kesabaran, kumpulkan kekuatan...

Striker JDT dah kena kad merah, dah kena buang padang - yang tinggal semua kaki bangku...

4 comments:

  1. Sudah datang hukum Qada & Qadarnya.
    Selepas disingkir dari jawatan Timb Presiden UMNO pula nanti, saya percaya Mahyudin akan mula bergerak atas platform lain bersama NGO2x & rakyat yang telah meninggalkan UMNO dalam jiwa dan hati mereka untuk memulakan langkah lain.
    Mahyuddin kena cekal dan vokal tetapi berharap dia tidak terhumban ke penjara (demi mematikan langkahnya). Namun biar apapun yang terjadi nanti, sebahgian rakyat yang celik mata hati akan tetap meneruskan perjuangannya sehingga BN tumbang teruatama di Johor.
    1 hari nanti, BN akan menerima qada & qadarnya jua. Istiqomahlah wahai hati-hati kita. Bencikan kemungkaran dan penipuan, sayangkan kebenaran dalam setiap perjuangan kita nanti. Jangan kerana perut dan tembolok semata-mata, kita tewas pada hawa nafsu kita.
    Istana Johor kali inilah tidak akan berdiam diri. Mereka akan memainkan peranan penting selepas ini untuk mengubah bangsa Johor.
    Mungkin.... (dalam pendapat saya).

    ReplyDelete
  2. Scenerio selepas raya ��

    A : Kabinet dapur baru ke bro??
    B : Tak lah, kabinet lama jugak. Susun2 balik je. .maklum la lepas raya ni besepah sikit. Huhuhu. . .yg mangkuk kasi dok atas sikit, letak kipas sekali. .yg mana dah xmau pakai kasi buang. Cantik x?
    A : makin beselerak je kabinet kau ni bro aku tengok. Banyak sgt mangkuk kt atas tu.
    B : Eh kau ni, rumah aku, aku punya suka la. .kau tak suka kau bole blah. .yg mangkuk² aku letak susun kat atas

    ReplyDelete
  3. Jejak2 transaksi perbankan yg berlaku diluar negara disana mmg akan kekal sepanjang hayat. Jadi hanya menunggu masa utk kita lihat semua titik2 transaksi itu akan dihubungkan.. dari mana duit itu pergi dan sampai mana akhirnya semua duit itu disalurkan -- ini adalah fakta yg memang ditakuti oleh perompak-perompak. Mrk mungkin boleh beli sebahagian orang dgn duit yg dicuri, tapi akhirnya duit mrk akan tidak cukup utk tutup semua rahsia mrk sebab ketamakan manusia dan penjenayah mmg tiada batasannya. PRU14 tidaklah sejauh mana (kini dah 2 tahun setelah PRU13).

    The ppl who are dishonest think they can deceive rakyat, but the rakyat is not blind, and will never forget, and when the day come, the rakyat will demand all those who are complicit with the crooks to be brought to justice and full extent of the law should be applied and whatevr things they have looted from treasury should be confiscated.






    ReplyDelete
  4. Apa yg terjadi di Greece sungguh tragik tapi nampak seperti tidak disebut atau dipelajari di negara kita?. Kini rakyat Greece boleh pergi bank, tapi hanya dibenar keluar duit dlm amaun yg amat terhad dlm sehari [Euro 60]. Pelbagai kekangan keuwangan dikenakan oleh EU utk memastikan hutang Greece tidak menjadi semakin besar. Antaranya, faedah pencen pun terpaksa dikurangkan kepada pesara sebab duit mmg dah tak ada, cukai VAT yg cekik darah -- dan pelbagai sekatan lagi dikena utk mengelakkan hutang mrk semakin menggelembung tanpa sempadan

    Kalau mengikut syarat EU, hutang Greece memang tinggi dan tidak melayakkan mrk memasuki Euro.
    Tetapi pemimpin2 mrk sendiri telah berbohong kepada EU ttg hutang mrk. Pembohongan ini (hutang) secara stratergiknya telah dibantu oleh Goldman Sachs menggunakan teknik penipuan menggunakan instrumen keuwangan yg terselindung [peranan GS ini ada persis dgn hutang yg diterbitkan oleh 1MDB]

    Jika sekarang ini Greece keluar dari Euro, dan kembali kepada matawang asal mereka Drachma, sudah tentu nilai Drachma akan menjunam secara mendadak dan akibatnya ekonomi dan sistem keuwangan Greece akan lumpuh.
    Ini tentunya akan menyebabkan mrk "default" kepada hutang2 dan akan merugikan EU sendiri, yg telah memberikan kemudahan pinjaman kepada Greece tanpa mengetahui status hutang mrk terdahulunya. EU sendiri telah 'terperangkap' dengan penipuan/permasalahan ini - jika EU tidak membantu Greece, pihak EU juga akan rugi jika Greece tidak dpt membayar hutang mrk

    Sebab itulah sekarang rakyat Greece terpaksa akur kepada kawalan keuwangan yg dikenakan oleh EU ---- rakyat menjadi mangsa atas hutang yg entah siapa sebenarnya yg ciptakan?

    Amat jelas, apabila hutang dibuat secara sorok2 dan rahsia2, ianya tidak lain merupakan satu tindakan oleh mereka2 yg tidak ingin menjadi jujur dan telus.

    Jadi jelas dari kisah Greece, adakah patut mana2 negara membiarkan pemimpin mrk berahsia2 akan hutang?
    Negara yg membiarkan amalan ini tidak lain mengundang padah yg akan menghancurkan negara terlibat

    ReplyDelete

SATUS QM TERKINI

  Sejak Disember 2023 agak kecoh di medsos dan berlarutan hingga sekarang. Masing masing yang peka berkenaan perkembangan QM mungkin tidak p...