Wednesday, July 8, 2015

RAKYAT DENGAR DENYUT NADI NAJIB..

Lepas ni dalam PRU 14 para perayu undi termasuklah pemimpin UMNO sendiri, korang berkempenlah sesama ahli korang, kami ni orang luar, bukan ahli UMNO pun, jadi tak penting untuk kamu semua, lepas ni jangan datang untuk rayu undi pengundi atas pagar lagi.
Kepada pengundi atas pagar, UMNO sekarang ni dah besar kepala, mereka berlagak bukan main, bila ditegur mereka tunjuk hero sangat. Nanti bila undi datang untuk rayu undi aku hambat semuanya, pergi jahanamlah dengan korang, aku sakit hati sangat dengan komen juak-juak Najib yang menghina pengundi atas pagar sebelum ini.



Setuju sangat juak2 Ah jib gor ni dia masih perasan...masih buta...aku tak tahu dari mana juak2 ni datang yang masih yakin yang Umno ni masih kuat? Tolong lah sangat2 sekali sekala p la jengok facebook Ah jib gor...90% komen negative macam tu ke rakyat masih sokong dia?


.....

Ada pihak semborono mendakwa blog ini menggunakan sumber barat untuk menulis.

Anon sendiri yang tiada identiti tidak pula menamakan sumber mana yang ada integriti untuk dipercayai dan diyakini buat masa sekarang hatta PM sendiri sudah tercampak ke dalam situasi yang diragui.


Semua pihak tidak perlu menuding terlalu banyak telunjuk dan jari kepada pihak lain untuk menyalahkan sebaliknya akui lah banyak silap dan salah itu datang dari
tindak tanduk diri sendiri, dari kabinet syok sendiri dengan menteri samseng dan berlagak pandai >>>>>>>>>

Apakah sikap ini sedang di amalkan oleh pemimpin kita sekarang.
Ada dengar mereka buat statement semulia ini..
Yang ada sekarang banyak tuduhan kosong, pembelaan kosong dan penafian kosong...

Lebih malang, kerajaan sangat lemah dalam pengurusan krisis, flip flop yang menyebabkan isu satu inci membesar jadi satu kilometer, akhirnya tidak dapat dikawal dan menjadi virus.

Sebaiknya kita mendapat sumber dari pelbagai hala dan cara, menilai dan menganalisa untuk diterima atau ditolak ... blogg ini menghargai perkongsian maklumat dan perbezaan hujah..bukannya peningkatan maki hamun..sedikit emosi perkara biasa kerana rakyat sakit hati atas apa yang berlaku...sekarang negara dalam porak peranda pun dicaturkan oleh barat.

Siapa yang memberi peluang itu?
Kelemahan siapa membuatkan barat ambil kesempatan?
Kalau kita betul dan benar, boleh ke barat perkotak katik...

Sekali lagi jangan banyakkan salah pihak lain..
jangan salahkan rakyat..
jangan mudah cakap..rakyat jangan terpengaruh...
Hakikatnya pemimpin sendiri lupa diri, klentong, membuat fitnah, tidak amanah, bercakap bohong, kroni, rasuah, gagal memahami kehendak rakyat, boros, mewah tak bertempat, menunjuk-nunjuk..

Kelansungan kehidupan rakyat terkini, apakah sengaja rakyat benci dan marah Najib, sengaja bercakap dan jealous pada Rosmah, sengaja geram dan sakit hati pada Menteri dan Pemimpin raja lawak, sengaja mempertikai GST dan 1MDB..... semua itu tidak sengaja, tidak suka-suka kerana rakyat sendiri pun banyak tanggungjawab dan urusan..

Rakyat terfokus apabila kehidupan seharian terganggu dengan peningkatan kos dan gangguan keselamatan dan ketidakstabilan perpaduan...serta banyak perkara yang menjolok mata dan tidak sedap didengar dan dipandang..

Lebih penting apabila rakyat bertanya, samada yang bertanya itu mantan, pembangkang atau mana-mana pihak pun, ia menjadi tanggungjawab kepada kerajaan untuk menjawab dengan cepat dan tepat.


Bukan sekadar jawapan, tetapi jelas, telus, nothing to hide dan
tidak terdedah pula kepada persepsi liar. Jawapan yang berisi akan menangkis segala bentuk persepsi dan fitnah.

Jika isu 1MDB, GST dan isu semasa dan akan datang sekadar bangkai nyamuk.. wajar Najib terus menjadi Ketua Kerajaan sekarang dengan sedikit pengubahsuaian sikap dan pengurusan tetapi jika ianya sebesar bangkai gajah - berundurlah.


Keadaan bertambah buruk apabila penyokong dan cai terlebih sudu dari kuah...
Keadaan juga bertambah buruk jika siasat jadi sesat, audit jadi auta, PAC jadi PACK...

Mohon uruskanlah rakyat dan negara dengan amanah.

81 comments:

  1. Kredebiliti kerajaan Malaysia, agensi penguatkuasaan undang-undang telah hancur di sebabkan sikap hipokriti mentaliti dunia kelas ketiga oleh pihak berkenaan.

    Jika keenam-enam akaun bank itu tiada kaitan dengan Najib, maka keeanam-enam akaun itu milik siapa? Milik Gani Patail? Milik Khalid Abu Bakar? Milik Zeti? Milik Abu Kasim? Milik lembu di tepi jalan, milik kerbau di kubang kah?

    Pihak kerajaan perlu memanggil sidang parlimen khas untuk membentangkan kes ini, itu pun kalau teluslah.

    Kalau beginilah cara permainan politik bodoh pihak kerajaan, membuat duit negara ini seperti duit peribadi pemimpin macam Najib itu, maka dalam PRU 14 maka boleh jahanamlah Barisan Nasional. Malahan kepada parti komponen Barisan Nasional, korang semua tak ada kena mengena dengan isu Najib ni, kalau korang pun bodoh nak ikut rentak Najib ni, dengan korang sekali akan melingkup dalam PRU 14 kelak.

    Rakyat tidak boleh terima pemimpin yang korup tak tak bertanggungjawab.

    ReplyDelete
    Replies
    1. anon 533 contoh rakyat yg tunjuk pandai sedangkan hakikatnya bodoh dan tidak memahami tugas pasukan khas,

      Persepsi syok sendiri malah Tun Mahathir pun tidak minat menjadikan kandungan artikelnya...

      Delete
    2. Anon 6.28, kalau kau pandai sangat, sila terangkan siapakah pemilik keenam-enam akaun yang dibekukan itu, malahan mengapakah pihak peguam negara dan pasukan petugasnya perlu membekukan akaun itu, malahan sebenarnya RM 2.63 billion itu dimasukkan ke akaun itu untuk apa, malahan selepas itu, terdapat berjuta-juta lagi memasuki akaun-akaun tertentu, apakah tujuannya?

      Malahan mengapakah hingga kini Najib tak menyaman, malahan paling kurang pun, pasal apa Najib tak membuat pengakuan berkanun menafikan hal ini dan membuat laporan polis terhadap apa yang dia tuduh dalang utama yang bersekongkol dengan media barat untuk fitnah Najib supaya jatuh dari jawatan Perdana Menteri.

      Sila jawab kerana kau kata kau pandai sangat, nak tengoklah pandai sampai tahap mana, kalau tak boleh jawab sebab kau bodoh tak pernah bersekolah, jangan berlagak macam orang yang pandai ada ijazah pula di lain kali.

      Delete
    3. alahai anon ni ...ini bukan ketinggalan keretapi ini tapi ketinggalan makan nasi goreng USA.

      Delete
    4. Lagi satu komen bodo piang tak pernah bersekolah tapi berlagak pandai macam ada ijazah.

      Dia ni belum minum kencing Najib lagi ni, sebab tu gersang semacam je.

      Delete
    5. alahai ni bkn lagi tak makan nasi goreng USA ini dah masuk tak dapat bubur lambuk

      baca din turtle dia ada ulas sikit...

      Delete
  2. Apa yang jelas adalah rakyat mahu tahu siapakah pemilik keenam-enam akaun berkenaan. Malahan kita juga mau tahu apa kejadahnya RM 2.63 bilion itu disalurkan ke dalam akaun itu dan jumlah itu lebih lagi kerana selepas RM 2.63 bilion itu pun masih ada dana berjumlah RM 10 juta, dan beberapa juta lagi disalurkan berkali-kali apa kejadahnya semua ini?

    Kalau beginilah cara penyiasatan, lebih baik beri beruk di hutan yang siasata, sama saja, kes tak ke mana, ada bukti pun tak didakwa juga.

    Walau apa pun rakyat menunggu Najib menyaman Sarawak Report, Wall Street Journal, dan Tun Dr. Mahathir yang mana Najib tuduh mereka ini bersekongkol dan mendalangi fitnah untuk menjatuhkan Najib dari jawatan Perdana Menteri sebagaimana dalam entri facebook Najib sebelum ni.

    Ingat Najib, teruskan saman kerana peguam negara itu bukan akaun aku sedangkan rakyat meragui pihak penyiasat ini. Teruskan saman, rakyat menunggu, jangan berdolak dalih lagi.

    ReplyDelete
    Replies
    1. cth ketinggalan keretapi malah boleh dikatakan komen syok sendiri jenis baca blog KD shj.

      Delete
    2. Siapa ketinggalan keretapi? Kalau kau dah mendahului keretapi, sila terangkan kepada saya yang ketinggalan ini, siapakah pemilik keeanam-enam akaun yang dibekukan itu, malahan sila nyatakan apa kejadahnya RM 2.63 billion itu dimasukkan ke dalam akaun-akaun berkenaan, malahan selepas RM 2.63 billion, itu sebenarnya berjuta-juta lagi di masukkan ke dalam akaun tertentu, sila jelaskan kepada apa yang berlaku dengan wang itu semua.

      Kalau kau tak boleh jawab, jangan nak berlagak pandai macam ada ijazah sedangk kau tu bodoh tak pernah bersekolah.

      Delete
    3. alahai masih teruk mamat ni sampai tak tahu lagi cerita akaun ini..kesian sungguh
      Aku solute KD ang the gang berjaya menjadikan mereka tertipu dan terus berada dalan dunia fitnah...

      Aii mamat kau kena cari sendiri berita akaun tersebut bukan milik Najib.
      Macam mana nak cari sendiri mahu ingat Kau duduk dimalaysia bukan bangladesh.

      Delete
    4. Wahai anon bodo piang pecacai Najib, ko belum minum kencing Najib lagi ke? Gersang semacam je aku tengok.

      Bodoh, kalau kau kata kau tau beritahulah, milik siapakah keenam-enam akaun itu, milik kau? milik nenek kau? milik bapak tiri nenek kau? milik atuk tiri moyang kau? milik bekas kekasih lama mak kau? bekas awek bapak kau? milik siapa, sila beri tahu, kalau komen macam orang sengal macam kau ni, letak tepi anjing pun anjing pun kebulur nak tengok.

      Delete
    5. Alamak mamat ni dah terkencing...toloooong siap boleh terangkan kat saudara kita ni?

      Delete
    6. Susah kalau bercakap dengan golongan bodoh, mereka bukannya tau berhujah, hanya tau melalak tak tentu hala, biasalah mentaliti bodo piang, tak pernah bersekolah, beginilah keadaannya.

      Delete
    7. Tak baik ckp dia bodoh.... Diakan setiausaha sulit ke empat empat tan Sri....mesti semua tau..
      .eheheb

      Delete
  3. Pembetulan:

    Apa yang jelas adalah rakyat mahu tahu siapakah pemilik keenam-enam akaun berkenaan. Malahan kita juga mau tahu apa kejadahnya RM 2.63 bilion itu disalurkan ke dalam akaun itu dan jumlah itu lebih lagi kerana selepas RM 2.63 bilion itu pun masih ada dana berjumlah RM 10 juta, dan beberapa juta lagi disalurkan berkali-kali apa kejadahnya semua ini?

    Kalau beginilah cara penyiasatan, lebih baik beri beruk di hutan yang siasata, sama saja, kes tak ke mana, ada bukti pun tak didakwa juga.

    Walau apa pun rakyat menunggu Najib menyaman Sarawak Report, Wall Street Journal, dan Tun Dr. Mahathir yang mana Najib tuduh mereka ini bersekongkol dan mendalangi fitnah untuk menjatuhkan Najib dari jawatan Perdana Menteri sebagaimana dalam entri facebook Najib sebelum ni.

    Ingat Najib, teruskan saman kerana peguam negara itu bukan akaun kau sedangkan rakyat meragui pihak penyiasat ini. Teruskan saman, rakyat menunggu, jangan berdolak dalih lagi.

    ReplyDelete
  4. Persepsi dan fitnah yg disengajakan...

    "Jika isu 1MDB, GST dan isu semasa dan akan datang sekadar bangkai nyamuk.. wajar Najib terus menjadi Ketua Kerajaan sekarang dengan sedikit pengubahsuaian sikap dan pengurusan tetapi jika ianya sebesar bangkai gajah - berundurlah."

    Ini adalah Fakta

    KUALA LUMPUR 8 Julai - Pasukan Petugas Khas yang menjalankan siasatan di pejabat 1Malaysia Development Bhd (1MDB) di Jalan Sultan Ismail di sini mulai pagi ini selesai melakukan tugasnya kira-kira 6.30 petang ini.
    Tinjauan Bernama mendapati sebuah trak polis membawa kira-kira 20 kotak yang dipercayai mengandungi dokumen berkaitan daripada pejabat utama 1MDB di tingkat lapan Menara IMC.
    Sementara itu, lapan orang dipercayai anggota pasukan itu keluar dari pintu hadapan dengan membawa sebuah kotak dipercayai berisi dokumen dan sebuah komputer.
    Turut kelihatan beberapa anggota polis mengawasi kawasan itu dengan ketat.
    Pasukan itu tiba di pejabat utama 1MDB itu pada 10.30 pagi.
    Namun tidak diketahui apakah Pasukan Petugas Khas akan datang lagi ke pejabat 1MDB ini bagi menjalankan lagi apa-apa siasatan.
    Pasukan yang ditubuhkan membabitkan Pejabat Peguam Negara, Bank Negara Malaysia, Polis Diraja Malaysia dan Suruhanjaya Pencegahan Rasuah Malaysia bagi menjalankan siasatan berikutan dakwaan The Wall Street Journal kononnya wujud penyaluran dana berkaitan 1MDB ke akaun peribadi Perdana Menteri Datuk Seri Najib Tun Razak.
    Sebelum itu, 1MDB mengesahkan beberapa pegawai pasukan petugas khas mengunjungi pejabatnya.
    "Mereka diberikan beberapa dokumen dan bahan untuk membantu dalam siasatan yang kini sedang dijalankan," katanya dalam satu kenyataan hari ini.- BERNAMA

    ReplyDelete
  5. Rakyat yg tidak pernah meletakkan kepercayaan kepada agensi yg bertauliah. Meletakkan undang2 ditangan sendiri

    "Keadaan bertambah buruk apabila penyokong dan cai terlebih sudu dari kuah...
    Keadaan juga bertambah buruk jika siasat jadi sesat, audit jadi auta, PAC jadi PACK..."

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ayat yg merasakan diri yg benar sedangkan hakikatnya pelopor kepada fitnah..

      Bermula 42 billion dikatakan lesap


      "Siapa yang memberi peluang itu?
      Kelemahan siapa membuatkan barat ambil kesempatan?
      Kalau kita betul dan benar, boleh ke barat perkotak katik..."

      Pada hakikatnya blogger prokerajaan bertungkus lumus memahamkan rakyat pentingnya memberi kepercayaan kepada undang2 yg terbentuk.Walaupun ramai membut persepsi akhirnya akur kepada agensi yg bertauliah walaupun mengambil masa.
      Hari ini rakyat sudah memahami apa itu audit negara..PAC dan parlimen.rakyat meletakkan kepercayaan kpd agensi yg dibawah undang2 agar memastikan malaysia berada dibawah landasan undang2 bkn blogger .

      Delete
    2. Anuar Musa memberikan alasan bahawa Najib adalah Perdana Menteri, sebab itulah dia tak boleh 'berehat' dari jawatannya walaupun siasatan boleh terganggu oleh unsur-unsur yang tidak sihat.

      Inilah jawapan para pemimpin UMNO yang kini lebih mengutamakan kepentingan jawatan kepentingan negara.

      Blog pro Najib kini hanya memutarkan itu dan ini, mereka tidak besikap adil dan telus, misalnya dalam isu laporan WSJ ini, mereka bukannya nak membincangkan apakah yang terdapat dalam laporan itu, mereka sibuk pula untuk menuduh WSJ pernah lapor salahlah, WSJ media Yahudi, WSJ media Barat dan sebagainya.

      Dalam isu siasatan mengenai penyelewengan di dalam 1MDB serta isu RM 2.63 billion itu, selagi orang yang disiasat iaitu Najib masih lagi berkuasa penuh kepada agensi-agensi berkenaan, bagaimanakah ketelusan siasatan akan dapat dilaksanakan? Ini adalah seperti menyuruh seorang perompak menyuruh rakan subahatnya menjadi hakim, seudah tentuk perompak itu akan menang kes, ini adalah analogy sahaja, nanti ada pula blog pro Najib yang terkinja-kinja menuduh yang bukan pasal kenyataan saya ini.

      Sebenarnya yang membela Najib lebih-lebih sangat ini sedangkan banyak bukti yang boleh menyabitkan Najib dalam perlakuan jenayah adalah blog pro Najib, bukannya blog pro kerajaan, kerana blog pro kerajaan hendak merungkaikan misteri ini supaya kerajaan Barisan Nasional boleh terus mendapat sokongan rakyat apabila kerajaan dapat melakukan dengan jujur. Blog pro kerajaan adalah seperti Blog KD, A Sense of Credibility, Jebat Must Die, Chedet, dan beberapa blog lagi yang berhujah berdasarkan bukti yang rasional.

      Delete
  6. Semua pihak tidak perlu menuding terlalu banyak telunjuk dan jari kepada pihak lain untuk menyalahkan sebaliknya akui lah banyak silap dan salah itu datang dari
    tindak tanduk diri sendiri, dari kabinet syok sendiri dengan menteri samseng dan berlagak pandai.


    Najib jelas mempertahan undang2 memberi kepercayaan kpd audit negara dan PAC dlm menjalankan siasatan...Najib mengajar rakyat betapa pentingnya keadilan ditegakkan melaui undang2 khususnya AG,Bank Negara,SPRM dan PDRM .

    ReplyDelete
    Replies
    1. Kalau Najib masih berkuasa penuh terhadap agensi berkenaan, maka ketelusan tak akan dapat dipertahankan, malahan dalam isu hutang 1MDB sebelum ini, berbilion ringgit wang GLC dan badan berkanun digunakan secara salah kerana Najib masih punya akses untuk mengganggu siasatan serta mengganggu bukti dengan kuasa yang dia ada sekarang ini.

      Jadi jangan nak putar lagilah, di negara maju jika pemimpinnya terlibat dengan skandal sebegini, mereka akan letak jawatan, tetapi di Malaysia pemimpin yang dilanda skandal jenayah pun masih boleh berkuasa dan menggunakan kuasa yang ada untuk memanipulasikan itu dan ini untuk menggangu bukti dan menyebabkan siasatan terganggu serta perjalanan kes terpesong.

      Keadaan di Malaysia sekarang ini pemimpinnya setaraf dengan pemimpin di negara-negara korup di mana kuncu-kuncu akan bela pemimpin korup mereka itu untuk mendapatkan habuan dan jawatan.

      Delete
    2. Persepdi dan fitnah yg disengajakan agar rakyat mempercayai Najib berkuasa penuh kepada AG,Bank Negara,SPRM,PDRM,Audit Negara dan PAC.

      Ayat CASH IS KING sengaja dilabelkan agar rakyat percaya pada fitnah tersebut.

      Hanya undang2 yg keras sahaja boleh menjaga negara dari fitnah yg semakin teruk ini.

      Delete
    3. Hakikatnya Najib langsung tak berani mengambil tindakan undang-undang kepada pihak yang dia tuduh sebagai dalang utama yang bersekongkol dengan media barat untuk memfitnah dirinya supaya jatuh dari jawatan Perdana Menteri.

      Ada Najib saman mereka itu?

      Ada Najib buat pengakuan berkanun menafikan semua pendedahan itu?

      Ada Najib buat laporan polis untuk menangkap pihak yang dia kata dalang utama yang bersekongkol nak menjatuhkan dirinya dari jawatan Perdana Menteri yang dia kata dalang itu bersubahat dengan media barat?

      Sila pihak berkuasa ambil tindakan dengan menangkat Tun Dr. Mahathir kerana Najib sendiri menuduh Tun Dr. Mahathir sebagai dalang utama dalam isu ini di mana Najib tuduh Tun Dr. Mahathir berpakat dengan media asing untuk fitnah dan jatuhkan Najib dari jawatan Perdana Menteri, tapi sampai sekarang Najib langsung tak berani buat laporan polis pun.

      Pahlawan Bugis dah jadi Bapuk Tua Bogel pula sekarang ni.

      Kepada juak-juak Najib yang bodo piang tak pernah bersekolah, kalau bagi komen bodoh begini, jangan nak berlagak macam orang ada ijazah pula ye.

      Delete
    4. bang non 658
      AG kita takda ijazah ke?

      Delete
    5. AnonymousWednesday, July 08, 2015 6:51:00 AM ni Peguam Negara ke? Bodoh piang tak tau fikir, kalau tak tau nak berhujah tu diam sahajalah, tak pun kau pergi jilat jubur Najib tu, mana tau dia lempar juga dua tiga ringgit, jadilah untuk habuan kau yang bodo piang pernah bersekolah ni. Itulah taraf kau. Sedarlah diri.

      Delete
    6. Pembetulan:

      AnonymousWednesday, July 08, 2015 6:51:00 AM ni Peguam Negara ke? Bodoh piang tak tau fikir, kalau tak tau nak berhujah tu diam sahajalah, tak pun kau pergi jilat jubur Najib tu, mana tau dia lempar juga dua tiga ringgit, jadilah untuk habuan kau yang bodo piang pernah tak bersekolah ni. Itulah taraf kau. Sedarlah diri.

      Delete
    7. Aiseh mamat ni tak tahu lagi rupanya AG dah nafikan..kesian sungguh..siapa boleh tolong terangkan kat mamat ini....

      Delete
    8. Hoi si tongong, AG sekadar nafi, tapi Najib tak nafikan lagi, kalau bukan akaun Najib, akaun siapa, nenek kau ke atau akaun bekas awek moyang kau?

      Bodoh tak faham soalan, orang dah tau Peguam Negara si Gani tu nafikan, tapi tak konkrit, malahan kau kata kau tau, silalah jawab, biasalah dah terjerat dengan penipuan sendiri putar sana sini pula.

      Delete
  7. Penyokong pembangkang bakal kena diabetes kalau membaca berita ini...........................


    PUTRAJAYA 8 Julai - Semua anggota kabinet parti komponen Barisan Nasional (BN) hari ini menyatakan sokongan untuk bersama-sama Datuk Seri Najib Tun Razak menghadapi dakwaan The Wall Street Journal (WSJ) berhubung penyaluran dana ke akaun peribadi perdana menteri.

    Menteri Pertanian dan Industri Asas Tani, Datuk Seri Ismail Sabri Yaakob berkata, mesyuarat kabinet hari ini ada menyentuh mengenai dakwaan WSJ itu.

    "Semua ketua-ketua parti diberi peluang bercakap, dan kita secara konsensus bersetuju menyatakan sokongan pada Datuk Seri Najib," katanya ketika ditanya sama ada mesyuarat kabinet hari ini membincangkan dakwaan akhbar WSJ kononnya kira-kira AS$700 juta dimasukkan ke akaun perdana menteri.
    Beliau ditemui selepas mengedarkan 2,500 kotak bubur lambuk di perkarangan kementeriannya di sini hari ini.


    Ismail Sabri berkata kabinet juga berpandangan isu itu tidak perlu dispekulasikan sehingga siasatan Pasukan Petugas Khas melibatkan Polis Diraja Malaysia, Suruhanjaya Pencegahan Rasuah Malaysia, Pejabat Peguam Negara dan Bank Negara yang ditubuhkan, selesai dijalankan.- BERNAMA

    ReplyDelete
    Replies
    1. Kepimpinan UMNO memang tak sedar diri lagi, mereka hanya meracun UMNO serta membiarkan parti komponen terus mampus kerana UMNO yang kuat ini pun dipelingkupkan oleh pemimpin atasannya yang bersekongkol dengan suspek jenayah, malahan pemimpin parti komponen pula buta kayu, parti mereka dah teruk pun mereak nak biarkan mampus terus. Patutnya mereka kena rasional dengan mendesak Najib supaya 'berehat' dari jawatannya untuk mengelakkan spekulasi yang tak sepatutnya, tetapi kerana masing-masing nak jaga jawatan sekarang, semuanya membiarkan kepentingan jangka panjang hancur begitu sahaja, mungkin banyak lagi wang yang diselewengkan itu ke dalam akaun yang kita tak tahu lagi untuk puak puak pemimpin keparat ni pelahap sesama mereka, hal parti hancur lantaklah, kerana mereka dah ada apa yang patut untuk kesenangan mereka selepas Barisan Nasional tumbang dalam PRU 14 kelak.

      Sedarlah semua.

      Delete
    2. anon 645 masih tak tahu lagi cerita akaun tersebut bukan atas nama najib..persepsi KD and the gang berjaya menjadikan rakan2nya masih menganggap akaun tersebut atas nama Najib.

      Fitnah ini akan berterusan jika bloger pro kerajaan tidak menjelaskan kepada rakyat.Bukan salah menteri komunikasi tetapi salah rakyat yg percaya kepada berita fitnah.Mudah tertipu ..

      Delete
    3. Sila beritahulah, kalau sekadar bersandiwara macam ni, orang sakit mental di hospital bahagia di Tanjong Rambutan pun boleh buat.

      Ok sekarang itu akaun tu milik siapa, milik kau? Milik bapak kau? Milik mak kau? Milik nenek kau?, Milik atuk kau? Milik moyang kau? Sila beritahu, jangan berlagak macam orang pandai ada ijazah komen macam hebat sangat, tapi bodoh piang sebab tak pernah bersekolah, biasalah, Najib memang suka ambil orang macam ni jadi balaci, sebab senang dipergunakan, bayar sikit, maruah sendiri pun boleh dijual.

      Delete
    4. anon dah mula mengamuk bila aku kata akaun bukan milik Najib..siapa boleh tolong?

      Inilah bahaya fitnah dan persepsi masyarakat jadi tak betul..kebenaran akan berakhir bila rakyat tidak mempercayai AG,Bank Negara,SPRM dan PDRM.

      Delete
    5. Masalahnya Najib sendiri yang membiarkan isu ini merebak menjadi lebih panas, ditambah pula dengan tindakan tak berintegriti pihak kerajaan dan pihak berkuasa yang bersikap seperit melepaskan batok di tangga.

      Ada Najib saman pihak yang dituduh dalang utama dan berkonspirasi untuk jatuhknan dia dari jawatan perdana menteri itu?

      Ada Najib buat kenyataan berkanun untuk menafikan pendedahan pihak yang dituduh dalang utama dan berkonspirasi untuk jatuhknan dia dari jawatan perdana menteri itu?

      Ada Najib buat laporan polis supaya polis menangkap pihak yang dituduh dalang utama dan berkonspirasi untuk jatuhknan dia dari jawatan perdana menteri itu?

      Hakikatnya pihak berkuasa sendiri dah tak boleh dipercayai, macam sebelum ni Najib menipu di parlimen pun tak diambil tindakan, Speaker Dewan Rakyat, Pandikar Amin Mulia, dengan habuan jamban dan perabot baharu maka dia sendiri jadi pecaca Najib, lansung tak ambil tindakan disiplin terhadap Najib yang menipu parlimen pasal isu USD 1.103 yang dari tunai jadi asset, lepas tu berubah jadi unit, lepas ni tak tahulah berubah jadi haram jadah apa pula gamaknya.

      Delete
    6. Isu akaun Najib dah sebulan ya? apa ke bodohnya mamat ni...
      AG,PDRM,SPRM dan Bank Negara engkau ingat charlie charplin ya..

      Delete
    7. Kau tu yang bodoh, kerana pasal apa Najib tak berani nafikan, pasal apa Najib tak berani buat laporan polis menafikan dan minta ditangkap pihak yang dikatakan mendalangi dan berkonspirasi dengan pihak media asing untuk memfitnah Najib bagi menjatuhkan Najib dari jawatan Perdana Menteri, mengapa?

      Kau sendiri tak boleh jawab sebab kau tu bodoh, tak pernah bersekolah, biasalah manusia bodoh macam kau ni memang Najib suka jadikan pecacai, dengan hanya dua tiga ringgit yang dilempar ke tanah pun berkerumun oranga spesis kau ni sanggup menjual maruah diri, kerana bagi korang CASH IS KING, dasar hamba wang.

      Delete
    8. AG buat silap..patutnya dia jumpa KD dulu dan publishkan dalam blog KD bukannya dalam laporan rasmi siasatan..tak gitu KD?

      Delete
    9. Ted Poyology Manoff - pembina tamadun (sendiri declare)

      ...Aikk macam sentap jer ted..ikan ko tak laku ker..tu la..mulut cam longkang..cer biasakan gosok gigi tu ted...

      p/s:..raye nanti jgn lupa beraya umah nek tempoyak..

      Delete
  8. Mentaliti penyokong totok beranggapan dan melabelkan siapa sahaja yang tidak menyokong batang tubuh Najib adalah pembangkang !!!
    Definasi dan persepsi itu sendiri menunjukkan mereka sesat.

    ReplyDelete
    Replies
    1. http://www.artikata.com/arti-358960-pembangkang.html

      1. orang yg melawan (perintah dsb);
      source: kbbi3

      2. orang yg merintangi kemajuan;
      source: kbbi3

      3. penentang; penyanggah;


      Delete
    2. Bila dah tak ada isu untuk dihujahkah, juak-juak Najib akan buat perkara bodoh dengan komen benda-benda bodoh sebegini.

      Biasalah, lagi bodoh, lagi mendapat tempat di pandangan mata Najib, sebab makin bodoh makin senang diperguna, lempar duit dua tiga ringgit pun dah boleh buat apa saja, maruah diri pun sanggup dijual secara timbang kilo.

      Delete
    3. Definasi tersebut diambil dari link yg sahih la..pi la kat link itu

      Delete
    4. Yup, KD betul, minda penyokong najib kena racun, tak sokong najib bukan maksud menentang kerajaan. Najib berhasil brainwash puak2 tertentu bhw najib adalah kerajaan dan kerajaan adalah najib, mcm zaman feudal. Mmg betulla, CASH IS KING!! Brainwash yg berjaya ni dtg dari sumber akaun mana? Akaun yg dibekukan tu bukan akaun najib? Apa punya putarbelit ni...



      Delete
    5. Penyokong Najib hanya mempertahankan undang tubuh Malaysia.

      Penyokong Najib menyerahkan segala permasalahan berkaitan undang2 kepada pihak yg benar dan bertauliah.
      Penyokong Najib mempertahan agensi yg diberi amanah.
      Penyokong Najib mempertahankan SPRM,AG,PDRM,Bank Negara,PAC dan Parlimen

      Delete
    6. Penyokong Najib adalah bodo piang, jenis tak bersekolah, dengan dua tiga ringgit yang dilempar ke tanah, berkerumun juak-juak Najib ni menjual maruah diri, dasar hamba wang, bukannya nak selamatkan parti, tap nak memenuhkan temolok sendiri, harta haram pun mereka tak peduli, CASH IS KING kata mereka.

      Delete
    7. Huh? Disebabkan link bahasa indon tu dia tuduh siapa2 saja yang melawan pemerintah dikira pembangkang? No wonder ada jugak orang berotak udang macam ni ya?

      Delete
  9. HAKIKAT DAN KENYATAAN YG PERLU DI TERIMA ( suka/tak suka/terpaksa ) OLEH MACAI/JUAK/PENYOKONG NAJIB.

    1. Reputasi najib sudah pun parah/kritikal di mata rakyat ( atas perbuatan dan polisi beliau sendiri)
    2. Ketidakupayaan berhadapan/menjawab segala persoalan yg semakin bersarang ( nak tengok dia di tv, one to one dgn reporter cukuplah jarang jarang sekali)
    3. Sesiapa yg mentadbir negara ini adalah pemimpin yg MEMIMPIN, TEGAS, BERVISI dan JELAS dalam setiap kata dan tindakan..nyata lah najib tidak pun menepati kualiti ini.

    PILIHAN YG ADA

    Selamatkan najib ...atau...
    SELAMATKAN UMNO DEMI ABATA!..

    p/s: kalo ted poyology manoff/keris mangkok berayon/nek carut champion tempoyak tak paham apa yg aku tulis ni..buat buat paham sudah lar..

    ReplyDelete
    Replies
    1. Komen syok sendiri yg terus menerus menjadikan persepsi sbg makanan harian.

      Akibat Najib gunakan undang2 mengikut perlembagaab persepsi dibungkuskan kedalam lubang kubur.

      1.Tun M tiada lagi isu 1mdb kerana najib sepak cara sembang persepsi kepada agensi bertauliah audit negara dan PAC.

      2.Tun M mengelupur malu bila isu Altantuya yg dibangkitkan dimalukan oleh hakim2...

      Delete
    2. Najib tuduh Tun Mahathir sebagai dalang utama yang bersekongkol dengan media barat untuk memfitnah Najib bagi menjatuhkan Najib dari jawatan Perdana Menteri sebagaimana tuduhan Najib dalam entri facebook dia sebelum ini.

      Tetapi mengapakah hingga kini Najib tidak menyaman Tun Dr. Mahathir yang dia tuduh sebagai dalang utama itu, sedangkan Wall Street Journal adalah rakan sekongkol sahaja (ikut pada kenyataan Najib dalam facebook dia itulah), mengapakah tiada tindakan undang-undang diambil? Paling kurang sila buat laporan polis, itu pun Najib tak berani buat kerana dia takut semua itu akan jadi senjata makan tuan kerana dia tahu Tun Dr. Mahathir kalau ditangkap dan didakwa di mahkamah, maka Najib tak akan sanggup datang ke mahkamah untuk menjawab segala persoalan yang akan disoal oleh Tun Dr. Mahathir.

      Tengoklah dalam isu Nothing To Hide itu pun Najib larikan diri bila tahu Tun Dr. Mahathir hadir sedang sebelum itu dengan riangnya juak-juak Najib memperolok-olokkan Tun Dr. Mahathir dengan mencabar Tun Dr. Mahathir datang, kononnya kerusi dah ada letak nama Tun Dr. Mahathir pun, tapi bila Tun Dr. Mahathir hadir, Najib larikan diri, gunakan alasan keselamatan yang dicanangkan oleh Ketua Polis Negara dengan hanya mengambil alasan Ali Tinju menggelupur, menjerit-jerit sambil terkinja-kinja seorang diri di luar dewan, itu pun mungkin kerana dah dirancang untuk najib ada alasan tak hadir.

      Blah la, juak-juak Najib ni berlagak macam orang pandai yang ada ijazah, tapi bodo piang tak pernah bersekolah.

      Sedarlah semu.

      Delete
    3. isu nothing to hide jgn baca analisa dari KD sahaja..cerita dah basi la..tak payah terus bermain persepsi.

      Mulai hari ni beri kepercayaan kepada Mahkamah,SPRM,PDRM,Audit Negara,AG,PAC,PARLIMEN,

      Delete
    4. Masalahnya pasal apa Najib takut nak berhadapan dengan Tun Dr. Mahathir? Nazri Aziz sendiri kata Tun Dr. Mahathir itu hanyalah rakyat biasa, tapi pasal apa Najib takut nak bersoal jawab dengan Tun Dr. Mahathir yang hanyalah rakyat biasa, tak ada jawatan dalam kerajaan, malahan dah berumur hampir 90 tahun, kenapa ye?

      Sila jelaskan.

      Delete
    5. Tak perlu jelaskan ...UMNO ada undang2 tubuh.Najib dipilih oleh ahli UMNO sebagai PM.Najib berhak membuat keputusan sendiri dalam mengatur perjalanan negara.Ahli2 UMNO memberi sokongan kepada Najib sbg Presiden.

      Anda sebagai orang luar lebih baik menasihat Kak Zah dan Anwar jaga peribadi.

      Delete
    6. Macamlah UMNO dapat tubuhkan kerajaan dengan ahli orang UMNO sahaja, lepas ni jangan minta undi dari orang yang bukan ahli UMNO untuk sokong calon UMNO dalam pilihanraya.

      Dengar semua, kita ni orang luar sahaja, hal UMNO lantaklah, nanti pilihanraya, bila perayu undi UMNO datang rumah untuk minta sokong calon UMNO, hambat dengan penyapu, eloknya terajang mereka keluar, cakap kepada meraka bahawa pergilah rayu undi pada ahli UMNO, jangan nak terhegeh-hegeh minta undi dari pengundi atas pagar ni.

      Malahan wahai juak Najib, isu yang berlaku sekarang ini bukannya melibatkan kepentingan UMNO sahaja, tetapi kepentingan rakyat, kalau UMNO nak perabis duit mereka, ahli-ahli UMNO nak beri duit kepada Najib untuk diplingkupkan, itu punya pasal korang, tetapi sekarang ini melibatkan isu ekonomi negara, orang bodoh macam kau ni bukan tau apa, dasar pembodek yang yang menghambakan diri pada wang, kau bukannya setia pada UMNO pun, tetapi kerana kau dibayar, Najib lempar dua tiga ringgit dalam longkang, sanggup kau meredah longkang kutip, CASH IS KING pada pandang kau, teruskan jadi pecacai, aku tak peduli pun UMNO nak lingkup ke itu korang punya pasal, yang penting kepentingan rakyat, wang negara jangan dipelingkupkan.

      Delete
    7. Cuba jawab sekejab macam mana dia boleh kata Ah jib gor dipilih oleh Ahli Umno? Sedangkan Ah jib gor tak pernah bertanding pun jawatan Umno? Ah jib gor jadi presiden Umno pun sebab Pak Lah berundur? Jadi dekat mana LOGIK dia Ah jib gor dipilih oleh ahli Umno? Sedangkan pertandingan jawatan presiden pun tak pernah dipertandingkan 2 kali berturut2? Macam mana boleh kata Ahli Umno pilih Ah jib gor sedangkan bertanding pun tak pernah????

      Delete
  10. Najib mme lemah menangani isu srmasa....dengar 7 billion dibelsnja untuk punahsehat disrkeliling najib ..ada punahsehat libral...kristian evanglist...yahudi apco...tapi untuk tepis isu fitnah WSJ dan 1mdb cukup lemah....mana pergi punaisehat najib...sia sia bayar 7 billion tapi fitnah berleluasa ...tak pantas utk cover up isu2 semasa....undur jer klu lemah dan lembab bertindakbalas....

    ReplyDelete
  11. terima-kasih anom 7:14....semoga dipermudahkan jalan untuk anda dalam "menerangi hati nurani geng-geng anti Najib nih....syabas..

    ReplyDelete
    Replies
    1. Sudahlah, nak putar belit pula, isu yang sepatutnya dijelaskan tak pula berani juak-juak Najib ni jelas, tapi saya rasa mereka ni bukan tau apa pun, tukang komen yang dibayar sahajalah, biasalah, malahan Najib pun pergi kutip puak-puak bodo piang tak pernah bersekolah untuk jadi tukang jawab dia, sebab senang diperguna, lempar dua tiga ringgit pun dah boleh buat apa sahaja, termasuklah menjual maruah dan harga diri masing-masing, sebab itulah Najib suka pilih puak bodoh macam ni.

      Sedarlah diri.

      Delete
  12. lepas kantoi...geng-geng anti Najib mula menukar rentak.....setengahnya duri dalam daging dalam Umno dan setengahnya anggota DApiggs...hu hu hu hu..

    ReplyDelete
    Replies
    1. Sebenarnya juak-juak Najib inilah pengkhianat UMNO yang sebenarnya, mereka ini jenis bodo piang, dibayar dua tiga ringgit pun mereka berkerumun menjadi pecacai. Mereka ni mana ada setia pada UMNO pun, mereka setia kepada wang sahaja, sebab mereka pun berprinsip macam Najib juga, CASH IS KING. Kalau lepas ni Lim Guan Eng lempar dua tiga ringgit untuk jadi pecacai DAP pun mereka akan berkerumun jadi barua DAP pula.

      Biasalah, jenis bodo piang, jenis maruah boleh dijual beli, dua tiga ringgit pun mereka kebulur bukan main, biasalah jenis tak bersekolah, macam itulah pemikiran mereka, low class.

      Sedarlah semua.

      Delete
    2. Timbalan,Naib dan MT serta akar umbi bersama Najib.

      KUALA LUMPUR 2 Julai - Biro Perlembagaan dan Perundangan UMNO hari ini menegaskan bahawa penangguhan pemilihan UMNO selama 18 bulan bertepatan dengan maklum balas daripada akar umbi.

      Pengerusi biro berkenaan yang juga Naib Presiden UMNO, Datuk Seri Hishammuddin Tun Hussein berkata, akar umbi mahu pemilihan ditangguhkan sebelum Pilihan Raya Umum ke-14 (PRU-14) diadakan agar parti dapat memberi fokus kepada gerak kerja dalam menghadapi pilihan raya tersebut.

      "Selaku Pengerusi Biro Perlembagaan dan Perundangan, saya merasakan bahawa keputusan Majlis Tertinggu (MT) UMNO itu bertepatan.

      "Ini kerana semasa biro mengadakan taklimat ke negeri-negeri bermula awal tahun ini, biro mendapat maklum balas daripada akar umbi yang mahukan pemilihan parti ditangguhkan," kata Hishammuddin.

      Delete
    3. Teruskan melingkup wahai ahli-ahli UMNO sekalian, pergilah melingkup dengan kepimpinan haprak kamu semua tu, nanti dalam PRU 14, jangan datang merayu undi kepada kami pengundi atas pagar, pergilah kutip para ahli korang untuk undi calon korang dalam pilihanraya, lepas ni harapnya banyak calon bebas akan bertanding, aku dah meluat nak sokong calon UMNO, mereka ni mana pedulikan rakyat, pergi jahanamlah dengan korang semua, aku harap di parlimen aku nanti akan ada calon dari parti bebas, aku akan undi calon bebas, aku tak akan sesekali mengundi calon PAS, PKR atau DAP, kalau tak ada calon bebas aku akan hadir ke pusat pengundian dan merosakkan kertas undi.

      Blah la, nanti masa PRU 14 jangan datang merayu undi kepada pengundi atas pagar, korang berpakatlah sesama korang untuk mengundi calon korang, soal cukup undi tak cukup undi untuk menang dengan hanya undi ahli UMNO korang tu, korang punya pasal.

      Delete
  13. Mmg penyokong yg membawa rebah mcm depa ni la.

    ReplyDelete
    Replies
    1. 1.Penyokong membawa rebah adalah mempercayai 42 billion lesap.
      2.Penyokong Mempercayai Isu altantuya gagal diselesaikan dimahkamah.
      3.Penyokong yg mempercayai media Barat adalah pihak yg menjaga negara ,bangsa dan negara.
      4.Penyokong yg mempercayai AG,SPRM,Bank Negara dan PDRM dikawal Najib sepenuhnya.

      Delete
    2. This comment has been removed by the author.

      Delete
  14. ayat sama.....ayat bolohhh......hua hua hua.....

    dasar rba ataupun pengkhianat dalam Umno...chisss...

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ayat sama dari pecacai Najib tak bersekolah, dasar bodoh yang menghambakan diri kepada wang, dengan dua tiga ringgit pun korang boleh berkerumun menjadi barua, masa Najib lempar duit korang jadi barua Najib, bila DAP lempar duit korang jadi baru DAP, bila PKR lempar duit, korang jadi barua PKR, bila PAS lempar duit korang jadi barua PAS, kalau komunis lempar duit pun korang sanggup jadi barua komunis, CASH IS KING pada pemikirang korang, korang bukannya setia pada UMNO pun, korang hanya setia dengan CASH IS KING, have cash, get your support, no cash, no support, dasar talam seribu muka, tak payah yang menipulah.

      Delete
  15. ..yang dok keliling najib tu ahli umno ker..?

    1.tunku aziz
    2.paul stadlen
    3.jho low
    4.lim kok wing
    5.riza aziz
    6.arab arab bahlol
    7. Wong Chun Wai editor the star
    8. Saifudin Abdullah

    Yang dok meracau racau dlm buletin utama tv3 pertahan najib/mengutuk tdm tu.. yg syg sgt dgn umno tu ahli umno ker?

    1.zamil kita
    2.chegu bard kucing kurap
    3.sam ketot
    4.zahrin duta besar ke indonesia
    5.salleh said keruak ( da ader parti baru dah - USBO nasib baik tak JUBO)
    6.Ezam 6 kotak

    Umno kuat ker kali.ader org mcm

    1. Masterchef mad maslan
    2. Ku Nan ti di pintu syurga
    3. Hassan Malek member kamceng benggali karpet
    4. Shabery top up smpi skang tak setel
    5.Nazri Aziz samseng kampung dusun
    6.Shahidan Kassim cium tangan smpi lebam

    sampaikan keling pu***ak hindraf watyamorty yg takder jasa sebesar kuman dgn melayu pun si najib bapok lantik jadi menteri..

    Sape sebenarnye yg jadi pengkhianat pd parti UMNO??!!.. tepuk dada tanye selera!!!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Lepas ni dalam PRU 14 para perayu undi termasuklah pemimpin UMNO sendiri, korang berkempenlah sesama ahli korang, kami ni orang luar, bukan ahli UMNO pun, jadi tak penting untuk kamu semua, lepas ni jangan datang untuk rayu undi pengundi atas pagar lagi.

      Kepada pengundi atas pagar, UMNO sekarang ni dah besar kepala, mereka berlagak bukan main, bila ditegur mereka tunjuk hero sangat. Nanti bila undi datang untuk rayu undi aku hambat semuanya, pergi jahanamlah dengan korang, aku sakit hati sangat dengan komen juak-juak Najib yang menghina pengundi atas pagar sebelum ini.

      Delete
    2. Setuju sangat juak2 Ah jib gor ni dia masih perasan...masih buta...aku tak tahu dari mana juak2 ni datang yang masih yakin yang Umno ni masih kuat? Tolong lah sangat2 sekali sekala p la jengok facebook Ah jib gor...90% komen negative macam tu ke rakyat masih sokong dia?

      Delete
    3. Saya ahli umno caw tmn cantek cheras dah tak percaya lagi kepada umno di bawah pimpinan najib.

      Raya ni balik kampung pasti jadi cerita sensasi!

      Delete
  16. Woi korang tak perasan ke komen sorang mamat ni BM dia pelik sikit dah la bagi link Artikata bahasa indon apa kebodohnya mamat ni? Ke dia ni yang sebenarnya RBA? Orang kalau ada akal yang sayangkan Umno dia tak kan sokong Ah jib gor sebab Ah jib gor memang tengah merosakkan Umno. Tapi mamat ni pelik sikit bahasa dia cakap macam poyo dah la link artikata tu dia kata sahih? Biol ke apa?

    ReplyDelete
  17. Saya bukan ahli umno tetapi didalam kes ini saya nyatakan Najib dipehak yg benar..yg hak akan mengatasi yg bathil.pengkomen anti Najib berhujah bagai budak hingusan.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Cai..mcm ni hujah kau pertahan si bapok tu..mmg patut kau dgn.bapok ke laut..ubun ubun kau tu lembut lg..cer tengok hujah kau tu dulu..cam budak kencing bercabang..

      Delete
  18. TANGKAP cepat ejen-ejen DALAMAN dari puak PENDATANG PENGGANAS-PENGGANAS KAPIRDAJAL DAPBANGKAI/PKRHOMO-EJEN Barat/ZIONIS-PEROMPAK/PENJENAYAH- no 1 tu!!

    Dan apa hal si PENGGANAS gong eng-DAPBANGKAI tu pikiaq dia lebih BERKUASA dari DYMM YDPA sbg. KETUA AGAMA/NEGARA/ATM, serta K’jaan persekutuan termasuk YAB PM dan KDN/PDRM - sampai nak sewenangnya MEMBEKUkan aset 1MDB?!

    Ini disyaki memang strategi KEPARAT puak PENGGANAS DAPBANGKAI ni nak MENGHALANG mana-mana ajensi persekutuan beli tanah IMDB tu yang mahu menjaga KEPENTINGAN, TANAH dan HAK Bumiputera di sana, yang memang makin TERHAKIS! Maka aku syak, inilah antara sebab UTAMA kenapa depa beriya nak MENJATUHkan IMDB dan YAB PM Islam/Melayu kita!

    Kita sepatutnya JANGAN asyik DEFENSIF - tetapi pemimpin-pemimpin Islam/Melayu juga mesti asyik SERANG ("ATTACK")! Itulah strategi perang memanjang Barat/Zionis dan EJEN-EJEN depa dari puak si PENGGANAS ANTI-ISLAM/Melayu dari puaka PENGGANAS-PENGGANAS KAPIRDAJAL DAPBANGKAI/PKRHOMO, sampaikan Dunia Islam yg. amat kaya minyak/gas- Thorium/Uranium (utk. pembuatan senjata NUKLEAR) boleh diJAJAH sewenangnya!

    Nek Tempoyak.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Fuyyoo.. the carut champion nek tempoyak is back!!!..nenek nenek..masa nenek mengomen nenek tgh menurun ker?..nenek nak tangkap saper?..nenek tangkap je lar mad maslan..dia pandai masak tauuu!!..bole la dia masakkan nenek nasi goreng bersembur ridsect...

      Delete
  19. KEPALA BAPA ATUK MAK NENEK HANG LA TEMPOYAK BASI!!!

    Itulah strategi perang memanjang Barat/Zionis dan EJEN-EJEN depa dari puak si PENGGANAS ANTI-ISLAM/Melayu dari puaka PENGGANAS-PENGGANAS KAPIRDAJAL DAPBANGKAI/PKRHOMO, sampaikan Dunia Islam yg. amat kaya minyak/gas- Thorium/Uranium (utk. pembuatan senjata NUKLEAR) boleh diJAJAH sewenangnya!

    ReplyDelete
  20. OI si anon BANGKAI-KEPARAT RASIS 1.01pm, apahal lu asyik nak TUTUP mulut Nek Tempoyak, lu punyak otak aaahh, itu mcm-si ANJING KURAP-manyak-NANAH si puak PENDATANG PENGGANAS-PENGGANAS KAPIRDAJAL DAPBANGKAI/PKRSODOM-EJEN ZIONIS-PEROMPAK/PENJENAYAH- no 1!!

    Yg. lu pi TIRU separuh aku punya punya tulisan apasal, dasar lu si PENGECUT BANGKAI BABI!

    Yg . lu nak SERANG mak bapak, tok nenek aku apasal - tok nenek, mak bapak, lu yg. LAHIRkan si KEPARAT BANGKAI BABI mcm. lu apahal pula?!

    PI MAMPOS lu kat JAMBAN/KANDANG PENGGANAS KAPIRDAJAL PKRSODOM/DAPBANGKAI-SIAL-si-PORNORASIS-ejen Barat/ZIONIS-PEROMPAK/PENJENAYAH-no-1!!

    ReplyDelete
    Replies
    1. OI si nek tempoyak sundal gampang!! BANGKAI-KEPARAT RASIS , apahal lu asyik nak TUTUP mulut Nek Tempoyak, lu punyak otak aaahh, itu mcm-si ANJING KURAP-manyak-NANAH si puak PENDATANG PENGGANAS-PENGGANAS KAPIRDAJAL DAPBANGKAI/PKRSODOM-EJEN ZIONIS-PEROMPAK/PENJENAYAH- no 1!!

      Yg. lu pi TIRU separuh aku punya punya tulisan apasal, dasar lu si PENGECUT BANGKAI BABI!

      Yg . lu nak SERANG mak bapak, tok nenek aku apasal - tok nenek, mak bapak, lu yg. LAHIRkan si KEPARAT BANGKAI BABI mcm. lu apahal pula?!

      PI MAMPOS lu kat JAMBAN/KANDANG PENGGANAS KAPIRDAJAL PKRSODOM/DAPBANGKAI-SIAL-si-PORNORASIS-ejen Barat/ZIONIS-PEROMPAK/PENJENAYAH-no-1!

      Delete
  21. aku rasalah kalu pemerintah gunakan kekerasan utk perintah, aku yakin rakyat tetap akur dan patuh sbb dunia dah maklum rakyat msia adalah org yg paling lembut sekali dlm dunia, yg paling keras pun dalam alam maya, itulah je yg mereka boleh buat, menyumpah, dll dgn kata lain ckp jer berdegar2 tahi lekat atas gelegar.

    Beberapa exercise dh dibuat utk himpunkan rakyat bagi menjatuhkan kjaan spt mesir takpun mcm hongkong, tp semuanya tak disambut berterusan oleh rakyat walaupun kalu baca dlm internet wooi hebat marahnya seolah2 hancur dh kjaan skrg, alasan yg diberi sbb polis.

    Tak kemana rakyat msia, aku dgr pelajar luar ckp masa dia belajar disini, bapak kenapa org msia ini mampu lakukan kerja2 yg lembut aje? lembut? org msia ni ramai pondan ker, hehe, tak kemana setakat bising dlm internet jer.

    Orang Jakarta

    ReplyDelete
  22. 7.58,
    You are totally right.Warriors indeed but only fingers tip warriors specializing on speculations,perceptions,name calling/labelling,instigating and other form of distorted dessiminating of imformation.......

    ReplyDelete

SATUS QM TERKINI

  Sejak Disember 2023 agak kecoh di medsos dan berlarutan hingga sekarang. Masing masing yang peka berkenaan perkembangan QM mungkin tidak p...