Tuesday, July 28, 2015

RAIKAN KEJAYAAN..

Apa saja isu yang membelengukan peribadi Najib dan Rosmah dikira selesai dan terungkai.

Sudah ada barisan baru yang sedia mempertahankan Najib dari dikonspirasi.

Muhyiddin juga dijangka pulang ke Tangkak sebagai ahli biasa atau rakyat biasa tanpa sambutan sebagai seorang superhero atau wira.







# Drama Tamil baru nak mula / Astro 202

37 comments:

  1. Tengok gambar macam Rosmah yang jadi PM...

    Najib & Zahid cuma jadi pengapit aje.

    ReplyDelete
  2. Jgn buat fitnah !!!!

    Jadikanlah Madrasah Ramadhanyg lalu sebagai pembentuk akhlak, iman dan amal...

    ReplyDelete
    Replies
    1. Tang maner yg fitnah..cer citer shasha, bila di tanye fitnah, bila di kritik fitnah, pantang tak sealiran semuanye di kate fitnah, cuba kau tunjukkan yg maner fitnah?..bukan main sengal cai ah jib gor...

      Delete
    2. Fitnah KEPALA BAPA KO Shasha!!!!
      Yang dia jelas2 menipu dlm parlimen, x kenal jlo, x tau langsung gal ehwal 1md walhal dia adalah ultimate decision maker (JELAS DLN MOA) tu ape ke bendanya?

      Delete
  3. Dah semakin yakin Ah Jib Gor memang nak tutup kesalahan dia dalam isu 1MDB. Enjoylah Ah Jib Gor /Bik Mama sementara boleh. Insya'Allah, rakyat akan 'kerjakan' kamu pada PRU 14 nanti.

    ReplyDelete
  4. Betul tu Sasha...setiap sesuatu berlaku Bi iznilah

    ReplyDelete
  5. Ted Poyology Manoff-pembina tamadun (sendiri declare)

    ..hmmm..keje hang asik jadi tukang angguk, tukang betui, yes man aja ka?.. mana teloq.. oopss tersasul, mana pendirian??!!..

    p/s: ..cer mintak elaun kat PMO, mana tauuuu..

    ReplyDelete
  6. This comment has been removed by a blog administrator.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Anon 4:59...apabila menuduh seseorang itu pembawa fitnah...nyatakan di mana ayat dan perkataan yang dikatakan fitnah..jika tiada, jangan jadi sial.

      Delete
    2. Anon 4:59...apabila menuduh seseorang itu pembawa fitnah...nyatakan di mana ayat dan perkataan yang dikatakan fitnah..jika tiada, jangan jadi sial.

      Delete
    3. kluangman 5:08..kekadang tak perlu ayat atau perkataanpun untuk ianya menjadi fitnah atau umpatan. dengan gambar sahajapun cukup. apa maksud meletakkan gambar supaya kelihatan dan membawa maksud aib? bukankah ia mengajak netizen untuk berasa tidak selesa, mual, menyampah malah benci kepada manusia-manusia yang terdapat dalam gambar? jika perkara tidak benar, ia menjadi fitnah. jika ianya benar tetapi ditonjolkan untuk kelihatan aib ia sudah mengajak kepada aktiviti mengumpat. tak tahulah kalau ada fatwa lain untuk menghalalkan perbuatan sebegini. encik kluangman, fokus adalah kepada perbuatan mengaibkan orang. mungkin encik kluangman boleh berhujah sikit....

      Delete
    4. En Anon 5:18... gambar cantik, apa pulak fitnahnye?? pandai pulak ko ye, skrg bila dah tersepit, orang siar gambar pun dah boleh tuduh fitnah... kenapa? takut rakyat marah?... idola awak tu, bukan sekadar rakyat marah, umno terlungkup, rakyat berperang, negara hancur pun dia dah sanggup tau.... dulu waktu islam dihina oleh kristian, melayu diperlekeh, islam dihina, umno diganyang... ada kah idola awak tu kesah??? sekarang bila kuasa tergugat, kejahatan dibongkar dan terbayang2 takut terseret dgn dakwaan, pantas saja bertindak untuk tangkap semua orang, sekat maklumat, tutup blog, pecat orang yang menasihat... apa itu baik dari menyiarkan gambar?? tak usah awak bermadah dgn bersandar kpd norma2 dan nilai yang kononnya baik... sedarlah awak dan mentor awak tu dah dah tak boleh dibawa berunding... hanya mahkamah sahaja yang layak bagi nya....

      Delete
    5. awak, anon 5:43 dah salah faham. isunya ialah mengeluarkan gambar untuk kelihatan aib. makan besar begitu sebaik sahaja isu tmy disingkirkan membawa maksud apa? awak sendiri dah tahu apa jawapannya. persoalan asal ialah mengajak netizen sama2 melihat keaiban orang lain. tak terlintas langsung dalam diri saya bahawa orang2 dalam gambar itu adalah idola saya. malah saya juga tidak suka cara2 mereka berpolitik dan cara mereka menonjolkan diri, namun itu bukan asas untuk saya sama2 seronok bila aib orang yang tidak saya gemari dipaparkan dan ditonjol-tonjolkan. jika arwah nik aziz diperlakukan begitu saya juga akan mengambil sikap yang sama. awak faham ke tidak berkaitan 'mengaibkan orang ni?' saya tidak mengambil pendirian memihak dalam isu politik kerajaan yang agak kronik dan memeningkan, cuma saya kisah tentang cara rakyat marhein melayan politik. seolah jika satu pihak buat dosa, maka satu pihak lagi perlu membalas dengan dosa juga. awak ni seolah dah terlalu emosional, sampai orang yang saya tidak pernah diajak bercakap malah tak pernahpun bersalam dengan saya awak katakan sebagai mentor saya dan idola saya... jika memang ketentuan orang tersebut diadili dimahkamah, ia tidak menggusarkan sayapun. itu qada dan qadar bagi dirinya. cumanya kembalilah kepada persoalan asal, salah atau tidak mengaibkan orang. sori, kalau masih emosi, istighfar. tidak ada pergerakan suatu zarahpun di dunia ini jika tidak dengan keizinan Allah SWT. apa yang awak sedang marah sangat nipun adalah takdir. eloknya awak bersabar. tmypun ada bercakap begitu kpd penyokongnya.

      Delete
    6. Apakata anon 6:06 g kerumah si pondan ni dan bagi nasihat yg serupa kepadanya???

      Jangan jadi hipokrit la...asal kluar gambar je fitnah/aib....ustad mana yg ngajor?

      Kalau betul prinsip ko taknak aib kan org, pergi jumpa pondan tu tanya dia knp aibkan org dgn tiba2 pecat mereka?

      Delete
    7. rumahnya pun saya tak tahu, camane saya nak jumpa dan nasihat dia. boleh awak tunjuk kat saya mana rumah orang yang awak maksudkan. pastikan saya dan awak dapat masuk, bersalam dan bercakap dengan dia. kalau setakat awak tunjuk aje rumah dia kat mana, lepas tu awakpun cabut lari lintang pukang, baik tak payah. jangan nampak berani sangat kat sini, seolah awak raja keyboard, tetapi nak mintak izin masuk rumah orang yang awak kutuk bagai tu, penakut. ok, saya standby boleh beri nasihat kepada orang yang awak maksudkan, tetapi pastikan awak juga ada sama untuk menjadi bukti apa yang saya cakap nanti ada dalam pendengaran awak. bila dah set, tolong inform saya k....

      Delete
    8. Najib punyai begitu ramai penahsihat tak kan tak boleh beri nasihat cara penampilan depan rakyat ianya adalah standard procedure atau protokol untuk pemimpin lebih2 lagi apabila najib berdepan dengan pelbagai isu dan masalah?

      Mudah aje jika najib takut berdepan dengan rakyat dan juga dunia ini;

      Sila letak jawatan, apakah tidak ada lagi melayu yang boleh memimpin?

      Delete
    9. Ni la dia anon 632...ckp byk tpi rmh nak org tunjukkan la, nak org teman la...sendiri lagak pandai sendiri cari dan wat la...

      X yah nak buang masa aku utk tunjuk dan teman ko jumpa pondan bugis mangkuk ko tu...kalau dia nak ngaku duit masuk takpe la juga, boleh aku bawak kekawan media skali... ...nak nasihat konon...

      Delete
  7. Ko ni mmg kuat fitnah kluang...

    Muhyidin balik pagoh... bukan balik tangkak...

    Nak fitnah pon agak2 laa....

    ReplyDelete
    Replies
    1. Alahai anon 5:13:00

      Pasal salah sebut nama tempat pun jadi isu..pasal pemimpin ader beratus juta dlm akaun peribadi tak nak pulak kau sebut..cam poyo la kau..

      Delete
  8. Itu bukan fitnah , itu kesilapan..itu boleh dibetulkan, itu boleh diminta maaf.

    Gambar apa yang fitnah, bukankah itu gambar meraikan kejayaan. Di dmana salahnya.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Assalamualaikum KD

      Amacam sudah faham apa itu UMNO?

      Goyang goyang arr apa citer??

      Lain kali nak jadi blogger faham la perangai orang UMNO..Kau ingat semua berjuang kerana agama ,bangsa dan negara ke?

      UMNO dulu lain la solid perjuangannya .Ini dah masuk abad ke 21 semua dah berubah..

      Sebab itu la aku dari dulu dah bgtahu UMNO rosak kerana Tun Mahathir..Semenjak beliau mengambil alih UMNO ahli2nya diajar kebendaan.

      UMNO zaman Tun M la paling ramai tidak taat ,saling bercakaran dan hanya inginkan kuasa dan wang.
      Tun Mahathir bukanlah negarawan kalau setakat buat KLCC.

      Adakah negarawan kalau lahirkan ahlinya macam KD?
      bagus ke semua ahli UMNO ikut style KD?

      Kalau semua nak jadi ketua audit..kalau semua nak jadi peguam negara...kalau semua nak jadi ketua polis negara....kalau semua nak jadi hakim..apa nak jadi pada negara?

      KD memang hebat ada masa jadi Polis..ada masa jadi Audit dan sebagainya...

      Delete
    2. apa yang ko merepek ni?? nak jadi batu api pun biarlah cerdik sikit... mentang2lah dgn menyelar TDM, akan diangkat sebagai menteri... kuota dah penuh bang, lagipun awak tu bukan wakil parlimen... tak payah nak membodek... sedorlah diri tu sikit...

      Delete
    3. awas anon 5:42 ni adalah kalangan RBA... menyamar hanya untuk lagakan melayu/umno... cybetroop DAP kafir harbi...

      Delete
  9. Anon anon lah yang paling hebat.

    Mereka ada ijazah tebal-tebal, mereka jadi polis dan hakim dan Tuhan dalam masa yang sama.

    ReplyDelete
  10. Sesetengah Kaum Melayu memang penuh dengan perasaan dan emosi tak bertempat. Perasaan hasad dengki, cemburu, iri hati memang tebal.

    Nampak jer isteri kawan lebih berglamor dan lawah, nak rampas isteri orang pulak.
    Nampak jer kawan berjaya perniagaan, tabuh fitnah kata peniaga Yahudi.
    Nampak jer kawan naik pangkat atau jawatan, tabur fitnah nak jatuhkan kawan.
    Nampak jer orang lebih berjaya, sendiri tak hendak berusaha tetapi mengamuk kata dia pon berhak berkongsi harta kawan dan minta sebahagian.
    Nampak orang lain meraikan kejayaan sesuatu, hati penuh bengis dan iri hati akan buat cerita lain menjatuhkan imej mereka.

    Mereka sahaja yang anggap mereka paling betul, paling intelek, paling berhak, paling cerdik pandai dan yang lain-lain kena ikut kat belakang mereka.

    Jenis ni dipanggil Melayu Haprak.

    ReplyDelete
    Replies
    1. "Nampak jer isteri kawan lebih berglamor dan lawah, nak rampas isteri orang pulak."

      Ai. Ini nak mengata Najib ke ni. Kah kah kah.

      Delete
  11. masyaALLAH,,,kau heretlah nanti kaki dan tangan mu kd penuh kepayahan mohon maaf kepada Najib dan keluaga...tak tahu nak kata apa dah...

    ReplyDelete
    Replies
    1. Cuba teka anon 5:54 ini siapa?
      A) Polis
      B) Hakim
      C) Tuhan
      D) Semua di atas.

      Delete
    2. semua jawapan pilihan itu adalah salah.

      Jawapan yang betul adalah:
      E) "USTAZ" PENCACAI UMNGOK KUCING KURAP!

      Kepada yang berbahagia "ustaz" di atas, sila nyatakan agaknya bila najib dan keluarganya sempat memohon maaf kepada saya sebagai rakyatnya yang memberi undi dan tanggungjawap kpnya agar menjaga saya kaum melayu, menjaga islam agama saya dan menjaga kepentingan Negara Malaysia saya???

      Bagi saya, najib telah buat satu kesilapan besar pada saya iaitu menjahanamkan harapan saya semasa saya memangkah undi suatu ketika dulu. dan saya rasa KD pun sama. Kami menjulang umno, melaungkan2 umno inilah satu satunya parti melayu yg ikhlas melindungi melayu.

      Delete
  12. tindakan terdesak... nantikan tindakan terdesak seterusnya.... org dlm stage ni akn lakukan tindakan2 luar biasa.

    ReplyDelete
  13. dulu..TSMY di julang2..sebab beliau orang sebelah jibby.
    sekarang bila dah ditendang atas nafsu serakah jibby, TSMY di hina, dikeji sertamerta oleh cai cai berbayar mahupun oleh cai cai yg menpunyai otak pengampu totok.

    Andaikata, zahid nanti dikenakan tindakkan sama, maka zahid juga akan dikeji dihina.
    begitulah pemikiran orang umno jibby big mama.

    harap zahid jgn seronok sgt. zahid ibarat bini muda si jibby buaya darat. diceraikan TSMY semata2 kerana nak pd zahid yang kuat mengampu. Biasanya jodoh begini tak kekal lama. Kerja Allah lebih dr segalanya. Rumahtangga begini biasanya akan terus berantakkan. Dan kalau diselidik kisah peribadi jibby sendiri pun adalah sama. Jibby menceraikan bini tuanya dulu dan mengambil bigmama sebagai bini kedua. Semua rakyat jelata tahu siapa bigmama sebelum ini, kini dan akandatang pun sudah boleh agak, kecuali dgn izin tuhan beliau akan berubah.

    Rumahtangga jibby sudah suram. Hatinya penuh dgn bintik2 hitam akibat dr nafsu serakah bigmama.
    Kalau aku dikata fitnah, cuba sahabat buat renungan tentang apa si jibby dah buat. Bukankah telah lari dari adab2 manusia yang diberi otak dan tanggungjawap?

    Zaman jibby adalah zaman umno paling hina.
    insyaAllah, jibby akan mencipta sejarah baru-Manusia PM pertama yang menguburkan umno.
    Dalam umno sendiri pun kini telah terkandung pemimpin yang busuk hati, angkuh sombong dengan jawatan.
    Itu bab pemimpin, bab pencacai belum lagi diambil kira. Mulut kalau tak membabikan, mencelakakan, mendoakan sesama islam cepat mampus, tak sah dan tak lengkaplah hari2 itu. Apa saja yang tak selari dengan cacai umngok jibby akan digelar barua dapig walhal yang menyuarakan pendapat itu datangnya dari mereka yang amat sayangkan parti melayu satu ini. Apakah selepas ini TSMY juga akan digelar BARUA DAPIG kerana ketidaksama haluannya dgn si jibby?? Kita tunggu datangnya komen Keris Berayun @ Mangkok Berayun, Makcik Tua Mabuk Belacan @ Nenek Biol mentekedarah Tempoyak, Ted Manof hindu peniaga ikan dan suku sakatnya. Mereka ini orang umno (kununnya) tapi mereka tak punya otak untuk memikir diri sendiri dgn memalukan organisasi umno itu sendiri dengan tulisan yang "cukup penuh bersopan santun, berbudi bahasa" yang jika dibandingkan dgn tulisan cacai Dapig ibarat langit dgn bumi.

    KD, teruskan penulisan saudara, Aku ini sekadar meluah rasa tapi tak punya kuasa untuk merubah lanskap politik semasa. Nak berdemo, tak punya anggota. Cuma rakyat biasa yang rasa tak sabar2 tunggu tibanya saat PRU14.



    ReplyDelete
  14. Tidak diangkat solat imam yg dibenci makmum,
    Bgmn pula dgn pemimpin yg dibenci oleh rakyatnya ?

    ReplyDelete
  15. Zahid hamidi buat buat sebak...terharu dengan perlantikkan sbg TPM!

    kahkahkahkahkahkahkahkahkahkahkahkahkahkahkah
    sebak??? terharu???? kenapa tak nangis je terus???
    weiii tin kosong, rakyat tau laaa..

    biar sajaaa..tak perlu diucapkan...rahsiamu..rahsiaku...bersamaaa....(Allahyarham Sudirman)

    ReplyDelete
  16. Kalau najib rasa dia berhak melakukan sesuatu yg dia rasa betul kerana kuasa yg ada..rakyat pun amat berhak akan perkara yg sama. Kalau pemimpin tidak mengikut undang-undang...adakah rakyat perlu?

    ReplyDelete
    Replies
    1. alangsiantan;
      jawapannya, rakyat tetap perlu undang2. kalau pemimpin tidak ikut undang2, maka undang2 perlu untuk menghakimi mereka. jangan seperti hukum rimba, pemimpin dan rakyat sama2 tak pakai undang2. siapa kuat dia raja. undang2lah medium yang akan membetulkan apa2 kelemahan, keburukan, kebobrokan dan kejahatan siapapun, rakyat atau pemimpin. pastinya encik alangsiantan ada agama. rasanya norma2 yang diajar dalam agama yang dianuti encik alangsiantan sudah cukup menjawab persoalan encik alangsiantan di atas.

      Delete
  17. "Tun Mahathir bukanlah negarawan kalau setakat buat KLCC."
    Betul tu dia bukan sekadar membuat KLCC. Banyak lagi benda lain yang beliau buat. Antaranya beliau mewujudkan lebih 3juta Melayu di kelas pertengahan.
    Pernah anda terlintas Malaysia mengeluarkan kereta?
    Pernah awak terfikir ada anak Melayu terbang ke angkasa lepas?.

    ReplyDelete
  18. X sabar tunggu pu14. Harap pembangkang menang dan semua setan2 umno dgn ketua pondan ni ditangkap, dibicara, dimalukan dan disumbat ke dalam...

    Since umno pun nampak da bersetuju dgn hudud maka rakyat berharap sangat lah pondan dan semua pengikutnya dihukum hudud kerana menyonglap, menipu dan mengkhianati rakyat..

    UNTUK PEMBANGKANG YG BAKAL JADI GOMEN...RAKYAT NAK MEREKA NI DIBICARAKAN SECARA UMUM/TERBUKA DAN KLU TERBUKTI BERSALAH, SETAN2 NI MESTI DIHUKUM.HUDUD...PONDAN DAN GENG 1MD NYA MESTI DI POTONG TANGAN MEREKA...UNTUK GENG2 PENGKHIANAT NYA...HUKUM REJAM/BALING BATU KEPADA MEREKA....kalau 1/3 jer rakyat malaysia jer da ada 10juta pembaling batu...JANGAN PLAK PASAL DORANG NI ORG BESAR DILEPASKAN!!! KAMI NAK TENGOK HADI AND THE GANG JUJUR ATAU PENIPU GAK...!!!

    ReplyDelete

Keyakinan

  1. Seminggu dua ni ramai sangat leader dan owner dari syarikat networking yang lain call saya. Mereka nak jumpa, nak meet & great, nak...