Friday, November 17, 2017

PROMINENT POLITICAL ANTIBIOTICS : NAJIB LEBIH SAKIT DARI ANWAR






Apa yang berlaku apabila Najib lawat Hadi Awang - political disaster pada PAS !
Hanya yang kuat antibody sahaja dapat bertahan.

52 comments:

  1. Salam Bro. Orang Nismillan kata" dah tebiat'" orang tu. Maksud nya..Dah dekat tu!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Negara lebih tenat dari meka berdua. Itu yang lebih penting untuk rakyat khuatirkan. Yg dua ekor nie perkara keseribu mungkin. (Pinjam istilah terkini)

      Delete
    2. Yang tenat bukan negara ini, tetapi hati dan perasaan orang tua itu dan macai-macainya yang sakit hati dengan pencapaian ekonomi kerajaan pimpinan Najib.
      Baru-baru ini diumumkan KDNK bagi suku ketiga adalah 6.2% iaitu pertumbuhan yang tertinggi dirantau Asia. Untuk rekod:

      1. KDNK 2017 melebihi RM1,600 bilion berbanding pada 2003 yang tidak pernah melepasi RM420 bilion.

      2. Rizab BNM 2017 melebihi RM425 bilion berbanding pada 2003 yang tidak pernah melepasi RM150 bilion.

      3. Nilai aset KWSP 2017 melebihi RM750 bilion berbanding pada 2003 yang tidak pernah melepasi RM220 bilion. Pulangan pelaburan di luarnegara saja adalah RM60 bilion setahun yang memberi manafaat kepada 14.6 juta pencarum dalam bentuk dividen yang kompetitif dan stabil setiap tahun.

      Delete
    3. Jangan buat kelakar. Kasi audit auditor bebas tengok. Masuk bakul angkat sendiri. Eh beraoa besar punya haram dah oiii

      Delete
    4. 1 dan 2, data daripada Bank Dunia.
      3 daripada laporan KWSP yang telah diaudit.

      Delete
    5. Bank dunia mendapat input dari data yang dikeluarkan dari negara yang menjadi ahli itu sendiri. Data boleh diminipulasikan. Sebab itu adalah penting KWSP, Tabung haji dan lain2 di audit oleh badan bebas. Baru boleh dibahas dengan adil. Di atas kertas dan keadaan semasa yang dirasai dan dihadapi oleh rakyat mana satu yang rakyat harus mempercayai? Laporan yang berwarna warni indah tidak bermakna kepada rakyat yang menderitai keperitan kehidupan yang dirasai mereka. Kita tidak boleh membohongi diri sendiri.

      Delete
    6. Setuju benar itu. Data-data sudah diaudit dan dibentangkan di dewan rakyat. Tiada bantahan dibangkitkan oleh pembangkang.

      Di luar kertas, pasar-pasar malam, pasaraya-pasaraya, tempat-tempat pelancungan, restoran-restoran penuh sesak dengan pelanggan-pelanggan tempatan.

      Delete
    7. Tahu tak istilah window shopping? Kenapa giant banyak tutup kalau masih banyak orang berbelanja? Takper.Bursa saham malaysia adalah yang paling lemah dalam asia. Index naik tidak sampai 5%. Ikat dng belom helium baru bolih naik.

      Delete
  2. CILOK DARIPADA BLOG 'ZAMKATA'

    Ini pandangan Tan Sri Zainuddin Mydin berkaitan lawatan Najib dan Rosmah ini;

    " Perdana Menteri Datuk Seri Najib dan isteri melawat bekas Timbalan Perdana Menteri Anwar Ibrahim di Hospital hari ini.Ini mencetuskan harapan besar penyokong-penyokong Anwar terhadap kemungkinan Anwar dibebaskan lebih awal atas ehsan Perdana Menteri. Mahathir tak ada kuasa. Demikianlah hebatnya politik di Malysia sehingga banduan pun boleh menjadi rebutan antara pemimpin politik kerajaan dengan pembangkang.Apabila tindakan Tun Mahathir menerima kembali Anwar yang ditahannya sebagai kawan politik maka penerimaan Perdana Menteri Datuk Seri Naib memberikan pegertian yang lebih luas kerana kesanggupan Perdana Menteri menemui musuh politiknya yang utama menampakan seperti pemulihan persahabaan politik. Siapakahyang akan menang dalam perebuan banduan ini?
    Bagaimanapun gambar sensasi ini dengan jelas tidak menampakan kehangatan persahabatan sebaliknya menepati kata kata "dekat tetapi jauh."Ini mungkin tidak disedari oleh ramai orang yang hanya melihat luaran tetapi tetapi tidak nampak dalaman, kedudukan Datin Seri Rosmah Mansor terpisah jauh dari isteri Anwar Ibrahim, Datin Seri Wan Azizah,dipisahkan oleh katil.Kenapapa Rosmah tidak terus pergi duduk disamping Wan Azizah jika ada rasa persahabatan sejati. Demikianlah sebuah drama politik yang tidak natural, yang penuh dengan kepuraan,yang mudah mengelirukan rakyat biasa."

    ReplyDelete
  3. INI PULA PANDANGAN SALAH SEORANG PEMBACA BLOG ZAMKATA;

    panglimo potaseh18 November 2017 at 08:22
    Pak Zam.

    Sejarah biasa berulang-ulang sebab manusia lah yang mengukir sejarah. Ukirannya secara lazim akan mengikut arus dan persekitaran semasa sejarah itu diukir.

    Dalam ingatan saya perhubungan Sudara Nuar dan Najib agak panjang.

    Chedet menjemput Sudara Nuar bersamanya pada 1982. Katanye untuk memperkuatkan benteng dari serangan ekstrimis ugama PAS dan Arqam ketika itu. Juga untuk mendepani pengaruh KuLi-Musa.

    Sebagai hulubalang muda ketika itu Najin bernaung dibawah ketiak Chedet.. lantas menjadi macai Sudara Nuar kemudiannya.

    Krisis UMNO 1987, kita dapat melihat Chedet hampir ditumbangkan oleh KuLi. Nasib baik kuda tungangan Chedet, iaitu Sudara Nuar tegak dibelakangnye.

    Najib pulak bertengong diatas pagar ..tak tau sempadan mana dia nak pergi. Mana yang untung pada dirinye maka disitulah ia akan merebahkan badannye yang semakin membulat ketika tu.

    Maka dikhabarkan ketika Najib merebahkan badannye ke kem Chedet ..dikatakan itulah inti kemenangan Chedet. Maka dari situ lah hikayat Chedet, Sudara Nuar dan Najib bermula.

    Bezanya 30 tahun dulu Najib tak ada Rosmah.. sekarang dah ada. Dikatakan Rosmah ini sebagai penjaga sauh dan penabar layar untuk Najib masa ini.

    Setelah 30 tahun berlalu, nama-nama ini juga yang akan menentukan masa depan negara. Ia semacam tiga watak utama dalam filem koboi Clint Eastwood/Sergio Leone "the good, the bad and the ungly".

    Sekarang ini apa saja boleh berlaku. "three stogees" ini punya sejarah melanun dan apa saja akan dilakukan untuk mendapatkan kuasa. Kuasa ada lah segalanya.

    Yang unik nye mereka turut ditemani oleh buah hati masing-masing. Dr Hasmah dan Dr Azizah.. dua dokter ini masih kekal sejak 30 tahun dulu. Rosmah 30 tahun dulu, kita tak tahu beliau dimana ..Najib tahu kut.

    Rosmah tak punya sijil profesional perubatan moden seperti Hasmah dan Azizah. Tapi dikatakan Rosmah amat mahir dengan ilmu kebomohan tradisional. Kira dalam skop perubatan juga lah.

    Jadi diantara Cedet, Sudara Nuar dan Najib ..apakah percaturan mereka selanjutnye. Najib ada bercakap tentang catur masa bajet hari itu. Ingat aku Najib hanya tahu prihal sauh dan layar sahaja ..itu pun di kemudi oleh isterinye?

    JADI, SEBAGAI RAKYAT BIASA, KITA TUNGGU..............

    ReplyDelete
    Replies
    1. dikatakan...dikatakan...dikatakan. siapa yang mengatakan?.

      Delete
    2. Tak tumbuh, tak melata. Tak sungguh, orang tak kata.

      Delete
    3. Setakat cerita dikatakan...dikatakan...dikatakan yg dijaja tak semestinya semua benar melainkan cuma mencantumkan plot2 cerita lama menjadi satu cerita baru aje. Tun M, Kuli, Anuar dan Najib mempunyai kepentingan masing2 semasa era UMNO berkuasa. Malah semasa Tun M membawa Anuar masuk pun adalah kerana aura Anuar sebagai pemimpin dikalangan anak2 muda yg menyerlah dan bukan semata2 kerana nak mengimbangi Kuli atau Najib lebih2 lagi Najib masa tu bernaung di bawah ketiak Tun M...mcm budak kecik. Yang pasti, Najib lah pemimpin paling licik mcm belut yg terlupa skill2 survival dlm politik nie bukan semata2 Cash is King tapi keupayaan strategik thinking yg ada seperti Tun M...tak perlu cash atau apa pon semua musuh2 lama bergabung di belakang beliau skrg. Cuma satu salam kt mahkamah Anuar sudah kembali ke Tun M, Tun Hasmah dah berpeluk2 dgn Kak Wan malah Nurul siap pergi beraya di London bersama Tun M sekeluarga.

      Najib nie licik mcm belut tapi bodoh mcm lembu...sebab tu senang ditarik hidung oleh sesiapa termasuk la Rosmah. Najib licik mcm belut tu sebab dia tau Tun M akan stemroll jalan utk dia jadi PM semata2 nak balas jasa bapak dia...jadi dia pon dok diam2 laki bini...songlap pon skit2 berpada2. Serupa itu belut letrik tetiba dia kasi kejutan dekat Tun M sampai tersedar yg selama ini Najib bukan sahaja belut sungai yg biasa tetapi belut letrik yg cukup merbahaya sampai sapa2 yg dekat mmg akan mati....DIKATAKAN LA...mcm Altantuya..si sirul...kevin morais...byk la mangsa2 Najib nie. Mcm Cik Minah cakap...tak tumbuh, tak melata. Tak sungguh, orang tak kata.

      Delete
    4. tak tumbuh, tak melata. Tak sungguh, orang tak kata.
      macam cincin 24 juta la. dah sungguh orang kata. sekali dalam mahkamah..orang yang mengata tu kata gurau pulak. camne tu ye

      Delete
    5. Aku setuju benar dengan kenyataan 4:27 itu. Jadi memang ada asasnya ceramah-ceramah oleh ramai penceramah berkenaan Maminco-Makuwasa, Perwaja Steel, BMF, BNM Forex dsb.

      Kalau tiada angin, manakan pokok bergoyang. Betul!

      Delete
  4. AsSalam,
    La apa lah menziarahi sdr sesama Islam nak dipolitikkan..
    Sila tanya pada yg arif bab agama apa faedah dan ganjara kalau kita menziarah orang saki/uzur
    Semasa Arwah Tok Guru sakit,Arwah Dato Harun Din dan TGHH sakit kan Najib pergi melawat juga.
    Tak elok kita buruk sangka buat dosa kering aja.
    Politik politik juga,tetapi kalau sesuatu yg baik perlu lah diakui..

    ReplyDelete
    Replies
    1. Nak ziarah, pegi je lah ziarah. Perlu ke lepas ziarah, sebarkan gambar kat twitter, bagi tau org aku ziarah si polan.

      Org politik buat kerja hebah2 ni, nak dpt political milege.

      Delete
  5. Banyak kali dah sakit kenapa baru kali ini lawat? Nuar nak kena liwat kot Anon 12pm?

    ReplyDelete
    Replies
    1. Nak ziarah, tak ada org pertikai.. tapi niat dan tgok pulak siapa yg sumbat nuar kat dlm tu. Kau belasah org pastu kau gi ziarah dia bawak bunga...something is fishy!

      Delete
    2. Kikiki
      Beruk PH 7.44 tunjuk aksi sarkas membodohkn dirinya lg.

      Nk double standard tu agak agak la ye. Mcm dh kena belacan pulak gayanya kau tergaruk garuk kegatalan..

      Apsal kau tak terkinja kinja dn terkeruk keruk masa Tuan Madey yg kau puja tu pi lawat DSAI ???

      Kau ni bangang atau tersedia utk dibangangkn?

      Ape yg Madey buat = suci dn murni?
      Ape yg Najib bust = kotor dn jijik?

      Disiplin ilmu celah mane yg kau kiblatkn ni? Belajar dr org boDoe agaknya !!!

      Delete
    3. Rilek la virgo...sensitif la pulak! Jgn report dah la! Yieee haaaa!

      Delete
    4. Mmg najib tu kotor bukan dimata aku jer, tapi berjuta rakyat malaysia! Tun ngan najib jumpa nuar dlm masa dan situasi yg berbeza! Budak mentah kencing bercabang cam kau mana nak faham benda ni! Kalau criter pun tak guna! Serupa tapi tak sama..boleh ke otak dolphin cam kau nak comprehend apa yg tersurat dan tersirat! Yieee haaaa!

      Delete
    5. Apa yang hendak dihairankan.

      Setakat ini S.Buloh masih belum menarik balik kenyataannya dalam ceramah-ceramah dan tulisan-tulisan beliau ke atas si lanjut usia itu dan anak-anaknya. Begitu juga dengan Pandan, K.Amanah dan P.Roket.

      Buku P.Roket yang berkaitan si lanjut usia itu pun masih ada di pasaran. Silalah beli tanda sokongan kepada si lanjut usia itu. Keh.keh.keh.

      Delete
  6. Hahaha.. Bila dah sesak baru nk menilai persahabatan..mungkin juga ada tawaran menarik najib tawarkan..siapa tau..dlm politik tkde musuh kekal..

    ReplyDelete
  7. Tak ada apa nak ditawarkan pada Anwar..
    Lawatan hanya sekadar kawan lama..
    Apa,ingat Najib bolih lepaskan Anwar dari penjara...atas kapasiti apa,undangx mana...
    Bila lak Najib yg sumbat DSAI dlm penjara...
    Meraban dan meroyan betul la...

    ReplyDelete
    Replies
    1. Sebelum saiful membuat laporan polis dia diliwat anwar, dia ada jumpa TPM pada masa itu untuk mohon biasiswa.....kihkihkih

      Siapa TPM masa tu, Mukhriz ke? Kahkahkahkah

      Delete
    2. Atas kapasiti semua lembu aku sudah tarik hidungnya.

      DS Najib sumbat RM9.5j saja.

      Tak tumbuh tak melata.

      Delete
    3. Di mana pula disumbatnya RM25,800 juta atau 2,715 kali ganda daripada RM9.5 juta?

      Tak tumbuh tak melata.

      Delete
  8. Ketika paklah diambang penyingkiran, hanya Anwar (sudah dibebaskan oleh paklah) yang mampu terjah dan cross Najib pada masa itu TPM.

    Sebelum anwar lakukan comeback, Najib sudah bertindak..

    Laporan liwat saiful ke atas anwar, satu kebetulan atau konspirasi?

    Apakah ini yang dimaksudkan oleh Tun, kalau nak korek, dia boleh juga korek cerita pemimpin umno.

    Sebelum Tun dedahkan...
    Adakah Najib lawat Anwar satu kebetulan atau political game tunjuk baik?

    -Innerside-

    ReplyDelete
  9. Najib pi melawat tok liwat pun pembangkang nak sentap2 gila ke ape? Kik3

    ReplyDelete
    Replies
    1. Yang sentap tentulah cai umno, dah tak ada hujah..

      Delete
  10. Saya melihat bbrp perkara menarik tntg gambar dan lawatan ini iaitu:-

    1. Najib yang beria-ia nak beritahu seluruh dunia ia melawat Anwar, siap ambik pic dan masuk twitter lagi you.. Iklhas? Hehehe.. Sendiri jawablah, saya tiada komen.. Cuma rakyat Malaysia masih ingat Najib yang beria-ia dengan Trump padahal Trump biasa ja pun, malah nampak rimas dan cuba mengelak lagi adalah.

    2. Anwar tak teruja pun dgn lawatan ini. Selain ia tak mengambil gambar dan tak upload di mana-mana, laman FB yang diuruskan penyokong Anwar telah siap bagitau walaupun Najib buat lawatan, PRU14 lawan tetap lawan.

    3. Setuju dengan pendapat bahawa gambar ini menampakkan sifat kekok dan pelakuan yang kaku dari kedua-dua pihak. Berbeza dengan kali pertama Tun M dan Anwar bertemu semula di mahkamah selepas sekian lama di mana jabat salam dan riak muka keduanya menampakkan kemesraan dan bersifat natural. Juga gambar Tun Siti Hasmah dan DS W Azizah selepas itu yang kelihatan mesra dan berpelukan.

    Seperti yang saya pernah katakan, umat Islam Malaysia yang mengaku beriman sedang diuji. Siapa yang memilih dedak duniawi berbanding kebenaran akan menerima akibat yang ia pilih dan sesiapa yang memilih kebenaran pula akan merasai nikmat kemenangan daripada kebenaran yang ia pilih walaupun pilihan ini datang dengan duri dan pancaroba.

    Siapa yang menjual kebenaran untuk ganjaran duniawi walau berjuta ringgit pun jumlahnya, ataupun menjual jiwanya kepada syaitan, ataupun mencari keridahaan manusia di dalam kemurkaan Allah, maka ia juga akan merasai akibat dari apa yang ia pilih.

    Selebihnya saya serahkan kepada masa untuk membuktikan.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Kikiki

      Kebebalan yg nyata bila 12.39 cuba utk memfitnah dn mengeji lawatan ziarah sesama Islam.

      Mmbaca komen hampas 12.39 yg mengikut citarasa syok sendirinya menilik dn menujum niat dn hasrat sebuah lawatan ziarah.

      Semakin bernanah hatinya melihat sebuah kebaikkn hingga sanggup memfitnah dn memperolok olokkn niat org lain mengikut citarasanya yg jelas sering bersangka buruk dn kianat.

      Kesian benar rasanya melihat dia tergaru garu kegatalan mcm beruk kena belacan. Ini la bukti sikap dn hatinya yg semakin bernanah akibat mengamalkn kebencian.. Dengki.. Kianat.. Semua perkara yg bukan dipihak sokongannya akn dusangka buruk dn semua benda yg dilakukn oleh puak dokongannya waimah kianat Islam sekalipun akn dibelanya tanpa segan segan walaupun menafikn hak akal yg waras.

      Ini la Disiplin ilmu bebal yg sering ditakburkn utk dirinya sendiri.

      Nilaikn....

      Delete
  11. Komen RATU NAGA yang paling win!............HEHEHE

    Jibby dengan Kak Mah cincin buat achah-achah good-good pulak. Ke ada agenda tersembunyi, ha!
    Kalau tiba-tiba DSI mati (atau hilang), aku tahu dah siapa aku nak cari!

    ReplyDelete
  12. tak yah dok merhoyan sgt cai2 semua. dlm islam pun menggalakkan kita utk melawat org sakit. klu dia ada niat lain, tu antara dia & allah saja tau. tak yah nk interpret bukan2. cai KD, bnyk betul ko kena menjwb kt sana nanti. hehe setiap tulisan ko akan ditanya di sana nanti. menjwb la ko ya

    ReplyDelete
  13. Apa bengap sangat Pakatoons ni...
    Tidak ada benda Najib hendak bantuan DSAI..takut jauh sekali.
    Kalau hari ini bebas pun,5 thn lagi baru bolih terlibat politik..
    Saya yg minta nyawa skrg PKR...
    Mana ada ahli akar umbi...
    Harapkan PAS dan DAP..
    La ni PAS dah tak lagi dlm PAKATAN..
    Ya ke masa U Tun jumpa DSAI suasana amat mesra sekali...LOL
    Lepas tu U Tun DSAI tidak layak jadi calon PM...
    Amat setuju masa akan menentukan dan membuktikan pihak yg benar dan salah,tetapi apabila tiba masa itu semua pihak mesti lapang hati menerimanya,jangan kata tak tahu,tak ingat dan tak diberi tahu...

    ReplyDelete
  14. Ia seolah-olah satu bentuk kerjasama yang sudah terjalin di antara kedua-dua pemimpin ini yang sebelumnya hanya di bawah permukaan tetapi baru kini ditonjolkankan kepada umum untuk beberapa tujuan antaranya menempelak musuh yang sama. Kerjasama ini mula dihidu beberapa bulan yang lalu kepada mereka yang peka terhadap suasana rencah politik tanahair ini.

    Ia bermula dengan beberapa tindakan daripada kem A parti itu yang mendedahkan beberapa agen orang tua itu di dalam UMNO yang boleh menyebabkan UMNO kehilangan beberapa kerusi depositnya. Ia berlanjutan dengan pendedahan terbaru juga berkenaan agen orang tua itu di dalam UMNO yang mungkin akan menyebabkan UMNO kehilangan lebih banyak kerusi depositnya.

    Sebenarnya Najib dan UMNO sudah lama tahu berkenaan musang-musang berbulu ayam ini dan pemantauan sudah lama dilaksanakan ke atas mereka sebelum pendedahan-pendedahan itu dibuat. Sengaja dibiarkan dulu sebelum tindakan konkrit diambil. Pendedahan pertama sudah diambil tindakan. Pendedahan kedua, tunggu masa sahaja.

    Umum mengetahui kem A dalam keadaan tersepit, ia ditikam daripada dalam dan luar. Lambat laun pastinya ia akan terpinggir juga seperti yang berlaku sebelum ini. Sudah pastinya pemimpin ini tidak mahu pisang berbuah dua kali, maka tindakan menyelamatkan partinya adalah lebih utama di waktu ini untuk kesinambungan politiknya dan pengikutnya yang setia.

    Wallahualam.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Apa yang ketara, serangan pakatan pembangkang ke atas UMNO dan BN lebih daripada PPBM, DAP dan Amanah. Yang satu lagi, dikira dingin terutama kem A.

      Samada mantap tak mantap itu bukan persoalannya. Tetapi perkembangan mutakhir inilah yang pentingnya. Hanya masa akan menentukan kebenarannya.

      Apa-apa hal, seronok betul aku menontonnya.

      Delete
    2. Banyak songeh la kau tu, umno dah nak lingkup, biarlah dia lingkup! Ada pun tak guna! Nyusahkan kaum jer...yiee haaa!

      Delete
    3. Setuju benar itu.

      Perlembagaan parti sendiri tidak dipatuhi. Tiada mesyuarat cawangan dan bahagian. AGM tahun 2016 tidak sah. Kalau tidak dibuat AGM dalam masa terdekat, parti menghadapi tindakan dibubarkan. Sendiri buat undang-undang, sendiri tak boleh ikut. Serius benar penyakit lupa ingatan dan tidak reti buat apa-apa itu.

      Elok benar parti orang tua itu lingkup daripada negara yang jahanam dan lingkup. Keh.keh.keh.

      Delete
    4. Anon 4:49, BERSATU belum buat mesyuarat agung, cawangan pun tak ada..
      TAPI SEKOR TU TAK BERANI JUGA BUAT PILIHANRAYA..

      Delete
    5. Itulah strateginya, bagi musuh nyawa-nyawa ikan dulu disebabkan kebodohannya sendiri. Dah longlai, baru henjut.

      Lagipun tengah seronok, tengok macai-macai mengelabah di Mahkamah London kena penangan Hadi.

      Delete
  15. Aku tengok Anuar senyum pun tak.Tengokla pada body language Anuar adakah beliau nampak happy dengan kedatangan dua ekor badut tu??....mengapa baru kali ini baru nak datang tengok??...sebelum2 ini Anuar dah pernah masuk hospital tapi tak dak sekor pun yang datang jengok....nih la puak2 bodo nanang!!....kesian aku tengok siNajib ni macam badot sarkas ,ikut nasihat orang2 bodoh yang berada disekeliling beliau walau pun kelihatan tersangat tidak cerdek dan ditertawakan...

    Konon2 nak tiru Tun,pergi jumpa Anuar dimahkamah......eh tak malu ke Najib ni.....kata idea Tun dah lapok,dah tak boleh pakai lagi.....tapi senang2 pula Najib dok tiru .....baru kau mengaku yang idea Tun tu berguna dan masih bagus untuk dipakai ya.Kesian Najib terperangkap dengan segala kebodohan dan kebangangan sendiri..

    ReplyDelete
    Replies
    1. Dulu Sungai Buloh masih mengukur sejauh mana keikhlasan orang tua itu dalam menjalin hubungan dengan partinya. Kini sudah tahu. Permintaan permohonan maaf secara terbuka atas peristiwa 1997-1999 itu hanya disambut dingin dan dipandang sepi oleh orang tua itu.

      Sungai Buloh sedar, dia hanya sebagai batu loncatan. Habis madu sepah dibuang. Tambahan lagi orang tua itu dikatakan menjadi dalang untuk menjatuhkan kepimpinannya dan digantikan dengan sekutunya.

      Inilah caranya mengajar orang tua itu.

      Delete
    2. 8:34, aku setuju benar tulisan kau memang kurang mantap dalam memfitnah Najib dan Rosmah. Cuba la lagi.

      Delete
    3. Anon 908, aku bukan sahaja tidak pandai, malah memang tidak pwrnah pun fitnah Nahib dan Rosmah..

      Duit masuk akaun peribadi Najib 2.6B..

      Mula² tak mengaku..
      Lepas kantoi..
      Mengaku pula..

      Cinfirm aku tak buat fitnah.

      Delete
    4. 9:24, setuju benar. Bahawa RM2.6 bilion itu sememangnya derma.

      Ia tidak sesekali sama dengan kerugian yang bercanggah antara RM31.5 bilion dan RM5.7 bilion yang menimbulkan keraguan.

      Aku merujuk kepada S.Buloh dan P.Roket.

      Delete
    5. Anob 10:11, selamat kembali dari tampoi, makan ubat ikut dose, rehat, uruskan stress mcm pm cakap..
      Jaga kepala bapak kau baik2

      Delete
    6. Aku setuju benar dengan cadangan itu. Orang tua itu dan macainya 11:14 patut berubat untuk mengurangkan penyakit lupa ingatan dan tak reti apa-apa tu.

      Hanya memalukan diri sendiri, keluarga dan parti saja. Keh.keh.keh.

      Delete

𝗟𝗘𝗧𝗔𝗞 𝗥𝗠𝟭𝟬𝗸 𝗕𝗘𝗥𝗔𝗣𝗔 𝗦𝗔𝗬𝗔 𝗕𝗢𝗟𝗘𝗛 𝗨𝗡𝗧𝗨𝗡𝗚?

  𝗟𝗘𝗧𝗔𝗞 𝗥𝗠𝟭𝟬𝗸 𝗕𝗘𝗥𝗔𝗣𝗔 𝗦𝗔𝗬𝗔 𝗕𝗢𝗟𝗘𝗛 𝗨𝗡𝗧𝗨𝗡𝗚? Kita jawab secara am "Letak RM10,000 berapa boleh saya untung?&q...