Friday, November 10, 2017

PECAH LUBANG TIPS UNTUK UMNO DAN PAS MENANG PRU14

Realitinya ahli umno dan pas pun bersetuju jika presiden mereka berundur, parti mereka akan lebih bagus..

Aku tak nak lah buang masa tulis semula pasal kedua mereka ini dan malaslah nak senaraikan kenapa pengunduran mereka lebih baik untuk parti, bangsa, ugama dan negara..

Kalau umno dipimpin zahid dan pas dipimpin tuan ibrahim..aku ringan sikit tulang untuk mengundi mereka semula...


21 comments:

  1. Macai KD, pecah lubang rupanya ko tahu PH dan parti munge merah akan kalah teruk. So kau takut dengan presiden dua parti ini.. nak spin citer konon.. kakakakkaahh

    ReplyDelete
    Replies
    1. 815 tahu pihak yg takut. Malah dia tak dpt pun sebaraikan sebarang fakta PH yg takut. Tidak ada sanggah.
      Yg jelas dimata rajyat UMNOBNPas yg takut antaranya :
      -ROS ding dong nak luluskan PPBM.
      - Tiada sambutan pada N2H3.
      - Tiada saman pada Husam.
      - Polis nak tangkao Ambiga.
      - Tiada IC lama Tun
      - Selasa WSJ lenyap.
      - Jho Low tak balik walau ru.ah Penang dia tengelam.
      - Felda tak saman Rafizi.

      byk lagi, takut ko pening.
      Sila sanggah satu2 point atas dulu pun jadi lah.
      Pro la sikit bhaicai 4000 4jam J7 Q7 ooi.
      Mcm mana UmnoBnBN nak menang nehhh?

      Delete
    2. Peruntukan-peruntukan dalam bajet 2018 kerajaan prihatin pimpinan Najib yang menakutkan pakatan pembangkang tetapi memberi manafaat kepada:

      1. 112,635 peneroka Felda menerima bantuan insentif khas kerajaan sebanyak RM5,000 setiap peneroka dan tambahan 5 lagi insentif khas.

      2. 6,320,769 orang menerima BRIM mengikut kategori samada RM1,200, RM900 dan RM450.

      3. 58,000 nelayan menerima bantuan sara hidup sebanyak RM300 sebulan semasa musim tengkujuh.

      4. 440,000 pekebun kecil dan penoreh getah menerima Bantuan Musim Tengkujuh RM200 sebulan untuk tempoh tiga bulan mulai November ini hingga Januari 2018.

      5. Peruntukan RM150 juta kepada pesawah padi untuk bantuan RM200 sebulan bagi tempoh tiga bulan sementara menunggu tuaian padi.

      6. Bayaran khas RM1,500 setiap orang kepada 1,600,000 penjawat awam. RM1,000 pada Januari 2018 dan RM500 menjelang Hari Raya AidilFitri.

      7. Bayaran khas RM750 setiap orang kepada pesara Kerajaan. RM500 pada Januari 2018 dan RM250 menjelang Hari Raya AidilFitri.

      8. Bayaran khas RM1,500 setiap orang kepada 9,800 Ketua Kampung dan Tok Batin sebagai menghargai bakti mereka. RM1,000 pada Januari 2018 dan RM500 menjelang Hari Raya AidilFitri.

      9. Bayaran khas RM1,500 setiap orang kepada lebih 65,000 imam, bilal, guru KAFA dan guru takmir. RM1,000 pada Januari 2018 dan RM500 menjelang Hari Raya AidilFitri.

      10. Meningkatkan skim persaraan 1Malaysia kepada 15% maksimum RM250 setahun untuk 5 tahun dari 2018-2022.

      11. Setiap anak Malaysia yang dilahirkan bermula 1 Januari 2018 hingga 2022, dihadiahkan Dana Tabungan Permulaan sebanyak RM200 melalui unit Amanah Saham di PNB. Skim yang dinamakan Amanah Dana Anak Malaysia 2050 (ADAM50).

      Delete
    3. yer ker.budget tu bole bagi senang rakyat..atau budget tu utk umno and co jer..klau budget tu bole turunkan harga barang bole ler ckap budget prihatin..crita psal budget ni .lagi baik tak payah crita dh muak dengar..hasil dia mesti kos sara hidup meningkat gak.org asing melambak-lambak.gak.harga rumah tk ya crita la .bayangkan bila baru rumah flat jer. harga beratus ribu..apa crita?..camnala org muda nk bali rumah?tak kesianker,?..korang ingat sape patut membela?.Bank plak senang ker bagi lulus?.nnti klau umno menang lagi bole ker dorang bagi masaalah ni selesai? ..yer ker.???Yer ker rakyat skarang ni happy? Budget pening

      Delete
    4. Anon 10:35
      Jgn merapu...tahun lepas punya bajet byk juga yg diubah... setakat bentang lepastu ubah budak tadika pun boleh buat... beri gula2 lepas tu tarik balik...

      Dasar lanun memangnya kerja merompak..

      Delete
    5. Bayaran khas 1 dan 3-5 sudah dan sedang dibayar. Bayaran khas 2 sudah dinikmati penerima BRIM sejak 2012 dan akan menerimanya juga pada 2018. Manakala bayaran khas 6-11 akan dibayar bermula Januari tahun hadapan.

      Kalau macai-macai tidak puas hati, bolehlah berkempen kepada penerima-penerima bayaran khas itu supaya memprotes kerajaan dengan memulangkan kembali wang tersebut.

      Apalagi mulakanlah langkah!

      Delete
    6. ni cai A9 ke J7...hahahhahaha......powerbank bleh pakai lg x? kang habis bateri J7 nti...kakakakakka

      Delete
  2. Maaflah KD, tukar pemimpin kepada Zahid Komidi pun, saya takkan undi UMNO/BN.
    Zahid pun sama naik dengan Najib, najib meniaga b uluh kasap, Zahid meniaga
    manusia. Mungkin nanti Malaysia penuh dengna Bangla dan Rohingya.
    Mungkin juga buka pintu kepada semua jawa di Indonesia.
    Najib, BUGIS.
    Zahid, JAWA.
    Apa ada bezanya.............?????

    ReplyDelete
  3. Salam. UMNO dah tak bolih dipulih kan lagi.Rakyat dah sedar kerosakan yang dibawa. Hanya tunggu masa saja, rakyat bakal jadi malaikat maut buat BN dan UMNO.

    ReplyDelete
  4. Saya sekaki dengan Cik Minah, tukar presiden pun bagi saya bye bye ja UmNo ni. PAS dah lama saya bye bye pun.

    Saya juga setuju dgn bro Cahaya Al Majid. UmNo dah rosak beyond repair. Tak boleh diperbaiki lagi.

    Bukan setakat Najib dan Zahid tengok saja yang lain-lain semua dah nampak sekapal.

    Setakat sorang dua macam Tok Pa apa depa boleh buat?

    Bila A9 ditubuhkan pula dengan bidang tugas untuk mempertahankan penipuan, pengkhianatan dan kemungkiran UmNo dengan kaedah menambahkan lagi penipuan, kemungkiran dan pengkhianatan UmNo, dan dibayar pula dengan wang dari dana-dana awam ketika rakyat makin dicengkam oleh kerakusan penguasa, maka ketahuilah bahawa UmNo sedang berada di hujung nyawa.

    UmNo takkan berjaya melepasi sepenggal lagi pun.. Itulah kepercayaan saya.

    In shaa Allah ia akan menjadi nyata.

    ReplyDelete
  5. Yang peliknya tentang macai-macai pembangkang ini ialah mereka umpama lebih sudu daripada kuah dan hidung tidak mancung pipi tersorong-sorong. Ahli-ahli UMNO dan BN tidak pula kecoh-kecoh untuk menjatuhkan Najib daripada jawatan Presiden UMNO, Pengerusi BN dan Perdana Menteri. Tetapi yang lebih kecoh ialah macai-macai pakatan pembangkang dan tuannya.

    Pelik! Kalau Najib dikatakan kononnya membawa bencana kepada UMNO dan BN, bukankah itu bagus untuk pembangkang. Buat apa dicanang-canangkan kepada ahli-ahli UMNO dan BN perkara berkenaan. Baik didiamkan sahaja dan bila sampai masanya tumbanglah UMNO dan BN.

    Tetapi sebaliknya yang berlaku, mereka mengewar-warkan berkenaan menyelamatkan UMNO dan BN dengan menjatuhkan Najib!

    Sebenarnya Najiblah paksi kekuatan UMNO dan BN sekarang. Najib berjaya menghapuskan musuh dalam selimut dan memusnahkan duri dalam daging di dalam UMNO. Kini UMNO sudah bersih daripada anasir-anasir pengkhianatan daripada dalam. UMNO mantap, kuat dan utuh menjadikan BN pun dalam keadaan yang sama. Inilah yang menjadi ketakutan kepada pakatan pembangkang dan disebabkan inilah juga strategi pembangkang adalah menyerang Najib untuk melemahkan UMNO dan BN.

    Begitu jugalah halnya dengan serangan ke atas Presiden PAS untuk melemahkan PAS.

    Tetapi strategi lapuk dan usang ini sudah dijangka. Cubalah lagi!

    ReplyDelete
    Replies
    1. He2 he2..ni satu lagi manusia yg dlm kepompong umno dan tidak berada dalam alam realiti. Wake up and smell the coffee cai.. kiri kanan org dok sumpah seranah najib..bangun woii, hari dah siang! Usah dok mimpi lagi!

      Delete
    2. Begitulah pembangkang membesar-besarkan perkara-perkara yang kecil supaya nampak mega, tetapi hampas dan syok sendiri:

      1. Kehadiran 5,000-8,000 di ceramah orang tua itu dikatanya 50,000-80,000 orang yang hadir.

      2. 2,500 perwakilan dikatanya 1,800,000 ahli berdaftar.

      3. Kajian ke atas 30,000 responden dikatanya suara 14,600,000 pengundi.

      Kini bukan persoalan berapa ramai ahli-ahli UMNO yang dibawa keluar kepada PPBM, tetapi berapa ramai ahli-ahli PPBM yang keluar dan kembali ke pangkuan UMNO.

      Delete
  6. Anon 10.26.....Ahli-ahli umno tak kecoh nak jatuhkan Najib.....????
    HAHAHAHAHAHAHA............... Malasa aku nak kecoh-kecoh.
    Harap Najib istiharkan PRU14 dengan seberapa segera memandangkan ahli umno semua sokong dia. Kita tnegok kecoh ke tak hasilnya.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Yang kecoh-kecoh ialah bekas ahli-ahli UMNO yang kini merupakan pengerusi PPMB, presiden PPBM, naib presiden PPBM, presiden Warisan dan segelintir bekas pemimpin bahagian dan cawangan UMNO dan penyokong-penyokongnya. Itu sahaja tak sampai pun 3% daripada jumlah keseluruhan ahli UMNO yang kini jumlahnya sudah mencecah 3.7 juta orang dan semakin bertambah setiap minggu.

      Najib, UMNO dan BN tahu musuh sudah terdesak kerana ketandusan isu-isu besar dengan menggesa Najib untuk mengisytiharkan PRU-14. Tetapi Najib bukanlah seorang yang gopoh, sebaliknya masa yang ada ini dimanafaatkan sepenuhnya untuk memastikan UMNO dan BN menang bukan setakat majoriti mudah tetapi majoriti mutlak dua pertiga.

      Strategi teka-teki tarikh pilihanraya setakat ini berjaya membuatkan musuh keliru dan hilang fokus.

      Delete
    2. Peliknyer komen 9.01 john doe penjual agama ni.

      Dr tulisannya telah jelas dn terbukti bahwa kebencian dn berdendam telah menanahkn hatinya. Mngkin akibat terlebih makan dedak haram kot.

      Ape yg boleh difahami dr komennya di 9.01 tersebut?

      Yg boleh difahami ialah :-

      Org mcm Doe ni akn suruh dn memaksa mak nya utk bercerai dgn bapanya dn meminta maknya utk menikahi lelaki lain jika bapanya melakukn kesalahan. Ayat yg sama mngkin akn digunakn "tak boleh repair lg" bg menghalalkn maknya utk meninggalkn bapanya dn berpaling pd lelaki lain tanpa ada basa basinya lg. Ini la maksud dr tulisan Doe. Kesian pd sesiapa yg mmpunyai anak seperti ini.

      Delete
    3. He2 he2, aku sebenarnya kesiankan kau sbb buat perbandingan yg ntah apa apa! Maksud John Doe ialah umpama kereta yg tak boleh di repair lagi..total lost..elok amik kereta lain yg lebih reliable.


      Cara kau pikir dan analogi kau mmg tak mengikut perspektif yg betul dan di luar context. Sorry la cai...

      Delete
    4. Daripada naik kereta tua yang lanjut usia, mudah lupa, tak tahu apa dan sudah terbukti gagal; baik naik kereta baru yang moden, berwibawa, berwawasan dan terbukti prihatin.

      Selamat masa hadapan anak cucu.

      Delete
  7. 246 sendiri mengaku Umno itu kepala bapak dia. Kepala bapak dia yg punya.
    Suci tak berdaki, mcm spenda 60 tahun pakai tanpa salin buang.
    Kurap dah bernanah pun masih bersih.
    Pesakit 246 perlu dikuarantin, karan otak simpan diSel tak bertingkap Sg Buloh, tk perlu bawa bincang.
    Logik Layar naik, Sauh labuh...dia berasa dia bijak optima.
    Hmmmm

    ReplyDelete
  8. KD...dengor kabornya macai2 A9 mengamuk..sbb dpt powerbank cap ayam....sekali guna dah hancus...tu lar...benda beli dgn duit haram mmg x tahan lama...pastu suh wat kerja haram...macai dpt cap ayam...boss dia kenyang sebat duit haram yg lebihnya...

    ReplyDelete

Keyakinan

  1. Seminggu dua ni ramai sangat leader dan owner dari syarikat networking yang lain call saya. Mereka nak jumpa, nak meet & great, nak...