Sunday, November 5, 2017

TERDESAK, DENGAN TUHAN PUN MEREKA TUNJUK POLITIK BODOH

Mungkin sudah lama dan pening kepala kehabisan "peluru" untuk menghentam lim guan eng, maka isu banjir digunakan untuk menyalahkan lim guan eng.

Kalau banjir sekaki dua, longkang tersumbat, sungai cetek mungkin itu kelemahan pengurusan negeri tapi kalau bumbung tenggelam 15 ke 20 kaki ini sudah tentu bencana alam.

Memperlekehkan lim guan eng dalam hal ini samalah seperti menyalah dan memperlekehkan Pencipta lim guan eng.

Memohon bantuan pusat dianggap satu dosa sedangkan hakikatnya bencana alam adalah tanggungjawab pusat kecualilah pulau pinang dibenarkan ada polis, tentera, bomba dan hospitalnya sendiri..

Kononya pemimpin umno berjiwa besar kerana membantu pulau pinang..pandangan haprak yang cukup meloyakan, benar benar terdesak politik puak ni..

Mungkin puak puak ini lah yang patut dikepala bapak kan seperti tempik, stress dan marahnya PM kita yang dikasihi.









20 comments:

  1. Ramai pembayar cukai yg berada di Penang,, duit cukai duit income tax duit GST dan lain lain cukai yg federal ambil dan rakyat Penang , jadi buka kah bantuan bencana tu harus dibsedia kan oleh pusat wlpn untuk negeri pembangkang,,,

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ucapan Najib membongkar penipuan macai-macai.

      Dalam kes Pulau Pinang, pakej penstrukturan semula air pada tahun 2010 melibatkan bantuan kepada kerajaan negeri bagi mengurangkan hutang mereka sebanyak RM655 juta, sambil memberi mereka geran tambahan RM1.2 bilion untuk membesarkan lagi empangan. Ini membolehkan Kerajaan Negeri DAP bermegah bahawa kononnya mereka telah mengurangkan hutang negeri mereka sebanyak 95%, padahal ini sebenarnya disebabkan oleh usaha Kerajaan Persekutuan.

      Delete
  2. Sama juga politik bodoh sekor macai soh anak murid bawa kertas a4 sekeping sorang ke sekolah, pastu macai nak tunggu pengumuman cik minah.

    macai sekor ni kami cuba beri panduan cara2 bagaimana nak selamatkan jibauk,

    Sebagai contoh,

    Beritau rakyat: "jibauk tak kenal jho lo?"

    Macai dengan angkuhnya enggan menerima cadangan kami.

    Habistu camana nak tolong mereka2 ini?

    ReplyDelete
    Replies
    1. Macai 10:10 masih lagi berdusta dengan autanya berkenaan sekeping kertas A4 yang berharga 2.2 sen yang menjadikannya tidak siuman sepanjang hayat. Sebenarnya macai-macai sudah ketandusan isu-isu untuk menyerang Najib, UMNO dan BN, maka apa saja perkara yang terlintas di fikiran dijadikan isu.

      Sila gunakan isu sekeping kertas A4 yang berharga 2.2 sen itu untuk kempen pilihanraya pakatan pembangang. Ha.ha.ha.

      Delete
    2. Sebenarnya orang tua itu dan macai-macainya tanpa sedar telah menyelamatkan Najib, UMNO dan BN.

      Terima kasih banyak kepada orang tua itu dan macai-macainya kerana tindakan mereka keluar daripada UMNO samada dipaksa atau kemaluan menyebabkan UMNO kini sudah bersih daripada musuh dalam selimut dan duri dalam daging serta semakin kuat dan utuh.

      Sebenarnya lagi mudah berhadapan dengan musuh di luar daripada di dalam.

      Sejak Najib mengemudi bahtera, UMNO kini tersusun dan mantap; dan sistem pemilihan jawatan pula telah dirombak supaya 146,500 ahli boleh memilih berbanding 2,500 sahaja di era orang tua itu. Sistem kuota dan undi bonus yang diwujudkan di era orang tua itu supaya boleh berkuasa lama telah pun dimansuhkan. Kini keahlian UMNO sudah mencecah 3.7 juta orang dan semakin bertambah dari hari ke hari.

      Bila UMNO sudah mantap, mudahlah baginya sebagai parti tunjang memantapkan parti-parti komponen lain yang kurang mantap untuk menghadapi PRU-14 nanti.

      Terima kasih sekali lagi kepada orang tua itu dan macai-macainya.

      Apa kata macai-macai mendengar video-video klip ceramah-ceramah Sungai Buloh, Pandan, Ketua Amanah dan Penasihat Roket berkenaan skandal-skandal, konsesi-konsesi berat sebelah dan bailout-bailout di sepanjang 22 tahun itu berserta kekayaannya, anak-anaknya dan rakan-rakannya. Mana tau boleh cari isu-isu untuk menyerang Najib, UMNO dan BN.

      Ha.ha.ha. Selamat mendengar!

      Delete
    3. Tak payah nak gebang pasal umno parti yg dah nazak tu la! Org umno sdiri pun duk kutuk najib, lagi mau crita ka! Keliling kelalang org menyampah ngan najib dan rosmah kau masuk sini nak puji lahanat kaki klepet tu! Boleh berambus laaa!

      Delete
    4. Propaganda orang terdesak macam tu la. Marah sebab UMNO semakin kuat, mantap dan utuh sejak orang tua itu dan macai-macainya dihumban keluar secara aktif atau pasif.

      Sakit hati le tu!

      Delete
    5. Sapa x sakit hati bila kena cukai gst utk bgi jho lo enjoy!

      Delete
    6. PH Parti tenat. DAh baik orang salahkan LGE kalau Salahkan kau macam mana?

      Menjilat PH tak hingat dunia. BIla apa2 bantuan ditagih dengan muka tak bersalah.

      GST bukan kau aja bayar banyak sangat ke kau bayar tu aku pembayar CUKAI PENDAPATAN lebih kurang sebulan gaji aku setahun tak pun menyalahkan kerajaan.

      KITA MANUSIA HIDUP DIDUNIA NI SINGKAT SO CUKAI ADALAH SATU KONSEP MEMBANTU.

      ORG YGN MAMPU MEMBANTU KERAJAAN UNTUK MENINGKAT KAN EKONOMI SUPAYA KERAJAAN DAPAT MENYALURKAN BAGI MEMBANTU RAKYAT YANG KURANG BERKEMAMPUAN TAKKAN ITU PUN ORANG PH NI SUSAH SANGAT NAK FAHAM.

      PATUTLAH BANJIR BESAR DI PENENG UNTUK MEMPERLIHATKAN KEPADA RAKYAT APA PEMIMPIN PH BUAT BUKANNYA MEMBANTU TAPI LARI SEMBUNYIKAN DIRI.

      MANA WANG AZIZAH TAK MELAWAT KAWASAN.

      Delete
    7. GST daripada rakyat untuk rakyat.

      Peruntukan-peruntukan dalam bajet 2018 kerajaan prihatin pimpinan Najib yang memberi manafaat kepada:

      1. 112,635 peneroka Felda menerima bantuan insentif khas kerajaan sebanyak RM5,000 setiap peneroka dan tambahan 5 lagi insentif khas.

      2. 6,320,769 orang menerima BRIM mengikut kategori samada RM1,200, RM900 dan RM450.

      3. 58,000 nelayan menerima bantuan sara hidup sebanyak RM300 sebulan semasa musim tengkujuh.

      4. 440,000 pekebun kecil dan penoreh getah menerima Bantuan Musim Tengkujuh RM200 sebulan untuk tempoh tiga bulan mulai November ini hingga Januari 2018.

      5. Peruntukan RM150 juta kepada pesawah padi untuk bantuan RM200 sebulan bagi tempoh tiga bulan sementara menunggu tuaian padi.

      6. Bayaran khas RM1,500 setiap orang kepada 1,600,000 penjawat awam. RM1,000 pada Januari 2018 dan RM500 menjelang Hari Raya AidilFitri.

      7. Bayaran khas RM750 setiap orang kepada pesara Kerajaan. RM500 pada Januari 2018 dan RM250 menjelang Hari Raya AidilFitri.

      8. Bayaran khas RM1,500 setiap orang kepada 9,800 Ketua Kampung dan Tok Batin sebagai menghargai bakti mereka. RM1,000 pada Januari 2018 dan RM500 menjelang Hari Raya AidilFitri.

      9. Bayaran khas RM1,500 setiap orang kepada lebih 65,000 imam, bilal, guru KAFA dan guru takmir. RM1,000 pada Januari 2018 dan RM500 menjelang Hari Raya AidilFitri.

      10. Meningkatkan skim persaraan 1Malaysia kepada 15% maksimum RM250 setahun untuk 5 tahun dari 2018-2022.

      11. Setiap anak Malaysia yang dilahirkan bermula 1 Januari 2018 hingga 2022, dihadiahkan Dana Tabungan Permulaan sebanyak RM200 melalui unit Amanah Saham di PNB. Skim yang dinamakan Amanah Dana Anak Malaysia 2050 (ADAM50).

      Delete
  3. Hahaha. Macai pembangkang sudah panas. Siang malam kutuk kerajaan pusat zalim la apa bagai, tup2 minta bantuan. Ahahaha.

    Puak2 ni macam anjing tersepit la, time ni buat muka sedih minta bantuan. Dah terlepas nanti, sambung menyalak balik. Masa ni le nak ingat tuhan ye? Sebelum2 ni kalau jadi apa2 pun, semua salah kerajaan ye? LOL.

    Dedakkk...dedakkk....kurrr kurrrr

    HAHAHA

    ReplyDelete
    Replies
    1. Kepala bapak kau..

      Bantuan itu tanggungjawab kerajaan kelepek sekarang, kena bertanggungjawab.

      Delete
    2. Akibat menghina Islam semasa rasmi mega pesta arak. Sekarang mega pesta banjir

      Delete
    3. Banyak aja negeri lain yang banjir tak pulak angkat telefon pukul 3.30 pagi call FEDRAL minta bantuan.

      Inin menunjukkan kelemahan mengurus kerajaan DAP jangan nak kata tanggungjawab kerajaan mana pergi semua adun tak turun membantu.

      Masa senang bukan main lupa semua negeri maju ler negeri terkaya ler.

      Sekarang bila banjir nak bagi makan rakyat pun tak mampu harap je tera BN menghulurkan makanan.
      Manaperginya adun PP yang bangga selama ni semua duduk dlm kain bini masing2

      Melaka pun pernah banjir gak tapi tak ler merengek kat telinga TPM

      Semuanya diuruskan oleh kerajaan negeri.

      Malu ler cakap jer besar tapi bila diuji dengan ujian yg kecil pun dah mencebik nak nangis merayu bantuan orang yang selalu di hina dan maki

      Delete
    4. Mana depa bertanggung jawab. Kalau bertanggung jawab tak seleweng 1MDB dan songlap berbilion. Takda "msappropriation of 1MDB funds and money laundering di sana sini.

      DoJ dah kata jumlah yang di kenalpasti hungga masa depa tukar fokus kpd "criminal investigations" ada ;ah US$4.5 bilion. Bukan sikit duit = hampir RM20 bilion, beb.

      Kita tunggu lah Kenyataan Akhbar DoJ satu lagi, macam depa buat pada 15 Jun 2017 lalu. Kali ini tentu berdentum berita identiti penuh "MO1" dan kelakuan jenayah nya.

      Kita doakan supaya itu keluar apabila tarikh PRU14 di umumkan. Amin3 Ya Rabbal alamin.

      Delete
    5. Laporan PAC yang bersandarkan laporan audit oleh JAN mengambil kira setiap wang 1MDB dibentangkan di Parlimen pada 7 April 2016 membuktikan tiada unsur jenayah dalam pengurusan 1MDB dan mengesahkan tiada wang 1MDB yang hilang.

      Jumlah hutang 1MDB pada Januari 2016 adalah RM50 bilion berbanding nilai asetnya, RM53 bilion.

      Kini semua hutang-hutang jangka pendek dan pinjaman-pinjaman bank 1MDB telah dilangsaikan. Hutang 1MDB berbaki RM37.22 bilion yang perlu dibayar seperti berikut:

      1. Pemulangan wang IPIC RM2.52 bilion pada 31 Disember 2017,

      2. 4 hutang jangka panjang berjumlah RM34.70 bilion yang perlu dibayar pada tahun 2022, 2023, 2024 dan 2039.

      Kesemua hutang-hutang ini telah dipadankan dengan aset-aset 1MDB yang bernilai tinggi dengan lebihan tunai sebanyak RM3.0 bilion.

      Dengan perkembangan terbaru di mana ada syarikat yang tersenarai dalam ‘Global Fortune 500 companies’ yang berminat untuk menjadi rakan kongsi 1MDB dalam pembangunan Bandar Malaysia dengan nilai dana sebanyak RM44.1 bilion dalam masa beberapa tahun ini dan jika kerajaan bersetuju, sudah pasti 1MDB akan mempunyai lebihan tunai yang lebih tinggi iaitu RM44.1 + RM3.00 – RM34.70 = RM12.4 bilion.

      Hakikatnya tiada satu pun dana yang hilang daripada 1MDB seperti yang dituduh oleh pembangkang. Dana yang hilang adalah merupakan dana IPIC dan BSI Bank yang tiada kena mengena langsung dengan 1MDB.

      Delete
    6. Dana 1MDB tak hilang, dah kenapa laporan diOSAkan?

      Dah kenapa 3 syrkt audit terkenal dipecat?

      Ni angka2 petik drpd laporan mana?

      Delete
  4. This comment has been removed by a blog administrator.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Kluanglaimon sudah goyang. Telur sudah masuk dalam. Meh aku pijak kepala bapak kau sekali dengan dengan kepala bapak 11:29

      Delete
  5. Cytro2 A9 nampaknya galak menjalankan tugas seblm 4 jam mereka. Tapi tak tahulah samada apa yang mereka buat tu mampu mengekang "fake news", sedangkan orang tahu apa yang mereka bagi tu lar yang sebenarnya fake news. Macam portal Sebenarnya yang kerbauk buat tu...apa yang kunun benar dalam portal tu lah sebenarnya tidak benar....huhuhu

    ReplyDelete

𝗟𝗘𝗧𝗔𝗞 𝗥𝗠𝟭𝟬𝗸 𝗕𝗘𝗥𝗔𝗣𝗔 𝗦𝗔𝗬𝗔 𝗕𝗢𝗟𝗘𝗛 𝗨𝗡𝗧𝗨𝗡𝗚?

  𝗟𝗘𝗧𝗔𝗞 𝗥𝗠𝟭𝟬𝗸 𝗕𝗘𝗥𝗔𝗣𝗔 𝗦𝗔𝗬𝗔 𝗕𝗢𝗟𝗘𝗛 𝗨𝗡𝗧𝗨𝗡𝗚? Kita jawab secara am "Letak RM10,000 berapa boleh saya untung?&q...