Friday, November 3, 2017

BANGSA MELAYU MUHASABAH DIRI










Alhamdulillah tak ada Melayu yang melenting lenting terlompat sana sini, semua terima secara positif, tidak terasa hati, tak ada repot polis kerana Melayu tidak akan bangsat samada ada umno ataupun tidak.

Melayu tahu dalam melayu memang ada yang baik ada yang busuk. Lebih penting tidak salahkan pihak lain. Muhasabah diri.

Melayu tidak memerlukan umno.
Yang merengek, pujuk rayu undi Melayu sekarang adalah umno.

Arwah Ustaz Fadzil Noor pernah berkata - adalah kurafat jika ada yang menganggap hanya umno sahaja boleh memerintah - penyokong Ustaz Fathil Nor dan TG Nik Aziz kena pegang kemas.

Mana mana bangsa yang menumpang bangsa Melayu harus berkelakuan seperti Melayu. Dan bangsa itu hanya kuat dan dipandang mulia dan tinggi kerana Islam/akhlak dan amanahnya.

Tak perlu demonstrasi, tak perlu salahgunakuasa, jawab balik secara berhemah...baiki diri sendiri, baiki imej bangsa sendiri.








30 comments:

  1. This comment has been removed by a blog administrator.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Satu contoh jahiliyah yang maki jadi wajib untuk diri dan partinya.

      Delete
    2. KELUENG MEN ARE OKEY TODAY...?
      YUR ENTRY MELAYU BANGSAT TU KHAS
      UNTUK PEMIMPIN DARI UTARA....

      THAT'S THE FACT BRO....!!! ARE U OK...?

      Delete
    3. "Melayu bangsat" tu tangkal azimat najib utk membodohkan org melayu.

      Sungguh bangsat pemimpin itu

      Delete
  2. KELUENGMEN DELETE SBB TATAHAN PAGI DAG KEPANASAN... KIKIKI..


    KELUENGMEN ARE YOU OKeY...


    WHEN ALL FACTS OF NORTHERN LEADERS ARE BANGSAT SUMANYA..?

    ReplyDelete
    Replies
    1. Najib dari pahang.
      Zahid hamidi dari perak.

      Bukan semua bangsat ada di utara walaupun jho low berasal dari sana

      Delete
  3. 207,
    Alahai, lekeh mainan maki2 ni.Hapo awok bimbangkan?
    Soalnya, melayu TIDAK akan bangsat.
    Haaah! Kira ok la tu, awok pun bangga.
    Melayu akan bangsat malah haprak nila diperintah gerombolan penyonglap pantang telus.
    Spt diam2 cabinet beri cloae tender pada tah mana syarikarat/compcrony AP pasir. Jual kat negara kutty India Tamil Nadu Kartanaka pulak tu ???.
    Kan kerja 2 bisik2 mcm ini yg bangsatkan Melayu, dan Hina Islam?

    Kan naya bila Menteri Junaidi pun terkantoi tak tahu. Bangsat yu bhai....
    Wuishhhh, salah ker kalau kerja elok2, Rakyat ug bayar gaji Parlimen tu mesti merasa terbangsat.
    Usah dirawit hal2 lain, fokus pasa isu topik. Tambah2 maki hamun ek
    jek2 ala Sarip Dol tu elak sj laah.
    No Point.
    Bukan hapo...awok pulak yg akan BANGSAT LAH MELAYU, LAGI HINA LA ISLAM TUUU..
    Tak gitu?

    ReplyDelete
    Replies
    1. Melayu itu bangsa
      Islam itu agama

      Melayu itu manusia
      Islam itu wahyu Allah

      Melayu bangsat
      Islam masih tercegat kuat

      Melayu mati
      Islam tak mati

      Jadi melayu itu bukan islam. Setengahnya muslim
      Setengahnya muslim pads nama
      Setengahnya muslim penyamun perompak
      Setengahnya muslim perosak pembunuh

      Wallahuaklam

      Delete
  4. Mung royak gapo ni setannn... mung pahe ko antara retorik bodosss dan hampeh... antara fitnah dan adu domba dan bukti serta fakta ...?

    Kena ngaji dulu mung nih....tak gitu..... kikikiki...

    simpam bodos mung tu....jangan suma masuk dalam
    satu bakul.. asing2 kan dulu baru nnpok beza dio


    tak gitu klu nak mantap beehujah..

    ReplyDelete
    Replies
    1. 252,
      betul, asingkan dulu yg nyata mungkar. Usah subahat atau nampak tongkatkan Pihak yg nyata boleh membangsatkan.
      Cara tidak pernah halakan matlamat.
      Angkuh ego ,dituntut wajib dielak sebab, ia menghina pelaku sendiri juga.
      Selamat berjuang pada jalan yg diredhaiNYA.

      Delete
    2. Melayu bangsat kata fakta itu fitnah
      Melayu bangsat kata berkebenaran itu fitnah
      Melayu bangsat kata berealiti itu fitnah

      Muslim melayu bangsat kata merompak menyamun itu dibenarkan atas nama unity DAN membunuh menipu untuk berkuasa adalah dibenarkan, tak boleh disoal dalam parlimen, subjudice atas nama OSA bla bla bla

      Inilaj islam,muslim melayu bangsat umno dan pas....

      Pas kata umno kafir. Umno kata PAS sesat. Dilamarkan 200 juta melalui orang tengah....MAKS KAMI BERSATU ATAS UKHWAH ISLAMIAH...

      Halal haram tiada lagi ada dalam kamus yang kafir dan sesat ini..
      PERIOD

      Delete
    3. Anon diatas ni tak payahlah dok menyibok cakap Kelantan macam tu......tak ada orang nak dengar....makin menyampah adalah....muhasabahlah diri tu lagi elok aku rasa.

      Delete
  5. YANG PASTI UMNO AKAN BANGSAT DAN JADI BANGKAI TANPA MELAYU....

    ReplyDelete
  6. Kalau setiap kali menulis mesti ada maki hamun, itu bangsa apa agaknya..

    Kalau berbahasa maki hamun pun tak ada malu tentulah melanun kelepek sudah jadi kebiasaan.

    ReplyDelete
  7. Islam itu agama.....melayu itu bangsa....yang mulia disisi Allah....yang bertaqwa dan beriman.....Jauhi rasuah....rasuah membawa kemusnahan

    ReplyDelete
  8. Ye rasuah membawa kemusnahan tapi mengayakan anak beranak kroni dsn keluarga..... yg lesap hamgus 32 billion forex kira hangus mcm tu saja kah.... nk tampung rugi forex 32 billion senyap2 swap saham Telekom.. TNB...Petronas tampung rugi Bank Negara....

    Bole cko tak tahu... tk ingat.... orang Utara punya kirjja tu... BANGSAT kan.... belum kira Slogan lagi.. Islam Madani.. Hadhari hadaru... Islamic Fundmentalis State.. Rahmatan Fil aalamin Syiah Tongong... Kepimpinan Melalu Ulamak... senyap2 perjuang Lgbt..Gay... COMANGO...Pluralisma Murtad..Liberalisma Lisbo lisbian anak cucu politik toksik....Bangsat UTARA Lagi tu...


    FAKTA TETAP FAKTA




    BANGSAT KAN......!!!!


    HADAM SBLOM KENA DELETE

    JAP LAGI ADA YG PANAS BADAN


    KELUENGMEN ARE YOU OKEY TODAY...?


    KIKIKIKI..

    ReplyDelete
  9. Yes, we are all ok. Have had a good breakfast First need fulfilled. It' s such a pity that those who swallow chicken feed by being fed chicken shitvery early in the morning are still not ok The filth in their minds spouted through their unclean mouths are what they got from their parents and ancestors; they were taught to do this from young by their own parents.

    Good luck to them all. But we, we are all OK. Kluangmanis always ok. Got that bird brains?

    ReplyDelete
    Replies
    1. Assignings those donkeys having bird brains really is an overkill....especially the one keep parroting "...are you ok...", calling them bird shits should suffice!

      Delete
    2. 22 tahun yang penuh dengan skandal-skandal, konsesi-konsesi yang berat sebelah dan bailout-bailout memang okay kepada macai-macai tetapi tidak kepada majoriti rakyat.

      Delete
  10. 6.27
    ARE YOU OKEY.ACYUALLY.... DON'T TOO MUCH MUMBLING LAAA.... THAT'S IS FACT MAAA...

    ENJOY YUR BREAKFAST ENOUGH LA.... DON'T MUMBLING.. MUMBLING.... LATER YOU GOT STUCK CHICKEN HEAD AT YUR NECK ..... YOU CAN'T BREATH MAAA.... KIKIKIKIKI..


    BUT THE BANGSAT THING IS FACT.... OKEYYY..!!!

    ReplyDelete
  11. Melayu terbangsat jika umno kalah!!! Cuba kita lihat apa definasi bangsat; org yang jahat perangainya seperti pencuri, penyamun dsbnya; org miskin atau kepinding yg busuk baunya. Ada tiga definasi makna kepada perkataan bangsat dan perkataan kepinding mungkin tidak releven dlm topik ini.

    Adakah melayu akan jadi jahat dan mencuri jika umno kalah? Rasanya tidak, tetapi sebaliknya! Melayu dizaman najib makin terkenal dgn perbuatan seleweng, curi dan menipu, sehingga seluruh dunia sdg memerhatikan akhlak pemimpin kita yg majoriti berbangsa melayu dan malaysia pula mendapat jolokan negara kleptokrasi!

    Melayu juga makin miskin dgn jumlah penerima brim yg semakin mrningkat setiap tahun, majoritinya betbangsa melayu. Kesimpulannya, melayu terbangsat dgn adanya najib dan umno, dan akan terus terbangsat jika mereka terus memerintah!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Sebagai seorang Perdana Menteri yang bertanggungjawab, dia mesti mengetahui hal-ehwal institusi-institusi terpenting negara seperti Bank Negara Malaysia (BNM); tetapi bagaimanakah dia gagal sehingga menyebabkan BNM rugi RM31.5 bilion dalam perdagangan matawang asing pada tahun 1991-1994.

      Yang peliknya peguamnya menyokong keterangan bekas Menteri Kewangan mengatakan kerugian BNM hanyalah RM5.7 bilion.

      Yang peliknya kemana menghilangnya RM25.8 bilion?

      Delete
    2. Boleh lihat statistik penerima BRIM daripada tahun 2012 hingga 2017 untuk mengetahui samada jumlah itu menurun atau meningkat. Bukan main serkap jarang saja.

      Delete
    3. Kadar kemiskinan di era Najib untuk di bandar dan luarbandar adalah di bawah 0.3% berbanding pada tahun 2002 di mana kadar kemiskinan untuk bandar adalah 13.5% dan luarbandar 2.3%.

      Delete
  12. MELAYU YG MULA MULA MENCURI SI KUTY
    JUDI FOREX 32 BILLION SAKAU KAUT PERGI
    BILO RUGI REMBAT SAHAM TELEKOM & TNB
    TAMPUNG BANK NEGARA YANG SUDAH RUGI


    PUIIIIIII.... LU TGK DEFINASI SAPA YG ROMPAK CURI DAN CABUT LARI...

    ReplyDelete
  13. Najib telah pun membangsatkan Melayu dan menjadikan Melayu kaum yang bangsat ketika UmNo masih berkuasa.

    Hatta warga China yang masuk buat projek di dalam negara ini di bawah lesen Najib pun boleh membina sebuah negara China di atas bumi Malaya ini. Begitulah bangsatnya Melayu di bawah Najib.

    Malahan di bawah Najib Malaysia telah menjadi pariah antarabangsa. Lihat saja bagaimana di dalam 15 kerusi yang dipertandingkan untuk UN Human Rights, dan 16 negara bertanding, Malaysia yang terkeluar. Kalah dgn Pakistan, Afghanistan dan Angola pulak tu. Begitulah pariahnya Malaysia di mata dunia di bawah Najib.

    Singapura negara kecil sebesar tapak tangan tu pun diberikan penghormatan oleh Presiden Trump selepas PM negara Malaysia dilayan seperti seorang bangsat yang datang mengadap seorang penguasa.

    Nyahkan Najib si bangsat ini dan in shaa Allah Melayu, Muslim dan Malaysia akan kembali bermaruah seperti pada zaman Tun M dulu.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Presiden Trump malu untuk datang ke negara ini sebab Najib pemimpin sebuah negara membangun sudah berjaya menjajah ekonomi negara Uncle Sam itu. Setiap tahun Amerika kena membayar ufti kepada Malaysia sebanyak RM60 bilion setahun.

      Pulangan tersebut memberi manafaat kepada 14.5 juta pencarum KWSP yang mendapat dividen yang kompetitif dan stabil setiap tahun; dan memberi jaminan pengeluaran wang pada usia 50 tahun dan 55 tahun.

      Di era Najib nilai aset KWSP melebihi RM750 bilion berbanding di era orang tua itu yang tidak pernah mencecah RM220 bilion.

      Delete
    2. Donkey 12:29 can kelentong as much as you like....

      with that kind rhetorics,

      - how come $7 Billion US UNACCOUNTED FOR from 1MDB's account?

      - the statement above not plucked from thin air...its the Auditor General's

      - its in the PAC Report where the Auditor General questioned the above..

      - in today's rate $7 Billion equates about 30 Billion RM...can you count the digits???

      Any numbers, legit or otherwise cannot make the BUGIS-PIRATE not stolen 2.6 Billion that is not his and, 42 million from SRC Intl to be spent as he likes and to gift diamond to his love no matter it looks good or not on her...

      ok...enough for now.

      Delete
  14. Pemilikan ekuiti ekonomi orang Melayu di permulaan 22 tahun dan di pengakhiran 22 tahun sama sahaja jumlahnya. Orang tua itu pun sudah mengaku kegagalannya dalam memajukan dan meningkatkan ekonomi orang Melayu.

    Adakah orang gagal ini yang ingin kita pilih semula untuk menerajui negara ini? Apatah lagi dia sekarang ini sudah dihinggap penyakit ‘mudah lupa’ dan ‘tak tahu’.

    Jahanam negara ini dan Bangsa Melayu kalau dia dipilih semula. Selisih!

    ReplyDelete
  15. ORANG MELAYU KELANTAN SEMUA BANGSAT KERANA UMNO KALAH DISANA .. HAHAHA
    TAPI PEMIMPIN TAK KESAH BANGSAT BANGSAT LAH JANJI MASYUUK..

    ReplyDelete