Saturday, September 12, 2015

BAJU MERAH APA KAITAN DENGAN MELAYU (?)

Dan selepas perhimpunan itu .... apa keberhasilan atau padahnya.

Melayu kalau mahu bersandarkan Perhimpunan Baju Merah adalah Melayu terkini yang hilang arah, menari ikut gendang yang dipalu oleh orang lain..

Jangan marah kalau Tun Dr Mahathir hadir dan mencuri nyawa perhimpunan itu dan penganjur akan dipanggil untuk diberi tunjuk sebab !!!!

Apakah Baju Merah juga mempunyai laluan yang sukar untuk menyuarakan kehendak mereka kepada Najib sehingga memerlukan satu perhimpunan ala Bersih (?)

Jalan2 lain sudah ditutup oleh Najib. Laporan biasa tidak diterima. Kalau ada diterima pun, tidak ada tindakan diambil.
 - TDM

# Dan satu lagi versi:


" BUGHAH DAN PELACUR KELAS ATASAN "





TIKAQ BULOH     9:26 AM     4

Perkataan inilah yang dilabel kepada peserta perhimpunan bersih dan juga perhimpunan GST suatu masa dulu. Ulama muda UMNO menyamakan muslimat yang menyertai perhimpunan GST seperti pelacur, manakala Mufti Perak pula membughah kan peserta perhimpunan.

Biar kita lihat, puak-puak inilah yang nantinya bakal membuat kekacauan di ibu kota, puak-puak inilah nantinya yang akan memegang banner-banner sentimen perkauman.

Oooo baju kuning haram, mai tang baju merah halal. Inilah kerajaan hari ini, bila yang buat bukan pro kerajaan dikatakan perhimpunan haram, dikatakan bughah, tapi jika ianya diadakan oleh para penjilat tegar kerajaan semuanya halal.

http://tikaqbuloh.blogspot.my/2015/09/mana-mufti-bughah-suara-sudah-hilang.html



Friday, September 11, 2015

SUDAH KENA TAMBAT...

Apa perasaan anda apabila sebilangan pemimpin  yang diharap melakukan dan bertindak sesuatu membelakangkan kepentingan diri untuk bersuara bapi pihak ahli dan rakyat tetapi dijinakan dan ditambat tali tengkuk.

Thursday, September 10, 2015

CAP AYAM CAP ITIK BURGESE BRAND

Berapa banyak harga barang dah turun.....


Monday, September 7, 2015

MACAI KENA SEBAT..PEDIH WIIEE...MACAI LEBIH TAHU DARI MALAIKAT..




Betul-betul buang masa saja Bekas Ahli Lembaga Penasihat 1Malaysia Development Berhad (1MDB) Tan Sri Dr Abdul Samad Alias ni..

Sanggup dia menunggu hingga enam bulan untuk mendapatkan penjelasan mengenai status dan maklumat kewangan syarikat sarat dengan hutang tu..

Sepatutnya Tan Sri Dr Abdul Samad ni tanyalah macai berkenaan status kewangan 1MDB tu.. macai-macai tentu tahu status itu sebab itulah mereka bermati-matian menyokong 1MDB Najib tu..

Kalau tak tahu tu maknanya macai-macai tu menyokong membabi buta lah.. main sokong saja apayang Najib buat tu tanpa usul periksa..

Samalah macam lembu yang dicucuk hidung, gembalanya tarik ke kanan, ke kanan lah ia, tarik ke kiri ke kirilah ia.. ikut saja..

Laporan berkaitan..

Bekas Ahli Lembaga Penasihat 1Malaysia Development Berhad (1MDB) Tan Sri Dr Abdul Samad Alias mendedahkan beliau meletakkan jawatan selepas 6 bulan gagal menerima penjelasan mengenai status dan maklumat kewangan syarikat sarat hutang itu.

Beliau yang merupakan Pengerusi Perbadanan Insurans Deposit Malaysia (PIDM), berkata permintaannya untuk mendapatkan maklumat tidak diendahkan.

"Saya minta (laporan) mengenai untung dan rugi. Saya tunggu sehingga 6 bulan dan tidak mendapat sebarang taklimat. Selepas itu saya letak jawatan," katanya pada persidangan "National Conference on Governance, Risk and Control; Gearing for Innovation" di Kuala Lumpur hari ini.

Samad berkata beliau dilantik sebagai lembaga penasihat 1MDB akhir Januari lalu.

Tambahnya, walaupun sudah berulang kali meminta maklumat berkaitan kewangan namun 1MDB hanya membisu tanpa maklum balas.

Katanya, beliau membuat keputusan untuk meletakkan jawatan pada akhir Julai.

“Pada 29 Julai saya saya hantar surat letak jawatan,” katanya pada satu sesi soal jawab dalam persidangan tersebut.

1MDB pada 21 Januari 2015 melantik Samad sebagai anggota lembaga penasihatnya.

Dalam satu kenyataan 1MDB berkata, lembaga itu yang dianggotai tokoh tempatan dan antarabangsa merupakan badan membimbing syarikat itu dalam mencapai matlamatnya.

Pengerusi 1MDB Tan Sri Lodin Wok Kamaruddin berkata, syarikat itu berbangga dengan penyertaan Samad, antara tokoh yang paling dihormati dalam komuniti kewangan Malaysia, dalam lembaga penasihatnya.

Samad mempengerusikan PIDM sejak 15 Ogos 2011 lapor The Malaysian Insider


Tapi.. kalau ahli Lembaga Pengarah sendiri yang minta sampai enam bulan pun tak dapat status kewangan tu.. macai-macai pulak.. jauh panggang dari babi lah..

Yang menghairankan ialah walaupun tak tahu menahu pasal status kewangan 1MDB tu.. macai-macai tetap menyokongnya..

Ada otak tu gunalah sama.. jangan simpan!



copy and paste dari sini: http://darisungaiderhaka.blogspot.my/2015/09/sepatutnya-tan-sri-bekas-penasihat-1mdb.html

# Jadi ke besok mesyuarat Majlis Tertinggi..

KOSONG

Kali ini tidak ada apa yang nak ditulis atau dikongsikan.

Kelazimannya semua komen cai  langsung tidak menyentuh topik sebaliknya dengan mukaddimah luar tajuk menunjukkan tahap bebal kebangangan yang sudah tidak ada ubat.

Kalaupun mereka menjual diri untuk mendapat sesuap nasi tetapi tahap hujah biarlah membantu menaikan nama boss dan bukan sebaliknya.

Tetapi kegilaan mereka memberi komen sebenarnya tidak dapat disekat.


Kita hulurkan rasa simpati dan kesian pada puak ini.

Saksikan..

Nak percaya siapa ni? Pegawai Polis ke Pegawai Rosmah...

Jalan terbaik ialah saman je Pegawai Polis


tersebut...

Sunday, September 6, 2015

ORANG KAPIAQ PUN TAHU DOSA PAHALA

Apa perasaan anda bila kapiaq dok ingatkan pemimpin Islam tentang balasan selepas mati...

Apa yang boleh kita katakan bila kapiaq minta pemimpin Melayu supaya bercakap benar...

Boleh ke kita kata yahudi atau perkauman kepada orang kapiaq yang mahu pemimpin Islam mohon masf atas kesilapan dan bersefia menerima risiko kemungkinan...

Boleh ke kita kata sabotaj, konspirasi atau dalang kepada orang kapiaq yang mahu pemimpin Malaysia akur kebenaran akan muncul juga...

Inilah akibatnya apabila Pemimpin Melayu dan Islam menegur pemimpin bangsanya sendiri tetapi tidak diendahkan...

Janganlah sampai orang kapiaq ingatkan pemimpin Islam bahawa Yang Paling Berkuasa ialah Allah S.W.A dan bukannya cash is king...