Showing posts with label anwar. Show all posts
Showing posts with label anwar. Show all posts

Saturday, July 9, 2011

jangan tangkap anwar......

Aku harap anwar tidak ditangkap polis, biar dia tiada peluang jadi hero, tiada peluang untuk tuduh dia didera dalam lokap. Biar Anwar bebas dan melalak melalui tempat persembunyiannya. Kalau dia di jalanan, memadai dijentik, jangan belasah sampai masuk hospital, nanti dia minta mc panjang, kesnya 19hb tertangguh  pula lagi.


Biar penyokong dia tahu, Anwar sebenarnya pengecut, dia banyak bersembunyi dari banyak di jalanan.

Thursday, June 16, 2011

Pening.. tak ada siapapun yang betul




BEERSIH untuk apa? Untuk menyatakan Suruhanjaya Pilihanraya Malaysia tidak betul? Kalau ada bukti kenapa tidak dibuat laporan polis? PDRM pun tidak betul? SPRM lagilah tidak betul! Kenapa tidak terus dibawa ke mahkamah? Mahkamah pun tidak betul? Kenapa tidak diusulkan ke parlimen? Parlimen pun tidak betul?
http://wrlr.blogspot.com/2011/06/anwar-penggantungan-kami-tidak-ikut.html

Jadi, siapa yang betul dalam dunia ini?????



Wednesday, June 8, 2011

Hadi malu2 anjing...



KUALA LUMPUR 7 JUN : Presiden PAS Datuk Seri Abdul Hadi Awang berkata, beliau tidak mahukan jawatan Perdana Menteri jika Pakatan Rakyat berjaya dalam pilihan raya umum ke-13.

Hadi yang juga Ahli Parlimen Marang berkata, perjuangan PAS adalah untuk menyelamatkan negara dan memperkenalkan dasar negara berkebajikan yang dibawa oleh pakatan pembangkang.

Hadi Awang tidak perlu malu malu anjing untuk membuat pengakuan berminat untuk jawatan PM jika benar benar mahu menang pilihan raya ke 13 ke arah Negara Kebajikan seperti yang diperjuangkannya. Tidak mungkin Negara Kebajikan akan ujud jika Anwar atau Bedul bin Lim Kit Siang yang menjadi PM kerana mereka mempunyai cita dan selera yang berbeza.

Sekurang kurangnya Hadi boleh tawarkan kepada Mat Sabu bagi pihak PAS sebagai PM atau ajak ajak ayam pada Nik Aziz. Hadi perlu serius kerana orang Melayu sudah nak beralih kepada PAS dari UMNO.


ATAU PENGAKUAN ITU SEBAGAI MAKSUD PEMBANGKANG TIADA PELUANG KE PUTRAJAYA, SEKADAR ANGAN ANGAN.

Monday, May 16, 2011

Sumbangan Anwar kepada PAS


Antara sumbangan terbesar Anwar kepada PAS ialah meruntuhkan martabat dan akhlak Nik Aziz yang sebelum ini dihormati, dipandang tinggi serta saranannya ada nilai.

Sebagai pakar rujuk parti, Mursyidul Am yang di amanahkannya telah terburai dan tergelincir semata mata dipergunakan untuk mempertahankan Anwar dan DAP.

Siapa Nik Aziz kalau dia tidak diangkat menjadi Mursyidul dan Menteri Besar? Siapa Nik Aziz untuk tidak akur dan overuled kepada Hadi selaku Presiden parti? Siapa Nik Aziz yang MENGAIBKAN Timbalan Presiden PAS di khalayak ramai? Siapa Nik Aziz yang berlagak seperti Nabi dan Penjaga Pintu syrga? siapa Nik Aziz yang memberi syurga kepada ahli dan penyokong PAS?

Sebagai MB Kelantan, Nik Aziz gagal memberi sejahteraan kepada rakyat Kelantan malah ada yang dianggap sebagai pengkhianatan kepada rakyat Kelantan dalam isu2 tanah, prasarana, projek dan bazaar.

Nik Aziz setakat dilantik Mursyidul telah banyak melangkahi dan mencampuri banyak urusan parti yang sepatutnya di bawah bidang kuasa Presiden. Nik Aziz mempamerkan individu yang tidak boleh ditegur dan tidak boleh dibawa berbincang.


Hari ini Nik Aziz dilihat sebagai beban berat yang terpaksa dipikul oleh PAS dan penghalang kepada penyatuan ummah.
Tanpa Nik Aziz, PAS di bawah kepimpinan Hadi sepatutnya sudah mampu mengantikan UMNO bila2 masa.

Masa masih ada untuk PAS membetulkan keadaan.


Petikan dari laporan kenyataan Nik Aziz terbaru:

“Orang yang terbabit dalam komplot video berkenaan akan teruk nanti, selagi tak jilat kaki Anwar atas dunia ni, tak boleh masuk syurga dan ini sudah sah (tak masuk syurga).

“Hanya Allah saja yang dapat mengampunkan dosa mereka,” kata Menteri Besar Kelantan di Kota Baru, dipetik Berita Harian Online hari ini.

“Walaupun orang itu menteri ke, tindakan berkenaan (mengaibkan itu) tetap tidak boleh. Malah kini televisyen dan Internet sudah menayangkan (video seks) ke seluruh dunia, pihak berkenaan akan menerima bahana nanti,” kata Nik Aziz lagi.

Adakah dosa mendedahkan Anwar lebih besar dari melakukan zina? Maqasid memelihara zuriat campak ke mana, Tok Guru?

SESUATU YANG NIK AZIZ KENA FAHAM, KALAU UMNO YANG KONSPIRASI UNTUK BUAT VIDEO SEKS DAN LIWAT ANWAR, KENAPA TIDAK UMNO JUGA BUAT PERKARA YANG SAMA KEPADA NIK AZIZ???

Saturday, April 30, 2011

Anwar jangan lupa bawa dua ole ole ke Johor

Program Anwar ke Johor bermula esok...

Ada dua saolan akan ditanya, nak bagitau awal2, jangan bengkeng, jangan hangin satu badan, mengamuk dan melenting pula apabila ditanya nanti...

Saolan pertama:
Mana dia jaam omega? (tolong bawa dan tunjukkan)

Saolan kedua:
Kalau mengaku bukan di video seks tu, kenapa nak halang Eskay untuk bersumpah laknat?? Kenapa hantar pelesit buntal menjerit dalam masjid? Dah tak beradap dan kurang ajar macam awak ke?

Tolong sediakan jawapan dan siapsedia kalau kalau kalau telur busuk naik ke pentas..

Monday, April 25, 2011

Anwar mampu dibebaskan..


1) Pertuduhan melakukan liwat secara paksa
2) Pertuduhan melakukan liwat secara suka sama suka
3) Pertuduhan liwat

Pertuduhan yang salah mampu membebaskan Anwar?!
Ada sesiapa yang boleh memberi pandangan..

Tuesday, April 5, 2011

Lelaki mirip Anwar tolong tampilkan diri...

Di harap lelaki yang mirip Anwar itu tampil membuat pengakuan secara 'gentleman' seperti Chua Soi Lek.

Pembangkang atau Azizah atau sesiapa sahaja mungkin boleh tawarkan hadiah lumayan mencecah jutaan untuk sesiapa sahaja yang berani membuat pengakuan tersebut bagi menyelesaikan kes ini dan sekaligus membersihkan nama Anwar.

Jika lelaki itu mampu melanggan pelacur sudah tentu dia 'bermuka tebal' untuk tampil, apa masalahnya untuk membuat pengakuan kalau dibandingkan dengan hadiah lumayan yang ditawarkan.

Kalau tak ada yang tampil, timbul juga persaolan, siapa lelaki itu sebenarnya? Setakat ini hanya seorang yang menafikan 'itu bukan dirinya'.

Monday, March 28, 2011

isu vedio seks..chua dan anwar

Orang Cina boleh terima Chua Soi Lek untuk terus memimpin MCA walaupun membuaat pengakuan dalam isu vedio seks... UMNO juga akur.

Isu vedio seks yang dikaitkan dengan Anwar, belum disahkan...jika benar, PAS akan mengambil sikap seperti UMNO dalam isu seks Chua???

Melayu PAS dan UMNO....itu gambaran sebenar.

Tuesday, May 4, 2010

Wednesday, March 31, 2010

Chua dan Anwar serupa tapi tak sama..



UMNO tak terima Anwar tapi terima Chua Soi Lek.
Silap Anwar dia tak mengaku masuk ikut pintu belakang.
Kejantanan
Chua, dia mengaku masuk pintu depan.

Sunday, March 21, 2010

Yusuf Qardawi - elok jaga unta kamu sendiri...


http://dinmerican.wordpress.com/2010/03/23/anwar-ibrahim-i-did-not-manipulate-qardhawi%E2%80%99s-words/
Terkini:

Begitu terdesak sekali Anwar yang sudah muflis idea dan kini hilang sepenuh kepercayaan diri sendiri terpaksa 'hidup' dengan bergantung kepada orang lain, bergantung sokongan pendapat ulamak yang tidak dapat lari dari serba kekurangan sebagai manusia walau sejauhmana pandainya pun.
Kenapa Anwar tidak memilih Allah sebagai saksinya dengan bersumpah laknat seperti Saiful, kenapa soal 'teknikal' sumpah dijadikan alasan Anwar untuk tidak melakukannya sedangkan dia menggunakan seluruh dan segala 'teknikal' untuk 'lari' dari mahkamah.










Siapa Sheikh Yusof Qardawi ni?


Kita tidaklah perlu agungkan sangat manusia yang mendapat gelaran 'ulamak' sekadar lebih pandai sikit bab ugama dari orang lain.

Kita tengok 'ulamak2' di Malaysia sebagai contoh (sebab kita lebih kenal mereka) dan apakah pendapat mereka, sikap mereka dan tingkah laku mereka boleh kita terima 'bulat2' sebagai kata pemutus dan hukum.

Tidak seorang manusia pun boleh mendahului ketetapan Allah apalagi cuba menghukum atau memandai mandai untuk menyatakan siapa yang bersalah dan siapa yang tidak sehingga di bawa kemuka pengadilan.

Sejarah juga tidak pernah menceritakan Khalifah ternama Islam menjatuhkan hukum kepada seseorang tanpa dibawa kemuka dpengadilan.

Oleh kerana Sheikh ini dianggap kawan kawan rapat dengan Anwar, harus juga berhati hati dan di ambilkira hubungan mereka dengan Yahudi dan puak gay untuk mengelak sesuatu yang tidak mustahil.

Yusuf Qardawi adalah orang asing bagi Malaysia dan kita lebih tahu tentang rumahtangga kita sendiri dan urusan campurtangannya secara membabi buta dan sembrono tidak membawa kebaikan sedikitpun kecuali memecahbelahkan lagi, apakah itu sikap seorang ulamak?????? Memberi kenyataan tanpa mengetahui duduk perkara sebenar, apakah dia memberi keadilan kepada Saiful yang menggunakan Allah sebagai saksi sedangkan Anwar hanya menggunakan lidah yang berputar belit memepertahan diri???

Apakah Yusuf Qardawi juga sebahagian dari gambaran ulamak songsang politik seperti yang terdapat di Malaysia?

Elok pak sheikh ni jaga unta dia sendiri.

Thursday, March 11, 2010

PKR dan UMNO ada persamaan...

Dalam kita menilai kekuatan dan kelemahan parti parti di Malaysia, nyata PKR dan UMNO mempunnya beberapa persamaan yang memudaratkan.

Kedua duanya bergantung kepada 2 watak utam,a sebagai hero atau pelakon utama.
Najib di pihak UMNO dan Anwar di pihak PKR.
Sebagai bekas pemimpin UMNO, Anwar sedikit sebanyak sudah tahu sepak terajang, pencak silat Najib dan tahu di mana yang perlu dijolok untuk Najib tergolek.
Walaupun Najib adalah anak didik Anwar di dalam Pemuda tetapi beruntung dia juga di antara yang rapat dan sempat ditunjuk ajar oleh Mahathir.
Anwar sendiri sudah kena penangan Mahathir tetapi hari ini masih mahu tunjuk lagak pandai dan degil dengan hanya menjolok Mahathir melalui mahkamah, kononnya dia dipecat tidak ikut peraturan.
Anwar amat kurang sekali berani mengkritik Tun secara terbuka lewat kebelakangan ini samada kerana Tun sudah tidak relevan lagi atau takut pekungnya makin terbuka dikerjakan Mahathir.
Penyingkiran Paklah oleh Mahathir walaupun ketika Paklah memegang tampuk kuasa dan pengaruh di dalam parti dan kerajaan menunjukkan Mahathir masih power dan ini diambilkira oleh Anwar supaya tidak menjolok sarang tebuan lama.
Hingga ke takat ini satu demi satu perancangan Najib untuk melemahkan PKR dan Anwar nampaknya mula berhasil dan akan berjaya, PKR dan Anwar dilihat sedang berdiri dengan kedudukan satu kaki, bila bila masa boleh tumbang kalau tidak dipangku teguh PAS dan DAP.

Kebergantungan UMNO dan PKR terhadap 2 watak utama ini juga satu 'backfire' kerana kedua duanya dilihat tidak bersih, seperti kata Anwar, Najib juga gagal 'test' kalau mahu dinilai bersih??!!
Anwar atas persepsi liwat dan Najib atas persepsi Altantuya.
Jika Anwar dihumban ke penjara, berakhirlah hayat PKR walaupun Lim Kit Siang cuba bersandiwara mengatakan Pakatan akan dapat lebih undi jika Anwar dipenjara. yang dapat lebih tidak dinafikan DAP, tetapi PKR tetap gulung tikar.
Kena diingat juga, Zul yang dipecat PKR ada memaklumkan seseorang yang berkualiti juga akan keluar PKR dalam masa terdekat ? Siapa? Tian Chua? dan tentulah itu bukan dari kumpulan firaun kecil.
UMNO juga dilihat bergantung kepada sedikit kelebihan yang ada pada gaya Najib memerintah dan mentadbir parti, dilihat stabil kerana tidak ketara puak dalaman pro Muhyiddin yang mengekang atau memberi tekanan kepada Najib - lambat laun akan muncul juga.

Apakah tanpa Najib dan Anwar, kedua dua parti akan lemah? BIG yes kepada PKR dan small yes kepada UMNO, cuma untungnya UMNO masih ada veteran seperti Tun dan Ku Li dibelakang dan berbelas lagi muka baru yang sanggup mati di medan pertempuran. Sedangkan di dalam PKR, tanpa Anwar, Azizah menangis tidak berlagu dan Azmin akan sekali lagi lari dengan kuda hitam.. Suka juga diingatkan jika Anwar hampir musnah, tidak mustahil Azmin akan cepat cepat berpaling tadah, kemana? kalau bukan kepada UMNO minta nyawa!!!

Sunday, February 28, 2010

Najib tak pass test????

Anwar: No Way Are They Sending me Back to Jail
“I know their personal lives, I was their friend…. Who is talking about morality here? In Islam – be it sodomy, adultery, drinking or corruption – who can pass the test? Name one person. Can Najib pass the test?” he asked.

Dalam lain perkataan, Anwar dah confirm juga dia memang tak pass test..

So...kalau Najib tak pass test ? Anwar tidak boleh dihantar ke penjara?
Rakyat tak kesahlah 'apa cerita mereka berdua'.

Cuma rakyat nak tahu, ini undang2 mana depa pakai ??

Sunday, February 21, 2010

Berita baik untuk yang benci UMNO..kita vote Anwar masuk penjara

posted by null at Malaysiakini - 2 minutes ago
*free* 'Many believe that even more voters will support Pakatan if Anwar were to be jailed. In fact, BN stands a better chance at the polls if it stopped the charges against him.'

Punyalah terdesak sampai berita yang selalunya kena bayar untuk dibaca kini tiba tiba 'percuma' kali ini.. dah jadi berita tanpa nilai.

Ni satu lagi berita: tersangatlah lawak....
posted by Athi Shankar at Malaysiakini - 14 hours ago
Opposition leader Anwar Ibrahim fired a stern warning to his detractors that the people would vote BN out of Putrajaya in the next polls, whether he is in jail or not.

Apa lagi nak di prevail kan...yang dulu berlori dokumen rahsia pengelewengan UMNO mana perginya? Dah jual ke ' surat khabar lamaaa" ke untuk bayar kos peguamtunda Karpal..no more delaying tactics..

Sunday, February 7, 2010

Malaikat pun nak dpindahkan..

Kemaskini:

Mengikut keterangan Saiful di mahkamah, dia tidak menjalani pemeriksaan di PUSRAWI sebaliknya doktor tersebut merujuknya (To Rule Out) ke Hospital Kuala Lumpur.

Cerita bohong Anwar and the gang sebelum ini ialah Saiful diperiksa dan doktor mengesahkan tiada kesan liwat (To Rule Out).

No wonder Anwar menangguh dan mengelak berpuluh kali kes ini dibicarakan kerana takut 'tembelangnya' pecah dan kebenaran demi kebenaran mula terserlah.

Anwar, are you ok ?


Anwar mohon hakim dilucut daripada dengar perbicaraan

08/02/2010 12:06pm
KUALA LUMPUR 8 Feb. – Perbicaraan kes liwat melibatkan Datuk Seri Anwar Ibrahim masuk hari keempat hari ini, bagaimanapun kes berkenaan ditangguhkan apabila pasukan pembelaan membuat permohonan supaya Hakim Datuk Mohamad Zabidin Md Diah dilucutkan daripada mendengar perbicaraan kes itu.

Satu tindakan bijak Karpal untuk melengahkan kes secara sah dari sudut perundangan bertujuan 'politik' dan jika ini lagaknya, tidak mustahil pertukaran hakim akan berlaku 3 atau 4 kali setiap kali hakim dilihat 'bias' atau tidak bersetuju dengan peguambela sepanjang kes ini dibicarakan. Ini baru fasa 1.

Fasa ke 2, apa juga keputusannya, kita pasti akan melihat proses rayuan demi rayuan akan dibuat seperti yang dibenarkan undang2.

Fasa ke 3 - pelbagai kemungkinan????

Anwar juga sering menuduh kerajaan campurtangan dan konspirasi jahat ke atas dirinya.
Kenapa agaknya kerajaan tidak konspirasi jahat terhadap Hadi, Nik Aziz, Lims dan lain lain.
Apakah di Malaysia ini hanya Anmwar seorang sahaja yang hebat dan ditakuti..

Dalam perbicaraan ini, kita lihat Anwar sedang menguasai 'permainan' walaupun Saiful yang menjaringkan gol pertama (itu buat Anwar gelabah puyoh, terkejut berok.....) dan Anwar jika leka 'bermain' terus dia akan dilihat membuang masa bukan sahaja oleh rakyat Malaysia tetapi masyarakat dunia dan akhirnya dia tidak 'laku' lagi diperingkat antarabangsa.

Kalau boleh agaknya, malaikat pun mahu Anwar tukarkan, malaikat sebelah kanan dipindah sebelah kiri dan malaikat sebelah kiri dipindah ke kanan.

Anwar, are you ok ??

Jadi rakyat Malaysia, buatlah kerja kamu, ini bukan masalah negara, ini bukan masalah hidup mati anak beranak kita, bukan masalah periuk nasi kita, jangan buang masa dengan masalah peribadi dua orang ini.


Monday, February 1, 2010

?? Perbicaraan mesti ditangguhkan - Anwar mesti dibebaskan..


Kita patut beramai ramai mendesak Anwar apa jua cara untuk meangguhkan sekali lagi perbicaraan.
Kita mahu Anwar tidak terlalu awal dibicarakan dan sekaligus terlalu awal untuk didapati bersalah atau tidak.
Kita mahu Anwar untuk terus mencorakkan politik negara dengan janji dan bukti bukti kosongnya.
Kita mahu mengheret Anwar ke Putrajaya dan ditabalkan menjadi PM Malaysia untuk memberi peluang dia berkuasa dan melepaskan dendam2nya.
Kita mahu Anwar terus menjadi contoh Melayu yang menjual maruah Melayu untuk cita cita politik peribadinya.
Kita mahu Anwar dikuburkan dalam pilihanraya akan datang di Permatang Pauh kerana berbohong kepada pengundinya.
Kita mahu Anwar terjun Jambatan Pulau Pinang sebagai menebus dosanya kepada Melayu Pulau Pinang kerana mengangkat pemimpin kuku besi dan racis sebagai KM di sana.
Kita mahu Anwar terus dipergunakan DAP, dijadikan boneka untuk mengajak dan memperbodohkan Melayu menyokong perjuangan suci DAP.
Kita mahu Anwar dibebaskan sebagai pejuang yang salah dan kalah.

Wednesday, September 9, 2009

Siapa Kepala Dalam Pas - Nik Aziz atau Hadi




Dalam saban isu panas, Nik Aziz sengaja menjadi fokus utama wartawan berbanding Hadi untuk menjawabnya samada secara sengaja atau dirancang. Suara Nik Aziz lebih commercial dan pencetus kehangatan politik berterusan.




Kita hanya mungkin tumpang kesian dan simpati dengan PAS yang kini memiliki satu 'aset' umpama kain buruk yang sayang untuk dibuang kerana masih begitu banyak jasa dan gunanya.


Seperti di lain lain parti yang memiliki bebanan kepada parti itu sendiri seperti Kj di UMNO, Samy di MIC, Kaveas di PPP, Chua di MCA yang semuanya kuda baru dan kuda tua yang masih boleh digunakan tetapi dalam masa yang sama membawa virus dan kudis buta.


Di kalangan parti lain pun seperti DAP, PKR dan Gerakan itu sendiri ujudnya individu yang bermasalah tetapi dalam masa yang sama, demi survival, demi lakonan maka terpaksalah ditatang dan dijaga walau dengan hati yang berbelah bagi.


Anwar sendiri dilihat sebagai de facto tetapi dalam masa yang sama sebagai pemusnah dari sudut moral dan integriti.


Nik Aziz sudah mengambil peranan utama dan penting dalam PAS melangkaui Presdiennya sendiri dan ini merupakan 'timebomb' yang akan dipersoalkan oleh generasi akan datang khususnya dari suara Pemudanya sendiri. Dalam semua parti, suara dalaman mereka sendiri adalah badai yang akan merubahnya.

Tuesday, September 1, 2009

Anwar jumpa Muhyiddin...




"Pengkhianat" seperti ungkapan Muhyiddin akan datang ke Johor. Apa strategi UMNO Johor untuk 'mengalu ngalukannya'...
AHAD 6 SEPTEMBER 2009
i) 5.30 – 6.30 PTG – PERASMIAN PEJABAT PKR CABANG SIKIJANG DAN DIALOG BERSAMA RAKYAT
TEMPAT: TAMAN INDAH, BUKIT SIPUT , SEGAMAT
ii) 7.15 – 8.00 MLM – BERBUKA PUASA DAN SOLAT MAGHRIB
TEMPAT: RUMAH KETUA CABANG PKR SEGAMAT
iii) 7.30 – 11.00 MLM – JAMUAN DAN CERAMAH
TEMPAT: DEWAN SIANG HAI KEE RESTAURANT
PENCERAMAH :
1) YB DATO’ SERI ANWAR IBRAHIM
2) YBHG DATUK SERI CHUA JUI MENG
3) YB V. SIVAKUMAR (SPEAKER PERAK)
4) YBHG DATUK SS SUBRAMANIAM
iv) 8.30- 9.30 MLM – SOLAT ISYAK DAN TARAWIKH
TEMPAT: MASJID KAMPONG JAWA, SEGAMAT
v) 10.00-12.00 MLM – CERAMAH PERDANA – “MENUJU KEARAH KEBANGKITAN RAKYAT JOHOR”
TEMPAT: MARKAZ PAS, PARIT SULONG
PENCERAMAH:
1) YB DATO’ SERI ANWAR IBRAHIM
2) YBHG DATUK SERI CHUA JUI MENG
3) YBHG HASMI HASHIM
4) YBHG CIK GU FAISAL ABD RAHMAN

Sunday, August 30, 2009

Antara Muntadar dengan Anwar







The Iraqi journalist Muntadar al Zaidi who threw shoes at George Bush late last year will be freed as early as next month or a few days into Syawal (Hari Raya) celebration.

Bagaimana pula Anwar Ibrahim yang sering mengelak dari dibicarakan di mahkamah dengan pelbagai alasan dan taktik..apakah dia kurang jati diri seperti Muntadar atau takut kerana salah.
p/s:
Hindraf files report, urges cops to act fast - Malaysia Kini
The Hindu Rights Action Force (Hindraf) has filed a police report on the controversial 'cow head' protest and urged the police to act swiftly.
Apakah polis juga akan jadi lembu cucuk hidung untuk ikut telunjuk provokasi kumpulan haram !!!

Monday, July 20, 2009

Rakyat sanggup tunggu Anwar 12 tahun lagi..





Rakyat Malaysia tentunya sanggup menunggu 12 tahun lagi untuk Anwar keluar dan menjadi PM yang ke 8 selepas Muhyiddin. - 8 adalah angka yang sangat disukai kaum China dan dijangka membawa tuah kepada Anwar.
http://www.malaysianinsider.com/index.php/bahasa/32807-anwar-mungkin-merengkok-12-tahun-kerana-dna ....Ulas Zulkifli Noordin lagi, kali ini Anwar mungkin akan terpaksa ke penjara untuk tempoh yang lebih lama, 12 tahun, kerana ini adalah tuduhan kedua untuk kesalahan yang sama.

Yang penting Anwar membersihkan dirinya terlebih dahulu.