Showing posts with label Islam. Show all posts
Showing posts with label Islam. Show all posts

Tuesday, May 3, 2011

Siapa Pemimpin Berbangsa Melayu, Berugama Islam, Berwibawa, Diterima Semua?!

Kes Video Seks "hantu raya' Anwar Ibrahim telah berlanjutan begitu lama dan pihak PDRM menjadi kambing hitam kepada Pejabat Peguam Negara dan Kerajaan kerana sampai sekarang belum ada apa apa keputusan yang nyata.

Berapa lama mau siasat? Apakah PDRM Malaysia sudah tidak punya Penyiasat yang berwibawa atau kerana campurtangan politik? Ketua Polis Negara nak 'please' siapa sebenarnya?

Cukup cukuplah Kerajaan dan Pembangkang main politik, itu memang kerja mereka, jangan pula PDRM pun terikut juga - rakyat yang pening.

Hari ini negara bergolak kerana kepimpinan Melayu bercakaran (PKR,UMNO,PAS) sedangkan kaum lain sedang merancang dan menghitung waktu. Kepimpinan PAS menggadai ugama untuk undi, UMNO menggadai bangsa untuk undi dan PKR menggadai negara untuk cita cita dan dendam politik Anwar. Masing2 sudah tidak ada keyakinan kepada bangsa sendiri, sudah tidak ada keyakinan kepada janji Allah dan sudah tidak ada keyakinan kepada diri sendiri lalu menagih dan menyembah kepada musuh ugama dan bangsa.

Rakyat yang menggelar diri mereka bijak juga sekadar jadi kayu api menyokong menyemarakkan lagi kemusnahan bangsa dan ugama. Sudah tidak ada seorang pun pemimpin berbangsa Melayu, pemimpin berugama Islam yang dihormati, disegani, berwibawa di kalangan bangsa sendiri apatah lagi kepada bangsa lain. Tunjuk dan buktikanlah jika ada?

Bolehkah orang Melayu menerima kepimpinan negara ini di tangan bangsa lain, berugama lain tetapi berwibawa? Siapa jika ada?

Apakah wajar PM dipilih dan diundi oleh rakyat seperti pemilihan Presiden Amerika?? Kita tidak memerlukan pemilihan PM oleh rakyat seperti di Mesir atau Libya? Kita tidak perlu PM hasil dari lompat katak? Dan kita tidak perlu PM boneka?

Masadepan Malaysia bergantung kepada seseorang pemimpin yang bukan berbangsa Melayu tetapi berugama Islam untuk memacu negara menjadi harmoni dan maju! Siapa?

Tuesday, October 27, 2009

Kalau betul nak Islam mari masuk PAS !?



Anonymous said...
Tuesday, October 27, 2009 3:43:00 PM MYT
Selalu saja diwarwarkan supaya Pas bergabung dgn UMNO dlm UG utk menegakkan syiar dan daulah islam. Demi menunjukkan keikhlasan terhadap islam, apa kata UMNO yg keluar dan masuk dlm Pas. Di dlm UG yg akan dibentuk itu nnt haruslah dipadamkan nama melayu (sepertimana yg ada pd nama UMNO skrg) demi menunjukkan bahwa Islam itu tidak rasis. Ingat, Islam bkn utk melayu shj. Utk menegakkan syiar dan daulah islam, kita hendaklah mengembangkan islam ini. Bukan hanya utk anak cucu kita yg mmg dah dilahirkan islam. Ketuanan melayu yg selama ini dipelopori UMNO juga kenalah dilucutkan juga. Ingat tak semasa Rasulullah menegakkan kerajaan Islam pertama di Madinah. Baginda telah memperkenalkan undang2 Islam iaitu Piagam Madinah. Pernah dgr ketuanan Arab atau hak2 istimewa org Arab?Ok. Katakanlah UG ni terbentuk? Ada bbrp persoalan yg nak ditanya:Mcm mana nnt kedudukan pemimpin2 UMNO dlm UG yg terdiri drpd mereka yg rasuah (Jgn marah. Pemimpin anda sendiri mengatakan rasuah begitu parah dlm UMNO). Adakah mereka akan menganggotai kepimpinan UG? Yg mana rasuah, raba bontot pelayan, rasis, bunuh, C4, entot entot, rembat duit rakyat dll, adakah mereka ini akan dihukum? Ini bukanlah hendak mengungkit cerita zaman pak kadok ataupun zaman pak pandir. Ini penting utk perception org ramai terutamanya non muslim sbbnya UG ini tadi dah dibentuk atas nama Islam. Apa perception mereka kalu pakatan UG yg dibentuk atas nama Islam tadi ni terdiri dr geng2 rasuah dsbgnya. So, Islam yg macammana nnt yg UG nak praktikkan? Kalu islam plastik macam UMNO bawak skrg ni baik tak payah.Mmg benar Karpal Singh suruh langkah mayat dia dulu kalu nak buat undang2 Islam. Nak buat mcm mana. Dia kapir. Buta islam. Hati dia gelap. Allah belum bagi dia cahaya utk nampak kebaikan islam. BELUM BAGI! Kalu Allah nak bagi boleh tak? Tiba2 je satu hari nnt dia dpt terima! Mustahil? Tak. Ingat tak sejarah Islam kerajaan Islam di Baghdad (Abbassiyah tak silap) yg telah di musnahkan oleh tentera kapir Monggol? Bukankah Allah telah menggantikan kerajaan tersebut dgn kerajaan islam yg baru di mana arg Monggol tadi memeluk islam. Tak mustahil. Mustahil hanya utk org yg ingat bahawa Islam tu hanya utk org Melayu. So, apa nak buat dgn org2 yg mcm Karpal ni? Tak lain tak bukan adalah dgn dakwah melalui perbuatan. Mustahil? Tak. Dlm akhbar Harakah keluaran bila tah, dlm sebulan atau 2 bln lepas (maaf.. maid aku dah simpan letak mana tah), ada dikeluarkan satu artikel dimana beberapa org cina telah memeluk Islam setelah didampingi oleh petugas2 dan ahli2 pas (di Johor tak silap saya) selama bbrp tahun. Mengikut apa yg ditulis dakwah mereka senang saja. Beri pertolongan bila org cina tu susah, sembang2 ilmiah dan mcm2 lagi perbuatan2 yg nampak light tapi begitu memberi kesan. Bukannya ambik tindakan drastik spt - "Wooiiit, berhenti minum arak, makan babi, nnt Alah marah!". (Kalau perlu digantikan pemimpin Pas pusat, saya cadangkan mereka dr pas bahagian ini dipertimbangkan utk pegang jawatan).So, nak UG ke tak. Bagi saya tak payahlah. UG ni retorik semata mata. Kenapa nak berUG baru dpt tegakkan Islam? Dah la UMNO. Soalan dah bocor. Dah 50 thn lebih dah dia bocor. Kalu btul nak Islam mari masuk Pas.


Persaolan saya....Kalau pendapat itu di ambilkira, apakah status Islam seseorang itu yang diluar PAS.

Monday, December 1, 2008

Singkirkan amalan dan budaya tradisi keturunan pendatang..

Mukhriz: Close down vernacular schools
Syed Jaymal Zahiid | Dec 1, 08 5:43pm
Jerlun member of parliament Mukhriz Mahathir today slammed MCA and Gerakan leaders for ‘overreacting' over the Ketuanan Melayu (Malay supremacy) issue.
Umno must speak up
Vernacular school system is too divisive

http://www.themalaysianinsider.com/index.php/malaysia/13574-mukhriz-says-vernacular-schools-should-be-abolished

Satu saranan yang vokal dan menepati masa, sikap 'bertahan' orang Melayu samada secara emosi atau berkompromi sudah berlalu dan dianggap pengecut dan dayus dalam mempertahankan hak orang Islam dan Melayu.

UMNO memerlukan pemimpin yang berani bersuara menengahkan pandangan yang menjurus kepada pembaharuan demi pembaharuan bangsa Malaysia yang berteraskan hak atau ketuanan Melayu dan menyingkirkan amalan dan budaya tradisi pendatang yang menghalang perpaduan dan pembangunan bangsa Malaysia. Sudah sampai masanya keturunan pendatang diberi katadua dan pilihan.