Friday, January 31, 2020

ADAKAH PPSMI SATU DOSA?

Sudah tentu KABINET Dan majlis presiden sedia maklum..

Elok benar Tun teruskan..
Jangan Dengar sangat Melayu kepala masuk air..
...


Thursday, January 30, 2020

SOKONG ANWAR MCAM SOKONG NAJIB LAH..

Penyokong Anwar pun aku nampak dah macam berkiblat dan berpandukan pada ramalan nujum / lokman Adam..

Kalau lokman Adam jadi jambatan najib Anwar pun tidaklah pelik.


RAMALAN NUJUM

https://m.facebook.com/story.php?story_fbid=1477461082414005&id=1060007127376680


Petanda Lokman, Najib dan Anwar sedang desperate besar...

Lokman bukan setakat ramalan politik meroyan, tarikh Tun mati pun dia dah tahu, dulu katanya Sep 2019, kemudian ubah Disember 2019 Dan sekarang dah nak masuk Februari... Bukan setakat politik, cerita Istana Negara pun dia boleh cakap lepas.. elok sangat mulut celupar lokman disekolahkan..

Yang dijinjingnya Najib, bercakap macam umno tu BAPAK dia PUNYA, bukan aku kata, Shahidan yg kata. Zahid pun dah menikus, tokmat masih berseloka..

Mahathir boleh lepaskan sahaja pada Anwar dan DAP kalau mahu.. tetapi ada barua² akan untung.

Tuesday, January 28, 2020

REALEASE TENSION DENGAN IKLAN



Hi,  saya ada testimonies berkenaan dengan rooibos organik ni. 

Pada mula2 sya masuk ini melalui kawan pada tahun lepas, tapi sekadar saja2 dan hanya ingin membeli untuk ibubapa saya yg mengadu sakit punggung dan pinggang kerana terlalu bnyk kerja kampung dan usia lanjut.

Saya sangat sibuk dengan rutin saya sebagai director making film or telemovie dan buat shooting. S

sya tidak hirau tentang makan, minum, rehat dan kesihatan. S

Pada saat pelancaran second telemovie saya, selepas itu sya terjatuh kerana penglihatan saya gelap dan lalu tak sedar sehingga lah saya sudah sampai ke emergency hospital.dan

Kena admitted gara2 terlalu KEKURANGAN DARAH TINGGAL 5% , doctor juga menjelaskan yg sya sah menghidap FIBROID TOTAL dan sudah terlalu besar dan segera akan di operasi, 

Tetapi memandangkan darah saya harus stabil doctor bagi tempoh sebulan. A

saya balik, saya rujuk kembali catalog yg ada sya simpan dan terus order untuk belian dengan tujuan untuk kegunaan sendiri.

Selepas itu saya ke hospital dngan temujanji selanjutnya darah saya sdh cantik 14.5 HB. Tapi apabila second jadual operation, doctor mendapati saya ada BLOCKING 1 URAT di jantung yg membuat saya tidak jadi operation. S

di rujuk ke jantung negara di queen 2. Sebelum itu saya berdoa terus-terusan dan meminum rooibos untuk minuman harian. 
D
apabila saya pergi untuk temujanji di queen 2 untuk test, periksa menyeluruh dari jantung,paru2, liver dan semua termasuk darah , doctor sekali lagi memberi tahu yang jantung saya TIADA BLOCKING LAGI. P

Paru² Dan injap semua ok. 

Saya bersyukur kerana rooibos yg sya minum mencernah sumbatan dalam jantung saya. 

Dan temujanji operation berjalan dengan lancar, tapi apabila di scan oleh doctor KETUMBUHAN ITU MENGECIL dan susah doctor untuk mengesannya, sehingga doctor pakar memberi saya pilihan untuk tidak buat operasi. 

Tetapi saya juga berfikir saya sdh mempunyai anak yg sdh besar2 dan rasanya saya tak perlu simpan rahim.sebab

 Sebab saya percaya Tuhan telah memberi jalan yg terbaik, sebab ketumbuhan itu bukan cancer tapi harus juga dibuang kerana mengelakkan penyakit lain akan timbul.

Jadi 2 minggu yang lalu sya siap dan sdh di operasi selepas di operasi, sya meneruskan peminuman rooibos sehingga sya kuat dan tidak begitu kesakitan dengan luka itu dan cepat pula baik 

Dan ssya blh buat kerja2 ringan dan berjalan macam normal tnpa bongkok2. 

Saya betul2 berterimakasih kepada Tuhan akan CiptaanNya ini, tumbuhan yg bisa meringan kan dan menyembuhkan sakit dalaman dan luaran. 

Thanks to Dennis Gimpah, because he is the one of introduced "rooibos" ini. Wish to thanks all of you here. God Bless us and stay blessed.
=====================================
 pm FOR MORE INFO.

www.wasap.my/60168802180/executive
Hanya Untuk Executive Package: RM279/9Packs
Sudah 21 tahun di Malaysia
Akan masuk pasaran Indonesia 2020










PEMIMPIN² PKR DISARAN PAKAT² SAMAN MANA² INDIVIDU YG PATUT SUPAYA STORY ANWAR TAK SAMAN YUSUF RAWTHER TENGGELAM..

Apabila polis tidak mengambil APA² tindakan kepada Yusuf RAWTHER ia membawa maksud laporan polis bukan palsu Dan rekaan (?)

Tidaklah boleh dianggap fitnah? Ia kekal sebagai pertuduhan (?)

Tiada tindakan JUGA KE atas Anwar?
Adakah itu bermaksud AG sudah bersihkan nama Anwar?

Persepsi di satu pihak tidak boleh dihentikan lebih²  lagi anwar akan dicap sebagai takut untuk saman Yusuf?

Alasan AG bersihkan nama Anwar sangat tipis kerana tiada tindakan KE atas Yusuf...

Semua ini belum berakhir lebih lagi peguam Yusuf bukan Jenis YG boleh berpuashati di atas penjelasan kabur dari pihak AG..

Pertuduhan ini tidak terpadam sebaliknya Makin terpahat..

Monday, January 27, 2020

HENTI DESAK.. ANWAR WILL BE NEXT PM..

Kalau melalak... Memang sah tak dapat.



Aku dah cakap awal,  penyokong taksub anwar yang gila pangkat dan jawatan ini adalah pelingkup potensi dan peluang Anwar sebagai PM8..

Hentikan desak Tun adalah penyelamatnya sebagai masih ada ruang untuk Anwar diterima.

.https://www.malaymail.com/news/malaysia/2020/01/28/santubong-mp-claims-dr-m-cant-name-anwar-as-next-pm/1832135#.Xi_nDvsxk-o.whatsapp

ANWAR OH ANWAR..NAK JADI PM8 ADA LAPAN ANAK TANGGA, ANAK TANGGA PERTAMA PUN DAH KANTOI..




Lain kali jangan lantik kapal karam..
Memang karam tenggelam.

https://dialograkyat.blogspot.com/2020/01/pelik-dan-bercanggah-anwar-tak-saman.html

http://tukartiub.blogspot.com/2020/01/jangan-buat-fitnah.html

Anak tangga kedua: surat tunjuk sebab zuraida
Wait and see

JAGA² FEBRUARI INI ADA ORANG NAK LARI KELUAR NEGARA

Kerajaan tolong PASTIKAN rule of laws..

Cukai dah bayar..
Bukan bangkurupsi..
Tiada kes mahkamah..
Dan lain²..

HUJAH POKITIK DALAM MAHKAMAH????????????????

Pokitik.. Tu bukan salah ejaan ye.. 
Bayar je lah...

'Saman cukai RM1.69 bilion untuk singkirkan Najib dari politik': Peguam Najib, Muhammad Shafee Abdullah membangkitkan dakwaan itu dalam permohonan bekas perdana menteri menangguhkan prosiding saman LHDN.

Sunday, January 26, 2020

CUKUPLAH UNTUK NEGERI JOHOR SAHAJA


https://dialograkyat.blogspot.com/2020/01/apa-yang-saya-jangkakan-dua-tahun-lalu.html

SETAKAT MANA PERLU DIHARAMKAN PELANCONG DARI CHINA

Setakat mana keberkesanan pemantauan kesihatan di pintu²masuk negara adalah lebih perlu diberi keutamaan.

Jika keberkesanan itu lemah dan di luar kawalan,  sewajarnya diharamkan malah ia harus diperluaskan kepasa pelancong dari yang mempunyai risiko tinggi pembawa virus tersebut.

Ini adalah satu bala yang dijanjikan Allah kepada negara China yang zalim ke atas penduduk Islam di negaranya dan satu bencana juga kepada dunia yang mengabaikan.

Saturday, January 25, 2020

NAJIB TU DAH MACAM² MANTAN MENTERI DAN MANTAN PM - TERJELEPUK APABILA MENTERI BELUM SEPENGGAL DAH BASUHNYA COW²

https://kedahlaniie.blogspot.com/2020/01/menteri-sila-lapur-pada-pihak-berkuasa.html

Najib jangan jadi murai tercabut ekor..

Aku belum pernah tengok mantan PM sebecok ini,  semua perkara nak di komen nya..

Cukuplah lokman adam tu sasau siang malam,  you jangan terikut ikut pulak..

Najib,  can i advise you something..
Something is better than nothing..

You mantan PM tau.. Behave well..
Cakap pasal isu besar je..pi jentik Mahathir
Benda yang salah - gi report polis atau sprm..namapak pro lah sikit.
Atau sebenarnya sekadar nak sebut supaya penyokong taksub telah bulat-bulat tanpa selidik dan dengar ulasan Menteri..

ANWAR PM8 HANYA TINGGAL BUKU YANG DI DONGENG DAN DIIMPIKAN MACAM KERETA TERBANG @ CERITA P RAMLEE TIKAR TERBANG..


anwar musnah kerana penyokong taksubnya

Sempena cuti raya cina ni peluang bertandang dan ditandang sahabat dan sanak saudara lebih terbuka dan persoalan negara antara menjadi tajuk perbualan..

virus influeza agak tenggelam dengan cirus corona dan sana sini dapat whatsapp tentang si pulan dan pulan yang tiba tiba sesak nafas meninggal, kritikal icu dan sebagainya, samada secara kebetulan atau benar dijangkiti?

tajuk kedua, pakat geleng kepala apabila diaju samada peluang anwar jadi PM? itu pandangan mereka...why? 1001 alasan.

Anwar bukanlah seorang penyabar dan tunjuk setia jika punya kekuatan.

Azmin punya penyokong yang ramai dalam PKR, surat tunjuk sebab berpilih kepada Zuraida sekadar ingin menunjuk Anwar masih menguasai parti.

Menteri Kesihatan agak panik dalam mengendalikan isu virus yang sedang melanda..

APA MANIFESTO YANG MEMERLUKAN KELULUSAN DUA PERTIGA MAJORITI PARLIMEN?

Status sabah/sarawak?TOLONG BACA SEBELUM BUAT FITNAH

Friday, January 24, 2020

TUN DUA LANGKAH DI HADAPAN...

Itulah kepercayaan semua orang...

Orang lain baru nak rancang,  tetapi Tun sudah dua langkah ke depan..

Macam mana lawan tu,  memang Tun bukan luar biasa tetapi luar jangkaan..

Cerita nak pulihkan ekonomi,  mudah sahaja..
Satu peluru tiga musuh mati akal...

Pecat lim guan eng dan wan azizah..



Ganti Daim Menteri Kewangan,  Rafidah Menteri Ekonomi,  Azmin Timbalan Perdana Menteri dan Luar Bandar,  Hishamuddin Menteri Pendidikan, Hadi Awang Menteri Pertahanan, Mat Sabu Menteri Kebajikan..


Yang lain diberi pilihan,  ikut atau letak jawatan,  kekosongan kabinet sudah tentu ramai lagi yang layak...

Untuk lebih sempurna aku cadangkan blogger tersohor budin dan syed jadi setiasuaha politik TPM dan Menteri Luar Bandar - selesai semua isu

Kalau aku boleh terfikir begitu,  jangan ada yang tidak..

Agak² rakyat sokong ke tidak.



NAK TAHU APA NASIHAT YG PALING TEPAT KEPADA OTAI REFORBASI DAN GEROMBOLAN...

Jangan sampai
Yang dikejar
Tak dapat
Yang dikendong
Keciritan..

Thursday, January 23, 2020

MANIFESTO HARI INI PH MENANG BESOK NAJIB MASUK PENJARA TIDAK MENJADI KENYATAAN - RAKYAT MARAH DAN ANGGAP PH BERBOHONG...

Sekurang kurangnya Najib perlu di masukan dalam tahanan atau di tahanan rumah dan di larang mengeluarkan sebarang kenyataan selagi kesnya belum selesai.

Bila proses perbicaraan mengambil masa rakyat anggap pihak kerajaan tidak mempunyai bukti yang cukup atau sekadar memfitnah Najib.

Manifesto ini perlu diberi keutamaan,  PH take for guaranted rakyat menyalahkan Najib..


# Najib bersalah dikacamata rakyat yg undi PH tewaskan umno tetapi rasional tanpa emosi,  rule of laws,  najib diperlakukan.

Jika rakyat tidak hargai,  elok juga kerajaan gunakan kuasa diktator.

BAYANGAN ANWAR PM 8 DAN DESAKAN TUN BERUNDUR PUNCA UTAMA PRK TEWAS MERATA..

Rakyat panik dan hilang kepercayaan jika Tun berundur..

DAP yang menyokong Anwar sebab utama Melayu tolak PH.

Jika desakan Tun berundur berterusan,  PH akan tewas lagi di mana² PRK.

Wednesday, January 22, 2020

LIM GUAN ENG MEMBERI AMARAN KEPADA MELAYU?

Baca seterusnya..
Stay away from Chinese who support divisive politics, says Guan Eng in CNY message: The DAP secretary-general also takes a swipe at the Kelantan state government over its purchase of Mercedes Benz cars.

PENDESAK TUN UNDUR KENA BELASAH LAGI TANPA BELAS KASIHAN

'Kaitkan isu lain, tindakan 8 pemuda DAP bodoh, kebudak-budakan': Ketua Pemuda Bersatu (Armada) Perak, membidas kenyataan lapan pemuda DAP terhadap Syed Saddiq berhubung isu peralihan kuasa.

PENYOKONG ANWAR BELUM CUKUP JANTAN


Cuba menuding kepada Tun dalam banyak isu semata mata mahu dijadikan alasan untuk peralihan kuasa..

Semuanya melantun meludah ke langit jatuh ke muka sendiri bila guan eng,  anwar dan mat sabu kata lu olang jangan pandai², jangan libih²..tergedik gedik,  hemoi



Kena cermin diri,  ada kekuatan ke tidak,  bukan sekadar tin kosong..


Contohi sesuatu yang lebih jantan berani mengaku kekalahan,  lebih afdhal - shafie

ANWAR BERHADAPAN KEMUSNAHAN JIKA PENYOKONGNYA TAK RETI BAHASA.. SEMBORONO MENDESAK TANPA KEKUATAN

Setuju,  hanya penggabungan Anwar Najib mampu menjadikan Anwar PM dan najib serta konconya dibebaskan.

Teori yang sangat umum dan mudah tetapi bacaannya tetap sama,  failed.

Anwar tidak perlu ambil high risk,  lebih baik bersabar.

Tuesday, January 21, 2020

PENYANGAK YANG SAMA SERANG MAHATHIR

Semasa Mahathir mula nasihat dan tegur dan seterusnya serang kepimpinan Najib { masa itu belum lagi serang umno } kepimpinan umno sudah mula ignore Mahathir dan menyerang balik. Baling kaca pun tak pecah kata mereka..

Najib mula menghina Mahathir dan menarik balik hampir keseluruhan keistimewaan hingga ke tahap kerusi untuk VVIP Pertabalan Agong pun disingkirkan.

Selepas Mahathir dan Anwar bersetuju untuk bekerjasama dan seterusnya menubuhkan PAKATAN HARAPAN, puak-puak PKR, AMANAH dan DAP mula silu untuk kritik Mahathir, sebaliknya memuji..

Akhirnya umno tumpas dan segala bentuk penyelewengan didedahkan.

Kini golongan umno yang sama, kebanyakan layak sebab pandai ampu Najib, kembali mengkritik Mahathir, dendam pada Mahathir yang menghalau mereka keluar dari kerusi empok dan kehidupan serba mewah duit rakyat.

Kali ini mereka dari ampu bertukar kepada tukang tilik dan kaki fitnah nombor 1.


Samalah juga dengan segelintir PKR, AMANAH dan DAP yang kembali berbunyi gara-gara dari mereka yang tidak diberi tempat dan Anwar tidak menjadi PM8 hanyalah sampingan sebab.

Hakikatnya Anwar sendiri cool,  penyokong yang kelaparan, lebih sudu dari kuah. 

Oleh itu apalah sangat bezanya mereka dulu dan sekarang, memang dasar orang terrubuang.


SUDAH SEWAJARNYA SYED JANGAN TUNGGU LAMA DI ARMADA SEBALIKNYA BERTANDING NAIB PRESIDEN


Semua jawatan dijangka akan ditandingi.. 

PH BUBAR JIKA ANWAR PM... / SUDAH TERANG LAGI BERSULUH

Tapi untuk sedapkan hati penyokong bolehlah bagitahu pendakwaan terpilih,  kerajaan zalim atau bersifat balas dendam.

Dan jangan bimbang akan ada kutu tetap cium tangan.

Patutnya suruh makcik kat kampong atau felda derma bayar jamin..

Memberi perakuan palsu? ...tak tahu? Kan dah mengaku di media terima dua juta..


https://bankami.blogspot.com/2020/01/guna-wang-pencen-untuk-bayar-rm350k.html

Monday, January 20, 2020

JANGAN BUANG MASA DENGAN RETORIK ANWAR / JOM KITA ANALISA PEMBEKUAN KENAIKAN KADAR TOL


Japan's SoftBank to invest RM162 billion in Indonesia's new capital

Sudah tentu Puterajaya antara sumber ilham Pak Joko, bukannya 1MDB.

Japan's SoftBank to invest RM162 billion in Indonesia's new capital: (NST) - SoftBank has offered to invest up to US$40 billion (RM162 billion) in the new capital city Indonesia plans to build on Borneo island, a minister said on Friday, though the Japanese tech conglomerate said no figure had been suggested yet. Indonesian President Joko Widodo announced in August p

PAS JADI JEMBATAN EMAS

# Geng penyangak tegar risau..

Mahathir: Perjumpaan dengan Hadi perkara biasa: محضير: ڤرجومڤأن دڠن هادي ڤركارا بياسا Tun Dr Mahathir Mohamad menyatakan kesediaannya bekerjasama bersama sesiapa sahaja, termasuk parti pembangkang, jika ia memberi kebaikan kepada negara. Perdana Menteri berkata, pertemuan beliau bersama Presiden PAS, Datuk Seri Abdul Hadi Awang, adalah biasa ke

10 PRK LAGI PUN BELUM TENTU MENUKAR KERAJAAN SEKARANG

Terkini: ibu pejabat BERSATU sahkan terima borang permohonan ahli dari Zuraida yang dihantar oleh seseorang yang tidak dikenali..


Sokongan kepada Najib hanya bersifat sementara,  sementara mahkamah belum jatuhkan hukuman...

10 kali menang PRK lagi pun belum tentu mengubah kedudukan kerajaan sekarang.

PH hanya perlu menang sekali sahaja di mana² PRK untuk membisukan pembangkang

Desakan penyokong Anwar supaya segerakan peralihan kuasa sekadar mewakili golongan yang kecewa kerana tiada jawatan dan tempat..

Zuraidah akan lebih bernasib baik dari Hishamuddin..

Anwar sendiri akan letih dengan kes Yusuf Rawther yang menghantuinya.

Tun boleh terus memajukan negara.


#selepas siasatan didapati borang itu palsu.


Sunday, January 19, 2020

CITA MURNI ZAID PERLU DISOKONG - BUKAN SATU YANG MUSTAHIL

Aku yakin tidak seorang pun anak kelantan yang terfikir ke arah itu kecuali zaid..


Bila kelantan dah maju,  tak lah pelik kalau MB naik mesidis 700k..

KENAPA HANYA FOKUS PD MASZLEE.. SEMAK LIM GUAN ENG JUGA DAN LAIN² KEMENTERIAN..

As Dr M takes over MoE, claims abound of Maszlee's men in key positions: Sources claim that the former education minister had been filling up key positions from people aligned to his Islamic outlook.

Saturday, January 18, 2020

DARIPADA SERAH PADA ANWAR ELOK KEMBALIKAN KEPADA UMNO

Dengan hanya 13% sokongan Melayu ke atas Anwar dan di dalam partinya sendiri 50/50 sokongan, adalah sesuatu yang tidak bijak untuk negara diuruskan oleh seseorang yang begitu rapuh.

Penyokong Anwar perlu memahami bahawa bukan Tun yang jadi penghalang kepada peralihan kuasa tetapi puncanya kerana DAP yang memberi sokongan di belakangnya.

Dan Mahathir sendiri diragui jati dirinya berpunca DAP di sebelahnya.

Lebih 87%  Melayu tolak sepenuhnya DAP dan tolak sesiapa sahaja yang jadi bonekanya.


  • Ia bukan persepsi semata mata kerana kerakusan DAP sangat ketara menyokong Anwar,  itulah kebodohan mereka


Di satu pihak lain,  pemimpin umno yang durjana sudah hampir menerima habuan setimpal.

Ia sudah menjadi sedikit pengajaran kepada semua pemimpin melayu Islam itu sendiri supaya lebih amanah untuk menguruskan negara.



Dalam kesedaran rakyat tentang kuasa mereka mana² kerajaan selepas ini tidak semudah dan sewenang melakukan kesilapan dan curang. 

Saat kegetiran orang Melayu hilang kuasa sudah dirasai dan bagaimana DAP cuba mendominasi,  tetapi agak malang bagi mereka kerana PM bukan seseorang yang rendah akhlak dan mudah dibonekakan.. 
Missi mereka sedikit sahaja yang berjaya tetapi kesannya sangat besar.


Jika bukan Tun yang menjadi PM,  kerosakan besar akan lebih berlaku. 
Secara amnya tidak ada keraguan siapapun yang ganti Tun tetapi secara khususnya satu demi satu jika dihitung mereka akan berhadapan asakan ganas dari DAP. 

Perpecahan di PH yang dirancang dengan peralihan kuasa yang lebih licin adalah seribukali lebih baik dari perpecahan yang tidak dirancang..

Mengembalikan kuasa kepada umno secara peralihan kuasa lebih selamat kerana ia akan boleh ditentukan berada di tangan (pemimpin) yang betul berbanding dengan pembubaran parlimen yang perlu diadakan pilihanraya dan  kebimbangan berakhir akan ujudnya peristiwa 13 Mei dan kembali di tangan yang salah. 

ANWAR LANTIK ORANG KALAH, PENYOKONGNYA PUAK YG DISINGKIR AKAR UMBI..

Anwar berada dalam kedudukan yang paling lemah.

Setiausaha,  ketua penerangan,  bendahari juga lantikan.

Saifuddin yg menyarankan wakil PKR dalam majlis presiden PH sebulat suara sokong anwar sekadar kata² yang tiada nilai..

Pengerusi negeri dilantik tidak perlu campur pentadbiran parti, kata ketua Wanita PKR: Terdahulu harai ini, 9 ketua PKR negeri mendesak Lembaga Disiplin memecat Zuraida atas dakwaan menghina parti dan tidak menghadiri mesyuarat MPP.

KIMANIS YG MASAM BAGI WARISAN

Pengundi marah pada PH dan Tun,  WARISAN yang terima padahnya..


Friday, January 17, 2020

MABUK DAN GILA KUASA ADALAH HARAM

Bubar Parlimen untuk tubuh negara komunis KE?

Bubar Parlimen adalah kuasa YDP Agong Dan puak ini tidak lebih PENGKHIANAT dan penderhaka.

Kalau Demokrasi Dan Raja Perlembagaan tunggu 2023.

Gabungan Kuasa Rakyat Anjur Himpunan 22 Feb, Negara Semakin Rosak Di Bawah PH

SAYONARA

Berundur sekarang dari politik dengan melepaskan semua kedudukan...

Menarik diri dari calon peralihan kuasa untuk PENGGAL ini...

Melarang semua penyokongnya dari mendesak atau mengeluarkan APA APA kenyataan sebaliknya biar ia berjalan dan berlaku secara nature..

Adalah langkah bijak mengelak tragedies.

The consequence is here

BAB MKN PERCUMA SAHAJA PUN NAMPAK DAH MASZLEE TAK CERDIK

Bab quota kemasukan non bumi ke kolej matrikulasi..
Bab biasiswa majoriti kepada non bumi..

Makanan percuma,  semua pelajar dapat tanpa kira miskin..
Di situ sudah membazir peruntukan pendidikan..

Elok sangat maszlee balik jaga tol simpang rengam dan bakal sepenggal..

Semalam Tun umumkan,  makanan percuma di sekolah terpilih akan diteruskan dan terhad kepada pelajar yg perlu shj...

Fitnah  Tun pangku Menteri Pendidikan untuk projek kroni - fitnah dah masuk longkang..

#Pengetua kena selalu buat spotcheck kualiti makanan..



ISU POLITIK DAH KURANG...FOKUS BINA NEGARA

Sokong kerajaan..

Rakyat tak mahu peralihan kuasa

Ini mungkin artikel terakhir tentang peralihan kuasa kerana Anwar sudah semakin sangat²tidak relevan untuk diperkatakan lagi..

Rakyat tak mahu peralihan kuasa: Rakyat mengundi PH ketika Dr Mahathir mengetuai PH, bukan Anwar Ibrahim.


Thursday, January 16, 2020

MAJLIS PRESIDEN PH SUDAH MEMBERI GAMBARAN KEPUTUSAN

Seseorang negarawan seperti Tun, bekerja untuk negara akan menemui yg dulunya musuh ketat kini rapat dalam satu team dan akhirnya menghormatinya..

Itulah yang berlaku keatas lim guan eng dan matsabu yang kini mula bersuara atas desakan segintir yang mahu segera peralihan kuasa.

Perkembangan ini menunjukan bayangan keputusan yang tidak memihak kepada Anwar.
Semua setuju next Anwar but not now, please behave well...

Desakan atas"arahan" Anwar sukar untuk dinafikan kerana Anwar sendiri meratib benda yang sama???

Anwar wajib saman Yusuff hingga menang secara mutlak dan kukuh, tiada penyelesaian luar mahkamah Dan wajib menyatukan dua puak dalam PKR atau pecat Azmin.

Tunjuk dulu kemampuan di situ..


cakap cakap...no better person who can lead us in our endeavours other than Tun Dr Mahathir.   

KITA MUSLIM YANG LALAI..


#BMF PERLU DIPERLUASKAN KEPADA BOIKOT BARANG INDIA. KEDAI INDIA DAN MAMAK YANG MENGGAJIKAN PEKERJA INDIA NON MUSLIM

MASIHKAH UJUD BLOGGER DEDAK SELEPAS ERA NAJIB..

Setakat ini dikenalpasti ada tiga blogger berpaling tadah selepas tiada imbuhan atas kemenangan PH ditetajui Tun ..

Wednesday, January 15, 2020

SILAP BESAR BILA DESAK TUN BERUNDUR

Pertamanya puak mana tu yg desak,  berapa lori dia ada pengaruh dan kekuatan.

Takkan budak mentah revoke tu yg kata nak bersara dari politik tiba² jadi batu api?

Sebenarnya puak ini hanya berharap rakyat bangun dan sokong mereka,  turun di jalanraya jerit undur undur..

Kalau lokman adam dia dah ada fix follower,  50 orang setiap kali demo,  buat depan sogo supaya nampak berpuluh ribu sokong dia..

Buat mesti lepas jumaat,  supaya nampak crowd.. Kompom solat pun tak kusyuk..

Tiga empat hari lepas di dewan MCA ada 60 orang jerit undur undur.. Abahh

Puak otai desak mei 2020..lim guan eng mencelah november 2020..
Anwar tersengih...

Semua ini permainan  nak perangkap Tun seolah sudah berjanji dan setuju until peralihan kuasa November ..

Mabuknya punya plan..

Lagipun..


Setakat manalah keupayaan sebenar Anwar nak jadi PM sekarang ini?

Lain wartawan Tanya. Lain pula dia jawab..

Asyik nak tengking wartawan bila soalan maut..takkan itu perangai seorang PM

Depan kaum India cakap lain, depan kaum cina cakap lain, depan kaum Melayu cakap lain..

Ayoyoyo...



Bagi aku,  harap sangat Tun umum undur hari ini.. Lagi cepat lagi bagus.. Nak tengok apa terjadi pada PH.

Istilah menggelupur di pihak penyokong Tun tidak ada langsung.. Jika Tun berundur,  penggantinya Anwar,  secara sihat dan tenang kami tarik balik sokongan kepada kerajaan sekarang..

Kamu perintahlah...




#lantikan tokpa dan pengisian beberapa jawatan selepas ini satu demi satu, adalah jawapan... Tun tetap berundur pada November ...
Cuma tahunnya 2021.

NOVEMBER 2021 PM BARU

November 2021 bukan lama tetapi cukup untuk Tun angkat negara ke satu landasan yang lebih reasonable.

Cukup JUGA untuk Anwar seperti yang disebutkan pengganti Tun atau mana² pemimpin yang lebih ditakdirkan menjadi PM bersedia meneruskanya agenda negara.

November 2021 JUGA PUNYA Masa untuk melahirkan ramai pemimpin Muda yang lebih bersedia, berpengalaman Dan layak menerajui negara.

Kita sudah cukup bosan dengan beberapa nama pemimpin dahulu Dan sekarang yang perlu disingkirkan menjelang 2021.

Cukup Dan hentikanlah negara diperintah secara remote control Dan penasihat tidak bertauliah di belakang tabir.

November 2021 perlu ditanam kepada mana² pendesak, PENGKHIANAT untuk belajar bersabar. Takdir tidak AKAN MENDAHULUI Masa.

Jangan kalut.

Tanpa dirancang, Mahathir langsung tidak terfikir, hampir Dua puluh tahun, ditakdirkan PM semula Tanpa mengidam..

http://feedproxy.google.com/~r/TukarTiub/~3/oaDG0r2uU04/siapa-arymanchino.html

....................................................................................................................................

PETALING JAYA: Datuk Seri Mustapa Mohamed (pic) has been appointed as the chairman of the government’s Bumiputera Agenda Steering Unit (Teraju) for two years.
The appointment of the Jeli MP to the post was agreed by Prime Minister Tun Dr Mahathir Mohamad, said Economics Affairs Minister Datuk Seri Mohamed Azmin Ali.
The appointment is effective as of Dec 1,2019.
“In line with the role of Teraju as the leading agency to guide, drive and coordinate Bumiputera participation in the nation's economy, I am confident that he will be able to lift the Bumiputera economic agenda in line with the Shared Prosperity Vision of 2030.
“With this new leadership, I am confident that the continued efforts by Teraju will enhance Bumiputera competitiveness while strengthening the Bumiputera's position in the national economy, ” Azmin said in a statement on Wednesday (Jan 15).

Tuesday, January 14, 2020

AZMIN ALI ANWAR IBRAHIM KOSONG KOSONG

Dari segi perundangan mereka dibersihkan oleh PDRM dan AG..

Kes video SEMBURIT Azmin yang Hamid teruja istihar cari dan buru dalang berakhir dengan opera.

Anwar Dan Azmin kategori lebih mulia dari ulama PAS, yang fitnah mereka haziq Dan yusof tidak disaman? Diberi pengampunan?

Maruah hingga tergugat untuk jadi calon PM begitu MURAH? boleh disepikan BEGITU sahaja?

Yusof dan haziq JUGA tidak saman mereka? Deal tepi? Tak Ada cerita pun?

Rakyat terpinga-pinga?
Inilah pentingnya kalau latkoya masuk campur Dan dedahkan cerita sebalik tabir???
Supaya Rakyat tidak BERTERUSAN jadi mangsa diperbodohkan dengan opera..

Untuk rakyat, Azmin Dan Anwar memang kosong.

Perang politik antara mereka baru bermula.
Jangan fikir ia sudah berakhir.

TERKINI:
Anwar akan mengambil tindakan undang² ke ke atas yusof...jangan terburu buru memuji.. tunggu till end? Penyelesaian luar mahkamah, mohon Maaf..ini serba mungkin.

Sekadar memerangkap Azmin buat perkara yg sama..Ada berani?

TUN KATA DIA BOLEH BERUNDUR SERTA MERTA SEBAGAI PM JIKA ITU YG PH MAHU?

Tun dah bagi peluang tendangan penalti.. Tun dah kosongkan gawang gol..
Tun tak ubah tiang gol..

So..Anwar..Lim Guan eng, APA lagi mahu?
Kalau semua aman damai...ertinya penyokong mereka lebih sudu dari kuah..

Yang perlu mereka desak adalah majlis presiden untuk memecat Mahathir.

Memecat Mahathir samalah seperti mereka mahu jadi pembangkang semula kikikikiki

Sunday, January 12, 2020

RULE OF LAW ADALAH RUJUK KE MAHKAMAH

Salah atau tidak bukan sekadar pendapat berbeza beza atau sekadar hujah Longkang, hujah peguam politik. Hujah peguam Cari makan, hujah peguam racist atau hujah blogger, hujah NGO..

Rujuk KE MAHKAMAH yang Ada prosesnya.

Kebebasan bersuara bukan sekadar untuk rakyat Dan pembangkang sahaja tetapi untuk semua termasuk PM, latkoya dan SPRM!!!

Jangan jadi kerajaan terdahulu..dibersihkan oleh AG.

Jangan cepat lupa. Anwar dapat pengampunan melalui PROSES rule of laws di minggu pertama PH jadi kerajaan.

SINGKIRKAN MENTAL DISORDER DALAM SUKAN

Jangan libatkan sukan dengan politik dan dendam kesumat.

Controversial sukan biar diurus dalam semangat kesukanan, kalah dalam padang atau luar padang perkara biasa.

Jaga status, hormat pihak lain untuk dunia hormat anda.

Jangan rasa hebat sangat dengan sukan yang ditaburkan dengan wang ringgit untuk membeli pemain yang sudah diasuh oleh pihak lain, sudah jadi (beli) baranga Siap

Bilang berapa anak bangsa sendiri, yang diasuh (hasil kilang sendiri) untuk dibanggakan dan rasa hebat.

Cash is King Tak lama..akhirnya kecundang, ditusuk tombak sendiri.. contoh sudah Ada depan Mata.

JAWAPAN TUN TENTANG PENDEDAHAN - MEMPERTAHANKAN SPRM BUAT PEGUAM² KESIPUAN..






# next kita tunggu pula jawapan Tun tentang budak² Anwar yang dok meresah Dan kelaparan di bawah..
https://www.themalayapost.my/rafizi-ramli-budak-bangang-tak-faham-asas-perlembagaan-khairuddin-abu-hassan/


Saturday, January 11, 2020

YANG SETUJU DESAK TUN BERUNDUR SILA KOSONGKAN JAWATAN KABINET...

Ujud kekosongan jawatan Menteri Pendidikan dan Timbalan Menteri di JPM kenapa tidak diisi segera?

Bagaimana kalau kekosongan Menteri Pendidikan diberi kepada MP UMNO dan Timbalan Menteri di JPM diberi kepada MP PAS yang sokong BERSATU.. 

Ada sesiapa lagi dari kabinet yang bercadang untuk desak Tun berundur..sila kosongkan kerusi.

Kalau sendiri pun guna gam gajah melekat di kerusi kenapa sembang lebih minta Tun berundur?
Yang sembang lebih tu kita tahulah sebab tidak diberi jawatan...kikikiki

DESAKAN BERUNDUR SEKADAR MEMBUKA SATU PELUANG KEEMASAN UNTUK TUN BERTINDAK BALAS ...

DESAKAN ibarat menjolok sarang tebuan atau umpama orang mengantuk di surung bantal...

DESAK AZMIN PUN TAK BERANI, ADA HATI NAK DESAK TUN...

DESAKAN tidak datang dari komponen PH kecuali segelintir di PKR dan sekelumit dari DAP kroni Anwar - CUKUPKAH?

Kalau CUBAAN² lain gagal, desakan mungkin satu cara yang terbaik, cuba bawa desakan ini ke jalan² raya...jerit semula reformasi..

NGO²  yang berkeliaran dan team lokman adam boleh membantu...


Friday, January 10, 2020

SEBAGAI MANTAN PM NAJIB MEMPUNYAI PENGETAHUAN YANG SANGAT LUAS TENTANG SEMUA PERKARA, TIDAK PELIK DIA KRITIK BANYAK ISU TENTANG KERAJAAN SEKARANG TETAPI SUDAHKAH SEMUA ITU (PANDANGANNYA) DIBINCANG DAN DIPERKENAN TERLEBIH DAHULU DENGAN ROSMAH (?)

Tanya je..

DAH TIGA HARI, NAJIB MASIH TERKIAL KIAL BELUM BUAT APA² TINDAKAN KE ATAS LATHEEFA

Siapa yang rakam?

Cuba toleh kiri dan toleh kanan...
Budak tadika pun tahu ini siapa punya kerja..

Bagaimana yang lain?
TAKKANLAH dengan pompuan pun kau orang Tak berani keroyok dia?

Jangan jadi darai lah kalau sekadar gesa latheefa letak jawatan..


LATHEEFA PERLU DI ANGKAT KE JAWATAN YANG LEBIH TINGGI UNTUK MEMBERSIHKAN SEGALA SAKI BAKI DAKI DANOR LENDIR HAPAK

Samada segala kekotoran yang lepas atau kekotoran yang akan datang.. dalam jentera kerajaan atau jentera politik kerajaan..

Jauh lebih cemerlang untuk berfungsi sebagai Timbalan Perdana Menteri atau Menteri Pendidikan untuk mendidik anak bangsa benci korup benci pemimpin korup..


Thursday, January 9, 2020

HELLO MAJLIS PRESIDEN BILA NAK PECAT PM????

Kau punya pecacai bukan main hebat lagi bersembang macam merak, aku tunggu dah lama ni, 

Pecat le...
Takkan tak ada biji


APA YG PM LAKUKAN SETAKAT INI 100% BETUL UNTUK MELAYU, ISLAM DAN NEGARA..

Termasuklah keputusan yang betul untuk memangku sementara jawatan Menteri Pendidikan..
Sekaligus yang mempersenda dan memfitnah Tun sebagai tunduk kepada DAP akhirnya jilat lendir sendiri.

Kepercayaan ini lebih sihat untuk netizen fokus membina kehidupannya sendiri bagi memakmurkan keluarga dan komuniti.

Jangan terpengaruh dengan dakyah politikus yang kecewa dan terpinggir beragenda peribadi...

Kalau ada yg tampil dengan demi bangsa dan negara dengan memikul 1001 fitnah, ketawakan sahaja..

Kalau demi bangsa dan Negara mereka harus memberi sokongan padu pada Perdana Menteri..

Unless PM korup.
Buktikan..

RAFIZI TAK JADI BERSARA DARI POLITIK



PENDEDAHAN YANG SANGAT RAKYAT INGIN TAHU

Syabas dan tahniah...
Terjawablah sudah siapa PERINTAH negara.


Wednesday, January 8, 2020

BERANIKAH NAJIB SAMAN SPRM - RAKAMAN DILAKUKAN SEMASA ERA DIA BERKUASA???

Siapakah yang merakam dan atas arahan siapa?
Apakah atas arahan orang itu balik dan terkena kepada dirinya..

Bukankah Kita Pernah Ada Pengarah Risik Wanita yang menulis Surat kepada Amerika minta nyawa???

Ia sama seperti seorang Pegawai Kerajaan yang cekap membuat rakaman di bilik mesyuarat Dan menyimpan kekal laporan Ori audit negara.

Is JUGA sama seperti Rafizi yang berani mendedahkan bank statement lembu kondo..

Adakah ia masih berlaku di era sekarang sehingga Ada pemimpin tertentu Mula kecut Dan penyokong rasa kecewa kerahsiaan mereka pintu belakang sudah kantoi?

Yang Pelik Mahathir pula nak di sabitkan?? Sebenarnya nak lepas geram kot..

Tindakan berani SPRM menampilkan watak² sebenar di belakang tabir yang bermesyuarat laki bini bukan lagi persepsi..
Kalau masalah rasmi negara..KABINET adalah tempat membuat keputusan..

Can I advise you something?
Tak buat salah jangan takut.. Takut Jangan saman..

Jangan tangkap orang yg buat laporan polis seperti kes Khairuddin dan Mathias Chang...Tak perlu fokus kepada pengadu atau perakam tetapi fokus kepada isi percakapan yang lebih membawa kemudaratan umum yg lebih besar.

Sepatutnya kita perlu sentiasa sedar dan sentiasa takut untuk berbuat salah kerana cctv kiri dan kanan kita sentiasa dirakam oleh para malaikat..

Subhanallah..



SUDAH TERANG LAGI BERSULUH

9 rakaman dakwa konspirasi jenayah peringkat tertinggi didedah oleh SPRM: Sembilan set rakaman percakapan selama 45 minit yang didakwa konspirasi jenayah pada peringkat tertinggi didedahkan oleh Suruhanjaya Pencegahan Rasuah Malaysia (SPRM) pada Rabu. (Astro Awani) - Sebahagian daripada petikan rakaman percakapan berkenaan ialah bekas Ketua Pesuruhjaya SPRM, Tan Sri Dz

Monday, January 6, 2020

SEPERTI TERANCANG JHO LOW DAH BAGI SIGNAL NAK BALIK MALAYSIA TEMBELANG SIAPA YG TERSEPAI...

Di Amerika jholow tidak didakwa setelah bersetuju membayar pampasan kepada DOJ..

Sudah tentu jho low akan balik ke Malaysia JUGA pada Masa yg tepat, tempat yang betul Dan bercakap perkara betul...

Jho Low says 'looks forward' to returning to Malaysia, but...: Breaking his long silence, Jho Low tells Singapore paper how his ties with Saudi royals benefited Malaysia including in allocation of the haj quota.

KENAPA NAJIB MASIH LANGGAR PERINTAH MAHKAMAH

Samada tandatangan itu palsu atau betul ia masih dalam PROSES perbicaraan Dan mahkamah belum membuat keputusan..





JANGAN TRIAL AND ERROR GANTI ANWAR DENGAN MAHATHIR..

Jangan buat testing testing anwar jadi PM ni ok ke tidak..
Seperti kata macai sebelah sana, jangan kena dua kali kencing...

Yang ada jawatan membisu yang tak ada jawatan mengeletek hari hari? ikhlas ke atau sebab sendiri tak ada jawatan?







Lokman Adam lintang pukang sumpah laknat¿


Yang jobless, DIPECAT, diarah berundur..fikir²kan lah

Sunday, January 5, 2020

KALAU RAKYAT RASA OK DENGAN LIM GUAN ENG DAN SERASI DENGAN P. RAMASAMY SANGAT WAJAR ANWAR SEGERA PM8

Lebih sempurna jika lim kit siang mengambil peranan sebagai Pengerusi PH berikutan  kajian MERDEKA, sokongan ke atas Mahathir dari tiga kaum utama merosot merudum dengan teruknya.

Jika Mahathir undur..
Melayu kembali jadi ketuanan..
Ekonomi tiba² bagus..
Ringgit mengukuh..
Bursa melonjak..
Peluang pekerjaan berlambak berlebih..
Harga petrol merudum..
Tol, pelajaran semua percuma..
Zakir naik bungkus..





Warisan man puzzled why Najib well-received in Kimanis

Warisan man puzzled why Najib well-received in Kimanis: UPDATED 8PM: KIMANIS POLLS | 'Someone who has got cases in the High Court and the people still say 'Bossku'. What sort of rubbish is that?' questions Karim Bujang.

# dua sebab utama
#Kerajaan PH Dan  Kerajaan Negeri  Warisan doing nothing impressed.
#Kualiti rakyat, yg suka disuap Tanpa peduli sumber halal atau Haram..



Saturday, January 4, 2020

HAMPIR MUSTAHIL ANWAR GANTI MAHATHIR

DUNGU vs PENGAMPU



Tidak ada perjanjian kata MUKHRIZ..
Kalau kata ada, kenalah tunjuk hitam putih..jangan sampai dilabelkan pembohong...
Konsensus? Ok lah JUGA..

Konsensus demi konsensus dan konsensus terbaharu mampu overuled konsensus awal..

Secara lisannya, Tun dah hint, waktu YG sesuai...tiada bantahan di majlis presiden Dan tiada hak Dan asas pun majlis presiden boleh membantah kerana tiada konsensus tarikh berundur, logik sikit..

Secara amnya tiada siapapun secara serious mahu Tun HABISKAN SEPENGGAL kerana akur akan kemahuan Tun berundur dengan menyerahkannya pada Anwar..

Akuan Tun dipersenda pula dengan pelbagai persepsi yang akhirnya melukakan mereka sendiri..

Azmin pernah nyatakan mahu Tun habis sepenggal? Semak betul KE tidak?
Setakat ini PKR tidak mengambil tindakan disiplin KE atasnya atas KENYATAAN itu seolah olah PKR JUGA akur..
Lagipun itu Hal dalaman mereka yang tidak mampu diselesaikan...

Tun HABISKAN SEPENGGAL sebagai PM hanyalah rekaan pengampu Anwar yg kemudiannya mereka dihantui Dan takut sendiri..

Di akhir akhir ini nama Anwar semakin tenggelam..

1) Ketidaksefahamannya dengan Azmin yang mempunyai pengaruh yang kuat dalam Dalam dan luar PKR..
2) ISU cabul Yusuf

Selesaikan yang itu dulu...
Jika tidak, penyokong Anwar hanya sembang kosong...


BARUA² KENAPA SEKADAR SEBOK KES SEMBURIT AZMIN TETAPI BISU MCM SIPUT BABI KES YUUSUUF???..bukan aku ckp tapi dlm video tu, aku hanya tambah sikit..


Friday, January 3, 2020

POLITIK MAHATHIR TELAH MELETAKAN MASZLEE ORANG KETIGA PENTING BERSATU SELEPAS MUHYIDDIN DAN MUKHRIZ


Tiada ramai nampak kebaikannya sebelum letak jawatan tetapi terserlah selepas berundur..

Mahathir-Muhyiddin-Mukhriz-Maszlee-Malaysia (5M)
POLITIK MAHATHIR TELAH MELETAKAN MASZLEE ORANG KETIGA PENTING BERSATU SELEPAS MUHYIDDIN DAN MUKHRIZ sekaligus bakal menerajui kepimpinan tertinggi BERSATU

Petanda dia (Maszlee) akan muncul kembali seperti comeback Mahathir selepas dipecat umno di era Tunku kecuali dia beremosi dan berdendam seperti Musa Hitam dan Anwar.

Tak ke mana.

https://www.malaysiakini.com/news/505858

APAKAH KRITIK YANG BERTERUSAN KEPADA SEBUAH KERAJAAN BAIK UNTUK NEGARA DAN RAKYAT...



Tidak ada kerajaan yang baik kepada rakyat..itulah endingnya jika kita melihat ribuan kritik yang dilemparkan ke atas kerajaan sepanjang tempoh pemerintahannya..

Sesuatu yang berlebihan hanya membinasakan.. 

Kritikan ke atas kerajaan PH walau baru dua tahun tetapi jumlah diterimanya jauh lebih besar dari umno yang menjadi kerajaan selama 60 tahun..

Pembangkang yang  berpuluh tahun tetiba menjadi sebuah kerajaan lebih tolerate dan terbuka dengan kritikan berbanding dari sebuah kerajaan yang berpuluh tahun monopoli kuasa..

Setiap kritik bukan tanda hapcita betul, malah 100 kritikan belum tentu ada yang sempurna dan mungkin satu pun tidak tepat malah jika diikut kritikan itu mampu membawa kemudaratan yang lebih.

Apalagi kalau kritikan itu datang dari emosi musuh atau kawan sabotaj tikam belakang?

Kritikan yang rasional dan berfakta membantu kerajaan melakukan sesuatu yang lebih betul dan lebih sempurna dan akhirnya akan menjadi kerajaan yang tidak pekak dan buta..


Perbezaan perjuangan politik harus dipisahkan dari sebuah perjuangan dan pengurusan kerajaan.
Perjuangan politik untuk kepentingan kelompoknya sahaja tetapi sebuah kerajaan adalah kepada semua rakyat..

Oleh itu jika kepentingan politik diperjuangkan dari dalam kerajaan secara melampau melepasi batasan. ia merosakan imej kerajaan itu sendiri..
Jika kepentingan pemimpin (korup) ujud dalam kerajaan ia mempercepatkan lagi kerajaan itu runtuh kerana partinya ditolak oleh rakyat.

Kerajaan PH sekarang adalah yang terbaik setakat ini, tidak logik untuk menyatakan ia sebuah kerajaan yang tidak mengambilkira kepentingan rakyat. Tidak ada yang boleh ditafsirkan sebagai zalim...

Kritikan bertubi tubi sekarang ini datang dari kelemahan dan kekurangan kerajaan yang kurang pengalaman ditambah dengan serangan pembangkang/bekas kerajaan yang masih kecewa dengan luka yang dalam.

Kekadang sesuatu dasar yang dilaksanakan tidak popular dan digemari oleh sekelompok rakyat tetapi ia bagus untuk negara.

Kekadang sesuatu dasar yang dilaksanakan sangat popular dan digemari oleh sekelompok rakyat tetapi ia tidak baik untuk negara.

Lebih celaka, semua kerajaan buat tidak betul baginya..
Lebih celaka, semua yang pembangkang kritik, tidak betul baginya..
Puak ini ujud..

NAJIB JUMPA MAHATHIR PAGI TADI....MESRA


INI MACAM LE BEST..


Thursday, January 2, 2020

MUKHRIZ NAK MAI PUSAT


Terkini sila semak..

MB Kedah baharu
Yang Berhormat Dato' Wira Haji Amiruddin bin Haji Hamzah

Menteri Pendidikan baharu
YB Dato Seri Hj. Mukhriz Bin Tun Dr. Mahathir



Gara² maszlee letak jawatan..
Tekanan DAP? Itu je lah idea cai otak kosong..

MUKHRIZ nak Mai pusat to groom him as PM? Bagueh punya idea..
Sendiri punya idea sendiri ketaq lutut..
That's why jangan awai² dok label Pm in waiting, PM tepi..
Masin mulut HAMPA...sampai KE sudah dok tunggu buah Tak guguq

BAWA le MUKHRIZ Mai pusat ganti Azmin..Menteri Pendidikan, bagilah surprise sikit, letak Hishamuddin..

Kikikikiki

#Nurul PUNYA nama Tak Ada Naik KE?

MENYATAKAN PENDIRIAN

Aku sokong Tun selagi dia Tak curi duit rakyat, korup tetapi kurang minat dengan BERSATU..

Aku sokong umno tetapi kurang minat dengan ramai pemimpin korupnya...

Aku sokong PAS dan pemimpin PAS bergantung kepada isu selagi mereka sokong Tun..

Sokong AMANAH secara amnya, status pending pada PKR..

DAP, MCA, MIC hanya sesuai hidup di kutub utara, hidup dengan anjing laut.

Di Kelantan, membuktikan Melayu Islam serba boleh untuk membina Negeri Dan Negara Tanpa kaum lain, walaupun mundur sedikit tetapi pembangunan secara Islamnya lebih terjaga Dan perlu diperbaiki.

MALANG mereka tidak mempunyai pemimpin seperti Tun, mereka mengambil pendekatan menentang hanya sekadar perbezaan pendapat.
Pemimpin bangsawan seperti KU li tidak turun padang,  hanya play safe untuk diri sendiri.

Merasa lebih Islam dari orang lain adalah satu penyakit.
Mengambil tugas Allah, menjatuhkan hukum pada yang berbeza pendapat adalah jahiliyah.

2020..semoga Melayu ku lebih maju Tanpa subsidi, Mula berdiri sama tinggi..

Wednesday, January 1, 2020

BILA PM BUKAN JENIS LANUN, KITA PAKAT²LAH DOA EKONOMI BAGUS NEGARA MAJU WALAU BERLAINAN PARTI..

Ringgit Makin bagus..alhamdulillah
Harga sawit Makin Naik..alhamdulillah

Itu Cara netizen kepala waras..



Tekanan DAP? Dengan berat hati...
Impian cik minah tercapai?

PEMIMPIN SEBOK BERPOLITAIK .RAKYAT JUA YG MEMBANGUN EKONOMI UMAT

Jangan makan dedak..
Jom sokong rakyat..sokong diri sendiri


⚔Perang dah bermula..⚔

Pasaraya2 dah mula memainkan peranan dengan tidak meletakkan produk2 keluaran bumiputera di rak display mereka dan menurunkan harga produk keluaran non-bumi hingga 5 hengget bagi minyak masak cap buruh, seri murni dan beberapa lagi. Kesedaran mereka bahawa kita orang2 melayu telah bersatu memboikot produk mereka lalu menurunkan harga seminima mungkin. Tiada lagi minyak saji kelihatan diatas rak. Mee segera Saji juga tiada. Ayuh teruskan memboikot 👍👍👍.

Untuk tahun 2019 kita gerakkan utk SATU Hari dalam seminggu kita jangan masuk dan beli dr kedai Cina dan Hindu. Tiap2 hari jumaat kita jangan masuk.
❌Stop 99Speedmart.
❌Stop Matahari.
❌Stop Econmart.
❌Stop Econsave.
✅Kita beli barang dapor di Mydin/peniaga2 Islam yg lain.
✅beli beras Faiza.*
Kita kempen betul2 2 minggu ni.💪💪
❌Jgn beli roti Massimo. Biar dia tutup mcm High 5.Kena bagi tau kawan2.
❌Jgn masuk pasaraya yg jual daging babi.
⛔Boikot NSK. Dia anti barang2 Melayu. X jual barang2 Melayu. Ayam pun meragukan.*
⛔Boikot semua peniaga2 pasaraya yg anti Islam. Khususnya pelampau2 cina dan hindu
✅Beli ayam dari peniaga Melayu. Mahal sikit tp halal prosesnya. Lagi baik depan mata kita 👀👀*

Mintalah kita mulakan dgn diri sendiri dan suruh keluarga kita amalkan dan kita sebarlah ke semua group2 atau apa saja media sosial yg kita ada... Cara ini lah cara kita bersatu utk hancurkan Pelampau2 Cina buddha/kristian
Pelampau2 Hindu..Pelampau2 Yahudi Zionist

#Tips Penting*
Seandainya terasa mahal sangat bila kita beli dari peniaga Islam:
maka niatkan
1-Yg mahal itu kita niatkan sedekah.
2-Ingatkan diri kita sesungguhnya apa yg kita belanjakan pada peniaga Islam akan kembali kepada Islam melalui zakat mereka dan menguatkan kembali ekonomi org Islam
3-andai terasa mahal sangat jugak, latihlah/pujuk rayulah hati kita dengan berkata:

🤲Ya Allah aku x mampu nk membantu agamaku bangsaku yg sedang dihina dipijak2 oleh pelampau2 Kafir dibumi Tanah Airku..melalui senjata (Sebagai Mujahiddin Fi Sabilillah),aku x mampu berjuang dengan cara ilmu(Sebagai Ulama/ Cendiakawan),aku x mampu berjuang dengn cara kuasa(Sebagai Penguasa/Pemimpin),maka hanya cara ini yg mampu aku lakukan terimalah pengorbananku yg sedikit ini sebagai bekalanku diakhirat sana dalm mencapai keredhaanmu...Menuju Syurga yg Abadi Aminn Ya Rabbal Alamin🤲


Minta tolong sgt2 ya.. Tolong sebarkan...



# Yang Tak minat, Tak sokong, ignore.. yang buat Tak buat, bukan manusia lain tahu..
- boleh lah terus sokong kaum dap, MCA, mic.

BLOGGER KOTAK MOHON MAAF...

Lebih 1436 tahun dahulu, apabila bayi lahir, Rasulullah SAW mengamalkan mengambil secebis kurma dan memasukkannya ke dlm mulut. 

Rasulullah SAW akan mengunyahnya hingga lembut dan kemudian menyapunya di lelangit bayi yg baru lahir. 

Ini dipanggil Tahneek dlm Islam.

- Hari ini BBC News melaporkan dari pakar - sedos gula dlm bentuk gel yg disapu dlm pipi dlm mulut merupakan cara murah dan efektif utk melindungi kerosakan otak bagi bayi yg lahir tak cukup bulan. 

Inilah sebabnyaMuslim mengamalkan amalan Rasulullah SAW tanpa mempersoalkannya. 
S
hanya kini baru meneroka tradisi yg telah diperkenalkan 1436 tahun dahulu kerana Islam dari dulu hingga kini masih mendahului segala perkembangan. 

Mari berkongsi ilmu, apatah lg sesama Muslim bahawa Islam bukan agama primitif. Subhanallah. Segala puji bg Allah.


'Jika sakit kepala di bahagian hadapan kepala, rawatannya adalah tidur. 
Jika di atas kepala, rawatannya adalah makan & minum air. 
Jika sakit kepala di bahagian belakang kepala, maka rawatannya adalah cuba menghilangkan stress. 

Rawatan utk menambah penglihatan lebih jelas. 
- Ini sgt penting utk mereka yg lemah penglihatan dan utk semua. Otot mata bekerja setiap hari yg boleh membawa  kepada penglihatan yg kurang tepat. 

Untuk mmengembalikan penglihatan yg baik dan mengekalkannya, kita perlu mengikut sunnah di dlm solat. 

Kita perlu sentiasa membuka mata setiap kali sujud dan ketika berdiri pula, mata perlu sentiasa fokus kepada titik sujud sepanjang solat. 

Kelebihan melihat titik sujud ialah ketika rukuk, otot mata akan menekan lensa utk menambah penglihatan dan ketika kita bangun, otot mata akan mengendur. K

sujud, lensa akan mengecil disebabkan jarak di antara mata dan lantai. Apabila kita bangun  semula, otot mata akan mengendur semula. A

yg kita lakukan setiap hari merupakan antara latihan mata kita. Kita boleh melakukan sebanyak 17 kali atau sebanyak mana yg diingini.

Rasulullah SAW sentiasa mengingatkan utk membuka mata ketika sujud dan kini saintis pula mengesahkan amalan ini utk menambah & memperkukuhkan daya penglihatan. Subhanallah.

Kongsikan tips ini. Moga mendapat keberkatan dari Allah SWT. 


- Saintis bukan Islam mengesahkan bahawa kita kini terdedah dengan kuasa caj eletrik lebih besar dari sebelum ini. Ini disebabkan oleh radiasa elektromagnet dari peralatan seperti telefon bimbit, TV, AC, microwave dan sebagainya. 

Sekiranya kita sekiranya tidak mahu radiasi ini mengancam kita, kita perlu meletakkan dahi di lantai lebih dari sekali sehari kerana bumi boleh menyerap radiasi. 

Kita sebagai Muslim diberi 5 waktu solat utk menyentuhkan dahi kita ke lantai, iaitu 34 Kali sujud KE sajadah setiap hari. Subhanallah. 
- Setiap perintah Allah ada kelebihannya. 
"Which of the favours of your Lord will you deny?"
Surah Rahman.

Jika info ini memberi inspirasi kepada anda, jom kongsikan. Wallahualam.

RAKYAT DAH TAK ADA ISU BESAR ISU BARU

Yang Ada isu lama lapuk ISU basi ISU diperbesarkan..

Lokman Adam nak saman AG
ISU dunia,.. intanasional
Kahkahkah..

Salute Tun..
Panji belum kibar
Musuh sudah muflis..
Kikikiki