Friday, December 4, 2020

CAI JANGAN KUTUK² LAGI TEROWONG GUAN ENG - KITA DAH SAHABAT

ALTERNATIF KEPADA ANWAR JIKA TIDAK MAHU LETAK JAWATAN KETUA PEMBANGKANG

Minta PKR bawa usul ke parlimen undi percaya Ketua Pembangkang.

UMNO TAK PERLU GENTAR DENGAN UGUTAN PAS DAN BERSATU

Pertama kerana parti mereka ciput.

Kedua di belakang UMNO adalah PKR dan DAP, kerusi terbanyak..

Bergabung jadi pakatan 2/3 bermajoriti. WSRISAN, AMANAH dan PGSarswak pasti akan ikut.

Semua kes selesai.

Kalau itu pun tak pandai, elok berhenti berpolitik..

SALAHGUNA HUKUMAN DITANGGUHKAN UNTUK PROSES RAYUAN

AG perlu rujuk semula ke mahkamah untuk memohon mahkamah membatalkan tangguh hukuman atau mohon mahkamah mensyaratkan kepada Najib untuk "diam" dari sebarang aktiviti politik atas kedudukannya sebagai mantan PM yang atas jawatan itu dia disabitkan kesalahan dan dijatuhkan hukuman penjara (?) bukan sekadar denda.

Jika passpotnya boleh ditahan maka lain² perkara juga perlu dipohon oleh AG mengelak situasi banduan yang dihukum masih begitu bebas dan over bebas pada kedudukannya yang disabitkan.

Keadilan harus diperlihatkan kepada semua pihak akibat jenayah seseorang itu.

Adalah menjadi satu precedent yang memalukan apabila seseorang banduan masih dibiarkan dengan laku tidak salah dan terus menghina mahkamah dengan pembelaan diri tidak bersalah di luarnya sedangkan sudah dijatuh hukum..

Mahkamah juga perlu mengeluarkan perintah pergantungannya sebagai Ahli Parlimen kerana kesalahan dijatuhkan.

Bayangkanlah jika dia masih seorang PM dan masih PM walaupun sudah dijatuh hukum penjara?

Bayangkanlah jika dia seorang pemandu bas yang mabuk dijatuhkan hukum penjara tetapi masih dibenarkan memandu semata mata proses rayuan?

Something somewhere is wrong.

Ia harus terpakai pada semua.

UMNO DAN PAS YANG MELETAKAN HARAPAN DAN KEMUDIAN MENGKHIANATI..




Terkini UMNO sedang bergelut dan panik apabila tindakan UMNO Perak disokong DAP mendapat tentangan dan belasahan ahli UMNO dan rakyat...UMNO dianggap pengkhianat??



Bukanlah pelik mereka boleh duduk semeja dengan Muhyiddin.

Sekarang mereka sedang mengkhianati satu sama lain  
Permainan baru saja bermula.

Kelak ia akan melibatkan AMANAH, PKR dan DAP - Musuh yang akan dibawa masuk sekelambu.

Benarlah kata Tun.



Apakah PAS keluar dari MN?




Apakah PN akan usir UMNO, Tak kan mungkin...dan UMNO pun tak kan tarik sokongan pada PN dalam masa terdekat tetapi bersedia menolaknya di Parlimen.

BERSATU KENA BELAJAR BAGAIMANA DIKHINATI...





SAMADA ANWAR@NAJIB ASAL BUKAN MY

UMNO sudah membuktikan boleh bekerjasama dengan DAP, tanpa DAP seperti yang aku kata wayang sebelum ini jelas realiti kini.

Peluang untuk anwar@najib mengetuai Putrajaya makin hampir.

Kata Anwar nak letak jawatan?

Bangang mana yg percaya tu..

Politik bersih? Perpaduan ummah?

Itukan kencingan sahaja..itukan kau orang punya motto dan taksuban, telan je sekarang.

Pemimpin bersih?

Itupun kencingan sahaja, pemimpin penyamun pun dijulang itukan kau orang punya way of life.

Itulah dan inilah realiti politik Malaysia. Rakyat rela dikencing..

Yang tak minat, jangan minta pemimpin letak jawatan..rakyat yang perlu letak jawatan, jangan ambil peduli PRU, jangan keluar mengundi..

Selesai..

PERNAH DENGAR ANWAR KECAM ROS KERANA BELUM LUKUSKAN PEJUANG?

Bukan sahaja Muhyiddin, Anwar pun kecut.

Tupasal tak ada apapun keistimewaan nak jadi PM, sikap dan perangai yang sama, mungkin lagi worst .. 

Mukhriz wajar tinjau risik untuk join AMANAH atau PUTRA jika PEJUANG tidak diluluskan Muhyiddin.

Mukhriz kena mengorak sekarang, jangan lembab hingga penyokong hilang dream.

Berbeza Tun, tanpa parti tanpa jawatan tanpa kuasa pun suaranya tetap diambilkira dan relevan  kepada lawan dan kawan.
Apa yang berlaku di politik Perak - Tun awal² lagi ingatkan Muhyiddin.

Sikap tidak jujur kerajaan melalui ROS ini akan menjurus Muhyiddin tergolek juga seperti peja di Perak.




HILANG KERUSI MB PERAK SATU AMARAN KEPADA MUHYIDFIN AZMIN HAMZAH


Kejatuhan itu satu permulaan..

Memimpin dengan bersih ikhlas jujur dan tidak khianat tidak akan jatuh tergolek jika pun minoriti.

Langkah Sheraton..jika bersabar bertahan tidak menerima en block UMNO sudah tentu Tun akan terus menjadi PM dengan sokongan majoriti MP Kerajaan Perpaduan dan bukan kerajaan tebuk atap.

Jika Anwar cukup bersabar dengan sabar sebenar, tidak berhelah, tidak menjolok, tidak meratib sudah tentu sekarang jadi PM.

Dan jika dari awal Najib dengar nasihat berundur secara terhormat sudah tentu UMNO masih kuasai Putrajaya hingga sekarang..

Jika Majlis Tertinggi tidak gantung sementara keahlian Najib and the gang, ia akan jadi sebab untuk tidak mudah kuasai puterajaya atau terus gagal.


Thursday, December 3, 2020

ALHAMDULILLAH TAHNIAH UMNO PERAK


 Selayaknya kepimpinan UMNO Perak setakat ini putih bersih untuk menerajui Perak.

Najib dan Muhyiddin perlu lakukan di Parlimen atas nama demokrasi.

Rekod Muhyiddin, Najib dan Anwar tidak banyak beza.

BAGAIMANA 10 ITU MAHU MEMBUKTIKAN MEREKA SAH MENGUNDI AZMIN???

Lawyer welcomes Dr M's offer to help in suit against Azmin: Yohendaran Nadarajan says he will discuss the offer with the Gombak voters who filed the suit.

SENOHONG JELAWAT GELAMA IKAN DURI


 

UMNO PERAK JANGAN PUCAT LESI SEMBANG KARI SEPERTI UMNO PUSAT

Di pusat UMNO dabik dada sembang kari kerusi banyak tetapi jawatan TPM pun tak dapat..dikatakan Muhyiddin buli.

Ini kali peluang UMNO Perak unduk duduk kerusi MB dalam undi percaya MB Perak di DUN 4/12/20.

Do it now..

Kalau MB Perak sekarang kekal, akuilah sahaja UMNO sudah hilang power.. perjuangan tengkuk pusat diutamakan, perjuangan parti untuk rakyat dan demokrasi diketepikan.

Something somewhere somewhat somehow is going wrong?

KENAPA NAJIB DAN BN SOKONG BAJET JIKA BELUM PASTI TATACARA PERLAKSANAAN KWSP10K, RAKYAT KENA KENCING LAGI !!!!

Paling selekeh, mainan politik, CEO KWSP pula cuba dipersalahkan.. Politik lawanlah dengan orang politik.. jangan ulang dan tekan KWAP sepertj awak PM dulu.

KWSP10K KEGAGALAN BESAR NAJIB

UMNO diperlihat gagal berjuang untuk rakyat.. isu ini pada awalnya cuba dipergunakan umno untuk prihatin rakyat..kini buntu cubaan dan helah mengelak Anwar gagal juga sukar dikikis di mata rakyat isu ini kena diselesaikan oleh mereka sendiri secepat mungkin sebelum menjelang PRU15. Jangan harapkan balaci yang rata ratanya sudah muflis hujah. Adalah sesuatu yang baik jika Anwsr letak jawatan memenuhi janjinya gagal tolak bajet dan tumbangkan Muhyiddin. ketepatan janji sangat penting pada nilai mata rakyat dan boleh bangkit semula selepas itu dengan menjadikan rakyat pemangkinnya. tidak letak jawatan hanya menjadikan anwar mudah filabel pembohong dan tidak boleh dipercayai. fikir fikirkanlah.

SAYA RELA DIKENCING

Silap dengar 7 bulan bukan 7 hari letak jawatan -mattipu- belum95 dah pekak

LAPISAN MUDA UMNO HILANG HORMAT PADA ZAHID DAN NAJIB

lapisan muda umno yang mula rasa tersncam masa depan mereka dan hilang yakin umno kembali gemilang di bawah zahid antara punca mereka merayu Muhyiddin kembali ke umno. ini juga merupakan permainan politik yang sedang di atur mengelak zahid dan najib mengheret umno menyokong anwar. Bagaima jika secara beramai berhijrah ke BERSATU untuk membersihkan imej negatif dari umno yang sukar dikikis

TAHAP MELAYU UMNO

Add caption

 

KOS MEETING MAYA 25 JUTA KENAPA BISING

Kenapa sampai begitu besar jumlahnya, mana aci, bahagian aku tak ada.

Ada seribu satu alasan kenapa? Bukan ada yg pelik pun..yg pelik bila dia tidak berada di situ..kalau dia ada disitu, 25j logik.

2x5

Sekarang nak tunggu kawasan balak seperti dulu dah tak ada beb.

Sekarang hutan balak maya.

Wednesday, December 2, 2020

PERJUANGAN 10K KWSP NAJIB MAKAN DIRI..

Rakyat masih mempertikai kelancarannya yang dilihat pelbagai syarat (?) atau setakat ini belum pasti.

Apakah perjuangan ini untuk nama dan persetujuan BN sokong bajet atas agenda tersembunyi, bukanlah untuk rakyat sebenarnya.  

Kena ingat, tanpa di masukan dalam bajet pun, dilulus atau ditolak kelulusan ini dan tatacara pengeluaran, desakan dan perjuangan ini boleh diteruskan di luar parlimen.

Boleh diteruskan menang atau kalah kes peribadi jenayah di mahkamah rayuan.

Manifesto dan akujanji Najib 10k KWSP rakyat perlu ditepati....Jangan lagi macam dulu, dicapati.




IKUTI PERSIDANGAN PARLIMEN DAN NILAIKAN SPEAKER DAN AHLI²PARLIMEN..

Siapakah mereka di dalam dan di luar parlimen?

Akhlak dan amanah mereka?

Apakah mereka ini cukup syarat untuk rakyat bergantung harap?

Mereka sedang melakukan demi rakyat, bangsa, ugama dan negara?

Namakan seorang yang cukup syarat???

Berpolitik sudah masuk ke agenda menipu, hipokrit dan blogging ni pun aku rasa buang current.

Aku sedang mencari hobby baru terutama ekonomi untuk fokus ke situ dan tinggalkan dunia blogging.

Jika sesiapa ada yg menarik, tolong pm

TERBUKTI BENAR





Serbuan di Pasir Gudang 2/12/20

NAJIB DAH RAYU MAKSIMUM, HE GOT NUMBERS


Sewajarnya 307 perkara baru yang belum pernah di sentuh dalam mahkamah sebelum ini bagi menguatkan rayuannya.

AJAK PM MASUK UMNO?

Ada apa yang istimewa di UMNO?

https://shahbudindotcom.net/2020/12/02/dr-asyraf-jangan-mimpi-muhyiddin-nak-masuk-umno.html

JANGAN USIK MAT SABU


 

APA MAKSUDNYA

UMNO hanya akan diberi peluang  bertanding di kawasan yang PAS dan BERSATU (PN) tidak bertanding.

Kejamnya PAS.



Tuesday, December 1, 2020

MUHYIDDIN TERUSKAN LEGACY MAHATHIR

 


Small numbers cowtim yang big numbers...

Sedangkan Anwar masih dengan formula basi..mencari big numbers yang belum jumpa²

UMNO KERUGIAN DI PRU15 SAMADA BERSAMA PN ATAU TANPA PN

Bersama PN bererti terpaksa berkorban kehilangan banyak kerusi yang perlu dibahagi bahagikan.

Tanpa PN, UMNO akan berhadapan tiga penjuru di majoriti kawasan PH/PN/BN..

Tanpa PN bererti tanpa PAS.

UMNO bertindak lembab, bermuafakat dengan PAS lebih awal tetapi MN tidak didaftarkan dan kini terkubur apabila PN didaftarkan.

Kenapa tidak segera didaftarkan? UMNO bimbang dan layan ugutan MCAMIC.

Hakikatnya logo BN hanya menguntungkan mereka MCA MIC untuk dapat undi Melayu.

-Jentera UMNO jadi kaldai tunggangan kerja keras, termasuk aku masa dulu.

-Tanjung Piai contoh terbaik.

Jika calon BN diwakili UMNO, berapa ekor sangat bukan kaum melayu akan undi mereka. Jentera MCA atau MIC main wayang sahaja.

Tanpa PN di mana sahaja pertandingan, isu Najib dan Zahid (itulah asset PN) akan terus berkumandang...tanpa segan silu PN akan tibai habis di pentas ceramah.

Masa tu baru kenal kawan dan lawan..

Mudarat yang lebih kecil, UMNO kena segera berlutut kepada BERSATU..

Majoriti kabinet UMNO di PN sekarang dan Pemimpin UMNO yang pegang jawatan di GLC akan lompat ke BERSATU bagi kepentingan diri mereka.

SETUJU

Kenapa mereka tidak pentingkan parti, mereka khianati parti..

Jawapannya simple, kenapa Zahid dan Najib masih bersandar pd UMNO sekarang, kenapa tidak berundur jika sayang parti, jika utamakan parti jika tidak khianati parti.

CUKUP DAN HENTIKANLAH MEMINTA TUN MENGETUAI ATAU MEMEGANG APA² JAWATAN...

Jika Tun mahukan pun, tolaklah dan jangan tunaikan secara baik.

Itulah sahaja cara kita menghargai dan menghormatinya.

Lebih² lagi atas sikap kita yang masih mahunya... menjadi satu bahan dan cerita kepada gerombolan yang bermasalah untuk memfitnah Tun sebagai masih tamak kuasa. Hakikatnya tidak.

Kekadang yg menyokong dan sekeliling yang mahu Tun jadi PM semula pun atas kepentingan diri mereka juga.

Calon PM, sangat perlu untuk Tun tidak mencalonkan dan tunjuk sesiapa lagi..setakat yang ada ni semua haprak.

Biarlah mereka bersaing merebut kerusi tanpa cuba kaitkan Tun dalam apa juga bentuk.

Terima kasih Tun, teruslah bersuara  tentang kebenaran dan keadilan tanpa kepentingan peribadi.

PEJUANG yang belum diluluskan sekadar gambaran mereka di pihak takut dan di pihak bersalah.

Kenegarawan Tun akan lebih hebat lagi jika Najib dan semua secara peribadi dimaafkan, the rest biar rakyat tentukan.

PENGAKUAN BERANI MATI: BERAPA BANYAK DEDAK AKU DAPAT?

Di blog aku simple sangat, kau cuit Tun dengan fitnah..memang kau makan nasi ayam...orang lain berenang di air, kau berenang atas tanah..

Kikikikiki

Apa aku dapat sokong Tun?

Panjang cerita aku pendekkan..

Aku dilahirkan di hospital masa tu yang sambut Dr Siti Hasmah..

Dari tingkatan 1 hingga ke tingkatan 6 terus menara gading.. persekolahan, english college, percuma, skim sarapan susu dan biasiswa persekutuan.. (full)

Kasut putih kasut hitam dah lama ujud..

Dr Mahathir sedang melawat sekolah di Kluang sebagai Menteri Pelajaran tanpa tahu namanya diumum sebagai Timbalan Perdana Menteri oleh Tun Hussien Onn dan bergegas balik ke KL selepas itu.

Keluar U, tersedia 17 panggilan untuk berkhidmat di jabatan dan agensi kerajaan, aku hanya boleh pilih satu..

Bukan macam sekarang kau hulur brim tahunan ciput kau brooooommmm anak bini cow-cow, citer brim kau kepoh kau ungkit hari²

Kalau semua pemimpin beramanah dan berakhlak ramai rakyat dapat dibantu..

Anak dia billionaire.. ?

Sebab anak dia bukan dapat projek jual pada cina beli kapal mewah tapi terus berusaha, bayar cukai, bayar zakat dan tidak malas, tidak buat filem lucah dan bukan penyamun macam kau.

Sebelum dipecat TPM Anwar diberi pilihan letak jawatan secara terhormat dan bercuti ke luar negara atas alasan kesihatan atau melanjutkan pelajaran....

Tapi degil, melawan..dipecat dari ahli UMNO.

Pemecatan dibuat selepas Anwar dipanggil membela diri di mesyuarat Majlis Tertinggi..bukan mcm  Muhyiddin Mukhriz dipecat buta tuli ..

Dan sampai sekarang.. Tun hanya arah rakyat tolak korupsi.

Kau nak duduk atau nak berdiri..lu pikir lah sendiri..


#yang buta sejarah jangan menyampuk dan tunjuk bodo di sini...

SALEHUDDIN AMANAH WAJAR GANTI ANWAR SEBAGAI KETUA PEMBANGKANG

Masih muda dan masih mampu berdiri.. yg tidak mati berlutut disogok dibeli.

Yang 60an berpenyakit, kuat kencing kaki pembohong samada sebelah sana atau sana elok disingkirkan selepas PRU15..

Tinggal yang sebelah sini walau 90an masih mampu berdiri.

INI BUKAN ATAS ARAHAN TUN..

Aku maklumkan awal² sebab sekarang ni kau bangun tidur lewat pun akan ditafsirkan atas arahan Tun..

Itulah otak PKR sekarang ini, makin kusut..


https://www.sinarharian.com.my/article/112827/10-pengundi-Gombak-saman-Azmin-Ali


# secara kebetulan, kau tuding je pada Tun terus dapat advance cash.. Tu baru permulaan

KENAPA LOKEMAN SUDAH BERHENTI SERANG MUHYIDDIN DAN AZMIN?

Begitu unik, tidak siapa pun berani serang Hadi dan PAS..

Pemimpin UMNO dan bekas² pemimpin UMNO sedang bercakaran sesama sendiri..

Hadi diam dan hanya tunggu masa..


JANGAN TERTIPU DENGAN IKLAN "JAWATAN KOSONG"

Lebih baik buat bisnes sendiri, jual air.. Satu botol RM15  Satu hari berapa botol boleh jual? Kalau 10 botol x RM15 = RM150 Kalau 20 botol ...