Wednesday, August 4, 2021

ZAHID DAN PEMBANGKANG BUNTU MUHYIDDIN TAK GUGUR²

Zahid kena tegas pecat MP yang tidak letak jawatan... 

MUHYIDDIN TIPU ATAU TIDAK BERGANTUNG KEPADA KEBIJAKSANAAN ISTANA MENILAI(?)

https://shahbudindotcom.net/2021/08/04/mahiaddin-tipu-agong.html 

ISTANA wajar menyatakan keputusan secara fakta untuk rakyat berpuashati kedudukan sebenar.

http://feedproxy.google.com/~r/TukarTiub/~3/F5podPKrXAk/mahiadin-kena-tekan-lagi.html





MUHYIDDIN DAKWA DIA DIDESAK CAMPURTANGAN URUSAN MAHKAMAH..

Yang relevan perlu nafikan, tidak dapat dielakan ramai yang AKAN berpersepsi pada Najib dan Zahid, kluster mahkamah (?)




Mereka perlu nafikan dan perlu buktikan ITU hanya cakap politik Muhyiddin (?)

Kenapa mereka sanggup desak (?) Adakah mereka mempunyai sebarang bukti Muhyiddin ada CAMPURTANGAN sebelum ini di kes yang lain (?) Kes siapa (?)

Ayat politik Muhyiddin ini adalah winning point dari segi politik untuk dia stay on.



Untuk covid dan rakyat, AKAN ada tambah baik selepas ini, wait and see.

Di pasaran, harga katak Makin Mahal.

HARI INI HUJAN LEBAT (?)

https://syedsoutsidethebox.blogspot.com/2021/08/dr-mahathir-checkmates-zahid-najib.html 

Tuesday, August 3, 2021

MASIH CUBA KEKAL DENGAN KERAJAAN PARTI SEBELUM DAN SELEPAS SEPTEMBER ADALAH LANGKAH MUNDUR...

Sekarang hingga Parlimen bersidang dan selepas nya perebutan kuasa jadi keutamaan - kenapa ini tidak menjadi pertimbangan ISTANA untuk satu ketetapan yang lebih sempurna untuk rakyat (?)

Apakah Muhyiddin mengadap membawa agenda rakyat @ agenda mengekal kuasa (?)

Untuk sukses di Parlimen, untuk disokong, tawar menawar, berapa banyak lagi jawatan Menteri dan Timbalan Menteri, ngos AKAN mereka cipta mereka janji?

Tikus pun nak laluannya? Politik pitih tidak AKAN berlaku? Tiada habuan?

Qada dan Qadar, Kita pun sudah boleh jangka hasilnya..


# Kerajaan tanpa KEPARTIAN tidak AKAN tunduk pada desakan keperluan kecil...

Dakwaan Muhyiddin didesak campur urusan mahkamah hanya satu ayat politik, apakah tiada sebelum ini (?) 

Kes musa Aman kes ku nan antara kes MASIH dalam persoalan rakyat (?)

MUHYIDDIN KEKAL DENGAN MAJORITI (?)


Siapa MP yang sertai Muhyiddin MENGGANTINYA selepas beberapa MP umno yang tidak menyokong nya...

Terpulang kepada UMNO untuk mempertahan integriti nya untuk memecat MP yang tidak mematuhi arahan parti atau kekal dotdot..

Muhyiddin sudah berjanji kepada Agong untuk usul UNDI percaya kepadanya September di Parlimen (bila, hujung september?)

Sekarang hingga sekarang.. covid-19 MASIH ditangani cara TAKOK lama? 


MUHYIDDIN MASUK KE ISTANA 10.53 PAGI

Belum keluar..

https://fb.watch/79QO3hVZfs/



Muhyiddin MASIH kekal PM.


SAYANG RAKYAT, HORMAT DIRI SENDIRI - LETAK JAWATAN




https://shahbudindotcom.net/2021/08/04/letak-jawatan-sebaik-baik-pilihan-buat-mahiaddin-usah-ditambah-dengan-derhaka-lagi.html

......



Tak perlu jual...

Tak perlu cari orang..

Tak perlu beriklan pun kalau nak kaya sendiri...

Saya tidak tahu sebelum ini sekadar simpan masih boleh dapat income harian, minggu, bulan dan tahun..

www.quantumnrich.com


Pengetahuan umum mengenai bagusnya memiliki emas dan menyimpan emas telah kita ketahui sejak dulu lagi...cuma mcmana cara utk kita simpan dan kembangkan duit kita mengunakan aset emas tersebut.. *.yes dulu kebnykkn org akan beli emas fizikal dan simpan atau beli barang kemas utk simpanan* ...


Tetapi dgn adenya pergerakkan era teknologi yg semakin canggih dan security yg semakin mantap...maka lahirlah aset2 digital ini...maka lahirlah kewangan digital dan begitu juga emas...dimana simpanan digital itu mengikut nilaian gold yg kita miliki... dan bukan hanya nombor digital ia dibackup dgn fizikal yg betul wujud dan genuined..


Selama ini kita hanya simpan emas dan kita gunakan bila perlu atau kita pajakkan di ar rahnu atau kedai pajak gadai...



Tetapi sekarang kita telah ade satu platform dimana smuanya telah disiapkn dan ade satu produk yg sgt2 menarik utk rengangkan emas kita iaitu Gold Assets Enhancement (GAE) ..jadi kita cubalah belajar dan ambil tahu idea2 baru yg muncul seiring dgn kemajuan teknologi ini...


UBAH MINDSET utk terima cara proses penyimpanan emas diwaktu sekarang... dan mungkin 30% simpan dlm fizikal...30% simpan dalam digital..dan 40% simpan investment dalam GAE....( sekadar memberi idea)


Ok semua..jika ade persoalan..boleh bertanya kepada kami...kita sama sama belajar dan shared utk sama sama boleh menyimpan emas dan faham kenapa perlu simpan emas ini...

ADERBAIKKK...Manisss...

KUASA BARU BUKAN KEPARTIAN MAMPU TANGANI COVID DAN EKONOMI NEGARA

Kuasa baru tanpa dikuasai parti tertentu untuk TANGANI pelbagai isu negara antaranya covid-19 diperlukan sementara hingga stabil untuk PRU15.

ITU adalah penyelesaian penuh dan jika gagal ambil.peluang kali ini, Nasi yang sudah hampir jadi bubur sudah tidak dapat diselamatkan lagi.



“Kalau bagi kepada kami kuasa untuk menangani masalah ini, saya yakin soal politik boleh ditangguhkan kemudian.


“Saya tak nampak ada penyelesaian kalau pun diadakan pada September atau tarikh lain untuk nak betulkan darurat.


BOLEH BERKUMPUL DI RUMAH MUHYIDFIN TETAPI TIDAK BOLEH DI PARLIMEN


Kalau Ismail Sabri dan Hishamuddin tidak memandai mandai mendahului  Zahid membuat KENYATAAN  sudah tentu KEPUTUSAN nya tidak sebegini...

PALING selekeh apabila MP dari umno yang bukan MT mempertikai keputusan MT yang dibuat oleh Zahid - tunjuk keras kepala.

TAHNIAH ZAHID UMNO PN BUBAR

Menjunjung kasih titah dukacita DYMM YDP Agong adalah tepat.

MP UMNO SEBULAT suara tarik sokong pd PN dan Muhyiddin 

Zahid sudah serah secukupnya akuan berkanun kpd Agong tarik sokongan.

Sekaligus mengajar PAS supaya Jangan jadi seperti kacang lupa kulit...

Harapan Anwar sebagai PM sangat cerah kecuali kerajaan MAGERAN dilantik.

Pemimpin umno dijangka menguasai dan mengetuai pembentukan kuasa baru.

Jika pembentukan kuasa atau kerajaan baru MASIH berasas parti, tidak banyak perubahan dapat dilakukan, tidak ada kestabilan yang boleh diharapkan 

Parlimen AKAN jadi live sarkas.




SUDAH TUKAR KE?

 

Dari sebuah parti perjuangan, perjuangan yang belum selesai kini BERTUKAR jadi parti persidangan, persidangan yang tiada titik noktah Terakhir...

Keputusan di dalam, overuled di luar. Ini agaknya dinamakan standing comedy?

Zahid ditinggal keseorangan...

DUKACITA TUANKU DIPANDANG RINGAN DAN REMEH?

Zuraida Sound Istana & Agong? Hebat Sangat Ker Kau Ni?

Begitulah hebatnya kerajaan tebuk atap yang memulakan langkah sheraton dengan tujuan jaga Melayu ISTANA dan islam yang kononnya diperkotak katik oleh PH.

Umno tampak bersetuju dengan MP umno berdiri teguh di belakang muhyiddin.

ISTANA lebih rendah dari kayangan? No wonder bersepah rakyat jadi geladangan dan tidor bawah jambatan.

Setakat ini mereka tidak nyatakan kesalan dan mohon maaf.


Monday, August 2, 2021

KENALI PENGKHIANAT SEBENAR

https://fb.watch/77Wpl0wS6g/ 

VAVI POLITIK MUSNAHKAN RAKYAT



 

.......

Untuk Adil bagi pihak rakyat 

Nak tanya JUGA pada PDRM dah tangkap belum puak ni ...yg berkumpul jalan masuk ke Parlimen dan baju hitam sebelum ini..gari...pakai baju Oren...reman

Seperti rakyat MARHAEIN yang ditangkap solat luar dan dalam masjid sebelum ini..

APA standard law yang dipakai.





DI PERLIS DAH BOLEH DINE DAN RENTAS DAERAH

Muhyiddin dan seluruh kabinet boleh kekal jika kerajaan sah memiliki majoriti kerusi.

Ia harus diputuskan di Parlimen secara Telus dan berani, Pembangkang perlu dikunci mulut mereka selepas itu...

Bola di kaki Muhyiddin.



Episode dengan umno belum tamat.



www.quantumnrich.com

YANG BERKUMPUL TADI, TURUN KE PARLIMEN 115 MP..MUHYIDDIN TAK CUKUP MAJORITI

Setakat mana Muhyiddin berani mengemukakan usul UNDI percaya di parlimen?

Permasalahan covid hanya AKAN berjaya dari sebuah kerajaan yang ada keabsahan dan integriti.

Beri peluang pada Anwar untuk menerajui kerajaan yang berbaki tidak lebih dua tahun.

Kerajaan Muhyiddin JUGA terpertikai dengan peranan Speaker dan AG (?)




Sumber lain nyatakan 107..

Semak siapa MP yang tidak pro kerajaan yang tidak turun?

PEJUANG? WSRISAN?

Bagus sangat dan petanda yang baik jika Shafie dan Tun turut turun..



Mahathir JUGA turun padang




Sunday, August 1, 2021

INTEGRITI BUKAN LAGI KEUTAMAAN

Tak pasti siapa yang tiada integriti..

PAC 

Parlimen 

Ketua Pengarah Kesihatan 

Ia menggambarkan suasana politik tidak terkawal oleh PM dan kerajaan sekarang


https://www.freemalaysiatoday.com/category/nation/2021/08/01/pac-chief-ignores-noor-hisham-says-meeting-will-proceed/


ITU pasal jika MAGERAN ditubuhkan secara bebas dianggotai yang layak sudah tentu persepsi politik dan integriti tidak lagi menjadi isu kerana KEPUTUSAN berasas kepentingan negara.



Masalah ekonomi adalah masalah individu dan masalah sikap...

www.quantumnrich.com




PELUANG MUHYIDFIN UTK MENJADI LEBIH MULIA: LETAK JAWATAN

Inilah masa terbaik kerana masa seterusnya dia tetap gagal.





SEDIKIT KECOH POLITIK HANYA HIBURAN HUJUNG MINGGU, IA BUKAN KAITAN UNTUK KECEKAPAN BENDUNG COVID19...

Hari ini Isnin, semua KEMBALI seperti biasa.

It's all about power and money.

No Parlimen.


Usul yang tidak menguntungkan politik tidak AKAN jadi kenyataan...


UMNO MAHU MUHYIDFIN RASA TERHUTANG BUDI KEPADA UMNO

Majlis Presiden PH dan Majlis Tertinggi umno adakah mereka bermesyuarat, bincang dan keluarkan formula membendung covid19.. TIADA 

MEREKA MASIH bincang tentang kuasa....

UMNO bersetuju segala tindakan kerajaan tangani covid-19 sekarang adalah betul.

Mereka kini tanggung beres setiap kematian covid-19 (?) 

Seperti PAS, peluang perlaksanaan pendekatan cara Islam terkunci terus dari mulut.

Pernah dengar TAKBIR selepas pemimpin memberi ucapan....mereka sendiri kecut dan gerun... 

Selain tiada kekuatan, takut yang dikejar Tak dapat yang dikencing keciciran umno mengambil keputusan menyokong terus Muhyiddin.

Bagaimanapun belum ada sumber rasmi ITU keluar dari mulut Zahid sebaliknya dari tukang ampu. Sejak bila suara Ismail, Hishamuddin dan Nazri mewakili umno dan mengenepi suara setiausaha, Timbalan dan Presiden.

Najib hari² siang petang malam berdikir berkicau kerajaan gagal tiba² senyap MACAM tikus, sudah jumpa jalan kah?

Suara mat hassan JUGA belum ditemui.

Umno Makin committed sebagai kerajaan dan perlu bertanggungjawab sepenuhnya selepas ini gagal atau berjaya.

Yang lebih PENTING mageran atau pelan pemulihan Mahathir tanpa pengaruh besar politik perlu dihalang dari di perkenan AGONG kerana ia satu bencana politik besar bagi mereka.

ITU PELAN untuk rakyat Jangan disokong kerana ia boleh memusnahkan cita² kuasa politik mereka. 

Kebajikan untuk rakyat dan KEMAJUAN untuk negara jadi keutamaan yang kesepuluh.

Orang lain tidak boleh jadi hero.



MUNAFIKON

Kekadang Kita ini jadi hipokrik apabila mengharap pemimpin politik menjadi malaikat sedangkan mereka penuh dengan sifat dan sikap bertentangan.

Tamak haloba, Gila kuasa.

Kalau mereka bukan jenis ITU, bukan kaki jilat, kaki songlap, kaki korup@makan babi selabuh Mana pun jubah mereka sudah tentu tidak terjun @ mana mungkin AKAN terjun dalam politik sejak berpuluh tahun.

Maaf jika aku melihat pemimpin politik seperti lalat yang walaupun ia berada di tempat yang baik, tetapi kena ingat asal usul nya dari Mana dan APA yang dicari.. 

Once dia hinggap dan bertelor, seluruh perkara dan tempat ITU tercemar.

Yang betul berjuang demi bangsa ugama dan negara sudah lupus seperti pupusnya dinasour.

Saki baki yang ada seperti gajah liar yang sedang diburu, bukan untuk dimuliakan tetapi untuk dijadikan mangsa kerana gadingnya yang Mahal.

Oleh ITU janganlah jadi manusia hipokrik untuk mengharap mereka letak jawatan kerana prinsip dan mengutamakan kebenaran.

Hatta Allah pun mereka tidak takut kerana segala kuasa, pangkat, pengaruh, harta BENDA, KPN, AG, KSN Speaker dan semua ITU AKAN DIBAWA masuk ke dalam kubur untuk lawan malaikat di sana.

Mereka yakin atas otak jalan tikus kayangan dan perancangan mereka tetap menang di sana. 

Semua saksi seperti arau, pekan, sembrong, marang, pasir Salak bera baling gombak mudah dan AKAN DIBELI.

Sia²lah kamu mengharap KEAJAIBAN dari puak.ini.

Hidup bukan di zaman nabi tetapi segala SAMSENG quraish MASIH hidup di sini.

ITU komik yang aku baca Hari ini.




Saturday, July 31, 2021

KESAH LAMPAU DI PDRM

 

Setelah menulis begitu banyak cerita mengenai Kenny,  tiba2 atok berasa sedih...ada sesuatu yang terbuku di hati atok.


Hanya satu perkara yang atok kesalkan... rasanya tidak siapa dapat menyangkal Kenny seorang wira paling unggul yang tanah air kita pernah lahir, namun dia pergi meninggalkan lapangan dalam suasana sugul, 

tidak siapa menghargai pengorbanan dan perjuangannya. Tidak ada pangkat baginya...dia bersara awal pada umur 43 tahun hanya dengan pangkat DSP. Semasa mula bersara dia tidak menerima pencen kerana belum cukup usia, 

terpaksa menunggu 7 tahun barulah merasa imbuhan. Memang tidak ada sesiapa menyuruh atau memaksa dia bersara awal, namun dia meninggalkan Pasukan dengan perasaan kecewa  kerana layanan yang diberikan kepadanya seolah2 dia tidak dihargai oleh Pasukan sendiri.

 Tidak ada siapa menghalang atau memujuk dia semasa dia menghantar surat permohonan bersara awal...apalah salahnya nasihat dia supaya kekal dalam pasukan dan berikan dia pangkat setakuk, sedangkan begitu ramai rakan2 yang seangkatan dengannya sudah pun menjawat pangkat jauh lebih tinggi sedangkan sumbangan mereka tak banyak mana pun.


Apalah salah pihak atasan beliau khususnya pegawai2 atasan Special Branch menyokong dia mendapat pingat anugerah yang boleh dibanggakan oleh anak cucunya. 

Tak ada seorang pun pegawai atasan beliau yang sudi buat sokongan untuk beliau. Pada hemat atok, Kenny bukan hanya layak dapat satu medal tertinggi,  malah 10 medal tertinggi pun dia layak. 


Pernah seorang Pegawai atasan SB yang banyak dibantu oleh Kenny dalam melaksanakan perang terhadap Komunis mengeluarkan kata2,  

Kenny sudah pun mendapat anugerah setimpal dan tidak boleh di sokong lagi untuk apa2 anugerah. 

Di sini atok nak tanya, anugerah setimpal apa yang telah dianugerah kepada Kenny.  

Sedang pegawai yang berkata itu melayakkan  dirinya sendiri pingat PGB sedangkan dia tak turun padang berjuang.  

Hampir semua perjuangan dilaksanakan oleh Kenny sedangkan dia hanya menempel nama dari kerusi empuk. 


Untuk makluman kalian, Kenny pernah dapat hanya satu medal kecil dari DYMM Sultan Idris, Perak. Itu pun bukan di sokong oleh PDRM. 

Kebetulan suatu hari istana Perak sedang mengadakan majlis rehearsal penganugerahan pingat, DYMM Sultan yang ketika itu turut berada di sana telah mendengar cerita tentang keperwiraan Kenny menangkap dengan tangan pengganas Komunis yang bersenjata kan pistol dan bom tangan di pekan Tg Malim. 

DYMM Sultan tertarik dengan cerita itu, lantas mengarahkan Kenny yang sedang berada di Johor Bahru datang keesokannya untuk menerima pingat dari baginda....itu saja kah pingat yang layak bagi Kenny. 


Atok lebih hairan, pegawai2 polis dari negeri Perak yang terlibat menangkap Komunis di negeri itu dapat anugerah Dato dan pingat tertinggi negara yang membolehkan nya mendapat imbuhan rm3000 sebulan. 

Mengapa Kenny tak dapat, sedangkan pegawai berkenaan menangkap Komunis hanya dalam Op Catfish yang mana adalah operasi susulan selepas penangkapan Chong Chor. 

Apa susahnya menangkap Komunis dalam operasi susulan kerana jalannya sudah luas terbuka...bukan susah macam operasi menangkap Chong Chor di peringkat awal oleh Kenny. 


Namun Kenny telah banyak kali beri tahu atok dia tidak terkilan tidak diberi pangkat, juga tidak terkilan tidak mendapat bintang sebab beliau lebih merasa puas dapat melaksanakan tugasnya dengan terbaik, dan memberi sumbangan nya kepada negara dengan menewaskan perjuangan Komunis dan menghancurkan pertubuhan mereka.


Rakyat Malaysia,  fikirkan2 lah.


Fb zahriman alias 

Sambungan..


Atok cerita sikit je detik terakhir yang membuat Kenny melangkah keluar dari Pasukan dengan perasaan kecewa...


 Suatu ketika sebelum dia minta pencen awal, beliau diarah oleh pucuk pimpinan menyiasat satu kes Jenayah bunuh, saspek nya seorang VVIP berprofil tinggi ...sangat tinggi. Dan ia dilakukan oleh sekumpulan  pembunuh upahan. Atok ada tulis cerita mengenai kes ini. 


 Kenny dengan tekun dan teliti telah menjalankan siasatan sehingga terbongkar rahsia bahawa kes itu ada kaitan dengan penipuan perindustrian melibatkan kerugian 1.5 billion.  

Selepas terkumpul segala bukti Kenny membawa fail berjumpa pucuk pimpinan PDRM untuk mendapat restu kes dibuat tangkapan. 

Malang bagi Kenny segala usahanya bukan sahaja diketepikan tanpa sebarang sebab, malah pucuk pimpinan itu enggan membaca fail hasil siasatan nya, malah  pegawai atasan itu telah mengeluarkan kata2 mengguris perasaan Kenny.  

Kenny ambil fail penyiasatan itu bawa balik ke pejabat dan humban dalam locker dia. Mulai saat itu Kenny  terus cari jalan keluar dari Pasuksn.


Persoalannya mengapa suruh siasat kalau tahu kes itu sensitif ada kaitan pulak dengan pucuk pimpinan negara...bila dah siasat,  dah dapat bukti tak mau pulak tangkap, lepas tu cemuh pulak dia...mengapa. 


Kenny tak ada masa main2 politik dalam pasukan, yang dia faham,  kalau salah tetap salah, tetap perlu diambil tindakan. 

Dan beliau tak menyesal keluar dari pasukan walau dia amat sayang kerjayanya dalam F Team dan sampai sekarang merasa  bangga telah menyumbang sesuatu yang besar untuk negara tercinta.




SETAKAT MANA UMNO TARIK SOKONGAN KEPADA MUHYIDFIN DAN PN

1hb Ogos 2021.

APAKAH KUASA DARURAT SUDAH TERBATAL DAN KINI PM DAN KERAJAAN KUASAI SEMULA SEPENUHNYA?

1hb Ogos 2021


MANA SI NAJIB? SEBELUM INI SEMBANG KARI KERAJAAN GAGAL

Tahniah ku li dan Zahid..

 


Kalau tukar Muhyiddin dengan Ismail bukanlah ada pembaharuan, perubahan dan perkembangan besar pun.

Tilam menikam, balas dendam kepada ahli UMNO yang lompat ke BERSATU akan berlaku.

Rombakan kabinet, lu orang ingat Jidin Hamzah dan beberapa yang lain akan terus kanan?

UMNO akan lebih jaga PAS dari BERSATU dan jika pihanraya, kerusi BERSATU akan dirampok atas alasan kerusi tradisi.

Setakat ambik hati, Azmin sekadar TPM1.. itupun mungkin.

Soalannya, Muhyiddin secara tanggungjawabnya mengetuai kerajaan yang membelakangkan titah Agong dan MASIH disokong oleh MP UMNO.

Apakah ITU isi perjuangan tulin umno atau sudah boleh dianggap pengkhianat.

Tok Mat telah pun berpesan supaya berpada setia kepada PN tetapi tidaklah boleh membelakangi perjuangan umno.

DEMO JALANAN SUDAH TIADA OENGARUH DAN KUASA?

Yang turun JALANAN semua boneka DAP.

......

MALAS nak komen

CADANGAN TUN MEMANG TAK BEST UTK MEREKA YANG BERPENYAKIT

Yang berpenyakit Gila kuasa tentu Tak minat jika perut, tengkuk mereka tidak diambilkira.





KITA TERBUKA PADA FAKTA

AGONG BERTINDAK IKUT NASIHAT KERAJAAN, KATA BEKAS HAKIM KANAN BERHUBUNG DARURAT


Gopal Sri Ram berkata sama ada darurat ditamatkan atau Parlimen bersidang semula, Perlembagaan jelas menetapkan kerajaan boleh buat keputusan.


[https://www.malaysianow.com/berita/2021/06/14/agong-bertindak-ikut-nasihat-kerajaan-kata-bekas-hakim-kanan-berhubung-darurat/]


Sebarang keputusan untuk menamatkan perintah darurat sememangnya terletak di tangan kerajaan pada ketika ini, kata bekas hakim Mahkamah Persekutuan terkemuka susulan timbul semula perbahasan mengenai kuasa Perlembagaan Agong.


Gopal Sri Ram, peguam terkemuka yang berkhidmat sebagai pendakwa raya ad hoc di bawah kedua-dua kerajaan Pakatan Harapan dan Perikatan Nasional ketika ini berkata, Agong tidak memiliki kuasa budi bicara melainkan dalam tiga perkara: pelantikan perdana menteri, pembubaran Parlimen, dan penganjuran mesyuarat Majlis Raja-Raja Melayu.


Beliau berkata tiga perkara budi bicara ini jelas termaktub dalam Artikel 40(2) Perlembagaan Persekutuan.


“Hanya dalam tiga perkara ini sahaja Agong memiliki budi bicara. Perkara-perkara lain, beliau harus bertindak mengikut nasihat Kabinet,” kata Sri Ram kepada MalaysiaNow.


Sebelum ini Sri Ram pernah mewakili pemimpin pembangkang Anwar Ibrahim dalam rayuan kes liwat dan turut pernah dilantik kerajaan sebagai ketua pendakwaan terhadap bekas perdana menteri Najib Razak, Rosmah Mansor dan beberapa lagi tokoh yang terlibat dalam perbicaraan kes 1MDB.


Ketika ditanya mengenai anggapan diuar-uarkan sebahagian ahli politik dan sekutu-sekutu mereka dunia perundangan yang mengatakan Agong memiliki kuasa menetapkan persidangan semula sesi Dewan Rakyat, Sri Ram menegaskan tidak ada peruntukan kuasa sedemikian.


“Tiada pilihan lain. Agong mesti bertindak mengikut nasihat Kabinet. Itu menjawab semua persoalan anda,” katanya.


Beliau merujuk Artikel 40 dalam Perlembagaan yang menyebut Agong akan bertindak “mengikut nasihat jemaah menteri atau nasihat seseorang menteri yang bertindak di bawah kuasa am jemaah menteri”.


“Pada menjalankan fungsinya di bawah Perlembagaan ini atau undang-undang persekutuan, jika Yang di-Pertuan Agong dikehendaki bertindak mengikut nasihat, atas nasihat, atau selepas menimbangkan nasihat, Yang di-Pertuan Agong hendaklah menerima dan bertindak mengikut nasihat itu,” kata klausa 1A Artikel 40 dalam Perlembagaan.


Sri Ram berkata dalam isu kuasa Agong untuk melanjutkan darurat, prinsip Perlembagaan tersebut turut terpakai.


“Semuanya dikawal oleh Kabinet,” kata bekas hakim tersebut yang berkhidmat di Mahkamah Persekutuan dan Mahkamah Rayuan dan pernah menghakimi lebih 800 kes mahkamah.


Beliau dianggap sebagai tokoh utama perundangan baik di mahkamah Malaysia mahu pun mahkamah Komanwel.


Sri Ram berkata tidak ada persoalan mengenai keabsahan undang-undang darurat yang dikuatkuasakan ketika ini walaupun proses Parlimen tidak berjalan.


Ini merupakan responsnya terhadap rungutan menggunakan Artikel 150 (3) yang mengatakan proklamasi darurat mesti dibentangkan di Dewan Rakyat dan Dewan Negara tidak dituruti.


Katanya, sebarang proklamasi perlu dibentangkan di Parlimen mengikut Perlembagaan hanya apabila ia bersidang.


“Jadi apabila sidang Parlimen ditangguhkan, darurat boleh diteruskan,” tambahnya.


Pandangan Sri Ram ini menjawab pelbagai cadangan ahli politik berhubung usaha membendung virus Covid-19 susulan keputusan Agong untuk bertemu pemimpin parti-parti politik baru-baru ini.


Ketika ini, Dr Mahathir Mohamad menggesa untuk penubuhan Mageran mirip seperti yang pernah ditubuhkan pada 1969 susulan rusuhan kaum, Pemimpin PH pula menggesa supaya perintah darurat ditamatkan dan Parlimen harus segera bersidang.


Proklamasi darurat diisytiharkan pada Januari lalu selepas peningkatan mendadak kes Covid-19 selain beberapa ancaman dari sekumpulan ahli Parlimen Umno untuk menarik sokongan kepada Muhyiddin Yassin bagi menggulingkan beliau.


Disebabkan blok pembangkang tidak memiliki angka majoriti untuk menubuhkan kerajaan, langkah itu boleh menyebabkan berlakunya pilihan raya mengejut, sebuah senario yang beberapa kali diberikan amaran Ketua Pengarah Kesihatan Dr Noor Hisham Abdullah agar dielakkan.


Muhyiddin dinamakan sebagai perdana menteri oleh Agong susulan kejatuhan kerajaan PH pada awal 2020 juga berjanji mengadakan pilihan raya bergantung situasi wabak Covid-19 dalam negara.


Sejak Pilihan Raya Negeri (PRN) Sabah pada September tahun lalu, kes Covid-19 terus meningkat.


Ledakan wabak itu menyebabkan kerajaan bersetuju untuk mengambil langkah lebih ketat dengan mengenakan sekatan pergerakan penuh bulan lalu bagi mengurangkan tekanan petugas kesihatan dan fasiliti hospital di seluruh negara.

RAKYAT SANGAT RASIONAL TETAPI JANGAN MASIH ADA YANG BODOH SOMBONG

Tunjukan kekuatan di Parlimen bukan sembang kari.

Yang bercakap biar ada integriti bukan kaki jilat ampu.




Agong telah bertitah dengan jelas, rakyat mahu kerajaan patuh.

SARAWAK SAMBUNG DARURAT 2OGOS-2FEB



 

SEBAHAGIAN RAKYAT SEDANG MENUNAIKAN HAK MEREKA






Walaupun mungkin bukan pada masa yang tepat ( covid-19) tetapi mereka memilih cara tersebut untuk menyatakan kerajaan gagal dalam banyak perkara.

Seluruh kerajaan perlu letak jawatan sebagai penyelesaian masalah ini.

Tanggungjawab  kepada kerajaan baru yang AKAN diperkenan Agong melalui Raja Berpelembagaan 

Friday, July 30, 2021

MANA DIA PENYOKONG BOSSKU.....


UMNO TIDAK SELARI DENGAN DUKACITA AGONG SEBALIKNYA TERUS SETIA MENYOKONG MUHYIDDIN (?)

UMNO harus tunjuk kebijaksanaan dan KEMATANGAN tidak berbelah bagi kesetiaan dan menjunjung kasih YDP Agong.

Ini membolehkan rakyat melihat dan percaya keutamaan umno adalah untuk rakyat dan sanggup kehilangan sementara jawatan kerana menjunjung kasih kepada Agong di pihak yang benar.

Jika tindakan ini diambil, tidak ragu² umno mampu diberi tanggungjawab semula untuk menjadi sebuah kerajaan.

Jika MASIH sokong Muhyiddin, sewajarnyalah umno turut ditolak.


INI BUKAN TAHAP KESILAPAN MUHYIDDIN SAHAJA TETAPI SELURUH KERAJAAN BERTANGGUNGJAWAB DAN PERLU GUGUR..

In proper way, Anwar wajar sebagai PM.

Kerajaan Gagal yang dilebel sebelum ini bukan pada Muhyiddin sahaja tetapi SELURUH kabinetnya termasukk umno.

Tapi janganlah jadi bangang sangat untuk salahkan Tun jika Anwar MASIH gagal jadi PM..

ZAHiD SUDAH TERSINGKIR?

 Atau Zahid JUGA kini flip flop.


Kenapa kenyataan umno sokong kerajaan PN datang dari Ismail Sabri dan Hisham, bukannya dari Zahid.




KENAPA PM TIDAK TERUS MENGADAP AGONG..

APA JUGA alasan dan tindakan politik tidak wajar diteruskan.

Bersedia dengan perkenan Agong samada surat perletakan jawatan atau terus menjadi PM untuk kesejahteraan rakyat.


LEBAI MULUT LONGKANG MASIH BIADAB - JANGAN SESIAPA BERALASAN CUBA HALALKAN DERHAKA


 

APAKAH TPM JUGA SUDAH MENDAPAT PERKENAN AGONG?

Tun M dakwa Muhyiddin bohongi Parlimen | Berita Harian: KUALA LUMPUR: Perdana Menteri, Tan Sri Muhyiddin Yassin dan semua anggota Jemaah Menteri perlu meletakkan jawatan kerana mengingkari titah Yang di-Pertuan Agong, Al-Sultan Abdullah Ri’ayatuddin Al-Mustafa Billah Shah, kata Tun Dr Mahathir Mohamad.



#  Perangai kantoi ini biasanya Zahid tetapi kini Muhyiddin mewakili BERSATU dan TAKIYUDDIN mewakili PAS turut relevan...
Sudah tentu ini bukan kali pertama kerajaan berbohong (?)

Thursday, July 29, 2021

APA SALAHNYA PARLIMEN KECOH MEMPERSOAL PENIPUAN DAN AUTA


Speaker adalah orang pertama yang perlu disingkir.. Titah Agong supaya ujudnya persidangan Parlimen yang berintegriti diabai.

Muhyiddin wajar letak jawatan - Zahid | Berita HarianMUHYIDDIN WAJAR DENGAR NASIHAT ZAHID

Muhyiddin wajar letak jawatan - Zahid | Berita Harian: KUALA LUMPUR: Perdana Menteri, Tan Sri Muhyiddin Yassin wajar meletakkan jawatan kerana mengingkari titah Yang di-Pertuan Agong yang mahu semua Ordinan Darurat dibahas dan diungkaikan di Parlimen, seiring dengan Perkara 150(3) Perlembagaan Persekutan.

ISMAIL SABRI PILIHAN TERBAIK

Muhyiddin perlu berundur.

Tidak seorang pun yang tidak kata, Muhyiddin perlu berundur.

MEREKA YANG BUAT KECOH KITA RAKYAT PULA DIMINTA BERTENANG...MUHYIDDIN TIDAK AKAN LEPASKAN JAWATAN?

 

July 29, 2021


MERUJUK kepada kenyataan yang dikeluarkan oleh Istana Negara hari ini, Kerajaan ingin menjunjung kasih di atas titah penghargaan yang dizahirkan oleh KDYMM Seri Paduka Baginda Yang di-Pertuan Agong kepada Kerajaan kerana telah melaksanakan Mesyuarat Khas Parlimen yang bermula pada 26 Julai 2021.


Kerajaan sentiasa menjunjung titah pandangan KDYMM Seri Paduka Baginda Yang di-Pertuan Agong dan Raja-Raja Melayu sepertimana yang dizahirkan susulan Perbincangan Khas Raja-Raja Melayu pada 16 Jun 2021 yang antara lain menekankan bahawa darurat tidak perlu disambung selepas 1 Ogos 2021 dan perlunya Parlimen bersidang secepat mungkin.


Berdasarkan titah pandangan ini, Kerajaan telah memutuskan untuk mengadakan Mesyuarat Khas Parlimen bermula 26 Julai 2021. Sebagai persediaan Mesyuarat Khas Parlimen ini, Jemaah Menteri pada 21 Julai 2021 telah mengadakan perbincangan yang teliti dan mengambil ketetapan-ketetapan seperti berikut:


Pertama, Mesyuarat Khas Parlimen diadakan setelah mendapat perkenan KDYMM Seri Paduka Baginda Yang di-Pertuan Agong;


Kedua, Jemaah Menteri tidak akan menasihati KDYMM Seri Paduka Baginda Yang di-Pertuan Agong untuk membuat Proklamasi Darurat baharu setelah darurat sedia ada tamat pada 1 Ogos 2021; dan


Ketiga, oleh kerana darurat tidak akan disambung, Jemaah Menteri memutuskan untuk menasihati KDYMM Seri Paduka Baginda Yang di- Pertuan Agong untuk membatalkan semua ordinan darurat yang dimasyhurkan oleh Seri Paduka Baginda Tuanku sepanjang tempoh darurat berkuatkuasa.


Susulan ketetapan-ketetapan ini, Pejabat Perdana Menteri pada 22 Julai 2021 telah menerima deraf Ordinan Darurat (Pembatalan) 2021 yang disediakan oleh Jabatan Peguam Negara. Ordinan ini memperuntukkan semua ordinan darurat yang dimasyhurkan oleh KDYMM Seri Paduka Baginda Yang di-Pertuan Agong dibatalkan berkuatkuasa pada 21 Julai 2021.


Pada 23 Julai 2021, Perdana Menteri telah mengutuskan warkah kepada KDYMM Seri Paduka Baginda Yang di-Pertuan Agong untuk menyembah maklum nasihat Jemaah Menteri supaya ordinan-ordinan darurat berkenaan dibatalkan dan memohon limpah perkenan Seri Paduka Baginda Tuanku mengenainya.


Pejabat ini mengambil maklum sebagaimana yang dizahirkan di dalam kenyataan media Istana Negara hari ini, KDYMM Seri Paduka Baginda Yang di-Pertuan Agong sedia maklum bahawa Seri Paduka Baginda Tuanku perlu menerima dan bertindak mengikut nasihat Jemaah Menteri seperti yang terkandung dalam Perkara 40 Perlembagaan Persekutuan.


Perkara 40 (1) memperuntukkan:

Pada menjalankan fungsinya di bawah Perlembagaan ini atau undang-undang persekutuan, Yang di-Pertuan Agong hendaklah bertindak mengikut nasihat Jemaah Menteri atau nasihat seseorang Menteri yang bertindak di bawah kuasa am Jemaah Menteri, kecuali sebagaimana yang diperuntukkan selainnya oleh Perlembagaan ini; tetapi Yang di-Pertuan Agong berhak, atas permintaannya, untuk mendapat apa-apa maklumat berkenaan dengan pemerintahan Persekutuan yang boleh didapati oleh Jemaah Menteri.


Manakala Perkara 40 (1A) pula memperuntukkan:

Pada menjalankan fungsinya di bawah Perlembagaan ini atau undang-undang persekutuan, jika Yang di-Pertuan Agong dikehendaki bertindak mengikut nasihat, atas nasihat, atau selepas menimbangkan nasihat, Yang di-Pertuan Agong hendaklah menerima dan bertindak mengikut nasihat itu.


Susulan itu, KDYMM Seri Paduka Baginda Yang di-Pertuan Agong pada 24 Julai 2021, telah menitahkan Menteri Di Jabatan Perdana Menteri (Parlimen dan Undang-Undang) dan Peguam Negara menghadap untuk memberikan penjelasan terperinci mengenai nasihat tersebut.


Apabila Mesyuarat Khas Dewan Rakyat bermula pada 26 Julai 2021, semua Ordinan Darurat telah dibentang (laid) di atas meja Dewan Rakyat selaras dengan peruntukan Perkara 150 (3) Perlembagaan Persekutuan.


Namun, Ahli-Ahli Parlimen pembangkang telah mendesak supaya Dewan Rakyat mengungkaikan ordinan darurat yang telah dimasyhurkan oleh KDYMM Seri Paduka Baginda Yang di-Pertuan Agong. Susulan itu, Menteri Di Jabatan Perdana Menteri (Parlimen dan Undang-Undang) sebagai Menteri yang bertanggungjawab dalam hal ehwal undang-undang telah memaklumkan kepada Ahli-Ahli Dewan Rakyat bahawa kerajaan, iaitu Jemaah Menteri, telah membuat keputusan untuk membatalkan ordinan-ordinan darurat berkenaan.


Ini adalah suatu kenyataan fakta yang bertujuan memaklumkan kepada Dewan Rakyat keadaan sebenarnya secara telus.


Pemakluman oleh Menteri Di Jabatan Perdana Menteri (Parlimen dan Undang-Undang) telah menimbulkan persoalan mengenai status perkenan KDYMM Seri Paduka Baginda Yang di-Pertuan Agong ke atas Ordinan Darurat (Pembatalan) 2021. Oleh itu, Perdana Menteri dan Peguam Negara telah memohon menghadap KDYMM Seri Paduka Baginda Yang di-Pertuan Agong pada 27 Julai 2021 pukul 12.00 tengahari untuk menjelaskan kedudukannya.


Pada sesi menghadap ini, Perdana Menteri telah sekali lagi memberikan nasihat Jemaah Menteri mengenai pembatalan ordinan-ordinan darurat tersebut serta membuat penjelasan atas kekeliruan yang cuba ditimbulkan oleh pembangkang dalam sidang Dewan Rakyat.

Perdana Menteri juga telah menyembah maklum pandangan Kerajaan bahawa kesemua ordinan darurat tersebut tidak perlu diungkaikan oleh Parlimen memandangkan Jemaah Menteri telah pun menasihati KDYMM Seri Paduka Baginda Yang di-Pertuan Agong untuk membatalkannya.


Di samping itu, sidang Parlimen yang berlangsung adalah Mesyuarat Khas yang diadakan di bawah Peraturan Mesyuarat 11 (3) Peraturan Mesyuarat Dewan Rakyat yang agendanya adalah penerangan menteri dan tiada sebarang usul untuk mengungkai ordinan darurat.

Oleh sebab itu, Jemaah Menteri telah memutuskan untuk menasihati KDYMM Seri Paduka Baginda Yang di-Pertuan Agong untuk membatalkan ordinan darurat sebelum Mesyuarat Khas Parlimen bermula.


Kerajaan berpandangan semua tindakan yang diambil ini adalah teratur dan selaras dengan peruntukan undang-undang dan Perlembagaan Persekutuan.

Perdana Menteri menekankan bahawa dalam menjalankan tugas dan tanggungjawab beliau, adalah penting untuk beliau bertindak mengikut lunas undang-undang dan perlembagaan. Justeru, beliau menasihatkan rakyat supaya sentiasa bertenang dan insyaAllah isu ini akan dapat diselesaikan mengikut lunas undang-undang dan perlembagaan.


PEJABAT PERDANA MENTERI

PUTRAJAYA

29 JULAI 2021 – HARAKAHDAILY 29/7/2021

NAJI B PM INTERIM (?)

Puak umno sudah war²?


Anwar usul hilang kepercayaan..

https://www.amenoworld.org/2021/07/mesyuarat-tergempar-umno-dalam-parlimen.html

Wednesday, July 28, 2021

BOLEHKAH DIKATEGORIKAN BIADAB DAN DERHAKA

Lebai PAS Menteri undang² dan kerajaan perlu mengadap sembah memohon maaf.



Anwar sangat populis sebagai mesra ISTANA dan wajar dipertimbang sebagai Perdana Menteri jika ciri² ITU jadi keutamaan.

BERITA POLITIK YANG MENJADI PENENTU, ONCE FOR ALL


Corak seterusnya bergantung kepada keputusan Mahkamah Rayuan - 12 tahun penjara.

MUHYIDFIN BERGAYA - RAMAI YANG PANAS PUNGGONG

Gaya sahaja tidak cukup. Sebelum ini diselamatkan oleh status darurat, diikuti dengan shopping sakan katak²..

Speaker biarlah dalam status bebas untuk menjamin integriti Parlimen bukan diperalatkan, hidung dicucuk tali.

Kena tunjuk gaya menang dengan berani, Jangan ulang n2h.

Keputusan kajian ubat Ivermectin September ini | Berita Harian

Keputusan kajian ubat Ivermectin September ini | Berita Harian: KUALA LUMPUR: Keputusan kajian ubat Ivermectin untuk digunakan bagi merawat pesakit COVID-19 akan diketahui pada September ini.




Tuesday, July 27, 2021

POLITIK ITU KOTOR SUDAH TIDAK RELEVAN

Ia perlu satu nama baru. Terutama ketika PAS sudah menjadi kerajaan.

AHLI PARLIMEN DIMINTA BERHUJAH BAGUS DI PARLIMEN BUKAN BUAT STATEMENT DI LUAR UNTUK TUNJUK HERO


Ramai yang buat statement di luar Dewan termasuk Dr Mahathir... 

Suasana di dalam Parlimen termasuk speaker yang jadi alat kerajaan sukar untuk Pembangkang menghasilkan hujah mereka.

Ahli Parlimen umno pula seperti Shahidan asyik mengampu tidak bertempat.

Kebanyakan ahli Parlimen termasuk Najib menikus dalam Dewan, Tak berani bersuara lantang..

UMNO SEMBANG KARI DI LUAR...DALAM DEWAN TUNDUK RAPAT KE TANAH...SOPAN




SEMBANG BABI TIDAK MOHON TUKAR TEMPAT DUDUK

Aku Tak pasti sembang kari dengan sembang babi ada persamaan ke atau tidak.

Sembang babi ni pun aku baru dengar dan isinya lebih personal.
Contoh dia mengaku bersungguh sungguh tetapi rupanya pembohong penipu besar.

Contoh dalam kelas dia duduk di kerusi hadapan..tetapi di luar kelas dia mengaku sudah mohon duduk di kerusi belakang.
Al kesah cikgu pecah tembelang, dia tidak pernah mohon.
ITU sembang babi sebab babi ITU sendiri yang buat pengakuan.

Kalau sembang kari ia sangat umum. 

Contoh: fikir sendiri.

Ada satu soalan teka teki.
Kenapa anak babi berjalan tunduk di belakang ibunya (babi)..

HANYA ISU DALAMAN, MAHATHIR SANGGUP LETAK JAWATAN...

Ini hari² rakyat maki..APA lagi yang Muhyiddin tunggu.

Ini bukan isu sokong siapa, dan bukan isu siapa ganti Muhyiddin..

Bukan isu selesaikah masalah negara jika Muhyiddin diganti..

Ini isu Muhyiddin dan seluruh kerajaan, SILA letak jawatan.

Serah pada Parlimen dan seterusnya YDP Agong untuk membuat KEPUTUSAN.

Jika dipilih semula pun, rakyat AKAN lebih MENGHORMATI.

UCAPAN SHAHIDAN MEWAKILI KEBOLEHAN TERKINI PN DAN UMNO

 


Lebih kurang standard Pasir Salak.





TERHOT: NAJIB DILANTIK PM

https://www.utusan.com.my/luar-negara/2021/07/najib-sekali-lagi-dilantik-perdana-menteri/ 

Monday, July 26, 2021

LAPORAN POLIS PERLU DI BUAT DAN DISIASAT BERHUBUNG PEMBATALAN DARURAT 21HB.

Semua MP sudah kena lelong.

Peristiharan darurat yang sepatutnya dibawa ke Parlimen tidak dilakukan dan PEMBATALAN nya di buat tanpa di bawa ke Parlimen.

Apakah sah sepanjang Masa darurat ITU dilaksanakan.

PDRM melaksanakan kuasa dibawah satu akta yang tidak sah? Rakyat mahu tahu..

Muhyiddin, you are in big trouble.

Setakat mana pula status YDP Agong samada dimaklumkan atau tidak dan kenapa ISTANA MASIH membisu.

Negara sedang diurus mengikut Perlembagaan atau nafsu (?)


BATAL DARURAT 21HB JAWAPAN HARI ISNIN AKAN DATANG...

Menteri nya dari PAS, memanglah bangang...


Inilah antara karma tebuk atap.

WAT IS THE BEEKOS

Malaysia ni PALING Aman sebab rakyat nya bodoh sombong (??)

Parti Tak cukup kerusi masih jadi kerajaan.

Mengaku ada nombor MASIH jadi PM menanti.

Mwnteri makan Gaji buta.

Pembangkang MASIH kekal di longkang, bangga kekal jadi Ketua Pembangkang.

Yang nampak cerdik dan boleh cuci tangan tetapi APA pun Tak boleh buat  JUGA still Mahathir dan Najib only, they done thier part.

DAH LAMA TENGOK ORG POLITIK BERANTAKAN, OSTAT GAZA TERIKUT, KINI ARTIS PULA, NEXT?

5 sekawan 'lawan' Siti Nordiana | Harian Metro: Kuala Lumpur: Lima individu yang dituntut membuat permohonan maaf terhadap penyanyi Siti Nordiana, mengakui sudah menerima notis terbabit hari ini yang dikemukakan menerusi peguam Abang Azlan dari Abang Azlan & Associates.

FAKTA ATAU AUTA RAKYAT SUDAH BOSAN NAK DENGAR

 17,000 COVID-19 NEW CASES


1. How did this huge number of new cases become infected. 


2. Well, in the first place before they were tested positive, they were moving around and contacting a lot of other people who were already infected but were also not yet tested. 


3. With lots of people moving around it is impossible to trace back the people who had contacted the 17,000 new cases. Now that they have been found to be positive, it becomes important to isolate them from people who have not yet been infected. The need is for all 17,000 people to be isolated i.e. to be properly quarantined. 


4. The level of infection among the 17,000 is not the same. Obviously, they cannot all be admitted into hospital. Only the serious ones would be hospitalised and treated. The less serious would run into thousands. They cannot be properly quarantined. Most of them would have to stay at home. 


5. But there are other people at homes. Most of them just cannot be isolated from family members. The end is that many or all the family members would be infected. Before they could be swabbed, they would move around and infect other people. 


6. They and the people they contacted would show symptoms and when tested they would be positive. For each one sent home to be quarantined, 2 or 3 others would have become infected. As pointed out above, before they could be tested,they would infect others. From the 2 or 3, 2 or 3 others would be infected. 


7. If out of 17,000, only 1,000 could be hospitalised the rest (16,000) would infect multiples of that number. So, the new cases would increase all the time. The bigger the number of those quarantined at home, the bigger the number of new cases.


8. We have missed the opportunity to reduce the number of new cases when they were small. Now it is impossible simply because of the multiplier effect of home quarantined cases. 


9. The lockdown and SOP cannot work now. People are too tired or undisciplined to obey the most important SOP, i.e. staying apart. Many times, in the day they would be in contact with someone. If they fail to wear masks or wash their hands, the infection would take place. 


10. During quarantine the different SOP would be breached many times. 


11. The only answer would be vaccination. We are vaccinating 500,000 a day. But it is not enough. Free vaccination must be given to everyone very, very quickly. 


12. Apart from the mega centres, there should be numerous mobile units going to the people wherever they may be. The Government should buy, borrow or steal in order to speed up. 


13. If it doesn’t then the new cases would rapidly increase, the deaths would also be in the hundreds and the suicides would be dozens a day. All these create new problems which have to be handled. 


14. Politics cannot solve these problems. It can only make matters worse. 


http://chedet.cc/?p=3438

......

Kita tunggu sahaja APA nasib yang AKAN menimpa...

DARURAT TAMAT: BUKANKAH BERMAKSUD KERAJAAN SEKARANG SUDAH TERBUBAR

Kecuali Muhyiddin dapat mengesahkan di Parlimen secara undian PN MASIH ada majoriti.

Dan peluang Anwar untuk membuktikan dirinya cukup bilangan (?) Dan jangan.lagi.menuding pada sesiapa lagi kononnya dihalang secara tidak Demokrasi..

Begitu JUGA dengan Najib yang dikatakan popular dan mendapat kepercayaan. Lakukanlah KEAJAIBAN.

LIVE MAHATHIR

https://fb.watch/6_9ZfNDpDP/ 


Betul JUGA kata Tun 

SEWAKTU berlaku 17 ribu kes, sepatutnya perlu super darurat, tetapi boleh pula tidak perlu darurat.

Kenapa Masa kes dua ribu dulu, darurat perlu ada.

Nampak sangat Muhyiddin tembak kaki sendiri.




Sunday, July 25, 2021

JANGAN PILIH YANG SALAH...



Kini sudah ada pilihan yang sah undang² - halalan TOIYIBBAN - APA perlu lagi yang samar² @ to good to be truth@ sangat ajaib untuk dipercayai...

Join sini santai² simpan dan BERPENDAPATAN...

Modal tidak diguna (bukan dan tidak di rolling)  oleh syarikat, boleh DIKELUARKAN bila² masa mengikut harga emas pasaran.

Fahami kemudahan pembiayaan tawarruq yang menjanjikan peningkatan 10 kali GANDA dari modal anda.

Fahami JUGA kemudahan modal anda 100% boleh ditingkatkan menjadi 175%•

Semua ITU disahkan patuh syariah.

Modal ITU perlu tetapi ilmu ITU PALING PENTING.

Daftar Percuma..... Klik untuk info sistem


www.quantumnrich.com

http://wa.me/60116463019

http://wa.me/60116463019



TAK PERLU TENGOK SAMPAI EROPAH, KAJI YANG DI DEPAN MATA KENAPA KES TIDAK LEBIH 20

Kenapa PERLIS begitu SELAMAT dan terkawal, buat kajian, buka mata luas².....

Di sana tiada mall, tiada kilang..

ERTINYA di semua Negeri, tutup mall dan kilang, jadilah MACAM PERLIS.

Simple matematik, makan Gaji buta.


Tindakan jika ikhlas, bijaksana dan tiada agenda lain tidaklah sampai rakyat jadi mangsa.

Simple matematik dan idea ini tidaklah sampai perlu nak wayang Parlimen bersidang.

BERBELIT BELIT PUAK NI

Cuba raba, seluk, picit......MASIH ada ke tidak...



KITA ADA BERAPA PM? BERAPA TPM?

Zahid sebagai mantan TPM sesekali MENCELAH.

Mahathir mantan PM dua kali biasa membuat KENYATAAN di forum, sidang media atau ditanya wartawan.

PM menanti Anwar JUGA MENCELAH dalam beberapa isu utama.

Azmin sepatutnya TPM JUGA jarang mengeluar kenyataan..

Paklah mantan PM boleh kata langsung tidak bersuara.

Musa Hitam mantan TPM sesekali keluar kenyataan tidak lain tidak bukan sekadar untuk hentam Mahathir.

Tetapi seorang lagi mantan PM, MACAM murai tercabut ekor, pagi petang SIANG malam semua Komen KRITIK. 

Lain pula dalam mahkamah, pijak semut pun Tak mati.

Hormat lah sikit Muhyiddin, sampai Tak sempat nak bernafas.

Kes Hari ini sudah mencecah 17k..

Saturday, July 24, 2021

BENDERA HITAM..SETAKAT MANA PILIHAN RAKYAT

Apakah nanti AKAN mula BERCAMBAH pada setiap kenderaan, lebih meriah dari bendera negara pada Hari kebangsaan?

Jawapannya pada kerajaan.

Jika persidangan Parlimen hambar, wayang..akibat dan hasilnya sukar diramalkan.




Jawapan hilang AKAL...

STAKAT MANA NAJIB MASIH BERPENGARUH



Anwar pernah lalui nasib yang lebih kurang sama, lebih teruk dipecat dari kabinet dan parti dan berhadapan kes mahkamah, dipenjara, menubuhkan parti dan kekal sekarang antara terbanyak kerusi menang pihanraya.

Hari ini kelayakan nya menjadi PM lebih mudah.

Kes mahkamah mempertikai keabsahan pengampunannya antara jadi PENGHALANG 

Najib belum teruji king maker malah pecacai kanannya Lokman adam sudah hampir habis battery.

Najib MASIH bergayut dengan umno, penyokong MASIH orang umno dan segelintir sudah dapat habuan Najib sebelum ini.

Agak² berapa orang ikut dia kalau tubuh parti baru?

Agak² berapa orang AKAN terus setia, sokong dan tunggunya kalau dipenjara?

Semasa king cash pun tersungkur.. sekarang ni..no money no talk.

Cuma Najib lebih baik sikit dari Muhyiddin dan Mukhriz, mereka langsung tiada penyokong selepas dipecat.

Najib JUGA belum setanding dengan Shafie Apdal yang masuk lokap tapi menang PRU Sabah.

Masa hadapan bukan milik kita, sekadar merancang...tetapi laluan Najib lebih gelap untuk KEMBALI terajui umno.. dia AKAN disekat oleh pemimpin umno sendiri, pemimpin umno sekarang...

Hadi Awang muncul sebagai king maker, SELAMATKAN moral umno dan king maker mempertahan kerajaan PN sekarang.

Mahathir always king maker.. Najib jadi TPM pun atas desakan Tun ke atas Paklah..

ITU sebab jika Muhyiddin kekal dendam pada Mahathir pun ada asasnya kerana ia sudah hampir kerusi TPM era Paklah.

King maker menyatukan Pembangkang,  mengetuainya dan membawa masuk extra UNDI Melayu menyokong PH...Tanpa Tun, xtra UNDI Melayu memang Tak mungkin.

Pengaruh Tun, guna logo PKR pun, ABAI pun tetap undi logo PKR walau berat hati.

Master king hingga umno tersungkur di PRU14. 

Tun muncul dan menghidupkan semula WATAK Muhyiddin dan WATAK anwar memberi imej yang baik dalam era penguasaannya sebagai PM.

Selepas tinggalkan mereka, apakah Anwar menjadi seorang PM dan adakah Muhyiddin menjadi PM kebanggaan rakyat?

Berapa ramai Melayu yang  AKAN sokong Anwar+DAP di PRU15 nanti?

Mukhriz dan Shafie pun dilihat MASIH relevan atas pengaruh Mahathir.

Sudah tentu Tun tidak mendabik dada sebagai king maker, tidak pernah sebut dan TERFIKIR pun.

Aku yang buat komik ini.

KERAJAAN GAGAL MERANCANG DENGAN BAIK

Dari segi idea dan hujah pun, kerajaan tewas.


MAGERAN idea terbaik, tersusun dan intelek pun ditolak oleh kerajaan kerana mengekalkan kuasa, menghalal cara jadi keutamaan mereka.

Friday, July 23, 2021

700 RIBU 24JAM JAWAPAN SANGAT JELAS DARI GOLONGAN MUDA

Belum ada tandingan dari mana² nama pun dari mana² nama.

Dia Tak ada jawatan 

Dia Tak kebal undang²

Dia Tak ada darjat untuk berlindung 

Tak mungkin dia ada jalan tikus 

Tak ada jet peribadi 

Tak ada kawan di.kedutaan Turki

Dia Tak ada parti 

Dia main di padang yang rata

Dia tiada nombor 

Dia bukan boss sesiapa 

Dia tiada terowong 

Dia tiada yayasan

Dia tiada siapa di belakang 

Politik baru setahun jagung 

Cuba JUGA disabotaj oleh rumah agam 

Tidak disuap sudu emas sejak kecil 

Ke hulu ke hilir  tiada bodyguard 

Tiada kereta mewah rumah mewah

Tidak menabung sejak kecil 

Tak ada jolo, bincentan @ anokonda

Yang ada sedikit prinsip untuk bekalan 

Pernah 3-4 bulan lepas aku berjumpa beberapa orang kanan dari DBKL dan MediaPrima menamakan Syed SADIQQ sebagai calon pengganti PM yang berpotensi.

Pada Masa tu, aku acuh Tak acuh.





INI PERANGAI AKU

Bila ajak simpan emas 


Orang akan bagi alasan tak menyimpan sebab kena zakat, sebab takut harga jatuh, sebab tak cukup duit, sebab tak faham lagi. Alasan tak tahu dan rasa susah. Tak ada usaha nak menyimpan. 


Tetapi bila buat pinjaman atau berhutang tak perlu ajar. Sendiri serah diri. Jadi hamba kepada bank. Pinjam untuk kahwin. Bahagia sehari. Anak dah sekolah pun tak habis bayar hutang lagi. Tak perlu ajak. Pandai usaha untuk buat pinjaman. Kena bayar interest pun tak kisah. Inflasi pun tak kisah.


Tak pernah lagi saya dengar orang jatuh miskin bayar zakat. Semakin bertambah rezeki. Semakin berkembang bisnes mereka. Jika dulu bayar zakat 3 angka sekarang dah cecah 5 angka. Tak pernah lagi saya dengar orang muflis sebab simpan emas. Saya tengok ramai makin kukuh kewangan mereka dengan simpanan emas. 


Ramai yang muflis sebab pinjaman. Tapi still ramai buat pinjaman. Ada yang sampai 5 pinjaman. Saya dah share sebelum ni. Masalah tidak akan selesai dengan meminjam. Ia akan menambah lagi masalah. Nasihat demi nasihat. Orang ramai tetap pilih senang dulu susah kemudian. 


Jika anda ada masalah kewangan, meminjam atau tambah hutang bukan jalan terbaik. Jalan terbaik adalah tambah pendapatan. Jika tak mampu kena kurangkan komitmen. Semak balik pengurusan kewangan. Jumpa financial consultant. Ada banyak cara untuk selesai hutang.  Tambah ilmu. 


Ini nasihat ikhlas saya. Peringatan untuk diri dan kawan kawan. Tiada siapa boleh paksa kita menyimpan melainkan diri sendiri. Tambah simpanan. Kurangkan hutang. Kukuhkan kewangan. Cabaran akan datang adalah cabaran ekonomi. Adakah kita bersedia. 


Tak salah nak berhutang. Tetapi pastikan hutang yang baik. Hutang yang menambah cashflow bulanan. Jangan sesekali berhutang untuk melabur atau buat bisnes. Invest in yourself first. 


kredit : Adam Fahmi Ghazai 

Klik untuk berubah 




KETULAHAN MAGERAN

Kerajaan yang ada sudah tidak diberi petunjuk dan hidayah..

Mageran adalah idea intelek, solusi menyatukan semula Melayu Islam, mengembalikan negara ke landasan yang betul.

Dengan sendirinya isu covid, isu ekonomi, isu penjenayah dapat diselesaikan.

Kerajaan serabai tidak terurus flip flop carca marba MACAM PN sampai kiamat pun  tidak stabil.

Kecelakaan sekarang ini pun ada kaitan dengan lebai PAS yang mungkir janji dengan Tuhan.

Perisik patut bisik pada telinga Muhyiddin, rakyat sudah tidak BERTAPIS dalam maki hamun ke atas kerajaan, ITU APA petanda?

Rakyat nak berusaha untuk kehidupan yang lebih baik.. dulu pun Najib hulur brim sekarang Muhyiddin pun cuba hulur.. kesudahannya lingkup.

Harapan mereka jika rakyat jadi MACAM ayam bandar, ayam DAGING ayam telor, senang sikit nak dikawal, nak dibodokan.








www.quantumnrich.com




BAGAIMANA CARA NAK DERMA PADA SYED SADIQQ

APA nama tabungnya apa nombor akaun nya.

Bukankah Syed belum bersalah selagi mahkamah belum putuskan, kenapa lebih awal cuba sabotaj nya?

Jika dia bersalah, hukuman menantinya.

Salah satu faktor yg menarik utk dibantu sebab aku percaya dia tidak menabung sejak kecil dan sejak kecil tidak disuap dengan sudu emas.

Dia dilantik dipilih oleh rakyat, balik kepada rakyat untuk mengadu dan jika dia gagal menjalankan tanggungjawab, wajar rakyat tolak.

Isu wang parti bukan wang kerajaan dan kenapa begitu lama untuk dakwanya.


Tak nak Bantu, Diam.

15,537

Lambat laun kita akan kena..

Purata satu Negeri 1000

Purata satu daerah 200

Purata dari satu TAMAN @ kampong 5

Status kerajaan: kalau Tak gagal tentulah sembab 


HATI SAKIT DENGAR RINTIHAN RAKYAT 

Penceroboh tanah tidak pula dilayan MACAM ni..

Mana NGo Islam? Pemuda umno? Pas?


KDN Perlu Membuat Penjelasan


Saya membaca keresahan pelbagai pihak berhubung layanan pihak berkuasa terhadap pesalah-pesalah yang tersebar gambarnya ini. Di dalam laporan media, dinyatakan bahawa mereka semua ditahan reman dan didakwa akibat melanggar SOP dengan bersolat Hari Raya Iduladha di luar perkarangan masjid secara terbuka. Ramai pihak merasakan jika itu kesalahannya, cukuplah mereka dikompaun tanpa perlu dilayani sebegini rupa ; dirantai dan dipakaikan 'baju seragam' seperti ini. Ramai pun yang melanggar SOP tapi tidak pula dikenakan tindakan seperti ini. Cukup sekadar dikompaun dan diberikan amaran keras.  Ia menambah tanggapan bahawa ada double standard oleh pihak berkuasa terhadap pesalah-pesalah yang melanggar SOP. Jika melanggar SOP dgn solat idul adha sahaja, saya fikir kita boleh setuju dgn keresahan pelbagai pihak seperti yang dinyatakan.


Namun, ada juga sumber maklumat yang tidak rasmi menyebut bahawa mereka ini didakwa bukan sahaja kerana melanggar SOP, tetapi kerana mereka ialah PATI dan melanggar undang-undang dengan tinggal di Malaysia melebihi tempoh waktu yang dibenarkan, dan mempunyai beberapa isu keselamatan lain yang menyebabkan mereka perlu dikenakan tindakan sebegini.


Dalam hal ini, saya kira KDN perlu membuat penjelasan segera untuk pencerahan rakyat Malaysia khususnya umat Islam. Jangan perkecilkan keresahan umat apabila melihat kesalahan melanggap SOP dengan solat hari raya diiring seperti penjenayah merbahaya. Jika ada sebab musababnya, saya kira masyarakat sedia mendengar.


Saya titipkan juga nota ini ke pejabat Menteri Dalam Negeri untuk perhatian. Kepada diri saya dan semua, saya ingin mengulangi peringatan Rasulullah SAW, "Takutlah (berwaspada) dengan doa orang yang dizalimi, kerana tiada penghalang antaranya dengan Allah SWT..." HR Bukhari No: 2268


Cnp


Thursday, July 22, 2021

SIAPA TINGGALKAN NEGARA DENGAN JET PEIBADI

Mana halatuju mereka... 



BERITA GEMBIRA UNTUK GOLONGAN POLIGAMI


 

SESAK DENGAN BERITA

MACAM masuk RESTORAN, begitu banyak menu dan MAKANAN yang terhidang, semua nampak menyelerakan...

Masuk kedai perfume, semua wangi.


http://bankami.blogspot.com/2021/07/tak-sengaja-baik-ko-letak-jer-jawatan.html



Aku RASA yang PALING best berita ku nan kata dia diseret kerana enggan ikut arahan Mahathir.

Mahathir JUGA sebelum ini menuduh Muhyiddin CAMPURTANGAN kes kunan (?) 

Adakah yang mengaku memberi rasuah pada kunan JUGA atas arahan Mahathir (?)

Bagaimana dengan kluster mahkamah lain (?)

Apakah lim Guan Eng dan Syed sadik JUGA didakwa kerana tidak ikut arahan Muhyiddin (?)

http://kluangmanexpress.blogspot.com/2021/07/peluang-kunan-musa-dan-muhyiddin-saman.html?m=1

Kes kunan, pendakwaraya MERAYU, apakah kali ini ku nan JUGA enggan ikut arahan Muhyiddin (?) Atau ini satu drama (?)

Setiap kes, konspirasi politik, pendakwaan terpilih satu Bab - ITU antara mainan politik kau orang, berbelit belit sesama sendiri.

Pucuk pangkalnya ada atau tidak jenayah ITU dilakukan..

That's all.

Kalau kau orang tak lakukan, Tak sondol, Tak songlap...bapak konspirasi pun takkan berjaya.

Dan Mahathir MASIH BEBAS sekarang? Dia Tak lakukan jenayah atau kau orang mati akal Tak pandai buat konspirasi.. cuba buat bapa tiri PUNYA konspirasi!!!!



PENILAIAN YANG BOLEH DIPERCAYAI...


Tetapi baik JUGA Ingat pesan orang tua² Kita...

Air tenang Jangan disangka tiada budaya.

Mukhriz perlu ingat siapa pegawai khasnya semasa dia jadi MB KEDAH..dan pegawai khas ITU MB Perak era PH... Adalah dia is not one of them to?



Emas/dinar itu antara sunnah


Abu Bakar Ibn Abi Maryam melaporkan, “Akan tiba suatu zaman di mana tiada apa yang bernilai dan boleh digunakan oleh umat manusia. Maka simpanlah dinar dan dirham.”

(Hadis dari Musnad Imam Ahmad Ibn Hanbal)

Wednesday, July 21, 2021

PELUANG KUNAN, MUSA DAN MUHYIDDIN SAMAN MAHATHIR...

Simpati pada zahid dan Najib TAKAT ini belum kesampaian...

http://feedproxy.google.com/~r/TukarTiub/~3/3gXvmVLIWwM/anwar-lepas-madey.html


Setakat mana puad  tahu ekor tidak bergoyang dan hidung tidak mencium lubang tikus?