Sunday, February 28, 2021

DAH BERPULUH TAHUN DISEBUT² HARAP KALI INI KENYATAAN

https://www.astroawani.com/berita-malaysia/tiga-kartel-dadah-bergelar-tan-sri-dan-datuk-dalang-utama-sindiket-dadah-di-malaysia-polis-285242#.YDuBk74K1CM.whatsapp 


Jangan jadi mcm kes jolo, akhirnya beralasan.

Elok buat kerja dulu, cakap kemudian.

TIDAK ADA UBAT YG BOLEH MERAPATKAN SEMULA (TRUST) ANTARA PKR DAN AMANAH..

Tikam belakang  mungkin Tak sempat nak tengok siapa orang nya...

AMANAH yang kena liwat sebelum ini mungkin tidak tahu siapa...

Tapi kalau tikam beradap kali ini, Tak ada blur² lagi ..

Gunalah ayat pemanis mana sekalipun kesan calar, parut tetap ada...

Kalau MASIH kata ok juga, memang sah bodo.


KEDAH TAMPAK BERGAYA DI BAWAH SANUSI

Samada sembang kari, cakap besar..terserah..kita boleh tunggu dan lihat....


https://www.sinarharian.com.my/article/126186/Tiada-penglibatan-kroni-dalam-pelantikan-ECK

LOMPAT MASUK PKR DAPAT APA?

PH bertandinglah cap APA pun di JOHOR PRU15, kirim Salam... 


KENYATAAN MEDIA AHLI PARLIMEN TEBRAU


Hari ini saya mengisytiharkan sokongan saya kepada YAM Perdana Menteri oleh sebab beliau faham dan setuju dengan keperluan saya untuk ada akses kepada dan berjumpa dengan semua menteri dan ketua agensi Kerajaan untuk membangkitkan dan cuba menyelesaikan isu-isu rakyat yang selama ini disampaikan kepada saya melalui pelbagai saluran. 


Isu banjir kawasan, Isu pembuangan sampah haram, Isu along yang bertambah teruk, Isu scam yang bertambah teruk, Isu PPR dan Rumah Pangsa Kos Rendah/Murah, Isu perlesenan berjenis-jenis di peringkat persekutuan, negeri dan pihak berkuasa tempatan yang menghalang kemasukan pelaburan asing, isu pencemaran sungai, Isu dan masalah perusaha kecil dan sederhana, isu pekerja asing dan tempatan semua harus ditangani dengan secepat mungkin.


Saya berharap dengan pengalaman saya sebagai akauntan, juruaudit luar dan dalaman, agen cukai dan perunding perniagaan selama 40 tahun, saya boleh bekerjasama dengan semua menteri dan agensi Kerajaan untuk mencari penyelesaian untuk isu-isu tersebut.


Saya sudi membantu mana-mana pihak Kerajaan khususnya di dalam bidang kepakaran saya. Sekiranya dipanggil, saya sudi bekerjasama dengan Kementerian Kewangan untuk mencari atau merancang atau merangka sistem percukaian supaya hasil kutipan cukai akan meningkat dan pada masa yang sama tidak membebankan kumuniti perniagaan dan rakyat.


Saya berharap juga menjadi orang tengah atau jambatan (bridge) di antara Kerajaan dan komuniti perniagaan supaya isu-isu rakyat dapat perhatian Kerajaan.


Steven Choong

Ahli Parlimen Tebrau

TAWARLAH SECARA TERBUKA

Kerajaan perlu secara terbuka MENGAJAK lebih ramai lagi MP seluruh negara untuk menyertai BERSATU/PN jika mereka mahu berkhidmat untuk rakyat.

Secara senyap, terpilih dan  tiba² menyertai parti kerajaan AKAN menimbulkan persepsi yang kurang manis seperti tuduhan rasuah.

Ajak semula Maszlee dan Sadik ke pangkuan BERSATU, beri mereka jawatan PENTING.

PAS JUGA perlu menarik wakil rakyat AMANAH untuk KEMBALI ke pangkal jalan. Tak semua wakil rakyat AMANAH  pernah jadi ahli PAS SEBELUM ini.

UMNO mungkin kurang menarik sekarang untuk disertai kerana yang ada ini pun sudah nak meletup.


Kerajaan perlu menarik 10 orang MP sekurang-kurangnya untuk kekal majoriti, jika pun gang mahkamah tarik diri, ia tidak AKAN menjejaskan.

Muhyiddin kekal PM, darurat DITARIK balik, PKP ditarik balik, yang tinggal hanya SOP dengan denda tinggi mampu mengawal keadaan.

Negara boleh KEMBALI MACAM biasa.

Ini yg rakyat mahukan.

Tukar PM tukar kerajaan dengan muka² dan kepala² yang ada sekarang, Tak banyak boleh diharapkan.




Kaum peniaga (cina) AKAN tetap sokong Muhyiddin jika urusan perniagaan berjalan seperti biasa..



Sabarrr... Jimin tengah Cari lagi



Saturday, February 27, 2021

MENDAHULUI KES RAYUAN?


Kes MASIH dalam proses rayuan, tetapi AMMB sudah bersetuju bayar gantirugi kepada kerajaan.

APA maksud...


KARMA...



APAKATA KALAU...

APAKATA KALAU...

DAP terima wakil rakyat PKR yang MELOMPAT masuk ke dalam partinya...

Atau..

PKR terima wakil rakyat DAP yang MELOMPAT masuk ke dalam partinya..

SETAKAT AMANAH memanglah kena BULI....

Mat Sabu pun dijangka Tak lama atas kerusi Presiden...


AMANAH kena faham banyak perkara..

Di dalam amanah sendiri Mujahid mempunyai pendirian berbeza?

Khalid Samad pernah bertukar bahasa dengan Anwar di perkara fan Parlimen?

Mat Sabu di dapati sangat rapat dengan Mahathir?

AMANAH tidak AKAN sokong gang mahkamah tetapi PKR dibayangkan AKAN jadi sparring partner..

AMANAH bukan shj HILANG pemimpin tetapi AKAN berhadapan HILANG kerusi HILANG kawasan... Kemungkinkan besar hanya dibenar bertanding kurang 10 kerusi Parlimen dan HILANG banyak kerusi DUN...

INI APAHAL PULA? AMANAH OK KE?

Peluang UMNO di PRU15 (tanpa PN) di JOHOR sangat cerah...

PH sudah porak petanda..



Sumber belum disahkan 

Friday, February 26, 2021

RM10K

Kamu nak Najib dihukum..

Kamu nak Mahathir di dakwa..

Tapi bila kamu nak kena dakwa dan bayar compound tinggi, kamu melalak..

Yang PENTING, patuh SOP, 1 sen pun Tak perlu keluar duit...

Titik.

SETIAP PARTI SEPATUTNYA SUDAH KELUARKAN KETETAPAN PAMPASAN BESAR JIKA LOMPAT PARTI


Tidak perlu tunggu kerajaan buat undang² lompat parti kerana mana² kerajaan pun Tak AKAN buat.

Mereka cakap nak buat Masa jadi Pembangkang, tetapi tidak bila jadi kerajaan.

Parti perlu buat KETETAPAN peraturan, mana² ahli yang menjadi wakil rakyat atas tiket parti tidak boleh meletak jawatan, keluar parti, menyokong parti lain, engkar arahan parti kecuali dengan pampasan lumayan, 1Billion.

Sekurang kurangnya parti jadi kaya setiap kali wakil rakyat nya lompat parti.

Pengundi kawasan berkaitan JUGA boleh saman gantirugi, pampasan dan saguhati tauladan dll jika wakil rakyat mereka keluar parti.


Berpegang Teguh Pada Perjuangan, Walau Didesak, Diugut atau Ditawar Habuan


KEADILAN mengambil maklum bahawa wujud langkah-langkah terancang yang sedang diusaha pihak-pihak tertentu untuk melemahkan kekuatan wakil rakyat terutama Ahli-Ahli Parlimen pembangkang termasuk dari kalangan KEADILAN. 


Ini sedang dilakukan dengan pendekatan ugutan dan umpan habuan samada berkait isu cukai pendapatan, siasatan polis dan sprm atau melalui tawaran projek dan jawatan dalam GLC.


Hal ini berlaku tatkala Kerajaan sedia ada sudah hilang sokongan majoriti di Parlimen, dan dalam keadaan sidang Parlimen boleh diadakan sewaktu Darurat berkuatkuasa. 


Pada masa yang sama, jelas di mata ramai bahawa Kerajaan kini sudah tidak mampu menyelesaikan pelbagai masalah rakyat, sama ada berkait pendidikan, pekerjaan, mahupun kesihatan awam.


Maka KEADILAN mengecam langkah terdesak untuk membuatkan Ahli-Ahli Parlimen KEADILAN keluar parti menjadi bebas atau menyertai parti Kerajaan, sama ada melalui ugutan mahupun habuan.


Ahli-Ahli Parlimen KEADILAN harus berpegang teguh kepada prinsip perjuangan dan semangat Reformasi, serta sentiasa beringat bahawa rakyat menilai setiap tindakan kita dan siap membalasnya pada Pilihanraya Umum ke-15 kelak.


Saifuddin Nasution Ismail

Setiausaha Agung KEADILAN


https://www.thesundaily.my/home/positive-shift-MH6933680



YANG BERCAKAP NI PUN LEBIH TERUK...

Dia punya teruk lebih awal sebelum BERSATU ujud.

Dapat jawatan Timbalan Menteri sahaja pun..dah lupa aqirat.



BETUL KE NAJIB YAKIN MAHATHIR ADIL?

Najib yakin MAHATHIR ADIL 

Najib yakin Muhyiddin Adil ..

Najib yakin hakim² Adil ..

Najib yakin dia tidak bersalah..

Najib tidak AKAN melibatkan umno.. 

SEJAK BILA (?) 

Bagaimana dengan sebelum ini diwar-warkan oleh penyokongnya pertuduhan terpilih, konspirasi, politik dan sebagainya...

Dengar durasi  10.40








Thursday, February 25, 2021

KERJA SUSAHKAN UMNO SUDAH TIDAK PERLU ORANG LUAR

Tidak terfikir ia sangat mudah..

Musuh hanya perlu tambah satu dua ayat batu api dan simbah petrol supaya meletup...

PKR asal serpihan UMNO kini tunggu diajak berunding...





REZEKI SEMAKIN MELIMPAH DI PKP


 

POLITIK SURGA

BERSATU dan UMNO paling ghairah untuk berhadapan PRU kerana agenda masing² IALAH untuk MENGUASAI kerajaan baru.

Gang mahkamah dijangka AKAN terpinggir dan bergabung ehsan dengan PH atau komponen PH tetapi berakhir dengan majoriti tewas.


Umno dan BERSATU tidak mustahil bercantum semula membentuk kerajaan tetapi kali ini dengan syarat siapa yg menang majoriti kerusi berhak untuk kerusi PM.

Dalam lain² perkataan, isu² lain no problem, boleh berkompromi, aku tolong kau, kau tolong aku tapi kerusi PM mesti ana yang punya dan untuk ITU jika perlu berantak, berantakanlah...

Kerusi PM sekarang sudah goyang kerana HILANG majoriti dan ini diambil peluang oleh umno untuk memaksa satu PRU.

BERSATU JUGA tiada pilihan, tidak mungkin singkir umno dan bergabung dengan PH kerana di sana Anwar tidak AKAN berkompromi pasal kerusi PM.


PH tidak ghairah PRU alasan covid19 kurang masuk akal.



Tidak ada satu parti pun tidak ada seorang pemimpin pun peduli rakyat sebagai nombor 1, Jangan hipokrik.

PH tahu mereka sukar bentuk kerajaan melalui pilihanraya tanpa Mahathir, ini rekod lama.
Dan untuk ajak Mahathir KEMBALI JUGA lebih worst, berpecah.

SELANGOR NEGERI SEMBILAN mampu diambilalih oleh gabungan UMNOPAS.
PP JUGA tidak AKAN menang besar.

MAJORITI tetap di menangi oleh UMNO BERSATU PAS walaupun mereka berpecah atau tidak kerana PKRAMANAH tidak sekuat dulu untuk mendapat sokongan UNDI Melayu.

Malah kerusi PKRAMANAH AKAN merosot teruk.

Mat Sabu AKAN tewas, begitu JUGA khalid samad dan semua pemimpin kanan..APA isu nak dibawa?
Skandal 1MDB? BASI..

Same thing goes to PKR, tidak mungkin wan azizah dan Nurul AKAN bertanding lagi kecuali mahu malu dengan tewas.

Parlimen AKAN BERSIDANG untuk dibubarkan??

Semua pemimpin sekarang berpolitik SURGA,, demi rakyat bangsa ugama negara..

Anda percaya.
SURGA bukan syurga.

PAS PERSENDA UMNO

CADANG pembahagian kerusi 40% kepada UMNO dan 30%/30% kepada BERSATU dan PAS 

PAS Jangan  buat Tak faham.... UMNO BERSATU mempunyai calon kroni yang bukan Islam dan perlu JUGA diberi kerusi.

Agihkan terbaik 

Umno 69%

BERSATU 19%

PAS 9%

Lain lain 3%

PM mesti datang dari UMNO...Tiada pilihan.

Tak setuju..mufarakah.

https://malaysiadateline.com/pru-15-ulama-pas-cadang-lebihkan-agihan-kerusi-kepada-umno/








EJS SELANGOR TIDAK SAH..

 Coretan Mohd Mukhlis Mohd Sharif


Saya tersenyum aje baca keputusan Mahkamah Persekutuan yang kata Enakmen Jenayah Syariah Selangor tidak sah dan bercanggah dengan Perlembagaan Persekutuan.


Sebenarnya benda ini bagus untuk mencelikkan orang kita yang malas berfikir dan malas membaca. Kalau siapa yang ingat salah satu usaha yang telah di buat oleh Dr Mujahid dulu ialah menaik tarafkan Mahkamah Syariah bagi setanding dengan Mahkamah Sivil dan ia amat berkait dengan keputusan kes hari ni.


Contoh sekarang ini taraf Mahkamah Tinggi Syariah tidak sama dengan Mahkamah Tinggi Sivil. Dari segi tangga gaji hakim sebagai contoh mudah; Hakim Mahkamah Tinggi Sivil bermula dengan gaji lebih kurang RM 40,000 sebulan manakala Hakim Mahkamah Tinggi Syariah bermula dengan gred 48 sekitar RM6,000 sebulan sahaja. Jadi dari segi gaji sahajapun jurang dia sangat tinggi apatah lagi beban kes yang hendak di adili?


Untuk kesalahan liwat, tertuduh boleh di dakwa di dalam Seksyen 377D Kanun Keseksaan (Sivil) dan juga Seksyen 28 EJS 1995 (Syariah); jadi ada kemungkinan untuk pesalah itu di sabit kesalahan yang sama dengan dua undang-undang yang berbeza. Tambahan pula dalam kes hari ni, 3 lelaki yang bersama dengan lelaki muslim tadi terlepas tapi seorang sahaja yang muslim di dakwa atas Seksyen 28 EJS 1995.


Yang Arif Hakim berhujah yang perbezaan hukuman antara Mahkamah Syariah (maksimum 3 tahun penjara, denda 5K dan 6 sebatan) dan Sivil ( max 20 tahun penjara, denda dan sebatan) dalam kes ini boleh menyebabkan ketidakadilan berlaku.


Jadi apa yang perlu dilakukan?


Ahli parlimen kena bersidang, bahas dan baiktaraf Mahkamah Syariah supaya selaras dengan Mahkamah Sivil dari segi maksimum hukuman ( denda, penjara dan sebat) & pengajian hakim supaya sama standard. Ahli Parlimen juga kena bersidang untuk buat keputusan dengan hukuman yang bertindih antara mahkamah sivil dan syariah supaya tidak berlaku 2 kali hukuman atas kesalahan yang sama (double jeopardy). Ini baru kerja Menteri dan asbab ini Parlimen kena di buka. 


Bukan sibuk buat musaadah ke hulu hilir yang mana takat bagi bantuan, pegawai rendah pun boleh buat. Sebab itu bila ada ولعون kata Menteri Agama mantan mutfi bagus dari Dr Mujahid; saya kata hanya jauhari yang mengenal manikam. Sekarang kita sendiri jadi saksi, dapat menteri yang tak tahu apa, SOP flip flop lebih pantas jualan murah Shopee.


Allah menyembunyikan MurkaNya dalam pengkhianatan; benarlah yang halal itu jelas, sebagaimana yang haram pun jelas. Dulu bila kita ada menteri yang bagus, berkerja untuk rakyat, yang di pilih secara secara sah; ولعون pakat fitnah siang dan malam. Bergegar Padang Merbuk dengan sumpah-sumpah pendusta. 


Yang berdusta atas nama Allah Azzawajalla; kononya mereka inilah syabab akan menegakkan hudud Allah (RUU355) waktu itu. Boleh pula sepentas dengan Menteri yang curi duit zakat buat bayar guaman. Lepas Allah makbulkan doa golongan ruwaibdah dengan istidraj, satu apa pun mereka tak dapat laksana; berapa lama Masjid tutup zaman mereka perintah, berapa ramai yang mati akibat dari kecuaian mereka dalam izinkan dwi standard SOP? 


Betulah kata Tuan Ibrahim Tuan Man; Dulu PAS berapi-api sebab PAS pembangkang; jadi ولعون tolonglah berdoa untuk azab dua kali lipat pada pemimpin yang menipu kalian semua





.

TAK ADA AURA MAHATHIR PKR HARAP UMNO BELOT BERSATU..

https://malaysiadateline.com/pas-boleh-terima-parti-bukan-berasaskan-melayu-asalkan-tanpa-dap-anwar/ 

UMNO SUDAH SAMPAI KE TAHAP XBERANI BUAT KEPUTUSAN



https://shahbudindotcom.net/2021/02/25/berani-tolak-bersatu-dan-pn-adalah-bukti-umno-kuasa-besar-sebenar.html 

Kalau di interview, falsafah berguling guling lidah..











Wednesday, February 24, 2021

BRAIN WASH

https://www.facebook.com/122751904433600/videos/764417727835425/ 

https://www.facebook.com/watch/?v=411591436533469

Lesen kerabat...


# otak lalat HIJAU memang dah Tak boleh cuci, sebab otak pun dah jadi taik..the best Jangan LAYAN..biar dia menanah,  bengkak.

KEBENARAN PERSIDANGAN PARLIMEN JUGA KE ARAH PEMBUBARAN PARLIMEN


Hanya persidangan parlimen yang DIBENARKAN, yang ujud boleh dibubarkan..

Persidangan parlimen JUGA membolehkan isu darurat di bawa semula untuk perbahasan.

Dengan perlaksanaan vaksin yang sudah bermula.

Kerajaan yang sedia ada dikekalkan atau peralihan sebuah kerajaan baru sudah tentu bergantung kepada keyakinan kerajaan sekarang.

Jika tiada harapan majoriti kerusi -  Parlimen AKAN dibubarkan.

Jika majoriti kerusi boleh dikekalkan - Parlimen dan darurat diteruskan.

Mustahil peralihan kerajaan baru DIBENARKAN semudah itu melalui Parlimen kecuali kepentingan kerajaan sekarang diteruskan.


# Gambaran Kj: PRU boleh diadakan selepas separuh rakyat disuntik vaksin?? Bila tu..



PERKEMBANGAN BARU VAKSIN

PAKAR BIDAS KERAJAAN

Perkara  ini perlu dibangkitkan secara serius..

PARTI² DAN PEMIMPIN PENGKHIANAT

BERSATU keluar dari umno

PKR keluar dari umno

AMANAH keluar dari PAS

PEJUANG keluar dari BERSATU

MUDA keluar dari BERSATU

WARISAN keluar dari umno

PAS keluar dari umno

Hanya UMNO parti tunggal sejati tetapi sedang menatang pengkhianat.

Tun boleh jadi PM bila² Masa kerana MASIH layak, bersih dan jika urgency. Pilihan Terakhir atas faktor usia.

Najib dikenalpasti tidak layak, Anwar di kategorikan sudah melepasi garis masa, garis keperluan, garis kepercayaan.... Jika ditakdirkan, terima dan redha sahaja.

Perancangan Allah, siapapun sangat baik ada rahmatnya.

Kemunculan Muhyiddin bukan Anwar selepas Mahathir satu takdir.

FOKUS: Peluang perlu dibuka kepada pemimpin pelapis lain selagi layak dan bersih.

Walaupun hampir tiada yang terbaik buat Masa ini, perlu DITERUSKAN SEHINGGA yang benar² terbaik muncul.

Klon ebitliew dari sudut  politik secara semulajadi perlu muncul.




PARLIMEN SUDAH BOLEH BERSIDANG?


 

Tuesday, February 23, 2021

RAKYAT LEBIH BIJAK

PKP bukan satu alasan 

Cari makan ikut law 

Yang PENTING patuh SOP 

Nak rentas Negeri - minta Surat PDRM - perjalanan urusan rasmi.

APA urusan resmi ?

Tugas hakiki 

Kepentingan ramai 

Kategori urgent 

Tanggungjawab 

Prihatin 

Amanah 

Bukan drama mcm yg selalu tunjuk


Ok gaiess







SENJATA RAKYAT ADALAH DOA...

Rakyat telah buat kesilapan (termasuk aku) jika sebelum ini ada mengharap kepada segelintir manusia yang dianggap BIJAKSANA AKAN membantu rakyat...


# Yang maki tu jadi doa, bodo dan bermasalah 7 keturunan sendiri..

PERKEMBANGAN TERKINI MAKIN MEMERLUKAN MAHATHIR UNTUK KE DEPAN...

Hanya Mahathir yang AKAN ke depan bercakap sesuatu yang benar secara berani kerana dia mempunyai kepentingan ke atas rakyat.

Yang lain, AKAN fikir 200 kali atas kepentingan tengkuk, perut, jawatan dan peribadi lain.

Wait and see

ALHAMDULILLAH SEJAK DUA MENJAK PEMIMPIN UMNO KALAU BERHUJAH MENGALAHKAN PEMIMPIN PAS SEBELUM JADI KERAJAAN.

PAS berjaya tarbiah UMNO melalui Muafakat Nasional sepertimana PAS berjaya tarbiah DAP melalui Pakatan Rakyat.

Dulu Guan Eng MACAM khalifah omar sekarang dah jadi Abu jahal.

Ketika pemimpin umno berhujah dengan selitan peringatan ugama sejak dua MENJAK ini, pemimpin pas pula laju bab DUNIA....dah terbalik.

"Ahmad Zahid Hamidi minta rakyat Malaysia yang tidak suka dengan kerajaan Barisan Nasional (BN) berpindah ke negara lain" 


Siapa masih ingat kepada propaganda politik yang disebarkan sejak Pilihan Raya Umum (PRU) pada tahun 2013 ini? 


Fitnah yang direka berdasarkan kenyataan saya yang telah dimanipulasikan daripada satu penulisan di sebuah akhbar. 


Tujuannya tidak lain tidak bukan khusus untuk 'menyerang' peribadi saya, imej parti UMNO serta kerajaan BN secara amnya.


Tetapi apakan daya propaganda politik kebencian ke atas pemimpin UMNO/BN sangat kuat mempengaruhi sebilangan rakyat ketika itu. 


Saya dimaklumkan walaupun selepas kira-kira 8 tahun berlalu, fitnah itu masih terus dipersepsikan dan diadu domba. 

 

Kepada semua yang terpedaya, saya mohon maaf kerana kenyataan saya yang telah diputar belit mengelirukan saudara saudari sejak sekian lama. 


Bismillahirrahmanirrahim.


Hari ini saya ingin memperjelaskan semula kepada saudara saudari tentang kebenarannya. 


Jika anda semua masih ingat selepas BN menang PRU13, pemimpin pembangkang mengadakan protes besar-besaran. 


Mereka menggunakan alasan pembangkang telah memperolehi undi popular sebanyak 50.9% berbanding BN 47.4%. 


Jumlah undi 5,623,984 yang diperolehi pembangkang mengatasi undi yang diperolehi daripada BN yang berjumlah 5,237,699. 


Mereka menghasut rakyat kononnya atas sebab itu mereka yang sepatutnya menjadi kerajaan sehingga menimbulkan persepsi dalam kalangan rakyat BN menipu keputusan PRU13. 


Sedangkan mereka sendiri tahu Malaysia mengamalkan sistem 'First-Past-The-Post' (FPTP) seperti kebanyakan negara Komanwel dalam pembentukan kerajaan. 


Sistem itu adalah berdasarkan majoriti mudah dan perwakilan kawasan yang telah digunakan sejak pilihan raya pertama pada tahun 1959. 


Saya secara peribadi ketika itu sangat kesal dengan tingkah laku pembangkang yang melampau dan keterlaluan dalam berpolitik. 


Sanggup mempertikai sistem pembentukan kerajaan seperti yang termaktub dalam Perlembagaan Persekutuan.


Walhal sebahagian pemimpin pembangkang pernah berada dalam pimpinan kerajaan kerana sistem FPTP yang mereka sendiri protes.


Tetapi demi kuasa, sanggup mengelirukan penyokong mereka dengan list system atau single transferable vote seperti digunakan di negara-negara republik. 


Justeru, dalam penulisan saya ketika itu saya telah menegur dan menyindir pemimpin pembangkang. 


Jika golongan ini mahu menerima pakai list system atau single transferable vote seperti negara republik, sepatutnya mereka berhijrah ke negara-negara berkenaan untuk mempraktikkan kepercayaan politik mereka. 


Malaysia bukan negara untuk menterjemahkan kepercayaan politik mereka, malah jika mereka benar-benar rakyat yang setia kepada negara ini, mereka hendaklah menerima sistem politik dan sistem membentuk kerajaan sedia ada seperti yang termaktub dalam Perlembagaan Persekutuan


Tetapi kenyataan saya itu telah diputar belit sewenang-wenangnya. Kononnya saya telah meminta rakyat Malaysia yang tidak suka dengan kerajaan BN supaya berpindah ke negara lain. 


Sudah hampir dua bulan kita memasuki tahun 2021. Nasihat saya cukup-cukup sudah. Tidak puas lagikah membuat dosa selama lapan tahun?


Saya telah lama memaafkan mereka yang membuat dan menyebarkan fitnah itu, tetapi persoalannya adakah mereka sanggup memaafkan diri sendiri?


Wallahualam. Allah S.W.T sahaja Maha Mengetahui hati-hati manusia.


DOSA FITNAH LEBIH BESAR DARI MEMBUNUH

SURAH ALBAQARAH AYAT 191


#akhirzaman #hindarifitnah


# lalat HIJAU kena hadam Bab fitnah.

Monday, February 22, 2021

BAGAIMANA MAHU NAJIB DIKENANG?

 https://www.utusan.com.my/nasional/2021/02/tuntutan-umno-tidak-masuk-akal/



Imbas balik masa Najib jadi PM APA dia buat dan bagaimana dilaksanakan nya?

Terpulanglah kepada pecacai dan penyokongnya untuk market idea Najib ini kepada rakyat untuk dipercayai dan diterima.

Muhyiddin JUGA sedang berusaha ke arah ITU.

Masa kita di sekolah, sering ditanya tentang cita-cita.

Semua angkat tangan memberitahu cita cita masing²...semuanya indah dan hebat.

Tidak seorang pun yang mahu jadi tukang sapu..

Majoriti mahu jadi doktor dan polis, Tak seorang pun mahu jadi pesakit...




DALAM SEHARI DUA INI MASIH ADA KE YANG WARAS UNTUK SERTAI UMNO...

 


Kalau ditanya pun.. tentu ada tetapi bersyarat ....

Boleh offer pada Lokman adam yang sangat berharap...

Dipecat pun MASIH jadi "jurucakap umno" (Kita?)


NAK TEST HATI PERUT PHD KITA?



Alhamdulillah...

Kalau di DUNIA pun boleh miliki secara sah halal tanpa ragu² dan takut disita dirampas diseret disiasat didakwa dihumban turun naik kandang..

Hidup untuk berbakti dan terus jadi hamba yang amanah berakhlak, bukan jadi boss..

InsyaAllah di sana tentu lebih bahagia..

Kalau ada yang melihat dan membaca pun dah mendidih.... ketahuilah api di sana lebih panasz..

 

KITA RAIKAN PERBEZAAN PENDAPAT

 


APA lagi agenda kencing dan tipu yang nak dibawa bersama tangan ghaib di belakang..

Tun Razak tidak hidup di zaman PAS Hadi Awang..
Tetapi anaknya teruskan agenda tersebut..



MESYUARAT MAJLIS TERTINGGI DI JANDA BAIK RENTAS DAERAH NEGERI TIDAK PERLU SIASAT KAH...

Mereka keturunan APA pula kali ini.

SETAKAT sebelum ini

Keturunan marhaien ..

Keturunan dewa..

Dewa kena sound dengan mahkamah...


Sunday, February 21, 2021

BUAT APA JADI PRESIDEN KALAU CAKAP PUN DAH TAK LAKU..


 

ARTIKEL TERBAIK DUNIA...

 BELAJAR DI BARAT IJAZAH DARI AFRIKA CURI DI ASIA



RAKYAT KEDAH JANGAN BIMBANG SEKEJAP LAGI MUNCUL SYKT YG JATUH DARI LANGIT AMBILALIH

https://infonegarakini.com/penyokong-jangan-kecam-mb-kedah-lebih-tahu-yang-terbaik-untuk-rakyat/ 

Sykt dari langit biasanya sudah NAMPAK semua ruang dan peluang yang lebih luas dan sempurna.

Sebelum ini agak kabur dan Tak tahu.

Dalam politik ada puak yang perdagang dan peralat ugama bagi menghalalkan cara sudah tentu...

BOLASEPAK juga bukan SETAKAT sukan dan seni tetapi lebih kepada politik dan perniagaan.

7 keturunan makan Tak habis.

Sebab ITU awal² lagi TMJ pesan jatuhkan BOLASEPAK dari orang politik sebab fikiran mereka bukan sekadar dalam Padang dalam stadium..



Cerita nya lebih kurang sama..

MUHYIDDIN LANGSUNG TAK TAHU REALITI RAKYAT..

Mahu jadi penerima pertama vaksin bagi membayangkan kepada rakyat tahap berani, tahap konfiden dan tahap pengorbanan nya..

Walaupun Lokman adam kata mungkin suntikan air suam, walaupun kj kata ada special pampasan jika ada kesan sampingan tetapi kun fayakun kata Allah.

Berhati hati lah jika rakyat dizalimi.

Dalam keadaan semua berkepentingan sudahkah Muhyiddin mempelawa Raja² Melayu untuk.mendahului penerimaan vaksin?

Dalam situasi darurat bukankah kesihatan dan kesejahteraan SPB Agong yang perlu diutama dan didahulukan?

Ada JUGA yang bertanya vaksin yang secara langsung berkaitan dengan kesihatan kenapa tidak dibawah tanggungjawab Menteri Kesihatan..

Apakah vaksin lebih memerlukan seorang Menteri yang bijak sempoa daripada Menteri yang bijak virus dan kesihatan.

Sebagai pesakit kanser atau bekas pesakit kanser, apakah Kj terlepas pandang untuk menasihat Muhyiddin supaya elak risiko dari mengambil vaksin?

Akhir sekali bagaimana kehidupan rakyat sekarang?

Tahap KEBULURAN, tahap pengangguran, tahap jenayah pecah rumah, kemunculan scammer dalam semua bidang?

Sikap tergesa gesa sekolah dibuka semula menunjukan mentaliti kabinet Muhyiddin rosak teruk.

Rakyat terpaksa bekerja keras dan memerah otak untuk bertindak rakyat jaga rakyat apabila kerajaan failed.





BAGAIMANA DENGAN STATUS KAUM INDIA DI JOHOR?


 https://www.facebook.com/100013564501087/posts/1114726405656166/

APA kata Perlembagaan Negara?

ZAHID SPEECHLESS DI WAWANCARA

Bila Muafakat Nasional ditubuhkan? Di meterai perjanjian di Dewan mereka? Selepas atau sebelum kerajaan tebuk atap ditubuhkan (PN)... (?)

Semak memori Zahid?

https://www.facebook.com/MalaysiaPostMY/videos/173427581002421/

Muafakat Nasional tidak boleh menyertai PRU samada secara roh atau fizikal kerana ia tidak didaftar secara sengaja oleh umno (?) APA agenda mereka (?) Dan Hari ini cuba menggambarkan PAS mungkin janji.

Jika pun PAS mahu sertai UMNO atas nama Muafakat Nasional mereka hanya boleh bertanding atas logo sendiri, logo umno atau logo BN (?)

PAS yang sertai PN pula boleh sertai PRU samada dengan logo sendiri atau PN.

Zahid JUGA sangat ghairah membayangkan kecintaannya kepada kemungkinkan REALITI BN3.0 walaupun MASIH berselindung tetapi dalam Masa yang sama RASA jijik bila Tun bekerjasama dengan DAP.

APA maksudnya, kalau Tun buat jijik, kalau umno follow? Suci? Sunnah?

Tiba² Zahid melenting atas spekulatif wartawan untuk umno bersekongkol dengan DAP?

Kurang tepat untuk katakan Tun bekerjasama dengan DAP tetapi hakikatnya Pakatan Rakyat yang lebih memerlukan Tun dan tunduk atas kemahuan Mahathir yang menubuhkan PH....

Seperti umno sekarang yang tunduk dan akur kepada PN dan berPMkan BERSATU.

Apakah Mahathir tunduk pada DAP? Apakah Muhyiddin tunduk pada UMNO?

JAWAPANNYA 200% TIDAK 

UMNO KENA SEDAR DIRI.

Covid-19 dan Darurat, APA sumbangan UMNO kepada rakyat dan negara?

Terus sokong Muhyiddin tetapi dalam masa yang sama kutuk (tahniah) Muhyiddin? APA ni?

Boleh tarik diri dari PN, MP umno pegang jawatan kabinet..

YANG DIPERSALAHKAN HANYA MUHYIDDIN.

Temuramah ini membuktikan negara AKAN.lebih MABUK jika kerusi PM diserahkan pada Zahid.

UMNO BERTANGUNGJAWAB SEPENUHNYA ATAS PENDERITAAN RAKYAT KERANA BERSEKONGKOL DAN TERUS MENYOKONG MUHYIDDIN 

Lidah cakap lain, badan dan kaki cakap lain..

Tiba² TT diangkat jujur dan suci? Apakah kes ALTANTUYA JUGA benar?

Apakah di era Najib, dia menguasai mahkamah JUGA benar?

Apakah mereka sedang menghadapi pertuduhan politik?

Apakah rasuah halal?

Akhir sekali nasihat kepada Zahid, elaklah daripada di wawancara oleh wartawan otai, kali ini bernasib baik..

Terima kasih.







UMNO DAH FLIP FLOP TAK SAMPAI BERAPA MINIT...


Tu pun pecacai sembang kari...


Umno dah huru hara...


Saturday, February 20, 2021

PRU15 UMNO TERBEBAN TANPA MENTOR FIGURA INTEGRITI

Dengan menyenaraikan semula geng mahkamah sebagai calon PRU15 apakah UMNO mampu betjanji pada rakyat sebuah kerajaan yang bersih.

http://tukartiub.blogspot.com/2021/02/undi-tak-percaya.html?m=0

Alasan mereka difitnah dan pendakwaan terpilih tidak cukup kuat kerana pendedahan bukti mereka di mahkamah cukup meyakinkan..

Duit masuk dalam akaun, dibelanjakan, ada saksi antara bukti yang sangat jelas.

Suntikan integriti diperlukan.

Integriti satu²nya senjata PALING Tajam dan ampuh untuk menang PRU15.

Secara perbandingan BN, PN...kelebihan ITU ada pada PH.

Satu²nya kelemahan pada PH, mereka tanpa Mahathir.

Siapa yang AKAN miliki Mahathir adalah senjata PALING Tajam dan ampuh seperti yang dimaksudkan, integriti.

Mahathir tidak ada jutaan dan kumpulan penyokong fizikal kerana dia difitnah musuhnya...

Tetapi fitnah itulah JUGA menyebabkan dia memiliki silent penyokong yang membantu memberi kemenangan kepada parti yang disokong nya.

Walaupun Mahathir nyatakan syarat tetapi tangani lah syarat ITU dengan rundingan BIJAKSANA kerana Mahathir ada kelemahan tika dia disantuni.

Mahathir pun bukan bertanding.




Tidak bersetuju? 




RINDU ERA PH

Tentulah jauh lebih baik dari era Muhyiddin dan Najib.

Kalau tiada langkah sheraton, Kita tidak dapat banding kan sangat antara era satu sama lain.

Era PH menghapus persepsi Najib difitnah.

 Malah dipenjara atau tidak bukan isu pokok atau lambat lagi tetapi APA yang didedahkan di mahkamah ITU lebih PENTING mengesahkan REALITI sebenar.

Itulah namanya skandal.

Rosmah CAMPURTANGAN dalam urusan kerajaan berdasarkan video yang diterimapakai oleh mahkamah mengesahkan lagi.

Langkah sheraton dipuji dari segi menyekat pembiakan pengaruh kaum DAP yang rakus lupa diri racist dan menyekat kuasa beralih kepada boneka DAP.

Malangnya kesilapan² besar mula tercipta melalui PKP DARURAT dan Menggantung Parlimen merosakan sama sekali reputasi Muhyiddin dalam dan luar negara.

Pengurusan PKP dan SOP dua darjat memburukan lagi kerajaan sekarang di mata rakyat.

Maaf, setiap hari pemimpin dan kerajaan PN+UMNO dimaki rakyat sendiri??!!

UMNO PALING banyak dosa kerana  mempertahan kerajaan PN dan menderitakan rakyat.

Mereka perjuang dan utamakan tengkuk mereka sendiri.

Paklah, Najib, Zahid dan Muhyiddin mengulangi kesilapan yang sama, tidak dengar dan menyesuaikan NASIHAT dan pandangan Mahathir...

Najib dan Zahid mengambil langkah melawan dan Muhyiddin mengambil langkah  diam² besi.. Makin lama makin berkarat.

Terkini, apabila ditanya wartawan, Tun "letakan syarat" jika mahu dia KEMBALI ke pangkuan umno..

"Jika mahu dia KEMBALI" bukannya "saya mahu sertai" adalah dua perkara yang berbeza...

Kalau umno Tak mahu, ITU bukan urusan dan masalah kepada Mahathir.

ITU mereka yang tolak tuah. 

Sebab ITU umno belum ada KEPUTUSAN jati diri yang boleh dipercayai.

Pengumuman tidak mahu bersama PN di PRU15 lebih kepada tarik tali geng mahkamah dengan Muhyiddin.

Bagaimana dengan pendirian MT dan MP yang ada dalam kerajaan??!!

Semua belum pasti hingga ke tarikh mengundi. Begitu lemah kepimpinan umno sekarang yang sendiri menghulur tengkuk untuk dibuli.




KENAPA SEKOLAH TIDAK DIBUKA SELEPAS 5.3.21 BERGANTUNG KEPADA...

PKP sekarang dilanjutkan SEHINGGA 4.3.2021 dan kebiasaannya dua hari sebelum tamat samada Muhyiddin atau Menteri MKN AKAN umumkan penguatkuasaan terbaru.

Kalaulah covid-19 terus ditingkatkan angkanya gila² mencecah dua kali ganda dari sekarang sudah tentu penguatkuasaan lebih ketat dan sekolah ditutup semula.

Tidak kah ITU menyusahkan kepala otak mak bapak dan kejutan budaya pada anak² terutama baru tahun1-2 yang baru ke sekolah pada 1/3/21???

Mana otak Menteri.

RM0 PKPB di Kedah, Perak, Negeri Sembilan, Melaka, Pahang, Terengganu, Kelantan, WP Putrajaya/Labuan & Sabah berkuatkuasa 19.2.2021 - 4.3.2021



Friday, February 19, 2021

BARANG LAKU...



 


Ada harapan utk buku TT Memoir JUGA digunapakai utk semua kes yang ada unsur jenayah...

Dan kalau barang dah laku (video ini) bolehlah kita deep mengenali Najib dan Rosmah yang kita selalu kasihi..

MESYUARAT MT DI JANDA BAIK TIADA NEWS

Innalillahiwainnailaihirojiun..

Doakan yang baik² sahaja



UMNO BANYAK SONGEL, JANGAN RAKYAT DAH MAKIN MELUAT

Kenapa pemimpin nya macam²

Sudah ditawarkan TPM ambik je lah..untuk menyelamatkan negara dari ketidakstabilan politik.

Demi Melayu, ugama, bangsa dan negara...selari dengan langkah sheraton atau lebih dikenali kerajaan tebuk atap..

Umno Jangan macam² hingga merosakan Perpaduan dan Muafakat Melayu.

Dan siapa jadi DALANG krisis dalaman yang melanda PAS sekarang ..

PAS perlu BERSATU sekarang untuk perancangan menguasai dan menang semua kerusi (74) yang bertanding untuk menjadi majoriti dan menguasai kerusi PM.

Pembahagian kerusi yang dirancang IALAH 74 kerusi bagi setiap parti BERSATU+PAS+UMNO menjadikan jumlahnya 222.


"DENGAN SYARAT" MAHATHIR MASIH DOWNGRADE UMNO

Ayuh ahli umno, bangkit lawan..

Tak perlu kau orang nak keji Mahathir, dia cuma cakap rumah kau kotor.. dia bukan terhegeh HEGEH tergedik gedik nak join pun.

Kita bangkit lawan dengan membersihkan nya.. buktikan padaNya Kita tidak dibelengu najis..


Kita??? Aku pinjam gaya bahasa Lokman adam..


APA syaratnya?? Selari...



ZAHID AND THE GANG PANAS MONTOT TERANCAM BILA MAHATHIR LETAK SYARAT

Letak SYARAT membayangkan Mahathir bukanlah mahu sertai semula umno secara mudah tetapi bertujuan membersihkan imej parti



Sudah tentu syarat ini memberi tamparan TEKANAN kepada pemimpin yg relevan dan mampu digugat.

Dalam ketika umno mahu bersendirian di PRU tetapi LIABILITI seumpama menanggung biawak hidup tentulah terbeban untuk KeMPEN dan berhadapan dengan rakyat.

Lawan mereka bukan SETAKAT PH yang bukan lagi kerajaan tetapi juga PN kerajaan popular rakyat.

Bagi ahli umno sebahagian MP umno sekarang sudah tidak patuh pada Presiden dan sebahagian KEPUTUSAN parti.

Apakah mereka ini AKAN terus jadi calon UMNO dan jika menang KEMBALI patuh Muhyiddin?

Atau mereka tidak dicalonkan lagi? Bukan mudah membuat KEPUTUSAN.

BERSATU di atas kertas tewas tetapi di gelanggang atas kerjasama PAS, berbeza.

Thursday, February 18, 2021

BERBALOI KE AJAK TUN SERTAI SEMULA UMNO

Cukuplah UMNO sedang dalam banyak persimpangan, banyak strategi, banyak penikir, banyak jurucakap, banyak kepala...

Tun sendiri ada kelemahan, kekurangan, kurang tolak ansur - ini semua tidak sesuai untuk umno.

Kemasukan Tun hanya tambah pening KEPALA, tambah perpecahan, tambah belang..

Walaupun kemasukan Tun boleh menjadikan UMNO kuat semula, penyatuan dan menang majoriti besar di kawasan Melayu dan KEMBALI menjadi kerajaan selepas PRU...tetapi

Tetapi semua ITU tidak mungkin seperti di para 1..masing² ada kepentingan menjadi faktor tertentu...masing² ada alasan, ada agenda, ada ungkit mengungkit...jauh dari faktor  rakyat dan faktor harmoni.

Umno PERLU terus seperti sekarang samada KEMBALI kuat, survive atau hancur tanpa melibatkan Tun.

Umno tiada pelapis, tiada pemimpin yang lebih cerdik dari Zahid, Najib, mat Maslan.

Menerima tawaran TPM untuk umno AKAN survive pemimpin tetapi bukan parti.


Saranan veteran umno Tan Sri Yusoff Latif...

SIAPA ABANG BESAR...

 Isu TPM:

Sah atau tidak perlantikan TPM di Masa darurat atau dari kerajaan yang sudah HILANG majoriti?



UMNO MAHU DICAIRKAN DENGAN JAWATAN TIMBALAN PRESIDEN UMNO

Annuar MUSA yang terbaik dari segi ampusana ampusini cuma kurang layak.

Ismail Sabri Menteri Pengumuman merangkap Menteri Kanan yang tinggi sensitifnya.

Layak dari segi kekananan posisinya sebagai Naib PRESIDEN.

Hishamuddin yang PALING popular walaupun PALING tiada jawatan dalam parti kecuali Ketua Bahagian.

Sewajarnya Zahid tetapi tidak wajar kerana MASIH dalam proses mahkamah.

Gambaran umno mahu bersendirian di PRU bakal hancur lebur@tin kosong jika pemimpin umno isi jawatan TPM sekaligus kemenangan kepada strategi politik Muhyiddin.

Cakap² tegas Pengerusi Perhubungan Negeri sebelum ini Jangan diambil serius kerana semuanya sekadar teori matematik..




Ucapan mat sabu tidak pernah kosong dan menghampakan walaupun secara santai

Wednesday, February 17, 2021

MAHATHIR WAJAR DISIASAT

Selain Mahsthir, Lokman adam adalah antara  individu yang patut di tahan kerana sering membuat tuduhan liar + maki hamun dan cercaan.



Berbeza dengan Anwar, Najib, Zahid, Hadi, Guan Eng, Mat Sabu mereka "play safe" jadi sapi untuk dapat nama dan hanya tunggu raut hasil dari kerja orang lain...



NAJIB IRING ROSMAH



 

PERKETATKAN SOP BENAR RENTAS PENYELESAIAN

Kenapa perlu halangan rentas DAERAH dan Negeri dalam Masa yang sama kelonggaran pada yang ada Surat.

Berapa ramai yang tipu dapatkan surat dan salahguna.

Kerajaan didik rakyat menipu?

SOP mask dan jarak adalah tunggak utama perlaksanaan pencegahan dan pengawalan.

Kekalkan 1 meja dua orang dan 1 kereta dua orang.

Benarkan rentas DAERAH, Negeri dan sempadan.

Kuatkuasa SOP sepertimana kuatkuasa topi kledar, talipinggang, speed trap dan lain² kesalahan lain.

Malah beri ganjaran kepada orang awam yang membuat ADUAN ke atas orang awam lain yg tidak mematuhi SOP.

Di hypermarket, beri kuasa kepada security tangkap mereka yang tidak patuhi SOP seperti kuasa menangkap mereka yg mencuri di pasaraya.

Denda 5 kali ganda kepada premise yang membiarkan pelanggan nya tidak patuhi SOP.

Satu kereta hanya dua orang diteruskan dengan semua sekatan jalanraya diteruskan.

Satu kereta dua orang mengelakan satu keluarga balik Kampong atau makan angin..

SOP diperketatka tanpa PKP dan darurat AKAN mengembalikan ekonomi bergerak dan kerajaan terus dihormati.

22 BULAN YG BERMARUAH

Sebelum dan selepas nya masih menjadikan era Tun  PM7 22 bulan yang terbaik selepas PM cemerlang 22 TAHUN sebelum nya.

PM6 meruntuhkan segala impian dan maruah negara yang dibina dan PM8 sedang bergelora untuk SELAMATKAN atau terus menghancurkan...

PM9 MASIH kekal misteri tanpa rakyat meletakan harapan yang tinggi.


https://bit.ly/3bhuOXT #sinaruntukmalaysia

Tuesday, February 16, 2021

PDRM PATUT AMBIL TINDAKAN KEPADA PIHAK YANG TULAR DAN MENGHINA ANGGOTA POLIS TANPA MEREKA BUAT REPOT POLIS...

https://www.facebook.com/1226460439/posts/10219851289332435/

Tiada sesiapa boleh gunakan cara sendiri dan mengatasi undang² untuk menghukum pihak lain tanpa menggunakan saluran yang ada...

Jika ITU satu kesalahan, awal² lagi reject.

Jangan MACAM anjing TERSEPIT dilepaskan... Lepas tu menyalak..

Buat report di kaunter PDRM jika ada salahlaku .. 


Satu lagi nukilan:


MARKETING SAMPAH.


Habis isu no telefon, timbul isu bra, timbul pulak arnab perap. Rasa² lepas ni abang polis kena beringat. Kalau ada insan prihatin nk hantar makan, sumbangan , tolak sahaja mentah². Apatah lagi nak bergambar dengan kita. Selalu tanam dalam diri “Malang Yang Sentiasa Tidak Berbau”.


“Maaf, kami tidak akan terima. Nanti kami kena viral kerana sedekah dan marketing anda. Kami nak kerja lama”. Kami ada mak ayah di kampung yang perlu dijaga dan kami ada anak bini di rumah yang wajib diberi makan/perlindungan.


Semacam satu trend menggunakan Organisation Assassination sebagai untuk modal marketing sampah anda. Tahniah kerana berjaya dalam perniagaan hasil dari fitnah dan bermodalkan minta maaf.


Abg Polis semua yang dikasihi...

Kerja lah kita hanya sekadar kerja. Untuk kerja demi sesuap nasi. Jangan lebih, jangan kurang. Jangan tanya kemana passion yang ada, kerana mereka semua telah membunuhnya dengan kejam. Setiap bulan jolok kad bank ada gaji yang dibayar hasil kerja kita.


Kalau benteng yang ada mereka sendiri yang runtuhkan dengan tangan mereka sendiri, bersedialah mereka menuai badai. Kerjalah seperti pembaris yang lurus selepas ini. Ulangkaji dengan lebih mendalam perihal undang² negara kita. Jangan ada lebih kurang..kadang² dalam terlebih kurang dan rasa belas ehsan yang ada dalam hati akan menjerat diri kita kembali. Sentiasa beringat dalam penugasan. Cabaran sentiasa ada pabila bekerja sebagai anggota PDRM.


Notakaki: kalau kalian meragui komitmen kami, kami dah lama meragui keikhlasan kalian. Hati dah mula tawar. Maaf, tohmahan demi serangan bertali arus dalam tempoh 72 jam ni amat perit untuk ditelan.


Sumber –  Anonymous

PENING KEPALA PERGERAKAN BERSYARAT

Persediaan mental.. 

KALAU 1MDB BUKAN SETANNNN KENAPA INDONESIA SEBUT² DAN BIMBANG

https://www.malaymail.com/news/world/2021/02/16/to-avoid-fate-that-befell-malaysias-1mdb-jokowi-names-indonesia-banker-as-c/1950197#.YCusyW-ol0w.whatsapp 


Jokowi AKAN lebih terkejut kalau dia tahu di Malaysia MASIH ada macai yang sedang MENYANJUNG suci 1MDB...

Ini yg jokowi takut dan elak..


Monday, February 15, 2021

22 TAHUN 22 BULAN....MASA TU PUAK SETANNNN BERADA DI MANA

Beriringan tin kosong GENDANG cina kompang Melayu serunai keling bertalu talu....

22 TAHUN dipalu akhirnya terdiam dalam tempoh 22 bulan..masing² makan kasut sendiri, senyap sunyi.


Ada segerombolan lagi...selepas HILANG kuasa dan kini dapat semula kuasa CIPUT... ... Kini sedang goncang telor mengicau siang malam mengungkit sejarah 22 TAHUN...

Pada Masa ITU puak setannnnn ni,  mereka di Mana? Sekarang baru nak bersuara..






Itu mimpi aku semalam, seorang tua berjubah putih bertamu tetapi diam.
Cuma ditinggal satu PESANAN.



# contohi atok, ada jawatan tiada jawatan kalau kau org buat salah, dia terus tonjol kepala kau orang sampai rapat ke dinding...
Simple matematik.... dia berani sebab dia bersih..

KABINET MUHYIDDIN DIVISYEN KELAS 3

Dalam liga BOLASEPAK, ini DIVISYEN kaki bangku.

Kalau sekolah, ini kelas tercorot, seorang dua sahaja dapat B, subject lain C D E.

Kabinet majoriti nya dari BERSATU dan UMNO.

Dari BERSATU, asal di PH pun standard cokia, otak buat reban ayam mulut cakap kereta terbang...

Dari UMNO..nama gah, prestasi hancusss..

Kabinet PN, APA yang Tak lembabnya?


Ratio 1:3

Satu otak menteri umno+BERSATU+pas sama dengan satu otak menteri dap.

Macai MASIH sembang kari.

SIAPA NAK PRU15 SEGERA? APA KEPERLUAN?

Muhyiddin maklumkan PRU15 AKAN diadakan selepas darurat DITARIK balik?

Tiada parti lain samada melalui suara Presiden atau suara parti mahukan PRU15 disegerakan.

Semua beralasan covid-19, ekonomi dan fokus selamat dan bina negara.

PH mahu kerajaan baru dengan Anwar sebagai PM melalui numbers samada melalui ISTANA atau Parlimen.

Lokman adam mahu melalui pihanraya atau PM interim. 

Siapa Lokman adam?

PRU atau belum PRU atau tiada PRU tidak AKAN banyak beza sebab pemainnya (politikus) adalah yang sama.

Rakyat perlu lepas tangan di PRU AKAN datang jika tidak ada satu pun kewajiban untuk keluar mengundi di kawasan nya.

APA jaminan Demokrasi berpalimen raja Berperlembagaan AKAN diptuhi selepas PRU?

APA jaminan tiada lagi langkah sheraton dan kerajaan tebuk atap tidak berulang dan/hatta cash is king pun MASIH hidup?

Jika tiga penjuru, satu calon dari gang pengkhianat, satu calon dari gang penyamun, satu lagi dari kaum kapir, APA PERLU memberi UNDI?



Sunday, February 14, 2021

PELABURAN KWSP DI US BOLEHKAH MENAMPUNG KERUGIAN DI KWAP...




Hujah yang bagus dari Najib apabila KWSP mendapat keuntungan dari hasil PELABURAN di US.

Dulu dia MENGAKU di anggap bodoh oleh Pembangkang.

Perlu ada sedikit pembetulan..
Rakyat marah kepada Najib pada Masa ITU atas hujahnya melabur mengagunakan wang KwSP untuk Membantu memajukan amerika.
Dia tidak berhujah melabur untuk mendapat keuntungan kepada KwSP.

Dan pada Masa yang sama rakyat marah apabila wang KwaP (4B masuk akaun SRC) digunakan dengan hanya berbekalkan kertas Kerja Kosong dan DILULUSKAN atas notanya.

Nasib baik KwSP untung atas PELABURAN ITU dan Hari ini Najib boleh angkat muka.

Anyway, APA yang baik Najib buat, ada banyak dan rakyat terhutang budi dan berterima kasih.

Tetapi yang buruk yang salah kenalah hadap undang² dan terima hukuman jika bersalah.

Najib MASIH boleh diterima semula sebagai PM jika mampu membersihkan dirinya dari semua pertuduhan, why not.
Sekurang kurangnya ITU untuk hiburan penyokongnya yang Makin susut...

PDRM YG DOUBLE STANDARD...BUKAN RAKYAT@MENTERI

Terkini 

Yang langgar SOP sengaja atau tidak sengaja, secara langsung atau tidak langsung adalah pemimpin, menteri, Perdana Menteri dan rakyat.

Perlu ke rakyat atau Menteri minta maaf jika mereka tidak didenda, dipanggil?

Yang patut saman, yang patut panggil mereka ke balai adalah PDRM.

PDRM tak buat kerja, atau buat kerja terpilih.

Menteri dan rakyat sedia dipanggil.

SOLAT BERJARAK



 


ANUAR MUSA MANUSIA PALING BAHAYA JIKA DIANGKAT JADI PM


Dia JUGA berasal dari sebuah parti yang dikenalpasti sarang dna korup dan penyamun.

DNA ini MASIH mengalir walau belum dapat kuasa sepenuhnya..

Saturday, February 13, 2021

https://shahbudindotcom.net/2021/02/14/annuar-musa-perdana-menteri-masa-depan-malaysia.html

 X PM Najib 

PM lepas Mahathir 

PM menanti Anwwar

PM sekarang Muhyiddin 

PM masa depan Annuar 

PM sudah Tak mungkin Ku Li 

Azmin tok Mat Najib Hishamuddin antara sebutan layak pm dan PM semula.

Hadi PM memungkinkan jika PAS menang besar PRU15 

Shafie dikira PALING natural dan sesuai tetapi sukar kerana minoriti.

Mahathir dan Muhyiddin pM minoriti terakhir.

Zahid?


Suka atau tidak ini sahaja yang kita ada...ada atau tidak nama yang tercicir?

Walaupun pecacai nak jolo @ cikros nextPM ...aku Tak dapat senaraikan..





BILA KONTRAK HAMID BADOR TAMAT..


Hamid Bador antara IGP yang dilihat berfungsi, bersih dan terbaik.





MAKCIK PETAI

 Sy terkedu sgt2 bila org dtg interview, siap buruk2 kan ex boss dia. Ada seorang makcik petai ni...dia cakap dia dah kerja 5 tahun ngan 1 company ni. Bonus tak permah dapat. Tapi majikan sibuk melancong sana sini. Beli kerata baru bagai. 


Saya tanya 2 benda.

1. Gaji makcik dia ada xbayar tak? Jawapannya tak pernah tak bayar.


2. Gaji makcik ada terkurang ke dari masa kerja? Jawapannya Eh tak de.....awal masuk rm800. Berhenti kerja dah RM1,100


Tak yah fikir banyak2. Tak yah tanya kelayakan. Terus ku cakap...oklah...nnti kalau kami nak kami call

.

.

Di atas adalah typical scenario utk makcik2 yg jumud akalnya. Dia mengukur kebahagiannya dari kemampuan orang lain. Dan sampai bila2 dia tidak akan puas. 


مَنْ لَمْ يَشْكُرِ الْقَلِيلَ لَمْ يَشْكُرِ الْكَثِيرَ


“Barang siapa yang tidak mensyukuri yang sedikit, maka ia tidak akan mampu mensyukuri sesuatu yang banyak.” (HR. Ahmad, 4/278.)

.

.

Orang berniaga tak boleh cerita susah je. Itu mcm law of attraction. Ko cerita masalah 24jam... Masalah akan dtg pd kau.


Sbb tu org berniaga ni cerita kena positif. Tutup hakikatnya brp kali kaki masuk lubang taik, kena clamp, sekejap sihat, sekejap tak kerana otak sgt terbeban. Belom lagi part kena tikam tak perlulah nak kira. 


Kuatnya jiwa orang bisnes, luka lama belum sembuh sudah sibuk dengan luka baru. Ujian itu sudah menjadi makanan harian.


Orang berniaga ni ada instict survival. Kalau dia berniaga laki bini... Dia nak survive utk anak2. Kalau dia ada pekerja.... Dia kena fikir mcm mana pekerja2 dia nak survive dlm kegawatan atau kerunduman ekonomi.


Jangan ingat org berniaga ni lepak kedai kopi, main golf, pergi bercuti sepanjang masa happy. 

Kdg2 ada yg tengah berak dan make love pun pun otaknya berpusing2 cari idea mcm mana nak kembangkan perniagaan.


Kembangkan perniagaan utk dia dan juga pekerja. Bila syarikat stabil... Pekerja dapat tempiasnya. Orang lain diberhentikan kerja sbb ekonomi gawat, pekerja dia terselamat pun dia dh cukup syukur. 

.

.

Lagi satu...

Jika owner syarikat sibuk tambah kereta, rumah dan bercuti, dan gaji korang tak terkurang 1 sen pun, bawak2 mengucap.


Dia layak sbb dia dh banyak habis masa fikirkan pasal syarikat. Dan dia perlukan sedikit imbuhan utk diri dia.


Dan korang kena ingat... Korang bukan shareholder syarikat!

.

.

Lagi satu....

Rezeki itu dari Allah ya.

Majikan hanya perantara.


Tak cukup rezeki?


Hubungan dgn ibu bapa/suami dah check?

Dhuha dah regular?

Sedekah dah buat arini?

AlQuran dah dilazimi?

Sunnah dah cuba ikut harian?


Nak banyak rezeki, dekatkan diri dengan Allah.

Bukam skodeng IG boss pas tu melatah sorang2.

.

.

Tak siuman sgt2 perangai tu.


Bawak2 tobat.

Dunia sementara yg kekal akhirat.

Kaya miskin dalam kubur kena jugak dijamah ulat. Belajar bersyukur Allah baru duga sikit amat.


Copypaste..




ISMAWEB NGO DAKWAH ATAU PUSAT FITNAH

Apa lontaran idea yang Mahathir kemukakan? 



Berbeza bersetuju atau tidak bukan masalah besar.. 

Mahathir yg bukan  lagi ada kuasa bukan satu halangan kepada umat islam untuk maju ke depan..

Ideanya perlu dikupas secara bijak untuk tangani dan atasi..

Perlu bertindak lebih baik dari apa yang dia lakukan sebelum ini..

Orang padai ugama perlu jawab bukan macam orang biasa, bukan macam orang politik bukan macam musuh tetapi wajar secara hemah berakhlak dan berdakwah,  bukan hentam.. 

Apakah kita umat yg teruk hari ini sedangkan kita melalui hasil pemerintahannya... 

Apakah dia ajar larangan Allah.. 

Apakah cadanganya satu dosa? 

Untuk melontar hukuman mahathir tidak suka islam memang akal paras longkang.. 

Janggut ikutt sunah,  tapi otak akal ikut jahiliyah.. 

Apakah sistem pendidikan sistem pondok sistem sekolah ugama NGO Islam kita berada dilandasan yg betul dan tidak perlu dibaiki dikaji dilihat semula

Hari ini kita juara buang anak, juara cerai,  juara dadah, juara rasuah? 

Orang yang menyamun meliwat semburit pun tidak boleh dihukum membenci dan menghalang Islam, perbuatan mereka satu isu lain... 

Apakah Mahathir lebih teruk dari itu.. .. 

Friday, February 12, 2021

TAHNIAH SHUIB, AWAK SELEBRITI, AWAK ORANG KAYA, TAK PERLU TUNJUK CONTOH BAIK, CUMA AWAK BUKAN MENTERI, KENALAH JUGA COMPOUND..




 

INI PERJUANGAN SIAPA? UMNO KENA SETUJU UTK TIDAK LAGI MEMBERONTAK..


Muhyiddin sudah hampir penuhi semua cadangan umno (?) Dan kini umno tidak wajar lagi MEMBERONTAK, membangkang, kondem dan serang Muhyiddin (?)

Jangan sampai rakyat membenci dan menganggap umno tidak tahu dan tidak pandai berterima kasih (?)

Pembahagian kerusi wajar Adil Telus seimbang dengan faktor calon bersih dan boleh menang untuk meneruskan perkongsian kuasa...
 

DUBAI


 

APA AGENDA ANNUAR BILA MENGAKU TIDAK TAHU AKAUN SULIT UMNO?

Apakah mahu menunjukan Zahid dan Najib tahu ada akaun sulit tetapi tidak mendedahkan nya.

Tidak memaklumkan kepada nya semasa memegang jawatan kerusi Setiausaha agung umno.

Berapa jumlah nya?

Siapa pemegang nya?

Akibatnya UMNO bakal diharamkan dan yg patut dipertanggungjabkan adalah Najib dan Zahid.


Akaun sulit

LOKMAN ADAM PECAH LUBANG TEMBERANG EZAM ADA 6 KOTAK, SEKADAR FILE NIPIS..

Bermati matian dan berpuluh tahun otai mandi air KENCING ezam dan Anwar konon ada 6 kotak bukti rasuah Mahathir.



Ia sekadar sekeping file tipis mengandungi beberapa nama pemegang amanah wang umno.

6 kotak itulah kononnya Mahathir takut Anwar jadi PM.

Kikikikikiki 

Thursday, February 11, 2021

BERPOLITIK SEKARANG...CARA CEPAT TAMBAH DOSA.

Sudah ada kelonggaran untuk KEMBALI  solat berjamaah di masjid.


HAPPY CNY DENGAN RASA SIMPATI KEPADA RAKAN NIAGA..


 

VIDEO: LOKMAN ADAM DALAM RISIKO


 Video


Lebih teruk dari PM tentulah umno, Lokman seperti ular membelit bila diberitahu umno lah PALING bahlol memberi tongkat pada Muhyiddin..

PALING pariah dan muflis ke longkang apabila Lokman anggap Muhyiddin boneka Mahathir..

Kalau Muhyiddin boneka Mahathir, APA status Zahid, Najib dan umno..tukang gilap kasut Mahathir?

Apabila nazri AZIZ tarik diri (bukan seluruh MP umno) MP Pembangkang tidaklah majoriti kerana belum tentu semua MP dari PEJUANG dan WARISAN AKAN sokong Anwar.

ITU sebab punca segala kecelakaan politik ekonomi sosial negara adalah kerana MP umno MASIH bagi tongkat kepada PN ..

Kerajaan PN tidak terbubar sekadar seorang dua MP UMNO tarik diri.

Lokman membahasakan dirinya "Kita"?
Dia siapa dalam umno? Bila umno lantik dia jadi "Kita"?

Lokman hanya pecacai Najib.

APA pun Lokman harus juga dipuji atas keberaniannya bercakap termasuk pandangan ya terhadap ISTANA.

Satu lagi yg jelas adalah PH tidak sokong PRU15 disegerakan, mereka faham benar AKAN tewas walaupun dlm Masa yg sama mendabik dada cukup nombor.

Kalau PH sendiri tidak yakin, APA mimpi umno AKAN menang dengan begitu ramai pengkhianat di dalam nya.


ISU VAKSIN SETAKAT MANA RAKYAT PERCAYA KERAJAAN SEKARANG..

Kepercayaan bukan atas isu vaksin yang disahkan oleh pihak berwibawa SEMATA mata tetapi rakyat AKAN ambilkira isu politik, ekonomi dan sosial...

SETAKAT Mana kerajaan ikut law, ikhlas, mematuhi dengan Telus.

Isu isinar KWSP bersyarat dan moratorium yang tidak compulsary....rakyat sangat terkesan lebih lebih lagi ada hasutan dari komponen kerajaan sendiri.

Isu kos vaksin yang berlebihan dengan alasan perjanjian rahsia..MASIH lagi ada TANDA Soal besar?

Isu darurat menyelamatkan kuasa bukan atas faktor covid...ada KEBENARAN nya.

Pengambilan vaksin JUGA AKAN digunapakai untuk membolehkan PRN Sarawak dan PRU15 diadakan, jangkaan April 2021 sedang diperkatakan..

Vaksin selamat..SETAKAT Mana ia betul² terjamin jika dilihat kepada kecurangan kartel DAGING import haram yang didalangi faktor rasuah..

Bagaimana kerajaan dapat atasi semua keraguan ITU atau ia sekadar persepsi dapat dinilai daripada sambutan rakyat ke atas vaksin tersebut...

We wait and see..



Isu kerajaan double standard dalam Penguatkuasaan SOP JUGA sudah jelas pada rakyat.