Wednesday, March 31, 2021

APA FUNGSI ZAHID SEBAGAI PRESIDEN...

Tidak mungkin jadi jurucakap Najib? ITU taraf Lokman adam..

UMNO membiarkan TERLALU lama pemimpin umno di kerajaan hingga kini menjadi lemak dan Naik tocang.. arahan letak jawatan, MACAM larang budak nakal panjatp pokok...

Makin dilarang Makin dipanjat...



Tiada lagi ubat dan penawar, mereka sedang menguasai umno dan lambat laut AKAN menggesa Zahid berundur secara terhormat atau melalui MESYUARAT agung khas..

Jalan penyelesaian walaupun bukan terbaik, Zahid wajar akur dan tunduk pada Muhyiddin..

Kenapa Najib, Rosmah dan anak mereka tidak tuntut barang sitaan??




https://quantumnrich.com/



UMNO HARIMAU KERTAS...

PAU adalah titik tolak umno dilihat kepimpinan yang hambar.

Presiden dipertikai secara berdepan, terang²an dan tidak lagi dihormati.

Timbalan sekadar tukang angguk..

Semua sedang berkiblat kepada Muhyiddin menyatakan kesetiaan, segelintir minta nyawa tidak disumbat.. Yang lain terpinga MACAM anak ayam kehilangan ibu...

Akar umbi balik ... terpesona terpedaya dengan kata² soga..



Kalau sudah umpama kertas, tisu... Ke mana akhirnya..


....





Beri peluang kepada diri sendiri...

LAGI PASAL EMAS??


 

SEBELUM DAN SELEPAS TAK PERLULAH NAJIB BUAT² PELIK...



APA PANDANGAN Najib, APA response Najib tentang GST dan 1mdb..sekadar dua contoh... Belum sentuh tentang BUBAR task force, AG sihat bugar dipecat..M16 mengiringi..

Apakah Masa berkuasa pada Masa ITU betul² dengar keluhan rakyat?

1mdb dilarang sebut dan sentuh di Parlimen?

GST dari lahir sampai masuk lubang KUBUR, tidak ada yg tidak kena...

Kepimpinan melalui tauladan...APA sangatlah lidah Anwar musa mewakili pemimpin umno lain dan takiyuddin mewskili pemimpin pas lain..

Dan besok kalau berkuasa semula, lidah yang sama bergulung ke lain pula...

Rakyat Tak bodoh, faham dan masak dengan semua parti politik dan pemimpin sekarang..

Terdesak Cari rakyat...

Dah terjun gaung, boleh berubah terus jadi suci dan mulia...

https://www.facebook.com/najibrazak/videos/221613399706991/





#alhamdulillah dah ramai yg sedar QM bukan multilevel, Dealer kena ambil peperiksaan untuk dapat Sijil Reseller...Ia lebih kepada sharing is caring...Tak nak ikut, yang ajak Tak kurang pun incomenya...

https://chat.whatsapp.com/Lb7AVIeca1P0lHVnqYsQfI




Untung hari ini dari QM, alhamdulillah..

KENAPA TAK JEMPUT TUN?

http://feedproxy.google.com/~r/TukarTiub/~3/-hBPaqOwtiA/lagi-bukti-teori-masuk-penjara.html 




Tajuk tu Tak PENTING pun..

Aku cuma nak citer pasal gold QM..

QM bukan multilevel..join dan make money dengan pelbagai cara dan strategi...yang ada tunai, memang best time to invest and earn, harga emas dalam.kedudukan terendah.

Risiko..0 rugi 

Jika harga emas rendah dari harga beli, hold...


Harga emas lebih rendah sebanyak RM 3.42 per gram.


USD yang lebih kukuh, hasil Bon yang lebih tinggi dan harga minyak yang lebih rendah telah menurunkan harga emas hari ini.


Namun peluang diciptakan untuk membeli dengan harga lebih rendah hari ini.


Pada catatan lain di AS malam ini Joe Biden akan mengumumkan pakej rangsangan 3 Trilion dan bagaimana ia akan dimanfaatkan.


Sumber yang boleh dipercayai mengatakan, fokus dari pakej rangsangan ini lebih kepada infrastruktur dan tenaga hijau.


Joe Biden dikenali sebagai lelaki tenaga hijau.


Berita buruknya adalah cukai yang lebih tinggi dijangka, inflasi yang lebih tinggi dijangka positif untuk emas.


Asas untuk emas kukuh untuk jangka masa panjang.


Ingatlah bahawa pakej rangsangan ini tidak akan meningkatkan ekonomi dengan segera dan memerlukan masa, misalnya Fed mengatakan kadar faedahnya kekal pada 0.25 hingga 2023.


Petunjuk yang jelas bahawa pemulihan akan memakan masa seperti yang berlaku dalam krisis subprima 2008.


Kumpulkan emas sekarang dan dapatkan hadiahnya kemudian.


Emas selalu menjadi penyedia penyelesaian dan akan selalu ada.


Semoga hari pelaburan yang hebat.

https://quantumnrich.com


Tuesday, March 30, 2021

BOLEH FAHAM KE IDAK..

Pagi ni lewat masuk kebun, 8.30 baru nak pergi. Sampai kebun baru mula kerja matahari dah meninggi, panas dah berdesing...

Atok mana boleh kerja dalam panas, menyenggau otak atok dibuatnya...apa pun sempatlah mesin rumput setengah jam kemudian sembur racun satu tong...

Lepas tu atok angkat tangan, balik rumah....


Pesal atok lambat masuk kebun arini....


Tulah...asik menjawab soalan uwan masa kt meja makan. Uwan tanya nak bincang apa masa jumpa group yang nak buat drama tu nanti...


Atok kata, kena pilih betul2 pihak yang nak buat drama tu. Samada mereka ada kemampuan buat drama yang jitu dan berkualiti...

ceritanya mengenai penyiasatan sulit dan sofistikated SB melawan dan mengalahkan Komunis, bukan kisah penyiasatan sembarangan....

bukan macam cerita Bukit Kepong dan Lt Adnan...pihak penerbit mesti tahu selok belok kerja dalam SB baru mereka boleh buat cerita yang berkesan...

kejayaan filem juga banyak bergantung kepada kebolehan pengarah dan pendokong2 watak, peralatan mereka, bajet mereka....bla3...


Apa pun kita tunggu mereka datang...atok pun dah panggil Kenny untuk ikut sama dalam perbincangan.


Atok bukan pentingkan aspek keuntungan kewangan...

tapi atok nak tengok filem tu berjaya menonjolkan betapa Cawangan Khas dan F Team telah menempa sejarah mengalahkan perjuangan bersenjata PKM menggunakan taktik, strategi,  dan rangkaian perisikan yang berkesan, juga kemenangan kita paling kurang menggunakan senjatapi...kadang2 sebutir peluru pun tak meletup tetapi kita dapat menawan hidup2 puluhan  musuh bersenjata di dalam hutan...bukan senang kerjanya itu...

Zahriman Alias



POLITIK SARAWAK BACKFIRE..

 

Boleh tahan sombong dengan semenanjung..

UMNO. BERSATU TAK BANYAK BEZA..SEMBANG KARI..NATO

Kerajaan Johor boleh tumbang bila-bila masa | Berita Harian: JOHOR BAHRU: Parti Pribumi Bersatu Malaysia (BERSATU) Johor mengingatkan bahawa kerajaan Johor boleh tumbang pada bila-bila masa, jika mana-mana dua Ahli Dewan Undangan Negeri (ADUN) yang membentuk kerajaan negeri kecewa dengan pendirian UMNO Johor.

# Masing² cakap besar, sombong mcm bagus, suci dan mulia...

Budak² 18 tahun ketawa terkekek tengok PERANGAI pemimpin tua buat wayang...


KLUSTER MAHKAMAH VS KLUSTER MENTERI

KJ Bidas MT Umno - Buatlah Kerja Dengan Betul

Aku bagi jangkaan awal.

Kluster mahkamah bungkus awal, semua tertiarap..
Jangkaan ini tepat jika cabaran KJ dan Annuar (Pemilihan sebelum PRU) tidak berani disambut oleh Zahid.





BETULKAH NAJIB TIDAK BERBOHONG?

Baru sekarang, berita keluar?

https://shahbudindotcom.net/2021/03/30/muhyiddin-mungkir-janji-najib.html

Kenapa tidak pernah diumum sejak azali?

Kalau betul pakat tunggu PRU kenapa ada yang berpakat tandatangani SD dan urus surat pada Agong restu Anwar PM?

PAS setakat ini membisu atau sedang pening cari dan susun ayat?

Apa²pun tunggu Muhyiddin istihar..

....

KEMPUNAN PRU 

Macam orang mengandung, kempunan buah kedondong..

Belum sempat jamah..berangkat ke hospital.

Muhyiddin jangan buat perkara yang sama...



TAK BAIK KALAU CAKAP PADAN MUKA

Kesan buruk kerjasama dengan UMNO dijangka - Tun M | Berita Harian: LANGKAWI: Kesan buruk diterima parti yang menjalin kerjasama dengan UMNO memang sudah dijangka, kata bekas Perdana Menteri, Tun Dr Mahathir Mohamad.

# Ia juga berlaku ketika BERSATU bersama PKR dan DAP cuma kekuatan Mahathir sendiri dapat bertahan lama sehingga dikhianati Muhyiddin.

Di PH, PKR meratib siang malam...
Di PN, UMNO meratib pagi petang...

Qada dan Qadar kini berlaku bukan sahaja kepada BERSATU tetapi juga yang bersekongkol membentuk kerajaan tebuk atap - PAS dan UMNO kini sedang bertelagah merebut kuasa.

Monday, March 29, 2021

SYARAT PKR SAPU BERSIH PH MENANG BERGAYA...

 


Anwar perlu bersara 100%< wajib.

Cuma selepas ITU kedua dua ini  samada kekal jadi kadam DAP belum boleh dapat dinilai.

Pembangkang sekali lagi AKAN nyanyi lagu SELAMATKAN Melayu..

UMUR 18 mengundi?

PDRM DAN PIHAK BERKUASA PERLU LEBIH KERAS..

Viral² sebegini membuatkan ramai rakyat naik tocang..

https://www.facebook.com/202797426939508/videos/2964533127168357/

LUPAKANLAH PRU

Elok sedia berperang 

PAU TERPUJI..


Tak ada pun kutuk kritik Mahathir kau kau.

Tidak DIBENARKAN atau memang Tak berani..

Tanya je..




https://www.facebook.com/pvctvmalaysia/videos/1121348511626408/

PENDEDAHAN HAMID BADOR..

Ada yang kata pendedahan panas hamid dalam beberapa isu kebelakangan ini ada kaitan dengan tarikh persaraannya bulan mei.. 

Hamid tidak pula nyatakan dia AKAN menolak jika dilantik semula..

Cuma katanya..saya ikhlas.

Apakah tugasnya AKAN disanbung dua tahun lagi oleh PM melalui Hamzah?

Kalau yes, alhamdulillah, itulah sebaiknya..

Sikap dan moral yang ada pada hamid perlu DITERUSKAN untuk menghilap pelapis..

Jika khidmatnya tidak disambung apakah pengganti dan pelapisnya kental dan berani utk teruskan atau balik asal?

Unless, Ayob dilantik jadi Timbalan Ketua Polis Negara, ada potensi  momentum yang dimulakan hamid AKAN berterusan..

http://bankami.blogspot.com/2021/03/agaknya-berapa-ribu-kena-saman.html

Apakah MESYUARAT Agong DAP lepas dan PAU sekarang patuh SOP dan majlis² yang dihadiri Menteri semuanya ok?

Dalam isu kehangatan yang dibangkitkan hamid, ia agak berlawan dengan realiti yang sedang melanda..seolah ada pilih bulu dalam tindakan ke atas rakyat dan golongan kayangan bangsawan langgar SOP..

ADAKAH ia terhenti di meja AG?

Jika benar, hamid perlu dedah, sentuh dan pertikai kan JUGA sikap dan peranan AG (kartel AG) demi buang persepsi negatif ini ke atas PDRM.

Berani kerana benar.




GAZA BEREHAT MALAM...

GAZA LAKSANAKAN PERINTAH BERKURUNG PADA WAKTU MALAM


📌 Terbaru, pihak berkuasa Gaza telah melaksanakan perintah berkurung pada waktu malam di Gaza bagi membendung penularan wabak COVID-19 di sana. Usaha ini juga disambut baik oleh masyarakat setempat di sana.


📌 Palestin pada 2 hari lalu telah mencatatkan angka kematian yang tinggi dalam sehari apabila merekodkan sebanyak 23 kes kematian akibat COVID-19. Sehubungan dengan itu, kerajaan Palestin perlu melaksanakan langkah intensif bagi membendung penularan COVID-19 di sana.




======================


Disclaimer: Penulisan adalah merujuk kepada sumber dan bukan daripada penulis dan Aman Palestin Berhad


=========================


#AmanPalestin

#JomMenyumbang

#BangkitBerjuangBersama

Sunday, March 28, 2021

ANNUAR TEST ZAHID DAN NAJIB JANTAN KE TIDAK?

Tobat lahum...




SEBELUM...

Sebelum..

MT telah buat KEPUTUSAN.

KEPUTUSAN tunggu PAU 


Selepas 

PAU telah buat KEPUTUSAN 

KEPUTUSAN tunggu Presiden, MT.


Kesimpulan 

Akar umbi pecacai semua kena kencing...


Gajah kalau masuk longkang, kemudian mati..dipanggil bangkai gajah.






KALAU ANAK JANTAN, MAKANLAH RASUAH...

ITU lebih tepat...

Yang HALANG dan lawan rasuah, semua jeni's betina, takut mencuri, takut merompak, takut menipu, takut membohong...

Bila dah buat, dah jadi bangkai gajah,  diheret, disiasat, dituduh, turun naik mahkamah, ITU Jantan segala jantan, APA malu.

Terbaik dilantik sekali lagi jadi boss, ucapannya, hujahnya jadi tangkal..

Tangkal direbus, air diminum, dihadam....

Kemudian bangkai gajah dibalut, dibungkus dengan nama demi bangsa, ugama dan negara.

Pecacai pun usung lah kencing hancing bangkai gajah ini ke seluruh DUNIA atas nama konspirasi...

Kepala bapak kau..

(Ayat cantik Tak salah dipinjam)

ZAHID SENDIRI YG TAK JANTAN NYA..

Mendedahkan banyak perkara, konon tahu...

Tetapi habuk, satu nama pun Tak muncul..

PAU patut mendedahkan semua nama petualang, DALANG dan pengkhianat...termasuk kata dua kepada PAS...



UMNO tarik diri sokong BERSATU tetapi jawatan di kerajaan MASIH melekat kuat rapat...

Sendiri pun Tak jantan...undur..terpalit kes mahkamah..pendedahan yang sangat memalukan di dalam mahkamah..

Apakah mereka yang tidak sama pandangan di anggap pengkhianat sedangkan di awal INGATAN, Jangan jadikan perbezaan punca perpecahan..

Kalau pengkhianat, kenapa simpan, pecatlah..

Zahid seolah berfikiran dan termakan  racun Lokman..

ZAHID KATA NO UMNO...

Aku pun Tak faham..



Gaya ucapan, bahasa ucapan...semalam tok Mat, Hari ini Zahid ....memang no class of Presiden..no class of leaders..




Emosi tidak dapat DIKAWAL...


GADUH²SAYANG


UMNO merajuk PAS intim BERSATU.. Apapun Jangan sampai ternampak umno terdesak...




Zaman hunus keris sudah berlalu..keris pun ada yang dah makan tuan bila tidak amanah...

Saturday, March 27, 2021

LANGKAH EKONOMI UNTUK MENANG POLITIK



Ini yang rakyat tunggu...


Rakyat lapar dan dahaga...rakyat Tak ada Masa nak berpolitik siapa nak jadi PM.

Bisnes katak sesuai dan lumayan untuk YB, bukan utk rakyat.

Rakyat Tak ada Masa nak berguling atas jalan untuk bebaskan si.polan si.polan.

TETAPI..

Di era Najib dulu, sebelum KECUNDANG..

Semua projek yang Najib umumkan..bertaraf billions..Tak ada yang kecik...peluang PEKERJAAN...ratus ribu.. Mana?

Sebab semua tu habuk..


BILA RAKYAT NAK SAMAN KERAJAAN...

Takkan kerajaan je asyik ITU ini sekarang ni nak saman rakyat...

Apapun kedudukan lubang² tersebut BERJARAK ikut SOP...tiada saman boleh dikeluarkan oleh PDRM..

MANUSIA KALAU HAMPIR DISUMBAT KE SUNGAI BULUH BATU TERINGAT NAK JADI BAIK DAN SUCI

Alhamdulillah, tapi MENGAKU dan insaflah.

Jangan MASIH nak membongak...

Minta pecacai berhenti jadi lalat hijau...

BELUM SEDAR DIRI...



 Muhyiddin JUGA sudah membalas hujah, sedia bertanding di semua 222 kerusi..

Hujah Muhyiddin ini sangat PENTING supaya umno yg sombong sedar diri.

Dua² AKAN tergolek pd PH.

Friday, March 26, 2021

MENJAWAB PANDANGAN² BODO...

Mahathir mahu bina Mukhriz...begitulah lebih kurang bahasa bodo yang diputarkan oleh musuh dungus...

Aku jawab simple..

Semasa PM, Tun boleh letak semua anaknya di sisi atas politik dan kerajaan.. kau orang pun dah cop dia Firaun..

Takkanlah Firaun tak boleh buat semua tu.

Mahathir gagal sebagai Firaun.

Dalam semua masa tidak bersetuju, perhubungan sukar dengan paklah, Najib, Anwar dan Muhyiddin.. Tun hanya perlu tawarkan syarat letak Mukhriz sebagai TPM... Semua akan serbu pelahap setuju.

Sekali lagi Tun gagal dan tidak mengambil peluang itu.

Prinsip perjuangan dan kebenarannya sangat jelas.

Harap jangan ada lagi soalan dan fitnah bodo.

Banyak lagi kelemahan dan kekurangan Mahathir, katakanlah dan seranglah secara fakta.

Thursday, March 25, 2021

AKU CUMA NAK CADANGKAN MUKHRIZ JADI PM

Memang cadangan yang kurang masuk akal tetapi cadangan itu boleh membuatkan ramai yang sakit mental, terkoyak mental, sawan dan meroyan..

Control darah tinggi, jantung, kencing manis dan buah pinggang masing²..

Jangan rendah akhlak dengan maki..sebab segala keburukan datang balik pada diri sendiri..

Belum ada seorang pun kaki maki bahagia setakat ini..semuanya bermasalah, porak peranda..musibah bertimpa.

Jangan setakat cadangan, kau orang dikejar ke hospital dengan ambulance..

Mahathir tidak berkata kosong seperti dia katakan pada Najib, Anwar dan Zahid sebelum ini..

https://shahbudindotcom.net/2021/03/26/muhyiddin-tak-akan-jadi-pm-lagi-selepas-pru15-tun-mahathir.html

DIKTATOR DEMOKRASI

Semua sepatutnya tidak perlu lagi menyembunyikan fakta bahawa akhirnya terpaksa akur dengan diktator demokrasi.

Semua sekarang sekadar bertindak di atas PERMULAAN untuk memberi keyakinan kepada penyokong masing² sedangkan ending semua sudah ada masterplan.

Mungkin Anwar sahaja yg cukup KAYA untuk melepasi semua ini tetapi selagi diktator demokrasi ada, dia JUGA sukar.

Tetapi tidak salah mencuba.

Standard DUNIA, the only one satu status yang cukup dikagumi walaupun majoriti MASIH tidak kenal.

AKAN ADA PARTI YG MENGAKU DISOKONG GOLONGAN MUDA MERASA KECEWA..



Melayan mereka, sebaiknya diadakan  PRU2023.

Sempat JUGA PEJUANG didaftarkan dan ada JUGA yang mati keras memegang sempoa mengira angka.

Kikikikiki

PEMILIHAN umno pun selesai dan yang layak ke sungai buluh pun mungkin dah pindah..



KENYATAAN² IGP

Ada JUGA si bangang nak politik kan..

Wednesday, March 24, 2021

PH SEBUAH KERAJAAN YANG BERJAYA ATAU KECUNDANG??

Tanya soalan ITU kepada Pakatan Harapan, 

Kepada Anwar Ibrahim.

Semasa Tun menjadi PM apakah mereka berusaha dan membantu menjayakan nya atau menggagalkannya..

MINTA HUBUNGI

Nama berikut minta hubungi www.wasap my/+601164630199/QM 

@ klik di sini


Untuk urusan pendaftaran percuma GSA RM20 QuantumMetal 

No HP anda tidak dapat dikesan oleh admin.

Terima kasih



Masih dibuka...

Masa terbaik untuk beli/simpan/invest emas sekarang...dengan jumlah (RM) yang lebih besar



YANG POSITIF DARI UMNO




    https://quantumnrich.com
 

Banyak lagi yang patut dibuat jika ikhlas untuk parti.

Berundur.




     https://quantumnrich.com

PANTAU KERAJAAN, KEPALA HOTAK HANG PANTAU KERAJAAN, HANG TU LA KERAJAAN...

Tahap bodo MASIH nak kencing rakyat.


https://www.facebook.com/2128468974136128/videos/460753965269924/.

Sampai dah boleh kena gelak..

Jika mahu diharamkan oleh Muhyiddin pun sangat sesuai dari dibuat memalukan akar umbi dan rakyat,.


Bukan aku yang cakap...


Tuesday, March 23, 2021

ANWAR BINCANG DENGAN SIAPA?

Dua MT yang bocorkan maklumat belum didedah dipecat? PAU dah hampir.. sangat hebat, mereka MASIH boleh hadir... MACAM parti tupperware.

Anwar buat sidang akhbar tentang kerjasama termasuk umno, dia bincang dengan siapa...

Zahid tidak pula berminat SIASAT siapa pengkhianat ITU?

Kalau tunggu pecacai jawab memang sampai kiamat pun Tak ada...kikikiki

UMNO KENA MENANG NAJIB MESTI PM

Kalau tidak, tidak berbaloi...



NAJIB DILUPAKAN KAWAN DAN LAWAN SELEPAS PRU15....

Minggu lepas, seminggu turun padang jumpa kawan² lama politik umno, termasuk yang rapat dengan pemimpin atas dan kabinet.

Tidak banyak perbezaan keadaan umno akar umbi yang sepertimama selalu yang diperkata di persepsi.

Yang melalak 100% adalah mereka yang tidak dapat apa² habuan atau dapat sikit sangat, Tak sepadan. Ini sah memang jeni's Tak reti bersyukur....ITU realiti akar umbi tahu BETAPA hipokriknya pemimpin mereka.

Ada beberapa nama pemimpin JOHOR secara tradisinya sudah tidak ngam dengan Muhyiddin sejak dulu kala lagi, group pro musa hitam, SHAHRIR, Khaled... No habuan teruslah melalak.

Musuh tradisi ini dari dulu lagi tidak sokong Muhyiddin hatta ke jawatan Timbalan Presiden pun.. apabila dipecat, ada pemimpin ini bangkit mempertahan?

No wonder JOHOR serah pada UMNO, MB MASIH kategori mesra Muhyiddin sejak dulu.

Umno mahu bersendirian bukan KEPUTUSAN akar umbi cawangan atau Jawatankuasa bahagian tetapi lebih ikut kepada kepala ketua Bahagian.. dan sekali lagi yg Tak dapat habuan kiyau siang malam...

Maklumat yang ketara, pengaruh Hisham MASIH meluas, solid di JOHOR dan Pahang..sekeliling Zahid dan TokMat berkeliaran orang Hisham..

Hisham ke Presiden dan Annuar ke Timbalan angin kencing sekarang yang berketepatan...

Annuar terus merobek tetapi Hisham ambil pendekatan low profile, minimakan sebanyak mungkin musuh sebelum tiup wisel penamat..

Umno bersendirian bermaksud tiga penjuru dan pemenangnya ialah Pakatan Harapan..

Ini lantunan yang sedang diperkatakan samada sengaja dijadikan satu strategi minda atau realiti.

Logiknya ialah realiti, BERSATU dan PAS tidak GENTAR pun dengan umno, nothing - tetapi tanpa umno boleh membawa maksud PH menang.

Jika pun sentiment anti DAP dimainkan, pecah UNDI Melayu antara umno dan PN...yang mendarat adalah PH.

Atas dasar ini, hanya mungkin umno bersendirian di peringkat Negeri khususnya Terengganu, Kelantan, Perak,  tetapi bukan di pusat Parlimen...

Cita² umno bersendirian di peringkat Negeri pun lebih kepada impian besar penghujung nyawa politik, alang² berpolitik Negeri...kerusi MB jadi idaman....itulah kepala ketua Perhubungan Negeri.

Majoriti pemimpin umno jika tewas di PRU15 kali ini AKAN pupus selamanya...jika umno jadi kerusi minoriti.... Semua dan segala Boss AKAN turun naik mahkamah tanpa pengiring....semua lari.

Jika mereka MASIH di luar penjara sebelum PRU15, itupun sudah cukup baik untuk sujud syukur...



Penutup kalam... Di bahagian sembrong, Hisham sangat powerfull, jika dia cuba diketepikan... Seluruh bahagian AKAN ikut haluannya...

Di Paguh JUGA.. kononnya Muhyiddin sudah HILANG pengaruh, tidak benar...

PAU adalah titik tolak saki baki pengaruh Zahid dlm mengemudi umno samada terus disokong kuat atau tidak dan samada semua SOLUSI yg tergantung dapat ditangani.


https://quantumnrich.com






Monday, March 22, 2021

ADA KEBOLEHAN, DIPERCAYAI - JALAN TERUS

Rekod incometax pun cantik...


Mengejutkan... Tak sampai tempoh sebulan, sudah miliki emas nilai 1kg dengan format dan strategi pemasaran yang betul...jom kongsi ilmu 


SUDAHKAH Annuar MUSA bertindak selalu Menteri WILAYAH?








SIAPA CEPAT DIA DAPAT....

Terkesan dengan cerita di bawah, satu pendaftaran akaun QM Emas Percuma bernilai RM20 ditawarkan kepada 20 penyertaan siapa cepat dia dapat.....

APA yang perlu dibuat, klik - daftar - Terima - Serah - semak email..

Anda AKAN dihubungi oleh admin.

https://quantumnrich.com

.....

Catatan 22/3/21:

Hari ini, Isnin, seperti biasa kelas BI 3Zamrud jam 10:15 - 11:15. Aku masuk kelas dan mengajar lebih kurang 40 minit. Masa berbaki untuk aktiviti bertulis. 

Tatkala aku minta  muridku menulis, aku perasan seorang murid tidak mengeluarkan buku tulis. Bila aku tanya dia jawab buku tiada. Sebelum ini pun dia memberikan alasan yang sama, namun mujur pada waktu itu ada aktiviti bertulis di dalam lembaran kerja.

Alternatifnya, aku minta dia menulis di mana-mana kertas yang dia ada. Dia pun mula menulis. Ketika aku melewati mejanya aku perasan dia menulis di lembaran buku garis empat. 

Aku tanya mengapa tulis di kertas garis empat? Dia jawab tiada buku garis dua (single-line). 

Aku tanya lagi, "kenapa tak beli? Kan hari ni dah masuk minggu ke-3.." 

Simple aje jawapan dia, "takde duit, sir.." 

Aku terkedu.., tapi aku menyoal lanjut, "...takkan buku sebuah pun tak boleh nak beli?" 

Dia tunduk sambil menjawab, "...mak cakap nanti ayah dapat kerja ayah beli lah buku saya," Aku hanya terdiam. Aku taknak menyoal lagi. Aku dekati dia dan aku cakap, " ...nanti waktu rehat awak pergi jumpa saya di bilik guru, ambik buku tulis .." (sememangnya aku sentiasa menyediakan buku-buku kosong untuk murid yang tidak berkemampuan)

Ketika dia menerima buku tulis yang aku berikan dia berulang-ulang ucap, "Thank you, sir! Thank you, sir!" 

Wow! Aku teruja dibuatnya.., she speak English laaaahh!

Apapun, jauh di lubuk hatiku terdetak betapa terkesannya bahana covid19 kepada rakyat marhaen. Moga-moga bantuan yang diberikan kerajaan dan ngo-ngo sampai ke sasaran dengan cepat, tepat dan mengesankan!

~ cikgu sir pedalaman.

.....

Jika anda seorang guru, saya beri 3 akaun Percuma bernilai RM100 sebagai TANDA jasamu di kenang.

Step yg sama seperti di atas.. 

https://quantumnrich.com

MINAT DAN PEDULI RAKYAT KEPADA POLITIK TURUN 50%

Tidak ada satu pun pemimpin dan parti politik yang boleh dipercayai.

Malah beberapa instusi lain JUGA sudah tawar di hati rakyat.

Cakap Tak serupa bikin.

Ada lebih baik percaya dan pegang kepada tali lembu.

SIKAP MENGADA NGADA SESETENGAH PIHAK MENYUSAHKAN RAKYAT...

Tangguh rentas negeri hingga warga emas divaksin | Berita Harian: Oleh Ahmad Suhael Adnan

Ilmu tinggi tetapi bab prihatin kepada golongan rakyat biasa, zero.

Yang TULAR covid sebabnya APA?
Kegagalan mematuhi SOP.
Cukuplah fokus ke situ dan bukannya buat peraturan dua darjat.

Pemimpin usia emas atas pangkat dan kuasa telah pun merentas Negeri berkali kali, tidak mematuhi SOP secara bebal betulangkali - satu haram...... pun Tak ambik tindakan..

Polis kepada ag - bisu.

Kerajaan sekarang Jangan ulang sikap pekak kepada rakyat biasa seperti KERAJAAN terdahulu... Era BN dan PH.




Sunday, March 21, 2021

BERAPA KALI KITA NAK NEGARA DISAMUN, DILIWAT, DITEBUK...

MASIH Tak sedar diri...

Gambar semburit bukan main tergedik gedik kata nampak, Tak blur..

Tapi gambar sendiri, sikap sendiri, PERANGAI sendiri tergedik gedik sokong penyamun,peliwat, penebuk Tak pula nampak...

DAH PULUH TAHUN, AKAN DAN SEDANG MASIH JADI SEBUTAN LEBAI..

Harap Pengarah Hospital Kelantan Ni Tak Kena Tukar... Hmmmmmm

ERA INDONESIA MEMILIKI 'MAHATHIR'

https://www.facebook.com/110485747570747/videos/497917201583647/ 

PALING menarik jokowi sudah memastikan skandal seperti 1mdb tidak ujud di sana... 

Skandal yang PALING memalukan Malaysia hingga rakyat Malaysia tidak MENGAKU dari Malaysia ketika berada di luar negara kerana mengelak teramat malu..


Belum NAMPAK Malaysia AKAN memiliki 'Jokowi' dalam Masa terdekat kecuali jika Shafie Apdal mampu ke kerusi PM.

MUJAHID LIVE

https://www.facebook.com/DrMujahidYusofRawa/videos/3879858888763268/ 


Parti politik, pemimpin bila nak mampus baru cari, lontar, ingat dan rayu rakyat.

Bila dapat kuasa, sombong bebal.

Saturday, March 20, 2021

APA JAWATAN YG NAK DIPEGANG KENAPA TAK CERMIN MUKA DULU LAYAK KE TIDAK

Takkan sendiri Tak tau, BETAPA huduh dan buruk PERANGAI dan busuk hati sendiri.

Aib dah terbuka, APA yang nak cuba di cover, bukan aib sebesar kuman tapi sebesar Gajah.. DUNIA.

Segala bentuk nafi, sumpah dan silat Tak cukup untuk cover.. Allah dah Izin dibuka.

Sepatutnya insaf, Taubat, low profile...bukan lawan Allah dengan cuba tegak benang basah di DUNIA.

Kalau memang di jalan benar, tidak AKAN tersentuh walau 1000 fitnah.

KHABAR ANGIN PEMECATAN ZAHID ADALAH KHABAR ANGIN MEREKA YANG BIMBANG DENGAN PENGARUH PRO BERSATU

Jika PAU bersetuju UMMO putus hubungan BERSATU, Ia memberi kesan yang lebih buruk kepada gang mahkamah.

http://www.quantumnrich.com

Sudah difikirkah KEPUTUSAN ITU atau wajar KEPUTUSAN tersebut diserah kepada Presiden sahaja untuk membuat KEPUTUSAN pada Masa yang sesuai.




Menyerahkan kepada Presiden AKAN.memberi terus peluang kepada umno untuk berunding hingga Parlimen dibubarkan.

Umno kena tanggung segala risiko kerugian dan terus dibuli jika PRU dipertahankan SEHINGGA 2023 dan PAU 2021 AKAN menyaksian pertandingan di semua peringkat jawatan dalam Parti yang mengundang perpecahan, politik wang dan akhirnya lemah.


PLAN B KANTOI

http://feedproxy.google.com/~r/TukarTiub/~3/XQf_wv96uYM/ini-dia-bentuk-pelan-b-nik-nazmi.html 

Friday, March 19, 2021

ADAKAH PEMIMPIN BERKENAAN AKAN BERSUMPAH LAKNAT

 

Sucikan diri..
Atau mengaku sahaja dengan alasan² yang bagus sebelum terdedah terbongkar..


DAH TERHIDU BARU NAK MENGAKU?

APA CERITA sebenarnya?

 ,
Harap tidak ada makcik² bangang yg sanggup bergolok gadai atau sumbang barang kemas emas  bantu Najib bayar denda..

Sejak KHABAR angin mesra pkr mesra dap..makan Nasi ayam pun kedai dap...cun !!!

Thursday, March 18, 2021

SIAPA PENGKHIANAT UMNO YANG BERUNDING DENGAN ANWAR

Siasat 

Tangkap 

Pecat







NAFSU KALAU TINGGI MEMANG PENING?

Persidangan untuk siapa?

Berapa banyak hal rakyat yang AKAN dibincang?



Tanpa persidangan pun, Muhyiddin dah istihar berpuluh bentuk bantuan kepada rakyat.

Persidangan untuk siapa?

Untuk kepuasan nafsu politikus atas nama Demokrasi.. untuk kuasa, untuk menjatuhkan kerajaan...

Kalau kerajaan ini buruk, ia adalah kerajaan yang dIdukung kuat oleh umno..100% buruk atau baik puncanya umno.

Perlaksanaan denda 10k. Menteri umno turut angguk dalam MESYUARAT KABINET.

Bazaar ramadhan untuk rakyat menghilangkan stress kerenah politik kuasa.


Wednesday, March 17, 2021

NAJIB MUNGKIN BOLEH BAGI IDEA PD KPN UNTUK TANGKAP JOLO

Biasanya Najib tidak pernah kering idea, serba tau.

NETIZEN CABAR ANWAR..

 


Cakap dah Tak laku dan bila rakyat pun pandai...org politik susah Cari makan.




MUHYIDDIN PM TERUS 2023..

Fokus covid 

No Persidangan 

Dan PALING PENTING No PRU.. 

Fokus ekonomi 

No more PKP soon ...alhamdulillah 

Just Darurat till Ogos 

Mahkamah jalan terus 

Penjara Tak cuti..

..

U all nak BAHAGI kerusi...nak Kira nombor..sampai letih..u all jalan terus..talk² only.

Apakah Anwar fikir dia AKAN dapat sokongan dari WARISAN PEJUANG dan SEMUA MP UMNO?




Ada masa stay di sini..


https://quantummetal.com/company-profile.html





SIAPA YG TAKUT SANGAT JHO LOW PULANG...


 

PAS TIDAK TERSENARAI

PAS tidak TERSENARAI..





http://www.quantumnrich.com


Pendapatan berasas kepada nilai 10 kali ganda.

Pasaran diluaskan ke Indonesia dan SINGAPURA mulai April 2021.

https://israconsulting.my/about-us/shariah-supervisory-board/

...PERCAYA JANGAN

Lebih kepada menakut nakutkan tetapi untuk percaya nama AKAN didedahkan dan tindakan pecat diambil sekadar satu sembang kari Zahid..

http://www.quantumnrich.com

Harga emas lebih tinggi sebanyak 19 sen per gram.

Penjualan runcit yang lebih rendah pada bulan Februari sebanyak 3% memberi emas sedikit peningkatan untuk naik.

Pelabur sedang menunggu FED untuk mengumumkan tinjauan ekonomi dan inflasi yang akan berlaku di AS malam ini.

https://quantummetal.com/


Kalau nak recall, banyak perkara..menunjukan Zahid tidak tepati janji..sembang tinggi lebih kurang Lokman adam. 

Serba tahu..

Talk only no action..


https://chat.whatsapp.com/Lb7AVIeca1P0lHVnqYsQfI



Tuesday, March 16, 2021

BERITA PALSU..

Wahhh bestnya sekarang isi minyak kuning RM2.05 ~ Terasa bila tekan minyak ala2 org kaya... Eeee bestnya kereta tiba2 rasa mcm kereta mewah... Alhamdulillah. 

Tahniah kerajaan kerana bagi rakyat Malaysia terasa kaya,,, syukur. Owner Myvi pun mesti terasa mcm Merc kan? Org2 parti bunga mesti tetap sokong kenaikkan minyak mahupun duit dlm poket hanya mampu isi minyak basikal,,,,cinta tak berbelah bagi,,,,bagai pinang di belah dua....penyokong yg bawa Myvi pun mesti bangga kereta terasa mcm kereta mewah hahahaha


I want to congratulate our PM and Parti Bunga for successfully making all Malaysian feel like so rich, even driving a Myvi suddenly felt like driving mercedez benz or BMW. 


The price of yellow Fuel (95)  now RM 2.05. 

Well done 👏 👏👏👏. 


Inside Parti Bunga  the high position..., better plan to borrow money more yeah, always not enough borrow here and there. If not later your car stop half way..call and disturb friends again.


Hahaha😂😂😂


Cnp

PRU15 ANWAR PERLU ULANGI FAKTORNYA PEMBANGKANG MENANG PRU14..

Kenalah tunjuk tanpa Mahathir pun boleh bentuk kerajaan selepas PRU15 atau PALING kurang MASIH boleh menafikan dua pertiga majoriti pihak lawan.

Pilihan PALING tepat dan murni: BERSARA.

Ada dengar Tak KHABAR angin yg ada status mahkamah tidak DIBENARKAN bertanding di PRU? Namanya pun KHABAR angin...

Faktor Anwar menang PRU14...kenapa pula PRU15 Anwar mahu bekerjasama dengan umno pula...

ITU bukan kerjasama tetapi dari awal lagi ITU menunjukan nak tumpang tui umno.. umno AKAN jadi dominan.. Anwar sudah tiada kekuatan...

Apakah Anwar berangan angan AKAN dijemput jadi PM?

Pembangkang tanpa Mahathir...balik asal...Pembangkang sampai kiamat.
AMANAH jadi mangsa kencing ... Cepat keluar sebelum terlambat.