Tuesday, November 30, 2021

NAJIB KANTOI LAGI


 http://tukartiub.blogspot.com/2021/11/najib-dapat-tanah-percuma-madey-dapat.html

PERLU ATAU TIDAK PRN SARAWAK DITANGGUH





Fasa peralihan ke endemik ditangguh seketika
: KUALA LUMPUR: Kerajaan memutuskan untuk memperhalusi semula langkah bagi mengumumkan fasa ‘Peralihan ke Endemik’ sehingga mendapat maklumat lanjut berhubung varian baharu COVID-19, Omicron.

FITNAH DAN KONSPIRASI KE ATAS ZETTY...

Hingga ke takat ini belum ada sisatan lengkap dan pertuduhan...


Jangan jadikan ZETTY "kambing hitam" untuk lepaskan diri ..


Takat ini juga  belum diketahui siapa yang pecah lubang sehingga task force 1MDB dibubar, AG dan Ketua Suruhanjaya SPRM undur diri...

RAKYAT TANYA HARGA BARANG...


 

Monday, November 29, 2021

NAK TANYA


Apa yang dirancang di luar untuk cuba mempengaruhi akal dan logik di luar mahkamah dengan teori dan posting supaya selari dengan kehendak mereka bolehkah mempengaruhi keputusan mahkamah.

Perancangan di luar jika didahului dengan perancangan di dalam mungkin ada pengaruh nya.

Sama samalah kita tunggu hasil perancangan manusia...

Adik Najib tanya Nurul Izzah pasal Mahathir



 

CUBAAN BERKASAR





ADA YANG MENGATASI UNDANG UNDANG?

Tuduhan di luar mahakamah mahu dijadikan fakta dan kebenaran.. Mahu dijadikan alasan pembebasan??

Kenapa Dato Kamal pandang lekeh pada sistem perundangan Malaysia?

Apakah keputusan keputusan sebelum ini mencerminkan undang undang milik kerajaan?

Ugutan kepada PM akhirnya politiknya?




 

MALAYSIA WAJAR JADI PUSAT BEBAS KEWANGAN

Ini memerlukan keberanian seseorang PM yang jauh pandang ke hadapan.

Bebas kewangan adalah kelonggaran tetapi tanpa kompromi kepada penggubahan wang haram...


Malah kerajaan tidak akan rugi pun jika ada yang Cuba Cuba berbuat demikian dengan satu kuasa rampasan yang lebih meluas.

Ini juga menggalakan transaksi kewangan, pertambahan kemasukan wang dari luar negara dan perlancongan yang terus meningkat.

Kemudahan aliran crypto, cashless dan digital juga wajar ditingkat untuk meningkatkan ekonomi dalam dan luar negara...

Ini salah satu Pembangunan ekonomi yang mudah dan cepat ditingkat berbanding yang bercorak Pembangunan fizikal dan prasarana.


Kelajuan jalur lebat dan keluasan liputan masih jauh ketinggalan dan agak perlahan pemasangannya seluruh negara terutama di pantai Timor.



https://goldprice.org/

Masa terbaik untuk beli emas...daftar percuma




TAK TAU NAK KATALAH RAKYAT DOT DOT INI KENA KENCING ATAU SUKA DIKENCING...


Isu air karat isu royalti contoh isu dari dua pihak dari dua hala yang belum selesai hingga kini.

Isu air karat kurang rasa DIKENCING atas alasan isle dan isu royalti MARAH bebenor sebab kena kipas dengan pemimpin isle.

Saban masa bila ada isu tertentu, kedua dua isu di atas dimainkan semula.

Penyelesaian tiada, rakyat kena tanggung kedua duanya.

Bila dapat peruntukan..bukan ganti batang pipe lama, tapi tukar mercedes baru untuk wakil rakyat? Best tak..

Sunday, November 28, 2021

BERPOLITIK SAMPAI TAHAP MAKI HAMUN...APA PENYOKONG PEMIMPIN UMNO NAK TUNJUKAN?

Tuduhan politik...perkara biasa.

Maki hamun melampau nampak sangat jahil BERPOLITIK ...

Perang Mahathir Najib pun lagi dasyat tetapi tidaklah sampai ke tahap ITU...
...
🚩🚩🚩
Kenyataan Media Rasmi 
Ahmad Shuaib Bin Ismail 
29 November 2021

SIAPA ROSAKKAN PERPADUAN UMMAH?

Pas parti sial Munafik laknatullah 

Bagaikan menepuk air di dulang, terpercik ke muka sendiri, begitulah perumpamaan terhadap kenyataan terbaru yang dikeluarkan oleh Mursyidul Am PAS Datuk Hashim Jasin. 

Kenyataan ini adalah cubaan untuk swing cerita sebenar apabila menuduh bahawa Zahid Hamidi yang merupakan Presiden UMNO telah menjejaskan perpaduan ummah yang diusahakan melalui Muafakat Nasional (MN). 

Siapa sebenarnya yang terlebih dahulu rosakkan perpaduan ummah ini? 

MN itu dibina sebelum wujudnya kehadiran Bersatu. Bahkan
 di antara punca kewujudan MN itu juga adalah disebabkan keputusan parti Bersatu yang mengetuai kerajaan Pakatan Harapan (PH) ketika itu mahu meratifikasikan ICERD serta mencetuskan pelbagai lagi isu yang menjejaskan kepentingan Melayu Islam di negara ini.

Namun apabila merasa penolakkan terhadap PH mula mendapat sambutan besar-besaran daripada rakyat melalui kemenangan berturut-turut di PRK, Bersatu mula rasa terancam. Sambutan rakyat itu bermaksud PH bakal dikuburkan. Oleh itu satu strategi licik penuh kepuraan dicaturkan. Maka berlakulah langkah Sheraton.

Sebagai menghayati semangat perpaduan ummah yang terbentuk dalam MN, maka PAS dan UMNO telah menjemput agar Bersatu menyertai MN secara terbuka tanpa syarat.

Malangnya Bersatu telah menolak. Sebaliknya secara sulit merancang bersama PAS untuk mendaftarkan Perikatan Nasional (PN) tanpa pengetahuan UMNO. Buktinya pada tarikh pendaftaran PN tersebut, kecurangan PAS ini telah dihidu oleh Ketua Pemuda UMNO yang bertanya secara terbuka. Kemunafikan Timbalan Presiden PAS menafikan bahawa PAS ada mengeluarkan surat sokongan daftar PN. 

Namun kesudahannya tetap kantoi apabila diumumkan PN telah diluluskan pendaftarannya. 

Apakah itu bukan bukti bahawa PAS telah mengkhianati perpaduan ummah yang terbina melalui MN?

Mana akhlak pemimpin PAS ketika ini?

Kepandaian pemimpin PAS hanyalah bersilat menepis kesalahan yang sememangnya telah jelas. Ini sekadar satu pencerahan awal sahaja dahulu. Jadi kepada Mursyidul Am PAS, cakap siang pandang-pandang, cakap malam dengar-dengarlah.


https://m.facebook.com/story.php?story_fbid=1121232188621692&id=339068006838118

RISIKO KOSONG KERUGIAN

FUNDAMENTAL analisis yg biasa nya jalan serentak utk baca chart dan membuat prediction arah pergerakan harga emas dan komoditi trading yg lain...




Pelaburan bersandarkan emas adalah kosong kerugian, tidak mungkin rugi secara pemahaman dan strategi. Pernah nampak kedai emas atau Ar-Rahnu tutup atau bankrap?



Harga emas sekarang di sekitar 1784 se oz.. harga QM jual pada kita QAE 1X10 ialah 59.23.


Harga ni boleh untuk buat LAYERING. Tapi belum sesuai untuk borong ...


Alhamdulillah di QM ni kita boleh cepat buat untung berbanding  kalau beli emas di luar sana. Di luar sana, ada yang 7 tahun pun tak untung untung lagi.. kasihan.


Syukur lah kita di sini, dgn adanya Tawarruq Financing  yang disediakan oleh QM, kita boleh buat untung seawal 1 bulan.. 


Dalam 1 tahun dengan modal yg sama, kita boleh buat untung beberapa kali.. 

Purata kenaikan harga emas dunia adalah 15% - 30%


Tetapi di QM dalam setahun kita juga terminate/withdraw/beroleh margin keuntungan 3@4 kali dengan purata kenaikan harga emas dari tarikh belian sebanyak 20%-40%...bermaksud di QM purata keuntungan tahunan Kita ialah 60%-120%.


Inilah strategi dan anda perlu berada bersama kami di landasan yang tepat.


Untuk berjaya, kena selalu bersama dalam group ni..  kena rajin membaca dan belajar.  Kita sama sama cuba capai target untung setahun 60% - 120% drp modal kita..  

WWW.QUANTUMNRICH.COM

Di QM harga emas rendah pun ada keuntungan, harga emas tinggi tentulah berlipat ganda keuntungan? Bagaimana Dan kenapa?


Dan setiap pembelian berasas di paras harga semasa London Metal Exchange LME tanpa boleh diskriminasi, monopoli atau exploite harga..ITU sebab harga emas bullion QM PALING rendah di pasaran Malaysia + ada rebate lagi...


Moga semua kita dapat rezeki lebih melalui QM. 


WASSALAM.






DEMOKRASI MATI DI SARAWAK

UMNO dan BN tidak bertanding di sana kerana MENGHORMATI parti yang menguasai kerajaan Sarawak sekarang?

Bagaimana kalau kerajaan sekarang adalah kerajaan zalim, kerajaan yang tidak cukup bagus, kerajaan yang membucitkan perut pemimpin..


Kalau bagus, cuba tengok Kadar kemiskinan dan pendapatan purata rakyat nya? Cuba kaji Pembangunan nya? Berapa ramai rakyat Sarawak Cari makan di tempat lain?

Cuba bandingkan miskin kaya pemimpin Dan kroni nya dengan rakyat nya?

Ke mana peruntukan kerajaan pusat dan hasil Negeri di tebarkan...

Jika semua terpuji, berani kerana benar, tidak wajar menghalang parti politik tertentu untuk bertanding...biar rakyat Sarawak yang buat keputusan..

Jika PAS mahu bertanding di sana dan sukar untuk menang, kenapa halang dan berbunyi...

Untuk maju ke depan Sarawak patut berusaha melahirkan seramai pemimpin yang bagus dan berusaha untuk kerusi PM dan Menteri kanan...bukan Menteri tampalan dan kuota politik biasa.....


Menghalang DEMOKRASI pilihanraya langkah ke belakang dan tidak percaya rakyat sendiri.

Atau ada tembelang yang mahu disembunyikan..




Nak BERPOLITIK dalam kelambu sahaja...

SIAPA YANG PALING BERKUASA POLITIK DI MALAYSIA

Dari segi politik tentulah Zahid hamidi yang PALING BERKUASA, tetapi kekuatannya mastermind  bersandar kepada Najib.

Ismail hanya berkuasa dari segi admin dan kerajaan.

Tetapi jika kabinetnya, anggota kerajaan berkiblat bersetia pada pemimpin politik dan parti, kuasa pengurusan jadi hambar.

Jangan sampai dilihat PM tidak berfungsi dan Menteri serba Tak tahu atau memandai mandai sendiri tanpa merujuk kepada kabinet.

Apa FUNGSI Menteri kanan kalau Menteri biasa dilihat lebih powerfull, bertenaga, menonjol dan MENDAHULUI keputusan.

Semua boleh Tak boleh dalam negara bergantung kepada KEPUTUSAN nya????

Apalagi kalau dia kebal tidak boleh ditanya dengan alasan rahsia.

Mana dia ayat perjuangan demi rakyat, kerana rakyat semuanya untuk rakyat.

Harga barang Naik??? Soalan dan isu itupun dah terkial.kial nak jawab


Nilai ringgit jatuh

https://shahbudindotcom.net/2021/11/28/100-hari-ismail-sabri-macam-malaysia-tiada-perdana-menteri-2.html




Saturday, November 27, 2021

UMNO MASIH MERAYU PAS TIDAK DAPAT TIDAK TERPAKSA AKUR KEMAHUAN PAS DI PRU15


 

Terima PAS mesti terima BERSATU dan mungkin parti Melayu lain juga jika ada.

# Syarat itu sangat mudah jika umno tidak keras kepala dan ego seperti Mahathir.

Berbeza degan Mahathir, umno tidak punya asas yang kukuh untuk bertindak seperti itu.

Mahathir tolak jawatan dan kuasa untuk pegang kepada prinsipnya.

Pemimpin UMNO mahu jawatan dan kuasa untuk terus relevan, survive dan melindung diri.


http://kedahlaniie.blogspot.com/2021/11/pemimpin-melayu-pegawai-kerajaan-melayu.html

KECOH DI LUAR MAHKAMAH MENJELANG 8HB

Satu fakta dan strategi terbaik Najib..


Ia hanya satu laporan satu tuduhan yang MASIH jauh dari kebenaran selagi tidak dibawa ke mahkamah.

Yang di bawa ke mahkamah pun belum tentu bersalah selagi mahkamah tidak membuat keputusan apatah lagi bagi kes yang MASIH tahap kecoh dan baru buat laporan polis.

Jika kes Najib sendiri makan masa bertahun atas pandainya untuk melawan fakta atau auta, apakah kes orang lain akan masa 10 hari sahaja untuk didapati bersalah?






HARGA BARANG MELONJAK LEBIH TERUK DARI ERA NAJIB...ISMAIL MAKIN GAGAL



 Hanya

 di

 era

 PH

 keadaaan

 lebih

 baik..

semua makin parah....

kena makan kangkong semula

PENILAIAN SANUSI HAMPIR TEPAT

 




Beberapa pengadil juga kelihatan agak berat atau "takut" (?) untuk mengeluarkan kad lebih dari sekali atau warna yang lebih tegas kepada seseorang pemain JDT yang terang terang kasar atau biadab (?)

Adakah ini cemburu membuta tuli (?) tidak sama sekali.... JDT mempunyai pemainan berkualiti dan bagus untuk menjadi sasaran dan saingan kepada kelab lain untuk atasi mereka.

Untuk menyatakan JDT sangat dikagumi atau berjaya tidak juga.... Dengan segala kemudahan dan kemewahan yang mereka miliki permainan mereka tidak setimpal dan jika tuduhan di atas benar tentunya lebih teruk.

Dengan hanya seri atau menang dengan perbezaan satu dua gol ke atas kedah atau lawan lain misalnya, itu satu kegagalan secara relatif.

Dakwaan Good management, disiplin, gaji lumayan, tiada masalah gaji tidak dibayar atau lewat dibayar...kemudahan lengkap, tajaan keliling.....Mereka menikmati suasana 200% atau 300% kali ganda dengan pasukan lain, di kemuncak suasana tetapi untuk memang satu dua gol pun berhempas pulas, nyata itulah kegagalan.

Bila bila masa atau dalam masa terdekat JDT boleh ditumpaskan, baik untuk bolasepak negara.

Friday, November 26, 2021

MASZLEE SELAMATKAN ANWAR : MASZLEE MASUK PKR TEPAT MASANYA

Desakan Anwar berundur secara otomatik nya tertampan.

Jangkaan yg hampir sama

Kenapa pengumuman MASZLEE sertai PKR tidak diumum sebelum pengundian PRN Melaka?

Bagaimanapun MASZLEE bukanlah tambah nilai Melayu ke dalam PKR malah akan berakhir seperti di Perjuang apabila impian peribadi nya tidak dipenuhi.

Kecuali MASZLEE dapat sesuaikan diri dan berada bersama kelompok jauh lebih berpengaruh seperti Rafizi dan Nurul.

Bagaimanapun MASZLEE dilihat  kroni Anwar sebagai pelapis dan ada potensi Timbalan Presiden sekaligus menyekat kemaraan Rafizi.

Rafizi lebih sukar dikawal Anwar.

Watak MASZLEE seperti merpati makan di tangan dengan dan Azmin tidak jauh beza.

BOLEH KE TIDAK KERAJAAN TERUS HARAMKAN, LARANG, TIADAKAN SEGALA BENTUK JUDI,ARAK BABI, ROKOK, ANJING DAN ZINA DI MALAYSIA...

PH tak mungkin..

BN PN tak mungkin..

Aku cuma harap dari PAS sahaja, itupun seperti Sanusi.

Ingatkan semula setiap kaum supaya menghargai ajaran ugama masing² yang melarang sesuatu yang kotor dan menjejaskan kesihatan.

Ini bukan racist tetapi satu keperluan mensejahterakan rakyat dan negara.

Ini satu wawasan yang besar.

Next, satu sekolah wawasan yang mengajar semua bahasa bonda sebagai pilihan dan Bahasa Malaysia sebagai subjek wajib lulus lisan dan tulisan.

Hanya sekolah ugama, tahfiz dan pondok Islam tajaan kerajaan dibenarkan kerana itu adalah hak di bawah perlembagaan keistimewaan Melayu dan Islam.

Tempat ibadat dibenarkan tetapi masih terhad dan kawalan kerajaan dari segi kedudukan dan jumlah, bukannya secara ceroboh dan bebas tempat.

MALAM INI

 Assalamualaikum dan Salam Sejahtera


Terimakasih kerana mendaftar untuk program Evolusi Kewangan - Urus Cukai Sempurna Zakat

Jumpa anda semua malam ini.


 Zoom Room akan dibuka seawal 8.45pm.

10 Hadiah Cabutan Bertuah menunggu anda.


Evolusi Kewangan - Tax and Zakat

Zoom Webinar

Tarikh : Jumaat  26.11.21 ( hari ini )

Masa : 9pm (zoom room akan dibuka  seawal 8.45pm)


 Zoom link :

👇👇👇

https://us06web.zoom.us/j/85364387361?pwd=ZHlubGhaSjVBMU9WOUorNHFwRTIxQT09

https://us06web.zoom.us/j/85364387361?

https://us06web.zoom.us/j/85364387361?



Meeting ID : 85364387361

Passcode : EVO123


#EvolusiKewangan #BNIFokus

Thursday, November 25, 2021

SIAPA PM MALAYSIA? HARGA BARANG MAKIN MELAMBONG?

Siapa PM Thailand.. aku langsung Tak boleh ingat Tak boleh Teka pun 

Siapa PM Laos, Vietnam, kemboja.. sama juga Tak tau 

Siapa PM Myanmar? Tentera, ITU Saja jawapan aku.. 

Siapa PM Indonesia...dengan bangga aku sebut Jokowi..

Siapa PM Filipina..aku tahu tapi susah nak sebut nama dia... 

Siapa PM Singapura... Goh choke tong..eh salah...anak lee Kuan yew 

Kalau UOLLS bukan orang Malaysia, boleh ingat ke siapa PM Malaysia?

Kalaupun UOLLS orang Malaysia...boleh ingat siapa Menteri Perdagangan Dalam Negara? Siapa Menteri Pembangunan Luar Bandar? Siapa Menteri Kerjaraya? 

Itulah standard Kita sekarang, yang tidak pernah alami last 15 years.

Sebab ITU jika di luar negara, bila sebut Kita dari  Malaysia..mereka akan terus refer nama PM Kita pada Masa ITU..

Sekarang?

Kalau sekarang ada yang sebut saya dari indon.. Kita sudah no play play..mereka lebih maju sekarang kerana Kita akan sebut JOKOWI  sebagai rujukan.


.....


*KETAHUI BUTIRAN ZAKAT EMAS DAN PERCUKAIAN* - Pencerahan Dari Wakil Amil Zakat Selangor


Date of Program : Friday , 26 Nov 2021

Time : 9pm

Venue : Zoom Webinar 

Yuran  : Gratis  - *Percuma - Sponsored* 

INTRODUCER: QM CONSULTANT


Book your seat here :

https://bit.ly/MyEvolusiKewangan

https://bit.ly/MyEvolusiKewangan

https://bit.ly/MyEvolusiKewangan




ANDA SEORANG USAHAWAN YANG MAHU KEMBANGKAN PERNIAGAAN (?)


Jika anda seorang ahli perniagaan dalam apa juga bentuk dan sedang tercari prospek, pembeli, rakan kongsi, sumber maklumat dan yang relevan.

Kami boleh menjemput anda sebagai VISITOR untuk melihat rangkaian atau platform bagi membantu perniagaan anda.


Di platform ini terdapat puluhan, ratusan dan ribuan usahawan lain yang bersedia, berpotensi untuk menjadi pelanggan, rakan kongsi atau memberi kerjasama.

Contoh jika anda seorang pembekal bahan binaan tentulah mencari kontraktor binaan, pemaju perumahan, transportation, agen dan sebagainya dan mungkin juga mencari kilang pengeluar bahan mentah yang lebih berkualiti dan murah.

Peluang peluang seperti  itu ada di platform ini.

Ini adalah international platform Dan local platform (BNI) Yang sudah lama bertapak di Malaysia dengan ribuan keahlian.

Jika berminat boleh wassap dan klik di sini

Zoom meeting untuk memberi peluang kepada anda untuk melihat perjalanan platform ini dan selepas itu jika berminat boleh mohon keahlian yang akan ditapis oleh panel jawatankuasa.




Wednesday, November 24, 2021

KENAPA NAJIB MASIH TAK FAHAM ATAU BUAT BUAT TAK FAHAM

Tiada sesiapa pun sebok sangat nak pertikai apa yang kerajaan negeri atau kerajaan pusat akan tawarkan kepada MB, Menteri atau PM yang bersara... Selagi layak dan kalau sesama mereka sudah bersetuju apa daya rakyat untuk bantah atau halang.

Berbeza kepada mantan PM tidak kira siapa namanya jika sedang didakwa dan ada kes yang sudah disabit dan dihukum tentulah kelayakan itu perlu sekurang kurangnya ditangguh hingga selesai.

Kenapa selepas didedahkan, baru najib terburu buru nak tolak (?) Kenapa tidak sebelum atau kenapa tidak pertahankan tanpa perlu tuding?

Selepas berak tengah jalan kantoi.....mula dakwa dakwi orang itu ini pun berak tengah jalan juga? Krisis identiti?

Bagi mantan PM yang terbabit tak perlulah tunjuk jari kepada mantan PM, mantan MB atau mantan Menteri yang lain kerana realiti situasi mereka berbeza dengannya.

Selepas bersih, aku cadangkan kurniaan kepada najib dua kali ganda dari apa yang dipohonnya...kalau boleh lebih dari mantan PM terdahulu, selepas bersih, di dunia jasanya dikira paling besar.


Najib Razak today claimed that the Kedah government during his tenure as prime minister had offered 34 acres of coastal land in Langkawi for RM3,200 annually to Dr Mahathir Mohamad, in a response to his former mentor’s attack over revelations of a request for free property from the government worth RM100 million.

Najib said the offer was made in 2014 when the Kedah administration was led by Mukhriz Mahathir.

“When this offer of land in Langkawi was made, your son was the Kedah MB. True?” the former prime minister said in a Facebook post.

Najib also claimed that Mahathir’s son had been given 2,471 acres of timber land, adding that he would expose more such land deals.

Earlier, Mahathir in a blog post said Malaysia had become a laughing stock over the way it treats Najib despite his conviction for financial crimes.

He was referring to the government’s move to approve a RM100 million property gift following a request by Najib who invoked the Members of Parliament (Remuneration) Act, under which former prime ministers are given several housing allowance options.

Najib had defended himself by saying that the allowances were introduced by Mahathir himself.

Mahathir today said the move was not to shower luxuries on former leaders, adding that he himself had bought a piece of land in Putrajaya for which he is servicing annual property taxes.

Najib in his post questioned Mahathir for details on the Putrajaya land.

“How big is it and how much did you pay for it?” he asked.

He also repeated his claim that he had only exercised his rights by opting for one of three locations offered by the government.

“What did I get after nine years of serving as PM and growing the value of the country’s reserves from RM800 billion to RM2 trillion?” asked Najib, who is fighting a conviction and a 12-year jail sentence for corruption.



sedikit info najib secara peribadi selain dari info terkini - video di youtube itu masih ujud


THE POWER OF ZAKAT

 Jom Sucikan Harta - Pencerahan Dari Wakil Amil Zakat Selangor

EVOLUSI BAYAR CUKAI URUS ZAKAT

Date of Program : Friday , 26 Nov 2021

Time : 9.00 malam

Venue : Zoom Webinar 

Yuran  : Gratis  - Percuma - Sponsored 

INTRODUCER: KLUANGDIAMOND


Book your seat here :

https://bit.ly/MyEvolusiKewangan

https://bit.ly/MyEvolusiKewangan

https://bit.ly/MyEvolusiKewangan






PERJALANAN SEORANG PENDAKWAH BERDEPAN DENGAN JABATAN UGAMA

Pengalaman berdepan dengan pejabat agama bukanlah sesuatu yang  indah.. meliputi perbagai perkara..... asnaf, mualaf, nikah kahwin, kes perceraian dan sebagainya..bukan setahun, ada yang sepuluh tahun pun belum selesai, yang terkesan terseksa adalah kaum wanita.

Tidak perlu tunjuk siapa betul siapa salah atau cari punca untuk buat alasan...yang penting. utama dan asas kenapa tidak dipermudahkan, dipercepatkan kerana yang boleh disesuaikan atau sedikit perubahan adalah sesuatu yang dicipta manusia...bersifat sementara dan tidak sempurna (akta dan peraturan)..

Jabatan ugama mana? tepuk dada tanya hati...masing msing ada pengalaman di tempat sendiri, daerah, negeri dan negara mana? takut tak cukup ruang komen untuk mengisi luahan anda.



ini secebis kisah


MUSTAHIL ANWAR LETAK JAWATAN.....

 

Video player from: Dailymotion (Privacy Policy)

Nak saya letak jawatan, boleh teliti tapi jangan angkuh, kata Anwar

Ketua Pembangkang Anwar Ibrahim sedia meneliti apa-apa pandangan supaya meletak jawatan sebagai Pengerusi Pakatan Harapan (PH) namun menegaskan desakan itu tidak harus dibuat secara angkuh. Laporan Lanjut: https://www.freemalaysiatoday.com/category/bahasa/tempatan/2021/11/23/nak-saya-letak-jawatan-boleh-teliti-tapi-jangan-angkuh-kata-anwar/ Read More: https://www.freemalaysiatoday.com/category/nation/2021/11/23/after-melaka-defeat-anwar-says-he-wont-quit-as-opposition-chief/ Free Malaysia Today is an independent, bi-lingual news portal with a focus on Malaysian

NAJIB HIGH TASTE

https://www.malaymail.com/news/malaysia/2021/11/23/following-najibs-rm100m-property-request-dr-mahathir-says-he-bought-putraja/2023040#.YZ4UDbkKeqY.whatsapp 

Branded and exclusive bukan sesuatu yang asing bagi diri suami Najib.

Tuesday, November 23, 2021

PM10: RAKYAT TAK SABAR - NAJIB JANGAN MINTA TANGGUH

GST dan makan semula kangkong kerana harga sayur naik perlu dilaksana semula..




KUALA LUMPUR, Nov 24 — The Court of Appeal has rejected an application by Datuk Seri Najib Razak to reschedule the decision date for his conviction and sentencing from the SRC International Sdn Bhd corruption trial. 

A notice issued by the Court of Appeal’s Deputy Registrar Mohd Khairi Haron, and sighted by Malay Mail, mentioned how the application to vacate the original December 8 date was denied. 

“Please be informed that your application to postpone the decision date is not allowed. 

“In relation to that, please ensure all parties are present at the Putrajaya Court of Appeal on the date which has been set,” wrote Mohd Khairi. 




ISKANDAR PUTERI: Kerajaan Johor akan membentangkan cadangan prosedur operasi standard (SOP) baharu bagi membolehkan solat jemaah di masjid dan surau negeri ini dilakukan tanpa penjarakan sosial.    J




Jom Sucikan Harta - Pencerahan Dari Wakil Amil Zakat Selangor


Date of Program : Friday , 26 Nov 2021

Time : 9pm

Venue : Zoom Webinar 

Yuran  : Gratis  - Percuma - Sponsored 

INTRODUCER: kluangdiamond

https://bit.ly/MyEvolusiKewangan klik

Book your seat here :

https://bit.ly/MyEvolusiKewangan

https://bit.ly/MyEvolusiKewangan

https://bit.ly/MyEvolusiKewangan










HANYA RM10 BOLEH ELAK ALONG DI MASA HADAPAN

 



DAFTAR DULU SECARA PERCUMA klik


KALAU DARI DULU LAGI MULA SIMPAN EMAS KURANGLAH SIKIT MASALAH DAN BEBANAN, BOLEH MULAKAN SEKARANG TERUTAMA BAGI GENERASI 20AN YANG MULA MAKIN MATANG DAN PUNYA TANGGUNGAN..

KUALA LUMPUR, Nov 24 — Many people in the country aged between 30 and 45 will go bankrupt next year when most of the government aid packages end, according to the Malaysian Association of Borrowers and Consumers Solution (4PM).

Its president Rosland Mohd Arif said when loans, bank moratoriums and withdrawals from Employee Provident Fund (EPF) and the i-Sinar packages come to an end next month, many will resort to borrowing from loan sharks to survive.

“I’m receiving bankruptcy calls everyday nationwide. If 30 calls per day, that’s 900 per month and 10,800 per year.  That’s just me though I haven’t included my officers yet,” he told Utusan Malaysia.  

Yesterday, EPF chairman Tan Sri Ahmad Badri Mohd Zahir cautioned that the majority of its members are now at risk of falling into old-age poverty as Covid-19 related withdrawals have caused insufficient savings to live out a dignified retirement life.

The fact, Ahmad said, is that 48 per cent of EPF members below the age of 55 have critically low EPF savings.

This is a 28 per cent increase in members reaching critically low EPF savings from before the pandemic.

Utusan Malaysia reported Rosland urging the government to intervene and help those in need before they go to loan sharks for help.

“If the government is willing we can be their representative in helping solve these bankruptcy issues by being the mediator so these individuals don’t get cheated by the bank or be threatened by the loan sharks,” he added.

YANG BERUSIA EMAS INGATKANLAH KETURUNAN DAN GENERASI SENDIRI


# Stastik trkini dari 2001 hingga 2021 kenaikan harga emas adalah 790%... jika pada  2021 anda menyimpan emas bernilai RM10 ribu berapakah nilainya sekarang?

Monday, November 22, 2021

SYABAS TAHNIAH PDRM, TERBAIK, TERPUJI

Sudah lama puak ini bermaharaja lela dan membuli di jalanraya terutama di lebuhraya.. sudahlah free toll

Sangat berlagak dan show off.. Tidak menghormati pengguna lain

Port Dickson: Polis menahan dua lelaki yang menjadi pengiring atau marshal konvoi motosikal berkuasa tinggi yang memberhentikan kenderaan awam di persimpangan lampu isyarat Sua Betong di sini, awal pagi tadi.

Ketua Polis Daerah Port Dickson, Superintendan Aidi Sham Mohamed berkata, dua lelaki berusia 26 dan 27 tahun itu masing-masing bekerja sebagai pembantu firma guaman dan penyelia kilang.

Menurutnya, kedua lelaki itu ditahan pada 12.30 tengah malam dan 2.45 pagi tadi di rumah mereka di kawasan Port Dickson dan Springhill, Lukut.

"Turut dirampas dua motosikal jenis Kawasaki GTR 1400 dan Kawasaki Z800, topi keledar, pakaian dan kasut yang digunakan mereka ketika menahan kenderaan awam.

"Kedua-dua lelaki berkenaan ditahan di Balai Trafik Ibu Pejabat Polis Daerah (IPD) Port Dickson untuk siasatan lanjut," katanya dalam satu kenyataan media di sini tadi.

Katanya, polis dalam usaha mengesan empat lagi individu yang bertindak sebagai marshal.

"Orang ramai yang mempunyai maklumat diminta menyalurkan kepada polis bagi membantu siasatan.

"Polis juga berharap marshal itu menyerah diri bagi memudahkan siasatan lanjut," katanya.

Polis mengesan individu terbabit selepas rakaman video berdurasi satu minit 10 saat tular di laman sosial yang menunjukkan aksi marshal mengawal dan memberhentikan kenderaan awam di persimpangan lampu isyarat Sua Betong pada 20 November lalu.

Mereka bertindak demikian dipercayai bertujuan memberi laluan kepada konvoi penunggang motosikal berkuasa tinggi yang bergerak melepasi lampu isyarat merah.

Konvoi motosikal berkuasa besar itu bergerak dari Lebuhraya Seremban - Port Dickson (SPDH) menghala masuk melalui lampu isyarat Sua Betong ke Bulatan Sunggala, Telok Kemang.


https://www.hmetro.com.my/mutakhir/2021/11/779841/polis-cari-marshal-berlagak-polis-trafik-metrotv



INFLASI MAKIN MEMBURUK

 https://www.youtube.com/watch?v=nvIecOOIi1o


https://www.kitco.com/news/2021-11-22/Gold-price-technical-analysis-Support-level-in-focus.html 




Jom dengar video ni.. very good info tentang pelaburan emas yang kita buat sekarang ini.. dijangkakan dalAm masa terdekat, harga emas akan kembali naik tinggi sebab masalah inflation skrg memang semakin memburuk.. just a matter of time sahaja.. 


Masa harga murah ni, jangan lupa ambik peluang ye.. insyaallah memang tak rugi kita menyimpan dalam emas.. lagi lama simpan, lagi bagus dan kumayan 


Klik daftar percuma



BELANJA HANGUS SEKARANG, AKAN DAPAT SEMULA > 100% 5 TAHUN LAGI

 



PH WITH OR WITHOUT MAHATHIR/BERSATU TAK AKAN BANGKIT SEMULA

Kecuali Anwar berundur dan digantikan Rafizi dan Nurul, muka lain Tak laku.

Bagi Mat Sabu kekalahan PH kerana hilang undi BERSATU menunjukan mereka dulu menang PRU14 atas faktor Mahathir/BERSATU tetapi perlu  diingat selepas itu semasa BERSATU/Mahathir bersama mereka pun..lima PRK tewas dengan teruk.

Anwar juga tidak mampu lakukan kali ini dan perlu memberi laluan kepada Rafizi dan Nurul.

WAWASAN pula salahkan MoU ysang ditandatangan PH sebagai faktor kekalahan mereka, PH sudah akur pada Ismail sejak awal lagi.

DAP bermasalah bukan masalah orang Melayu, semua kerusi majoriti kaum cina kekal pada MCA atau DAP 

Parti² lain seperti PUTERA, PEJUANG, BERSATU tidak punya peluang di PRU terutama jika UMNO dan PAS muafakat semula.

APAPUN jika PAS dan BERSATU terus bersama PN di PRU15... Mereka mampu menang banyak kerusi terutama di kubu kuat PAS.

Ahli akar umbi  akan kembali sokong  PAS di PRU15 tanpa pilihan dan tidak lagi bawa sentiment seperti di Melaka (undi umno) kerana mereka mampu jadi parti dominan jika menang dan kerajaan dibentuk.


JOHOR TEROBEK AWAL







MULAKAN DI PERINGKAT USIA 30AN

QUANTUMMETAL(?)

Mukaddimah:

Mulakan dengan simpanan/tabungan/pelaburan di landasan yang betul, sah perundangan dan patuh syariah, toiyibban dan keberkatan..


Mulakan di peringkat usia 30an hingga ke usia emas bagi memastikan simpanan yang anda ada hari ini terus berkembang/tambah nilai.


Harga emas purata kenaikan setahun dalam 15% hingga 30% dan sejarah menunjukan dari 2001 huingga 2020 kenaikannya ialah 600%


Puratanya anda simpan emas hari ini (November 2021) bernilai RM10,000.00 maka pada tahun 2026 (November) nilai emas tersebut adalah RM20,000.00


Paling menarik, bermula dari saat anda simpan, bila-bila masa boleh keluarkan semula atas keperluan.


Melalui sistem gadaian juga, anda boleh dapat 85% untuk belanja hangus atau modal pusingan perniagaan tanpa perlu fikir membayar semula dalam masa terdekat? tiada had tempoh? tiada lelongan? dan hanya 3.5% setahun upah simpan!!!! termurah.


Bagaimana pula dengan pelaburan (?) / Gold Asset Enhancement (?) BELI 4 GRAM DAPAT 40GRAM (???)


Quantunmmetal yang di asaskan pada 2012 beribupejabat di pulau pinang berdaftar dengan Suruhanjaya Syarikat Malaysia  pembeli, penjual, pengedar emas berkolobrasi dengan beberapa bank tempatan, koperasi malaysia dan asia dan arrahnu.


Hanya pada 2019 membuka peluang dan pasaran ini kepada masyarakat awam/individu/publik. 


Maklumat lanjut www.quantumnrich.com WWW.QUANTUMNRICH.COM boleh daftar secara percuma - admin akan hubungi

OPERASI DI INDONESIA


BbUtk pasaran QM Indonesia

QUANTUMMETAL INDONESIA

1. FPX Online banking BELUM SEDIA

2. Physical bullion withdrawal BELUM SEDIA

3. Pajak GCA SUDAH SEDIA melalui webwallet https://qms.quantummetal.com. QM INDONESIA akan deposit tunai ke bank acc client di antara 1-5 hari (Sama seperti aturan di Malaysia)

4. Pembelian emas simpanan GSA dan emas pelaburan GAE adalah melalui cash deposit machine (CDM/ONLINE TRANSFER) ke acc bank QM Indonesia 👇🏼👇🏼👇🏼


Ac Name QUANTUM METAL

Bank Rakyat Indonesia 

Account Number: 116701000274305 

Bank Address 

Gedung Manggala Wanabakti, Jl. Gatot Subroto, Tanah Abang,  

Jakartar Selatan DKI Jakarta, Indonesia 10270 

Tel: (021) - 57902931


Selesai deposit bank in, mohon whatappskan kepada saya butiran2 berikut dan disertakan bank transfer slip 👇🏼👇🏼👇🏼

NAMA 

EMAIL

HP NO

UNIT GAE


alamat office QM di Jakarta 👇🏼👇🏼👇🏼

QM  Indonesia Office Address :

The Plaza Office Tower, Level 7, Jl. M.H. Thamrin Kav 28-30, RT.9/RW.5, Gondangdia, Jakarta, Kota Jakarta Pusat, Daerah Khusus Ibukota Jakarta 10350


Jom perkenalkan QM kepada kenalan2 anda di Indonesia 🇮🇩  utk sertai QM di bawah rangkaian anda. Semoga bermanfaat 


Maklumat lanjut Wassap saya


Sunday, November 21, 2021

CARA FIKIR

CARA FIKIR SIMPANAN


Kalau beli EMAS dan terus fikir nak jual semula, itu cara fikir yang salah bagi penyimpan EMAS.

Sebab penyimpan EMAS mesti ada gaya pemikiran ini ;

1) Apa matlamat simpan EMAS? ( Target)

2) Berapa banyak Gram nak simpan?(Jumlah)

3) Nak simpan sampai bila? (Masa)


Ramai yang dah berjaya sebab berfikir begini. 

Ramai yang gagal pula sebab sebelum beli dah fikir nak jual semula.


Sama macam beli rumah, kereta, tanah. Takkan kita beli hari ini esok terus fikir nak jual kan? 😉

Jommm mulakan TABUNGAN EMAS PERTAMA hari ini 

Turun dan naik emas itu biasa.Yang luarbiasanya bila kita terus konsisten simpanan emas untuk capai matlamat.

www.quantumnrich.com dan Daftar percuma









BERSATU MASIH ADA PENGARUH DI MELAKA WALAUPUN MUHYIDDIN BUKAN LAGI PM



 



Gambaran awal seolah UMNO akan pastikan semua calon BERSATU hilang deposit.. BERSATU tiada jentera gerak pilihanraya dan rakyat tolak BERSATU,



Nyata ia masih menapak di Melaka.


SEREMBAN - Pilihan Raya Umum Ke-15 (PRU15) wajar diadakan dalam masa terdekat dengan mengambil kira sentimen rakyat ketika ini yang dilihat memihak kepada Barisan Nasional (BN) telah dimaklumkan kepada Perdana Menteri, Datuk Seri Ismail Sabri Yaakob.


Timbalan Pengerusi Barisan Nasional (BN), Datuk Seri Mohamad Hasan berkata, beliau menyuarakan pandangan itu kepada Perdana Menteri pada Sabtu selepas sahaja BN memenangi Pilihan Raya Negeri (PRN) Melaka.


"Saya cakap dengan beliau (Perdana Menteri) semalam (Sabtu), kita perlu pertimbangkan untuk segerakan pilihan raya umum. Suka atau tidak, PRU bulan Julai, sebab perjanjian persefahaman kerajaan dan pembangkang sampai bulan Julai. Dinamik politik tidak statik dan boleh berubah setiap hari. Jadi, terpulang kepada BN dan UMNO untuk membuat ulang kaji mengenai apa yang terbaik boleh dilakukan. Sama ada perlu untuk PRU15 diadakan dalam waktu terdekat atau tunggu sehingga habis penggal mesti difikirkan secara mendalam.


"Namun jika tanya saya, saya mahu PRU15 diadakan esok. 'The feel good factor' (faktor baik) ada di sini (PRN Melaka) kerana masih lagi segar dengan kemenangan dan mandat yang diberi oleh rakyat," katanya dalam sidang akhbar selepas merasmikan Persidangan Agung Kebangsaan Persatuan Solidariti Nasional (Persona) Kali Ke-6 Sesi 2020 di sini, pada Ahad.


Sementara itu, mengenai kemenangan BN di PRN Melaka, Mohamad yang juga dikenali sebagai Tok Mat berkata, ia merupakan keputusan daripada rakyat Melaka yang jelas memberikan isyarat bahawa mereka mahukan kerajaan yang stabil, kesejahteraan, kemakmuran kepada negara dan negeri.


"Itu isyarat yang boleh saya baca. Syukur di atas kemenangan tersebut tetapi ini satu amanah yang besar diberikan kepada BN agar kerajaan negeri Melaka yang baharu ini mengurus tadbir Melaka dengan baik kerana ia harapan orang (rakyat).


"Rakyat sudah tertekan dengan berbagai-bagai tekanan seperti keadaan politik tidak menentu, tambahan pula jangkitan Covid-19 yang menyebabkan ramai hilang kerja, hilang pendapatan serta hilang ahli keluarga. Maka, kemenangan yang begitu besar diberikan oleh rakyat Melaka itu perlu diterjemahkan kepada tanggungjawab dan amanah yang besar kepada kami (BN)," katanya.



Artikel Penuh : https://www.sinarharian.com.my/article/173701/BERITA/Politik/Sudah-beritahu-PM-adakan-PRU15-dalam-masa-terdekat-Tok-Mat?utm_source=izooto&utm_medium=push_notifications&utm_campaign=Sudah beritahu PM adakan PRU15 dalam masa terdekat: Tok Mat

© 2018 Hakcipta Terpelihara Kumpulan Karangkraf

SASARAN DUA JUTA RM SEBELUM 1/1/2022

Hari ini 21/11/21 dan 22/11/21 sebelum jam 12.00 malam bagi mereka yang mendafar percuma akan layak menerima 0.004 gram emas 999.9...

Daftar di sini > www.quantumnrich.com anda akan menerima message/sms kemasukan 0.04 gram

Promosi ini adalah sempena buniness volume yang sudah mencapai RM1.5 juta dalam tempoh 8 bulan dengan keahlian mencapai dua ribu orang dan sasaran seterusnya adalah RM0.5 juta sebelum 1/1/2022


INFO SEBAGAI PANDUAN



Saturday, November 20, 2021

RASA KELEGAAN

Dalam politik yang untung pastinya orang politik terutama pemimpin terutama yang pegang jawatan terutama yang PALING berjawatan tinggi terutama yang PALING banyak kuasa.


Diikuti dengan mereka yang berstatus, Kroni, proxy, berkedudukan, bangsawan dan berwang.


Samada suatu hari mereka jatuh atau sakit atau dipenjara atau mati, waris atau keluarga yang mereka tinggalkan tidak papa kedana atau miskin.


PALING sukar pun, mereka bergaduh merebut harta juta dan billions...

Bagaimanapun ada juga jutawan yang masih di kelilingi hutang, dikelilingi musuh, puluhan kes mahkamah, bersembunyi perlarian dan enggan undur jawatan demi mempertahan kuasa.


Yang ada risiko rugi adalah rakyat terutama yang miskin dan malas.

Yang miskin tetapi terus berusaha akan berjaya juga akhirnya.


Yang  best, tidak Kira samada anda kaya atau miskin adalah mereka yang menikmati  kebebasan kewangan, kebebasan hutang, kebebasan Masa dan dan PALING best paling melengkapkan adalah sentiasa syukur dan rasa kecukupan.


Anda boleh rasa KELEGAAN di sini sebagai satu usaha.


Saya sudah hampir kepada satu kecukupan yang cukup sederhana.




Analisa semasa menunjukan 66% ke arah kenaikan harga dan perlu bersedia 34% keberangkalian turun. Di QM..kosong kerugian jika teruskan holding power...no margin call, itulah kelebihan trade di QM



SRI RAM YANG SANGAT DITAKUTI

  Muhyiddin dedahkan....