Tuesday, March 17, 2009

UMNO - suci dan bersih - gunakan tanpa was was...


Keputusan Jawatankuasa Disiplin UMNO macam jawatankuasa pengawas sekolah jer keputusannya..
Ada pulak boleh maap maap..

Kepada penyamun tak digantung keahlian tapi anak buah jadi machai kena gantung keahlian..




Sekarang dah boleh bangga, UMNO suci dan bersih dari politik wang... Gunakan tanpa was was.

Konspirasi - adik Anwar bersuara..

Khairy: I respect the committee's decisionIn an immediate reaction Khairy said that he respected the decision of the committee although "I am innocent"."The important thing is that I have been just warned and I am allowed to contest. I am still going to contest," he told Malaysiakini when contacted.

He said that there was an agenda to stop him from contesting for the Umno Youth chief post."I know there is an agenda but I don't know bywhom and why they are doing this.

I am maintaining my innocence," he added.He said that he had presented his case to the committee and fully respected the decision.

Dulu Isa Samad Kena gantung - Kenapa Ali Rustam tidak..

Sejarah berulang...

"When Agus Salim asked Isa Samad, about money politics, the answer by Isa Samad was very telling.
As far as I am concerned there's no more money politics. That's why I was the only one caught out"

Kali ini giliran ikan besar, Ali Rustam dipersalahkan dan dihalang dari bertanding tetapi tidak digantung keahlian seperti Isa Samad.

Jawatankuasa disiplin lebih berkompromi dan memaafkan Ali Rustam berbanding dengan Isa Samad - sedangkan pada masa ini, UMNO sedang diperhatikan oleh seluruh dunia untuk melihat perubahan dalam penghapusan politik wang - nampaknya ia tidak berganjak malah terus mengundur ke belakang dengan keputusan yang dibuat oleh Jawatankuasa Disiplin hari ini.

Dengan penghukuman ke atas Ali Rustam, UMNO seolah oleh mengajak kita untuk menyatakan politik wang dalam UMNO sudah dihapuskan.

Alangkah jijiknya !!!

Saturday, March 14, 2009

Rumah Agam Saya..


Bernilai $65juta dengan pintu kalis peluru dan kolam mandi bersadur emas..pemiliknya ialah..

Thursday, March 5, 2009

Jawapan Pemimpin Politik

Suatu hari, Imam Al-Ghazali berkumpul dengan Pemimpin Politik lalu beliau bertanya (Teka Teki ) :

Imam Ghazali = “Apakah yang paling dekat dengan diri kita di dunia ini?”
Hadi Awang = “Orang tua”
Anwar Ibrahim = “Guru”
KJ = “Teman”
Pak Lah = “Kaum kerabat”

Imam Ghazali = “Semua jawapan itu benar. Tetapi yang paling dekat dengan kita ialah MATI. Sebab itu janji Allah bahawa setiap yang bernyawa pasti akan mati (Surah Ali-Imran :185).”

Imam Ghazali = “Apa yang paling jauh dari kita di dunia ini ?”
Lim Kit Siang = ” Negeri Cina “
Nik Aziz = ” Bulan “
Lim Eng Guan = ” Matahari “
Karpal Singh = ” Bintang-bintang “

Iman Ghazali = ” Semua jawaban itu benar. Tetapi yang paling benar adalah MASA LALU. Bagaimanapun kita, apapun kenderaan kita, tetap kita tidak akan dapat kembali ke masa yang lalu. Oleh sebab itu kita harus menjaga hari ini, hari esok dan hari-hari yang akan datang dengan perbuatan yang sesuai dengan ajaran Agama”.

Iman Ghazali = ” Apa yang paling besar di dunia ini ?”
Khir Toyo = ” Gunung “
Nizar = ” Matahari “
Ali Rustam = ” Bumi “

Imam Ghazali = ” Semua jawaban itu benar, tapi yang besar sekali adalah HAWA NAFSU (Surah Al A’raf: 179). Maka kita harus hati-hati dengan nafsu kita, jangan sampai nafsu kita membawa ke neraka.”

IMAM GHAZALI” Apa yang paling berat di dunia? “
Mat Taib = ” Baja “
Dr Zambri = ” Besi “
Muhyiddin = ” Gajah “

Imam Ghazali = ” Semua itu benar, tapi yang paling berat adalah MEMEGANG AMANAH (Surah Al-Azab : 72 ). Tumbuh-tumbuhan, binatang, gunung, dan malaikat semua tidak mampu ketika Allah SWT meminta mereka menjadi khalifah (pemimpin) di dunia ini. Tetapi manusia dengan sombongnya berebut-rebut menyanggupi permintaan Allah SWT sehingga banyak manusia masuk ke neraka kerana gagal memegang amanah.”

Ghazali = ” Apa yang paling ringan di dunia ini ?”
Najib = ” Kapas”
Ku LI = ” Angin ''
Hishamuddin = ” Daun-daun ''

Imam Ghazali = ” Semua jawaban kamu itu benar, tapi yang paling ringan sekali di dunia ini adalah MENINGGALKAN SOLAT. Gara-gara pekerjaan kita atau urusan dunia, kita tinggalkan solat “

Imam Ghazali = ” Apa yang paling tajam sekali di dunia ini?
“Pemimpin Politik dengan serentak menjawab = ” Pedang “

Imam Ghazali = ” Itu benar, tapi yang paling tajam sekali didunia ini adalah LIDAH MANUSIA. Kerana melalui lidah, manusia dengan mudahnya menyakiti hati dan melukai perasaan saudaranya sendiri “

Wednesday, March 4, 2009

Putar2, Putar.. Putar... Kaki Mengayuh..Abang Beca Lim Eng Guan

Satu laporan Bernama - Lim Eng Guan akan bincang dengan lain lain kerajaan negeri Parti pakatan Pembangkang Rakyat (PPP) berhubung garis panduan pengistiharan harta di kalangan EXCO.

Inilah contoh terbaik putarbelit kerana pada masa Lim Eng Guan anak kepada Lim Kit Sia L menjadi pembangkang berpuluh tahun (sejak dilahirkan) merekalah juga yang melalak dan memperjuangkan supaya kerajaan BeeEnd pada masa itu membuat pengistiharan harta tetapi apabila sampai kena batang hidung sendiri, selepas setahun menjadi kerajaan negeri, banyak pula alasan diberi.

Di Selangor, semasa menjadi pembangkang, melalak Khir Toyo dituduh rasuah dan menyeleweng tetapi setahun menjadi kerajaan negeri, Khir Toyo masih sihat lagi, baru baru ni je didedahkan itupun sebagai serangan balas apabila Khalid sendiri terpalit dengan isu rasuah.

Kepada rakyat, marilah kita perjuangkan sesuatu yang menjadi hak kita, kita tuntut hak kita kepada mana mana kerajaan tidak kira berlabelkan parti apa - kita mahu kerajaan yang adil, bercih, cekap dan amanah untuk rakyat - bukannya adil dan cekap untuk diri mereka , anak menantu mereka atau kroni mereka.

Rakyat mesti bangun dengan berani untuk memperjuangkan hak rakyat yang utama, kita sokong siapa sahaja pemimpin yang berani memperjuangkan kebenaran berdasarkan undang undang serta perlembagaan dan kita pancung mana mana pemimpin yang memperalatkan rakyat, korup, penipu dan perkauman.

Kalau dah hantu, tetap hantu...menyamar pun tetap rakyat kenal..

Sunday, March 1, 2009

Najib Jumpa Anwar.

Anwar pernah dipecat dan terkeluar dari politik Malaysia tetapi kerana politik sudah menjadi darah dagingnya dia kembali semula... berbanding dengan Najib yang berada di persada politik ketika muda dan selesa tetapi getir ketika menjawat jawatan Timbalan Perdana Menteri.

Kegetiran berlaku kerana tingkah laku Anwar yang sentiasa mencari lubang untuk mengaibkan Najib dan getir kerana tingkahlaku Paklah yang flip flop sampai sekarang.

Getir juga kerana terpalit tuduhan yang gagal dinafikan secara sempurna dan kelemahan politik dalam pendekatan dan keputusan lebih lebih lagi gagal menjadi hero rakyat ketika Paklah diambang kebencian dan ditolak rakyat.

Peranan yang gagal inilah dapat disambar oleh Anwar dengan mudah dan menjadi idola kepada penyokong yang marah dan kesal kepada Najib yang sama lembek dengan Paklah.

Anwar tanpa belas dan kasihan terus memburukkan Najib dengan pelbagai konspirasi dan tuduhan liar supaya rakyat benci kepada najib, benci kepada kerajaan dan sekaligus memudahkan laluan Anwar ke puncak kuasa.

Anwar tidak berjaya sepenuhnya memburukkan Mahathir malah Anwar yakin dia akan hilang simpati rakyat jika terus melampau memburukkan Mahathir dan yang lebih penting Anwar tidak mendapat apa apa untung untuk memberi tumpuan dan masa kepada isu Mahathir dan Mahathir pun sudah tidak punya kuasa dan tidak memberi ancaman langsung kepadanya.

Memburukkan Najib dan menjatuhkannya samalah juga menyekat pengaruh Mahathir.

Terpenting, Anwar tahu dia bersalah dan Mahathir benar - dan dia tidak mampu melawan kebenaran.

Anwar tinggal beberapa hari sahaja lagi untuk berada di garisan penamat untuk berkuasa atau akan terus hilang peluang jika Najib berjaya disahkan sebagai Presiden UMNO dan Perdana Menteri Malaysia - sesuatu harus dilakukan, do or die March ini !!!!!!!!!!!!!!

Najib mungkin hanya mengharapkan nasib untuk menyebelahinya kerana jika dalam berperang - Najib sudah hilang daya juang dan askarnya lintang pukang, Generalnya pun tidak sehaluan malah mahu berbunuh bunuhan sedangkan Anwar walaupun ada kepincangan masih mampu merapatkan pakatan walau berbeza fahaman.

Satu cara yang pasti - Najib mesti berjumpa Anwar untuk satu toleransi dan kedamaian untuk keberuntungan Melayu dan Islam dan PAS adalah jambatannya dalam tawaran Kerajaan Perpaduan.

Najib mesti secara terbuka membuat tawaran kepada Anwar untuk berdamai dan mencari jalan satu titik pertemuan dan persefahaman dari kemelut politik yang menjejaskan ekonomi negara.

Najib mesti akui dari segi kematangan dan strategi politik dia ketinggalan jauh dari Anwar tetapi dia akan menang dan mendapat sokongan dan kepercayaan rakyat jika 'ikhlas' dan Anwar akan ditolak dan tewas jika enggan berdamai dengan Najib melalui kesaksian PAS.

Hadi Awang sebagai Perdana Menteri, Najib sebagai Timbalan dan Anwar sebagai Menteri Kanan atau Penasihat Negara dan Nik Aziz sebagai Mursyidul Negara.

Apakah mereka sanggup demi rakyat atau masih mahu bermain politik.