Sunday, November 25, 2012

Nik Aziz / Karpal - standard kain buruk dah..

Nampaknya ad sahaja yang berniat jahat apabila cuba mereka-reka cerita Karpal ingin dijatuhkan gara-gara namanya pernah dicadangkan Tun M sebagai bakal PM selepas PRU13.

Rekaan itu memang betul - standard karpal sama macam nik aziz - memang dah tak logik, orang tak sebut pun nama mereka sebagai PM, sekadar jadi kain buruk, buat lap meja akibat teh kopi yang tertumpah kerana orang berpolitik menepuk meja.


GEORGE TOWN 25 Nov — Pengerusi DAP Karpal Singh berkata dakwaan kononnya terdapat konspirasi untuk menyingkirkan beliau pada pemilihan parti yang akan berlangsung bulan depan hanya satu rekaan semata-mata Beliau berkata dakwaan seumpama itu adalah perkara biasa di dalam politik terutamanya menjelang pilihan raya “Ini adalah perkara kecil dan saya tidak beri maklum balas kepada perkara seperti ini ” katanya pada sidang media di sini hari ini “Tidak ada masalah di dalam parti ini semua rekaan Ini adalah salah satu daripada demokrasi Semua ada hak untuk menyuarakan apa yang diingini “Tiada masalah macam-macam akan berlaku walaupun pilihan raya umum pilihan raya satu parti politik ini biasa Tapi akhirnya apa yang disuarakan oleh wakil-wakil itu yang penting ” Beliau mengulas laporan sebuah portal berita hari ini memetik kenyataan bekas pemimpin parti DAP Tan Tuan Tat yang mendakwa terdapat konspirasi untuk menyingkirkan pemimpin veteran itu pada pemilihan parti itu — Bernama.

Saturday, November 24, 2012

Doa PAS itu hanya permulaan

Apakah UMNO sudah gundah gelana dengan doa k.o pas tu? Kata mereka, yes umno sedang bercelaru, bimbang dan resah. Almaklum doa itu datang dari keluarga ulama yang pergi haji dan umrah atas sponsor.

UMNO kena ingat, doa itu hanya satu permulaan, doa-doa t.k.o akan menyusul malah jangan terkejut jka selepas ini nik aziz akan minta jin syaitan polong hantu raya untuk menakut-nakut dan memusnahkan umno.

Semuanya, kerana pas sangat terdesak !!! Kekecewaan mereka (diikat tangan dan kaki, diplaster mulut) oleh sekutu mereka di pakatan haram diluahkan kepada UMNO.

Sementara kita menunggu saat dan ketika anwar 'meratap' dengan sumpah laknat saiful kini pas pula join untuk 'meratap' doa yang berbalik kepada mereka.

Mahathir masih sihat, perut Najib masih ok..

Thursday, November 8, 2012

mb mana tu? ponteng mesyuarat..

keuzuran dan masalah kesihatan adalah alasan terbaik tuntutan masa dan keadaan semulajadi sebagai sebab untuk melepaskan amanah dan kepentingan rakyat yg tidak mampu dipikul dan dilaksanakan lantaran fizikal yg lemah dan otak makin berkarat.

tetapi kalau keuzuran dan masalah kesihatan dijadikan alasan untuk berehat panjang, ponteng mesyuarat, makan gaji buto maka jadilah ketua negeri yang paling keparat.

siapa orangnya yg terlintas di fikiran pembaca? memang betullah tu, itulah manusianya

kalau ada kelemahan dan kelebihan itulah manusia namanya tapi kalau rasa betul dan baik sahaja itu tunggul namanya.

Friday, November 2, 2012

Najib pening kepala - MCA tak buat kerja..MIC hilang

Mesyuarat Khas Bilik Gerakan di salah satu cawangan di Negeri Johor baru tamat sebentar tadi.
Rumusan:
MCA tak buat kerja - Bilik Gerakan MCA bendera pun belum pasang. yang datang mesyuarat dihantarnya Bendahari.
MIC terus hilang, badan tak nampak bayang lagilah tak nampak
PPP: tiga ke empat 'P" sebenarnya? agak committed. Ketua Cawangan dan Setiausaha hadir dan bermesyuarat dengan penuh minat.
Gerakan: Tak Gerak Tak Makan - Gerakan di Johor memang macam kereta lembu a/l siput babi.

Yang nak kena cover semua, nak kena pulun buat kerja untuk semua komponen BN adalah UMNO.

Kalaulah ini hakikatnya: Memang semua kawasan yang ditandingi oleh komponen BN akan bungkus manakala kawasan yang UMNO bertanding jika berharap kepada undi cina juga akan bungkus.

Difahamkan tidak lebih 30% undi kaum cina kepada BN, selebihnya pembangkang.

Tambahan jumlah pengundi berdaftar di antara April 2012 hingga Ogos 2012 pula peningkatan 80% dari kaum cina muda, 15% Melayu dan 5%^ lain-lain.

Najib sedang pening kepala !!!

Tuesday, October 30, 2012

Umum Awal YB yang akan digugurkan..mulakan dengan Rais

Adalah lebih baik semua parti politik yang bertanding dalam PRU13 mengumumkan YB mereka yang akan gugur di PRU13 kelak..Ini membolehkan rakyat melihat samada parti2 politik yang bakal bertanding mampu melakukan perubahan besar dengan menggugurkan 'tunggul, kayu mati dan beruk' yang tidak berfungsi.

BN sendiri mempunyai kelebihan jika pengumuman ini dibuat kerana rakyat ingin melihat 'reformasi politik'. Jika Najib berani melakukan suatu perubahan besar calon expired gugur bererti akan bertambah muka baru, muda yang berpotensi.

Berusia 60 tahun ke atas sudah di anggap layak digugurkan terutama yang melebihi dua penggal. Beranikah Najib gugurkan Rais Yatim? Nazri Aziz? Kekalkan KJ, Mukhriz ! dan buat kejutan dengan gugurkan Hishamuddin ??!!

Apakah nama-nama seperti Lim Kit Siang, Nik Aziz, Karpal mampu digugurkan oleh Pakatan. Bukankah mereka lebih menjadi 'pengacau' dari menyumbang kebaikan kepada negara !!!

YB yang digugurkan boleh memilih untuk terus setia dengan parti atau keluar dari parti supaya perhitungan di PRU13 kelak lebih aman dari sabotaj di hari penamaan calon.

Friday, October 26, 2012

masalahnya...maza tak baca blog aku

aku harap maza baca blog aku ni.... kahkahkah

dari maza berbalik kpd kenyataannya ,ulama umno hanyut.....

ada betulnya, tapi boleh agaknya maza perincikan siapa siapa agaknya ulama umno yg dimaksudkan,apakah mufti2 negeri antaranya...kalau benar bagaimana pula mufti di negeri pembangkang? lagipun mufti dilantik sultan, apakah maza maksudkan sultan pun sokong umno? bagaimana sultan di negeri pembangkang...
dan kalau mufti dikira ulama bagaimana dng bekas mufti? apakah mereka kekal ulama atau mantan ulama?

definasi ulama dan siapa ulama harus diperjelaskan sebelum buat tuduhan umum

bagaimana ulama dalam pas, kalau nikaziz di anggap ulama, bagaimana dng kredibilitinya yg sering bermulut celupar dan tidak menunaikan janji...amanahnya sebagai mb sejauh mana rakyat kelantan terpelihara dengan isu air karat, pembohongan royalti dan hudud yang tidak dilaksanakan...

kalau ulama umno hanyut, ulama pas apa....

yg terbaik, maza elok tidak gelar ulama atau sesiapa kerana maza sendiri tidak cukup sempurna. kalau sesama ulama saling tuduh menuduh, kami yg jahil siapa nak pimpin? nik guan eng !

Thursday, October 25, 2012

dah 81, apa lagi dia nak

pertama munafik, janji nak letak jawatan selepas mahathir letak jawatan, tak tunaikan sampai sekarang

nak kekal bertanding, bererti nak kekal mb, penyakit susah nak lepaskan kerusi, penyakit gila dan kejar dunia, pangkat dan jawatan


nak bertanding atas alasan parti suruh, nak letak jawatan parti tak terima, punyanya lidah pendek, punya nya hati bebal, politik ikut ikut, jadi ulamak terompah, boleh diseret kesana kemari

ada pecacai pula kata jadi mb tak perlu buat kerja, duduk dan rehat, keluar masuk hospital, jadi penasihat, jadi boneka, jadi burung kakak tua, makan gaji buta tak haram, duduk dlm kereta besar zuhud sokmo, elaun mb belanja demonstrasi haram, senyap2 pi haji umrah sponsor

terbaru, tak pernah serius nak laksanakan hudud di negeri yg dikuasai, dah banyak kali kena tegur dalam mesyuarat, akar umbi penyokong, pemimpin yg tak tuli dah sedar, kebenaran didedahkan


dah 81 tahun, mulut celupar na'uzubillah, hablum minallah, hablumminannas, masih ada masa ke nak minta ampun dan maaf pada nasha, pada mahathir, pada najib, pada org umno yg difatwa masuk neraka, pada akar umbi, pada rakyat

sampai bila nak tipu diri sendiri