Sunday, November 30, 2014

Blogger mana makan dua pinggan...

Lanjutan dari teguran Najib ke atas blogger bangang.... satu luahan yang hilang pertimbangan...emosi kerana mungkin tersedar sedang ditubi dibelasah kaw-kaw termasuk blogger upahan mereka sendiri...

Dicadangkan Tuan Preseden siasat dan teliti kot-kot ada blogger makan lebih dari satu pinggan bagi menampung kos sara diri...

Dan lebih penting...Tuan Presiden betulkan diri...blogger bengong atau bangang bukan satu ancaman pun..

Saturday, November 29, 2014

Blogger Che-Det sila ambil perhatian dan Bloggers kalau dah diupah tu buatlah kerja betul-betul...

“Kenapa kita tak salah kan mereka (opposition) kerana semua ini (wrongdoings) ? "Jangan serang kami, serang pembangkang.
"Blogger kita sendiri menyerang kita.
"Friendly fire is not friendly. Bloggers kita ni kerja untuk siapa?
"Pergi lah tembak pembangkang. Itu caranya kita nak menang perang.
"Jangan gaduh sesame kita. Itu kerja tak masuk akal."

Friday, November 28, 2014

Kejayaan Menyelamatkan Diri....

Pengkritik hebat ke atas Najib dan UMNO yang menganggap semua itu dan ini tidak betul,
ada saja yang tidak kena, akhirnya terkunci mulut apabila semua tiba-tiba menjadi baik. PAU 2014 menyaksikan Najib dan UMNO tidak ada cacat celanya.

Kj dilihat pejuang Melayu sebenar apabila melahirkan kecewanya kerana ia dicap rasis apabila bercakap soal Melayu.
Najib dilihat 'peka' kepada suara bawahan apabila berikrar mengekal dan meneruskan Akta Hasutan.

Semua mereka rasa selamat dan selesa sesama mereka kali ini...


# Gambar di atas - UMNO ada 7 Pemimpin Tertinggi ( Presiden, Timbalan dan 5 Naib ) - yang selamat tu hanya empat - siapa yang tercicir !!!

Wednesday, November 26, 2014

Siapa yang bercakap bohong...

Gelama senohong ikan duri
Bercakap bohong lama-lama mencuri..


Jika ianya pemimpin, harta dan hak rakyat yang dirompaknya. Perhatikan mereka...

Pemimpin diberi peluang bercakap atas kepimpinan dan pengurusan mereka mentadbir negeri dan negara. 

Negara akan selamat, ianya bermula dengan percakapan, janji dan tindakan mereka yang perlu kita nilai dari sekarang.


Perjuangan Kj

Dalam ucapan aluannya selaku Ketua Pemuda, dalam ribuan isu Melayu dan Islam...salah satunya Kj menunjukkan kemelayuannya dalam perjuangannya memelayukan nama jalan atas nama Sultan-Sultan Melayu yang ditentang hebat DAP.

Kemungkinan isu perjuangannya untuk menarik anak muda dan golongan profesyonal untuk berduyun-duyun masuk umno selaras gesaan Muhyiddin...!!!?

Ucapan Muhyiddin

Ucapan berani dan berapi Muhyiddin Yassin, Timbalan Presiden UMNO, Di Majlis Perasmian Perhimpunan Agung Wanita, Pemuda dan Puteri UMNO merupakan satu penanda PAU kali ini akan penuh patriotik...


Friday, November 21, 2014

Selesai - semua isu Najib dah jawab

Pemerhatian seminggu dua ini termasuk semalam, boleh dikatakan semua perkara yang dibangkitkan oleh Tun Dr Mahathir termasuk yang terbaru isu pendidikan telah dijawab dan dijelaskan oleh kerajaan melalui Menteri dan Najib sendiri.

Penjelasan yang mrmpunyai kewajaran sekurang-kurangnya integriti. Mutakhir Najib melalui peguamnya sudah menghantar surat permulaan undang2 kepada Tony Pua yang dianggap fitnah dan tuduhan melampau ke atas Najib.

Kita juga dipaparkan dengan beberapa keping gambar menunjukkan kemesraan Kj dan Tun...sesuatu yang terkesan walaupun sekadar"kulit" mungkin tetapi sekurang-kurangnya itu situasi yang tidak dijangkakan sebelum ini.

Apakah ini petanda ucapan Mahathir di majlis Perkasa besok sekadar ucapan biasa yang mampu diterima baik oleh PAU 2014..

Atau sesungguhnya Mahathir tetap Mahathir...