Monday, September 14, 2015

Malaysia boleh kaya kalau saman...

Memandangkan banyak penafian dibuat oleh kerajaan bagi pihak Najib berhubung isu 1MDB, Pembunuhan Wanita Monggolia, Status Derma dan yang sewaktu dengannya... kerana kebetulan Najib sebagai PM...

Penafian semata-mata tidak mendatangkan apa-apa nilai ekonomi atau sumber kewangan.

Malah penafian semata-mata bukan sahaja tidak membersihkan apa-apa tetapi menjadi negara, kerajaan dan rakyat Malaysia sudah tidak ada harga diri.

Dalam keadaan ringgit runtuh, kos sara hidup meningkat, pertambahan pengangguran, pelabur meninggalkan negara, reserved luar negara merosot dan ekonomi negara kekurangan sumber adalah wajar kerajaan mengambil tindakan saman untuk menghasilkan sumber kewangan negara...

Mulakan saman ke atas mereka yang menentang kerajaan...
Pemimpin pembangkang...
Dr Mahathir...
Sarawak Report..
AWSJ..
Bank Negara Singapura..
Al Jazera...

Lupakanlah baju merah kerana ia tidak membantu pun menaikan maruah sesiapa jua...

Mamat ini kah yang akan memartarbatkan maruah Melayu (?)

45 comments:

  1. Mulakan saman??..da bebulan bulan..hausss!!!

    ReplyDelete
    Replies
    1. mana ajib nak saman. dia tak boleh saman punya. takda fakta dan hujah yang kuat.

      mana fakta yang justo ngaku yang ngata 1mdb tak buat salah dan rm2.6 bilion tak masuk ekaun ajib.

      kita kena teruskan minta umno gantikan ajib. klo tak umno/bn klah pru14. tak kisah lah dah lama mintak pun umno belom gantikan dia. kita terus laungkan mintak umno gantikan dia.

      Delete
  2. Kesian Kluangman...Blogger Banggang...

    Tak payah nak promote Mamakkutty Haramjaddah Pengkhianat Mahathir Pukimak Pundekwan cilaka..

    Daah Taak Lakuuu Daah.

    Nengok muka haramjaddah mamakkuty mahathir pon nak keluar kahak hijau...khhhaak ptuiih...

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ini mesti ted manof pukimak nyamar jadi anon!! dasar kucing kurap!! Tahi najib pn sanggup jilat!!

      Delete
    2. Anon 15.00 dengan mengunakan perkataan yang celupar dan mencarut jelas menunjukkan kamu datang dari keturunan yang rosak dan mengaibkan , jelas kamu sudah kalah dengan KD dari segi kebenaran sebab kamu menonjolkan emosi amarah milik syaitan , saya berharap kamu bukan datang dari insan yang beriman kepada allah swt kerana akklah kamu bukan dari golongan orang orang yang beriman tapi kalau kamu seorang muslim insaf dan bertaubat la.

      Delete
    3. Setakat maki, lebih baik kau maki mak bapak sendiri...

      Tak ada hujah dah pecacai ni, rugi le siapa yang suap duit haram masuk mulut dia ni...

      Delete
    4. Anon 2:15 Kejora Lahanat adalah Spesi tak beradab, biadap kpd orang tua dgn bahasa lucah carut pasti dari keturunan keluarga bangsat yg dilahirkan hasil kegelojohan bapanya meredah masuk dalam faraj ibunya tanpa bacaan do'a & memberi salam terlebih dahulu. Ayah Tun Mahathir berketurunan baik malah berprofesi seorang guru Sekolah Inggeris ketika bangsa Melayu waktu itu hidup serba kekurangan serta daif. Tun telah mula berjuang memertabatkan bangsa Melayu pd awal 50an melalui penulisan beliau di Akbar The Straits Times. Ketika itu beliau masih menuntut di King George's Medical College, Spura. Maklumat ini saya perolehi dari Almarhum ayah saya, seorang pesara polis Spura. Menurut ayah lagi Tun sudah dilihat bakat kepimpinannya awal2 lagi & ini diakui oleh The commissioner of Police ketika itu.

      Sementara Najib, paper qualificationnya pun diragui kerana kami orang lama tahu dia tidak tama pengajiannya.

      Delete
    5. 2:15:00 AM tuh jenis yang tak boleh nak di buat apa lagi. cakap camna pun dia mesti hiu juga. jadi, kita teruskan hentam dia kembali. sapa yg nak maki dia, maki. yg lain boleh patahkan apa dia kata. terbalikkan apa dia kata sampai kena ke muka dia.

      Delete
  3. Memang pukimaklah!! Kata bulan 9 harga topup turun! Tapi apa dh jadi? Sabery chik berbuih2 mulut berjanji! Mmg haramjadah!!

    ReplyDelete
  4. Hai KD ,
    Tak payah la nak umpan najib dan kuncu kuncunya untuk cari hasil nak saman , kalau boleh saman dah lama dah mereka saman bukan setakat saman malah hapus terus pun mereka sanggup buat untuk survival , Tony puaka dan Rafizi gay boleh la saman tapi kalau WSJ atau Tun M nak cari naas alamat pendek nafas nanti habis terburai keluar segala cerita skandal mana boleh bro .

    ReplyDelete
    Replies
    1. roslan othman....
      Berdasarkan hujah anda, maka wajarlah si Ajib Gor & Rosmelda ManRakus laki bini dianugerah "Muka Tak Makan Saman". Tahniah kpd mereka dugong sejoli di atas sumbang laku yg terang lagi bersuluh.

      Delete
  5. RBA yg buat kerja fitnah Najib pulak nk disaman..bodoj bahlol balaci Madey
    KD..ko dh tk sembah Allah ke? ko sembah Maddey kutty Keling pulak.? truk benar ketaksuban ko pd Maddeeyy..

    Tahap ketepuan rakyat sudah sampai dgn puak2 rejim maddey nih.. di kala kesedihan tragedi menimpa umat Islam di Makkah belum reda.. rejim Maddey laknatullah terus angkuh dan mahu sungguh jatuhkan Najib tanpa sebab syarak.. senang tuduh najib mcm2 tp Maddey lupa isu atasnya bertimbun2 tidak di jawab diselesaikan

    plg menggerunkan ialah bagaimana dia nak jawab dpn Allah Azza Wajalla nnt pembunuhan beramai2 Melayu Islam Memalu tahun 1989.. tragedi kezaliman rejim pemerintahan Maddey yg sehinggi kini bacul untuk berhadapan dengan realiti sebenar..

    Belum dikira berapa puluh billion salah urus dan salah laku dana negara balik out sana bail out sini..kroni2 besar di suap makan berbillion2 projek gagal seperti PERWAJA Maju Holding, Bakun Dam Ekran, MAS Tajuudin Ramly, MISC-Konsortium Mirzan Kapal

    tolong lah macai Maddey.. jgn tambun dosa utk Maddey sblm balik jumpa Tuhan..sian die..korang tak kesian ke? mane nk jwb hal anak ksygn dia bernama Marina tu.. tak boleh kenal mana Masjid mana Gereja..mana Allah mana jesus.. (nauzubillah...)

    ReplyDelete
    Replies
    1. Macai PENYAPU Tetap Dan Berpencen Ah Jib Gor da start menunjukkan skil PENYAPUnyer..
      Tajuk cam biasa lar.. TDM dan marina.. isi pun cam biasa lar.. maki hamun dan carutan
      Admin tulis ape pun tajuk dan posting.. si PENYAPU ni tetap lar jugak 'berzikir' nama TDM.. kalo.tak .. si PENYAPU ni tak lena tidonya!!.

      Delete
    2. Saya akan PIJAK dan LUDAH muka Tun M kalau saya jumpa dia. Dia memalukan UMNO. Dia bukan manusia tapi ANJING.

      Delete
    3. Huhh??!!.. macai jamal pak tongko .. fuhhh.. kuatnyerrrr..ermm..indah bahasa 'orang orang umno' skrg ni yer.. laaa.. lupa.. mcm mane presiden begitu lah ahli..

      Delete
    4. 258..ngko ni 'wali pemegang kunci syurga ker'??!!..bukan main meletop letop komen sampah ngko..

      Delete
    5. 2:58:00 AM balaci ajib dah memng takda fakta atau hujah lain. dia main kitar semula hujah hujah yg sama. Memali di sebutkan nya. pada hal wang derma uk mangsa di sebat dek mat sabun, kawan baik dia. kita sental aje le muka balaci ajib tuh.

      Delete
    6. Hai pencacai najis 2:58....
      Dosa & iman tidak boleh diwariskan. Rasulullah SAW sendiri tidak dapat membujuk paman2nya (Abu Talib, Abu Lahab) mengimani Islam. Begitu juga anak nabi Nuh, ayah Nabi Ibrahim & isteri nabi Lut. Sins are not inherited, you bloody idiot. Only Christianity believes sins are inherited owing to the teaching of Saul/Paul of Tarsus.

      Delete
  6. Hidup melayu hidup najib hidup umno

    ReplyDelete
    Replies
    1. Hmmm..iyelahhh tuhh.. hiduppp lahh.. najib mmg la hidupppp.. masyyyukk.. mau tak hidupppp!!!..

      Delete
    2. ajib terus sebagai presiden, umno mati

      Delete
  7. Anon 2:58'..
    Bagaimana orang bertanya lebih banyak dosa dari si pelaku...

    ReplyDelete
    Replies
    1. mana yang berdosa si pelaku yang tak buat salah atau fitnah dalam bentuk soalan.. ??

      Delete
    2. Adakah awak.mencuri?
      Adakah itu saolan fitnah?

      Pelaku hanya perlu jawab,yes or no...
      Bukan jawab...saya tidak mencuri untuk diri sendiri...

      Di mahkamah...jawapan itu tidak laku.
      Tidak juga laku kalau kata "konspirasi" atau "dalang"

      Delete
    3. Ini masalah puak madeey ni sbb tk paham bahasa Melayu.. dia paham bahasa keling putar alam
      bila ditanya, bersedialah dijawab atau tidak
      kalau tak jawab pun tak boleh didakwa bersalah sebab itu bukan soalan pendakwaan di Mahkamah.. soalan dr puak2 kedai kopi..

      keduanya bila dh jawab..tp jawapan tu tak ikut skrip Maddey.. mulalah spin.. tak puas hati..dia tanya org org tu jawab..tp dia tak puas hati..dia nk org tu jwb mcm skrip dia..

      ini lah di katakan org sakit mental..atau gila (puak2 Maddey Kutty)

      Delete
  8. Kalau tak buat salah tak payah takut le. Tanyalah banyak mana nak tanyapun. Mest jawab punya dan jwapannya akan sama tak berubah-ubah.

    ReplyDelete
    Replies
    1. jwapannya akan sama tak berubah-ubah sebab tak reti nak jawab. hantar surat loyar, dah dapat jawab pun, senyap. tak berani nak saman, takut nanti kena saman balik, habis malaysia bankrap. najib sebagai pm mewakili malaysia. dia orang mesti tuntut dari malysia sampai malaysia bankrap.

      Delete
  9. Himpunan baju merah selamatkan melayu...
    Umno yg warna merah bawa masuk org china tanpa visa suka hati masuk tanah melayoooo
    Siapa bodoh sebenarnya??

    P/s: x mustahil lg mudah utk pengundi hantu dr kalangan org cerah banding bangla gelap2..
    Sekurangnya blh selamatkn najib utk 1 pengal lg..patotla konfiden semcm sekarang..
    Tp awas...kalo kena tsunami..terbalik najib...terbalik org melayu,tersungkur di tanah sendiri jd tanah besar china kedua!

    ReplyDelete
    Replies
    1. ajib sayang cina, kasi duit berjuta kpd sekolah cina, kasi biasiswa kpd budak2 cina kaum yang terkaya di negara ni dah berpuluh tahun, yang ada mcm mcm persatuan tolong mereka yang tak bernasib baik.

      di kasi nama sayang ah jib gor, tapi di pru13 di kasi tsunami cina. masih lagi membongkok ke belakang nak ambik hati ciba. ha kau, di demokan depa di jalan raya dan di tijak gambor nya. tak sedor jugak lagi.

      kena mintak umno gantikan dia.

      Delete
    2. kenapa putar belit maddey ni mcm sihir?
      Yg membela cina sehingga naik tocang ialah mahaddey
      mahaddey memberikan keistimewaan besar pd Cina sehingga mereka skrg naik lemak sb bkenyang dan kaya raya..

      Najib tak beri peluang cina merasuah seperti dulu..sbb itu cina mengamuk..

      Mahaddey ajar cina jahanamkan melayu dgn wang.. suap rasuah projek lulus.. pantang mahaddey bg cash pd rakyat susah, tp kalau bg wang dan selamatkan anak2nya itu sgt dia utamakan..

      Delete
  10. Saya rajin melayari laman blog tak kiralah geng mana pun. Yang paling menyedihkan saya apabila membaca komen-komen di laman-laman blog sosio-politik adalah betapa kasar dan menjijikkan bahasa yang digunakan terutamanya terhadap orang yang lebih tua dari penulis komen.

    Di mana budi bahasa orang Melayu, di mana maruah dan akhlak seorang Muslim? Muhasabahlah diri dan bawalah beristighfar banya-banyak.

    ReplyDelete
    Replies
    1. takda jalan lain lagi bang, jenis kangjor tuh ada di mana mana. cakap mcm mana pun bukan di peduli mereka. sental saja muka depa. dengan apa cara pun. tak banya sikit terasa mereka. mudah mudahan bertahun. tak keluor lagi, dah lengoh mereka.

      Delete
  11. bro 6.35... bila org tanya dia nk jwb tk bley... so jwpn paling senang maki hamun la... sama la dgn pemimpin yg diagong2 tu...last2 kua la perkataan bangsat...bangang... mmg org mcm ni dilahirkn utk jd apa yg diucapkan nya... nk ckp keturunan sbb ibubapak keturunan baik2...

    ReplyDelete
  12. Aku tak nak cakap lebih cuma aku nak cakap podah laa mamakkuty..

    ReplyDelete
    Replies
    1. .. da tu..tak paya laa cakap..

      Delete
    2. 7:50:00 AM, ko pigi goyang pokok le........tak lama ko penat, ko begayut di situ, tak kena maki di sini.........

      Delete
    3. Jgn buta sejarah, selain pedagang Arab, mamak2 Muslim Malabar juga turut berdakwah mengislamkan bangsa Melayu di kerajaan kesultanan Melaka pd abad 15. Sultan2 ketika itu memanggil bendahara mereka dgn panggilan 'Mamak Patih Bendahara'. Saya lebih rela berketuakan Mamak Muslim dari Melayu Liberal Haramjadah yg sesat lagi menyesatkan.

      Delete
  13. 8:47:00 AM, tu le...dulu tak rajin pigi sekolah...... tak lulus tinggi..... tak dapat kasi fakta dan hujjah yang baguih....... kena tibai dek oang lain tak habih habih...... kan malu muko ko..........baik ko lompat ke gaung di genting highlands.....

    ReplyDelete
  14. Oh ni la majlis yg ISMA buat tu. Betul la cakap Tun tergelak yahudi tgk islam gaduh sama sendiri. Kita pun mmg tak boleh cakap org lain tak islam.
    Tapi lagi luculah bila ramai org islam yg pegi kawan dan dgr nasihat yahudi. Siap pinjam duit lagi. Agama dah tegah jgn pi berjanji dgn yahudi yg pi buat perjanjian dgn diorang buat apa?
    Sebenar yg cakap sunnah syiah tak islam ni Allah sendiri. Pasal Dia mmg turun temurun dari zaman Nabi Adam tak terima pakai amalan mazhab. Kalau tak dari dulu Dia dah letak nama mazhab Adam, mazhab Musa, Mazhab Ibrahim, Mazhab Muhammad. Jadi hari ni bila org tak caya apa dia cakap jadilah kufur, pasal tak bersyukur dgn quran yg dia bagi. Lama2 jadilah kafir.
    Mana tak kafir, mula2 dulu ubah quran bawak ke dunia maju. Ubah hukum2 dan terjemahan. Kemudian bawak pulak masuk quran usmaniah byk2. Last sekali sampai tahap bakar terus banyak2 pasal dah terlebih pandai. Mana tak jatuh kapir. Tak percaya dgn apa Allah cakap.
    Hari ni kau yg mengaku islam ambik kau jerebu sampai. Kesalahan diri korang sendiri yg bakar quran. Tak dibalas satu apa pun melainkan dari perbuatan diri sendiri.

    ReplyDelete
  15. Assalamualaikum KD

    Tu ari sampai tertido aku tunggu jawapan engkau KD....Jadi aku nk jawab balik isu persepsi naik barang..

    Mudah berbicara bg engkau kement perdagangan ..semua tido sembang je tak buat kojo ..betulkan..
    KD tak payah nak kutuk la..kau kojo dulu kan kement Perdagangan baru nak sibok ada fahamm.

    Aku tanya simple je apasal minyak naik 10 sen brg naik? Kau tak jawab? kau jawab kement tak buat kojo..
    Aku tanya balik minyak turun 10 sen knapa brg tak turun kau jawab kement tak kojo?

    KD ..geng kau semua kaki spin tau..cth isu altantuya...ex Polis negara pun dah jawab ttp disebabkan geng kau suka buat persepsi maka otak korang jadi maya..berpusing2 dialam yg engkorang reka sendiri..
    Dalam dunia maya KD sbg hakim..polis negara..ketua peguam Negara dan bermacam2 lagi sedangkan semuanya hanya mimpi ngeri engkorang bukan nya realiti....

    ReplyDelete
    Replies
    1. KD..kalau aku suruh kau baca isu ekonomi berdasarkan pakar2 engkau tolak.bagi engkau cukuplah din penyu jadi rakarnya..itu belum lagi geng2 komen bertaraf PBB..haibat..

      Isu barang naik
      `Ment Baru Perdagangan( UMNO ) -bagi Aku seorang yg faham dunia masa kini...Zaman sekaranag geng2 engkau tak banyak tapi ramai jadi kakai spin..ini masalahnya...

      Bila mana Ment memberi amaran agar turunkan harga barang nilah perang persepsi..knapa? macam aku cakap la ni ringgit jatuh_ni bkn persepsi) maka ment baru kena faham permainan p[eniaga2 geng kau jenis tamak..

      Akhirkata kalau kau kata malaysia ada undang2 apa perlua takut laksanakannya je..aku nak tanya brapa guni kau fitnah Najib..UMNO dan malaysia TETAPI engkau terlepas,,fikirkanlah...

      Kalau kau rasa kau pejuang kebenaran buktikan dgn fakta dan agensi yg bertauliah,,,jgn macam geng2 kau singgah kat kelantan............ beli air tebu dengar sembang 2.6B terus jadi gila........... war2kan seluruh dunia kelantan tolak Najib..gila ke apa ni?????


      Kepada semua kawan2 KD..isu 2,6B dan 1MDB sudah sampai ke penghujungnya..Zaman kegemilangan engkorang hanya bertahan sampa ihujung tahun ini shj....

      Apa nak buat betullah kata peniaga air soya fitnah akan berakhir yg tinggal hanya kebenaran sahaja...

      Di Malaysia siapa kebenaranya? Agensi yg bertauliah...
      PDRM..Bank Negara...AG...SPRM ...Audit Negara...PAC...Parlimen..MT UMNO...

      Kami pendokong Tegar UMNO akan terus mempertahankan agensi bertaulian...kpd geng2 KD tak guna lagi berjuanh kerana perjuanagn batil lagi palsu bakal tersungkur...Walaupun dunia media barat bersama2 kamu kebenaran tetap kebenaran..

      WSJ..SR..Malaysiakini..bakal mampus..la ni AL jazeera plak..

      Delete
    2. bro.. sy dh lama berhadapan dgn juak2 macai mamak keling Mahaddey ini..KD Penyu busuk, celah geegar, outside box mamak kaki adu domba..

      mereka2 ini tak henti serang najib 24jam nonstop
      pelik benar bukan nk selamatkan UMNO tp nk merampas kuasa untuk jadikan UMNO itu tabung temolok mereka yg telah hilang.

      Taukeh2 cina yg rapat dgn Tun sudah beri kata dua.. mereka tak sekenyang dulu

      zaman Tun, naik harga barang secar aautomatik.. tkde bising2..jd rakyat tak boleh berusara zaman itu mana ada tweeter..kalau ada tweeter mampos lah politik mahaddey.. atau pun penjara kamunting tu penuh dgn manusia2 yg ditangkap sbb mengkiritk mamak


      bg juak2 balaci mahadey bukan kebenaran mereka cari..buka tauliah yg mereka percaya tetapi TAMAK dan KHIANAT.. sbb itu mamak keling Maddey tu oleh join BERSHIT.. berilah apa alasan pun itu satu tindakan khianat seorang kunun bekas negarwan

      kenapa zaman dia jd PM demo Reformasi di tentang keras dengan water cannon, ISA, tindakan ganas Polis..? tp zaman ini dia plak yg join support.. kunun 'bersama rakyat'..ptuihh.. sewel punya mahaddey

      so dgn mcm2 perkar atk betul yg cuba diperjuangan oleh group pro mahaddey ini..kita dpt mesti tolak dan selamatkan UMNO dr mengikut telunjuk kaki mahaddey

      kalau ki ajatuhkan Najib kali ini tggulah next PM juga akan jatuh dgn cara yg sama melainkan anak Maddey yg naik..itu sbrnya matlamat Tun Mahathik

      Delete
    3. Tulisan blogger Outsyed the box, Din Turtle, Kluangman & The Scribe cukup berilmiah & berfakta buat pedoman mereka yg ingin menceburi bidang journalism & mass communication....tidak seperti pencacai najis yg luahan penuh dgn caci maki, tak beradab & kebencian hingga terkeluar dari norma2 akal sihat & keimanan.

      Delete