Wednesday, September 23, 2015

PELUANG TERBAIK YANG DILEPASKAN NAJIB

Aidil Adha yang menjelang mengharapkan pengorbanan dari PM tidak kunjung tiba.

Alangkah baiknya kalau Najib berundur sebagai satu pengorbananya kepada rakyat, parti dan negara.
Mungkin tidak ada keyakinan dan kekuatan diri dan lebih mungkin ramai kroni yang menghalangnya.

Alangkah indahnya jika ada ungkapan "Saya berundur untuk terus negara berada dalam keadaan stabil dan membolehkan pengganti saya menumpukan perhatian kepada isu utama, enonomi dan mata wang ringgit yang terus merosot...

Alangklah baiknya jika ada ungkapan " Saya berundur bukan bererti saya kalah atau bersalah dan sekali lagi saya menafikan semua tuduhan tersebut, masa akan membuktikan saya berada di pihak yang benar...

Alangkah asyiknya kalau ada ungkapan.. " Dengan pengunduran saya ini, saya mencabar semua pihak yang membuat tohmahan kepada saya untuk pihak berkuasa menjalankan siasatan dengan telus untuk membersihkan nama saya...

Alangkah hebatnya kalau ada ungkapan " Walaupun tanpa jawatan dan kuasa, saya sekeluarga akan terus tetap setia dan menyumbang bakti kepada parti dan negara...

24 comments:

  1. Begitulah...yg nama manusia pasti takkn puas...selagi boleh samun..kita samun..

    ReplyDelete
  2. Najib tak ambil pot pasal alangkah2 tu.. Dia dan kak mah dah alang2 menyeluk pekasam.. Kalau dia letak jawatan memang confirm masuk jel.

    ReplyDelete
  3. apalah childish you all ni semua... zaman Tun M dan Pak Lah pun macam2 spekulasi... as long there is proper transition in UMNO .. bila2 turun pun akan selamat sejahtera !!! this is political ploy in Malaysia politics ... just enjoy the drama .. everything get to normal soon !!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Yeah, when Najib resigns or asked to do so by UMNO.

      Delete
  4. When Najib berundur, I want him to just go. No need any lengthy statement. Enough saying "Mulai hari ini saya meletakkan jawatan. Terima kasih di atas peluang berkhidmat setakan ini."

    I'm saying so on a Hari Raya showing my utter disgust at him. I'll hold a big thanks giving khenduri when that happens.

    ReplyDelete
  5. Akangkah besar juga pengorbanan blogger ni kakau umumkan penutupan blognya sempena raya korban ini kerana blog ini tekah menyumvang kpd perpecahan orang melayu........ byk citer yg x betul dan citer rekaaan aje.....

    ReplyDelete
    Replies
    1. Jibgor=pondan bugis bangsat

      Delete
    2. Saya sokong GOBLOKger ni korban dan tutup blognya demi Aidil Adha.

      Delete
  6. sebab politik dan tamak kita berlumba lumba cari jalan ke neraka. tak takut balasan Allah.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ruangnya disediakan oleh KD. Suka tak suka, tuan rumah ada saham jugak..

      Delete
  7. Adakah sesuatu yang admin tahu kita tidak tahu?

    ReplyDelete
  8. Aku rasa najib tak pun dibicarakan jadi camna nak kata dia bersalah dan perlu letak jawatan PM? DSAI dah dibicara dan didapati bersalah jadi patutlah dia dihukum tu pun PKR nak lantik jadi PM plak ganjilkan.

    ReplyDelete
  9. Kalau najib letak jawatan , saya halalkan duit yang masuk akaun beliau

    ReplyDelete
  10. DALAM MIMPI JA BANG.......JANGAN HARAP DIA NK CKP CMTU....MANA BOLEH LAYAR SUDAH KEMBANG, SAUH SUDAH DILABUHKAN, SO NGANGA LA KAT LAUT TU TUNGGU KARAM HAHAHA

    ReplyDelete
  11. smpene hari raya korban ni harap DS Najib teruskan perjuangan berjuang melawan kroni2 Tun M.Hidup Dato Sri Najib yg dikasihi!!! Allahuakbar..

    ReplyDelete
    Replies
    1. Perjuangan?.... beri pencerahan apa Yg Najib perjuangkan... ALLAH MAHA MENGETAHUI

      Delete
  12. Ya datuk seri Najib teruskan melamgkaj..langkahlah persis pahlawan.kami tetap dibelakang mu!

    ReplyDelete
  13. Pahlawan silat pulut...
    Bersemuka tak berani..
    Berdebat lari pentas..
    Upah tukang jawab..
    Pandai ugut
    Pandai pecat
    Pandai songlap

    Agak2 le kalau nak sokong pun...

    ReplyDelete
  14. Najib ni pembayang dajjal yg akn kluar kebumi. Kalau manusia islam dibumi malaysia ni tak mahu jugak sedar, maka akan jadilah spt trajedi runtuhan du masjidilharam.
    najib ni patut dihalang oleh mereka yg ada kuasa, tp mereka itu lbh kp membesarkan perot masing2.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Kami majoriti senyap hanya mintak tuduhan2 kpd najib ini dibuktikan. Jika tiada laporan polis yg mampu membawa najib kemuka pengadilan, ia seolah.retorik belaka. Tun M sendiri, bnyk mengemukakan soalan semata. Kerana tidak dijawab dgn baik oleh najib, ia terus dijadikan seolah bahan bukti. Mahkamah bukan semudah itu!. Hanya mengemukakan soalan, tetapi bukan bukti sahih, ia tak akan mensabitkan salah kpd yg dituduh! Kami sedang memerhatikan kelaku geng najib dan anti najib. Bnyk sgt onar yg ditimbulkan oleh dua2 geng ini hanya kerana taksub sgt kpd najib atau tun M. Najib tak reti jwb soalan, maka diputuskan bersalah. Yg menuduhpun hanya timbulkan soalan, bukan bahan bukti yg akan mengheret najib ke mahkamah. Aduhh!! Ekonomi dan keharmonian hidup kita telah dirosakkan oleh nafsu nafsi dua puak yg tamak haloba. Entah apa yg dikejar lg oleh puak2 ini. Duit? Harta? Kuasa? Semuanya dh ada, apa lagi? Kasihan kami yg diabaikan oleh kerajaan kerana menangani kemelut politik beruk dan haru-biru yg sedang dimainkan oleh dua geng kemaruk...

      Tun M, berenti merepek dan mengadu domba, bergantung kpd media luar yg anda benci sgt sewaktu menjadi pm dulu.
      Najib, turunlah dr jawatan pm jika cara ini mampu memulihkan kerosakan yg terjadi akibat krisis 1mdb dan derma 2.6 bilion. Kedua2 benda ini langsung tidak memberi manfaat kpd kami, malah menderitakan kami dgn polisi ekonomi yg kacau bilau spt gst dll. Sebagai pm & menteri kewangan, anda adalah org yg perlu bertanggungjawab dan wajib memikul beban. Tamak haloba, sombong, rasa hebat tak akan membawa anda ke mana-mana. Jgn seksa rakyat hanya kerana sifat tak bertanggungjawab anda. Demi rakyat, turunlah....

      Delete
    2. Habis tu saranan anda siapa layak jadi pm...Anwar Ibrahim kah? Wan Azizah? Azmin Ali? Hadi Awang? DAP memang tak masuk book...selisih....._!!!!,!

      Delete