Tuesday, September 22, 2015

Sudut mana nak sokong Najib...habaq mai sat

Kalau pun undang-undang digunakan untuk membisukan rakyat.
Kalau pun rakyat dah berhenti bercakap sebab terlalu muak dan mual..
Tetapi bagaimana dengan negara jiran..
Apa reaksi negara sekutu..
Polis Dunia sudah berbunyi...

Sudah tentu sebagai rakyat Malaysia kita tidak akan sokong mana-mana niat jahat terutama dari negara luar yang berteraskan Yahudi..

Oleh itu apabila rakyat sendiri yang bersuara, hendaklah mengambil peduli dan menjawabnya dengan telus..

Tetapi dalam masa yang sama kita juga memerlukan kerajaan dan Perdana Menteri yang bukan sahaja bersih tetapi dilihat bersih untuk membolehkan rakyat menyokong sepenuhnya dengan jiwa dan raga...


Rakyat mahukan PM sendiri membersihkan dirinya dan bukan dari jawapan tukang-tukang jawab yang lebih kuah dari mangkuk..

37 comments:

  1. Sesiapa yang PM, maka dia yang berkuasa dan harus semua akur dan menyokong tanpa meragui dan dengan penuh semamgat taat setia.

    Lagipun, dia kan bangsa Melayu dan agama Islam. Kemana sifat kekitaan kamu, kalau nak membelot dan menghina saudara sebangsa dan seagama sendiri?

    Perjuangan UMNO kan berlandaskan Agama, Bangsa dan Tanah Air?

    Tak faham lagi ke? Pengkhianat betul blogger ni.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ko tu yg pngkhianat. Dhla bodoh. Nk suruh org lain bodoh mcm ko gak. Brlndas agama, bngsa dan tanahair? Ptuiii

      Delete
    2. Oh...kalo pemimpin suruh makan taik hg pun ikut makan taik macam tu ka?

      Delete
    3. Aku rasa dia bkn melayu la...dia ni yahudi topeng melayu kot...pondan plak tu....adoi...muka x malu 1 dunia mula keji dia...

      Yg berkuasa Allah...bukan pm atau rm atau hang...

      Delete
    4. Kan jelas dan terang, perjuangan Alif Ba Ta yang dihebohkan zaman Mamak tu dah dilupa apabila bukan anak sendiri yang jadi PM. Apa dah jadi pada Pak Dol, Musa Hitam, Ku Li, Gaffar Baba, Anwar dll. Mereka tu semua kan lebih Melayu dan Islam? Ni, belum buka bab lagi tentang menghina Raja-raja Melayu, Ketua Hakim yang juga semua lebih Melayu dan beragama Islam.

      Tu lah, cuma Melayu bodoh piang yang percayai fitnah yang si Mamak tua taburkan.

      Dah lupa bagaimana, Kesultanan Melaka jatuh kebawah tangan Potugis ke?

      Delete
    5. Anon 3.13 tak payah nk mengajar sejarah kat sini la. Fitnah kepala hotak bawak mai sini la tunjuk mana 1 yg fitnah nya? Mai habaq tang mana fitnah nya kita debat meh...

      Delete
  2. Tidak di nafikan..Perjuangan UMNO berlandaskan Agama, Bangsa dan Tanah Air. Akan tetapi, sebagai seorang ketua dia harus berdiri di depan dengan lebih banyak menjawap segala tomahan yang telah di lemparkan kepada nya dari memberikan pengikut pengikutnya untuk memberikan jawapan. Isu ini isu besar bukan tahap pengikut untuk menjawapnya. Kerana isu ini telah melibatkan parti dan kerajaan terpalit sama. Kita tahu yang anasir anasir luar memang berminat dengan negara kita,,kenapa di buka ruang? "First rules of leadership...everything is his fault"
    dan "Be with a leaderwhen he is right, stay with him when he is still right, but leave him when he is wrong"

    ReplyDelete
  3. Nak jawab so'alan KD - Sudut mana nak sokong Najib.........

    Sudut nak saman WSJ & NYT tuh. Tapi dia tak mau saman. Loyar dia si suruh tanya aje, dah di jawab, sengap.

    Kita nak tengok saman bukan apa ...... ha nya nak tahu bila di Mahkamah apa jawapan Najib kpd banyak so'alan yang sampai la ni tak berjawab pasai 1MDB, RM2.6 bilion dlm ekaun bank dia dll.

    ReplyDelete
  4. mmg pengomen mcm ni la yg najib nak...najib bagi duit dah tentu sapu punya...najib bagi mkn tahik pun dia sapu jugak... no question asked...maklumla duit punya pasal... ada otak tak mau pakai... baik la jd lembu... tp lembu pn tk mkn tahik kn kn kn...

    ReplyDelete
    Replies
    1. Kalo ko maksudkan pengomen 11:53:00 PM, aku setuju......... Itu pasai selau busuk keluo dari mulut dia........

      Delete
  5. Ko tak perlu sokong Najib wahai macai madey oii
    cukup jgn jadi pengkhianat dan penjahanam Bangsa dan UMNO saudah.. ada paham?

    screen shot The New York Times yg ko sandarkan tu sudah cukup tunjuk sifat pengkhianat dan balaci musuh!

    ReplyDelete
    Replies
    1. macai madey sokong najib? .........ko dah nyanyok ke, nenek kebayan...........

      Delete
  6. balaci KD mamak.. hang bace mende ni sat..

    AS TAK ADA ASAS GANGGU NAJIB ATAS DAKWAAN FITNAH WSJ & NYT


    Sejak beberapa hari lalu, New York Times (NYT) dan Wall Street Journal (WSJ) – yang kebetulan surat khabar adik-beradik dimiliki oleh baron media Sir Rupert Murdoch – telah menerbitkan cerita-cerita yang tidak berasas dengan mendakwa Perdana Menteri, Datuk Seri Najib Razak sedang menghadapi siasatan oleh Biro Penyiasatan Persekutuan (FBI) dan mungkin ditangkap oleh kerajaan Amerika Syarikat.


    WSJ adalah yang pertama yang melaporkan bahawa FBI telah memulakan siasatan terhadap dakwaan pengubahan wang haram, memetik sumber-sumber.
    Akhbar ini, yang mendakwa diri mereka sebagai akhbar harian kewangan, melaporkan bahawa siasatan FBI itu ada kaitan dengan dakwaan kononnya dibuat oleh bekas Naib Ketua Bahagian Umno Batu Kawan Datuk Seri Khairuddin Abu Hassan – yang telah ditahan di bawah Seksyen 124 Kanun Keseksaan yang berkaitan dengan aktiviti menjejaskan demokrasi berparlimen.


    Kemudian, yang memeranjatkan, WSJ juga melaporkan dalam artikel yang sama: “

    Jurucakap pejabat FBI di New York berkata tiada ejennya telah diatur untuk bercakap dengan Encik Khairuddin atau mempunyai apa-apa hubungan sebelumnya dengan dia.” Jika benar, mengapakah WSJ kemudian terus menerbitkan artikel berunsur fitnah terhadap PM Najib apabila asas artikel ini telah dinafikan oleh FBI?

    Keesokan harinya, NYT menerbit satu artikel mendakwa seorang juri besar persekutuan di Amerika Syarikat telah memeriksa dakwaan rasuah yang melibatkan PM Najib – mendakwa dua sumber yang tidak dinamakan berkata siasatan itu sedang dikendalikan oleh unit Jabatan Kehakiman yang menyiasat rasuah antarabangsa.
    Kemudian, yang memeranjatkan, NYT juga melaporkan dalam artikel yang sama: “Seorang jurucakap Jabatan Kehakiman enggan mengulas.”


    Menariknya, bekas Perdana Menteri Tun Dr Mahathir Mohamad – yang telah menjadi pengkritik hebat PM Najib – telah dilaporkan berkata Najib mungkin ditangkap oleh FBI. Namun begitu, Dr Mahathir mengakui: “Itu hanya suatu kemungkinan berdasarkan undang-undang antarabangsa ketika ini.”

    Dengan ketiga-tiga sumber yang dianggap berwibawa bercanggah sesama sendiri selepas membuat tututan yang sensasi- tetapi tidak berasas – ia membuat kita tertanya-tanya kenapa semua ini berlaku sekarang dan mengadu-domba sistem keadilan AS terhadap pemimpin pilihan rakyat di Malaysia.
    Setakat ini, kerajaan AS telah bertindak di luar sempadannya hanya dalam dua jenis aktiviti – penyeludupan dadah dan jenayah perang, termasuk serangan keganasan.

    Dan tiada seorang yang waras pun boleh mengaitkan Najib ke dalam aktiviti-aktiviti ini.

    SHANTI RAMACHANDRAN
    Kuala Lumpur


    (http://sejarahmelayu.blogspot.my/2015/09/as-tak-ada-asas-ganggu-najib-atas.html)

    ReplyDelete
    Replies
    1. yg peliknya nama Keling tua tu ada juga... ada hati nk suruh FBI tangkap Najib..

      rupanya ini permainan gerakan saraf mahazalim madey dgn geng2nya

      yg aku pelik kenapalah balaci2 bodoh ni sanggup jilat WSJ n NYT tak pasal2 sejak bila pulak mak bapk korang dapat makanan free Amerika?

      tk pikir sejenak.. apa kesudahan dengan menunjuk telunjuk kaki media2 laknatullah ini dlm soal menjatuhkan pemimpin negara?

      paling jahat ialah mahathir.. dendam kesumatnya tak dapat dikawal lagi.. dia mulakan propaganda fitnah perspsi Najib telah bersalah dan FBI akan tangkap.. jahat sngguh si tua munafik ini..

      Delete
    2. This comment has been removed by a blog administrator.

      Delete
    3. Pemimpin malaysia kemaluan dunia=jibgor pondan bugis

      Delete
    4. teruknya bahasa pencacai madett.. tetiba mak & rogol.. minda2 korup mcm khairuddin penyamun cacai madey.. otak fikir seks..wang.. kuasa..

      Alhamdulillah.. Najib bebas ke Britain.. xde pula FBI tangkap..

      meroyan lg lah anjing2 belaan mahathaik..

      Delete
    5. Berita2 tu dulu kata siasat anak tiri Najib, Riza, yang beli harta di New York dll. Juga siasat money laundering. Dalam siasatan itu, kalo semua transaksi atas nama Riza, tak terlibat le Najib. Kalo ada nama Rosmah, terlibat le Najib sebagai suami.

      Bukan ada berita nak tangkap Naib, Mamat. Dia pakai paspot diplomatik, mana nak tangkap. Tak tau le kalau Riza ada money laundering, di tanya punca wang dia bawak masuk US, kalau ada melibatkan Najib atau Rosmah.

      Tapi kalo tak tangkap pun, kalo Najib & Rismah terlibat, habih le nama Malaysia, pelabur asing cabut lari le, Ringgit mangkin menjunam le. Akhir aku cek dah RM4.32 = US$.

      Delete
    6. Bebal nya anon uk disamakan ngan fbi...kalau bebal tu senyap la mangkuk

      Delete
    7. ANON 2:32...mana belajar kat britain ada fbi?

      Delete
  7. Hari ini Najib dgn jiwa besarnya telah menjelajah Britain kemudian mewakili Msia menghadirkan diri di mushuarat pbb dn bergerak bebas mengikut protokol tanpa apa2 sekatan..berlainan sekali dgn dakwaan Mamakuti dn balacinya.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ko baca le apa PM Ostorlia baru cakap. Cukup malu Njib di buat nya. Kalo Jepun, hara kiri. Najib patut katak puru.

      Delete
  8. Anon 2:13 dan 2:18 ..lebih kurang orang yang sama..

    Jika tiada asas kenapa Khairuddin disiasat atas alasan cuba menarik pihak luar untuk campurtangan dalam hal ehwal Malaysia.
    Jika benar pihak luar tidak siasat, tidak ada asas untuk campurtangan biarlah Khairuddin tu syok sendiri, lantak dia lah nak repot ke afrika sekalipun, tentu tidak ada kesan.

    ReplyDelete
    Replies
    1. anjing menyalak

      mamak kutti anjing banyak..duit tabur atas lantai utk suap anjing2 kelaparan ini spy kutuk Najib

      Delete
    2. skrg penyakin RABIES = ANJING GILA telah merebak.. termasuk di sini.. kah..kah...kah..

      balaci2 keling tua kena RABIES... mcm KD jgk.. mntk jabtan veterinar tembak je sekor2 bg mampos.. bersih aman sket Malaysia

      Delete
    3. Kesan kat Australia dah teruk, mamat. Di Amreeka pun gitu juga. Najib pun jalan tak tegak dan pndang terus aje di BB, New York. Ostorlia dia malu nak pigi sejak PM baru di sana jijikkan Malaysia.

      Delete
    4. 236....ko x ingat mak ko lepas kena rogol kena tembak plak psl byk penyakit otak? Ko pun mesti da kena rogol dan berpenyakit otak gak!!!
      Kesian....

      Delete
    5. 230...anjing menyalak tu ko kan? Heheheh...

      Delete
    6. Anon 236...ko ni cko mmg menunjukkan yg ko ni sangat bebal...da tau rabbies kat sini napa masuk gak?
      Memang cai pondan bugis ni langsung xde otak!!! Hahaha

      Delete
  9. ANON 2:30 DAN 2:36 JAWAB LE SAOLAN AKU...
    Takkan dua tiga hari baru ada idea nak jawab..

    ReplyDelete
  10. Ditangkap atau tidak, bukanlah menjadi isu utama...

    Sebaliknya, dalam hal 1MDB ini ia lebih menjurus kepada malu dan aib. Inilah buat kali pertama dalam sejarah negara kita, seorang Perdana Menteri menjadi orang yang disyaki di luar negara.

    Sekali lagi jika berita itu tidak benar, Wisma Negara wajar bertindak dan para peguam Najib sepatutnya sudahpun memulakan satu prosiding undang-undang.

    ReplyDelete
  11. Sayang sungguh macai Ah jib gor terhadap Tun M. 24 jam kalau tak sebut nama Tun M dan burukkan Tun M memang tak sah. Lupa pulak...macai Ah jib gor punya Sop mmg mcm tu...ooooooo

    ReplyDelete
  12. Nampaknya umno juga x berminat nak betulkn keadaan
    Mmg betol la kata najb..collective responsibility...
    Parti melayu konon...nmpk x keruan, x profesional,x telus,
    Umno juga skrang public enemy no.2 after najib
    After all...najib jd pm sb umno kan?

    ReplyDelete
  13. Si Jamal fak tongko kata klu x ambil tindakan akan 'riot'...mana kpn ni? Org da siap ugut tu kasi kantoi la skali ngan ikan bakar yg x sedap langsung dia tu? Skali try haram jadah x mkn lgi...

    ReplyDelete
  14. Anon 4.48 am,

    Macam mana KPN nak ambil tindakan jika dia lagi sibuk jaga najib dari jaga negara.KPN kan maknanya Ketua Penjaga Najib.

    ReplyDelete