Monday, July 16, 2012

Kalau Pok Nik Sakit Lutut..ini ubatnya

Kalau ikut usia, pok nik dan mahathir antara yang mungkin mengalami sakit lutut berbanding dengan Najib - apapun bacalah pengalaman rakan di bawah.

Bagaimana pula Anwar - adakah dia bebas dari sakit lutut ? berdasarkan aktiviti lasaknya...

Saya ingin berkongsi satu pengalaman peribadi berhubung sakit lutut yang telah saya alami lebih kurang 5 tahun yang lalu. Pada bulan Mei 2012 semasa saya berada di Kota Bharu seorang wanita Cina berasal dari Penang telah menegur kerana dilihatnya saya mengalami kesukaran menaiki tangga. Di pendekkan cerita, kami meneruskan perbualan di kedai minum dan dia telah menyarungkan sejenis sarung lutut  untuk percubaan memakai.

Sarung lutut tersebut diperbuat dari kain khas yang lembut (fiber) disalut/diadun bahan rawatan infra red -perak-koprum. Sarung ini berteknologi Jepun edaran sebuah syarikat Taiwan (patternted), sudah berada di Malaysia lebih 10 tahun dan sangat terkenal di kalangan masyarakat Cina yang kaya. Saya pernah menggunakan sejenis sarung lutut jenama X yang dibeli difarmasi tetapi tidak begitu berjaya, sekadar 20%.

Perbualan kami hampir sejam dan tanpa disedari dengan kuasa dan izinNya saya merasakan sakit di bahagian pelipat dan lutut sudah agak reda dan kaki terasa ringan. Kerana keajaiban tersebut, saya terus membelinya sepasang dan memakainya hingga ke hari ini. Disyorkan 8-12 jam sehari memakainya. Boleh digunakan antara 1-5 tahun bergantung kepada cara kita memakai dan cara kita menyimpannya.

Setelah dua bulan, boleh dikatakan masalah lutut dan kekejangan kaki 98% dengan izinNya telah pulih dan dapatlah saya berjalan, menaiki tangga dan terutamanya bersolat dengan lebih selesa ketika rukuk dan sujud.

Syarikat itu juga ada mengedarkan sarung pergelangan kaki, sarung betis kaki, sarung pergelangan tangan, sarung siku selain dari sarung lutut untuk tujuan pelbagai seperti * sakit lutut * sakit sendi * bengkak kaki * gout * sakit tumit * terseliuh/terkehel * kaki sejuk * kebas * dan sebagainya. Ada juga bengkung untuk perut buncit/boroi/senggugut tetapi saya belum mencubanya lagi.

Sebagai memenuhi fardhu kifayah, kini saya telah menjadi pengedar dan jika ada sesiapa yang berhajat membelinya Rm280.00 seunit atau RM500.00 sepasang  bolehlah menghubungi saya di talian 019-7607739 @ wassap 0139645599 (Mohd). Pos percuma.

Bagi yang berdekatan atau kebetulan saya berada di tempat yang berhampiran dengan tuan, insyaAllah boleh cuba memakainya dalam tempoh beberapa jam untuk menilai keberkesanannya.
Walaupun ini satu perniagaan tetapi niat awal saya ialah untuk berkongsi pengalaman hal kebaikan sarung ini yang boleh membantu kita mengerjakan tugas harian,  solat dan ibadah dengan lebih selesa, insyaAllah.

Hadith :
Rasulullah s.a.w telah bersabda yang maksudnya:”Bahawa Allah telah menurunkan penyakit dan ubat dan dijadikan kepada setiap penyakit ada ubatnya, berubatlah tetapi jangan berubat dengan benda-benda yang haram.” - (Abu Daud)

Tulisan ini dibuat secara bertanggunjawab, ikhlas dan professional  - 16hb Julai 2012 Bandar Permaisuri, Terengganu
Yang Bermint Menjadi Agen juga di alu-alukan
Tel: 019 760 7739 / sakitlutut@gmail.com / http://sakitlutut.wordpress.com/2012/07/17/sakit-lutut/






No comments:

Post a Comment

𝗟𝗘𝗧𝗔𝗞 𝗥𝗠𝟭𝟬𝗸 𝗕𝗘𝗥𝗔𝗣𝗔 𝗦𝗔𝗬𝗔 𝗕𝗢𝗟𝗘𝗛 𝗨𝗡𝗧𝗨𝗡𝗚?

  𝗟𝗘𝗧𝗔𝗞 𝗥𝗠𝟭𝟬𝗸 𝗕𝗘𝗥𝗔𝗣𝗔 𝗦𝗔𝗬𝗔 𝗕𝗢𝗟𝗘𝗛 𝗨𝗡𝗧𝗨𝗡𝗚? Kita jawab secara am "Letak RM10,000 berapa boleh saya untung?&q...