Friday, December 4, 2020

CAI JANGAN KUTUK² LAGI TEROWONG GUAN ENG - KITA DAH SAHABAT

ALTERNATIF KEPADA ANWAR JIKA TIDAK MAHU LETAK JAWATAN KETUA PEMBANGKANG

Minta PKR bawa usul ke parlimen undi percaya Ketua Pembangkang.

UMNO TAK PERLU GENTAR DENGAN UGUTAN PAS DAN BERSATU

Pertama kerana parti mereka ciput.

Kedua di belakang UMNO adalah PKR dan DAP, kerusi terbanyak..

Bergabung jadi pakatan 2/3 bermajoriti. WSRISAN, AMANAH dan PGSarswak pasti akan ikut.

Semua kes selesai.

Kalau itu pun tak pandai, elok berhenti berpolitik..

SALAHGUNA HUKUMAN DITANGGUHKAN UNTUK PROSES RAYUAN

AG perlu rujuk semula ke mahkamah untuk memohon mahkamah membatalkan tangguh hukuman atau mohon mahkamah mensyaratkan kepada Najib untuk "diam" dari sebarang aktiviti politik atas kedudukannya sebagai mantan PM yang atas jawatan itu dia disabitkan kesalahan dan dijatuhkan hukuman penjara (?) bukan sekadar denda.

Jika passpotnya boleh ditahan maka lain² perkara juga perlu dipohon oleh AG mengelak situasi banduan yang dihukum masih begitu bebas dan over bebas pada kedudukannya yang disabitkan.

Keadilan harus diperlihatkan kepada semua pihak akibat jenayah seseorang itu.

Adalah menjadi satu precedent yang memalukan apabila seseorang banduan masih dibiarkan dengan laku tidak salah dan terus menghina mahkamah dengan pembelaan diri tidak bersalah di luarnya sedangkan sudah dijatuh hukum..

Mahkamah juga perlu mengeluarkan perintah pergantungannya sebagai Ahli Parlimen kerana kesalahan dijatuhkan.

Bayangkanlah jika dia masih seorang PM dan masih PM walaupun sudah dijatuh hukum penjara?

Bayangkanlah jika dia seorang pemandu bas yang mabuk dijatuhkan hukum penjara tetapi masih dibenarkan memandu semata mata proses rayuan?

Something somewhere is wrong.

Ia harus terpakai pada semua.

UMNO DAN PAS YANG MELETAKAN HARAPAN DAN KEMUDIAN MENGKHIANATI..




Terkini UMNO sedang bergelut dan panik apabila tindakan UMNO Perak disokong DAP mendapat tentangan dan belasahan ahli UMNO dan rakyat...UMNO dianggap pengkhianat??



Bukanlah pelik mereka boleh duduk semeja dengan Muhyiddin.

Sekarang mereka sedang mengkhianati satu sama lain  
Permainan baru saja bermula.

Kelak ia akan melibatkan AMANAH, PKR dan DAP - Musuh yang akan dibawa masuk sekelambu.

Benarlah kata Tun.



Apakah PAS keluar dari MN?




Apakah PN akan usir UMNO, Tak kan mungkin...dan UMNO pun tak kan tarik sokongan pada PN dalam masa terdekat tetapi bersedia menolaknya di Parlimen.

BERSATU KENA BELAJAR BAGAIMANA DIKHINATI...





SAMADA ANWAR@NAJIB ASAL BUKAN MY

UMNO sudah membuktikan boleh bekerjasama dengan DAP, tanpa DAP seperti yang aku kata wayang sebelum ini jelas realiti kini.

Peluang untuk anwar@najib mengetuai Putrajaya makin hampir.

Kata Anwar nak letak jawatan?

Bangang mana yg percaya tu..

Politik bersih? Perpaduan ummah?

Itukan kencingan sahaja..itukan kau orang punya motto dan taksuban, telan je sekarang.

Pemimpin bersih?

Itupun kencingan sahaja, pemimpin penyamun pun dijulang itukan kau orang punya way of life.

Itulah dan inilah realiti politik Malaysia. Rakyat rela dikencing..

Yang tak minat, jangan minta pemimpin letak jawatan..rakyat yang perlu letak jawatan, jangan ambil peduli PRU, jangan keluar mengundi..

Selesai..

PERNAH DENGAR ANWAR KECAM ROS KERANA BELUM LUKUSKAN PEJUANG?

Bukan sahaja Muhyiddin, Anwar pun kecut.

Tupasal tak ada apapun keistimewaan nak jadi PM, sikap dan perangai yang sama, mungkin lagi worst .. 

Mukhriz wajar tinjau risik untuk join AMANAH atau PUTRA jika PEJUANG tidak diluluskan Muhyiddin.

Mukhriz kena mengorak sekarang, jangan lembab hingga penyokong hilang dream.

Berbeza Tun, tanpa parti tanpa jawatan tanpa kuasa pun suaranya tetap diambilkira dan relevan  kepada lawan dan kawan.
Apa yang berlaku di politik Perak - Tun awal² lagi ingatkan Muhyiddin.

Sikap tidak jujur kerajaan melalui ROS ini akan menjurus Muhyiddin tergolek juga seperti peja di Perak.




HILANG KERUSI MB PERAK SATU AMARAN KEPADA MUHYIDFIN AZMIN HAMZAH


Kejatuhan itu satu permulaan..

Memimpin dengan bersih ikhlas jujur dan tidak khianat tidak akan jatuh tergolek jika pun minoriti.

Langkah Sheraton..jika bersabar bertahan tidak menerima en block UMNO sudah tentu Tun akan terus menjadi PM dengan sokongan majoriti MP Kerajaan Perpaduan dan bukan kerajaan tebuk atap.

Jika Anwar cukup bersabar dengan sabar sebenar, tidak berhelah, tidak menjolok, tidak meratib sudah tentu sekarang jadi PM.

Dan jika dari awal Najib dengar nasihat berundur secara terhormat sudah tentu UMNO masih kuasai Putrajaya hingga sekarang..

Jika Majlis Tertinggi tidak gantung sementara keahlian Najib and the gang, ia akan jadi sebab untuk tidak mudah kuasai puterajaya atau terus gagal.


Thursday, December 3, 2020

ALHAMDULILLAH TAHNIAH UMNO PERAK


 Selayaknya kepimpinan UMNO Perak setakat ini putih bersih untuk menerajui Perak.

Najib dan Muhyiddin perlu lakukan di Parlimen atas nama demokrasi.

Rekod Muhyiddin, Najib dan Anwar tidak banyak beza.

BAGAIMANA 10 ITU MAHU MEMBUKTIKAN MEREKA SAH MENGUNDI AZMIN???

Lawyer welcomes Dr M's offer to help in suit against Azmin: Yohendaran Nadarajan says he will discuss the offer with the Gombak voters who filed the suit.

SENOHONG JELAWAT GELAMA IKAN DURI


 

UMNO PERAK JANGAN PUCAT LESI SEMBANG KARI SEPERTI UMNO PUSAT

Di pusat UMNO dabik dada sembang kari kerusi banyak tetapi jawatan TPM pun tak dapat..dikatakan Muhyiddin buli.

Ini kali peluang UMNO Perak unduk duduk kerusi MB dalam undi percaya MB Perak di DUN 4/12/20.

Do it now..

Kalau MB Perak sekarang kekal, akuilah sahaja UMNO sudah hilang power.. perjuangan tengkuk pusat diutamakan, perjuangan parti untuk rakyat dan demokrasi diketepikan.

Something somewhere somewhat somehow is going wrong?

KENAPA NAJIB DAN BN SOKONG BAJET JIKA BELUM PASTI TATACARA PERLAKSANAAN KWSP10K, RAKYAT KENA KENCING LAGI !!!!

Paling selekeh, mainan politik, CEO KWSP pula cuba dipersalahkan.. Politik lawanlah dengan orang politik.. jangan ulang dan tekan KWAP sepertj awak PM dulu.

KWSP10K KEGAGALAN BESAR NAJIB

UMNO diperlihat gagal berjuang untuk rakyat.. isu ini pada awalnya cuba dipergunakan umno untuk prihatin rakyat..kini buntu cubaan dan helah mengelak Anwar gagal juga sukar dikikis di mata rakyat isu ini kena diselesaikan oleh mereka sendiri secepat mungkin sebelum menjelang PRU15. Jangan harapkan balaci yang rata ratanya sudah muflis hujah. Adalah sesuatu yang baik jika Anwsr letak jawatan memenuhi janjinya gagal tolak bajet dan tumbangkan Muhyiddin. ketepatan janji sangat penting pada nilai mata rakyat dan boleh bangkit semula selepas itu dengan menjadikan rakyat pemangkinnya. tidak letak jawatan hanya menjadikan anwar mudah filabel pembohong dan tidak boleh dipercayai. fikir fikirkanlah.

SAYA RELA DIKENCING

Silap dengar 7 bulan bukan 7 hari letak jawatan -mattipu- belum95 dah pekak

LAPISAN MUDA UMNO HILANG HORMAT PADA ZAHID DAN NAJIB

lapisan muda umno yang mula rasa tersncam masa depan mereka dan hilang yakin umno kembali gemilang di bawah zahid antara punca mereka merayu Muhyiddin kembali ke umno. ini juga merupakan permainan politik yang sedang di atur mengelak zahid dan najib mengheret umno menyokong anwar. Bagaima jika secara beramai berhijrah ke BERSATU untuk membersihkan imej negatif dari umno yang sukar dikikis

TAHAP MELAYU UMNO

Add caption

 

KOS MEETING MAYA 25 JUTA KENAPA BISING

Kenapa sampai begitu besar jumlahnya, mana aci, bahagian aku tak ada.

Ada seribu satu alasan kenapa? Bukan ada yg pelik pun..yg pelik bila dia tidak berada di situ..kalau dia ada disitu, 25j logik.

2x5

Sekarang nak tunggu kawasan balak seperti dulu dah tak ada beb.

Sekarang hutan balak maya.

Wednesday, December 2, 2020

PERJUANGAN 10K KWSP NAJIB MAKAN DIRI..

Rakyat masih mempertikai kelancarannya yang dilihat pelbagai syarat (?) atau setakat ini belum pasti.

Apakah perjuangan ini untuk nama dan persetujuan BN sokong bajet atas agenda tersembunyi, bukanlah untuk rakyat sebenarnya.  

Kena ingat, tanpa di masukan dalam bajet pun, dilulus atau ditolak kelulusan ini dan tatacara pengeluaran, desakan dan perjuangan ini boleh diteruskan di luar parlimen.

Boleh diteruskan menang atau kalah kes peribadi jenayah di mahkamah rayuan.

Manifesto dan akujanji Najib 10k KWSP rakyat perlu ditepati....Jangan lagi macam dulu, dicapati.




IKUTI PERSIDANGAN PARLIMEN DAN NILAIKAN SPEAKER DAN AHLI²PARLIMEN..

Siapakah mereka di dalam dan di luar parlimen?

Akhlak dan amanah mereka?

Apakah mereka ini cukup syarat untuk rakyat bergantung harap?

Mereka sedang melakukan demi rakyat, bangsa, ugama dan negara?

Namakan seorang yang cukup syarat???

Berpolitik sudah masuk ke agenda menipu, hipokrit dan blogging ni pun aku rasa buang current.

Aku sedang mencari hobby baru terutama ekonomi untuk fokus ke situ dan tinggalkan dunia blogging.

Jika sesiapa ada yg menarik, tolong pm

TERBUKTI BENAR





Serbuan di Pasir Gudang 2/12/20

NAJIB DAH RAYU MAKSIMUM, HE GOT NUMBERS


Sewajarnya 307 perkara baru yang belum pernah di sentuh dalam mahkamah sebelum ini bagi menguatkan rayuannya.

AJAK PM MASUK UMNO?

Ada apa yang istimewa di UMNO?

https://shahbudindotcom.net/2020/12/02/dr-asyraf-jangan-mimpi-muhyiddin-nak-masuk-umno.html

JANGAN USIK MAT SABU


 

APA MAKSUDNYA

UMNO hanya akan diberi peluang  bertanding di kawasan yang PAS dan BERSATU (PN) tidak bertanding.

Kejamnya PAS.



Tuesday, December 1, 2020

MUHYIDDIN TERUSKAN LEGACY MAHATHIR

 


Small numbers cowtim yang big numbers...

Sedangkan Anwar masih dengan formula basi..mencari big numbers yang belum jumpa²

UMNO KERUGIAN DI PRU15 SAMADA BERSAMA PN ATAU TANPA PN

Bersama PN bererti terpaksa berkorban kehilangan banyak kerusi yang perlu dibahagi bahagikan.

Tanpa PN, UMNO akan berhadapan tiga penjuru di majoriti kawasan PH/PN/BN..

Tanpa PN bererti tanpa PAS.

UMNO bertindak lembab, bermuafakat dengan PAS lebih awal tetapi MN tidak didaftarkan dan kini terkubur apabila PN didaftarkan.

Kenapa tidak segera didaftarkan? UMNO bimbang dan layan ugutan MCAMIC.

Hakikatnya logo BN hanya menguntungkan mereka MCA MIC untuk dapat undi Melayu.

-Jentera UMNO jadi kaldai tunggangan kerja keras, termasuk aku masa dulu.

-Tanjung Piai contoh terbaik.

Jika calon BN diwakili UMNO, berapa ekor sangat bukan kaum melayu akan undi mereka. Jentera MCA atau MIC main wayang sahaja.

Tanpa PN di mana sahaja pertandingan, isu Najib dan Zahid (itulah asset PN) akan terus berkumandang...tanpa segan silu PN akan tibai habis di pentas ceramah.

Masa tu baru kenal kawan dan lawan..

Mudarat yang lebih kecil, UMNO kena segera berlutut kepada BERSATU..

Majoriti kabinet UMNO di PN sekarang dan Pemimpin UMNO yang pegang jawatan di GLC akan lompat ke BERSATU bagi kepentingan diri mereka.

SETUJU

Kenapa mereka tidak pentingkan parti, mereka khianati parti..

Jawapannya simple, kenapa Zahid dan Najib masih bersandar pd UMNO sekarang, kenapa tidak berundur jika sayang parti, jika utamakan parti jika tidak khianati parti.

CUKUP DAN HENTIKANLAH MEMINTA TUN MENGETUAI ATAU MEMEGANG APA² JAWATAN...

Jika Tun mahukan pun, tolaklah dan jangan tunaikan secara baik.

Itulah sahaja cara kita menghargai dan menghormatinya.

Lebih² lagi atas sikap kita yang masih mahunya... menjadi satu bahan dan cerita kepada gerombolan yang bermasalah untuk memfitnah Tun sebagai masih tamak kuasa. Hakikatnya tidak.

Kekadang yg menyokong dan sekeliling yang mahu Tun jadi PM semula pun atas kepentingan diri mereka juga.

Calon PM, sangat perlu untuk Tun tidak mencalonkan dan tunjuk sesiapa lagi..setakat yang ada ni semua haprak.

Biarlah mereka bersaing merebut kerusi tanpa cuba kaitkan Tun dalam apa juga bentuk.

Terima kasih Tun, teruslah bersuara  tentang kebenaran dan keadilan tanpa kepentingan peribadi.

PEJUANG yang belum diluluskan sekadar gambaran mereka di pihak takut dan di pihak bersalah.

Kenegarawan Tun akan lebih hebat lagi jika Najib dan semua secara peribadi dimaafkan, the rest biar rakyat tentukan.

PENGAKUAN BERANI MATI: BERAPA BANYAK DEDAK AKU DAPAT?

Di blog aku simple sangat, kau cuit Tun dengan fitnah..memang kau makan nasi ayam...orang lain berenang di air, kau berenang atas tanah..

Kikikikiki

Apa aku dapat sokong Tun?

Panjang cerita aku pendekkan..

Aku dilahirkan di hospital masa tu yang sambut Dr Siti Hasmah..

Dari tingkatan 1 hingga ke tingkatan 6 terus menara gading.. persekolahan, english college, percuma, skim sarapan susu dan biasiswa persekutuan.. (full)

Kasut putih kasut hitam dah lama ujud..

Dr Mahathir sedang melawat sekolah di Kluang sebagai Menteri Pelajaran tanpa tahu namanya diumum sebagai Timbalan Perdana Menteri oleh Tun Hussien Onn dan bergegas balik ke KL selepas itu.

Keluar U, tersedia 17 panggilan untuk berkhidmat di jabatan dan agensi kerajaan, aku hanya boleh pilih satu..

Bukan macam sekarang kau hulur brim tahunan ciput kau brooooommmm anak bini cow-cow, citer brim kau kepoh kau ungkit hari²

Kalau semua pemimpin beramanah dan berakhlak ramai rakyat dapat dibantu..

Anak dia billionaire.. ?

Sebab anak dia bukan dapat projek jual pada cina beli kapal mewah tapi terus berusaha, bayar cukai, bayar zakat dan tidak malas, tidak buat filem lucah dan bukan penyamun macam kau.

Sebelum dipecat TPM Anwar diberi pilihan letak jawatan secara terhormat dan bercuti ke luar negara atas alasan kesihatan atau melanjutkan pelajaran....

Tapi degil, melawan..dipecat dari ahli UMNO.

Pemecatan dibuat selepas Anwar dipanggil membela diri di mesyuarat Majlis Tertinggi..bukan mcm  Muhyiddin Mukhriz dipecat buta tuli ..

Dan sampai sekarang.. Tun hanya arah rakyat tolak korupsi.

Kau nak duduk atau nak berdiri..lu pikir lah sendiri..


#yang buta sejarah jangan menyampuk dan tunjuk bodo di sini...

SALEHUDDIN AMANAH WAJAR GANTI ANWAR SEBAGAI KETUA PEMBANGKANG

Masih muda dan masih mampu berdiri.. yg tidak mati berlutut disogok dibeli.

Yang 60an berpenyakit, kuat kencing kaki pembohong samada sebelah sana atau sana elok disingkirkan selepas PRU15..

Tinggal yang sebelah sini walau 90an masih mampu berdiri.

INI BUKAN ATAS ARAHAN TUN..

Aku maklumkan awal² sebab sekarang ni kau bangun tidur lewat pun akan ditafsirkan atas arahan Tun..

Itulah otak PKR sekarang ini, makin kusut..


https://www.sinarharian.com.my/article/112827/10-pengundi-Gombak-saman-Azmin-Ali


# secara kebetulan, kau tuding je pada Tun terus dapat advance cash.. Tu baru permulaan

KENAPA LOKEMAN SUDAH BERHENTI SERANG MUHYIDDIN DAN AZMIN?

Begitu unik, tidak siapa pun berani serang Hadi dan PAS..

Pemimpin UMNO dan bekas² pemimpin UMNO sedang bercakaran sesama sendiri..

Hadi diam dan hanya tunggu masa..


Monday, November 30, 2020

AZMIN DI ARAH BURUKAN MAHATHIR?

Apabila Mahathir terlihat begitu buruk hasil serangan Anwar Najib dan Azmin..maka Muhyiddin boleh menarik balik beberapa kes mahkamah dakwaan terpilih seperti yang sudah mula disebut Nazri?

Jangan percaya teori adu domba ini.
Jangan percaya dan buang masa sebab mereka tidak akan berjaya.

WARISAN SUDAH ANGKAT KAKI TUNJUK PADA ANWAR

Anyway..aku salute Mat Sabu kerana masih tunggu dikencing...

Adu domba ke ni?

AMANAH PKR dan DAP belum pernah broke dan termalu besar sebelum ini..tetapi kali ini memang nampak haprak dan jika besok PRU semua hilang wang deposit.

Bukan Tun buat apa pun - hanya berdiri sahaja..

Kikikikiki

Disember pemilihan DAP, lim Guan eng  bukan lagi setiausaha agung, hanya penasihat, lim kit siang bersara..

Anwar hilang seekor lagi Pak angguk.

KENAPA NAJIB SUKA MELUDAH KE LANGIT

Di era PH, semasa pemimpin, menteri atau  Tun mengimbas penyamunan, perhutangan dan pelbagai lagi kelemahan dan penyelewengan era BN...

Maka bangunlah juak² meminta kerajaan PH  fokus ke depan membina negara tanpa mengimbas kebobrokan BN, kononnya PH berpolitik dan rakyat muak..

Tetapi bagaimana Najib hari ini?

Sila semak nota dan ucapannya lewat kebelakangan ini.

Tidakkah terasa lendir jatuh ke muka sendiri?


BUAT APA BISING² KAN DAH SETUJU MATI MELUTUT..


Ahli Parlimen WARISAN sengaja tidak hadir untuk elak tonton sandiwara Anwar..

WELLCOME BACK GST


Ini semua kerana Ketua Pembangkang dilihat lembab dalam membuat keputusan..

Jika lembab mudahlah dilembukan..

GST baik untuk kerajaan..the rest terpulang kepada rakyat.

MANA DIA KATA NAK TOLAK BAJET TAHAP KEMENTERIAN...

Sedap kalau puak ni dimaki ....memang layak..


Apapun aku salute..AMANAH memang tahap rela dikencing..

Dan yang rela dikencing nak pilih lagi ke tahun depan...

HAL OSTAT NI PUN KITA PENIN JUGAK

 


Program realiti ostat ni, siapa juri pemilihan dan siapa juri pertandingan.

Puak depa juga.

Orang Melayu serba bermasalah, juara di semua peringkat yang tidak amanah dan tidak berakhlak.

Sunday, November 29, 2020

JARUM SUDAH MULA

Pendakwaan Terpilih Boleh Jatuhkan Kerajaan


MUSUH NOMBOR 1 UMNO ADALAH BERSATU..

Adakah Muhyiddin sedar atau tidak.

Hajat mereka PM mesti UMNO.

Kalau Muhyiddin bagi 10 TPM kepada UMNO pun mereka tak akan berpuashati.

Berhati hatilah.

TPM JANGAN SELAIN AZMIN

Muhyiddin perlu selesakan Azmin atau bersedia krisis dalaman. 

Dalam temubual, Azmin kata Anwar perengus (porongoih) selepas keluar penjara dan sewajarnya Muhyiddin jangan mudah lupa, sombong dan perengus juga selepas dibantu sebagai PM.

Azmin suka yang manja seperti budak Sabah bah..

Tidak logik Azmin atau Hamzah tidak idam jawatan TPM.

Selain yg menunggu Hisham, Zahid, Annuar, Tajuddin, Ismail dan KJ 





KENAPA PN BN PH GENTAR MAHATHIR

Kenapa PN, BN dan PH lebih sebok dan serang Mahathir hingga hilang fokus sebenar.

Kenapa mereka tidak fokus dan lawan sesama mereka.

Mahathir dan PEJUANG tidak mungkin menang pilihanraya.




NAK BERDIRI PUN KENA MINTA IZIN..TAHAP BODO TERTINGGI

Macai standby je lah..aku banyak peluru lagi nak tabur ni...

Nasib le kan..

Lawan kemungkaran tak perlu tunggu pandai..cukuplah lawan walau dengan sebaris ayat.


UMNO TIADA KUDRAT LAWAN MUHYIDDIN KECUALI BERGABUNG DENGAN PKR TANPA DAP

UMNO (Najib) dan PKR (Anwar) saling memerlukan...

Strategi nya selepas menang barulah bergabung dengan DAP untuk membentuk kerajaan.

Tanpa DAP sekadar pemanis awal pancing undi kencing penyokong.

UMNO SEMBANG KARI, LAST MINUTE IKUT MONTOT MUHYIDDIN JUGA..

Nak daftar MN????? Daftar PEJUANG pun tak lepas² lagi...

Sembarang kari ni bukan sekali, dah banyak kali..

https://www.amenoworld.org/2020/11/umno-muktamad-guna-lambang-bn.html



NAJIB BELUM BOLEH DIANGKAT JADI HERO KWSP



Pertamanya dia pun ada rekod buruk dengan KWAP.

Keduanya kelulusan 10k KWSP bukan semudah itu, banyak syarat..

Kalau nak jadi hero biarlah jangan seperti melepas batuk di tangga..

Kena lawan habis²an untuk rakyat, bukan untuk nama..

KWSP ni ranting kecil belanjawan, jadi hero pun kecik je.. anyway tq.

Tengok Mahathir, rakyat sanjung tak putus² .Tun bukan buat apa pun, dia berdiri je...

Berdiri yang paling mahal di dunia.

Saturday, November 28, 2020

MUHYIDDIN NAJIB ANWAR BERGANDING BAHU LULUS BAJET LAWAN DAN SABOTAJ MAHATHIR

Cuma yang ralat dan palat mat sabu kacau daun..

Dan rakyat marah..

Mahathir diangkat jadi hero rakyat..

Kah kah kah..

ZAHID TAK IKUT PERANGAI ANWAR


 Ini pemimpin jenis sabar karo..

KALAU NAJIB DAN UMNO TIADA, RAKYAT DAH KEBULOR...

TAK SAMPAI 12 JAM


 

APA KATA JEMIN


 https://www.sinarharian.com.my/article/112466/'Saya-masih-ada-rasa-sayang-kepada-Tun-M'

SELURUH RAKYAT TUMPU PERHATIAN PADA ANWAR

Tak lama, minggu depan kita akan kenal Anwar dengan lebih dekat lagi...


http://feedproxy.google.com/~r/TukarTiub/~3/XyjT0TPxPiE/letak-jawatan.html

APA YG SEDANG BANG NON FIKIRKAN

Bagaimana untuk tewaskan Muhyiddin

Atau

Apa alasan untuk tidak letak jawatan..



KUMPULAN ANTIVAKSIN TOLAK

https://www.sinarharian.com.my/article/112438/Golongan-antivaksin-tolak-vaksin-Covid-19 



AKHIRNYA HATI YANG LUKA TERUBAT JUGA..

 Bang Non PM9 minggu depan..


Diikuti

WARISAN akan sertai PH..

Maszlee join PKR..

Rafizi aktif semula politik..

AMANAH kekal di PH..

Ada dua TPM di bawah Anwar..

Johari Menteri Ekonomi dan Menteri Besar Kedah

Abdullah Sani Menteri Pertahanan

YANG BENAR KASI AJAR

Ask Guan Eng about political revenge, Najib tells DAP: Former PM fires back after an MP accused the government of a vendetta by cancelling a RM2 billion loan guarantee for a Penang project.

ALANG² NAK TUKAR PRESIDEN TERUS SAHAJA YANG MUDA

https://shahbudindotcom.net/2020/11/28/tok-mat-cabar-zahid-hamidi-pemilihan-umno-tahun-depan.html


UMNO - KJ

PEJUANG - Mukhriz

PKR - Rafizi

AMANAH - Salehuddin

BERSATU - Azmin

DAP - Anthony Loke

PAS - 

https://ismaweb.net/2020/11/23/netizen-keliru-pendirian-pas-dalam-isu-arak/

MAHATHIR IS THE PERFECT LEADER TETAPI MUHYIDDIN ADALAH SEMASA TERBAIK..

Tun sebagai negarawan dan banyak menyumbang bakti kepada Melayu dan negara tiada tolok bandingnya.

Kegagalannya di era PH bukan kerana faktornya tetapi faktor politik dan faktor rakyat yang tidak boleh lagi dibentuk kerana era paklah dan Najib menjadikan pemimpin Melayu selesa disogok dan rakyat dibrim.

Untuk membentuk mereka ini kembali ke nilai akhlak dan amanah sudah terlewat dan sukar. Rebung sudah jadi buluh.

Di satu pihak lain, komponen PH, kaduk naik junjung dan ada yang sudah kebuluran jawatan dan kuasa kerana sudah lama menanti.

DAP dengan racist bodohnya dan PKR dengan ratib songsangnya.

Jika kuasa terlepas kepada mereka akan berlaku kemudaratan yang lebih besar.

Muhyiddin Azmin juga ada kepentingan peribadi tetapi masih mahu dipimpin Tun tetapi apabila Tun memilih jalan yang lebih baik sebagai seorang Negarawan..maka jalan mudarat kecil adalah pilihan mereka untuk menubuh kerajaan baru walaupun kurang enak dengan label yang diberi..

Hari ini, realitinya Muhyiddin dapat mengendali kerajaan samada buruk dan baik..kena diteruskan..

Sikap Muhyiddin tidak mengkritik balas keras secara terbuka kepada Tun dan pemimpin lain masih menunjukkan budinya dan sebab itulah juga masih disenangi pro Tun.

Dapat mengimbangi kehendak pemimpin dan rakyat.. masih dalam tekanan mereka yang tersepit tengkuk..

Di UMNO masih ada yang baik dan keputusan Muhyiddin untuk menggunakan logo PN di PRU adalah peluang terakhir UMNO untuk ikut atau mati..



BELUM SAMPAI 24 JAM..



Janji tak janji, kalau ada prinsip ada kebenaran, memang dah patut letak jawatan..apa yg berlaku adalah satu kesilapan dan kemaluan besar, semua orang sudah nampak kemaluan tersebut..

Baru Pengerusi PH, masih nak pertahan...

Kalau, jikalau, kot kot dah jadi PM. Memang tunggu kucing bertanduk lah takkan lepas jawatan..

So, the best jadi PM menanti sampai kiamat..

It's ok, lid samad tahan kena kencing..


Mereka ini join politik dan sokong Tun last minute sebab diberi kerusi... Bila dah tak ada kerusi jadilah Yang Bengong..

ANTHONY LOKE DAN LOKEMAN ADAM NI SAMA JE LEVEL IQ..

Budak suruhan..

CAMPAK JE LAH REFORBASI TU, LEBIH BAIK JADI MACAI UMNO..

Friday, November 27, 2020

RAMAI YANG TUNGGU BANGNON DI KAKI LIMA NAK BELI UBAT KUAT..

Dengar ayat pun dah power... Biawak pun boleh terbang


Keabsahan tu ape? Ahli PKR PH LID MAT SABU bukan faham..


Kencing basah?

DAH BANGANG JANGAN KATA TUN HALANG

JANGAN RISAUKAN UMNO BAIK² SAHAJA YANG KECOH PRESIDEN PKR KENCING RAKYAT...


 https://shahbudindotcom.net/2020/11/28/tok-mat-cabar-zahid-hamidi-pemilihan-umno-tahun-depan.html

MENGAKU LEMBU

https://theunspinners.blogspot.com/2020/11/lembu-punya-susu-sapi-main-jauh-jauh.html

Seperti yang diperkatakan sebelum ini morotorium dan pengeluaran wang KWSP tidak pun perlu dimasukkan dalam bejanjawan kerana ia tidak melibatkan apa apa peruntukan kewangan kerajaan, hanya perlu satu keperluan kelulusan.

Kelulusan boleh dibuat sebelum atau selepas belanjawan atau bila² masa.

Bukankan  keputusan morotorium dan pengeluaran wang kwsp sebelum ini dibuat semasa PKP mula dilancarkan (April 2020) dan ia bukan di dalam bajet 2020.

Kenapa pula kali ini WAJIB? hingga perlu dibahas dan jadi syarat dan ugutan dan paling pelik ada bosscow tersepit kata itulah kemenangannya???

http://kluangmanexpress.blogspot.com/2020/11/beban-kerajaan-membantu-rakyat.html?m=0

Lembu mengaku lembu. Itu satu fakta yang menarik. (Direkodkan)

Kita bagilah kemenangan itu padanya sebab abahcow pun tersepit.

Sebelah sini lembu kena cucuk hidung..

ISNIN DEPAN ABG NON TURUN JUAL UBAT KUAT DI KAKI LIMA...

Next step kita akan dikencing lagi, tadah muka masing² ok.. jom pakat² heret adik beradik yg lain untuk sama² dikencing.

Belanjawan 2021 sudah lulus, puak haprak kata nak tolak pula budget kementerian demi kementerian bermula Isnin ini..

Lebih garuda lebih harimau lebih naga garangnya...alhamdulillah abahcow senyum je, lena tidurnya.

Atok pun dah boleh berehat kat rumah dengan anak cucu, kita tengok je temberang puak ni jual ubat kuat di kaki lima.

SYEKH ALI JABER DITIKAM


 E




Semua pihak kena ambil ingatan kerana ia mungkin berlaku di sini..

PBT AFRIKA PUN TAK PUNYA SIKAP ZALIM MCM NI..


Woi! Motor Foodpanda Pun Korang Nak Angkut?!

BEBAN KERAJAAN MEMBANTU RAKYAT BERKURANGAN APABILA RAKYAT PILIH GUNA DUIT SENDIRI KWSP TERMAKAN CAKAP NAJIB



Kerajaan hanya tawarkan kelonggaran pengeluaran KWSP RM500 setiap bulan x 12 bulan.

Sudah tentu ini tidak mencukupi dan kerajaan perlu bantu lagi dalam pelbagai bentuk.

Tetapi keperluan bantu itu menjadi ringan, kurang perlu dan terbantut kerana Najib mencadangkan rakyat sendiri guna wang rakyat sendiri (KWSP) dengan membenarkan 10k sekaligus diluluskan???

Bagaimana mereka yang tiada KWSP? Bagaimana mereka warga emas yang sudah kehabisan wang KWSP?

Ertinya bukan kerajaan bantu, bukan wang peruntukan kerajaan sebaliknya wang rakyat sendiri..

Kerajaan boleh tuding kepada kelulusan KWSP 10k jika ada tuduhan kerajaan tidak bantu?

Di mana bijaknya?

......

Kelulusan 10k kwsp tidak perlu dimasukkan dalam belanjawan kerana ia bukan tambahan belanjawan.

Apa yang harus didesak ialah tambahan bantuan kerajaan dlm pelbagai bentuk lain, jangan biarkan kerajaan berbelanja dalam bidang yang bukan utama seperti JAKSA dan desak jumlah Menteri dikurangkan kepada 30.

Desak mereka yang lari cukai bayar segera untuk tambah hasil kerajaan.

Selepas belanjawan rakyat lengkap dan diluluskan barulah soal KWSP dan morotorium dibangkitkan..

Morotorium dan KWSP 10k tidak langsung ada kaitan dengan belanjawan, tidak ada satu sen pun yang perlu kerajaan tambah, ia hanya kelulusan. Kelulusan atau arahan kpd KWSP dan bank sahaja.

Kelulusan yang boleh dibuat sekarang, sebelum belanjawan, selepas belanjawan atau bila² masa sahaja.

......

Jika bantuan kerajaan mencakupi sudah tentu rakyat lebih berwaspada dan mengelak untuk keluarkan 10k kwsp kerana ia ada risiko tinggi.

Wang itu pula perlu diganti 100% masuk akaun 1 jika ada caruman selepas ini, dan bagi yang tidak mencarum.. tabung KWSP terus susut...

Apakah pengeluaran 10k kwsp menjamin selesainya kelangsungan hidup seseorang??? Seperti menabur garam ke laut..

Di masa akan datang usia dengan umur tua+penyakit dan malang jika melarat apakah Najib dan Anwar akan datang menjenguk dan menghulur...

Yang datang hanya ebit Lew juga.

Begitulah kesah ahli politik mencari nama atas situasi tengkuk yang tersepit.


Great13, betul ke?

Khabarnya Lid menyesal tak ikut perintah Lim Guan eng?

FIKIRKAN SEMULA DAN LANTIK KETUA PEMBANGKANG BARU, ANWAR DAH JADI MACAI UMNO...

AKU SOKONG HANG SURUH LAWAN PENYAMUN LAWAN PENGKHIANAT, KALAU HANG NAK SEKONGKOL LEBIH BAIK AKU UNDI PARTI CAP AYAM..

Dulu masa kecik makan kayu..

BACA POLITIK DENGAN BETUL..


TERKINI:

Arahan bontot ke bontot telah dibuat tetapi ada ahli AMANAH tak tahu dan sekarang BONTOT SUDAH PANAS apabila penyokong mula tunjuk bontot kepada mereka..

https://www.malaysianow.com/berita/2020/11/26/selepas-najib-tarik-diri-anwar-arah-ahli-parlimen-ph-sokong-belanjawan-2021/

Anthony Loke dapat message dari Anwar sebagai ketua pembangkang, jangan bangun mengundi?

Kenapa tidak kepada Guan eng?

.......

Shafie bedal patuh..

Saddiq patuh..

Maszlee simpang patuh..

Kenapa mat sabu tak patuh? Mat Sabu tak dapat message?

.......

SIAPA SEBENARNYA YANG BERI ARAHAN pada Anwar lebih awal dan sebelum itu?

........

Selepas peristiwa kebabian semalam, AMANAH sudah boleh fikir keluar dari PH.

Stay for what? Nak jadi kerajaan by numbers? Which numbers? Magnum?

Nak jadi kerajaan melalui PRU15?

PAS akan meletak calon di mana sahaja AMANAH bertanding, tidak akan ada seorang melayu pun  akan undi AMANAHDAP, no more..

Keluar PH dan bersedia untuk kalah secara bermaruah di dunia dan barzah.. terus bercakap benar, berprinsip itu asas perjuangan..

......

Apakah semua yang ada kes mahkamah perlu patuh dan setuju belanjawan sebagai satu syarat? Atau hanya satu kebetulan?



Thursday, November 26, 2020

AYAT PENENANG BUAT PENYOKONG BARUA DAP


Yang Anwar nak lawan Mahathir tu buat apa, kata dah tak relevan..

Yang nak disisihkan Mahathir tu buat apa, dia bukan ada jawatan, dia bukan ada kerusi banyak..strategi bodo apa ni?

Mahathir tak rugi apa²pun..perjuangannya berprinsip setakat untuk bekalan tanah kubur.. Mukhriz tak kebulur tak papa kedana kalau pun tiada jawatan politik..

Semalam Mahathir buat tindakan untuk trouble Muhyiddin dan mudahkan laluan Anwar tapi dia yang tutup peluang sendiri..

Mahathir dan penyokong Mahathir dikencing Anwar itu sudah dimaklum sejak dulu kala, sebab itu anwar tidak dipercayai..

Masa jadi TPM, kepercayaan diberi, tapi dia pi buat kerja kotor...

Yang aku simpati dan kasihan penyokongnya pun di kencing..

Anyway itu ayat penenang (di atas) buat penyokongnya, ayat penyedap...

Cuma pesanan, bersedialah untuk dikencing lagi..

Kencing tetap kencing, kencing sampai hancing...

..........



BETULLAH KATA ORANG ANWAR NI TAK BERANI MAIN DEPAN..

Ramai orang..Depan dia warak alim tunduk akur setuju sokong...

Orang tak nampak.. Belakang  kemudian baru tunjuk minat pulun tutuh balas ganas....

Nak bahas minggu depan?

Kah kah kah...


SIAPA GANTI AMANAH JADI BARUA DAP?

TAK PASAL PASAL NAMA TUN DIJULANG SEMULA WARGANET....

 

Terima kasih Anwar..

ANWaR LAGi SEKALI MENIPU DIRINYA SENDIRI UNTUK PELUANG KERUSI PM

Kahwin dulu nikah kemudian... 


Jika bajet tidak lulus secara moralnya Muhyiddin wajar melepaskan jawatan dan Anwar dengan mudah mendapat undian majoriti MP sebagai PM.

Kerana pembohongan numbers sebelum ini Anwar tiada keyakinan diri..

Pembohongan Mahathir penghalangnya sebelum ini pun jelas rekaan...

Penyokong kena kencing...


Ohhh..

Sebenarnya

Anwar

Takut

Jemin







AKU SYORKAN MSO TULIS BUKU INI TAJUKNYA...

Anwar Cakap 10 Perkara Satu Pun Jangan Percaya..

Kalau dah siap, bagitau, aku nak beli 100, nak derma pada perpustakaan awam seluruh negara..

KALAU NAJIB ZAHID KENA BULI DENGAN ABAH TU AKU BOLEH FAHAMLAH TAPI BILA ANWAR PUN SAMA...APA DAH JADI DULU ISTIHAR PN DAH TUMBANG..

Something wrong ke dengan Anwar ni..

Harapkan (pagar) ketua pembangkang bangun melawan rupanya pagar makan kerusi...

Nasib baiklah Mahathir ada, kalau tidak maruah parlimen hilang, dah jadi pasar borong.

Care for people..

Yang jelas AMANAH kena kencing dengan Anwar dan yang lebih terang jelas clear AMANAH bukanlah barua DAP.


Apa kata Che det






POLITIK YANG TIDAK STABIL MENJADI SARANG RASUAH BERLELUASA..

http://feedproxy.google.com/~r/limkitsiang/rss/~3/ZKreFsV9-cU/

Selagi politik tidak stabil, jangan harap rasuah berkurangan.

Rasuah kini jadi asas negara, tanpa rasuah mana² kerajaan akan tumbang.

Rakyat yang disogok akan tetap mengangkat pemimpin walaupun dianya (pemimpin itu) raja korup.

Logiknya lah tiada lagi negarawan selepas Mahathir.

MENGEJUTKAN..

 


Walau berbeza politik dan parti jom kita raikan atas fikiran yang waras dan rasional...itulah kematangan.

Jauhi petanda jiwa koyak, hati busuk..minda rosak


Ini satu lagi berita baik..


Dan ini juga:

RM0 BNM: Peminjam M40 (BPN) yang mengalami pengurangan pendapatan isi rumah boleh mohon untuk pengurangan ansuran. Hanya pengakuan peminjam diperlukan.


Wednesday, November 25, 2020

GEMPAQ LEBIH


 

PPIM PERLU BUKTIKAN INTEGRITI

https://www.sinarharian.com.my/article/111782/Seludup-daging-sejuk-beku:-Maqis-cabar-lapor-SPRM



UNSANGKARABLE

Dalam politik tiada yang mustahil tiada yang tetap selamanya tetapi dalam masa terdekat ada yang memang tidak akan berlaku..


Yang tidak mungkin berlaku

Najib sokong Mahathir 

Azmin sokong Anwar


Yang 50/50

Zahid sokong siapa?


Paling terkejut beruk

Muhyiddin sokong Anwar

Lim Guan Eng sokong Mahathir



Yang mungkin berlaku

Mat Sabu sokong Mahathir


Samada kerajaan lama kekal, kerajaan baru, perkenan Agong atau pilihanraya akan hanya ada dua team utama..

Mahathir Muhyiddin vs Anwar Najib

Selamat berpolitaik..



TAWAR JAWATAN TETAP MENJADI SENJATA UNTUK KERAJAAN BARU ATAU KERAJAAN LAMA KEKAL .

Angka 70 akan membesar dan politik wang kembali menepati cash is king sebagai king maker.

Tidak dapat dielak, demi negara demi rakyat demi bangsa diperguna untuk demi perut demi tengkuk - politik kotor akan diamalkan.

Penggubahan kuasa dan penggubahan wang haram sedang berlaku untuk SPRM dan PDRM ambil perhatian dan take action secara tidak memihak.

Diharap begitulah.


SECARA PERIBADINYA AKU NAK ANWAR+NAJIB JADI PM

Untuk bersaksi..

https://kluangmanexpress.blogspot.com/2020/11/sebab-penting-anwarnajib-pm.html?m=1

Bagaimana mereka menguruskan covid19 dan ekonomi negara.

Bagaimana mereka mahu jayakan bajet diluluskan.

Apakah mereka akan menyondol ke Istana Negara untuk darurat juga..

Kes mahkamah..wajib menang by hook or by crook..atau jalan tikus atau jalan² gelap lain..

Berapa ramai yang akan mereka tangkap dan penjarakan..

Jangka size kabinet kekal..

Tetapi sesuatu yang sangat aku yakin, hari ni Anwar PM besok Jho low dah kena tangkap..bravo.

Siapa Timbalan Perdana Menteri dan Menteri Kewangan..

KDN sudah tentu Saifuddin. Jangan lupa jawatan Menteri untuk Maszlee  Husam ..



PUCUK DICITA ULAM MENDATANG

Jika geng mahkamah berhijrah ke kem Anwar apakah Mahathir akan tolak jika dilantik semula menjadi PM..

Undian melalui parlimen..

Proxy Mahathir vs Anwar.

TUN UMUM TOLAK BAJET


Detail Dan strateginya di sini...

Peluang terbuka luas untuk Anwar dan Najib bekerjasama bagi merebut kerusi PM dan dijangka mudah bagi mereka.

Kecuali jika DAP dan AMANAH membuat pendirian lain atau bersyarat.


RAKYAT SOKONG BAJET DENGAN SYARAT NAJIB BAYAR DULU HUTANG INCOMETAX(?)

Analyst sees Najib, Anwar as big winners if budget shot down: Awang Azman Pawi says the ex-PM will claim he has debated in the people's interest, and the PKR chief will get a chance to change the government.

Ramalan kaji cuaca.

By hook or by crook..Muhyiddin ada jalannya sendiri...

SETAKAT MANA KEPUTUSAN DIBUAT OLEH KEMENTERIAN KESIHATAN DAN BUKAN TEKANAN POLITIK


Ini bukan kali pertama...

Jika ini gagal ditanam pada rakyat, negara akan terima padah yang teruk..

Jika rakyat melihat flip flop, tidak sekata, double standard... Ia tidak mungkin datang dari sebuah Jabatan Kerajaan tanpa campur tangan politik.

Begitu juga yang sudah ada di ROS era Najib dan Muhyiddin..

Tidak mungkin tiada di KKM (?)

THE LEGEND


 

Tuesday, November 24, 2020

SEBAB PENTING ANWAR@NAJIB PM

Hanya ada satu sebab untuk aku.

Membolehkan mereka siasat-tangkap-dakwa-penjarakan Tun.

Kalau ikut mulut mereka, ada beberapa kes.

Kalau ikut mulut penyokong mereka, ada beberapa lori.

UMNO sekarang berada dalam kabinet Muhyiddin kenapa tidak boleh buat gesaan dan tindakan tersebut.

UMNO ada Timbalan Speaker di Parlimen, kenapa Najib @ semua MP UMNO @ semua MP PKR tidak buat usul siasat tangkap dakwa

Geng Hadi pun boleh tumpang semangkuk kalau nak..

Sekurang kurangnya Najib mahathir bersebelahan sel.

Kalau itu pun tidak dilakukan.. ramai yang sudah tempah tiket secara hina di padang Mahsyar untuk bertemu Tun.

Wallahua'alam.





Usaha terdesak geng kaki fitnah..

UMNO PIYEM SEMULA

BRIM setiap bulan..

BRIM setiap bulan..

GST setiap saat..

GST setiap saat..




Ini semua aku print screen..siasat dulu kot-kot tak fake dan bukan fitnah..


DEMOKRASI SUDAH MATI SEJAK CASH IS KING

Adalah tidak menghairankan jika selepas itu sesiapa pun yang bercakap dan menyanjung demokrasi hanyalah kerana dia tiada kuasa dan jawatan.

Tetapi bagi yang berjawatan dan berkuasa akan menggunakan alasan demokrasi untuk mempertahan dirinya dan dialah juga ignore dan langgar demokrasi untuk kepentingan diri.

Surat ku li, usul undi percaya tidak percaya, bajet lulus tidak lulus hanya ada sedikit demokrasi di situ, selainnya politik dan kepentingan masing² yang memperalatkan demokrasi.

Sudah tentu di pihak kerajaan mereka sudah bersedia dengan jawapan keputusan dan tindakan.

Speaker pegang buku peraturan mesyuarat atau buku perlembagaan dulu dan sekarang sejak cash is king?

Pernah dengar speaker parlimen sebelum mereka dipertikai hebat??

Satu contoh yang baik ialah mahkamah, walaupun kanun acara jenayah adalah buku utama dan ada 1001 peguam yang handal dan 1001 kes yang berbeza, perlembagaan negara sentiasa jadi pegangan utama bagi setiap hakim yang bijaksana tanpa tidak pula berlaku tidak adil kepada semua pihak malah ada beberapa proses semakan dan rayuan.

Demokrasi berparlimen sudah mati sejak cash is king, kita sudah saksikan banyak kali dan yang akan datang bukanlah sangat pelik berulang lagi..

Ada yang sarankan bajet disokong lulus sewenang senangnya atas nama rakyat? Apa dia fikir MP lain makan kayu, bukan untuk rakyat?


?

Annuar Musa saran sokong dulu bajet..penelitian dibuat kemudian? Setubuh dulu nikah kemudian???

Rakyat pun lupa demokrasi lupa diri bila disogok..

Apa sangat nilai demokrasi kalau yang lebih teruk dari itu, yang tiada etika, tiada akhlak, tidak amanah terus di sanjung.

Wayang semua pihak bermula.



JANGAN BUANG DUIT MASA DAN TENAGA TANGKAP JHOLOW

Kerajaan dulu sekarang dan akan datang lebih berfaedah tumpu kepada hal yang lebih penting, si durjana pun sudah dihukum72 tahun.

Biar dia terus jadi pelarian seumur hidup sebagai satu bentuk hukuman.

Jika Jho low boleh menjadi saksi untuk kebaikan OKT, sebagai bukti tidak bersalah - kenapa dia (OKT) TIDAK BERUSAHA membawa Jho low pulang?

Bukankah dulu mereka akrab? Sekapal?



ANWAR DIKATAKAN KAMCENG DENGAN WORLD BANK..

Raise EPF withdrawal age gradually to 65, suggests World Bank: It says some new measures necessary as Covid-19 may increase vulnerability of older persons with reduced savings through lower contributions and early withdrawals


BNM: Bantuan tersedia. Peminjam yang terjejas dibantu melalui moratorium/pengurangan ansuran bulanan. Hubungi bank anda atau BNMTELELINK 1300885465

Monday, November 23, 2020

SIAPA NUR JAZLAN DAN ADAKAH DIA LEBIH MULIA DAN BERJASA DARI ANNUAR...

Kaku Diserang Teman Se UMNO.. Hahaha

Banyak cerita tentang Annuar Musa tetapi yang aku ingat tentang Nur Jazlan ini adalah manusia yang boleh diplaster di zip mulutnya tentang 1mdb bila dilantik Timbalan Menteri.

Di politik Johor Nur Jaxzlan bukan pro Muhyiddin dan sebab itu namanya tidak tersenarai dalam kabinet seperti 4-5 nama yang lain.

Sangat elok Annuar tak layan balas.

APA KUALITI SPEAKER KITA?

Speaker can reverse his stand on motion of no confidence against PM, say lawyers: Dominic Puthucheary says it is a constitutional convention that the legitimacy of the government be determined first before other business of the house is conducted.

Speaker memainkan peranan utama samada menjadikan parlimen sebagai tempat perbahasan bermutu atau sarkas zoo.

Pendekar antara speaker yang gagal kerana banyak kali insiden hidung dicucuk tali dan pendirian berubah untuk letak jawatan sekadar projek jamban (?)
Rakyat  melihat dan menilai lalu menterjemahkannya di kertas undi.


BAGUS TAK BAGUS DAP PERINTAH TANYA MELAYU PULAU PINANG

 

SIARAN LANGSUNG

Apa masalah dengan parti²yg ada? 



Prof pilih Anwar sebagai yang terbaik untuk memimpin negara.

Trial and error untuk lihat apa reform yang mampu dibuatnya.

Apapun banyak pandangan prof tenggelam dengan lontaran kemas pandangan sosialis Hishamuddin.

Rakyat antara punca korup dan pemimpin juga menggunakan pendekatan korup untuk menggembirakan rakyat.

BRIM antara contoh terbaik yang memabukkan rakyat itulah kerajaan yang baik tanpa bertanya dari mana punca sebenarnya.

1MDB berapa juta peluang pekerjaan yang dibawanya?

NAJIB TERLALU BAGUS SEJAK JADI MANTAN PM

Najib denies inciting Malaysians to reject PN govt over EPF, moratorium: The former prime minister says the two conditions for BN’s support for the budget are not populist moves but economic strategies.

# Pendengar yang baik, mesra rakyat, kekal pandai ambil peluang, mesra wartawan, hubungan dua hala yang berfungsi dan otak yang bergeliga.
Masih banyak lagi kebijaksanaan Najib yang masih tersimpan dan belum dipersaksikan.


PEMIMPIN POLITIK YANG KORUP MUDAH JADI TAULADAN DAN MENGHASILKAN PEGAWAI KERAJAAN YANG JUGA KORUP

Ada sesetengah kes bukan sahaja  korup, klepto, salahguna kuasa tetapi juga ke tahap pengkhianat seperti membolosi pintu sempadan, kad pengenalan palsu dan tidak membayar cukai jutaan dan billions.

Jika masih ada yang bebas mereka yang bermaklumat segeralah membuat laporan kepada pihak berkuasa..

Adalah penting pemimpin politik menunjukkan marhaen dan lowprofile kehidupan.

Rakyat selalu melihat pemimpin politik yang kekadang baru saja dilantik memegang jawatan atau baru saja berdamping dengan Menteri sudah menunjuk kekayaan luar biasa.

Begitu juga rakyat melihat bagaimana pesara² kerajaan yang berjawatan tinggi mempunyai harta dan jumlah wang yang tidak masuk akal.

Itu adalah gambaran umum. Jangan berpersepsi dan buruk sangka untuk menyebut sesuatu nama tanpa anda ada buktinya.



Sunday, November 22, 2020

AHLI PAS TERPAKSA TERUS SETIA DENGAN PAS

Apa piihan untuk ahli PAS untuk tidak sokong pemimpin PAS sekarang walau pemimpin mereka berubah 360 darjah dan tunjuk tembelang sebenar?

Nak sokong AMANAH..bererti sokong nuat dan DAP...

Nak sokong UMNO? Bererti sokong penyamun..

Kembali ke mulut buaya...

Nak sokong BERSATU? bererti sokong semburit.

Wal hasil balik asal..terus sokong PAS.

Jangan terburu buru nak join PEJUANG..

Disini tidak berdagang kunci syurga, tidak ada pembahagian harta rampasan..

Semua kena cari sendiri dengan ilmu amal akhlak dan amanah.





.

PECATLAH ANNUAR SEBAGAI SETIAUSAHA BN JIKA UMNO ADA MARUAH..

Dah ramai pemimpin UMNO pro penyamun panas bontot bersuara dan kecam Annuar tetapi Zahid masih membisu.

Pemimpin UMNO berjawatan dan pro Muhyiddin juga setakat ini mendiamkan diri.

Apa yang Annuar sarankan mungkin satu realiti yang sukar mereka terima.


https://jalinluin.com/2020/11/21/umno-wajib-sedar-diri-dan-buang-sikap-bodoh-sombong/



GEROMBOLAN DSAI YG MAHU DIA JADI PM SENARAIKAN KEBERANGKALIANNYA TANPA PERLU KRITIK PIHAK LAIN..

Cuba senarai dan citer.

Apakah kerana sangat terhad maka perlu merekayasa dan memburukkan orang lain untuk menampakkan Anwar hebat?

Jika ada yg membidas dan memburukkan atau menghalang, itu lumrah, di PKR dan PH sendiri dulu dan sekarang pun tak semua setuju.

Azmin dan kumpulan salah satu bukti.

Dan Azmin kekal penghalang utama (bukan Mahathir) yang tidak mahu Anwar sebagai PM kerana dia juga berpeluang dan berkepentingan (bukan Mahathir)



Bukankah Anwar juga ada ongoing cases? Yang mencalarkan peluangnya sebagai PM? Bagaimana kalau dia kalah?


Kritikan mereka akan tenggelam JIKA Anwar mempunyai integriti, kewibawaan dan aura yang hebat

Kalau penyokong Tun mahu Mahathir jadi PM, rasanya langsung tak perlu sekelumit pun nak burukan orang lain..

JANGAN TERTIPU DENGAN IKLAN "JAWATAN KOSONG"

Lebih baik buat bisnes sendiri, jual air.. Satu botol RM15  Satu hari berapa botol boleh jual? Kalau 10 botol x RM15 = RM150 Kalau 20 botol ...