Wednesday, May 30, 2018

MENDERMA PADA TABUNG SEGELINTIR TERKEJUT BEROK




Memang le berok² ni terkejut sebab selalu diberi dedak..disuap. dicucuk hidung

Apakah menderma untuk tabung bagi tujuan membayar hutang negara satu bebanan kepada rakyat?
Anda sendiri pun ada brain untuk memikirkan istilah menderma secara sukarela dan ikhlas..

Mental rosak akhlak
Pencuri.. Sokong
Penyamun... Sokong
Penyangak... Sokong
Lanun... Sokong
Kawaq... Sokong
Perompak... Sokong
Kleptokrasi.... Sokong
Dedak.... Sokong
Jho low... Sokong
China komunis... Sokong
Songlap.. .Sokong
Korup... Sokong
Minta derma... Dosa besar????






http://news.bbc.co.uk/2/hi/world/analysis/47496.stmhttp://news.bbc.co.uk/2/hi/world/analysis/47496.stm

*tahun 1998*...

_tak byk yg berjaya dikutip,dalam 20billion dollar aje rasanya..._

tp dimana letakduduk ekonomi  korea skrg?


South Korea has exported the first shipment of 300 kilograms of gold collected in a public campaign to help the country out of its economic crisis. The nationwide campaign - led by large business groups including Daewoo, Samsung and Hyundai - began on January 5, and involved ordinary Koreans donating personal gold treasures, which have been melted down into ingots ready for sale on the international markets. Kate Liang looks at the phenomenon of public self-sacrifice to save an economy in trouble

:http://news.bbc.co.uk/2/hi/world/analysis/47496.stm *tahun 1998*... _tak byk yg berjaya dikutip,dalam 20billion dollar aje rasanya..._ tp dimana letakduduk ekonomi korea skrg? South Korea has exported the first shipment of 300 kilograms of gold collected in a public campaign to help the country out of its economic crisis. The nationwide campaign - led by large business groups including Daewoo, Samsung and Hyundai - began on January 5, and involved ordinary Koreans donating personal gold treasures, which have been melted down into ingots ready for sale on the international markets. Kate Liang looks at the phenomenon of public self-sacrifice to save an economy in trouble:

*tahun 1998*...

_tak byk yg berjaya dikutip,dalam 20billion dollar aje rasanya..._

tp dimana letakduduk ekonomi  korea skrg?


South Korea has exported the first shipment of 300 kilograms of gold collected in a public campaign to help the country out of its economic crisis. The nationwide campaign - led by large business groups including Daewoo, Samsung and Hyundai - began on January 5, and involved ordinary Koreans donating personal gold treasures, which have been melted down into ingots ready for sale on the international markets. Kate Liang looks at the phenomenon of public self-sacrifice to save an economy in trouble:








Dan ini kerja kaki kencing umno untuk lagakan anwar-Tun





150 comments:

  1. Apa perkembangan tabung??

    ReplyDelete
    Replies
    1. Council of Eminent Person

      1. bekas gabenor bank negara
      2. Billionaire Melayu - bekas menteri kewangan
      3. Taikun perniagaan
      4. Professor economy
      5. Bekas chairman Petronas

      Hasil penyelesaian;

      Wujudkan Tabung Harapan - tabung bayar hutang negara

      p/s - baik ambik AJK surau jadi ahli council...

      Delete
    2. hahaha.... AJK surau kampung saya lagi pandai walaupun belajar mengaji kat sekolah kerajaan aje

      Delete
    3. Ph punya tabung pulak macaii yg sakit hatii..tabung tuu nk byr hutang yg dibuat oleh pemimpin terulung najib razak..nk derma boleh xde paksaan pun..

      Delete
    4. ted,
      ini bukan soal macai atau otai
      KD buat perumpamaan org yg marahkan penubuhan tabung tu sebagai beruk.

      tapi ted,

      KD lupa, sebenarnya dia mengata kpd dirinya sendiri dan mengaku bhw kerajaan yg memerintah sekarang ibarat seekor beruk. Rakyat dah bagi undi (bunga), rupanya bunga yg diberi itu dpt kepada beruk yg tak tahu nak guna bunga berkenaa.

      Delete
    5. Rakyat yg pilih PH tak busing pon kerana tahu tabong derma nak bayar utang najib termasuk utang 1 mdb yg dirompak oleh najib....

      Beruk2 kelaparan yg dah dilepaskan oleh najib kerana dedak dah hampir habis yg melalak tak puashati sedangkan tabung derma tak paksa pon puak beruk bagi derma..

      Delete
    6. Setelah perbendaharaan, kekayaaan, harta/aset, tanah pusaka bangsa digadai jual serta disonglapkan hingga kontang habis diratah Najib/Rosmah, Jho Low, Reza Aziz, Isa Samad, Annuar Musa, Musa Aman serta semua menteri2 bn, kbu2, penguasa2 & ketua2 institusi korup;

      maka

      Atas kesedaran mewujudkan budaya 'self belonging' & semangat patriotisme cintakan bangsa & tanah air demi membina semula negara, saya mendukung 'Tabung Harapan' yg diinisiatifkan oleh Otai2/Mahaguru2 Ekonomi Taraf Dunia serta pemimpin-pemimpin Malaysia Baru kita.

      Delete
    7. Ok la ok. Rakyat kena derma kpd kerajaan utk byr hutang mcm rakyat korea pernah buat. Tapi;
      1. Rakyat korea derma emas intan setelah pemimpin mereka habiskan apa yg mereka ada terlebih dahulu. Elok rasanya pm mulakan dahulu, kabinet dan sekutu mereka. Juga anak beranak yg kaya raya dan bilionare tu. Pasti rakyat akan ikut. Biar sama² derma dan sama² jadi susah. Kalau setakat potong gaji menteri 10%, itu bukan contoh yg bagus. Elaun mp masih lg penuh. Puluh² ribu masih masuk setiap bulan.
      2. Rakyat korea buat tu semua dulu bila negara dilanda krisis ekonomi. Tapi apa cerita dgn negara kita? Sebelum 9 mei, elok je negara kita. Sampai sekarangpun still ok. Knp digembar gemburkan kita spt sedang menghadapi krisis ekonomi? Tiba² sungguh! Bukankah molek hutang yg ada tu distruktur bayaran blk dgn berhemah sambil berusaha utk melaksanakan manifesto pru tempohari. Ni tidak, sejak ph menang, hari² disajikan dgn nilai hutang. Beri ph menang hanya nak dengar berapa hutang kita ada? Mcm tak meriah je je menang, hari² salahkan org dulu sbb hutang bnyk. Oklah hutang bnyk, kerajaan yg ada selesaikan la dgn idea camane nk setel tanpa menyusahkan rakyat. Idea dah kering dan tandus walau belum sebulan menduduki putrajaya?

      Delete
    8. 525, ko sekola mana dulu? Tak faham ke Tabung Derma Harapan itu untuk memberi peluang kpd rakyat yang taat setia dan patriotik kpd negara menderma.

      Dan untuk mendidik yang lain jadi patriotik. Mcm kata Tun Mahathir.

      Ko faham ke apa itu patriotik? Contoh nya, kalo rambut ko panjang, ko ikat ke tiang, ko lari cepat2. Lepas tanggal rambut ko dari tengkorak ko, itu di namakan patriotik.

      Hehe

      Delete
  2. LGE gagal..
    Itu sebenarnya Madey nk bagi tahu LGE..
    Mana ada menteri kewangan mintak derma dari rakyat...
    LGE...you are failed.!!

    ReplyDelete
    Replies
    1. LGE cadang derma, kau kata dia failed. Dia mana boleh lawan Najib, tak minta tapi PAK ARAB datang bagi 2.6 billion. Mana boleh lawan

      Delete
    2. Israel sama kuok derma sama DAp..mana blh lawan

      Delete
    3. pak arab sejak dulu lagi..
      secara diam..
      bagi derma seluruh dunia Islam

      Delete
    4. Yg fail yg kalah 2/3 pru...kerana kelaparan setelah tewas 2/3 majoriti beruk talibarut cina kominis pon merapuu...

      Delete
    5. Helah murahan kejora musibat untuk adu domba tak menjadi - awal2 lagi dah kena tangkap basah. Tak malu ker, kejora musibat....??

      Delete
    6. Tukar nama Kejora Berok amacam ..Jangan mare nanti dapat BUNGA

      Delete
    7. This comment has been removed by the author.

      Delete
    8. Friends, Malaysian and countrymen.
      Lend me your ears.

      The Handbag of Tun Dr Siti Hasmah recently went viral & later Revealed....

      The handbag Dr Siti Hasmah was seen carrying is from a Japanese leather bag heritage brand called 'Hamano', priced at around USD533 (RM2,122), the all-leather material bag weighs 550g. The Hamano brand was established in 1880 and they pride themselves on their craftsmanship, with each bag's design being handcrafted.

      Now prepare for a shock.....
      Dr Siti Hasmah's Hamano bag, however, comes nowhere near to one Hermès Birkin bag owned by Rosmah priced at USD380,000......!!

      The Hermès Birkin bag has become even more "famous" thanks to a recent investigation into Datin Seri Rosmah Mansor's loot.

      284 boxes filled with designer bags were recently confiscated from the former prime minister's house to use as evidence into the 1MDB scandal.
      Apparently, amongst the stash included the much-coveted Hermès Birkin designer handbags.

      Hermès Birkin bags are notoriously known to be one of the most expensive handbags in the world.

      Mind you... one Hermès Birkin made out of white Himalayan crocodile skin and diamond encrusted buckles broke the world's record for being the most expensive bag sold at an auction for about USD380,000 (RM1.5 mil).

      Not sure how she got her hands on it, but Rosmah was seen sporting this exclusive bag.......!!


      Thus, comparing Tun Dr. Siti with Datin Tak Berseri Rosakmah - is like comparing the depth of Ocean with a pond filled with sewer.

      Delete
    9. 454, ko Bahasa Inggeris un tak reti, grammar berterabur, ayat tak senunuh.

      Ckp Melayu aje lah, Mmat. Tak payah nak nunjuk ko pandai omputih. Ko tak pandai.

      Jadi, apa ko ckp pun bodo le, Mamat.

      Delete
    10. suka hati ph la nak watpe pun yang pembangang nak sebuk wat per...gi bunuh diri sana....kakakakkakkka...umngok dah mampus...melayu umngok bleh masuk kubor skali ngan umngok...najis ade kt dlam tu tgh tgu korang...cai2 umngok

      Delete
  3. Mari mari kasi Derma..Orang cina talak ada hail laa itu derma..berapa mau berapa mau...rm2.6 Billion ooooh itu talak oooh...

    ReplyDelete
    Replies
    1. Mari mari hootang...hoootang...lompak..lompak..

      Delete
    2. Org2 tua kita mengajar.....

      Kalau tak cukup, minta tapi jgn sama sekali MENCURI & PECAH AMANAH....!!

      Delete
  4. Rm 40 j hak penyiaran akn dibayar pd astoi ( baca ananda krisnan kroni mahadey)..minta derma pd rakyat kayakan kroni

    ReplyDelete
    Replies
    1. Bodohhh..bagi 40 juta tapi rtm dpt lebih 100juta melalui pengiklanan dn tajaan..10saat iklan semasa berlangsungnya piala dunia rtm dpt 15 ribu..lain kali jadilah macaii bijak..duit kbs 100 juta hilang ko xbising plk..

      Delete
    2. Bodoh..pandai pun cari duit tp knp msh minta derma dari rakyat..lagi satu kroni tetap dpt persen 40j..HIDUP KRONI MAMPOS RAKYAT

      Delete
    3. Duit kbs yg hilang tuu dh jumpa belom..???

      Delete
    4. Mana bukti duit kbs hlg..

      Delete
    5. Ade dlm seluar kicik mak ko bodoos....

      Delete
    6. Ayat bro ted manoff jauh lebih cerdik dari sekor musibat bergelar 'kejora'.

      Delete
    7. gila la...nampak no cai UMngok sume bodoh2...patut pun UMngok kalah....kakakkakakka...ape rasa jadi Pembangang?

      Delete
  5. Wow... Cepatnya berok² ni komen di blog

    ReplyDelete
    Replies
    1. Bahasa orang KERAjaan yang baru dibentuk.

      Delete
    2. Beruk kelaparan..tabong dedak dah hampir kering...tahun ni tak beraya..ciannye....

      Delete
    3. Beruk2 tua kelaparan...terpaksalah minta derma kpd rakyat...tahun ni tak beraya..ciannye....

      Delete
  6. Terkejut beruk Puki mak Hang.. baik aku derma Kat masjid..

    ReplyDelete
    Replies
    1. Dlm bulan puasa pun nak mencarut..

      Oh yer kau tahu ker derma di masjid yg kau nak buat itu lebih baik dan diberkati allah dari derma pada negara..??

      Berkat atau lebih baik itu hny allah saja yg tahu..

      Apa kata kau derma di masjid dan derma pada negara.. itu lebih baik!

      Insyallah menjadi saham akhirat..!

      Delete
    2. Orang yg bising pasal derma ni selalunya tak pernah derma pun..not even masjid...

      Delete
    3. Beruk mana tahu harga. Beruk bukan sedar sebelah tangannya meminta sedekah, sebelah lg bazirkan duit taja world cup. Biasalah beruk, bukan tau apa²...

      Delete
    4. Yang Mencarut tu mana ada puasa. Sehari makan 5 kali. Berbuka, Makan Malam, Sahur, Breakfast dan Lunch. Kalau tak tak adalah asyik nak maki orang aje.

      Delete
    5. kau punya blogger pun tak puasa lah pgl org beruk..kah kah kah

      Delete
    6. Ayat bro ted manoff & sdra2 seperjuangan jauh lebih cerdik dari sekor musibat bergelar 'kejora'.

      Delete
  7. 20 hari dpd 100 hari pertama yg dijanjikan utk malaysia baru telah dihabiskan dgn berbohong. Hutang 1 trilionlah, negara nak bankruplah dan macam². Bila pelabur bawak lari keluar pelaburan yg nilainya bilion, maka bskl jatuh teruk, mata wang nilainya merudum. Tp sebab malu nak mengaku TERSABOTAJ ekonomi negara sendiri akhirnya keluar idea MAHA bijak dgn menubuhkan tabung milo. Percayalah, pakar ekonomi luar yg memantau dan mengkaji ekonomi malaysia sejak dulu sedang tersenyum kerana kerajaan baru malaysia sedang buat joke! Terperangkap dgn keterlanjuran sendiri. Masih tak sedar mulai 10 mei, ph adalah kerajaan, bukan lagi pembangkang.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ralat

      Tabung Milo singkatan dari tabung Million
      Kerajaan adalah analogi dari KERA jaan.

      Delete
    2. Klse down nak jadi cerita plak..banyak bursa saham pon down sekarang...kejatuhan yg bukan tahap tenat..nilai ringgit pon tak jatuh teruk mcm zaman najib...bodoos..

      Delete
    3. Setelah perbendaharaan, kekayaaan, harta/aset, tanah pusaka bangsa digadai jual serta disonglapkan hingga kontang habis diratah Najib/Rosmah, Jho Low, Reza Aziz, Isa Samad, Annuar Musa, Musa Aman serta semua menteri2 bn, kbu2, penguasa2 & ketua2 institusi korup;

      maka

      Atas kesedaran mewujudkan budaya 'self belonging' & semangat patriotisme cintakan bangsa & tanah air demi membina semula negara, saya mendukung 'Tabung Harapan' yg diinisiatifkan oleh Otai2/Mahaguru2 Ekonomi Taraf Dunia serta pemimpin-pemimpin Malaysia Baru kita.

      Delete
    4. Othaman Anak Laki Laki Ahmad...aper lu citer...pergi main BUNGA Dengan Kejora Berok boleh tak...suih suih siuh

      Delete
  8. Fakta yang tidak akan mampu dihadam oleh orang-orang yang memakan dedak :-

    1. Penubuhan Tabung Harapan adalah sebagai reaksi kerajaan PH pimpinan Tun M kepada begitu ramai permintaan drpd rakyat yang prihatin untuk menderma. Malahan telah terdapat beberapa pihak yang telah memungut derma untuk tujuan ini sekalipun sebelum mendapat 'lampu hijau' dari kerajaan. Dengan penubuhan tabung begini, segala derma akan menjadi lebih telus dan tiada 'penipu' yang mampu ambil kesempatan di tengah-tengah.

    2. Hutang negara sudah mencecah trilion, maka mengutip derma sebegini secara logiknya tidak akan mengubah jarum timbangan. Walaubagaimanapun ia akan menghidupkan semula semangat cintakan negara dan kebersamaan. Semangat mendahulukan kepentingan awam mengatasi kepentingan peribadi. Ini adalah ubat kepada penyakit 'cash is king' dan 'budaya dedak dan gula-gula' yang diamalkan oleh PM terdahulu dan barisan kabinetnya.

    3. Dengan membuka akaun untuk derma dan mengumumkannya secara terbuka ia akan menjadi ibarat pisau yang menghiris tajam PAS yang mengutip derma di dalam tin milo tanpa audit dan DSN yang 'memperolehi derma' dengan cara masuk ke akaun peribadi dan kini 'disimpan tunai di dalam beg di rumah-rumah persendirian'. Ia adalah ibarat kata2 'beginilah cara yang betul untuk mengutip derma' yang tak perlu diucap.

    4. Walaupun jarum timbangan dilihat tidak mampu diubah dengan memungut derma sebegini tetapi hakikatnya ialah ia tetap akan membantu, tak banyak pun sikit. Kadang2 hanya jumlah yang kecil sahaja yang tidak mencukupi untuk menampung jumlah ansuran yang besar yang telah sampai tempohnya dan pada ketika inilah kita dapat melihat kesannya.

    Jelas, membuka Tabung Harapan adalah kebijaksanaan serampang banyak mata oleh kerajaan hari ini. Selain kebaikan yang banyak ia juga akan dapat menunjukkan perbezaan di antara pejuang dan pendedak selain akan membuktikan betapa para pendedak ini mempunyai jiwa yang sangat parah merekam, merasa geram melihat orang lain menderma ketika orang yang menderma itu pula merasa tenang menyumbang setakat kemampuannya.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Beruk tengah kelaparan...mana paham..

      Delete
    2. skrg cerita derma letak sebelah.. since derma secara gelap atau secara diam drp mana dan siapa, telah di sucikan oleh mathir.. so dia selamat.. tk kena hentam mcm dsn yg amik derma secara diam.. line clear..

      tapi.. 20 hari lepas.. rasanya rakyat ni tak la miskin kebulur sampai tader duit nk makan..
      katanya semua org tak larat bayar minyak 2.20.. last2 minta duit kita plak?
      'kita' undi diaorg yg ckp nk selamatkan kita.. last2 'kita' yg di suruh selamat diaorg?
      Adoi.. penat..

      Delete
    3. menderma pun nak berkira....dunia dunia

      Delete
  9. Kd, tak payah pakai gantinama beruklah. Mcm mengata diri sendiri je. Beruk mendapat bunga tu sesuai. Dah diberi undi utk bentuk kerajaan, bukak pulak tabung derma harapan aka tabung milo! Lupa ke janji 100 hari dah tinggal 79 hari je lg. Kalau asyik nak merintih, sedu sedan negara nak bankrup sambil disulami tajaan world cup, apa ke jadah bagi harapan rakyat terhadap malaysia baru? Darul semekin darul muflisin darul kering idea nak cari income....lalalala
    #malaysiabarukita!
    #jomdermatabungharapan

    ReplyDelete
    Replies
    1. Setelah perbendaharaan, kekayaaan, harta/aset, tanah pusaka bangsa digadai jual serta disonglapkan hingga kontang habis diratah Najib/Rosmah, Jho Low, Reza Aziz, Isa Samad, Annuar Musa, Musa Aman serta semua menteri2 bn, kbu2, penguasa2 & ketua2 institusi korup;

      maka

      Atas kesedaran mewujudkan budaya 'self belonging' & semangat patriotisme cintakan bangsa & tanah air demi membina semula negara, saya mendukung 'Tabung Harapan' yg diinisiatifkan oleh Otai2/Mahaguru2 Ekonomi Taraf Dunia serta pemimpin-pemimpin Malaysia Baru kita.

      Delete
    2. kakakakkaka...KD...terasa tul cai2 UMngok bila di panggil beruk....berebut sume datang nak komen bila dipanggil...kakakakakkaka

      Delete
  10. SUSPEK PEMBUNUHAN KEJAM DI JB DAH JADI TOK SAMI


    SUSPEK PEMBUNUHAN KEJAM DI JB DAH JADI TOK SAMI
    AKU rasa korang semua mesti ingat kes pembunuhan kejam seorang lelaki 44 tahun yang dikenali sebagai “Ah Chiu” yang ditikam dan digilis oleh sebuah kereta BMW bergerak di sebuah stesen minyak di Taman Pelangi, Johor Baharu tak lama dulu.
    Rupanya salah seorang suspek utama dah lari ke Siam dan dah jadi tok sami!
    Menurut Bernama, seorang pegawai polis penyiasat Thai yang terlibat dalam operasi memberkas lelaki itu memberitahu bahawa lelaki itu menyangka kehidupan yang baharu itu dapat menyelamatkan dirinya daripada buruan pihak berkuasa.



    Dia salah kerana tatu besar wajah “Jesus Kristus” di lengan kanan membongkar identiti dirinya kepada polis Thai, sungguhpun pada mulanya pihak polis tidak yakin mereka telah menangkap orang yang betul.
    “Pada mulanya kami merasa ragu kerana lelaki itu kelihatannya kurus berbanding foto diberikan oleh polis Malaysia, namun apabila terpandang tatu besar wajah Jesus Kristus pada lengan kanannya, kami tahu telah menangkap orang yang betul,” katanya.
    Pegawai itu yang enggan mendedahkan namanya berkata, lelaki itu kehilangan berat badan kerana mentaati ajaran agamanya yang hanya membenarkan beliau makan sekali sehari.
    Lelaki rakyat Malaysia itu ditangkap bersama isterinya di rumah dalam kawasan kuil di wilayah Chaiyaphum, timur laut Thailand pada 7 pagi semalam, yang mengakhiri buruan oleh polis Thai dan Malaysia sejak beberapa bulan.
    Kantoi jugak ye!

    Oleh:


    Syahril A. Kadir
    celahgelegar at 8:28 AM
    Share

    ReplyDelete
  11. Bukan soal tabung....... tapi nak tanya 'tabung kepala'pemikir kerajaan PH ni dah kosong tak ada otak ker... sampai langsung tak boleh nak pikir acaner nak jana ekonomi negara tanpa minta dari rakyat.... hangpa nengok nanti yer... duit zakat pun depa nak guna dan jadi sebagagai pendapatan yang boleh di guna... idea siapa?.... DAp.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Kepala bapakkk ko...sorry kasar sikitt..stupid..sorry..ok2 kita slhkan dap..dulu jamil khir ada juga guna duit zakatt..😀😁😂😃😐☺

      Delete
    2. Kepala mak kau..mana bukti

      Delete
    3. Phoenix ni pon geng beruk kelaparan..

      Sepatutnye hutang 1 mdb 38 billion yg dirompak oleh najib dibayar oleh beruk2 bodooss ni..bukan ditanggung oleh rakyat malaysia...baru tak perlu bukak tabong derma...

      Delete
    4. Setelah perbendaharaan, kekayaaan, harta/aset, tanah pusaka bangsa digadai jual serta disonglapkan hingga kontang habis diratah Najib/Rosmah, Jho Low, Reza Aziz, Isa Samad, Annuar Musa, Musa Aman serta semua menteri2 bn, kbu2, penguasa2 & ketua2 institusi korup;

      maka

      Atas kesedaran mewujudkan budaya 'self belonging' & semangat patriotisme cintakan bangsa & tanah air untuk membina semula negara, saya mendukung 'Tabung Harapan' yg diinisiatifkan oleh Otai2/Mahaguru2 Ekonomi Taraf Dunia serta pemimpin-pemimpin Malaysia Baru kita.

      Sampai bila kejora musibat nak klentong dgn pelbagai nama samaran....??

      Delete
    5. MOdal umngok....woiii...melayu da mampos kena baham ngan melayu UMngok la...hahahahha...keja keras ni cam nak cari duit raya je...kakakakak...almaklumlah da kena buang keje....duit x berkat tu la padahnya...time bulan pose kena tarik...kakakak

      Delete
  12. Negara malaysia tergolong dlm 20negara yg ekonominya berdaya saing.pertumbuhan pesat.tiba2 kerajaan baru minta derma dari rakyat..wayang apakah ini mahadey

    ReplyDelete
    Replies
    1. wayang tamil ada
      wayang cina ada
      wayang apa yg kau nak?

      Delete
    2. Ini nak bayar hutang 1 mdb 38 billon yg dirompak oleh kapla beruk..

      Delete
    3. Setelah perbendaharaan, kekayaaan, harta/aset, tanah pusaka bangsa digadai jual serta disonglapkan hingga kontang habis diratah Najib/Rosmah, Jho Low, Reza Aziz, Isa Samad, Annuar Musa, Musa Aman serta semua menteri2 bn, kbu2, penguasa2 & ketua2 institusi korup;

      maka

      Atas kesedaran mewujudkan budaya 'self belonging' & semangat patriotisme cintakan bangsa & tanah air untuk membina semula negara, saya mendukung 'Tabung Harapan' yg diinisiatifkan oleh Otai2/Mahaguru2 Ekonomi Taraf Dunia serta pemimpin-pemimpin Malaysia Baru kita.

      Delete
  13. Kikiki..
    Akhirnya bang non pun ada alasan nk muncul jadi wira rakyat.
    Padahal bini sendiri jdk TPM.

    kikikiki..
    Dh nama pun tabung. Bkn cukai yg wajib dibayar

    ReplyDelete
  14. 1. Derma kepada tabung negara..untuk bayar taik2 yg dibuat oleh najib..yg disokong oleh pencacai2 angkat taik najib..apakejadahnya pencacai2 angkat taik najib dok bising? Korang tak nak derma..sudahla. Dasar anjing2 takde maruah!

    2. Derma kepada tabung yg disahkan. Itu baru namanya TELUS. Bukan masuk akaun peribadi. Bukan masuk tin milo. Yg itu anjing2 najib tau pulak halalkan...

    3. Org lain nak derma sebab sayangkan negara. Biarla diorang. Yang anjing2 najib sakit hati apehal?

    4. Dulu dah dpt 'derma'..apasal najib 'pulangkan'..? Apasal tak gunakan utk byr hutang negara? Nampak tak betapa bodohnya tuan kamu itu wahai anjing2 najib? Atau korang yg bodoh bangang level tinggi sebab kat rumah tuan kamu ada duit juta2...korang pulak makan taik!

    Kah kah kah

    ReplyDelete
    Replies
    1. BABI menyalak...wooiii kepala hotak ko tak habis2 diracun dengan menuduh Najib bukan2
      Tangkap la dia cepat2 kita tengok di court.

      32 billion madey lesapkan apa itu BAPAK dia punya wang?

      Kalau tak kenapa takut dangat sampai mohon mahkamah tukar hakim???

      madey busuk hati

      Delete
    2. kahkahkahkah...

      lima orang otai terulung di Malaya
      dilantik untuk selamatkan ekonomi negara kononnn
      keluar idea...Tabung Harapan.
      sia-sianya aku bagi bunga pada beruk=beruk ni.

      Delete
    3. Mintak balik derma yg dipulangkan oleh najib tu woi. Bodo punya orang. Derma pun pulangkan balik. Wakakaka. Anjing anjing najib pegila pujuk tuan korang tu. Mintak balik! Wakakaka

      Delete
    4. Tangkap najib? Tungguuuuu...

      Konco2 dia dah lari dah tu. Tinggal anjing je masih menyalak kelaparan tunggu tulang...

      Kah kah kah

      Delete
    5. nak tanya satu soalan, bila nak agih-agihkan tin tu?
      perlu edar kpd budak sekolah mcm kutip tabung pahlawan tu ke?

      Delete
    6. skrg dah tk kisah bayar duit ke kerajaan.. kalau dulu.. sumpah seranah la..
      ada dpt duit free dr kerajaan direct cash? bukan dedak.. kalau dedak sekali je..
      ini dah macam gaji kerajaan najib kasi..
      seblm krajaan najib.. ada pernah kita merasa duit kerajaan? cuba check..

      Delete
    7. Atas kesedaran mewujudkan budaya 'self belonging' & semangat patriotisme cintakan bangsa & tanah air, saya mendukung 'Tabung Harapan' yg diinisiatifkan oleh Otai2/Mahaguru2 Ekonomi Taraf Dunia serta pemimpin-pemimpin Malaysia Baru kita.

      Delete
    8. Maaf nak mencarut sikit...BABI-babi umngok sume meroyan nampak...dok sibuk sembang pasal TUN...tp x penah nak pertikai duit yang najib dapat...nampak sgt bodoh makan dedak...dah..gi sana sembah najis ngan badak tu...da masuk waktu dah ni.

      Delete
  15. Berok lagi terkejut dengan tabung buluh council of elders.. BABI SUDAH BOLEH TERBANG DI PUTRAJAYA...


    #bodohnyakerajaanku

    ReplyDelete
  16. HIDUP KRONI MAMPOS RAKYAT

    ReplyDelete
  17. Teringatt 'derma pak arab gila' kepada najib..masa tuu macaii sanggup bodohkn diri srndiri utk pertahan najib...paling lawakk kononya derma tu utk lwn IS...kahkahkahhhh....😁😂😃😄😆😅

    ReplyDelete
    Replies
    1. kahkahkah...terkejut beruk aku bila tengok gelagat beruk yg baru dapat bunga.

      Delete
    2. Kuak kuok pun derma bilion2 pd DAP..alhamdulilah.syukur..kah kah kah

      Delete
    3. Atas kesedaran mewujudkan budaya 'self belonging' & semangat patriotisme cintakan bangsa & tanah air, saya mendukung 'Tabung Harapan' yg diinisiatifkan oleh Otai2/Mahaguru2 Ekonomi Taraf Dunia serta pemimpin-pemimpin Malaysia Baru kita.

      Delete
    4. Kuok derma kpd umno berpuluh tahun semua beruk diam..

      Delete
    5. Bapuk Berok dah dapat BUNGA pegi lah main bunga tuuuh...

      Delete
  18. MOF silalah keluarkan pekeliling supaya Tabung Harapan ni diperluaskan ke sekolah-sekolah. Ambil contoh kutip tabung sempena hari pahlawan yg tiap tahun dilakukan di semua sekolah seluruh malaysia ni.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ki ni beruk dari ceruk mana plak boleh arahkan MoF?..

      Delete
  19. Belumpun 100hari..kroni dah makan besar..kah kah kah.
    HIDUP KRONI MAMPOS RAKYAT

    ReplyDelete
    Replies
    1. Najib makan besar penah ko bising...kena buang keje eh?kakakak

      Delete
  20. Makin hari makin menyampah tgk gelagat anuar...

    ReplyDelete
    Replies
    1. Anwar pejuang rakyat sejati..hidup anwar

      Delete
    2. Anwar tak pernah jentik telur ko ted...

      Delete
    3. Jangan kau marah kay Anuar Ted Manoff...nanti Kejora Bapuk Berok marah...jubur dia nanti tak laku..terkemut kemut

      Delete
    4. Bapok tua bodoh memang suka dijubo mcm sepol.

      Delete
  21. Kalau tok Arab turut serta derma mesti cai cai tak marah

    ReplyDelete
  22. Ketika mahadey jaja cerita sedih dgn tabungnya..mat sabun terkinja kinja naik pesawat tuk buka puasa.kos minyak angaran 200k..pembaziran duit rakyat..kerajaan zalim

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ko bukan pakar anggaran kos minyak pon...beruk yg lebih2 mengada...

      Delete
  23. Kepala beruk prompak tak mao kasi derma?..

    ReplyDelete
  24. Bila kepala beruk ade 2.6 billion dlm akaun yg tak ade bukti pon derma arab riuh rendah beruk pertahankan kapla beruk..

    ReplyDelete
    Replies
    1. Bila fbi buktikan 2.6 billion dirompak dari 1 mdb oleh kapla beruk sekali lagi riuh rendah beruk2 tuduh amerika nak jatuhkan kapla beruk...

      Delete
    2. Bila nak dakwa..lambat buat kerja..

      Delete
  25. https://m.malaysiakini.com/news/427614

    Terkejut beruk kejora tulur kicik ringgit dibuka tinggi..

    ReplyDelete
  26. Siapa kroni kapla beruk?

    Kerajaan terdahulu didakwa membuat pembelian set tren bernilai RM5.7 bilion secara terus dari China tanpa tender terbuka.

    Presiden Kesatuan Pekerja-Pekerja Keretapi Tanah Melayu Berhad (KTMB) (KPPKTMB) Abdul Razak Md Hassan berkata, berdasarkan rekod KTMB, pembelian terdiri daripada 30 unit set tren jenis ‘Six Car Seat’ bernilai RM1.9 billion yang dibeli pada 2012; dan 10 unit set tren jenis ‘Electric Train Seat’ (ETS) bernilai RM507 juta (pada 2013)

    Pembelian juga meliputi sembilan jenis ETS bernilai RM1.1 bilion (pada 2019); 13 unit set tren ‘Deisel Multiple Unit’ bernilai RM1.5 bilion (pada 2019); dan 38 unit ‘Maintenance Six Car Seat’ bernilai RM750 juta (sepanjang tempoh pembelian).

    “Pembelian-pembelian ini boleh dianggap tidak memenuhi spesifikasi teknikal, komersial dan kehendak KTMB. Ia dibuat berdasarkan kehendak Kementerian Pengangkutan sendiri bukannya KTMB sebagai ‘needs and user’,” katanya dalam kenyataan, hari ini.

    Kesatuan itu berkata tindakan kerajaan terdahulu yang memfokuskan pembelian set tren terus dari China menggambarkan seolah-olah Malaysia ‘mengkiblatkan’ sistem kereta api dari negara itu, sedangkan produk antarabangsa dari negara lain mempunyai kualiti dari sudut teknikal dan komersial yang lebih baik.

    Menteri Hal Ehwal Ekonomi yang baru dilantik Datuk Seri Mohamed Azmin Ali baru-baru ini berkata tiada lagi sistem rundingan terus dan tender terhad bagi perolehan projek-projek mega akan datang dan ia mesti dilakukan secara terbuka dan telus.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Kroni kapla beruk haramjadah tu adalah bapak kau yg suka menyamar jdi manusia.
      Kihkihkih

      Delete
  27. Tanda2 nyata apabila macai umnopas tersedak makan taek:
    Penggunaan istilah 'beruk' dipakai oleh KD utk menguatkan sifat 'terkejut'. Tapi mereka yg hati mati penuh taek akan berasa diri atau kumpulannya yg dituduh jadi beruk.
    Tapi ada betulnya,jumaah perompak bermuka alim ,bertanda dahi mmg pun layak digelar beruk.
    Perisa buatan sendirilah tu.
    Kasihaaan.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Keturunan beruk tu adalah bapak ko..sebab tu ko kuat menggelupur bila tak dibagi derma buah pisang.

      Delete
  28. https://m.malaysiakini.com/news/427600

    Umno tamatkan bajet kpd bahagian dan sayap...umno dah niskin...najib simpan bawah bantal..

    Terkejut dan marah2 lah beruk2 yg akan kelaparan..

    ReplyDelete

  29. Beruk2 akan terkejut beruk lagi..tanpa gst selama 3 bln malaysia tetap ade hasil..

    Untung bersih suku pertama Petronas naik kepada RM13 bilion
    31 Mei 2018, 5:21 pagi (Dikemaskini 31 Mei 2018, 10:59 pagi)

    A A
    Petronas mencatat keuntungan bersih lebih tinggi bagi suku pertama berakhir 31 Mac, 2018 dengan menokok 26 peratus kepada RM13 bilion berbanding tempoh sama tahun lepas, disokong oleh peningkatan perolehan dan masuk kira bersih daripada susut nilai.

    Dalam satu kenyataan semalam, syarikat petroliam nasional itu berkata keuntungan tahun ke tahun yang lebih tinggi itu turut didorong oleh tumpuan berterusan kumpulan terhadap inisiatif penambahbaikan perniagaan secara keseluruhannya serta kecemerlangan operasi dan peningkatan harga komoditi.

    Perolehannya turut menokok RM1.4 bilion kepada RM57.9 bilion bagi suku tersebut, kebanyakannya disebabkan purata harga yang direalisasikan lebih tinggi meliputi kesemua produk dan diimbangi oleh kesan pengukuhan tukaran asing ringgit berbanding dolar Amerika Syarikat (AS)

    Aliran masuk tunai operasi pula meningkat 22 peratus kepada RM21.9 bilion berbanding RM18.0 bilion bagi tempoh sama manakala pendapatan sebelum faedah, cukai, susut nilai dan pelunasan (EBITDA) mencatat pertumbuhan sederhana sebanyak 2.0 peratus kepada RM25.0 bilion berbanding RM24.6 bilion bagi tempoh sama tahun lepas.

    Nisbah hutang setakat 31 Mac, 2018, adalah 16.2 peratus iaitu meningkat sedikit berbanding 16.1 peratus setakat 31 Dis, 2017.

    Sementara itu, pulangan ke atas modal purata yang digunakan meningkat kepada 10.4 peratus daripada 9.8 peratus sebelum ini dan seiring dengan keuntungan lebih tinggi yang dicatatkan.

    Pelaburan modal kumpulan dalam suku di bawah kajian itu adalah RM12.0 bilion, sebahagian besarnya membabitkan Pembangunan Bersepadu Kilang Penapisan dan Petrokimia (RAPID) di Johor.

    Mengulas perkembangan itu, Presiden merangkap Ketua Pegawai Eksekutifnya, Tan Sri Wan Zulkiflee Wan Ariffin menyifatkan prestasi menggalakkan bagi suku pertama tersebut adalah hasil daripada usaha transformasi yang sedang dilaksanakan kumpulan.

    "Walaupun harga minyak menyaksikan aliran yang meningkat, industri ini sebaliknya perlu terus berhati-hati dalam menginstitusikan disiplin kecekapan kos dan menerusakan usaha kecekapan yang dilaksanakan sejak beberapa tahun lepas.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Bapok Berok dah lah kau Boddoh..Banggang..mane ada Kerajaan Pakatan Tiada Harapqn dah perintah 3 Bulan Bahalul..

      Baru beberapa hari dah kata bangkrap..tak da duit...kutip derma..

      Otak kau nie kuat kemut..kemut simpan kasi kat anuar..

      Komen bahalul..bonggok...kalau ada duit kenapa zero gst..hapus terus lah..MOF LGE orang kanan kata nak adakan balik gst 2 ke 3 peratus...nak naikkqn cukai individu dan cukai syarikat..sebab bileh ada duit utk buat projek senang nak sapu..

      Bodoh macam Berok sesuai dgn Topik Kejora Bapuk Berok Boddoh

      Delete
    2. Tu pasal bikin lakonan sedih mintak derma. Last² akan dijual kepentingan dlm petronas sbb petronas petronas sgt berdaya saing. Drama is drama dan siapakah drama king dlm episod kali ini...

      Delete
    3. Beruk bodooo..mulai 1 jun hingga september gst sifar ngok..

      Delete
  30. Komen ikut tajuk.

    "Menderma kepada tabung segelintir terkejut beruk"

    Hakikatnya...BERUK PUN TERKEJUT dgn idea bernas ni.

    ReplyDelete
  31. Bapuk,

    Suku pertama mula Jan - Mac
    PH jd KERAjaan mula 10 mei
    Jan - Mei sapa yg perintah?
    Jawablah beruk bapuk bodoo 3 suku ooi

    ReplyDelete
    Replies
    1. Macam mane nak jawab..Bapuk Berok dapat Bunga terus jadi Boddoh...hiihiiihii

      Delete
    2. Kalo berok bodoo..sampai bila2 tetap bodooo...ko kata gst sifar malaysia tak de hasil... 3 bulan mulai 1 jun hingga september gst sifar...walo tak de gst hasil tetap ade ngook..

      Delete
  32. Kejira Bapuk Berok...apa itu istilah MEMANIPULASI HUTANG NEGARA..yg ada kat atas meja PM Nyanyok?? Boleh dapat BUNGA kalau jawapan betoi...hiiihiiihii

    ReplyDelete
    Replies
    1. khairulryezal osman kuttyWednesday, May 30, 2018 10:24:00 PM

      Tu laporan dihantar kepada tun mengenai manipulasi hutang semasa era najib bongok.lain kali jgn ambil berita sekerat2! Bagai warik kena belacan.🐒🐒🍪🐒

      Delete
    2. Dengan manipulasi hutang negara madey berjaya menipu para macai..sekali lagi ditipu dgn tabung derma..kah kah kah

      Delete
    3. Tun madey tipu beruk bodoo...hutang bertimbun nak tambah lagi hutang hsr dan ecrl dgn cina kominis...hutaNg yg dah bertimbun kapla beruk buat ape?...

      Delete
    4. Tambah lagi hutang 1 mdb 38 billion yg dirompak oleh kapla beruk kerajaan kena bayar...

      Manipulasi hutang kapla bapak beruk bodoo..

      Delete
  33. khairulryezal osman kuttyWednesday, May 30, 2018 10:28:00 PM

    Masa tepat Umno, Pas bergabung: Tajuddin samseng kampung dusun🌷🌷🌸🍀🐒🐒🐒🐵


    SUNGAI MANIK - Umno dan Pas perlu bergabung pemikiran dan tenaga untuk mewujudkan satu blok baru yang kuat, berperanan menjaga kepentingan Melayu.



    Ahli Parlimen Pasir Salak, Datuk Seri Tajuddin Abdul Rahman berkata, meskipun dua parti itu mempunyai kaedah politik berbeza, namun masih punya persamaan dalam memperjuangkan hak Melayu dan Islam.

    Menurutnya, gabungan itu diyakini boleh memberi cabaran besar kepada kerajaan Pakatan Harapan dan penyokongnya yang sejak akhir-akhir ini mula berani menyuarakan desakan yang menghina kaum dan agama.

    “Isu dan tuntutan yang dibuat dalam tempoh satu dua minggu ini agak mengancam survival umat Islam, ini bahaya kepada kita.

    “Saya fikir orang Pas pun dah sedar sekarang ni, akar umbi juga sedia untuk kerjasama, ada ruang-ruang yang boleh dilakukan tanpa perlu tunggu jangka waktu yang lama.

    “Jika terus nak tunjuk kehebatan masing-masing, kita tak akan berupaya hadapi tentangan lawan,” katanya pada sidang media selepas mempengerusikan Mesyuarat Khas Jawatankuasa Umno Bahagian Pasir Salak, malam tadi.

    Tajuddin yang juga Ahli Majlis Tertinggi Umno berkata, melihat kemenangan kerusi Pas dan Umno baik di peringkat negeri mahupun Pusat, dua parti itu sebenarnya boleh menjadi gabungan kuat.

    “Cara Umno kini kena berubah, harus lebih pintar dalam menggunakan kaedah baru, satu daripadanya mencari rakan seperjuangan.

    “Sebagai pembangkang pun, jika Umno dan Pas bergabung satu semangat, satu hati pasti akan dapat beri saingan kepada kerajaan Pakatan Harapan,” katanya. - SH

    celahgelegar at 1:09 PM

    ReplyDelete
  34. Antara Terkejut Berok, dan Berok Terkejut Berok.
    Makin ada macai terhegeh2 terpaksa dtg komen, makin jelas rupa bentuk Beruk yg Terkejut itu.
    Sudah dihumban oleh Rakyat pun tak insaf2.
    Skrg sisamseng kopiah senget nak cadang gabung puak Lobai dgn Umno.
    Mmg sesuai lah. Apabila Totok bangsa dan Jumud agama bergabung akan lahirlah clone Zionist versi Malayu.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Beruk pun terkejut beruk dgn idea tabung dari cerdik pandai KERAjaan utk selamatkan ekonomi negara.

      Delete
    2. Beruk yg terkejut tu, engkaulah.
      Kihkihkih...

      Delete
    3. Tabong selamatkan hutang negara tak pelik tapi buat hutang menimbun yg pelik....hutang menimbun kapla bapak beruk buat ape?...

      Delete
    4. Beruk yg tak tau apa2 pun terkejut beruk bila tiba2 disuruh menderma kpd pemimpin beruk.

      Delete
    5. Beruk2 najib yg terkejut beruk....hihihi..

      Delete
  35. Last week blogger ni dah keluarkan entry berkaitan derma dari Sultan Brunei sebanyak 1 billion USD.
    Dah habis ke duit tu kau orang songlap hingga terpaksa buat tabung minta derma?

    Tiga suku punya bapok bodoo

    ReplyDelete
  36. Suku pertama mula Jan - Mac
    PH jd KERAjaan mula 10 mei
    Jan - Mac sapa yg perintah?
    Jawablah beruk bapuk bodoo 3 suku ooi
    =============================================

    mana pi kejora bapuk kera bodoo...
    mana pi othaman tempe...
    mana pi kakitangan awaan KERAjaan PH ni...
    tolonglah jawab.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Jan-mac diperintah oleh perompak..
      kikikikiki...

      Delete
    2. mulai 10 mei diperintah oleh bekas chief perompak

      Delete
    3. Beruk bodoo..suku pertama petronas dah untung...suku kedua lagi tambah untung ngook kerana harga minyak dunia bertambah naik...tapiharga minyak malaysia kekal stabil...lega rasanye...ikut formula kapla beruk prompak minyak dah berharga 2.50 seliter...cara kapla beruk cari wang nak bayar hutang...

      Hutang 1 mdb 38 billion beruk2 lah bayar ...

      Delete
    4. 10 mei bekas chief prompak yg ditakuti oleh beruk perintah malaysia...

      Delete
    5. Betul le tu. Sejak mei 2009, memang kepala penyamun yg memerintah, lalu tergolek dog pada mei 2018. Selepas itu macai2 belaan mula terkejut beruk sampailah ke hari ini
      Muahahahahahahaha

      Delete
    6. Beruk2 terus kelaparan...nak mintak derma malu...ku nan dah umum umno miskin..

      Delete
    7. Anjing2 umno dah tak dapat bahagian mulai hari ni. Dah dapat surat dah. Tu yang melalak tak henti2 tu.

      Kah kah kah

      Delete
  37. Umno masih terhegeh perlukan pas...umno nak gabung dgn pas elok nugak...sama2 kuat temberang...taoi umno kena pakai serban dulu..

    Tapi lobai hadi dah buat kenyataan sedia gabong dgn dap...nak jilat dap...hihihi..
    Lobai pembelit bila terkepit mula ubah haluan...
    Pas dah tak pandang umno lagi...umno tak berguna lagi kpd pas kerana dah jatuh miskin....

    ReplyDelete
  38. Bila sudah menang baru terhegeh hegeh minta derma kat rakyat.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Masa tun madey mintak derma untuk parti bersatu seblm pru beruk2
      gelakkan tun madey...

      Delete
    2. Apa salahnya minta? Yg salah curi, menyamun harta benda rakyat.
      Kihkihkih...

      Delete
    3. Bagi beruk2 bodoo mencuri menyamun wang kerajaan tak salah asal mewah..

      Delete
  39. Tabong derma bayar hutang sebagai peringatan tak boleh nak mewah...kerana hutang dah bertimbun...hampir bankrap..kerajaan tetap tak naikkan harga minyak supaya harga barang stabil tak susah rakyat golongan rendah...

    Kalo najib yg menang pasti harga minyak dan barang dah naik untuk bayar hutang dan tambah hutang lagi...

    ReplyDelete
    Replies
    1. Itu sudah pasti bro. Bak kata najib, kerajaan tak kawal harga minyak. Kalau tak nak kawal buat apa jadi kerajaan. Akhirnya kerajaan tak prihatin itu tumbang dan memeranjatkan beruk2 yg sedang bergayutan sehingga ianya terkejut beruk.
      Kihkihkih

      Delete
    2. Beruk2 bodoos tak kisah harga minyak dan harga barang naik asalkan dapat dedak...sekarang beruk2 dah kelaparan....merapuu hari2... Malas kerja nak free.

      Delete
  40. Tiada sengketa antara Tun Mahathir, Anwar - Mat Sabu
    Mariah Ahmad, Astro Awani | Published Mei 30, 2018 07:43 MYT
    Mat Sabu dalam rancangan temu bual bersama Astro AWANI pada Selasa.
    Mat Sabu dalam rancangan temu bual bersama Astro AWANI pada Selasa.

    KUALA LUMPUR: : Tiada persengketaan antara Perdana Menteri, Tun Dr Mahathir Mohamad dan Ketua Umum Parti Keadilan Rakyat (PKR), Datuk Seri Anwar Ibrahim, tegas Menteri Pertahanan, Mohamad Sabu.

    Mohamad atau 'Mat Sabu' yang juga Presiden Parti Amanah Negara berkata, kedua-dua pemimpin ini mempunyai nilai karisma dan ketokohannya tersendiri.

    Dalam satu rancangan temu bual bersama Astro AWANI, Mat Sabu berkata gabungan Dr Mahathir dan Anwar inilah menyebabkan rakyat memilih Pakatan Harapan dalam pilihan raya umum (PRU) yang lalu.

    "Saya lihat kedua-dua tokoh ini mempunyai kelebihan masing-masing, Anwar dengan ketokohan serta kehebatannya terutama di dunia Islam, Tun Mahathir di dunia antarabangsa yang juga terjulang begitu tinggi.

    "Orang menganggap mereka ini ada persengketaan, tidak ada sebenarnya. Kedua-duanya saling bekerjasama," jelasnya.

    ReplyDelete
  41. Tahniahh kd..baru jerr dilancarkn tabung harapan dh berjaya kutip 7 juta..bolehlah buat byr hutang 1mdb..tiada paksaan hanya sukarela..jgn sia2kn harapan rakyat..

    ReplyDelete
    Replies
    1. Derma Sultan Brunei 1 billion USD lesap yang mana?

      Rujuk entry KD 14 Mei 2018

      Delete
    2. 134, dah masuk bttt ko. Tak caya, korek lah.

      Nak cari pasal, padan muka ko.

      Delete
  42. Jahat depa nih, dok kata mcm mcm, tongues a wagging -

    Tongues wag over Anwar's royal tour, PKR claims nothing brewing
    PKR leader also denies talk that Anwar is meeting with Umno leaders. M'kini

    Aku? Aku cuma masukkan aje berita tu di sini. Tarak pass sana sini pun.

    ReplyDelete

RAFIZI KOTA JANJI: NAJIB TAK LENA TIDO

https://vt.tiktok.com/ZSRreDuQM/?k=1   Rafizi sebagai orang muda, sedang bersemangat membetulkan politik negara sangat tercabar dengan semba...