Wednesday, November 22, 2023

7 LESSON

 


7 pelajaran berharga yang boleh pelajari dari masa-masa sukar:


1. Kegagalan adalah perlu untuk berkembang:

Kegagalan dan kejayaan bukanlah bertentangan; mereka adalah sebahagian daripada proses.


2. Masa yang sukar diperlukan:

Kehidupan bukanlah garis linear; ia adalah gelombang kebaikan dan kejahatan. Terima masa sukar kerana ia membantu anda berkembang, berkembang maju dan mengajar anda untuk bersyukur.


4. Masalah tidak selalunya negatif:

Beberapa ribut datang untuk membersihkan laluan anda. Apabila anda tidak dapat memutuskan ke mana hendak pergi, masalah akan timbul untuk mengosongkan laluan dan membimbing anda ke destinasi anda.


5. Perubahan adalah malar, bukan berubah:

Anda sentiasa berada dalam keadaan perubahan yang berterusan. Di mana sahaja anda cuba untuk menyelesaikan dalam apa jua keadaan, satu peristiwa mungkin timbul yang memaksa anda untuk berubah. Dan begitulah cara dunia berfungsi. Anda berada dalam mod untuk menemui dan mempelajari versi baharu anda.


6. Tenaga adalah terhad; melabur dengan bijak:

Pilih pertempuran anda dengan bijak. Itulah cara untuk terus hidup di dunia ini. Setiap tindakan tidak memerlukan reaksi anda. Reaksi anda terhadap tindakan tertentu menetapkan nada dalam hidup anda. Jadi, pilih di mana anda ingin melabur tenaga anda.


7. Bersyukurlah untuk segalanya:

Anda harus berkembang maju dalam menjalani kehidupan yang aman di samping kesibukan anda untuk menjalani kehidupan yang hebat. Apabila anda bersyukur untuk perkara kecil di sekeliling anda, kebahagiaan akan menjadi lebih murah. Dan itulah yang setiap individu harus bertujuan untuk mencari kebahagiaan dalam perkara kecil.

No comments:

Post a Comment

3/5/2024 Hq Meeting Updates

 3/5/2024 Hq Meeting Updates Payment Update  - QM will begin to make payment from 10th May onwards up to July. ✅ - QM is committed to settle...