Saturday, September 26, 2015

KETIKA BARAH PERINGKAT 4.5, MAMPU KE NAK HALAU DUTA CINA BALIK KAMPONG... (?)

Bila perpaduan tergugat selepas dibina kukuh, tergugat kerana kebodohan sendiri untuk dilihat lebih terbuka  dan demokrasi tulin di era Paklah dan Najib mencabut ISA untuk dilihat liberal dan transformasi kini makan diri.

Kini terjerit jerit lah pula puak proUMNO untuk sekolah satu aliran.
Sekolah satu aliran tahap  merayu untuk dilaksanakan.

Kalau tak ada keberanian dan ketika integriti tinggal myawa nyawa ikan tak perlu lah pukul kompang sekadar dalam sindrom nak alih isu.

Perlaksanaan sekolah satu aliran akan digemburkan DAP sebagai racist dan MCA terpaksa bersekongkol bersetuju dan apa yang UMNO boleh buat dalam tahap "mesti kalah" PRU....

Akhir kalam...nak tanya dah jawab ke belum saolan Mahathir di posting terbarunya. Elok kita pakat-pakat bersatu singkirkan punca segala masalah sekarang.

Umpama bisul, selagi tak dibuang ibu atau punatnya, ubat apa pun tak mujarab, masih bengkak..berdenyut denyut...

Itu hanya perumpamaan untuk mudah faham. Hakikatnya negara sudah kena barah... peringkat 4.5, ada potensi merudum 5.0

8 comments:

  1. Pentadbiran Najib hari ini begitu terdesak sehinggakan sanggup lakukan apa sahaja demi apa sahaja untuk bergayut diatas apa sahaja termasuklah diatas dahan yang amat rapuh.

    Kita semua mengetahui betapa liberal dan terbukanya pemikiran najib sehingga sanggup, dan lakukan apa sahaja demi mengampu dan mengambil hati kaum cina.

    Kaum cina telah menolak kepimpinan orang islam dan melayu bukanlah perkara baru malah telah berlaku sebelum merdeka lagi.

    ReplyDelete
  2. Kini apa yang rakyat mahukan adalah;

    1.singkirkan najib
    2.menghadkan jawatan pm selama 8 tahun
    3.menhadkan jawatan ketua bahagian dan cawangan umno selama 5 tahun.
    4.pemilihan terbuka untuk memilih calon.
    5.perpaduan diantara kaum melayu dan bumiputra
    6.perpaduan diantara parti melayu dan bumiputra
    7.pemilihan pemimpin datang dari rakyat dan bukan lagi umno, tetapi dari kalangan melayu dan bumiputra.
    8.mana2 pemimpin yang disyaki atau bersalah punyai bukti kukuh tidak amanah, rasuah, menyeleweng dan salahgunakuasa wajib disingkirkan.

    Dan objektif utama dari perpaduan melayu ini adalah;

    1.Memelihara menaikkan maruah agama islam dan adat resam kaum bumiputra
    2.menjaga kepentingan, kebajikan kaum melayu dan bumiputera.
    3.menghapuskan sekolah vernakular, hanya dengan cara ini perpaduan kaum boleh dimulakan dan sekolah satu aliran boleh diadakan.

    Bagaimanakah ingin menjayakan nya?

    Melalui perpaduan kaum melayu dan bumiputra, pemimpin yang bijaksana, berintergriti dan amanah!

    ReplyDelete
  3. Rasanya dh terlambat. Ramai dh muak bercakap pasal najib. Hanya tunggu PRU sahaja.

    ReplyDelete
  4. KD,
    Dengan imej negara yang memalukan dan terlalu buruk(cuma najib dan kuncu kuncu saja tak tau malu) diperingkat antarabangsa , dan ditambah ekonomi yang semakin tenat dengan hutang isi rumah yang meningkat akibat kos hidup yang tinggi,hutang negara yang meningkat , nilai ringgit semakin buruk dan tak stabil menyebabkan masalah pada perdagaangan dan perniagaan korperat , integriti kerajaan yang semakin tidak percayai adakah dengan kelemahan ini dan banyak lagi, kerajaan Najib mampu nak bertindak keatas negara cina dengan menghalau dutanya , ini saya tak peduli tapi yang paling saya takut US akan guna segala tuduhan penyelewengan najib dan kelemahannya untuk digadai maruah negara kepada US dan kita akan jadi negara barua sepenuhnya tidak lagi sebagai negara islam yang dibangga kan dahulu semasa era Tun M ini semua mungkin dan akan berlaku kerana najib sekarang terdesak dan beliau seorang yang tak malu sebab tiada maruah ,perkara seperti ini dah biasa berlaku di negara arah terutama yang bersultan .

    ReplyDelete
  5. Saya merasa amat geli geleman dengan pe'el segelintir orang melayu tergedik-gedik jilat bontot cina DAP yang kununnya cina DAP lebih tulus mulus suci gebu murni. Tapi korang tak tau, belakang korang, hati diorang ni tetap busuk haprak ludah muka melayu.

    Sungguhpun kita tak suka pemimpin melayu kita yang korup dan zalim, menentang pemimpin semcam ini bukan bermakna kita kena pulak sokong cina DAP. Kita mesti tetap ada jatidiri dan mengutamakan maruah agama dan bangsa kita. Hal pemimpin kita yang korup ni, kita cari jalan macamna hendak gantikan dengan oranglain tetapi ibarat tarik rambut dalam tepung. Bukan ikut rasa marah dan otak letak kat lutut, lalu membabi buta sokong naikkan airmuka cina DAP ni. Diorang ni chauvanist. Penuh madah berhelah dan senyum manis yang palsu.

    Diorang nak cakap melayu rasis, pergi jahanam jer ngan jeritan diorang. Tak berkurap lah kita kalau diaorg nk cakap apa pun. Tak goyang pun jatidiri kita. Kita tau asal usul kita dan kita tau kenapa British (agen zionist) bawak diorg masuk Malaya. Semuanya penuh agenda tersembunyi.

    JANGAN KITA SESEKALI LUPA PESAN ARWAH JAAFAR ONN. DIA TAHU RAHSIA PERGERAKAN KUMPULAN INI YANG CUBA MENGHANCURKAN ISLAM DAN MELAYU TETAPI MULUTNYA TERKATUP DAN TERKUNCI.

    Zaman inilah masanya, mereka semakin berani untuk menunjukkan belang tanpa bermuka-muka lagi kerana inilah zamannya telah tiba dan datang sesuai pada waktunya (mengikut perkiraan mereka) boleh menghancurkan perpaduan orang melayu

    Hei korang orang melayu! Kalau dah banyak sangat termakan DNA babi pun, jangan lupa pesan atuk nenek moyang kita tentang 1 bangsa ini! YOWTAI. Bangsa didatangkan ke tanah melayu untuk memecah belahkan kita dan mengotorkan tanah bumi kita dengan kotoran najis babi-babi di sana sini sehingga hilang berkatnya bumi kita ini.

    Hei korang orang melayu, menentang pemimpin bukan bermakna korang kena bertentang dengan bangsa korang sendiri. Masihkah korang tak nampak game permainan kumpulan rahsia ini? Masihkah korang tergila-gilakan babi ini?

    Pikir-pikirlah sendiri. Nusantara adalah negeri-negeri terakhir untuk ditalkinkan kerana itu korang jangan merasa heran dan mabuk-mabuk jika pelik sana sini. Istiqamah lah kita, bersatupadu dalam 1 barisanlah kita, jaga persatuan dan kesatuan kita. Bahaya sedang menanti kita dan anak cucu kita. Cuma belum meletus sahaja sebab tu korang masih berleka-leka dan menyangka-nyangka kita akan selamat dan aman selamanya.

    Waktu akan memberitahu kalian semua: “siapakah agen dajjal di negeri kita ini”.Gunakan akal dan mata hati jika masih teraba-raba. Jika masih tiada jawapannya, carilah orang kasyaf dan mursyid. Semoga korang dapat jawapannya.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Tak salah mencari orang kasyaf dan mursid tetapi siapa dan di mana? Yang banyak bertopeng...

      Seperti orang PAS yang menjual label Islam untuk kepetingan perut dan politik mereka?

      Jawapan sudah ada di depan mata, ada pada diri sendiri...

      Tidak bersetuju dengan Najib dan konconya bukan bererti kita tidak menyokong kerajaan dan UMNO sepenuhnya.

      Dan menolak Najib bererti juga menolak DAP 100 kali.
      Bagaimana untuk menghadapi DAP jika mempunyai pemimpin yang tiada integriti. Melayu dilihat murah dan sudah tidak bermaruah gara-gara Najib dan konconya.

      Delete
  6. perut bila dah dipenuhi makanan dari punca was2, hati jadi hitam, yg disyukuri nikmat dunia bukan atas nama nikmat Allah swt, namun ikatan persaudaraan Islam tetap kita berdoa mereka2 berpaling kembali kelandasan fitrah kejadian manusia.

    petunjuk telah banyak , baik suasana ekonomi dan persekitaran hidup, masih buta lagi tak memahami isyarat nyata diberi, masih bersubahat berpejam mata, alangkah rugi sekiranya nyawa melayang bergelumang dgn noda2 kencintaan dunia menyesatkan, prilaku tetap menanggung akibatnya dihari pembalasan. semoga pintu2 rahmat masih terbuka lagi untuk mereka menyedari kesilapan yg telah berlaku. masih belum terlewat pada mereka berfikiran waras.

    ReplyDelete
  7. Disebabkan Najib, BN sekarang bukan saja hilang sokongan Cina, tapi juga Melayu bandar. Patutlah Melayu Felda dan kampung Sg Besar saja yang dok sibuk nak jolok Najib sekarang, terhidu RM2.6 bilion punya pasal. Sibuk nak melanggar Petaling Street, Selangor makin lama makin kecik jumlah kerusi. Kerja yang tu tak nak buat, sibuk Noh Omar nak jolok pakai kot lain. Tutup je lah UMNO Selangor, bukak warong ikan bakar sebagai port kutip tol sudah.

    ReplyDelete