Thursday, September 10, 2015

CAP AYAM CAP ITIK BURGESE BRAND

Berapa banyak harga barang dah turun.....


116 comments:

  1. Alhamdulillah hidup gak KD...2 hari tak menulis aku ingatkan kecewa ke apa?

    KD aku tk sangka la dah masuk bulan 9 Najib bertambah selesa....Aku ingat mati2 najib bertambah parah..Hmm silap analisa la puak2 Tun M..

    KD isu atas itu sat dulu nanti aku komen..cuma aku just nak ingatkan kalau kau rsa dinturle dia hanya bincang isu berdasarkan tajuk..kau kena kencing..tak percaya kau pi la komen2nya..

    Jgn nak sembang komen lari tajuk ..dah kalah akui je la...ini tidak macam2 perangai setan yg keluar..

    Ok KD berkenaan isu diatas kau memang pandai pelingkup semangat...
    kau mesti ingat import semakin mahal buat masa ini harga makanan masih terkawal..inilah jasa Menteri UMNO ada faham.Apa yg Menteri UMNO lakukan adalah tepat pada masa geng2 kau dok sembang ringgit lemah...

    ReplyDelete
    Replies
    1. Geng2 kau KD bila naik minyak semua pakat naikkan harga.betul tak?....apa yg blogger pro Najib lakukan? Kami desakjgn naikan harga..geng kau turunkan harga tak?
      Geng2 kau terus main persepsi minyak naik .......semua susah..berhari2 kau mainkan isu minyak naik psal nak jatuhkan Najib..

      Lani minyak dah turun geng kau tak turunkan harga kan?....Geng kau memang setan hanya nak buncitkan perut je..

      Maaf la KD kami pro Najib akan terus berjuang bersama-sama menteri UMNO walaupun dikutuk geng2 kau beserta cina dap...

      Insyallah perjuangan ini memang sukar tetapi Allah bersama-sama rakyat yg lemah dikampung2 dan dipinggir bandar..UMNO KUKUH bersama-sama rakyat marhaen..

      Delete
    2. Masih tak jawab saolan...

      Tak perlulah tulis panjang2 - sudah tidak ada siapa nak percaya.

      Delete
    3. bagi kau KD kau hanya nak jawapan Najib dijatuhkan itu sahaja..kau mana faham perjuangan menjaga rakyat marhaen..kalau kau faham kau takkan kutuk kepimpinan UMNO.

      Delete
    4. Perjuangan menjaga rakyat marhaen kepala hanggok ko puihhhhh

      Delete
    5. Weiiii selama 9 bulan bertambah selesa tapi presiden sendiri masuk ikut pintu belakang kata 3 juta ahli sokong dia wahahahahahahaha malu mana nak letak muka ni!

      Delete
    6. 754... fuhhh cai jibby memantau dgn.hebatnya blog KD..paling awal memberi komen yg konon kononnyer bernas walhal hausss!!...
      Bro KD blog tulisan lu power beb... cai jibby mmg GOYANG dgn blog lu..tu pasal besastera bagai bg komen..alaahaiiii caiii..

      Delete
    7. la kesitu plak....Aku baru buka la..aku baca bkn Kd je semua blog la..payah la geng2 KD ni hanya katak bawah tempurung je....Jgn lupa baca komen terakhir aku di MACAI KENA SEBAT..PEDIH WIIEE...MACAI LEBIH TAHU D...

      Delete
    8. Soalan yang ditanya mudah sangat:

      Dah lepas seminggu. Harga barang ada yang turun ke tidak?

      Itu je soalannya. Mudah. Kalau orang yang berakal, atau tak takut berkata benar, maka dia cuma perlu jawab samada "Sudah" atau "Belum". Itu saja. Tapi kita sudah biasa dengan pola jawapan yang diberikan oleh puak yang tak ada kebenaran. Sebab itu maka dia pusing satu dunia, alasan berderet-deret, tapi soalan yang mudah masih tak berjawab.

      Dulu kita tengok Anwar yang sering berlaku begini. Sekarang dah berjangkit kepada kaum Najib. Ya lah, tok guru Najib dalam UMNO dulu, siapa?

      Dah lepas seminggu. Harga barang ada yang turun ke tidak?

      Sudah atau Belum. Itu je yang perlu. Tak payah mengarang sampai satu mukasurat ke sini sana.

      Delete
    9. Syukur alhamdulillah saya ucapkan kepada ALLAH karna atas kehendaknya melalui MBAH RAWA GUMPALA saya sekaran sudah bisa buka toko sendiri dan bahkan saya berencana ingin membangun hotel dan itu semua berkat bantuan MBAH RAWA GUMPALA,saya tidak pernah menyanka kalau saya sudah bisa sesukses ini,atas bantuan MBAH RAWA GUMPALA yang telah memberikan nomor selama 3x putaran dan alhamdulillah itu semuanya tembus bahkan beliau juga membantu saya dengan dana ghaib dan itu juga benar benar terbukti,MBAH RAWA GUMPALA juga menawarkan minyak penarik kepada saya dan katanya minyak ini bisa digunakan untuk berbagai jenis keperluan dan baru kali ini saya temukan paranormal yang bisa dipercaya,,bagi teman teman yang ingin dibantu untuk dikasi nomor yang benar benar terbukti tembus atau dana ghaib dan kepengen ingin membeli minyak penarik silahkan hubungi MBAH RAWA GUMPALA di 085316106111 ini benar benar terbukti nyata karna saya sendiri yang sudah membuktikannya. BUKA BLOG MBAH RAWA GUMPALA

      Delete
  2. KD walaupun kau hina pemimpin UMNO dengan bermacam2 gelaran kami pro Najib tak pernah merasa lemah dan terhina..Perjuangan kami suci untuk rakyat marhaen terbela..persetankan rakyat yg boros dan suka berhutang...

    Sebelum berundur kami pro najib tetap memaafkan dan akan terus memaaf sehingga ke akhir hayat kepada semua geng anti Najib......kerana kami akan terus berdoa agar seluruh geng2 Anti najib......... sedar kepimpinan UMNO Islam perlu dipertahankan kerana inilah pegangan agama kita ISLAM.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Berair air biji mata aku mendengor ayat..'perjuangan suci kami...' demi RM2.6 beliyon..
      Ayat '...sebelum kami berundur..'( yg ni aku da start tergelak )..kami akan.wasiatkan RM2.6 beliyon utk.anak beranak kami..the end..

      Delete
    2. Anon 8.26 wakakakaka perjuangan suci murni la sangat sebijik macam Ah jib gor bermuka2 kononnya berjuang untuk orang melayu konon! P la mabuk macai2 Jibon memperjuangkan Jibon bukan Umno puihhhh la untuk macai Jibon...

      Delete
    3. brader dah baca staement meeting MT UMNO berkenaan isu 2.6 Billion..
      Aku faham korang sakit hati apa nak buat semua MT termasuk Tan Sri Muhiydeen Yassin bersetuju tak perlu dedahkan penderma kerana apa? sendiri cari ya..

      Delete
    4. Dah lepas seminggu. Harga barang ada yang turun ke tidak?

      a. Sudah.
      b. Belum.

      Tak payah mengarang karangan. Jawabnya?

      Delete
    5. bertambah mahal adalah. dulu sardin cap ayam yang sedang cuma rm 5.20. Siang tadi pergi beli kena bayar rm 5.50, cammana tu ek?

      Delete
  3. Alamak ada orang berceramah apa pulak ni? Sembang kencang tak mau ok... tak payah cakap pasal kepimpinan Umno islam perlu dipertahankan ke apa...kalau kepimpinan Umno yang ada sekarang ni sendiri membangsatkan bangsa sendiri. Pro Tun mudah kami tak mintak kerajaan Bn dan UMNO tu jatuh kami hanya minta Najib turun demi survival Umno pru14 akan datang. Kami cuma nak Najib turun bukannya nak jatuhkan kerajaan dekat mana yang pro Jibby tak boleh faham??? Pro jibby buktikan dekat aku yang rakyat majoriti sokong Jibby sekarang kalau boleh buktikan aku THUMB UP.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Abang geng anina ya...bang anina dah kena pecat..kalau hang banyak songeh nanti kena pecat faham?

      Aku cabar hang maki la UMNO atas nama hang kat facebook..hari ni maki esok kena pecat ada faham.Ini zaman kepimnan UMNO najib faham................ tiada belas kasihan kepada pengkhianat ada faham...

      Delete
    2. Hahahahahhaha statement bodoh dari orang bodoh yang membuatkan orang bertambah meluat dengan Umno ingat Umno bapak ko punyak??? Ingat Umno najib punya????

      Delete
    3. kau nak kutuk UMNO teruskan tetapi hanya berani dilaman KD je..macam aku kata la aku cabar gunakan nama hang sebenaq maki la UMNO..hari ni maki esok kena pecat ada faham...

      Delete
    4. Aku tak kutuk Umno aku kutuk Jibon ko tak reti baca ke macai?

      Delete
    5. itu kefahaman engkau ...bg kami ahli2 UMNO akan mempertahankan semua kepimpinan UMNO faham tak..baca perlembagaan UMNO

      Delete
    6. Dah lepas seminggu. Harga barang ada yang turun ke tidak?

      a. Sudah.
      b. Belum.

      Tak payah mengarang karangan. Jawabnya?

      Delete
  4. Yg penting diri dan kroni hidup senang. Rakyat susah dpt rasa kuah. Yg kt atas dpt makan isi. Derma dua point enam bilion kan ade.......

    ReplyDelete
    Replies
    1. 1mdb adalah syarikat kerajaan la..alahai bukan krono najib la...

      1mdb beli IPP kroni Tun M tau..aku faham korang mesti terkejut bila aku kata 1MDB bukan syarikat Najib tetapi kerajaan betul tak?

      Aku faham korang mesti terkejut bila aku kata 1MDB beli IPP krono Tun M..
      Nakpercaya percaya tak nak percaya aku nak kata apa....

      Berkenaan duit 2,6B dapatkan staement MT UMNO baru je mesyuarat...

      Kepada geng2 KD jgn risau duit 2,6B semua dalam akaun bkn kat bawah bantal atau akaun Swiss

      Delete
    2. Dah lepas seminggu. Harga barang ada yang turun ke tidak?

      a. Sudah.
      b. Belum.

      Tak payah mengarang karangan. Jawabnya?

      Delete
  5. Perjuangan kerana perut dan bawah perut. Kahkahkah..... cover ayat perjuangan Islam dan rakyat. Taktik basi penjaja batu sakti.

    ReplyDelete
    Replies
    1. cita2 kau nak jadi Hakim ke atau peguam?

      Malaysia adalah negara yg dibangunkan oleh UMNO berdasarkan undang2 tau..aku faham kau hanya berani tuduh dan fitnah je bila minta bukti hanya......... justro,clare rewcastle dan WSJ

      Delete
  6. Khas untuk macai Jibby guna otak dan fikir...

    Link Video Najib nafi duit masuk akaun peribadi dan katanya nak saman hari selasa.

    http://m.youtube.com/watch?v=kT8bxZM3ChY

    Last2 dia mengaku memang ada masuk

    https://youtu.be/RUAGhNLIfI0

    Bukan ini menipu namanya? Apakah sifat2 orang munafik? Macam ni nak perjuangkan islam dan orang melayu? Macai Najib jawab yang ni pun cukup lah ok baru bercakap pasal perjuangan suci murni.................

    ReplyDelete
    Replies
    1. Tengok macam mana muka penipu cuba buat muka tak bersalah untuk menipu hanya lembu dan kambing ja boleh percaya cakap Jibon...wakakakaka

      Delete
    2. hmm patut la bangan geng KD ni..

      Sebab itulah baca utusan ,Bhrian dan blog2 pro Najib...ini tidak tengok 2 video itu lepas tu buat kefahaman sendiri terus bersorak macam oranng gila...

      Isu ni dah berllambak la geng2 Pro Najib ulas utk fahamkan..
      ada masa search akauan amanah dan peguam yg dilantik...

      Bodoh betul rupa2nya ya...isu dah basi ..sah lah aku yakin dia ni tentu percaya 42B lesap..
      Betul tak kawan kau percaya 42B lesap kan?

      Delete
    3. Bodoh video lagi tulen nampak Jibon penipu terang2 menipu bodoh!!!

      Delete
    4. Macai Jibby ni nak tunjuk dia terlebih terer la konon nya backup jibby sedangkan kebodohan terang2 nampak wakakakaka

      Delete
    5. la bodohnya video itu memang tulen..cuma penerangan nya la..alahai

      Maaf la isu ni dah basi macam aku kata la serch sendiri akaun amanah dan peguan yg najib lantik..baca stement tersebut...Kau ni belajar la berdikari jgn asyik ngadap blog KD je..ada faham buka minda luas2...jgn jadi katak bawah tempurung

      Delete
    6. Patot la macai Jibon ni bodoh dan bengap...dia baca utusan Berita harian dan blog2 pro jibby ja...patot la jadi bodoh tahap ni...patotnya ko kena baca dua2 belah baru lah otak tu berkembang sikit...ni tak dok bodoh mcm tu ja la aku tengok wakakakaka

      Delete
    7. Woi macai Jibon point yang aku nak ko faham ialah mula2 nafi...lepas tu mengaku pulak...tu dah namanya munafik sebab menipu...ko tak payah la nk spin pasal aku baca utusan ke...lantak kat aku la nak baca apa pn...

      Delete
    8. Kalau ko hebat bagi aku link la...lek eleh...nak suruh orang percaya ko...ko suruh orang cari sendiri??? Macam ni ke macai Jibon? Wakakaka

      Delete
    9. la ke situ pulak lihat video itu balik....dan fahamkan..akaun peribadi dan akaun yg diberi amanah..
      Kami ahli2 UMNO meletakkan kepercayaan kepada presiden parti menyimpan duit amanah UMNO..

      Masalahnya video yg kau tengok setakat 3 minit...kaukena dengar penjelasan Najib dan ulasan2 media utama faham tak...

      Aku nak tanya la utusan berapa edaranyanya... KD berapa kerat yg baca? yg penting kau kena dengar penjelasan dari media utama jgn asyik ngadap blog KD...lepas itu memekak rakyat bersama kami..bila PRK asyik UMNO je menang....apa citer????

      Delete
    10. Laaaa kesitu pulak...kalau betul akaun amanah ke apa ke aku peduli apa...sekarang ni kenapa Jibon mula2 dulu nafikan baghal....tak paham isu la mamat ni...kenapa dia nafikan mula2 dulu tu soalan aku kenapa??? Apa kejadah nya dok hantar surat peguam untuk Wsj tu untuk apa baghal???? Yang Jibon kata nak sama Wsj pada hari selasa dulu tu untuk apa???? Kenapa dia nafikan mula2 tu ko ni paham soalan ke tak haaaa kalau duit tu duit halal kenapa ko nafikan siap nak ugut nak saman haaaa ko ni faham ke tak??

      Delete
  7. Kau ingat kena belajar teknologi nuklear ke nak sedar ada skandal besar dlm pimpinan negara? Kalau dr awal mengaku dapat duit derma dua point enam bilion tu dan masuk dlm akaun amanah parti, perkara ni x jadi kecoh.

    Tp bila mula2 nafi, pastu keluar bukti masuk akaun peribadi baru nak buat cerita cakap dpt derma dr timur tengah. Aku rakyat biasa yg tak berparti pon akan syak.

    Kenapa nak cover up kalau tak salah. Kalau betul dapat derma byk tu dan tak masuk akaun peribadi, tak jadi kecoh benda ni.

    Bukan persoalan nk jadi hakim atau peguam, isunya kita nk pemerintah amanah dan jujur jgn matlamat menghalalkan cara.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Isu ni macam aku kata dah basi...

      kau ni kesian aku tengok...

      Macam ni kau kena faham Najib berpegang kepada intergriti bila Tun M fitnah Najib 2.6B yg Tun M kata duit 1MDB berdasarkan bukti sahih clare rewcastle dan WSJ maka Najib buat apa?

      Dia memberi power kepada perlembagaan dan undang2 negara..maka PDRM ,Bank Negara,SPRM dan AG membuat siasatan..faham tak?

      Yg lebih2 cari surat khabar lama utusan nanti kau faham..dah sampai masa kau jgn asyik ngadap blog KD je baca media utama negara..Utusan keuntunganya juta tau..KD memang free tapi yg baca berapa kerat je..buka minda malu kat rakyat faham....

      Delete
    2. Tengok macam mana cara macai najib nak menutup isi dia kata isi dah basi lepas tu dia suruh kita cari sendiri apa kejadahnya macai Jibon ni? Merapu tak habis2...jawab nya tak nak lepas tu suruh bagi link nya tak ada...lepas tu nak suruh orang percaya cerita dongeng dia akai ada?

      Delete
    3. KD aku rasa memang kena tapis komen la..bodoh semacam dia ni..dia ingat task force itu semalam ditubuhkan..

      Macam ni lah aku nak tanya isu 2.6 B bila mula difitnah oleh WSJ berdasarkan data yg dicuri dari Justro?

      Delete
  8. Kampung selekeh mane ni baru keluar hutan, datang bandar buat perangai beruk. Kompeni kerajaan atau tidak apa beza kalau yg control adalah geng sendiri.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Companay kerajaan dikawal audit negara ada faham?

      Macam nilah 1MDB semua akaunya diaudit oleh pakar akaun antarabangsa..faham tak?
      Di malaysia UMNO menubuhkan audit negara agensi yg bertauliahj..faham tak?

      Malah agar lebih telus akaun akan diserahkan kepada PAC dan parlimen ada faham tak?

      Tolong jgn samakan dengan kroni Tun M ya..Kroni Tun M tidak tertakluk kepada audit negara..Faham tak?

      KD harap kau fahamkan kawan2 kau la..teruk sangat ni..payah aku nak tolong...

      Delete
    2. Fuyohhh akaun 1mdb diaudit oleh pakar akaun antarabangsa tu....audit untuk tahun kewangan berakhir 31mac 2015 pun lewat dekat 4 bulan wakakakakaka fuyoooo!! Malah agar lebih telus audit akan diserahkan kepada PAC tu wow!!! Habis tu Jibon p lantik pengerusi PAC jadi menteri buat apa...tak ke dah menganggu siasatan tak pasal2 PAC terbubar...haih...jilake betul Jibon ni...

      Delete
    3. Saper Pulak Yg Mintak Tolong Dgn Ngko??!!..Lu stim batu kaa??!!

      Delete
  9. Dah jawab saolan belum....
    Berapa banyak barang harga sudah turun...
    Seminggu amaran dari Menteri sudah berlalu...
    Berapa ramai peniaga sudah kena SAMAN ...

    ReplyDelete
    Replies
    1. KD macam aku katakan tadi la UMNO kena buat persepsi..ringgit jatuh tau..kalau tak pandai main persepsi barang naik..faham tak?

      Isu sekarang barang keperluan naik tak? ini yg UMNO kena pertahankan..Aku faham perasaan kau KD..cuma kena faham saikologi kepimpinan baru..

      Delete
    2. Dia ni cakap ikut dan dia ja macam budak2 pun ada aku tengok2 dia ingat harga2 barang ni main2 ea? Siapa yang mengajar ko ni harga barang ikut persepsi ni? Aku terajang jugak nati dia ni..ko ni mabuk ketom ke?

      Delete
    3. aku nak tanya ringgit jatuhkan???

      Harga barang keperluan naik tak?

      Kerajaan kena pastikan ayam telor beras ikan semua jgn naik ada faham tak?

      AKu nak tanya bila minyak naik 10 sen knapa barang semua naik? kenapa geng2 korang pakat2 semua naik? bukan ke itu persepsi yg dimainkan oleh KD ang the gang dan berjaya mempengaruhi peniaga2 tamak?


      Jadi KD tolong jawab bila minyak naik 10 sen tahun 2013 knape peniaga-peniaga tamak naikkan harga?

      La ni bila minyak turun knapa tak turunkan? Jawab dulu itu KD

      Delete
    4. barang dinaikkan sesuka hati..di mana penguatkuasaan??!!..nape dok gempor pasar jer?.. sape yg monopoli barang???.. nape tak digempor cina cina pemonopoli barang?..oops lupa , PM.Ah Jib Gor..takkan cina tak sokong cinaaa...

      Delete
    5. 9.41 wakakakaka Ah jib gor nama pun tukar jadi cina berani ah jib gor nak gempor geng dia? Wakakakaka

      Delete
    6. KD jawab apa yg aku kata tadi?


      Jadi KD tolong jawab bila minyak naik 10 sen tahun 2013 knape peniaga-peniaga tamak naikkan harga?

      La ni bila minyak turun knapa tak turunkan? Jawab dulu itu KD

      Delete
    7. Dia ni bodoh la jawapan dia mudah sebab penguatkuasa tak buat keja bodoh bahlol!!!! Zaman Najib penguatkuasa semua tido!!! Sebab tu pendatang pun makin berleluasa wakakakaka

      Delete
    8. KD jawab apa yg aku kata tadi?


      Jadi KD tolong jawab bila minyak naik 10 sen tahun 2013 knape peniaga-peniaga tamak naikkan harga?

      La ni bila minyak turun knapa tak turunkan? Jawab dulu itu KD

      Delete
    9. Ni dah tahun 2015 kot mana pulak sesat tahun 2013 ni!!! Hahaha sah2 bodoh la mamat ni wakakakakakak

      Delete
  10. Khusus utk macai bongok najib bapok..

    Seruan 'baca utusan dan berita harian'..ngko ni katu ker batu ker atau mad maslan..weiii ini suratkabar berita politik di kawal bajingan di PMO..sori la weiii ..

    Ngko nak.cabar orang ngko sendiri komen pakai anon jer.. tak paya lar POYOOO!!
    Ader sape sape yg heran ker kalo dipecat umno..yg beriya iya umno akan pecat..PECAT LARRR..(da pecat ikut pintu belakang tauuuu)..

    Pasal komen bodoh ngko kat entry yg sebelom ni, aku baca bukan main rindu lagi ngko dgn posting KD..siap kira lagi tu..'da 2 hari tak menulis'..nampak sangat lar ngko mengharap harap posting baru KD!!

    So KD pls take note, make sure ade posting baru sekurang kurangnya 2 hari sekali..takut ade sekor HAMLAU kat sini kang MATI BERAGAN...

    Caiii.. ayat klasik ngko setiap kali ngko stress kan isi ( takder pun sebenornye ) ....'ada paham tak? ..ada paham tak?..ngko sembang dgn kucing sebelah umah ngko tu bole lar...
    Umno bukan BAPAK ngko punyer..jugak bukan BAPAK najib bapok yg punyer..tak paya POYOOO..

    ReplyDelete
    Replies
    1. Sabar brader ....

      Bab ikut pintu belakang Tun M pun sama je ...masa zaman DS Anwar Ibrahim dipecat......Tapi disebabkan Tun M adalah presiden parti maka kami pertahankan Tun M la..baca balik sejarah Tun M lari pintu belakang ketika persidangan MT nak pecat DS Anwar Ibrahim...

      Berkenaan KD..aku bukan setakat........... "2 hari"......... semenjak KD menulis.tau.........masa itu mana ada orang komen sangat la...sekarang dah popular....

      Delete
    2. Sape yg nak tau bila ngko start mengomen sini caiiii????...

      Delete
    3. Woi macai Jibon ko dah jawab belum? Soalan aku tadi? Kalau betul tu duit amanah Jibon kenapa nafi mula siap ugut nak saman Wsj pada hari selasa lagi tu hah? Mesti macai tak boleh jawab kn?

      Delete
    4. macam nilah kau terus baca blog kd faham..jgn serach yg aku kata tadi.....dok diam2 kat blog KD..faham ya..

      Delete
    5. Hahaha nampak sangat la ko pun tak ada jawapan....dalam hati ko nak kata najib memang munafik sebab menipu tapi ko malu nak mengaku....wakakakaka

      Delete
    6. Mana link kata Tun M keluar ikut pintu belakang? Blogger Apanama jurnalis time tu, dia kata Tun M, Rafudah dll keluar ikut pintu depan walaupun dinasihatkan supaya balik naik heli. Kau nak temberang macam ni dengan ketua bahagian UMNO sekarang boleh la. KB Umno sekarang mana ada kepala lagi dah.

      Delete
    7. Nampak sangat pencacai Najis memutar balik & mereka-reka fakta.

      Delete
  11. Nak audit negara tunggu kepala bijan tumbuh tanduk. Task force semua bijan dah kacau. Beli masa nak untuk rancang cover up.

    ReplyDelete
    Replies
    1. itupenilaian engkau..Bg rakyat yg menyokong Najib sangat bersetuju serahkan kepada Task Force..

      Maaf ya kami penyokong tegar kepimpinan UMNO akan terus mempertahankan

      1.PDRM
      2.Bank Negara
      3.SPRM
      4.AG
      5.Audit Negara

      Delete
    2. Fuyyyyoooo.. siap declare lagi penyokong tegar... haaaa..pertahan larrrr.. pertahan.. kite tengokkan ajer...

      Delete
    3. Dah tu kenapa si bugis bapok bubarkan Task force hah macai?

      Delete
    4. yg kata bubar Tun M...
      Isu 2.6 b Bank negara dah selesai..baca statement bank negara
      SPRM dah selesai dah kata pun duit derma...

      Lain2 isu kalau ada aku tak tahu psal aku bukan ketua polis...jgn lupa ikuti perkembangan media utama kerajaan tau..ada faham tak?

      Delete
    5. Dah selesai? Aik ko ingai kami ni lembu ke nak percaya bulat2 2.6 billion tu derma? Ko masih tak jawab soalan aku kenapa najib nafi mula2 san ugut nak saman Wsj pada hari selasa tapi sampai sekarang tak jawab2??? Susah sangat ke soalan aku? Ke aku kena baca utusan untuk dapatkan jawapan? Wakakakaka

      Delete
    6. MT UMNO dah selesai mesyuarat baca statement MT UMNO...tak suka UMNO boleh blah ya,,KD masih ahli UMNO ada faham..

      Delete
    7. Hahaha itu ja ko mampu jawab? Orang tanya lain lain yang ko jawab patut la jibon kata dia tak nak orang cerdik dia nak orang setia ja...haaa ni la contoh dia...bodoh dan setia..

      Delete
  12. Nak tau cerita sebenar RM2.6 beliyon baca utusan..kahkahkahkakahkahkahkahkahkahak!!!!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Utusan .Bhrian.Sinar Harian, TV3 RTM1 RTM2,TV9,Al hijrah TV7

      maaf ya yg baca dan tengok juta tau...blog KD brape kerat? KD maaf aku terpaksa ajar kawan2 engkau ni payahla baru duduk bolg kau dah rasa juta rakyat bersama KD...

      Delete
    2. Yg berape kerat ni larr yg ngko bagai nak gila mengomen beriya riya... errr.. undi mesti berbelas juta nih..kali tengok pun da juta.. ahakss..

      Delete
    3. Kalo da beberapa KERAT.. tak paya la desperate sangat menjilat..alaahaiii caiii..

      Delete
    4. sabar la semua penjilat bakal dibawa ke mahkamah..tak guna jilat WSJ dan clare rewcastle..habis negara tau..

      Delete
    5. Hahaha kelakar la macai Jibon ni aku rasa sama ada dia ni mabok atau budak hingusan yang sangat nerd yang cuba bersungguh2 mempertahakan Jibon...apa2 aku ucapkan SYABAS sebab nek tempoyak dan Keris Berayon dah menghilangkan diri tapi sorang ni ja yang masih setia kepada bapok bugis layar dah dibuka sauh dah dilabuhkan wakakakak

      Delete
  13. PDRM, bank negara, sprm, AG, audit negara yg paling teruk kena buli dgn politik bijan.

    ReplyDelete
    Replies
    1. alamak bukan ke dulu kau kata panglima bugis pondan..kalau semua bawah kuasa Najib memang betul la panglima Bugis...setuju tak?

      Delete
    2. Yg confirm jadi Panglima tu - ROSMAH and 7 sorceress..setuju tak??!!

      Delete
    3. Panglima??!!... pintu belakang??!!... layar dikembang sauh dilabuh??!!... tangguh pemilihan umno??!!... nothing 2 hide??!!.. IACC??... darah bukan sebarang??!!..Panglima??!!..hmmm..

      Delete
    4. Jawab dulu ayat aku kat atas itu adakah engkau setuju Najib control PDRM,Bank Negara,SPRM dan AG...

      lepas kau jawab baru aku jawab ayat yg kau menceceh

      Delete
    5. Ngko tak menceceh??.. ngko tak mencacai??..ngko SAPE??

      Delete
    6. Jawab dulu ayat aku kat atas itu adakah engkau setuju Najib control PDRM,Bank Negara,SPRM dan AG...

      lepas kau jawab baru aku jawab ayat yg kau menceceh

      Delete
    7. Whooaaaa...whoooaaa.. kalo tak jawab kena pecat ker??..kena penjara ker??..whooaaaoo..auuuwww..steady la nyahhh.ahakkss..

      Delete
    8. 10.10 adalah satu contoh chai ternakan najib yang tak ada fakta untuk menepis persoalan diajukan.

      chai, bertaubatlah....

      Delete
  14. Aku mula-mula ingat ada beribu ekor cai bijan dalam blog KD ni. Rupanya sekor je yg buat huru-hara menyalak bunyi riuh macam beribu dtg bawak gengster nak gaduh. Bagoslah kalah ade 'keberanian' mcm ni. Harap 'keberanian' yg sama ade pada tuan kau.

    ReplyDelete
    Replies
    1. maaf la geng2 aku dah malas nak layan la..depa kata geng2 korang hanya dok baca blog geng KD je payah nak faham kan...aku harap kau maafkan ya

      Nak tahu ramai atau tak yg komen mudah je ....KD kena buat tapisan dan tengok la berapa kerat je nanti ...

      Delete
    2. Huhuhuhu... psy war zaman batu yg ngko pakai..sori la weiii.. jgn lupa pecat tauuuuu..auwww ..caiiiii..

      Delete
    3. Dah lepas seminggu. Harga barang ada yang turun ke tidak?

      a. Sudah.
      b. Belum.

      Tak payah mengarang karangan. Jawabnya?

      Delete
    4. 9.47,

      "maaf la geng2 aku dah malas nak layan la..depa kata geng2 korang hanya dok baca"

      chai ternakan najib, bertaubatlah....duit tu hak rakyat, najib dah salahguna....rosmah berjoli sakan...

      bertaubatlah...

      Delete
  15. Laaaaa.....kami yg anti bijan tak mengaku pon yg kami ni geng. Tp kau mengaku ade geng sbb : -

    -Mmg kau sorg je dlm geng kau kat sini.
    -Kau ade motif kebendaan yg buatkan kau bersusah-payah timbulkan kekeliruan fakta skandal bijan kt sini.

    ReplyDelete
    Replies
    1. oo maknaya kau bkn geng KD la....

      memang aku seorang la...semua yg jawab itu aku seorang je....kawan2 aku dah malas layan korang la..depa kata jenis katak bawah tempurung..aku dah tulis kat atas itu............jadi maafkan kawan2 aku itu...

      Delete
    2. Macai Jibon ko ni red bean army ke? Awat ang punya bahasa Bm macam pelik hah? Ko ni mesti Red Bean army dapig menyamar kononnya penyokong Umno la sangat tapi hang saja nak kata masih ada orang yang menyokong najib kn? Perghhh hebat teori konspirasi aku hahahaha

      Delete
    3. Dah lepas seminggu. Harga barang ada yang turun ke tidak?

      a. Sudah.
      b. Belum.

      Tak payah mengarang karangan. Jawabnya?

      Delete
  16. Masih ada pecacai yang lebih tahu dari Menteri..

    ReplyDelete
  17. Kesian macai boogeys, semua usaha menjilat kena backfire.

    ReplyDelete
  18. Menteri memberi amaran "turunkan harga barang"...Ada kah Menteri kata " turunkan harga barang secara persepsi"

    Jadi pecacai biar cerdik, jangan malukan boss...

    ReplyDelete
  19. Mungkin 'kawan'-kawan' kau dah bertaubat dr membuat kerja2 mencacai. Tadi mengaku geng skrg tukar jadi kawan2 pulak. Kahkahkah......

    ReplyDelete
  20. Kemon la...ni macai bukan sebarang macai...macai ni lain dari yang lenggok bahasa dia pun ntah apa2...aku syak dia ni ejen cia/mossad/pkrsodomi/dapigs macam nek tempoyak daaaaaa

    ReplyDelete
  21. Dah lepas seminggu. Harga barang ada yang turun ke tidak?

    a. Sudah.
    b. Belum.

    Tak payah mengarang karangan. Jawabnya?

    ReplyDelete
  22. OK aku surrender, harga barang belum tutun, yang terus turun ialah ringgit.

    ReplyDelete
  23. Soalan UPSR 2015

    12. Mahathir, Mirzan, Mokhzani dan Vincent Tan masing2 berkongsi hasil Rompakan wang PETRONAS tahun 1998 sebanyak RM12.7billion dgn nisbah 10:5:5:4

    Kira berapakah jumlah dalam RM jumlah wang rompakan yang diterima :
    i- Mahathir
    ii-Mirzan & Mokhzani
    iii-Vincent Tan

    Sila nyatakan pengiraan lengkap. (40 markah)

    ReplyDelete
    Replies
    1. Sori UPSR da abis..ko tanye soalan ni kat ABAH ko...

      Delete
    2. Haha macai Jibon tu ja la dia boleh buat...tak dapat jawab isu dia spin isu Tun M dan anak2nya sayang bebenor Macai Jibon dengan Tun M...hahahaha

      Delete
  24. next step mahataik plan... Al Jazeeraa...

    heheeh org tua tu dh meroyaaannn.... semua xjalaannn....
    machai demam 2 hari xde entry... hahaha

    ReplyDelete
    Replies
    1. Macai PENYAPU menunjukkan ke PENYAPUannya yg tak sudah.. totally laughing stock..

      Delete
  25. Ada sejenis sama pencacai Najis di blog Parpukari menggelar diri sebagai Kejora. Dia amat benci & kuat mencarut Tun M, tapi sangat nendewakan Dollah Badawi, Najib & Khairy Jamaluddin. Dia sekor aje tapi berlakon pelbagai watak seolah-olah dia punya geng ramai. Kpd rakan seperjuangan, ayuh kita lenyek lumat spesi sekor demi kebenaran. Salam perjuangan.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Abg Othaman, pencacai yg abg maksudkan tu adalah MACAI PENYAPU TETAP DAN BERPENCEN AH JIB GOR!!
      setiap komennya di semua blog yg tak menyokong najib mesti ada carutan makian kpd TDM dan keluarga..
      Sy sokong abg othaman

      Delete
    2. aku sokong jugak.....mamat 4:00 tuh mungkin oang nya......isi kosong tapi cakap banyak di sana sini......bukan mahataik plan......tapi mhataik dia makan.......taik babi mcm Red Ban selalu makan......tu pasal tiap kali cakap bau busuk mcm taik babi........

      amacam, kena tak cara aku lenyek dia.......dia cakap taik aku taikkan dia..........itu aje ngajor nya........benda'lah yang mak bapak dia tak bimbing masa kecik..........

      Delete
    3. Sabenor nya apa dia cakap bukan oang percaya pun........nilai dia ia lah ha nya utk nyakitkan hati oang.....menarik perhatian pembaca kpd bnda lain ...diversion kata omputih.........itu memang cara dap red bean.......

      jenis nih memang selalu spread hate & fear.........di 13 mei 1969 depa sebabkan pergaduhan kaum........kali ni nak gaduhkan puak umno.....dia ngaku le atau bayangkan dia penyokong ajib......sabenornya dia red bean dap.......amacam, masuk akal tak........

      Delete
    4. ada sekor dap red bean orang cina yang pandai bahasa melayu sejak kecil campur bebudak melayu di kampung........selalu masuk blog pembangkang meroyan memacam.........gitu juga, pembaca bukan pecaya apa dia cakap......pengabis nya pembaca yang bukan pakatun ngentam dia je habis habisan...........

      Delete
  26. Perkara menurunkan harga melibatkan dua pihak. Pengeluar barangan (manufacturers)/ peniaga (pengedar/pemborong/penjual runcit) bagi satu pihak, dan pihak penguat kuasa di Kementerian Perdagangan Dalam Negeri.

    So'al nya, boleh ke kita harapkan ke dua dua pihak itu menambil tindakan yang memuaskan dalam keadaan sekarang. Begitu pesat perkembangan hal hal politik, rasuah, salah guna kuasa, "hidden hands" dsb nya, saya rasa telah menyebabkan ke dua-dua pihak itu buat endah tak endah saja berkenaan menurunkan harga barangan.

    Sudah tentu ramai di antara pihak pertama itu jenis yang sentiasa mengambil peluang "buat duit" berlebihan, tak kisahkan apa kesan nya kpd pengguna (consumers). Harga minyak turun pun, harga barangan masih naik. Siapa mereka, kita faham lah. Macam di Vietnam di akhir peang Vietnam dulu, ramai peniaga yang memerah pengguna dengan menaikkan harga beras dan mahukan bayaran dengan emas. Sehingga ramai di antara pelarian Vietnam ke Malaysia di akhir peperangan itu jenis mereka yang bawa masuk berketul ketul emas.

    Jadi, bila pihak pertama saperti itu tidak bertangging jawab atau mengambil kesempaan membuat duit berlebihan, pihak ke dua, ia itu penguat kuasa di Kementerian berkenaan, kena lah mejalankan tugas bagi mengurangkan mereka yang ambil kesempatan ambil untung berlebihan. So'al nya, ada kah mereka di bawah pemerintahan Najib ini giat buat begitu.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Mungkin 3 pihak. Satu pihak lagi ia lah kita.

      Kita komplen, keritik, hebohkan dan hebahkan keritik kita itu. Hingga semua pihak sedor tanggong jawab depa. Dan ambil tindakan yang memuaskan.

      Delete