Saturday, September 19, 2015

FUNGSI KETUA WANITA DAN KETUA PEMUDA...SAMPAI BILA NAK SIMPANBEKU...





Sumber: Blog Putra Merdeka.


# Adakah kakjat masih forbia untuk bangkit dari isu lembu dan kj masih terbelengu dengan 10-0 gol dibolosi.

21 comments:

  1. Hahaha, silap2 kena cement ....mcm Pgawai Peguam Negara yang di pinjamkan ke MACC tuh......kesian dia.........dah teruk sangat keadaan di zaman najib nih......apa lagi kita nak buat.........di sini kita hentam saje le pencacai Najib yang sekor dah kena panggil pofessor bodoh tuh.........

    ReplyDelete
    Replies
    1. Zaman Najib nih yang teruk bukan UMNO/BN, tapi Najib sendiri.

      Kita perlu teruskan minak UMNO gantikan dia. Saman dia sebanyak mana yg boleh, mcm Anina Langkawi buat tuh. Saman UMNO pun takpa, nanti ahli ahli UMNO, Ketua2 Bahagian, Pemuda & Wanita UMNO sedar dan gantikan dia.

      Mereka dah berjaya dulu - bangkang Najib nak buang Akta Hasutan.

      Delete
    2. It takes a 90 year old man, a courageous woman & a bankrupt victim to instill awareness of the crookedness, cheat, lying & lucrative embezzlement scandal.
      Bravo and kudos to these 3 musketeers, Tun Mahathir, Puan Anina & Datuk Khairuddin.

      Delete
  2. Sudah sampai masanya para NGO yang menentang penyelewengan dan jenayah Najib di dalam isu 1MDB dan isu USD 700 juta a.k.a. RM 2.63 bilion di dalam akaun peribadi Najib membuat laporan polis di setiap balai polis di seluruh negara.

    Hanya dengan cara ini sahaja pihak berkuasa akan dapat didesak untuk mengambil tindakan undang-undang terhadap Najib mengenai isu jenayah dan penyelewengannya itu.

    Kalau setiap balai polis, setiap IPK, setiap IPD, laporan polis dibuat untuk menyiasat perbuatan jenayah dan penyelewengan Najib ini, Khalid Abu Bakar Ketua Polis Negara yang merupakan penyokong tegar Najib pun tak akan ada jalan untuk elakkan diri dari membuka kertas siasatan dan menyiasat Najib.

    Oleh itu, para NGO, para blogger bebas, para penentang penyelewengan Najib perlu bersatu, perlu berkerjasama untuk membuat laporan polis di seluruh balai polis, di seluruh Ibu Pejabat Polis Daerah, di seluruh Ibu Pejabat Polis Kontinjen serta laporan polis di Bukit Aman.

    Hanya dengan cara ini, pihak yang berwajib akan tunduk kepada desakan rakyat, malahan Najib dan kuncu-kuncu serta pecacainya pun tentunya tak dapat nak alihkan isu ini lagi.

    Sedarlah semua.

    Salam ikhlas, salam perjuangan A Ba Ta daripada,

    Abu Bakar

    ReplyDelete
    Replies
    1. Aku khuatir kalo buat banyak laporan pun sama ada Peguam Negara akan bawa ke Mahkamah. Kalau sampai Mahkamah pun, sama ada akan terjadi mcm dulu - DPP kalah kes dia lawan Anwar Al Juburi dan tak lama lepas tuh dia di barisan pembela Anwar dalam satu kes lain - ahem ahem, entah apa dia buat masa sebagai DPP lawan Anwar sabelum nya tuh.

      Itu berlaku di masa Gani Petail sebagai PN. Dia yang ketat jaga, serius, ikut peraturan pun kena main dek pegawai di bawah dia - tengok lah, sampai sekarang dia tak menguit pasal kena lucut jawatan secara mengejut.

      Tapi pahal pun, aku sokong cadangan supaya banyak NGO buat laporan Polis. Kalau banayk, kot "hidden hands" tak larat nak sabo.

      Delete
  3. I support Mrs. anina candidate for ketua pemuda umno.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Call for the Courts to hear her suit against dismissal as UMNO member fast.

      Delete
  4. Jap lg adalah sekor professor bodoh yg start kira time brp ari lg dia nak idup...maklum la..idupnya pun x tau utk apa...ikut sedap jer...baik gol...hehehe

    ReplyDelete
  5. saya cakap kat kawan, cer gi kedai kopi yang ramai ahli umno, kemudian buka cite pasal kebaikan presiden parti, ahjibgor. tengok respon mereka. tambah pulak cite pasal isteri presiden. jangan pi buka cite kat kedai kopi 4 5 bintang. tu semua cite tak jujur punya, harap orang belanja. kalu kita cakap kat sini, orang kata kita buat fitnah orang tak suka ahjibgor. gi cite kat cafe 5 bintang dengan dato jamal ikan bakar pasal ahjibgor, memang la cite yang tak sama dengan kedai kopi kat orang ramai pigi

    ReplyDelete
    Replies
    1. Mamat ikan bakar tuh nak ngarap dapat kontrek besau - kan oang kata dia nak bankrap. Dia tal leh nak ngarap jadi Timbalan Menteri lagi dah - dah penuh ngan Mat Maslan, Mat Nur Jzalan, Mat .............

      Delete
  6. 10-0 gol tu rasuah ke? Sekarang nih, semua nak rasuah. Dah begitu banyak rasuah di zaman Ajib.

    Silap silap Bangla pun nak rasuah. Kalo tak, tak di sapu nye jalan depan rumah ko. Hah baru tau kita semua. Aku nak lari diam di gua pun, takda gua yg ada internet........

    ReplyDelete
  7. Waaah, ini dia -

    Federal US law enforcers are probing 1Malaysia Development Bhd (1MDB) for alleged money-laundering activity, the Wall Street Journal (WSJ) reported today citing an anonymous source. - themalaymailonline

    Tak payah Khairuddin pi US pun, depa dah siasat "money-laundering", baguih le.

    Sapa hangpa ingat yang kena siasat tuh? Yang alih alih jadi kaya raya tu le. Dok beli harta di New York Beratus juta US$, yang melabur dunia filem di Hollywood.

    Yang kawan baik dengan Jho Lo tu le. Yang mak dia depa pangge FLOM tuh. Yang ada oang tunggu jatuh FLOP dgn laki dia tuh.

    ReplyDelete
  8. stiap yg bruk kte laporkn...stiap yg jelek kte laporkn gak...ape shj yg brkaitan krisauan rkyt brkaitan BN smua kte laporkn ke atsn..tp mlng nye...d zmn pm skrg nih...laporan yg cantek n smpurna shj yg dtrime...yg realiti d tolak tepi..x ssuai utk pm bc rs..mlg nye msia d urus tdbir oleh pmbodek2 n pngampu2...

    AKUKECEWA

    ReplyDelete
  9. stiap yg bruk kte laporkn...stiap yg jelek kte laporkn gak...ape shj yg brkaitan krisauan rkyt brkaitan BN smua kte laporkn ke atsn..tp mlng nye...d zmn pm skrg nih...laporan yg cantek n smpurna shj yg dtrime...yg realiti d tolak tepi..x ssuai utk pm bc rs..mlg nye msia d urus tdbir oleh pmbodek2 n pngampu2...

    AKUKECEWA

    ReplyDelete
    Replies
    1. Kita laungkan kpd UMNO mintak gantikan Najib, kalo tak lingkup Melayu/UMNO/BN di PRU14.

      Delete
  10. Mana professor bodoh yg x tau undang2 international tu? Da ler bodoh nak try ckp omputih lak utk menyamar...

    Ooi prof...ko ckp bahasa planet marikh pun x dpt ttup kebodohan ko la...

    Sedap kena basuh? Hahaha...

    ReplyDelete
  11. Suatu hari saya pergi ke kedai di pwtc semasa persidangan umno..
    Saya tanya bisnes apa yg paling laku di situ kat sorg akak
    Akak tu ckp jual pad kotex dik..
    Aik...saya jadi hairan...knp pulak kak? Ooo..sebab byk ahli puteri umno yer..
    X lah..pemuda umno pakai dik.
    Jawab akak tu ringkas.

    ReplyDelete
  12. Tak payah bisingx
    Tak lama lagi ketahui lah kita siapa dalangx yang hendak jatuhkan kjaan.
    Kalau Polis bolih selesaikan kes Morias dalam 2 hari,dari kumpulan yang professional,ini kan orang macam Khairuddin.

    ReplyDelete
    Replies
    1. dia datang, sudah datang, professor bodo yg tunggang langgang, lintang pukang

      Delete
  13. Pemuda dan puteri tak payah cakap la! Bukan sejuk beku lagi dah reput sejak lama! Yg kita respect sikit wanita.Tapi sayang nya itu pun sedang dalam proses pereputan

    ReplyDelete
    Replies
    1. Setuju. Pemuda ramai yang double ee, Ketua nya jugak, walau pun nama tak double ee.

      Ketua Pedmuda dulu kata dia nak jadi PM umur 40. Setahun lagi, rasa nya. Jadi pendirian Pemuda pun nampak nya tak jelas, erumbang ambing, nak cari lubang mana nak masuk.

      Aku nakkan Najib berundur tapi tak mau orang mcm Ketua Pemuda naik. Muhyiddin Timbalan Presiden, patut menggantikan Najib dan UMNO patut gantikan Najib pronto.

      Delete