Friday, September 11, 2015

SUDAH KENA TAMBAT...

Apa perasaan anda apabila sebilangan pemimpin  yang diharap melakukan dan bertindak sesuatu membelakangkan kepentingan diri untuk bersuara bapi pihak ahli dan rakyat tetapi dijinakan dan ditambat tali tengkuk.

21 comments:

  1. Lupakan jerlah KD.
    Itulah seni politik namanya.
    Dengar cakap orang politik boleh, percaya 100% jangan.
    DIA SEORANG POLITICIAN BUKAN SEORANG PEJUANG.
    Seorang pejuang sejati akan mengekalkan prinsipnya & perjuangannya sehingga ke nafas terakhir.
    Kalau baru nak mula atau di tengah-tengahnya tiba-tiba tarik hand brake, tu tandanya belum cukup berani.
    Hehehehe.

    JANGAN SUKA MENGHARAP HARAP PADA MANUSIA, SEBALIKNYA SELALULAH BERHARAP-HARAP PADA ALLAH, DIA MAHA ADIL LAGI LUAS PENDENGARANNYA.

    Setiap benda ada puncanya, setiap yang terjadi ada hikmahnya, setiap yang berkuasa, akan hilang sombongnya apabila maut mejemput.

    JANGANLAH KITA TERIKUT-IKUT PERANGAI KERA SEORANG POLITIK, MEREKA BERJUANG DEMI TEMBOLOKNYA PADAHAL HANYA SEDIKIT YANG SANGGUP MEMIKIRKAN PENGIKUTNYA.

    TERIMALAH KENYATAAN KITA DIAMBANG KEMUSNAHAN. RENCANA ALLAH SUDAH TIADA DAPAT MENAHAN.
    PERJUANGAN SEBENAR AKAN MENDATANG, BERSIAP SEDIALAH DENGAN IMAN.

    SEMOGA KITA (YANG CINTAKAN KEBENARAN) DIPANJANGKAN UMUR BERTEMU NANTI DI MEDAN PERJUANGAN "ITU"

    ReplyDelete
    Replies
    1. anda telah membuka mata hati saya

      Delete
    2. Setuju pd umum nya dgn 452 tapi kita tak boleh berharap kpd Allah SWT sahaja. Kena bertindak juga.

      Keadaan sekarang memang susah, ada "hidden hands" dsb nya, yg punya kuasa pun di tarik kuasa dgn serta merta, ha nya pihak tertentu saja dapat apa yg depa mahu.

      Tapi rakyat kena sokong depa yg sanggup menegakkan mana yg betul. Dan ketepikan mana yg ha nya cuba menegakkan benang basah.

      Delete
    3. Dgn kuasa yg kita telah tersilap bagi pada PRU 13, dia telah merasuah dan peras ugut MKT & Ketua Bahagian UMNO untuk kekal berkuasa walau dlm keadaan tenat bak telur dihujung tanduk. Dia masih survive sebab Menteri Dlm Negeri, IGP & Menteri Pertahanan bertindak sebagai perisai melindunginya.

      Delete
    4. Sdra KD...

      What comes may...never stop writing the root of the nation's mishaps. Never let it dies off. You have my staunch support...you can be assured of that.

      Delete
    5. "kuasa yg kita telah bagi pada PRU 13" tak tersilap. Kalau beri kpd Anwar Al Juburi dan DAP, lagi teruk kita, bangsa Melayu dan negara di jual mereka.

      UMNO masih boleh di harap. Ha nya gantikan pemimpin nya - Najib.

      Delete
    6. Syukur alhamdulillah saya ucapkan kepada ALLAH karna atas kehendaknya melalui MBAH RAWA GUMPALA saya sekaran sudah bisa buka toko sendiri dan bahkan saya berencana ingin membangun hotel dan itu semua berkat bantuan MBAH RAWA GUMPALA,saya tidak pernah menyanka kalau saya sudah bisa sesukses ini,atas bantuan MBAH RAWA GUMPALA yang telah memberikan nomor selama 3x putaran dan alhamdulillah itu semuanya tembus bahkan beliau juga membantu saya dengan dana ghaib dan itu juga benar benar terbukti,MBAH RAWA GUMPALA juga menawarkan minyak penarik kepada saya dan katanya minyak ini bisa digunakan untuk berbagai jenis keperluan dan baru kali ini saya temukan paranormal yang bisa dipercaya,,bagi teman teman yang ingin dibantu untuk dikasi nomor yang benar benar terbukti tembus atau dana ghaib dan kepengen ingin membeli minyak penarik silahkan hubungi MBAH RAWA GUMPALA di 085316106111 ini benar benar terbukti nyata karna saya sendiri yang sudah membuktikannya. BUKA BLOG MBAH RAWA GUMPALA

      Delete
  2. salam,
    bukan kena tambat, tapi dah kena pulas. betul, yang betul2 berani dan tiada kepentingan sahaja yang mampu untuk bercakap seperti tdm.memang dalam politik tak ada lawan yang kekal. lihat ajer mat sabu dan aljuburinya. ambil gambar pemimpin bersalam dan keluarkan kenyataan presiden semua bersetuju. habis semua makan roti kosong.

    ReplyDelete
  3. KD memang penghasut dan perlu ditahan di bawah Akta Hasutan.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Kamu tak bertanggung jawab. Sperti puak Oppo Hippo, Pembangkan, DAP Red Bean. Keluar satu ayyat dgn takda bukti menghasut, malahan takda penerangan langsung, ha nya menohmah, menuduh, mendatangkan rasa marah pihak lain.

      Cuba lah kamu jadi manusia yg berguna dlm dunia ini. Boleh membangkang, tapi buat secara betul. Beri fakta, apa dia yang kamu panggil menghasut itu, sebab apa, keluarkan hujah hujah dsb nya.

      Delete
    2. Pengomen 731 mmg pencacai jiwa kacau dan perlu ditahan di hospital bahagia

      Delete
  4. Hahaha...umno mangkuk melayu bugis pondan kuarkan list peserta MERAH MANGKUK dia...hahaha...

    Tiap bhg 1000, 2000....lebih macam DISURUH BHG/CAW g cari macai2 utk datang daripada ikhlas nak dtg sendiri....BERAPA BAYARAN? Bagi la rm10ribu sorang!! Kalau bg 10k sya umnobtmn cantek dan kwn2 dr umno lembah keramat, setiawangsa, ampang jaya, melawati dll lgi akan datang!!!...TAPI BAYAR IN ADVANCE PASAL NOBKALI KENCING SKRG!!! Sat g penat g, da abis himpun, bg rm10 jer...

    Tak yah bawa cash, transfer jer...kmi blh bg akaun no...da transfer jgn lupa wasap slip!!

    TIME HIMPUN KANG KAMI STG BAWA SURAT MC ya!! Dtg utk submit MC jer....hehehehe

    ReplyDelete
    Replies
    1. kalo ekaun ambank bole le berpulo ribu.....kalo bsn, rm10 je le alamat nye..........tapi jngan lupa.....ekaun di ambank tu pun dah di tutup........kot dh hantar ke ekaun ekaun lain kat hong kong plak..........korang jangan ingat depa tuh bangsat........beratus juta dollar punya banyak bank suis bila bila bole buka beb..........

      Delete
  5. alamak pahal sunyi je......tak riuh mcm pos dulu tuh........sebab yg sekor tu tak keluo ke.........

    ReplyDelete
    Replies
    1. Kalo dia komen pun..mencarut carut jer..

      Delete
    2. Kalau si Kejora Liberal muncul dgn makian carut... Kamivdah siap & dia pasti menerima ledakan peluru maut dari saya & rakan2 seperjuangan.

      Delete
    3. Ya ya ya, sokong penuh, Bang.

      Delete
  6. kalo rakyat di ikat tali tengkok nye, nanti keluo badang......gagah perkasa.... merengkah.... jalan atas bumi pun, pecah bumi........mcm science fiction je......hehe

    ReplyDelete
  7. Itulah namanya penyakit wahan iaitu cintakan dunia takutkan mati....

    ReplyDelete
  8. amacam......baju merah tuh pertahankan melayu ke........atau yang ngikat tengkok rakyat tuh ke..........

    ReplyDelete
  9. seperti tulisan admin diatas ;

    "PEMIMPIN2 YANG KENA JINAK DITAMBAT TENGKOK"

    untuk tatapan mereka kaji hikmah dari musibah kren terbalik di Madjidilharam mengakibatkan ramai terbunuh dan tercedera.

    arab saudi sanggup membina masjid2 di eropah untuk pelarian dari TANAH SYAM yg terpaksa berhijrah kesana, sambil tidak membenarkan pelarian masuk ke arab saudi atas alasan kestabilan politik, cepat benar Allah swt tunjukkan sesuatu dgn musibah keatas masjidilharam selang beberapa hari lagi umat Islam akan menunaikan ibadah haji. signal yg diberikan semoga kerajaan arab saudi mengambil tindakan sewajarnya.

    berbalik yg di malaysia leher dibelenggu, amanah siapa yg kamu junjung dan yg perlu dipelihara dimartabatkan ! nampak yg jelas sekarang amanah dunia ditatang dgn hati2 walaupun leher terbelenggu, mungkin cara ini lakonan terbaik buat masa sekarang sambil menanti masa sesuai megambil tindakan susulan membetulkan keadaan, PERSOALANNYA pada pandangan umum nampak mereka2 leher2 terbelenggu macam bersubahat menafikan kebenaran, jangan berdiam diri, nyatakan PELAN TINDAKAN mengatasi kemelut yg membelit pada yg percaya kpd kepimpinan anda, jangan sampai bila bala menimpa jangan salahkan orang lain.

    ReplyDelete