Wednesday, July 2, 2008

अनवर दी माकन Sumpah

Di antara 5 negeri yang diperintah oleh Parti Pakatan Rakyat, nyata Selangor di bawah kepimpinan PKR melahirkan banyak isu yang kurang menyenangkan atau tidak lancar seperti yang dijanjikan. Bukanlah 100 menjadi kayu pengukur kepada 5 tahun tetapi jika di dalam tempoh 100 hari sudah banyak peristiwa, bagaimana dalam tempoh 5 tahun.

Bermula dengan isu penternakan babi di kawasan Melayu yang turut dieksploit dengan baik oleh UMNO, disusuli lagi beberapa kes seperti isu air percuma, bantuan kewangan kepada anak selangor, perlantikan adik Anwar dalam agensi kerajaan negeri dan yang terbaharu laporan BPR oleh Ezam di atas penyalahgunaan kuasa pejabat MB Selangor. Ini adalah di antara isu dan menimulkan perasaan tidak puas hati bukan sahaja di kalangan rakyat atau pengundi malahan ahli PKR itu sendiri. Jika kita ingin halusi lagi hal hal ini, eloklah layari blogg Khir Toyo, Pemimpin Pembangkang selangor yang aktif.

Persaolannya kenapakah isu ini telalu banyak di SELANGOR, di bawah kepimpinan PKR yang diungguli Anwar. Adakah sudah menjadi satu 'sumpahan' bahawa jika apa sahaja yang Anwar berada di dalamnya maka semuanya akan menjadi kacau bilau dan tidak menentu. Adakah Anwar melangga pantang larang dan sumpahannya sendiri? Apakah 5 tahun merengkok di penjara tidak membawa apa apa keinsafan kepada Anwar untuk belajar jadi baik dan pemaaf, tidak lagi membuat onar atau kerosakan alam.

Kes terbaharu Anwar, apapun teorinya, tentulah ia bermula di sebabkan gelagat Anwar sendiri yang terlalu rakus untuk berkuasa sehingga dengan megah melaungkan kemasukan 30 MP BN ke dalam PR sebelum 30 September ini. Bukankah cara itu tidak bermoral ? Kalau Anwar berterang terangan melakukan sesuatu yang tidak bermoral, bagaimana tidal mungkin pula melakukan perkara yang tidak bermoral di dalam kegelapan.

Terserah kepada Anwar untuk menangani permasalahan peribadinya kini yang cuba mengheret rakyat untuk besamanya. Adakah Anwar terlalu lemah dan lembek untuk menyelesaikan kusutnya hingga rakyat di ajak bersama. Adakah kita memerlukan bakal PM yang begitu terdesak dan pendek akal untuk mempertahankan dirinya sendiri.

Bukankah Anwar menggambarkan dirinya sebagai seorang ilmuan dan pakar rujuk pemimpin luar negara malah pensyarah berbayar universiti dunia sebelum ini. Adakah Anwar menjadi ayam betina atau ayam turki di dalam negara sendiri.

Kenapaa dipertikai polis dan kehakiman sekarang jika hakim dan polis yang sama menangkap dan melapaskannya dirinya dari pertuduhan.

Anwar tidak boleh dipercayai, penuh dengan tipu muslihat hingga dia melihat orang lain pun sama putar macam dia.

14 comments:

  1. aku rase lah anuar kena tangkap bukan kesalahan dia pun... org politik mane lah kita tau kan.... emm anuar mmg xleh jadi pm malaysia rosak malaysia nnti

    ReplyDelete
  2. generasi,

    Politik Malaysia jadi kalut dan yang terbaharu PM akan serah kuasa pada Najib 2010.

    Sekali pandang, macam betul je..tapi dua kali pandang, rasanya perlantikan PM elok diserahkan kepada rakyat melalui pilihanraya kerana dahulunya rakyat masih memberi peluang kepada dolah untuk terus memrintah, bukannya pada Najib.

    ReplyDelete
  3. WHAT IS UMNO?

    They are bloody stupid minister. They do not know what the meaning by UMNO itself. Everybody knew UMNO is UNITED MONKEYS NIGGA ORGANISATION.

    LAWATI LAMAN BLOG SAYA http://tsunamipolitik.blogspot.com UNTUK MEMBACA KOMEN KOMEN SAYA YANG TIDAK BERANI DIPAMPANG OLEH KHIR TOYO. BAGI ANDA YANG MEMPUNYAI BLOG, SILA PAMPANGKAN DI BLOG ANDA, KOMEN KOMEN ANDA YANG DIKETEPIKAN OLEH PEMILIK BLOG BLOG PENGAMPU KERAJAAN BN.

    Visit http://tsunamipolitik.blogspot.com to see all my comments that has been ignored by Dr Khir Toyo to pretend the dirty political UMNO agenda.

    ReplyDelete
  4. http://pkrpasdap.blogspot.com

    pepatah melayu ada mengatakan

    BUAT BAIK DIBALAS DENGAN BAIK. BUAT JAHAT DIBALAS DENGAN JAHAT.

    pkr berjaya menawan negeri dengan hinaan dan kutukan ke atas UMNO. Apa sahaja benda buruk dari mulut Anwar al-juburi, mesti benda yang jahat dan buruk dari BN-UMNO sedangkan 16 tahun dia dalam BN tak pula disentuh kebaikan yang dia lakukan.

    Kenapa Nik Aziz jarang orang kutuk berbanding Abdul Hadhi? Kes menantunya sahaja dan kegagalan membawa kelantan setanding negeri lain dalam ekonomi berbanding dengan peribadinya.

    ROSAK PULUT KERANA SANTAN, ROSAK BADAN KERANA MULUT.

    ReplyDelete
  5. This comment has been removed by the author.

    ReplyDelete
  6. This comment has been removed by the author.

    ReplyDelete
  7. Saudara Kluangman,

    Saya terbaca soalan saudara di laman blog Rocky's Bru yang berbunyi: "sejak bila Hindu ini ingin menjaga keimanan orang Islam?" dan tergerak untuk menjawab soalan saudara.

    Dalam banyak-banyak agama, agama Hindu adalah salah satu agama yang tidak mendakwah. Malah, agama ini menggalakan penganut-penganut agama tidak kira agama Islam, Hindu, Kristian dan sebagainya, menganuti agama masing-masing dengan sesempurna boleh. Ini adalah kerana agama ini berpegang bahawa tiap-tiap agama tidak kira yang mana mendidik cuma yang baik, dan masing-masing adalah landasan yang mengarah kepada Tuhan yang sama dan Maha Esa, bagaikan sungai yang berbeza yang akhirnya mengalir ke lautan yang sama. Ini adalah salah satu falsafah agama Hindu yang telah saya fahami daripada bacaan saya.

    Sekian, wassalam.

    ReplyDelete
  8. http://pkrpasdap.blogspot.com

    berapa hari lagi nak puasa. anwar dah menang kira menang juga walaupun dengan 'satu undi'.

    dalam bulan puasa kita nak tengok berapa orang nak jadi katak kepada Anwar.

    Kata TDM, kalau lompat, anwar kena ada wang banyak. Ada parti macam PAS mesti jual mahal sebab 26 kerusi PAS jadi ANmer kena bayar lagi. Kalau tidak PAS jadi 'bebas' di Parlimen tidak join Pakatan dan Anwar tidak boleh tubuh kerajaan.

    tapi yang abe MIE dengar, Anwar hendak masuk UMNO dan cara inilah dia boleh jadi PM!!!

    Ada banyak cerita saman dan kes Anwar di luar mahkamah. Anwar masuk Parlimen dengan 'badan yang busuk'.

    ReplyDelete
  9. Salam Bro
    Selangor dengan perbagai ISU hangat dan mengemparkan.Selepas UiTM 10%,Isu ladang babi,selepas ini mungkin duit tabung masjid dikongsi dengan kuil hindu dan tokong cina.Atau mungkin kubur orang kita juga dikongsi dengan mereka.
    Dengar cerita ANWAR dah beli kerusi makan lebih dari 31 buah....

    ReplyDelete
  10. Kuda Ranggi kata

    "Antara pendatang dan penumpang

    Pada mulanya saya agak keberatan nak ulas kekecohan yang berpunca ekoran daripada kenyataan ketua UMNO bahagian Bukit Bendera, Pulau Pinang bernama Ahmad bin Ismail. Sama ada benar atau tidak apa yang didakwa dikatakan olehnya mengenai rakyat Malaysia keturunan Cina bukan persoalannya kerana isu tersebut sudahpun merebak dan mengapi-apikan keadaan."

    Arab bangsat ni ingat Semenanjung Tanah Melayu tanah kosong sebelum atuk dia datang.

    Parameswara, bahasa Melayu sudah 5000 tahun di kepulauan melayu. Tidak ada tempat di dunia yang ada perkataan melayu melainkan semenanjung.

    ReplyDelete
  11. http://pkrpasdap.blogspot.com

    siapa bilang anwar seorang tokoh ilmuan? dia mempunyai latar belakang pendidikan setakat ijazah am dalam kesusasteraan sahaja...

    kalau ijazah macam tu sekarang, nampak gaya kena kerja korek simen dengan orang indo gamatnya

    ReplyDelete
  12. kAH KAH KAH ..

    Korek simen?? Pun tak layak dah ..

    yang terbukti dia dah korek ... bukan simen tapi lubang taik!!!

    Celaka sungguh "Pak Sheikh" sekoq ni ...

    ReplyDelete
  13. •SEJARAH TELAH MEMBUKTIKAN BAHAWA UMNO BERSEKONGKOL DGN YAHUDI SEJAK ZAMAN SEBELUM KEMERDEKAAN NEGARA LAGI…

    Bila UMNO kata mereka yg memperjuangkan kemerdekaan tanah air kita ini.. maka hampir 80% golongan muda dan golongan cerdik pandai dari kalangan bangsa melayu akan bangun berdiri meminta bukti serta fakta yg kukuh siapa dia manusia2 dlm UMNO yg mempertahanankan tanah air kita dahulu..

    Orang UMNO mana yg mengangkat senjata menentang penjajah..?? orang UMNO mana yg terpaksa melarikan diri ke dlm hutan dgn meninggalkan anak, isteri / suami semata2 kerana diburu oleh tentera2 british kerana dituduh sbg komunis dan gerakan2 berhaluan kiri..

    Tun Mahathir dan Tunku Bedol Raman Kat mana masa tu..??
    dibawah naungan British bukan..??
    menjadi anak emas Britishkan..!!

    Knp para pemimpin melayu yg menentang British ditangkap di bawah ISA, dibunuh dan diburu sehingga ke dlm hutan..??

    Siapa yg menjadi dalang dan tali barut British serta pemberi maklumat risikan kpd pihak British tentang gerakan2 pejuang melayu tersebut sehinggakan mereka semua dijejaki dan ditangkap oleh british… ??

    Golongan yg menjadi " BARUA " British inilah yg pada waktu dan ketika ini dgn tidak berasa segan silu mengatakan bahawa mereka semualah yg berjuang menuntut kemerdekaan..

    Wahai sekalian Mahluk UMNO kalau kalian semua bodoh jangan pula cuba nak memperbodohkan org lain terlebih2 lagi golongan generasi muda melayu..

    Semua org tahu yg UMNO ini dululah yg menjadi kakitangan serta mata telinga British dan bekerja dgn kerajaan British untuk mentadbir Malaya..

    Huhu..!! kalau dgn Puak2 tak berpelajaran serta sengal bolehlah nak temberang….

    Semua org tahu bahawasanya,Orang2 UMNO nilah dahulunya yg mengampu pihak British serta menghasut dan merendah2kan org melayu dgn hasutan yang cukup popular pada masa itu..

    ” Macam mana org melayu nak perintah negara sendiri kalau nak buat Jarum sebatang pun tak tahu ”

    Justeru itu UMNO dgn redha menerima pakai Perlembagaan Negara ciptaan Sir Load Reid ( seorang Yahudi ) hingga ke hari ini dan membakulsampahkan hukum Allah.. - bukti nyata UMNO bersekongkol dgn musuh Allah.

    Ketika British memperkenalkan konsep ” Jus Soli ” iaitu menerima dan mengiktiraf semua bangsa yg berada di Malaya ketika itu sebagai warga negara malaysia ( cina dan india ). Siapakah yg bersetuju dgn agenda yahudi tersebut..?? bukankah tangan2 UMNO yang menyambutnya dgn redha..?? walaupun ketika itu semua ulama` yg bercita-cita mendirikan daulah islamiah dalam negara kita menentang agenda Yahudi tersebut..?? Apakah UMNo masih nak menafikan segala kedurjanaan mereka ketika itu..

    Tunggulah di makamah Allah dipadang Mahsyar nanti dan saksikan lah bagaimana Allah membentangkan segala2nya berhubung tentang peranan UMNO bersama2 Yahudi dan Nasara bersepakat merencanakan penubuhan negara proxy yahudi di Malaysia ini.

    Kami merayu kepada sekelian Penyokong serta Ahli UMNO yang kononnya drpd golongan cerdik pandai melayu, silalah Tuan2 dan Puan2 senaraikan beberapa nama2 Para pejuang UMNO yg telah ditangkap serta dipenjara oleh pihak British dan telah menggadaikan nyawa mereka demi mempertahankan kesucian Agama dan Maruah bangsa Melayu..

    Sila nafikan bahawa org yang merangka serta menulis Perlembagaan Negara Malaysia ( Sir Load Reid ) Bukan seorang Yahudi Laknatullah.. sehinggakan dalam frasa2 terakhir Perlembagaan Negara Yahudi sendiri menulis ” Bahawasanya selepas ini tiada sebarang Undang2, akta mahupun peraturan baharu yang boleh mengatasi segala Undang2 yang telah termaktub di dalam perlembagaan Negara baru Malaysia yang merdeka lagi berdaulat.

    * Dengan termatrinya frasa2 terakhir tersebut maka segala hukum Allah telah dipijak2 serta diinjak2 di bawah telapak kaki yahudi Laknatulullah hanya dgn kita berpegang kepada Perlembagaan Negara ciptaan yahudi tersebut.
    Sila cabar fakta dan sahutlah cabaran Aku wahai panglima dan srikandi ketuanan sekular UMNO..??

    ReplyDelete