Monday, December 1, 2008

Singkirkan amalan dan budaya tradisi keturunan pendatang..

Mukhriz: Close down vernacular schools
Syed Jaymal Zahiid | Dec 1, 08 5:43pm
Jerlun member of parliament Mukhriz Mahathir today slammed MCA and Gerakan leaders for ‘overreacting' over the Ketuanan Melayu (Malay supremacy) issue.
Umno must speak up
Vernacular school system is too divisive

http://www.themalaysianinsider.com/index.php/malaysia/13574-mukhriz-says-vernacular-schools-should-be-abolished

Satu saranan yang vokal dan menepati masa, sikap 'bertahan' orang Melayu samada secara emosi atau berkompromi sudah berlalu dan dianggap pengecut dan dayus dalam mempertahankan hak orang Islam dan Melayu.

UMNO memerlukan pemimpin yang berani bersuara menengahkan pandangan yang menjurus kepada pembaharuan demi pembaharuan bangsa Malaysia yang berteraskan hak atau ketuanan Melayu dan menyingkirkan amalan dan budaya tradisi pendatang yang menghalang perpaduan dan pembangunan bangsa Malaysia. Sudah sampai masanya keturunan pendatang diberi katadua dan pilihan.

2 comments:

  1. Mukhriz did also say that other languages should be taught.

    If Singapore can do it, why can't we. Singaporeans are far more united, and each races did not lose their culture or identity.

    Do read my take on this issue.
    Regards
    http://balankumarpremakumaran.blogspot.com

    ReplyDelete
  2. balan...saya bersetuju 'toleransi' adalah penting, sejarah telah menunjukkan orang Melayu banyak beralah untuk keselesaan kaum lain dan ini sangat difahami oleh majoriti, malangnya segelintir kaum bukan Melayu terutama ketika ini suka sangat menjolok sarang tebuan.

    ReplyDelete

SATUS QM TERKINI

  Sejak Disember 2023 agak kecoh di medsos dan berlarutan hingga sekarang. Masing masing yang peka berkenaan perkembangan QM mungkin tidak p...