Tuesday, April 14, 2009

Lim Kit Siang - Timbalan..kalau Karpal menolak.

Ketika Anwar sebok dengan kabinet bayangannya, PAS pula sedang berayun angan menubuhkan kerajaan di PRU13 nanti bersama kekasih hati - DAP.

Nik Aziz yang makin uzur disaran melangkah ke depan bersiapsaga menjadi PM (tidak mungkin) atau lebih sesuai Mursyidul Pakatan ...hehehehehe Lim Kit Siang Timbalan Mursyidul kalau Karpal tak sudi.

Lebih lazat di dunia ini jika PAS bersanding dengan DAP dan tukang kipasnya PKR. ://kickdefella.wordpress.com/2009/04/14/masanya-bagi-nik-aziz-melangkah-ke-hadapan-untuk-rakyat-malaysia/


Walaupun mungkin impian sebahagian untuk menyatu dengan UMNO di era Paklah kini sudah goyah kerana Najib dilihat kurang berminat, maka golongan ini akan terus terpinggir di Muktamar PAS nanti dan kelak menjadi duri dalam daging. Bermulalah PAS dengan era retak menanti belah apabila kuasa hampir ke genggaman.


Islam tanpa Melayu atau bersama Melayu tetap rugi di persada politik sekarang.




7 comments:

  1. Islam dengan melayu tak penah sekepala.. Rasulullah S.A.W. pon tak pernah cerita arab masa dia sebar kan islam...

    nak tuduh tak de bukti lagi ke..? kah kah kah kah kah kah...

    bukti mana? kah kah kah kah kah kah... bila laa orang macam kau nak masok balai ni sebab suka cakap tanpa bukti

    ReplyDelete
  2. Wahai orang orang bahalul, bangsa itu lahir sebelum ugama Islam itu lahir.

    Dan Islam berkembang melalui bangsa arab yang berteraskan puak Quraish.

    Dan sesungguhnya aku tidak akan melayan kapitan kapitan yang sesat dan menderita jiwa.

    ReplyDelete
  3. wow.. paling baru.. orang bahlul! wow.. bangsa tu lahir sebelum agama? wah wah wah.. hebat nye! aku seolah-olah tak percaya apa aku baca! bukti mana bukti? dari dulu di tanya tak jawab-jawab..

    okok.. aku berenti gelak buat sementara waktu dengan statement-statement yang tak berasas yang kau bagi. sebab ni dah masuk soal aqidah yang kau faham

    jadi apa yang anda cuba sampaikan ialah agama islam ni merupakan ciptaan dan buatan Rasulullah S.A.W. dan segala apa ada dalam al-Quran hanyalah buatan dongengan yang ditujukan khas kepada arab quraisy yang bertapak di mekah dan bukan kaum arab zimbabwe, arab uganda, arab kenya, arab malaysia, arab indonesia, arab palestin, arab jordan, arab mesir, arab maghiribi, arab libya, arab syiria dan arab-arab lain-lain serata dunia ini?

    dan apa yang anda maksudkan juga ialah syurga dan neraka tak wujud kerana agama hanya wujud selepas manusia di cipta?

    dan apa yang anda sangat-sangat maksudkan juga ialah tiada syurga dan tiada neraka. bermakna segala apa yang dibuat takkan dibalas dengan apa-apa sekalipon? dan Allah S.W.T. akan mengira-ngira bangsa dahulu sebelum mengira ketaqwaan kepadanya? dan ini juga bermakna manusia ini bebas dari kekangan minda agama sampai turun nya Islam?

    jadi syurga dan neraka ni wujud khas untuk sesuatu kaum sahaja? ini membawa makna syurga khas untuk orang arab quraisy, manakala neraka khas untuk bangsa-bangsa lain? ataupun syurga khas untuk orang arab quraisy dan melayu, dan neraka dibuat khas untuk orang-orang bukan arab quraisy dan melayu? atau pon kalau anda ada penfasiran lain, tolong jangan kedekut ilmu dan sila kongsi bersama.

    saya mahu tanya saudara yang bijak pandai ni. sebenarnye apakah taraf pendidikan anda? adakah anda ni sebenarnya tak pernah menjejaki alam persekolohan ataupon setakat lulus sekolah rendah dan berhenti tengah jalan semasa di sekolah menengah, ataupon pendidikan paling tinggi berlandaskan diploma? atau pon anda sebenarnya sudah ada master dan PHD?

    anda paham tak apa itu keturunan? bagaimana keturunan lahir di muka bumi ini sehingga membentuk bangsa/kaum/keluarga/bani dll?

    kenapa orang yang tidak menerima idea bangsa tetapi mengatakan semua orang patut diberi layanan hak sama rata ini ialah orang yang tergolong dalam golongan yang sesat dan menderita jiwa, orang bahalul, bangsat, bangang dan kelab hantu dan syaitan?

    seandai nya anda berketurunan cina yang lahir di India dan dilayan seperti mana orang cina dan india dilayan di malaysia, apekah perasaan anda? boleh ceritakan dengan lebih terperinci? adakah anda meminta untuk dilahirkan di bumi ini sebelum lahir dari perut ibu anda dengan berketurunan cina dan tempat yang anda lahir di mumbai, India? adakah layanan yang anda rasa adalah adil untuk anda? ataupon anda akan pasrah sahaja dan berserah diri?

    jadi, bila anda refer kepada golongan yang sesat dan menderita jiwa, orang bahalul, bangsat, bangang dan kelab hantu dan syaitan ini dari sudut pandangan mana? adakah golongan ini golongan yang sesat dan menderita jiwa, orang bahalul, bangsat, bangang dan kelab hantu dan syaitan dari sudut pandangan Islam ataupon sudut pandangan melayu ataupon sudut pandangan saudara sendiri ataupon sudut pandangan UMNO?

    aku mahu mempersoal kan kebenaran statement kau di atas, dan aku nak kau jawab dengan berani dan kebenaran tanpa menghentam mambabi buta terhadap apa aku tulis tanpa sebarang bukti yang kukuh.. tolong jawab dengan berilmiah dan meletakkan rujukan mana yang kau ambil

    Sura Al-Baqarah, ayat 30:

    Dan (ingatlah) ketika Tuhanmu berfirman kepada malaikat: Sesungguhnya Aku hendak menjadikan seorang khalifah di bumi. Mereka bertanya (tentang hikmat ketetapan Tuhan itu dengan berkata): Adakah Engkau (Ya Tuhan kami) hendak menjadikan di bumi itu orang yang akan membuat bencana dan menumpahkan darah (berbunuh-bunuhan), padahal kami sentiasa bertasbih dengan memujiMu dan mensucikanMu?. Tuhan berfirman: Sesungguhnya Aku mengetahui akan apa yang kamu tidak mengetahuinya.(2:30)

    saya mahu tanya saudara mengenai ayat di atas, apa yang anda paham? mana dalil anda kata bangsa lahir dulu sebelum agama? macam mana dalam al-Quran boleh menceritakan bahawa Allah S.W.T. mencipta manusia untuk dijadikan Khalifah(sila buat kajian sendiri mengenai apakah khalifah) di muka bumi ini? mana datangnya logik dan hujah untuk statement anda?

    Sura Al-Imran, ayat 33 dan ayat 34:

    Sesungguhnya Allah telah memilih Nabi Adam dan Nabi Nuh dan juga keluarga Nabi Ibrahim dan keluarga Imran, melebihi segala umat (yang ada pada zaman mereka masing-masing). (3:33)

    (Mereka berkembang-biak sebagai) satu keturunan (zuriat) yang setengahnya berasal dari setengahnya yang lain dan (ingatlah), Allah sentiasa Mendengar, lagi sentiasa Mengetahui. (3:34)

    Allah S.W.T. menceritakan kepada Rasulullah S.A.W. dan umat manusia dia dalam Al-Quran mengenai bagaimana zuriat, bangsa, kaum, suku, keluarga terbentuk. dan Allah S.W.T. mengangkat Nabi-Nabi dan Rasul-Rasul menjadi pembawa agama Allah S.W.T. dari masa dan zaman yang berlainan. jadi saya mahu bertanya kepada saudara yang bukan dikalangan golongan yang sesat dan menderita jiwa, orang bahalul, bangsat, bangang dan kelab hantu dan syaitan ni bahawa.. apakah BANGSA NABI ADAM A.S. dan apekah BANGSA NABI NUH A.S. dan apakah BANGSA KAUM NABI IBRAHIM A.S.? boleh jawab dengan penuh berhemah, cemerlang, gemilang dan terbilang? sila kemukakan bukti Agama ISLAM LAHIR selepas bangsa lahir.

    Agama Islam bukan suatu agama yang baru sedangkan dan Islam ialah Agama Allah S.W.T. yang telah bertapak di muka bumi ni sejak zaman Nabi Adam A.S. lagi. dan Rasulullah S.A.W. melengkapkan ajaran agama Allah S.W.T. yang di bawa oleh Nabi Adam A.S. sehingga Nabi Ibrahim A.S. dan seterusnya. katakan lah saya ni yang sesat dan menderita jiwa, orang bahalul, bangsat, bangang dan kelab hantu dan syaitan salah dalam hal ini.

    Surah Ta-Ha, ayat 113:

    Dan demikianlah Kami telah menurunkan Al-Quran sebagai bacaan dalam bahasa Arab dan kami telah terangkan di dalamnya berbagai-bagai amaran supaya mereka (umat manusia seluruhnya) bertaqwa atau mereka mendapat daripadanya sesuatu peringatan dari faedah mereka.(20:113)

    dan mana dalil cakap Islam berkembang melalui bangsa sedangkan ketetapan dalam Al-Quran sangat bercanggah dari statement saudara. lagi Allah S.W.T. mengatakan KEPADA UMAT SELURUH NYA. disini tidak dikatakan kepada Arab Quraisy atau melayu sahaja. di harap saudara dapat kemukakan bukti yang kukuh, jika gagal, ini bermakna saudara telah melakukan fitnah terhadap kebenaran Allah S.W.T. dan ajaran Rasulullah S.A.W.

    Sura Al-Annabia, ayat 105:

    Dan demi sesungguhnya, Kami telah tulis di dalam Kitab-kitab yang Kami turunkan sesudah ada tulisannya pada Luh Mahfuz: Bahawasanya BUMI itu akan DIWARISI oleh HAMBA-HAMBAKU yang SOLEH.(21:105)

    dimana letaknya bahawa melayu layak memerintah dunia? sedangkan Allah S.W.T. akan mewariskan Bumi ini kepada hamba-hambanya yang Soleh. kalau orang melayu tu tak soleh adakah dia layak memerintah tanah melayu ni?

    Surah Al-Mu'minun, ayat 12 dan ayat 13:

    Kemudian Kami telah MENCIPTAKAN MANUSIA dari suatu saripati(berasal) DARI TANAH.(23:12)

    Kemudian Kami jadikan saripati itu (setitis) air benih pada penetapan yang kukuh. (23:13)

    Allah S.W.T. menjadikan manusia dari tanah dan kemudian selepas dari tanah pula ialah dari air mani dan dibesar di dalam rahim perempuan. dimana statement anda mengatakan Allah S.W.T. melahirkan bangsa dulu sebelum agama? mana releven anda?

    Sura Al-Hujarat, ayat 13:

    Hai manusia, sesungguhnya Kami menciptakan kamu sekalian dari seorang laki-laki dan seorang perempuan dan Kami menjadikan kamu sekalian berbangsa-bangsa dan bersuku-suku supaya kamu saling kenal mengenal. Sesungguhnya ORANG YANG PALING MULIA DI ANTARA KAMU DI SISI ALLAH S.W.T. ADALAH ORANG YANG PALING BERTAQWA (KEPADA ALLAH), sesungguhnya Allah Maha Mengetahui lagi Maha Mengenali.(49:13)

    Dalam ayat tersebut jelas mengatakan bahawa Allah S.W.T. menciptakan manusia dari lelaki dan perempuan dan menjadikan mereka berbangsa-bangsa, dan bersuku-suku. tetapi adakah Allah S.W.T. kata kita boleh menindas bangsa-bangsa dan suku-suku yang selain dari kita? sebalik nya Allah S.W.T. hanya berkata tak lain dan tak bukan hanyalah untuk saling kenal-mengenal, meluaskan pandangan, memahami sesama sendiri dll. dan Allah S.W.T. berfirman lagi. adalah yang paling Mulia ialah mereka yang BERTAQWA dan MENYERAH DIRI kepada Allah S.W.T. tidak kata pon lagi mulia bangsa atau suku kaum tu. kalau ada seperti dakwaan saudara, tolong kemukakan bukti yang kukuh...

    Sura Adh-dhariyat, ayat 56:

    Dan (ingatlah) Aku tidak menciptakan jin dan manusia melainkan untuk mereka menyembah dan beribadat kepadaKu.(51:56)

    dan disini sekali lagi Allah S.W.T. dah terangkan bahawa Dia mencipta Jin dan Manusia adalah tidak lain dan tidak bukan untuk menyembah kepadaNya. dan di dalam surah Al-Baqarah ayat 30 sudah menceritakan perkara tersebut sebelum terciptanya manusia mengenai kenapa Allah S.W.T. mencipta Manusia. mana dalil saudara mengatakan bahawa bangsa dulu sebelum Agama Islam?

    silalah jawab soalan yang saya kemukakan ni kerana saya ni seorang manusia yang tergolong dalam golongan yang sesat dan menderita jiwa, orang bahalul, bangsat, bangang dan kelab hantu dan syaitan. orang seperti saya sangat memerlukan petunjuk dan bimbingan dari orang yang cemerlang gemilang dan terbilang.

    kapitan dan captain tu ada sama ka? dah nak mula serangan peribadi dah?

    ReplyDelete
  4. Baguslah kalau sedar diri, terpaksa susun ayat beribu baris untuk menjawab saolan aku dua tiga baris.

    Panggillah lagi konco konco kau datang ke blog itu, buat onar. Mintalah lagi upah upah yang lebih sekadar untuk menunjukkan kau kerja seperti anjing dengan boss kau.

    ReplyDelete
  5. baca nye pon tidak... tu yang tak berani nak bagi bukti.. kah kah kah kah kah!

    jawab dulu soalan baru buat posting.. kah kah kah kah kah..

    buat onar? ape tu? bahasa baru ka..? kah kah kah kah kah kah...

    minta upah lebih..? kah kah kah kah kah.. bos aku bayar upah untuk setiap perkataan aku tulis kat kau.. tu sebab aku rajin tulis kat blog kau..

    yang kau tak cukup upah ke sampai takde masa nak baca dan jawab soalan aku.. takpa laa.. pikir kerja dulu.. kang tak makan pulak.. maklum laa.. orang tak cukup upah.. kah kah kah kah kah..

    ReplyDelete
  6. Baguslah dah makin sedar, ayat makin pendek. Upah makin kurang sebab banyak ketawa dari bercakap.

    Terlebih belajar, terlebih pandai, onar pun tak tahu hujung pangkal.

    Banyakkan membaca, guna akai cari bukti, bukan jadi pemalas harapkan disuap. Dah terbiasa agaknya makan suap..patut le !

    Ada ke makan tak perlu suap..cari sendiri jawapannya.

    ReplyDelete
  7. banyakkan membaca..? kah kah kah kah kah... kau ada baca al-quran ke..?

    macam mana semua persoalan yang kau lempar kan kat aku lepas tu aku hanya jawab berdasarkan ayat-ayat al-quran sahaja..

    kah kah kah kah kah... yang ayat pendek-pendek ni sebab nak bagi orang pendek akal membaca. bukan menulis hentam tanpa bukti..

    kalau tak da bukti tak nama fitnah dan tipu helah?

    refer ayat al-quran adalah petanda orang terlebih pandai? guna akal cari bukti? jadi orang yang pandai tak perlu membaca sahaja? boleh duduk diam buat statement takda bukti tanda orang tu pandai? kah kah kah kah kah...

    kesian orang tu tak cukup duit lepas tu buat bisnes guna internet sampai tampal dekat blog mintak sedekah orang join.. kah kah kah kah kah.. orang cukup duit ada masa nak baca semua comment yang orang lain tulis.. kah kah kah kah kah...

    ReplyDelete

𝗟𝗘𝗧𝗔𝗞 𝗥𝗠𝟭𝟬𝗸 𝗕𝗘𝗥𝗔𝗣𝗔 𝗦𝗔𝗬𝗔 𝗕𝗢𝗟𝗘𝗛 𝗨𝗡𝗧𝗨𝗡𝗚?

  𝗟𝗘𝗧𝗔𝗞 𝗥𝗠𝟭𝟬𝗸 𝗕𝗘𝗥𝗔𝗣𝗔 𝗦𝗔𝗬𝗔 𝗕𝗢𝗟𝗘𝗛 𝗨𝗡𝗧𝗨𝗡𝗚? Kita jawab secara am "Letak RM10,000 berapa boleh saya untung?&q...