Monday, April 27, 2009

Relevankah lagi ISA dalam Kerajaan Perpaduan.

PAS mahu melaksanakan pentadbiran cara Islam dalam Kerajaan Perpaduan jika Kementerian Kewangan dan Pendidikan diserah kepada mereka - apakata DAP ? Kenapa PAS tidak minta Kementerian Kehakiman - jenayah kini semakin tidak terkawal, relevan lagikah ISA ?

Apakah kerajaan Kelantan setakat ini di bawah PAS sudah cukup Islamik?

( Pada hari kiamat akan dikatakan kepada orang orang kafir apakah kamu ingat bahawa ) Sesungguhnya, ada segolongan dari hamba hambaku berdoa " Ya Tuhan kami, kami telah beriman, oleh kerana itu ampunilah kami dan berikanlah kami rahmat, dan Engkau adalah pemberi rahmat yang sebaik baiknya"
Tetapi kamu menjadikan mereka buah ejekan sehingga kamu mengejek mereka, menjadikan kamu lupa mengingat Aku, dan adalah kamu selalu mentertawakan mereka.
Sesungguhnya Aku memberi balasan kepada mereka di hari ini, kerana kesabaran mereka. Sesungguhnya mereka itulah orang orang yang menang.
(surah Al-Mukminun Ayat 109-111)

5 comments:

  1. Hang ni kuda kayu. Pi lah tengok sekali sekala Negeri Kelantan. Dok buang seminggu. Mana islamik UMNO atau PAS?

    ReplyDelete
  2. Cakap aja islamik tengok siapa yg banyak hisap dadah.mat rempit.pelacor dan lain lain kalau tak dari serambi mekah.

    ReplyDelete
  3. Saya sebenarnya mempunyai perniagaan di Kelantan dan setiap dua minggu pasti berada di sana.

    Pandangan saya terhadap Kelantan, saya simpan sementara.

    Adakah Kelantan lebih Islamik dari lain lain negeri, di mana kayu pengukurnya untuk kita buat ?

    Kerana ramai yang berserban? Kerana ramai Melayu berniaga ?

    ReplyDelete
  4. kluangman.. kluangman.. nak tanya sket. apa kau paham pasal ayat 109-111 dari sura Al-Mu'minun? nak sebar fitnah lagi ka? ada baca ka ayat sebelum tu cakap pasal apa?

    apa persoalan yang kau cuba ketengahkan dengan title yang agak kontroversi tapi isi nya jauh lebih hampeh dari roti canai teloq?

    kau nak cerita apa jadi kayu pengukur? apa kata aku tanya kepada kau.. apa jadi kayu pengukur UMNO lagi islamik dari PAS?

    apa kene mengena dengan orang berserban dengan ramai melayu berniaga? melayu cukup ramai berniaga ka? tak tengok ka siapa kawal ekonomi malaysia sekarang?

    kaum apartheid masih lagi nak sombong dengan kaum 'pendatang'?

    siapa yang own McD di malaysia? oopss.. golden arches.. siapa founder golden arches?

    siapa yang own FnN? siapa own CSR? siapa own giant? siapa own maggi? siapa own megasteel? siapa pengeluar portland cement kat malaysia ni? siapa yang own minyak masak cap buruh, cap helang, minyak masak murni? siapa pengeluar pasir terbesar kat malaysia? siapa yang bawak masok Schneider lift kat malaysia? siapa yang own maxis? siapa sebenarnye yang tengah menjana ekonomi negara? kalau takat naik turun kelantan... boleh kirim salam laa...

    kah kah kah kah kah... kenapa ramai sangat tak penah pi KL ni.. kah kah kah kah kah? diorang suma ni dari mana? harap-harap bukan orang satu kampung dengan kluangman...

    simpan laa pandangan terhadap kelantan kalau benda tu menjadi serangan peribadi terhadap pembangkang... jangan butakan mata kat tempat sendiri.. kalau kawan ngan orang satu KAUM je.. memang tak kan nampak perbezaan..

    FYI.. aku tak penah kata kelantan tu lagi bagus dari KL.. tapi diorang cuba yang terbaik..

    ReplyDelete
  5. Kapitan, awak ada masalah mental atau jiwa.. lain topik lain ulasan, ada ayat ke mengatakan UMNO lebih Islamik dari PAS atau awak terperasan..terpanas..

    Apa kaitan ayat itu dengan tajuk..mana datang fitnahnya, ayat itu nak fitnah siapa..

    Datanglah ke Kelantan selalu, pekena budu, biar jernih sikit mata hati awak itu..jangan bebal.

    ReplyDelete

𝗟𝗘𝗧𝗔𝗞 𝗥𝗠𝟭𝟬𝗸 𝗕𝗘𝗥𝗔𝗣𝗔 𝗦𝗔𝗬𝗔 𝗕𝗢𝗟𝗘𝗛 𝗨𝗡𝗧𝗨𝗡𝗚?

  𝗟𝗘𝗧𝗔𝗞 𝗥𝗠𝟭𝟬𝗸 𝗕𝗘𝗥𝗔𝗣𝗔 𝗦𝗔𝗬𝗔 𝗕𝗢𝗟𝗘𝗛 𝗨𝗡𝗧𝗨𝗡𝗚? Kita jawab secara am "Letak RM10,000 berapa boleh saya untung?&q...