Tuesday, July 12, 2011

BERSIH gagal sebab tak cukup pulus...

Kenapa perhimpunan tidak mencapai matlamat? 
Kenapa pendemo lari lintang pukang sekadar gas pemedih mata atau water canon? 
Kenapa tidak sehebat pendemo di Mesir hingga Hosni terguling? 
Kenapa tak ramai yang cedera atau mati? 
Kenapa tak ramai yang keluar? 
Kenapa parlimen tak bubar pada isnin seprti diwarkan? Kenapa perhimpunan gagal? 
kenapa perhimpunan gagal? 
kenapa perhimpunan gagal?


Semuanya kerana bayaran tak cukup, sekadar RM150-200 untuk pagi sampai petang, itu hanya cukup cendol pulut mamak bangsar dan sedikit ubat luka atau eyemo!  bayaran tu kurang sangat kalau nak dibandingkan berapa yang mirip anwar 99.99% bayar untuk lubang china doll setakat 1 jam.


Kalau bayaran lumayan dan mungkin sampai ratusan ribu dan juta sudah pasti ada yang sanggup berdemo lebih lama, lebih hebat...

Jadi apa cerita yang kononnya BERSIH dibiayai oleh agensi asing hingga ke jutaan ringgit? mana perginya duit tu? Itu kena tanya ehem ehem ...depa masuk poket sendiri kot. Penyokong tak rasa tertipu ke????? Takkkkkkkkk kata PAS.


Semoga BERSIh 3.0 akan datang lebih berjaya... Selamat Berjuang !!!

Tanya Johan Jaafar...


Ada orang tanya aku, betul ke beberapa personaliti media prima agak rapat atau menyokong BERSIH sekaligus menyokong pembangkang, aku kata, mungkin dan boleh jadi, keberangkaliannya tinggi...tapi seiingat aku boss media prima Johan Jaafar dari dulu lagi memang pengikut setia Anwar...... Aku pernah duduk (jadi pemerhati je..) semeja dengan anwar, johan dan kawan aku Jamil ketika Anwar lawan Ghafar) so apa nak heran sangat...Najib kutip dia letak tang tu,  mampuih pi kat depa.

Banyak lagi dalam kabinet Najib yang tidak menguntungkan UMNO tetapi untung bagi Najib untuk dikekalkan.. 

Kalau betul2 nak bersih di media prima, tak perlulah perhimpunan haram, cantas dulu kepalanya, barulah ekor tak ikut menari..
Lebih mewah dan selamat agaknya hidup dua alam...

Monday, July 11, 2011

Boleh ke UMNO memang di Kelantan kalau ini lagunya...

Pemimpin UMNO Sapu RM 20 juta, Projek Jambatan Sultan Yahya Petra 2 Terbengkalai.

Kuala Nerus Gejala rasuah yang berlaku dikalangan pemimpin UMNO mengakibatkan kebocoran dan ketirisan berlaku dalam projek kerajaan.


Projek besar dan kecil ditipu oleh pemimpin UMNO menyebabkan ia menelan belanja lebih besar dari yang sepatutnya.

Ahli Dewan Undangan Negeri Melor, Kelantan, Ustaz Wan Ismail Wan Jusoh menyatakan demikian ketika menyampaikan ceramah di Maahad Tahfidz Wal Tarbiyah Tok Jiring malam semalam.

Beliau mendedahkan penyelewengan pemimpin UMNO Kelantan dalam projek pembinaan Jambatan Sultan Yahya Petra 2 (JSYP2)
telah dirasmikan oleh Perdana Menteri Malaysia, Dato’ Seri Abdullah Ahmad Badawi pada 2 Ogos tahun 2007.

Beliau berkata projek tersebut tidak ditender dan diberi kepada syarikat yang dimiliki oleh Ketua Pemuda UMNO Kota Bharu, Rosmadi Ismail.

”Kementerian Kewangan melalui Kementerian Kerja Raya di peringkat pusat telah memberi kontrak membina jambatan ini kepada sebuah syarikat yang dimiliki oleh Ketua Pemuda UMNO Kota Bharu dengan harga RM 150 juta,

”Kita (PAS) bila tahu, kita tanya JKR berapa harga sepatutnya sebenarnya mengikut penilaian JKR,

”JKR kata harga sebenar jambatan ini, kalau diberi secara tender (terbuka) paling mahal berharga RM 110 juta,”katanya.

Katanya kelulusan projek JSYP2 hampir kepada waktu pilihanraya umum yang lalu dimana perasmian pecah tapak projek tersebut dilakukan oleh Perdana Menteri tanpa menjemput Menteri Besar Kelantan.

Oleh itu, setelah perasmian tapak tersebut, katanya, syarikat berkenaan telah menuntut bayaran daripada kerajaan pusat lebih dari RM 20 juta.

Beliau berkata apabila mendapat bayaran dari kerajaan persekutuan, syarikat tersebut tidak meneruskan pembinaan JSYP2 dan terbengkalai sehingga kini.

”Akhirnya dia telah tuntut sebanyak lebih dari RM 20 juta, lepas itu dia pun tinggal (projek), tidak buat, sampai ke hari ini tidak buat, pitih RM 20 juta dia kebas,

”Ketua Pemuda UMNO Kota Bharu beli kereta Porsche sebuah, nombor plate DBH1, yang harganya lebih sejuta ringgit,”dedah Ustaz Wan Ismail.

Katanya projek pembinaan JSYP2 yang terbengkalai adalah satu bukti bagaimana pemimpin UMNO menipu kontrak kerajaan.

 ”Dahlah boleh (mendapat) kontrak dengan harga yang mahal, tipu kerajaan pula, ambil pitih tapi tak buat kerja,”tambahnya.

Beliau berkata, kerajaan (rakyat) terpaksa menanggung kerugian bepuluh juta ringgit kerana terpaksa melantik kontraktor lain bagi melaksanakan projek itu dan wang lebih RM 20 juta yang telah diberikan kepada syarikat tersebut tidak dapat dituntut semula.

Pas dari Negara Islam ke Negara Kebajikan kini bertukar lagi...

Pas dari Negara Islam ke Negara Kebajikan kini bertukar lagi ke Negara Gendang... bunyi kuat, tapi isi di dalam kosong.


Ini terhasil dari sikap ahli hinggalah ke pemimpin PAS yang mudah dicucuk hidung, dilembu, dikudakan sementara masih memberi keuntungan dan  berfaedah tetapi apabila madu habis, sepah dibuang menjadi babi panggang kepada DAP dan Anwar.


Jika ini tidak mahu disedari, ditolak dengan ego oleh PAS, tiada siapa lagi yang boleh membantu mereka untuk musnah dan pupus. PAS pernah dicop parti terompah untuk DAP-antiMelayu oleh Anwar sendiri.


Peranan halus Anwar dan DAP sangat dikagumi bagaimana boleh menukar karektor dan sikap Nik Aziz dari seorang ulama yang masih disegani dan dihormati kawan dan lawan, serta bersikap takut kepada Allah kini menjadi seorang manusia yang sudah tidak lagi dihormati malah mudah dimaki dan dipersendakan oleh orang awam, Nik Aziz dilihat sudah bertuhankan undi dan kuasa serta impian ke Putrajaya.
Menggunakan ayat alQuran dan Hadith untuk berlindudng diri  menghalalkan cara malah berperanan pula menentukan haram, halal, syurga dan neraka. Apa sudah jadi ni????


Hadi Awang yang selama ini boleh dianggap berfikiran terbuka, mudah berbincang dan bekerjasama tiba2 menjadi tertutup, samseng jalanan. ganas dan lupa diri dengan keputusan dan serangan ke atas UMNO. Malah sudah tidak menunjukkan rasa hormat dan setia kepada sultan sendiri semata mata mahu bersama-sama kawan2 barunya. Apakah Nik Aziz cukup kuat mempengaruhi dan mencekam Hadi????


Selepas dua aktor di atas, Bermula dari Mat Sabu, Husam dan seterusnya hingga dke bawah, apalagi yang boleh orang Melayu dan Islam harapkan dari mereka ???????????????????????????. Mereka2 ini bukan sahaja hidung, kalau Anwar nak jubur pun, depa serahkan dengan rela hati asal upahnya lumayan...

Ini antara standard isi ucapan Mat Sabu di PP malam tadi - gendang kosong, bunyi kuat, penonton terhibur...


Laungan oleh Mat Sabu.."Najib Bohong..Perdana Menteri Bohong" bergema di Seberang Jaya.

"Kamu boleh melukakan lututku..tetapi kamu tidak boleh melukakan otakku.." kata Mat Sabu 

( Mat Sabu tak sedar sebenarnya otaknya memang dah rosak, dah dilembukan oleh Anwar dan DAP, perjuangan lebih kepada kuasa dan Putrajaya untuk dikongsi bersama penzina, peliwat dan pengkhinat bangsa serta kapir laknat racist )

Mat Sabu menyeru kepada polis agar menjaga keselamatan rakyat bukan menjaga keselamatan umno.

Mat Sabu mengingatkan peringatan Ustaz Hadi bahawa 9 Julai 2011 adalah satu permulaan..kita akan ajak rakyat turun ke jalan raya jika kerajaan dan SPR terus pekak dan tidak mahu penuhi 8 tuntutan BERSIH.

Mat Sabu cerita beliau mahu ke masjid tiba-tiba polis yang langgar beliau. Begitu kejam polis apco sanggup langgar pemimpin rakyat sendiri.

Bil air di rumah perdana menteri rm30 ribu sebulan.. "ini bukan orang yang mandi tetapi badak yang mandi.."

"Malaysia dah gila..baju kuning kena tangkap..kalau berak tahi kuning pun mungkin kena tangkap.." sindir Mat Sabu. - SharpShooter

Jambatan menggantikan Tambak Johor.... Tukar nama "Jambatan Rosmah" ??!! pun kami terima...



PRU13 sudah hampir dan kami rakyat Johor mahu mendengar keputusan Najib berhubung pembinaan Jambatan Bengkok bagi menggantikan Tambak Johor yang telah dibatalkan oleh bekas PM ke5 yang disingkirkan. 

DYMM Sultan Johor sudah pun bertitah, hasrat Almarhum Ayahanda Baginda perlu ditunaikan dan yang lebih penting itu adalah hasrat rakyat Johor melihat ianya menjadi kenyataan.


" 5. Yang menolak pembinaan jambatan ini hanyalah Perdana Menteri Malaysia yang ke-5 yang mendakwa rakyat Johor tidak mahu jambatan ini walaupun 3 hari sebelum kenyataan ini dibuat Timbalan Perdana Menteri ketika itu, iaitu Perdana Menteri ketika ini, telah mengesahkan bahawa Jambatan berkenaan tetap akan dibina.
6. Soal yang ditanya oleh ramai kepada saya, dan saya yakin yang tertanya-tanya oleh majoriti rakyat ialah kenapakah Dato Seri Najib sebagai Perdana Menteri yang penuh berkuasa tidak sanggup meneruskan pembinaan jambatan ini? Apakah beliau terikat janji dengan PM ke-5? Apakah status janji ini?
7. Dengan itu banyaklah tuduhan-tuduhan di buat yang mungkin akan memedihkan telinga pihak yang berkenaan " - Mahathir

" Mencadangkan kerajaan mengkaji semula projek Jambatan Bengkok yang pembinaannya dibatalkan pada 2006 kerana berpendapat projek itu mampu merancakkan ekonomi negara, khususnya di Johor " -  Pemuda UMNO Johor



Ianya juga menjadi tanggungjawab TPM, Muhyiddin dan naib Ketua Pemuda UMNO Malaysia, Razali selaku rakyat Johor untuk mendesak dan mendapatkan penjelasan PM secara langsung. Andainya perlu ditukar nama kepada "Jambatan Rosmah"  pun kemungkinan rakyat Johor dapat terima asalkan pembinaannya disegerakan. "Rakyat Johor Didahulukan" dalam kes jambatan ini mesti dibuktikan oleh PM tanpa banyak alasan.


Jika pengembalian tanah KTMB kepada Singapura boleh diselesaikan kenapa tidak soal jambatan dalam situasi yang sama? Apa muslihat Najib dan Muhyiddin? Mahu tunduk dan takut lagi? Mahu mewarisi alasan Paklah dan anak menantu samalah seperti mahu mewarisi dan mengulangi kubu kuat UMNO di Johor bermasalah lagi.



Kami sedang menunggu.

Doa ulama penipu, munafik dan double standard macam Nik Aziz hanya syaitan yang dengar...

Ada dua isu yang kini mula diperdebatkan oleh kedua dua pihak, antara BERSIH dan LEBIH BERSIH
1) Kematian dalam perhimpunan haram - syahid ke tidak
2) Siapa mulakan keganasan - polis ke BERSIH


Yang biasanya akan mula menunding jari, mempertikaikan, mengomel, membebel, cari salah, cari sebab, asyik tak puas hati, asyik tak reda, sugul dan berdendam, mengadu seluruh dunia biasanya adalah perangai orang yang kalah dan salah, perangai nak cover diri, perangai tak mahu mengaku lemah, kekurangan, kalah dan salah akibat rasa malu, jaga ego tetapi terpukul sebab sebelum ini bercakap besar berdegar degar  dan rasa hebat dan kuat.


Sementara pihak yang LEBIH BERSIH sekadar menjawab pertikaian mereka. Jawapan orang yang selalu benar, menang dan hebat tetapi masih sopan dan merendah diri.


Inilah yang berlaku kepada BERSIH yang membuat pengakuan berjaya, hebat dan menang semata mata mahu menjaga hati dan semangat penyokong dan rakan2 seperjuangan. 
Kalau dah rasa menang dan berjaya kenapa pula dalam masa yang sama merungut, komen dan mengadu kepada satu dunia macam budak kecik.  Orang yang menang takkan ada perangai macam tu...

Sebenarnya apakah yang mereka harapkan dalam satu perhimpunan haram yang dilarang dan tidak mendapat sokongan majoriti rakyat?

Apakah mereka terlalu dungu untuk memikirkan bahawa memang akan berlaku satu pertembungan dengan pihak keselamatan dan sebahagian lain penyokong anti perhimpunan haram?

Dalam pertgembungan itu, apakah mereka mengharap diberi sejambak bunga dan  layanan karpet merah, salam dan berpelukan??? - apakah itu gambaran yang diberi oleh pemimpin pembangkang kepada penyokongnya???


Apa yang mereka dapat pada hari itu adalah minima dan setimpal atas profesionalnya pihak keselamatan dan jika 'tidak' mereka akan dapat yang lebih maksima.

Apabila anwar gagal membangkitkan kemarahan penyokongnya  (rakyat tak kesahpun, ada yang kata biar mampussss lagi bagussss ..) atas kecederaannya yang dramatik kini anwar dan juaknya cuba membangkitkan kemarahan penyokongnya sekali lagi dengan kematian Baharuddin Ahmad yang cuba dikaitkan dengan kekejaman polis . Setakat ini adalah respon dua tiga ekor yang setuju dengan statement bodoh macam tu termasuklah doa Tukang Karut yang dibawa khas dari kelantan.




Kena ingat apa yang keluar dan terhasil dari perhimpunan haram hukumnya tetap haram samada peluh yang keluar, kaki yang lenguh, pembaziran masa dan tenaga, selipar yang hilang, sakit dan cedera badan termasuk kematian. 


Doa ulama penipu, munafik dan double standard macam Nik Aziz hanya syaitan yang dengar...







Sokongan kepada Anwar makin bertambah...

KUALA LUMPUR – Golongan gay di Malaysia kini dilihat sangat aktif di laman sosial Facebook dengan menubuhkan pelbagai akaun persatuan dan kelab.
Berdasarkan tinjauan mynewshub.my hari ini terdapat persatuan yang menggelarkan diri mereka sebagai ‘Persatuan Gay Malaysia Kebangsaan’.
Persatuan tersebut turut berani menggunakan jata negara pada lambang persatuan mereka.
Persatuan yang mengandungi sejumlah 8,533 orang yang mengklik `like’ pada akaunnya  turut menjadi tempat untuk golongan gay mencari kenalan baru dari dalam dan luar negara, selain bersosial sesama mereka.
Persatuan yang menjadi medan mencari pasangan untuk golongan gay di Malaysia itu turut menjadi platform bagi golongan gay berbincang dan mempromosikan diri.
Ada yang meninggalkan nombor telefon bimbit untuk dihubungi.
Bagaimanapun, tidak semua pengguna Facebook yang ‘like’ akaun Facebook persatuan berkenaan merupakan mereka yang terlibat dengan kegiatan homoseksual.
Malah ada juga di antara mereka yang mengecam dan menyindir golongan gay di dinding akaun persatuan itu.
Dipercayai, Persatuan Gay Malaysia Kebangsaaan bukanlah satu-satunya persatuan gay Malaysia yang terdapat di Facebook.
Berikut disenaraikan beberapa persatuan dan kelab gay yang dipercayai berpengkalan di Malaysia:
  1. Persatuan Gay Malaysia Kebangsaan
  2. Terengganu Gay Club
  3. Persatuan Blogger-Blogger Gay Malaysia
  4. Persatuan Gay Berkumpulan
  5. Persatuan Belia Gay Malaysia
  6. Persatuan Gay Malaysia
  7. Persatuan Gay Melayu
  8. Persatuan Gay Perak
  9. Persatuan Gay Sejati
  10. Persatuan The Gay
  11. Persatuan Gay Berwibawa ILPKL
  12. Persatuan Gay Club (PGC)
  13. Persatuan Gay Serantau
  14. Persatuan Lesbian dan Gay SeMalaysia
  15. Persatuan Gay SeMalaysia (PGS)
Media sebelum ini kerap melaporkan aktiviti-aktiviti golongan gay yang semakin menjadi-jadi, khususnya di Lembah Klang.
Gejala ini dikatakan semakin meluas dalam kalangan golongan lelaki yang dikatakan gagal mendapatkan teman wanita atau pernah dikecewakan oleh wanita.
Turut dikatakan menjadi faktor adalah jawatan dan pendapatan tinggi yang dimiliki oleh kaum hawa pada hari ini.
Kedudukan wanita disifatkan menyebabkan ego kaum lelaki tercabar sehingga menyebabkan mereka memilih untuk melibatkan diri dalam dunia gay.
Bagaimanapun, dalam kesibukan golongan gay  menggunakan Facebook sebagai medan berinteraksi kumpulan penggodam laman-laman web tempatan yang menggelar diri mereka sebagai RileksCrew memberi amaran kepada  persatuan dan kelab golongan itu.
RileksCrew memberi amaran untuk menggodam akaun-akaun Facebook golongan berkenaan.
Sehingga kini, Terengganu Gay Club  berjaya digodam oleh kumpulan RileksCrew dengan meninggalkan nota pada laman Facebook kelab tersebut yang berbunyi:
“This Page Been HACKED By RileksCrew, Please Do Not Country Name For Gayers Club… We Will Remove This Page.. !!”.
Kemungkinan banyak lagi akaun Facebook berkaitan aktiviti kumpulan gay di Malaysia yang akan digodam kumpulan ini dalam masa terdekat.
Oleh: ZAMZUKHAIRI NOORDIN