Saturday, June 9, 2012

Terkini: Lim Chee Wee Presiden Bar Council pun suka 'ice cream'..








Kanak-kanak gemar makan ice cream tentulah perkara biasa, tetapi kalau orang politik, golongan pro dan doktor sakit tuan pun suka tentulah ia lebih menarik !!!

Friday, June 8, 2012

Tun M tidak dicalonkan dalam PRU13...

Desas desus menyatakan paklah dalam bahasa sepanyolnya 'menolak' untuk bertanding semula dalam PRU13 atau realitinya memang wajar dan time out untuk paklah berundur.
Kemungkinan juga Najib sudah maklumkan lebih awal kepada paklah bahawa dia tidak diplih semula kerana gagal memiliki ciri2 untuk menang disamping rekod buruk lampau terutama semasa menjadi PM yang banyak menyumbangkan 'kerosakan' dan membantutkan negara untuk terus berdayamaju.

( Sudahkah paklah mengesahkan atau menafikan 'isi kandungan dan perbualan' bahawa beliau ada bertemu Anwar seminggu sebelum menyerahkan jawatan kepada Najib - sumbangan macam tu pun tak boleh bagi ke untuk menyokong UMNO dalam keadaan sekarang - nak silent dot dot lagi ke )

Bukankah paklah penyumbang terbesar BN hilang duapertiga majoriti 2008?
Najib yang menggantikan paklah banyak membuang masa untuk 'repair' semula keadaan negara yang sudah hampir separuh huruhara.

Di zaman paklah Anwar Ibrahim 'dibebaskan' oleh 'mahkamah' dan secara pantas kilat mendapatkan paspotnya semula melalui KJ untuk terbang mendapat rawatan di German sedangkan pada hakikatnya dari gambar2 yang ditunjukkan anwar dalam keadaan cukup segar.

Hari ini siapa Anwar? Pejuang Melayu? Pemimpin madani? Pembelot negara? Perosak bangsa? Perogol bersiri? Pemimpin maksum? Pewaris Nabi?.... anda boleh jadi sebahagian dari anwar dengan membeli 'sahamnya' sekarang dan di PRU13 atau menolaknya dan gerombolannya  secara total !

Paklah yang meninggalkan 'anakhantunya' bagaimanapun dijangka masih terpilih untuk menjadi calon kerana dia sedang membina imejnya yang lebih baik di dalam BN dan antara 'kesayangan' pembangkang yang banyak berjasa kepada Anwar Ibrahim.
Inilah satu2nya calon yang paling berpotensi untuk menang kerana disenangi dan dihormati lawan - tiada sesiapapun patut cemburu atas keistimewaan manusia ini.

Walaupun paklah dan ramai lagi yang tidak terpilih pada PRU13 akan datang dengan risiko di antaranya 'disabotaj' oleh pemimpin yang tidak terpilih lagi tetapi adalah lebih baik UMNO kalah dalam keadaan bermaruah dari terus membiarkan 'puak' ini mehanyirkan keadaan.

Ada juga berpendapat Pahlah juga banyak jasa - tidak dinafikan.
Segala silap dan salah paklah dimaafkan, dilupakan dan tidak perlu diungkit semula - ye ke?

SEPERTI YANG KITA AKAN MAAFKAN ANWAR DI 10 TAHUN LAGI ???

Bukankah manusia akan dibangkitkan semula untuk menjawab di hadapan Allah tentang apa yang dilakukannya semasa hidup ?

.......................



SELINGAN
Saolan maut yang sangat ditakuti KM dan MB Pembangkang...
Apakah kerajaan pembangkang sekarang akan mulakan pendidikan percuma di semua IPTA dan IPTS milik kerajaan negeri mulai tahun ini?

Jawapan: ...a...aa....aaa...aa...ong..ong..ong

Nenek jiran tak sabar nak undi.. Nak pilih PAS atau DAP?



Nenek jiran aku telah berdaftar dengan SPR setelah mencapai umur 21 tahun, galak benar tak sabar-sabar nak mengundi pilihanraya13 ini.

Yang lebih hebat dia nak pilih pembangkang yang dikatakannya macam dan nampak 'propesional'. Dia nak pilih yang pandai bercerita, tidak penting isinya betul atau rekaan semata-mata. Ada dua parti pilihannya, sedang timbang menimbang yang mana satu...

Jadi aku tanya, dia nak pangkah parti pembangkang yang mana satu, kalau tak tahu membaca, apa simbol dan lambangnya?

Jawabnya, dia tunjukkan aku keratan akhbar...


Kesian kan nenek tu.... disaran pemilik logo berkenaan tidak menghampakan nenek tersebut.

Thursday, June 7, 2012

Sebelum nasi jadi bubur....

Isu pelajar2 baru UNISEL yang tidak dilayan permohonan mereka oleh PTPTN adalah isu gajah lawan gajah, kancil yag mati ditengah-tengah. Suatu bentuk 'kekejaman' yang tidak pernah dilakukan sebelum ini oleh kerajaan BN tentu mengejutkan semua pihak, tidak kurang yang simpati dan ada juga yang kata wajar kerana sikap celupar dan kurang ajar pembangkang dalam mempolitikkan isu pinjaman PTPTN ini.

Cabaran sikap PTPTN ini merupakan risiko dan perjudian yag amat tinggi untuk BN kerana  Pembangkang sudah tentu akan mencairkan otak mereka untuk menangani dan mengatasi isu ini untuk 'memalukan' BN dan sekaligus akan merudumkan moral BN jika Pembangkang berjaya membuktikan bahawa 'kerajaan' mampu memberikan pendidikan percuma atau apa2 alternatif lain.

Ibubapa sebagai 'kuasa undi' dibimbangi akan menurunkan rasa marah mereka di kertas undi kelak dan tentunya sasaran mereka ialah kepada BN. Jika ibubapa itu sudah memang penyokong pembangkang mereka anggap itu satu bentuk penindasan dan kezaliman BN yang berterusan dan jika asalnya mereka penyokong BN, tindakan ini dianggap menyusah dan membebankan.

Sebelum nasi menjadi bubur, adalah lebih baik kerajaan campurtangan, menyelesaikan sesuatu yang mereka mulakan sendiri.

Jika mahu dilakukan pun (trial and error) PTPTN wajar memberi notis awal umum bahawa mereka tidak akan mempertimbangkan pinjaman pada pelajar2 IPTS tertentu (senaraikan) untuk memudahkan pelajar dan ibubapa membuat pilihan IPTS.

Azwan Ali ahli parti mana...


 Keterujaan artis menjadi ahli parti politik. Apa status Azwan? Parti mana yang sudi terima makhluk ini.

Wednesday, June 6, 2012

Nurul Izzah bukan level saya..

Umi Hafilda tidak menafikan berani dan sanggup bertanding di mana2 kawasan pilihanraya yang ditandingi oleh Anwar atau Azmin tetapi tidak akan mengotorkan kakinya untuk bertanding dengan Nurul Izzah kerana 'budak' itu bukan levelnya.

Bila diimbas kembali siapa Nurul Izzah memang nyata budak tu sebenarnya 'nothing' cuma bernasib baik jadi calon kerana pengaruh ibu bapanya dan menang kerana rakyat membuat undi protes kepada Paklah. Selebih dari itu jasanya?, ideanya? - hampeh.
Adalah sukar untuk dia menang lagi jika dicalonkan dalam PRU13 nanti jika dilihat senario sekarang kerana anwar sendiri akan 'kalah' hasil politik dalaman untuk memastikan anwar gagal menjadi PM kalau Pakatan Pembangkang menang kerana ada 'orang dalam' lain mempunyai minat yang sama.

Kalau Nurul Izzah bukan level Umi Hafilda, bagaimana Mak Lampir - aku rasa di luar taste Umi juga.

Depa dah mai Putrajaya...

Berdasarkan gambar anwar and the gang, sedang menggayakan langkah bergaya ke Putrajaya (bayangan penulis) dan melihat individu2 yang ada di dalam gambar, nyata anwar sebagai Presiden atau setidak-tidaknya Perdana Menteri, Maniam sebagai Timbalan Perdana Menteri, Ah Chong Menteri Kewangan...mana dia mat sabu, karpal, guan eng etc ? Takkan tercicir !
Katanya anwar akan mengumumkan satu kejutan politik di Sabah yang akan menukar landskap politik negara dalam masa terdekat.

Daripada buat lawak macam tu aku lebih suka nasihatkan anwar memujuk KM PP, MB Kelantan dan Selangor untuk bubarkan awal DUN bagi membolehkan PRU di adakan sebagai tanda keyakinan mereka yang tinggi. Ada berani?