Friday, June 8, 2012

Nenek jiran tak sabar nak undi.. Nak pilih PAS atau DAP?



Nenek jiran aku telah berdaftar dengan SPR setelah mencapai umur 21 tahun, galak benar tak sabar-sabar nak mengundi pilihanraya13 ini.

Yang lebih hebat dia nak pilih pembangkang yang dikatakannya macam dan nampak 'propesional'. Dia nak pilih yang pandai bercerita, tidak penting isinya betul atau rekaan semata-mata. Ada dua parti pilihannya, sedang timbang menimbang yang mana satu...

Jadi aku tanya, dia nak pangkah parti pembangkang yang mana satu, kalau tak tahu membaca, apa simbol dan lambangnya?

Jawabnya, dia tunjukkan aku keratan akhbar...


Kesian kan nenek tu.... disaran pemilik logo berkenaan tidak menghampakan nenek tersebut.

1 comment:

  1. memamg pernah terjadi bila seorang cucu memberitahu neneknya agar memangkah bulan pd pru lepas,bila tiba masa mengundi nenek ni jadi bingung sebab gambar bulan tak ada yg ada hanya gamar dacing dan roket saja. maka diapun pangkah dacing sebab sebelum ni hanya orang yg memakai lambang dacing saja kelihatan di kg tersebut.

    ReplyDelete

KENAPA MESTI SPEAKER DAN TIMBALAN DATANG DARI PARTI POLITIK - AKAN UJUDKAH KEPUTUSAN YANG TIADA KEPENTINGAN PARTI???

Dasar dan setting awal pun dah ke arah kerosakan...  Dan sekarang Timbalan Speaker mesti  dari UMNO???? Koyak juga pemikiran kita