Tuesday, March 2, 2010

Perang di Kelantan...

http://kickdefella.wordpress.com/2010/03/03/cakap-siang-pandang-pandang/
Pergolakan dijangka berlaku antara MB dan Istana Kelantan rentetan dari pelbagai peristiwa. DYMM Tuanku Sultan Kelantan dijangka berangkat tiba dari Singapura di Lapangan Terbang Pengkalan Chepa, besok, Khamis.

Sekali lagi perebutan 'kuasa dan pengaruh' survival politik menjadi pertaruhan dan UMNO tidak mensia siakan peluang ini. Peluang yang dicipta oleh Nik Aziz yang serba tahu dan serba pandai. Jangan salahkan UMNO yang sekadar menjala di air keruh Sungai Kelantan.

Selalunyalah, apabila istana tergugat, maka rakyat jugalah dicari untuk membetulkan keadaan. tetapi apabila mereka sedang bahagia dan bergumbira, di mana rakyat di hati mereka pada masa itu.


Begitulah juga pemimpin politik kerajaan dan pembangkang, bila tersepit, terdesak, rakyat dipergula, diperguna, diperkudakan, tetapi bila dah selesa - mereka kaya sorang sorang, anak menantu, ipar duai.

Pembangunan di Kelantan - siapa yang tidak tahu jika tidak dimonopoli oleh Raja Perempuan samada di atas kertas atau di papan tanda - hakikatnya siapakah pemaju di belakangnya.

Jadi adalah lebih baik, rakyat Kelantan duduk diam sambil memperhatikan gelagat pemimpin politik dan istana yang sedang bercakaran dan tersepit untuk kepentingan peribadi mereka.

Peperangan ini tidak ada kaitan dengan kebajikan untuk rakyat. Biarkan kali ini gajah sama gajah berperang dan yang kalah tetap gajah.


Sekali lagi, Melayu yang selalu rugi..

PERANG DALAM PKR
12 MP PKR Tolak Desas-Desus Keluar Parti

12 Ahli Parlimen Parti Keadilan Rakyat tampil menyatakan komitmen mereka untuk terus mendokong perjuangan parti.
“Kami mengambil ketetapan sekeras- kerasnya menolak dakwaan kami akan meninggalkan parti seperti mana yang dispekulasikan pihak- pihak tidak bertanggungjawab untuk menggugat kesatuan dan perpaduan dalam Keadilan.


4 MP PKR sudah tarik diri
28 MP PKR yang tinggal (sama jumlah dengan MP DAP)
12 berikrar untuk terus dokong PKR
Tinggal 26 MP yang belum membuat apa apa keputusan.

Kelak yang tinggal dalam PKR adalah majoritinya MP bukan Melayu dan apabila Anwar 'balik kampung' sudah tentu sebahagiannya akan masuk DAP dan sebahagiannya masuk BEBAS, PAS, UMNO dan lain lain. PKR masuk kubur.



No comments:

Post a Comment