Wednesday, July 21, 2010

Kalau Najib tak risau, kenapa harus kita??????

21/07/2010 8:33pm

KUALA LUMPUR 21 Julai - Datuk Seri Najib Tun Razak berkata, UMNO masih merupakan parti terbesar bagi orang Melayu di negara ini apabila jumlah terkini ahli berdaftar selepas proses pemutihan dijalankan menjangkau 3.2 juta orang.

Sehubungan itu Perdana Menteri tidak dapat menerima sebarang dakwaan yang menyatakan bahawa orang Melayu `meluat’ dan enggan menyertai UMNO kerana jumlah itu membuktikan sokongan padu orang Melayu terhadap parti tersebut. - Utusan


Patut le penat kita bercakap di sini dan di sana, rupanya matematik Najib simple dan mudah sahaja, UMNO ada lebih 3 juta ahli menunjukkan UMNO disayangi dan disokong, dakwaan orang Melayu meluat pada UMNO adalah karut semata mata.

Katakanlah pendapat Najib itu benar, tapi cukup ke 3 juta ahli itu untuk UMNO membawa BN menang di PRU13 nanti.

Bagaimana pula dengan pendapat 300 atau 3000 bloggers yang menyokong UMNO selama ini, pendapat mereka pun hampeh???

KALAU NAJIB TAK RISAU, KENAPA HARUS KITA?????

11 comments:

  1. Salam Kluangman - tadi ditv3 rancangan wawancara kul 11pm,en Lokman selaku wakil dari Jabatan Hal ehwal Khas (JASA) (tak tahu pun ada jabatan ni ???)punyalah bodek Najib......Umno kuat, 1Msia disokong rakyat bukan Melayu, Melayu kembali sokong Umno bla bla.... kalau beginilah mentaliti penasihat Najib, hancurlah Melayu !

    Macamana Najib nak risau kalau sering dibuai mimpi indah penasihat2 kelilingnya.

    ReplyDelete
  2. Secara peribadi saya mengenali Lokman Adam sebagai seorang yang sangat agresif dalam pergerakkannya, petah berhujah, informatif dan mampu mempengaruhi minda masyarakat Melayu yang tidak begitu terdedah kepada internet.

    Di Johor, JASA memang sedang rancak membuat kajian dan penerangan kepada orang Melayu berhubung betapa genting dan pentingnya UMNO disokong. Saya pernah berada di dalam majlis mereka dan mengajukan beberapa saolan yang membuatkan muka mereka merah padam dan terkial untuk menjawab di hadapan audien.

    Apapun tugas mereka murni tetapi sejauh mana kebenaran yang mereka bisikkan oada Najib, wallahua'alam.

    ReplyDelete
  3. salam,
    apa...depa kata orang melayu tak meluat tengok umno..ooi poodah..aku yg paling meluat kat umno. depa dah lupa ka pru 12 apmacam, aku punya lah marah pada umno masa tu aku pangkah pas negeri parlimen aku pangkah umno tapi pru13 aku misti pangkah pembangkang, bukan kerana aku suka pembangkang tapi aku meluat kat umno yang perasan dan tak sedar diri aku minta semua 3000 blogger penyokong umno pi posting depa punya blog bagi kita meluat

    ReplyDelete
  4. ALI: Mat, awat depa meluat kat hang.
    MAT: Depa bukn meluat kat aku, tapi meluat sangat kat bini aku.
    ALI: ???(&*&^$#@

    ReplyDelete
  5. Saya cedok dari bukan tulisan saya....

    He calls himself John Low! Goes shopping with Najib's son, Niza. Hails from Penang and the son of an established Penang businessman in construction. Went to school in Union High, Penang. He was the brain behind the 1Malaysia Development Board whom got funds in from Kuwait. His Kuwaiti henchman is one Hamad Alwazzan!! Notice recently that the 'master developer' of the TUDM base in Sungai Besi will be 1Malaysia Development Board. That's where he makes his dough by charging the Board a purported RM500million bill for 'consultancy' work, his usual modus operandi. Now, not the entire RM500mil will go to him but to his shopping partner / parents.

    FW, Texas adalah salah satu aerotroplis yang paling sibuk di dunia. Di bandar-bandar Mid-Cities yang berdekatan dengan lapangan terbang antarabangsa telah menjadi tempatnya bagi berbagai industri aviation, termasuk syarikat simuflite.

    Malaysia kerap menghantar kapalterbang-kapalterbang mewah pensendirian untuk diservis atau diperbaiki. Ini termasuk kapalterbang yang dipunyai oleh Yang Dipertuan Agung Malaysia. Kursus latihan juga diadakan disini untuk cara pengendalian kapalterbang-kapalterbang tersebut. Disinilah juga terdapat komuniti kecil dari Malaysia, dan Indonesia.

    saya berkerja sebagai seorang Sushi Chef dekat sekali dengan SIMUFLITE, dan golongan besar pelangan kami adalah perkerja-pekerja dari lapangan terbang tersebut.

    Baru 2 hari yang lalu, aku didatangi seorang jurulatih penerbangan bersama kawannya memakan di Sushi Bar. Hati aku tertanya sama ada kunjungan rombangan dari Malaysia untuk menjalani latihan pernerbangan, kerana biasanya member aku Zaid akan menjemput mereka ke rumah untuk mengeratkan lagi silahturahim. Melihat name tag di kemejanya, "SIMULFLITE TRAINER" aku pun sibuk melepak dengan kedua-dua pelangan tersebut. Dari diberitahu baru tahun lalu SIMULFLITE membuka cawangan di Kuala lumpur, dan Malaysia telah jarang menghantar pelatih-pelatih kesini........

    TIBA-TIBA kawan jurulatih tersebut bertanya saya kenapa Malaysia begitu kaya raya. Dibertanya saya sama ada saya mengenali seorang peniaga berumur 28 tahun namanya J LO. Beliau merupakan seorang juruterbang yang selalu menerbangi J LO ke merata tempat di USA, dan di serata dunia seperti California, Las Vegas bermalam di Ceasar Palace bersama J LO. Beliau memberitahu kapalterbang yang membawa bagman ini selalu dipenuhi dengan arak. J Lo orang ini yang selalu belanja boros seperti wangnya tidak dimiliki beliau. Kerap ke negara-negara Arab seperti Dhubai, Abu Dhabi, Riyadh, pernah ke Ka Chin pengunungan di utara Myammar berniaga junta mlitari disana. Pernah ke Zurich mungkin simpan wang haramnya? Diberitahu J Lo baru berkahwin tahun lalu, dan beliau berasal dari Pulau Pinang. Ayah J Lo bermastautin di KL, dan juruterbangan tersebut pernah memakai kapalterbang mewah untuk menghantar saudara mara J LO dari Pulau Pinang ke KL semamsa beliau berkahwin.

    Sepanjang penerbangan di merata dunia, anak Najib juga kerap bersama beliau. Biasanya juruterbang tersebut diarah untuk mendarat ke Singapura sebelum ke Malaysia. J LO suka memilih mendarat ke lapangan terbang yang kecil di Malaysia dari khalayak ramai. Juruterbang kurang faham apakah perniagaan si muda 28 tahun ini? Bagaimana beliau mempunyai begitu banyak wang sekali. selalunya membawa beg-beg lugage yang besar masuk dengan berpadlock ke destinasinya, dan kebiasaan pulang tanpa beg-begnya. mungkin itu wang-wang tunainya kot.............

    ReplyDelete
  6. bukan tulisan saya....

    He calls himself John Low! Goes shopping with Najib's son, Niza. Hails from Penang and the son of an established Penang businessman in construction. Went to school in Union High, Penang. He was the brain behind the 1Malaysia Development Board whom got funds in from Kuwait. His Kuwaiti henchman is one Hamad Alwazzan!! Notice recently that the 'master developer' of the TUDM base in Sungai Besi will be 1Malaysia Development Board. That's where he makes his dough by charging the Board a purported RM500million bill for 'consultancy' work, his usual modus operandi. Now, not the entire RM500mil will go to him but to his shopping partner / parents.

    FW, Texas adalah salah satu aerotroplis yang paling sibuk di dunia. Di bandar-bandar Mid-Cities yang berdekatan dengan lapangan terbang antarabangsa telah menjadi tempatnya bagi berbagai industri aviation, termasuk syarikat simuflite.

    Malaysia kerap menghantar kapalterbang-kapalterbang mewah pensendirian untuk diservis atau diperbaiki. Ini termasuk kapalterbang yang dipunyai oleh Yang Dipertuan Agung Malaysia. Kursus latihan juga diadakan disini untuk cara pengendalian kapalterbang-kapalterbang tersebut. Disinilah juga terdapat komuniti kecil dari Malaysia, dan Indonesia.

    saya berkerja sebagai seorang Sushi Chef dekat sekali dengan SIMUFLITE, dan golongan besar pelangan kami adalah perkerja-pekerja dari lapangan terbang tersebut.

    Baru 2 hari yang lalu, aku didatangi seorang jurulatih penerbangan bersama kawannya memakan di Sushi Bar. Hati aku tertanya sama ada kunjungan rombangan dari Malaysia untuk menjalani latihan pernerbangan, kerana biasanya member aku Zaid akan menjemput mereka ke rumah untuk mengeratkan lagi silahturahim. Melihat name tag di kemejanya, "SIMULFLITE TRAINER" aku pun sibuk melepak dengan kedua-dua pelangan tersebut. Dari diberitahu baru tahun lalu SIMULFLITE membuka cawangan di Kuala lumpur, dan Malaysia telah jarang menghantar pelatih-pelatih kesini........

    TIBA-TIBA kawan jurulatih tersebut bertanya saya kenapa Malaysia begitu kaya raya. Dibertanya saya sama ada saya mengenali seorang peniaga berumur 28 tahun namanya J LO. Beliau merupakan seorang juruterbang yang selalu menerbangi J LO ke merata tempat di USA, dan di serata dunia seperti California, Las Vegas bermalam di Ceasar Palace bersama J LO. Beliau memberitahu kapalterbang yang membawa bagman ini selalu dipenuhi dengan arak. J Lo orang ini yang selalu belanja boros seperti wangnya tidak dimiliki beliau. Kerap ke negara-negara Arab seperti Dhubai, Abu Dhabi, Riyadh, pernah ke Ka Chin pengunungan di utara Myammar berniaga junta mlitari disana. Pernah ke Zurich mungkin simpan wang haramnya? Diberitahu J Lo baru berkahwin tahun lalu, dan beliau berasal dari Pulau Pinang. Ayah J Lo bermastautin di KL, dan juruterbangan tersebut pernah memakai kapalterbang mewah untuk menghantar saudara mara J LO dari Pulau Pinang ke KL semamsa beliau berkahwin.

    Sepanjang penerbangan di merata dunia, anak Najib juga kerap bersama beliau. Biasanya juruterbang tersebut diarah untuk mendarat ke Singapura sebelum ke Malaysia. J LO suka memilih mendarat ke lapangan terbang yang kecil di Malaysia dari khalayak ramai. Juruterbang kurang faham apakah perniagaan si muda 28 tahun ini? Bagaimana beliau mempunyai begitu banyak wang sekali. selalunya membawa beg-beg lugage yang besar masuk dengan berpadlock ke destinasinya, dan kebiasaan pulang tanpa beg-begnya. mungkin itu wang-wang tunainya kot.............

    ReplyDelete
  7. bukan tulisan saya....

    He calls himself John Low! Goes shopping with Najib's son, Niza. Hails from Penang and the son of an established Penang businessman in construction. Went to school in Union High, Penang. He was the brain behind the 1Malaysia Development Board whom got funds in from Kuwait. His Kuwaiti henchman is one Hamad Alwazzan!! Notice recently that the 'master developer' of the TUDM base in Sungai Besi will be 1Malaysia Development Board. That's where he makes his dough by charging the Board a purported RM500million bill for 'consultancy' work, his usual modus operandi. Now, not the entire RM500mil will go to him but to his shopping partner / parents.

    FW, Texas adalah salah satu aerotroplis yang paling sibuk di dunia. Di bandar-bandar Mid-Cities yang berdekatan dengan lapangan terbang antarabangsa telah menjadi tempatnya bagi berbagai industri aviation, termasuk syarikat simuflite.

    Malaysia kerap menghantar kapalterbang-kapalterbang mewah pensendirian untuk diservis atau diperbaiki. Ini termasuk kapalterbang yang dipunyai oleh Yang Dipertuan Agung Malaysia. Kursus latihan juga diadakan disini untuk cara pengendalian kapalterbang-kapalterbang tersebut. Disinilah juga terdapat komuniti kecil dari Malaysia, dan Indonesia.

    saya berkerja sebagai seorang Sushi Chef dekat sekali dengan SIMUFLITE, dan golongan besar pelangan kami adalah perkerja-pekerja dari lapangan terbang tersebut.

    Baru 2 hari yang lalu, aku didatangi seorang jurulatih penerbangan bersama kawannya memakan di Sushi Bar. Hati aku tertanya sama ada kunjungan rombangan dari Malaysia untuk menjalani latihan pernerbangan, kerana biasanya member aku Zaid akan menjemput mereka ke rumah untuk mengeratkan lagi silahturahim. Melihat name tag di kemejanya, "SIMULFLITE TRAINER" aku pun sibuk melepak dengan kedua-dua pelangan tersebut. Dari diberitahu baru tahun lalu SIMULFLITE membuka cawangan di Kuala lumpur, dan Malaysia telah jarang menghantar pelatih-pelatih kesini........

    TIBA-TIBA kawan jurulatih tersebut bertanya saya kenapa Malaysia begitu kaya raya. Dibertanya saya sama ada saya mengenali seorang peniaga berumur 28 tahun namanya J LO. Beliau merupakan seorang juruterbang yang selalu menerbangi J LO ke merata tempat di USA, dan di serata dunia seperti California, Las Vegas bermalam di Ceasar Palace bersama J LO. Beliau memberitahu kapalterbang yang membawa bagman ini selalu dipenuhi dengan arak. J Lo orang ini yang selalu belanja boros seperti wangnya tidak dimiliki beliau. Kerap ke negara-negara Arab seperti Dhubai, Abu Dhabi, Riyadh, pernah ke Ka Chin pengunungan di utara Myammar berniaga junta mlitari disana. Pernah ke Zurich mungkin simpan wang haramnya? Diberitahu J Lo baru berkahwin tahun lalu, dan beliau berasal dari Pulau Pinang. Ayah J Lo bermastautin di KL, dan juruterbangan tersebut pernah memakai kapalterbang mewah untuk menghantar saudara mara J LO dari Pulau Pinang ke KL semamsa beliau berkahwin.

    Sepanjang penerbangan di merata dunia, anak Najib juga kerap bersama beliau. Biasanya juruterbang tersebut diarah untuk mendarat ke Singapura sebelum ke Malaysia. J LO suka memilih mendarat ke lapangan terbang yang kecil di Malaysia dari khalayak ramai. Juruterbang kurang faham apakah perniagaan si muda 28 tahun ini? Bagaimana beliau mempunyai begitu banyak wang sekali. selalunya membawa beg-beg lugage yang besar masuk dengan berpadlock ke destinasinya, dan kebiasaan pulang tanpa beg-begnya. mungkin itu wang-wang tunainya kot.............

    ReplyDelete
  8. umno menang bsar pru 13 nanti.jangan mempertikaikan najib.kau orang tak kenal dia.dia sangat bijak .tak caya ...tenguklah nanti.semua pr akan tumbang.

    ReplyDelete
  9. PR ASYIK KUTUK BN MACAM MACAM SUMPAHAN.ALLAH MAHA BESAR DIA AKAN KEMBALIKAN KUTUKAN ITU PADA YANG EMPUNYA BADAN.PRU13 UMNO MENANG BESAR.

    ReplyDelete
  10. Salam

    Ahmad Mazlan cakap " kalau ada yang meluat dengan UMNO memanglah dia pembangkang " Link : http://umno-online.com/?p=15340&utm_source=rss&utm_medium=rss&utm_campaign=kalau-ada-meluat-umno-itu-memang-penyokong-pembangkang-%25e2%2580%2593-ahmad-maslan.

    Saya menjadi ahli UMNo sebaik sahaja UMNO lama di haramkan. Surat keahlian saya di tandatangani oleh Tun Dr M. Bapak serta to nenek saya orang UMNO.

    Memang sial orang macam Mazlan ni, pengampu besar, beri penerangan yang salah kepada PM.

    Saya yakin UMNo kalau rosak bukan dari bawah tetapi oleh mereka yang diatasnya. Kalau ada saham kerosakan UMNO yang akan datang, Mazlan lah pemegang terbesarnya!.

    ReplyDelete
  11. Sesuatu yang pasti dan saya setuju 100% bahawa UMNO akan rosak bermula dari kepala dan menurun ke bawah.

    Di era Paklah, kita nampak ada harapan dan kekuatan untuk disandarkan kepada Najib pada masa itu sebagai TPM, Muhyiddin dan beberapa tokoh lagi yang boleh menyelamatkan UMNO dari terus hancur di tangan Paklah.

    Tetapi di era Najib sekarang, Muhyiddin jelas sudah lesu untuk disandarkan harapan dan tokoh tokoh terdahulu seperti Rais Yatim juga sudah 'miang' dan selesa dengan kedudukannya.
    Kesimpulannya UMNO kini terbiar nasibnya kepada the only one person iaitu Najib.

    Pada anon2 di atas yang merasakan UMNO akan menang besar atas kepintaran Najib. Sesuai kiranya pilihanraya umum dipercepatkan.

    ReplyDelete