Saturday, March 10, 2018

BN SUDAH SURRENDER... TAK MAMPU IKUT RENTAK MANIFESTO PH


Itulah gambaran jurucakap ummo. Mereka langsung tak ada idea tak ada kesungguhan untuk rakyat. 

Memandang rendah keupayaan PH tidak menjadikan umno dilihat bijak dan pandai realitinya seluruh rakyat dan negara tidak selesa dengan kerajaan sekarang. 

Kerajaan sekarang lebih ambil mudah untuk urus negara,  cukai gst sebagai sumber pendapatan utama,  rakyat terbeban,  bagi gula² hulur mimpi²



50 comments:

  1. No free lunch? Then what about BRIM? It is free money after all.

    The 2.6billion into personal account...isnt that free money as well? No string attached? Only fool like you will believe it was donation!

    Lets see what BN has to offer in their manifesto. I am sure it is more poisonous than PH's..

    ReplyDelete
    Replies
    1. KERAJORA BAPUK bodoo pembela prompakSaturday, March 10, 2018 1:29:00 PM

      Derma dari raja arab mata sepet yg rompak lebih besar...

      Delete
    2. Cawan racun? Ya lorrr... Nanti you minumlah itu cawan racun salleh. Rakyat kita mahu bg madu... Oppsss.. Haiya salleh, apa pasat lu kasi habis. Kongsilah sama kawan dan lu punya macai.

      Delete
  2. Barisan Nasional's poisoned cup of TAEK Low...super high grade toxic sewage. The whole bunch of UmnoBnPas slimes lives inside this shit too.
    Flush time is overdue. The stench is deadly. Earth is under threat.

    ReplyDelete
  3. https://youtu.be/xKxbZaWoLrk

    ReplyDelete
  4. BAKA JEMBATAN REPAIR JEMBATAN DI JELOBU
    KAPA DAH BELAYAR LANSUNG TAK PATAH BALIK
    SAMAN SAJA LA TAK PAYAH TERKINJA MCM LOMBU
    PERANGAI BATU API KUTTY DIJADI CONTOH BALIK


    KIKIKIKI.. BERAMBOSSS

    ReplyDelete
    Replies
    1. KERAJORA BAPUK bodoo pembela prompakSaturday, March 10, 2018 1:20:00 PM

      Kalo PH tipu repot laa Polis...

      Hehehehehehe... Penakuuutt

      Delete
    2. Terkinja mcm lembu tak apa. Jgn otak serupa lembu mcm kau.
      Kikikiki berambos mambos.

      Delete
  5. KERAJORA BAPUK bodoo pembela prompakSaturday, March 10, 2018 1:26:00 PM

    Umno dah hari2 bagi 1 cawan madu di atas 10 cawan racun kat bawah...

    bagi brim riuh seluruh dunia....tarik balik dengan gst dan kenaikan harga minyak masak minyak gasolin dan harga barang.....

    Yg ditarik lebih besar dari yg di hulur...

    ReplyDelete
  6. KERAJORA BAPUK bodoo pembela prompakSaturday, March 10, 2018 1:40:00 PM

    Imbasan manifesto BN pada PRU13
    Saifuddin Nasution Ismail
    5 Mei 2017, 6:18 petang (Dikemaskini 5 Mei 2017, 9:24 malam)

    ULASAN I Hari ini, rakyat dalam keadaan yang semakin dihimpit kesusahan ekonomi terpaksa menyambut ulang tahun keempat pasca pilihan raya umum ke-13 (PRU13) yang telah berlangsung pada 5 Mei 2013.

    Meskipun keputusan membuktikan bahawa gabungan kompenen Pakatan Rakyat masa itu memperoleh undi populariti majoriti sebanyak 51 peratus, namun hakikatnya Barisan Nasional (BN) yang dibantu oleh sistem Suruhanjaya Pilihan Raya (SPR) yang tidak adil dan telus tetap memerintah dan memperbodohkan rakyat.

    Suka saya ingatkan kepada rakyat hari ini untuk menyemak semula manifesto-manifesto yang pernah BN janjikan untuk memperoleh mandat dalam terus mentadbir negara selepas PRU 13.

    17 aspek dalam manifesto BN

    Di peringkat nasional, terdapat 17 aspek yang ditekankan dalam manifesto berkenaan. Ayuh kita imbas kembali isu-isu rakyat dan sejauh mana BN berusaha merealisasikannya ataupun sekadar bercakap kosong.

    Menangani kos sara hidup

    Hampir dua tahun selepas pilihan raya, kerajaan Umno BN melaksanakan cukai barangan dan perkhidmatan (GST) yang dikatakan memperoleh wang 30 juta rakyat Malaysia dengan anggaran RM30 bilion setahun.

    Kerajaan beri BR1M sebanyak RM7 bilion hanya kepada 8 juta rakyat Malaysia. Akhirnya rakyat yang terus rugi dengan tanggungan inflasi yang lebih tinggi daripada kadar biasa.

    Mana janji harga kereta akan turun? Kebanyakan rakyat Malaysia masih berhutang untuk tempoh sembilan atau tujuh tahun untuk membeli sebuah kereta (berbanding negara maju yang berhutang 3-5 tahun sahaja disebabkan kemampuan membayar ansuran bulanan lebih tinggi).

    Meningkatkan kehidupan warga bandar

    Realitinya, penduduk bandar yang berpendapatan rendah masih tinggal di rumah flat yang kurang diselenggara.

    Tahukah kerajaan BN bahawa masih wujud satu keluarga yang memiliki anak seramai 7 orang yang terpaksa tinggal berhimpit dalam rumah yang sempit?

    Paling malang, warga kota terpaksa hadapi kesesakan jalan raya mahupun menaiki pengangkutan awam yang harga tambangnya begitu mahal.

    Pembangunan infrastruktur bertaraf dunia dan transformasi luar bandar

    Perdana Menteri Datuk Seri Najib Razak berjanji akan kurangkan bayaran tol antara bandar.

    Yang rakyat lihat, tambang tol dalam bandar dinaikkan harga demi memberi keuntungan kepada konsesi dan akhir-akhir ini berita yang didengari adalah penukaran mod pembayaran, bukannya pemansuhan mahupun pengurangan bayaran tol.

    Membina ekonomi mapan, dinamik dan inovatif

    Mungkin yang BN maksudkan adalah bagaimana untuk menjana pendapatan peribadi dengan menggunakan terma-terma korporat seperti 1MDB, penjualan ekuiti, pembelian aset yang mewah dan sebagainya.

    Tiada guna Najib mahukan pendapatan per kapita RM45,000 menjelang 2020, jika yang selalu mendapat kekayaan negara adalah golongan kaya termasuklah kumpulan kleptokrat.

    ReplyDelete
    Replies
    1. KERAJORA BAPUK bodoo pembela prompakSaturday, March 10, 2018 1:43:00 PM

      Mempromosikan agama Islam, kebebasan dan keharmonian agama

      Sejauh manakah institusi-institusi agama Islam di Malaysia bebas menyuarakan pandangan mengenai isu gejala rasuah, tatakelola buruk dan juga perihal ekonomi membabitkan Kerajaan Persekutuan?


      Dalam tempoh akhir-akhir ini, kerap sahaja berlakunya semula suara-suara ekstremis yang menggugat keharmonian negara.

      Malangnya, kerajaan BN kurang peduli hal ini, bahkan cakna pula mengenai soal wala’ dan juga indeks maqasid syariah yang tidak menyelesaikan masalah besar negara.

      Memerangi gejala rasuah

      Laporan dari Transperancy International menunjukkan bahawa gejala rasuah semakin membarah, bermula dari peringkat atasan politik hingga ke peringkat masyarakat yang melibatkan badan penguatkuasaan.

      Perdana Menteri merangkap Pengerusi BN dipopularkan dengan isu derma RM2.6 bilion, ditambah dengan slogan “I help you, you help me” dan “Cash Is King” menambah kecurigaan rakyat mengenai semakin dasyatnya gejala rasuah dalam sistem pentadbiran.

      Memperkukuhkan perkhidmatan awam

      Awal tahun ini sahaja, kerajaan BN sendiri yang memulakan perbicaraan mengenai wujudnya terlalu ramai bilangan penjawat awam mereka.

      Dengan bonus tahunan yang semakin berkurang, penjawat awam juga dikejutkan dengan tawaran daripada kerajaan untuk berhutang membeli aksesori telekomunikasi seperti dinyatakan dalam Bajet 2017.

      Tak kasihan golongan pekerja

      Tidak kasihankah BN kepada 'pekerja' mereka yang semakin terbeban dengan penambahan hutang?

      Beginilah secara ringkas, dapat saya simpulkan mengenai kegagalan manifesto BN untuk direalisasikan dalam kehidupan rakyat.

      Ini belum lagi janji-janji palsu yang lain seperti penyiapan hospital luar bandar. Hasrat saya adalah, rakyat tidak termakan dengan janji BN yang gagal melaksanakan manifesto pada PRU14.

      Meskipun kerajaan Persekutuan mempunyai hasil lebih RM220 bilion setahun, iaitu 76 kali ganda banyaknya berbanding hasil kerajaan negeri Selangor yang diterajui oleh Pakatan Harapan, namun janji manifesto mereka hanyalah ibarat projek gajah putih.

      Delete
  7. KERAJORA BAPUK bodoo pembela prompakSaturday, March 10, 2018 3:36:00 PM

    Dr M: Najib telah lakukan sekurang-kurangnya 62 kesalahan

    Perdana Menteri Datuk Seri Najib Razak telah melakukan sekurang-kurangnya 62 kesalahan sejak beliau memegang jawatan pada 2009, dakwa pengerusi Pakatan Harapan Tun Dr Mahathir Mohamad.

    "Saya telah senaraikan kesalahannya dan menemui 60 daripadanya. Tapi sekarang senarai itu sudah meningkat menjadi 62 keburukan," dakwanya ketika melancarkan manifesto Pakatan Harapan malam tadi.

    Kesalahan terbaru, kata Mahathir, adalah rampasan kapal layar mewah, Equanimity, yang dikaitkan dengan ahli perniagaan Jho Low.

    Ilham sertai politik hadir semasa dalam tahanan
    Pada 21 Februari, Biro Siasatan Persekutuan AS (FBI) meminta pihak berkuasa Indonesia untuk menyerbu kapal layar itu.

    Selepas menjejaki kapal layar itu selama lapan hari, pasukan bersama terdiri daripada polis pusat dan polis marin Indonesia serta pegawai FBI merampas kapal itu di Benoa, Bali, minggu lalu.

    Peguam Negara, Tan Sri Mohamed Apandi Ali dilaporkan berkata Khamis lepas bahawa kerajaan Malaysia tidak akan menuntut kapal itu dari pihak berkuasa Indonesia, kerana ia bukan milik kerajaan Malaysia.

    Jabatan Kehakiman Amerika Syarikat (DOJ) mendakwa Equanimity yang dianggarkan berharga AS$250 juta (RM1 bilion), diperolehi menggunakan wang yang didakwa diseleweng dari 1MDB.

    Mahathir, yang juga pengerusi BERSATU mendakwa Najib telah merosakkan negara ini sehingga dia tidak dapat meneruskan untuk mencapai matlamat Wawasan 2020 untuk menjadi sebuah negara maju.

    Najib sebaliknya bergantung kepada Bantuan Rakyat 1Malaysia (BR1M) dan lain-lain bentuk 'dedak' ketika merangka dasarnya, kata Mahathir.

    Mahathir berkata sesetengah rakyat telah disumbat dengan dedak itu sehinga mereka tidak boleh bergerak, tidak boleh bertutur dan tidak boleh mendengar apa-apa pun.

    ReplyDelete
  8. Manifesto BN telah berjaya meningkatkan harga barang dan menyusahkan kehidupan golongan miskin B40 yg majoritinye melayu...

    ReplyDelete
    Replies
    1. Tahniah BN. Kalau hidup tak menyusahkan rakyat, bukan BN namanya.

      Delete
  9. KERAJORA BAPUK bodoo pembela prompakSaturday, March 10, 2018 3:51:00 PM

    Tol batu 3 dan bukit kayu hitam dah mansuh dekat pru...tol karak highway bila nak mansuh?....lepas pru?....tol plus dan lpt dan lain2 bila nak kurangkan?....lepas pru jugak?...harga minyak bila boleh diturunkan di bawah 2.00 ringgit seliter kerana minyak di pam di laut terengganu....minyak masak dlm botol bila boleh diturinkan harga kerana sawit bersepah di malaysia...

    kalo PH menang dan turunkan harga semua ni cai beli dan bayar ikut harga najib kerana manifesto PH racun kata Salleh..cai tak bangkangkang pon cakap Salkeh anak kuak yg nak menipu..... Sanggup ke?....hehehehe

    ReplyDelete
  10. KERAJORA BAPUK bodoo pembela prompakSaturday, March 10, 2018 3:56:00 PM

    Latest Stories Sections

    EPF Bonds - Time To Investigate Fully The Claims Of Forgery
    EPF Bonds - Time To Investigate Fully The Claims Of Forgery
    6 March 2018 0 comments
    The front page story in today’s Canberra Times confirms that the hastily issued EPF statement last week, denying all contact with the firms Ladylaw Securities and Limage Holdings, conflicts with testimony and evidence from a number of respected entitities in Australia.

    Separate Australian company spokesmen have confirmed there were indeed discussions relating to possible billion dollar investments, both by EPF and other funds controlled by the Ministry of Finance, in Australian properties through Singapore incorporated Ladylaw Securities Pte Ltd.

    Front page story on the Ladylaw story
    Front page story on the Ladylaw story

    The development raises further concerns about EPF’s other major denial over its dealings with the Luxembourg company Limage Holdings S.A.

    A large body of evidence shows that the Malaysian savings fund assigned Limage Holdings no less than RM10.64 billion worth of bonds to supposedly leverage billions in US dollars, allegedly to fund a shadowy hospital project managed through a one-woman Malaysian enterprise named TJJR Diversified (M) Sdn Bhd.

    EPF has claimed that the mass of documents and emails relating to this deal, including signed and notarised legal agreements as well as alleged bank documents, are all forged. No clear reason has been provided as to why this should be so. Insiders say that to the contrary there was a scheme to siphon public money into Najib’s election campaign coffers.

    Another denial has been extracted from the Malaysian government controlled bank RHB, which is also implicated in the documentation. Last week RHB Banking Group issued a statement to Reuters news agency saying it “refutes the allegation” in the Sarawak Report article, although the denial was non-specific.

    RHB Banking Group (“RHB”) refutes the allegation made by the Sarawak Report on its website and Facebook yesterday which implicates RHB Bank. RHB would like to state that the allegation therein is baseless and untrue.

    HSBC, whose Hong Kong office is also implicated in the apparent efforts to leverage cash from the bonds during 2016 has also issued denials through its KL office:

    HSBC does not have any dealings or any agreement with TJJR Diversified (M) Sdn Bhd, Matrai’s Limage Southwest Holdings LLC, nor any parties as stated by the Sarawak Report [HSBC Malaysia]

    Whether the bank acknowledges dealings in 2016 is yet to be fully clarified. Meanwhile, it is high time EPF producee the bonds and proved them to be unemcumbered, given that it is now established that a named official at the fund had proposed the hospital project, which they deny existed, to third parties such as Ladylaw Securities.

    Limage – Still No Comment
    The two companies at the centre of the affair Luxembourg based Limage Holdings (owned by convicted financial fraudster Dr Gyorgy Matrai) and TJJR Diversified (M) Sdn Bhd have yet to comment publicly on the matter.

    Gyorgy Matrai has not responded to emails to his known addresses, although evidence shows that he and his wife and family spent time in Singapore and Malaysia last year.

    If he was visiting the region for purposes other than the purported US$4 billion deal based on EPF’s bonds, why not clarify the situation?

    Junaida (June Aida) binti Hussin has also failed to public deny or confirm her involvement in this alleged transaction of the century. Yet the documents linking both to the EPF deal could not be more specific.

    Furthermore, the email trail shows that the person allegedly in touch with the two companies from EPF was using a name and email remarkably similar to that of Ja’affar bin Rihan, the executive who has denied meeting and corresponding with Ladylaw and yet who Ladylaw’s Managing Director has said suggested the hospital project to him

    ReplyDelete
  11. Agree with you KD, kerajaan skrg hampeh buat gst 6%, PH nak buat sst 16% kan dah rugi 10% kerajaan ni, tak faham betul kenapa buat benda yg meeugilan kerajaan, buat rumah kos rendah sejuta kerajaan skrg byk buat juga kan rugi rakyat mana mampu beli, bagus lg pihak PH buat kos rendah 500k baru rakyat msia mampu beli, umum buat rumah banyak2 pastu batalkan sbb pemaju buat hal tak ini namanya strategi...ini sedikit contoh bagaimana PH lg bagus dr naiib n geng..

    ReplyDelete
    Replies
    1. KERAJORA BAPUK bodoo pembela prompakSaturday, March 10, 2018 4:15:00 PM

      Sst 6% hingfa 10 % aje ...banyak barang yg dikecualikan dari sst seperti barangan letrik dan makanan siap prosess...
      dari 160 projek perumahan yg di luluskan hanye 9 yg di batalkan jerana onar pemaju...

      Ko nak auta kaa ikut najib bapak klentobg...hehehe

      Delete
    2. 6% je, tp tiap transaksi jena 6%.. Kau kira sendiri brp. Sbb tu harga brg naik. Kau tak perasan ke? Atau kau ni sebenarnya bodoh matematik? Kau jawablah sendiri.

      Delete
  12. KERAJORA BAPUK bodoo pembela prompakSaturday, March 10, 2018 4:09:00 PM

    Fake News From EPF?
    3 March 2018 0 comments
    EPF issued a blanket denial of Sarawak Report’s story last week about negotiations that had taken place between their senior executive Ja’afar bin Rihan and the companies Ladylaw Securities and Limage Holdings, both set up by convicted financial fraudsters.

    Other funds, including FELDA and FELCRA were also caught up in these billion dollar negotiations, according to our documentation, however these have not responded so far.

    According to The Australian newspaper, which has also viewed much of the evidence, a Malaysian Government spokesman has further claimed that Najib and his office were “neither aware of nor have had any interaction with the companies and individual mentioned“.

    The spokesman added that the matter might all be “Fake News” in the run up to the election.

    Key Witnesses
    Sarawak Report questions the wisdom of such total denials, when there is so much evidence that these individuals HAVE interfaced with the companies concerned.

    By claiming the whole episode never happened, in the face of considerable evidence that negotitations did take place, raises doubt over the further claim that a series of complex, signed legal documents were all elaborately forged.

    In the first instance, the position of total denial and ‘Fake News’ flies in the face of the testimony of some extremely respected professional individuals in Australia. Former senior public servant Nic Manikis, who is now the owner of Ladylaw, has frankly acknowledged to The Australian the negotiations took place and the fact they involved a billion dollars of potential investment by EPF, FELDA and FELCRA, all of whom engaged in these discussions.

    The newspaper has also confirmed the same point with a senior partner at Australia’s established legal firm Sneddon Hall & Gallop and with an estate agent at the major estate agency Knight Frank, who worked on the proposals with Ladylaw. Nic Manikis is also quoted in The Australian confirming that the negotiations “enjoyed the support of the Malaysian Prime Minister Najib Razak”.

    This fully accords with the extensive documentation viewed by Sarawak Report, which has also received full and written confirmation from Manikis that Najib knew about and was supportive of the deal. A clearly signed letter was produced by the Prime Minister’s office in which Najib signalled that he wanted the various funds to engage in the investments

    ReplyDelete
  13. KERAJORA BAPUK bodoo pembela prompakSaturday, March 10, 2018 4:23:00 PM

    Najib Pushed Malaysia's Savings Funds To Invest More Billions With Another Convicted Foreign Fraudster!
    2 March 2018 0 comments
    Due dilligence protocols are paramount for protecting the finances of Malaysia’s public savings institutions. Yet evidence compiled by Sarawak Report shows that Malaysia’s Minister of Finance (Prime Minister Najib Razak) defied such protocols and actively encouraged major funds under his control to pass billions of dollars to dubious secret ventures.

    Earlier we exposed evidence showing that EPF raised an RM10 billion bond to be managed by the Luxembourg company Limage Holdings, owned by a Hungarian fraudster. We now provide further evidence that the Minister of Finance attempted to get billions more transfered into the care of a yet another little-known, unlicensed foreign entity, once again set up by a convicted fraudster, Dr George Miller of Ladylaw Securities, incorporated in Singapore.

    Dr George Miller was jailed since 1998 for financial fraud
    Dr George Miller was jailed since 1998 for financial fraud

    Insiders have indicated that the motive behind these apparently reckless endeavours dating between 2012-2014 was to provide a mechanism for drawing money out of the funds for other purposes, specifically to provide political funding for Prime Minister Najib Razak and what are planned to be huge BN handouts during the upcoming election.

    The funds targeted included EPF/KSWP, FELDA, FELCRA and KWAP. Each were invited to place a billion dollars into an investment proposal devised by a UK national named Dr George Miller, which pledged to acquire a portfolio of Australian and Canadian property and petroleum investments with the handed over cash and to provide a return of 250% within three years.

    Dr George Miller had set up Singapore based Ladylaw Securities Pte. Ltd. in 2010, shortly after being released from a ten year stint at New Bilibid Maximum Security Prison in the Philippines, where he had been jailed for financial fraud. According to colleagues he later explained the reason for his incarceration was ‘unpaid hotel bills’.

    Dr George Miller was jailed for ten years - he said for not paying hotel bills....
    Dr George Miller was jailed from 1998 – he said for not paying hotel bills….

    Dr George Miller’s agent in Malaysia was the Ladylaw Project Coordinator, Azlan Shah Md Radzi, who was also none other than the link-man (through the Malaysian company TJJR Diversified (M) Sdn Bhd) for Limage Holdings S.A. run by another convicted foreign fraudster, Dr Gyorgy Matrai

    ReplyDelete
  14. KERAJORA BAPUK bodoo pembela prompakSaturday, March 10, 2018 4:25:00 PM

    Licik najib nsk pusing duit kerajaan dengan pihak penipu di luar negara supaya rakyat tak taahu...

    ReplyDelete
  15. KERAJORA BAPUK bodoo pembela prompakSaturday, March 10, 2018 4:29:00 PM

    Riza Admits He Stole 1MDB Money - Pays US$60 Million!
    Riza Admits He Stole 1MDB Money - Pays US$60 Million!
    7 March 2018 0 comments
    In the alternative reality known as Malaysia, the Prime Minister and Government continue to insist that no money was taken from 1MDB and that there was no wrong-doing whatsoever.

    Meanwhile, over in the United States the wheels of justice have been cranking on and today Najib’s own step-son Riza Aziz admitted to his guilt by settling the Department Of Justice’s asset seizure demands against his movie company. He has agreed to hand over US$60 million from the company he owns, Red Granite Productions, which made Wolf of Wall Street.

    That asset seizure was based on an FBI investigation, which showed that the film and others had been funded by money laundered in the United States, which were the proceeds of crime, namely theft from 1MDB. Criminal proceedings will follow and Riza Aziz is named as one of those under investigation.

    So, there we have it. The Prime Minister of Malaysia denies it, yet his step-son has admitted it …. and paid up.

    Meanwhile, let us be clear, Riza’s Hollywood mansions and those of Jho Low, the yacht, jet, New York apartments, grand master paintings, diamonds etc all remain on the asset seizure list and the DOJ are presently moving on these as well (unreported by the Malaysian media) at the same time as pursuing the criminal investigations that lie behind them.

    Den of Corrupt Practice
    Thieves protecting your home?
    Thieves protecting your home?

    Meanwhile, on the other side of the planet, Australia is also reeling at the evidence of high level corruption, again being totally excused and ignored by the powers that be in Malaysia.

    Papers down under are full today of the story of Malaysia’s head of CID who has decided to surrender up the equivalent of RM1 million seized by the Australian police, again on the grounds of money laundering of the proceeds of corruption, rather than to attempt to contest the matter in court.

    And what has happened to the man in charge of policing high level organised crime in Malaysia, who dares not challenge these accusations against him? As with 1MDB the Malaysian Government and the Inspector General of Police are choosing to believe a cock and bull story that he thinks it would be “too expensive” to claim his RM1 million back!

    This is the man in CHARGE of PREVENTING crime in Malaysia!

    How many other cops in the world could afford to kiss goodbye to RM1 million with such a shrug and to ignore the blow to their reputations in the process?

    All is not well in the State of Malaysia and Malaysians and under such circumstances nothing can be assumed safe or sacred. If Malaysians vote to retain such leadership (or are rigged into appearing to do so) then not a single one of their possessions will remain safe from the criminals in charge

    ReplyDelete
    Replies
    1. Anak tiri dan bapak tiri prompak negara...

      Delete
  16. KERAJORA BAPUK bodoo pembela prompakSaturday, March 10, 2018 5:15:00 PM

    Kalo najib diberi kemenangan lagi ade lagi onar najib nak bedal duit dengan buat pelaboran wang kerajaan diluar negara...

    Mao ke kita membiarkan prompak bermaharaja lela sesuka hati dan kita yg nenanggong akibatnye seperti 1 mdb yg melahirkan GST...

    buatlah GST asalkan barang yg tak dikenakan cukai dibawah SST di disifarkan kadar GST supaya lebih baik dari SST...

    60 jenis barang makanan lagi sudah diluluskan GST

    ReplyDelete
  17. KERAJORA BAPUK bodoo pembela prompakSaturday, March 10, 2018 5:23:00 PM

    Dari pendedahan akhbar ostralia dan serawak repot najib bak buat pelaboran wang kerajaan di luar negara seperti 1 mdb supaya senang merompak dan tiada orang malaysia yg tahu...bijak sungguh kapla prompak ni...

    ReplyDelete
  18. KEJORA BODO PEMBELA COMANGO BATU API
    KAPA EQUANIMATI TU BUKAN MESIA YG PUNYO
    KAPA TU TAK ADO LANSUNG BERKAIT IDUP DAN MATI
    KLU NAK PITNAH AGAK2 BERFIKIR MCM ORANG GILO



    KIKIKIKIKI.... KLU NK PITNAH BIAR NNPK REAL SKIT


    BERAMBOSS

    ReplyDelete
    Replies
    1. Bangang punya mangkok hayun belaan saleh keruak..jo low ketawa sendiri tgk macaii belaan beliau..

      Berammmbooosss...

      Delete
    2. KERAJORA BAPUK bodoo pembela prompakSaturday, March 10, 2018 6:10:00 PM

      Memang kejora cikgu bapuk bodooo...sape kate kapal jho lo milik malaysia...milik jho lo yg di bela kejora cikgu bapuk bodoo ...

      Delete
    3. Kau pun kalau nak membongok biar nampak real sikit.

      Kihkihkih berambos mambos.

      Delete
  19. Memang sedap duit derma pak arab.

    ReplyDelete
  20. TED MANOF DAH TAK PROOOOT LAGI KE...
    JANJI CAP MUNGA 3 BOLAN DAH JOMKAH AHLI MANE....??
    ADA ATI NAK GEBANG MENANG PILIHANRAYA LE....
    2/3 MAJORITY BN DLM TANGANSBB PM DARI SELATAN YEER...


    KIKIKIKIKI... DAH 3 BOLAN JANJI NAK UMUM JOMLAH AHLI CAP MUNGA SAMPAI KESUDAH TAK UMUM... BOBOI OOO... BOBOI...

    JANJI PRU DOLU DOLU PUN TAK DICAPATI
    KUTTY TAMBAH JANJI DEMI BOBOI NYE KINI
    LEPAS KALAH TERUK PAKOTAN BERCAKARAN LAGI
    MASA TU KUTY BOBOI CUCU COMANGO MME NA MATI
    TERHEGEH HEGEH LA NAK JOIN UMNO KEMBALI...

    PRU SPORK PERANG SEBENAR ... PENSABOTAJ DAP@SPORK NEGARA BERAMBOSSS
    KJAAN SPORK YG MENINDAS KAUM MELAYU INDIA DLL KAMI SABOTAJ PULA.. HASUT DAN LAWAN KJAAN LEE KWAN YEW SUPER RASIS KIASU KRONI MENINDAS DAN MEROMPAK KEKAYAAN SPORK DENGAN CARA SISTEMATIK....

    INI KALI ......!!!!!!!!!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Cakp lebih ko nii..siapa pm dari selatan tuu..? Hishamudin aww aww kerr..? Tolonglah jgn buat lwk kt sini..baik ko jaga blog ko tu baik2..kejap ckp pm utara tapii tk bagii alasan kukuh..pm dari pantai timur lagii teruk mcm najib..

      Berammmboooss..prOoTt💨💨💦

      Delete
    2. Pemakan taik cina prompak jho lo otak dah senget...hehehehe

      Delete
    3. KERAJORA BAPUK bodoo pembela prompakSaturday, March 10, 2018 6:18:00 PM

      Mukhriz yg halang cadangan oleh puak najib nak bina pusat judi di langkawi...

      Puak najib cadang plak langkawi dijadikan wilayah persekutuan...abis langkawi...

      Beramboooos lah pengkhianat negara...

      Delete
    4. KERAJORA BAPUK bodoo pembela prompakSaturday, March 10, 2018 6:21:00 PM

      Kejora cikgu bapuk bodoo marah singapork konon...tapi najib buat kerjasama dengan singapork bina stesen keretapi di singapork....

      Barua singapork tak nak nak mengaku plak...malu laa tew....hihihihi

      Brambusss kejora pondan......kikikikikikikik..

      Delete
    5. Kau jeles kat Boboi apahal? Najib tak ambik kau jd anak pungut ke?

      Kihkihkih berambos mambos

      Delete
  21. KERAJORA BAPUK bodoo pembela prompakSaturday, March 10, 2018 6:07:00 PM

    Saturday, 10 March 2018

    *Catatan Hati Nurani dari Bumi Indonesia:*

    Saya TIDAK pernah jadi pemimpin masyarakat baik itu dalam Politik mau pun dalam pemerintahan.Tapi sebagai Rakyat saya dapat merasa dan melihat nyata hati naruni sebagai Rakyat kecil dan Hati Naruni Pemimpin Besar. Tidak semestinya saya tinggal di luar Negara (Sudah 19 tahun di Indonesia), saya tidak boleh berkata mengenai Bumi tumpah darah saya Malaysia, sedangkan sebahagian anda Para Pemimpin 'Rakus' melahap 'lendir' kotor yang anda buat sendiri. Menjadi Pentadbir (Executive) dan Pemimpin (Legislative) adalah 2 hal yang berbeda tapi akan dicantumkan untuk membolehkan anda untuk menjadi Pemimpin yang hebat di mata dan hati Rakyat. Pembohongan yang berterusan akan mengakibatkan 'bohong tutup bohong' akhirnya anda sendiri adalah Tukang Bohong berkaliber. Oklah...anda boleh kata kami bodoh tak faham hal tadbir negara dan politik. Pada era SBY (Indonesia) ketika Nasarudin Bendahara/Bendahari Parti Demokrat (Ketua Parti SBY yang juga President) didapati lakukan rasuah besar, KPK (Komisi Pemberantasan Korupsi ) memburu Nasarudin ke merata dunia (pasti dgn restu SBY selaku President yang tidak mahu rasuah berluasa walaupun dari orang beliau), ditangkap di luar Negara oleh KPK dan dibawa pulang ke Indonesia dgn Private Jet. 'Anda2' pula melindung pelaku rasuah dan pelaku 'Money Laundering', kapal Equanimity berlabuh tepi pantai Negara pun 'Dilindung' sehinggalah Pihak berkuasa Indonesia tahan dan rampas Equanimity.

    Era Jokowi sekarang membawa Indonesia untuk menjadi 10 Negara ekonomi TERBAIK di dunia dengan Ibu Sri Mulyani dinobat Menteri Kewangan Terbaik di dunia bukan Jokowi jadi Menteri kewangan kerana Jokowi memberi tugas kewangan pada yang terbaik. Ibu Retno (Menteri Luar Indonesia) dah bertahun membantu Rohingya Myanmar tanpa gembar gembur, Tanpa Jokowi berdemo hal Rohingya. Jokowi dalam diam arahkan Ibu Retno bantu Rohingya begitu juga PMI (Palang Merah Indonesia yang diketuai Pak Yusof Kalla yang juga Wakil President) hantar berkapal-kapal bekalan ubat dan makanan ke Rohingya tanpa gembar gembur. Panglima Tentera Nasional Indonesia walaupun dilantik oleh President tapi harus dengan persetujuan Parlimen (semua Parti) begitu juga dengan Ketua Polis Republik Indonesia. Pemilu (PRU Indonesia diumumkan satu (1) tahun sebelum Pilihan Raya tanpa takut (takut kalah) jadi Indonesia lebih Gentlemen.

    Tahukah kita bahawa 8 tahun kebelakangan ini Indonesia melahirkan 4 ribu 'OKB-Orang Kaya baru'. Syarikat2 Malaysia saja telah buat pelaburan sejumlah US$13.8 billions di Indonesia sehingga catatan resmi tahun 2017 (yang ini agak saya tak termasuk FGV sebab tak jelas), kita memandang sinis ke Indonesia kerana kita banyak melihat pembantu rumah Indonesia yang bekerja di Malaysia. Kita harus melihat positive perkembangan ekonomi Indonesia. Maka Belajarlah dari yang terbaik dalam membangun Negara dari 'Zero to Hero'. Salam hormat dari bumi Indonesia 

    (Dr. Fauzi Mohamad/Malaysian Diaspora-Jakarta)

    ReplyDelete
  22. This comment has been removed by a blog administrator.

    ReplyDelete
  23. FAKTA SEJARAH DAN BOKTI PM SELATAN
    SUMA NIGRI DAN RAKYAT DALAM BARISAN
    FAKTA PM DARI UTARA MME GAMPANG SETAN
    SLOGAN ISLAM GAH AKHLAK AKIDAH DILACURKAN
    TU BELUM KIRA BERAPA NIGRI JATUH BERGUGURAN

    PANTEK LA......KAHAKKKKKK PUUUIIIIIII.....!!!!

    ReplyDelete
    Replies
    1. FFAKTA NAJIB PM DARI TIMOR ..MELABOR WANG KERAJAAN DI LUAR NEGARA UNTUK MUDAH NEROMPAK..

      KEJIRA CIKGU BAPUK HANCING DI KINCIN NAJIB...


      HEHEHEHE...YG HANCING SILAC
      BRAMBUUUUSSSS JAUH2... KIKIKIKIKIKI KKIKIKIK..

      Delete
    2. Semua rakyat dlm barisan? Ke kau perasan? Siapa nak masuk barisan batu nisan yg dah tak ada harapan melainkan patut dikapan.

      Kihkihkih berambos mambos.

      Delete
  24. KERAJORA BAPUK bodoo pembela prompakSaturday, March 10, 2018 7:36:00 PM

    PAS to lose everything
    Robin Augustin
    ShareTweetPinMail
    rafizi-fb
    Facebook video screengrab

    KUALA LUMPUR: If Invoke Malaysia’s data-driven predictions come true, Pakatan Harapan will wrest five states from Barisan Nasional in the 14th general election (GE14).

    However, the more shocking forecast made by the PKR-linked organisation is that PAS will lose every single parliament and state seat they contest, even in their stronghold of Kelantan.

    Speaking at a forum on its GE14 predictions today, Invoke founder Rafizi Ramli also revealed that Pakatan Harapan will win 89 parliamentary seats in Peninsular Malaysia, putting it ahead of BN’s 76 parliamentary seats, should there be multi-cornered fights across the board. The predictions did not factor in Sabah and Sarawak, however.

    According to Rafizi, BN will only retain Terengganu and Pahang, but succeed in regaining Kelantan from PAS after 28 years.

    “Negeri Sembilan and Melaka, meanwhile, will be hung states with equal representation from BN and PH in the state assemblies,” the Pandan MP said.

    The results also show that PH will retain Selangor and Penang, and add Kedah, Johor and Perak to the list of states under its control.

    Increasing support

    Invoke data also showed that PH support among the Malays, Chinese and Indians stands at 14.1%, 82% and 40% respectively as of February 2018.

    Rafizi said this support had been increasing steadily each month since December. He noted what was more significant in the same three months was the decline of Malay support for BN by 6% a month since December from 41.1% to 28.5%.

    “The last time Umno lost this much Malay support was in 1999. A big wave is coming,” he said, adding there was a significant correlation between the drop in BN support and increase in fence-sitters.

    He added that the data showed there was a sizeable amount of fence-sitters, around 30% to 35%, but it was likely that they would support PH.

    The PKR vice-president said that the prediction was also based on the seats after the redelineation exercise by the Election Commission, and which was presented to Prime Minister Najib Razak today.

    “So, if Najib proceeds with the tabling of the EC proposal in the Dewan Rakyat, we are ready. Just bring it,” he said.

    Rafizi said that the prediction of GE14 outcomes did not include Sabah and Sarawak, due to the difficulty in obtaining the necessary data.

    ReplyDelete
  25. KIKIKI FAKTA DAN BOKTI PULAK DIPUSING BANGANGKAN
    UTARA DAN SELATAN AJERR.. TIMUR BARAT TAK DIADAKAN
    SINDIRI INGAT LA BODOSSS LAHANAT SLOGAN ISLAM DILACURKAN
    AKIDAH IMAN MALAH TANAH &PULAU BERHARGA DIGADAIKAN
    PM KE 7 SEDANG BERCAKARAN PM KE 8 DAH DIPASTIKAN...
    MME BANGANG PIANG PEMJMPIN UTARA KEDAH LAMA NI KAN....

    FAKTA TU BODOHHHHH.....PUIIIIIIIII.....!!!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Mulia ke Islam kau dgn mencarut tiap hari?

      Kihkihkih berambos mambos

      Delete
  26. Woiii.. settlekan dulu masalah air di selangor.. baru tabur janji2 laen. Udah seminggu angkat air ulang alik tingkat 5 ni hah!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Tiap kali nak pilihanraya mesti air tak ada. Kau pikir sendiri siapa punya kerja...

      Delete
  27. Kenapa ikan kembong dan semua barang kegunaan rakyat mahal?

    1.Pengimpot (permit AP diberikan kepada kroni2 umno najib) kenakan 6% gst

    2.Simpan dalam stor & ikan beku dalam peti sejuk kenakan 6%

    3.bekalan elektrik 6% gst.

    4.Pengedar kenakan 6% gst

    5.Bawa lori harga minyak kenderaan naik + 6% gst maka harga barangan & ikan kembong naik menggila.

    6.peniaga 6% gst jual barang2 dipasar (tanpa resit) sudah ditetapkan.

    Gst 1+gst 2+gst3+gst 4+gst 5+gst 6=rakyat kena tanggung semua gst ini.

    Sedarlah wahai rakyat sekalian.



    ReplyDelete
  28. APO MASALAHDENGAN GST NIH.....
    SINGAPORK DARI 7%NAIK 9% GST LAGI...
    SO APA YANG BENGAP MACAI KUTTY NI...
    SBB GST KRONI KUTTY TAK BOLE MENIPU KINI....


    BERAMBOSSSS.... KIKIKIKI

    ReplyDelete

NAJIB BELUM JAWAB SOALAN MAHATHIR

Mahathir sudah tahu tapi masih sengaja bertanya   https://vt.tiktok.com/ZSRho9EaB/