Google+ Followers

Saturday, July 31, 2010

Antara Nik Aziz dan Najib, mana yang lebih membebankan..

Persaolan saya sekarang, apakah UMNO sudah berubah ketahap orang Melayu akan kembali menyokongnya..

Persaolan ini dibuat untuk persiapan dalam membuat keputusan samada mahu meneruskan sokongan kepada UMNO atau sudah sampai masa nnya perlu beralih arah menyokong PAS di kertas undi nanti.

Ada sesiapa yang boleh memberi pandangan???

Di dalam UMNO, ada beberapa nama yang membawa beban ! Najib, Rosmah, Khairy.
Di dalam PAS, satu sahaja bermasalah ! Nik Aziz.

Berdasarkan logik masa, mana satu yang lebih mudah di atasi.

Monday, July 26, 2010

Kelantan akan lebih baik ditangan UMNO???

Apakah rakyat Kelantan akan berpaling tadah kepada UMNO atau lain lain alternatif di PRU13 nanti?
Bukan kerana kekuatan UMNO tetapi lebih kepada kebencian dan kelemahan Nik Aziz yang membawa PAS ke arah sesat dalam berpakat dengan DAP.

Era semasa juga menunjukkan tanda2 Kelantan akan ditawan pembangunan yang pesat seperti Johor Baharu dan Kowloon, tetapi siapa yang menguasainya nanti?? Apa yang hendak dibanggakan lagi kalau bangunan2 akan penuh dengan tulisan Hong Kong .

UMNO Kelantan gagal bersatu padu untuk mengambil peluang ini dan yang lebih penting apakah Kelantan akan lebih baik di tangan UMNO???

Rakyat Kelantan perlu membuat perhitungan tepat.

Wow !!!



Macam2 ada
Picture Of The Year !!!
"a picture speak a thousand
words"!!



http://maharaja-kaiser.blogspot.com/2010/05/kisah-jho-low-dan-big-mama.html

Thursday, July 22, 2010

PAS kuat tetapi pengecut..

posted by Susan Loone at Malaysiakini - 23 minutes ago
Penang deputy chief Mujahid Yusuf Rawa says instead, it's better for for PAS to replace Umno to defend the Malays.

Kita kena bersetuju bahawa UMNO sedang lemah dengan ditadbirkan oleh Najib dan Rosmah walaupun berahli lebih 3juta, mungkin dari segi kuantiti? bagaimana kualiti? PAS memang perlu berhati hati untuk tidak turut karam bersama UMNO jika terlibat dengan bekerjasama.

Sebagai sebuah parti Islam terbesar di Malaysia dan mahu menggantikan UMNO sebagai parti utama wadah perjuangan Islam dan Melayu kenapa UMNO yang dikatakan lemah itu sangat 'ditakuti' untuk PAS berunding dan menjuarai perundingan itu. Kalau dah kuat, telanlah UMNO itu...

Kenapa Nik Aziz yang dikagumi dan dicap ulamak oleh ahli PAS awal awal lagi cabut lari dan mengelak untuk berjumpa UMNO. Takut? Pengecut? atau memang telor telah disimpan DAP?


Orang Melayu dan Islam bukan mengharap sangat PAS dan UMNO bersatu dalam masa terdekat ini, mereka tidak dapat bersatu bukan disebabkan dasar yang berbeza (alasan jahil Nik Aziz) tetapi lebih kepada sikap keras kepala kedua dua pemimpin, jadi memadailah jika dapat duduk semeja menyingkirkan perbezaan pendapat yang remeh temeh dan cuba eratkan pemahaman dan tahu membezakan antara agenda peribadi politik dunia dan menegakkan syiar ugama Islam adalah dua perkara yang berbeza.

Kenapa MCA, DAP dan Gerakan boleh seiring dan senada dalam soal kabajikan dan kepentingan kaum mereka manakala PAS dan UMNO bercakaran tak tentu hala.

Samy pukul gendang ...Menteri India bekerja untuk kaum India sahaja.

Murugiah Diterima Sebagai Anggota MIC - Samy Vellu

Ketika ditanya mengenai kemungkinan reaksi balas daripada PPP berhubung keputusan itu, Samy Vellu berkata: "Apabila kita buat keputusan, kita tidak bimbang tentang apa-apa perkara. Bila kamu pergi berperang, kamu tidak akan berpatah balik".

Sekali lagi Samy memukul gendang perang dan menunjukkan kehebatannya dalam tindakan yang menguntungkan MIC ketika terdesak dan kemaruk dengan jawatan dalam kabinet untuk kaum India.

Samy sanggup tikam dari belakang parti komponen BN lain semata mata untuk kuota kabinet dan sikap lantang Kayveas selama ini nampaknya memakan diri.

Sudah pasti Najib restui sebagai jalan penyelesaian memandangkan Murugiah tetap kekal di kabinet walaupun dipecat oleh PPP dua tahun lalu.

Apakah kemungkinan PPP kan keluar dari BN untuk bersama pembangkang sebagai jalan menyelamatkan maruah parti yang diperbudakkan oleh MIC dan Pengerusi BN???

"Saya suka mengumumkan kita telah menerima beliau sebagai ahli dalam MIC. Keputusan telah dibuat dan saya mengucapkan selamat datang kepada beliau. Saya berharap beliau dapat menjalankan tugasnya sebagai Timbalan Menteri demi kebaikan masyarakat India," katanya kepada pemberita.

Mentaliti Samy ialah Menteri India hanya bekerja untuk kaum India, bukan untuk Rakyat Malaysia bertentangan dengan kehendak Najib, 1Malaysia.

Agaknya lah kalau ada Menteri Melayu yang cakap macam tu..demi kebaikan masyarakat Melayu..aku rasa bertalu talu dikatakan 'racist'...tetapi satu hal lagi, mungkin Samy ni dah jatuh kelas politik bankrap maka kata2nya sudah tidak ada diperdulikan lagi, kesian.

Wednesday, July 21, 2010

Kalau Najib tak risau, kenapa harus kita??????

21/07/2010 8:33pm

KUALA LUMPUR 21 Julai - Datuk Seri Najib Tun Razak berkata, UMNO masih merupakan parti terbesar bagi orang Melayu di negara ini apabila jumlah terkini ahli berdaftar selepas proses pemutihan dijalankan menjangkau 3.2 juta orang.

Sehubungan itu Perdana Menteri tidak dapat menerima sebarang dakwaan yang menyatakan bahawa orang Melayu `meluat’ dan enggan menyertai UMNO kerana jumlah itu membuktikan sokongan padu orang Melayu terhadap parti tersebut. - Utusan


Patut le penat kita bercakap di sini dan di sana, rupanya matematik Najib simple dan mudah sahaja, UMNO ada lebih 3 juta ahli menunjukkan UMNO disayangi dan disokong, dakwaan orang Melayu meluat pada UMNO adalah karut semata mata.

Katakanlah pendapat Najib itu benar, tapi cukup ke 3 juta ahli itu untuk UMNO membawa BN menang di PRU13 nanti.

Bagaimana pula dengan pendapat 300 atau 3000 bloggers yang menyokong UMNO selama ini, pendapat mereka pun hampeh???

KALAU NAJIB TAK RISAU, KENAPA HARUS KITA?????

Penyelarasan subsidi yang berbaloi baloi baloi..

Prime Minister Najib Abdul Razak has refused to divulge the total cost for bringing his wife Rosmah Mansor to New York in April despite being asked to do so in Parliament.
http://www.malaysiakini.com/news/136109
Jul 21, 10 6:34pm
Rosmah Mansor said that Hollywood megastar Robert De Niro will be visiting Malaysia after accepting her invitation when the two met during her trip to New York in April.

Rakyat yang terlibat dengan penyelarasan subsidi baru baru ini boleh datang beramai ramai jumpa De Niro untuk legakan dada...


Two In One..

SPRM tutup 3 kertas siasatan berprofil tinggi

21/07/2010 2:20pm

KUALA LUMPUR 21 Julai - Panel Penilaian Operasi SPRM bersetuju dengan cadangan SPRM untuk menutup tiga kertas siasatan kes berprofil tinggi dan tidak ambil tindakan lanjut.

Tiga kes itu adalah kes melibatkan Menteri Kesihatan, Datuk Seri Liow Tiong Lai ( isu pembelian Alphard), Menteri Besar Selangor, Tan Sri Abdul Khalid Ibrahim (isu jamuan Aidilfitri 2008) dan bekas Presiden MCA, Datuk Seri Ong Tee Keat (RM10 juta oleh Kuala Dimensi).

Panel bersetuju kertas siasatan berkenaan ditutup kerana faktor-faktor tertentu, antaranya tiada saksi. - Utusan


Dua untuk Barisan Nasional.

Satu untuk Pakatan Pembangkang.


Adil dan saksama untuk tidak perlu ada sesiapa pun nak pertikaikan. Zaman serba canggih ni memang saksi sukar nak didapatkan.

Tuesday, July 20, 2010

Perak Pengeluar Boneka utama di Malaysia..











Perak setakat ini telah menghasilkan DUA boneka utama diikuti dengan Selangor, SATU boneka.

Apa kaitan KJ dengan Rozita Che Wan..






Rozita Che Wan dah bertekad untuk tidak terlibat dengan seni hiburan menjelang tahun hadapan, berkemungkinan atas faktor dia akan mendirikan rumahtangga dan menafikannya atas faktor merajuk.
Satu perancangan yang baik.

Kj juga sudah umumkan tidak mempertahankan jawatan Ketua Pemuda UMNO akan datang, tak tahu pula ia bertekad atau tidak dan tak tahu pula atas faktor apa, takkan dia nak kahwin lagi kot..
atau memang merajuk sakan sebab tak dapat jawatan dalam kabinet. Wait and see.

Monday, July 19, 2010

UMNO and PAS - do not hurry scurry

posted by null at Malaysiakini - 8 hours ago
The boat to cooperation between the two parties will be missed if both are lackadaisical about the issue, warns Hishmmuddin.


UMNO should expect a friendly approach and good friends with PAS prior to and develop a cooperation.
Beliefs that are remote from the PAS against UMNO is a barrier at the moment. For PAS, UMNO has not been sincere, for PAS, UMNO just want to ride on the strength of the existing PAS phase.

PAS actually have their own weapons and strengths that have not been fully utilized and is necessary in a strong and stable party spurred Malays and Islam as PAS to be in the opposition alliance to seek the experience and refine the heart of political DAP wisdom.

Never before in history, the Malay and Islamic-based parties can sit down with a close-DAP and this is the opportunity to pick the strategy of DAP secrecy and as well as their weaknesses.

PAS will not be long in the opposition alliance in view of the DAP is a party-based struggle for racial nation that is not consistently with the policy of PAS. Sooner or later they will break up as well.

PAS can be considered the eyes and ears for the UMNO strategic plan for the future of Malaysian politics.

We do not have to worry so.

MIC dah buat kerja...

KUALA LUMPUR 18 Julai - MIC akan berusaha membantu meningkatkan taraf hidup lebih 150,000 keluarga keturunan India yang berpendapatan kurang RM1,500 sebulan.

Naib Presiden MIC, Datuk Dr. S. Subramaniam berkata, pihaknya akan mengenal pasti dan membantu kumpulan tersebut meningkatkan sumber pendapatan masing-masing.

Selain itu, katanya, MIC juga akan menawarkan lebih banyak peluang pekerjaan kepada kumpulan tersebut yang kini kebanyakannya tinggal di kawasan luar bandar dan bekerja kilang.

Katanya, MIC telah mengenal pasti tiga kumpulan masyarakat India yang hidup dalam keadaan serba kekurangan.

"Mereka terdiri daripada kumpulan paling miskin berpendapatan kurang RM440 sebulan sementara kumpulan miskin yang memperoleh kurang RM720 sebulan. Kumpulan ini dalam lingkungan 15,000 hingga 20,000 keluarga.

"Sementara kumpulan yang memperoleh RM1,500 sebulan meliputi kira-kira 150,000 keluarga. Kumpulan inilah harus diberi perhatian oleh MIC kerana kumpulan paling miskin selalunya mendapat bantuan Jabatan Kebajikan Masyarakat," katanya.

Beliau berkata demikian pada sidang akhbar selepas menghadiri majlis perjumpaan dengan pelajar-pelajar India yang mendapat bantuan biasiswa Jabatan Perkhidmatan Awam (JPA) di sini hari ini.

Majlis itu dirasmikan oleh Presiden MIC, Datuk Seri S. Samy Vellu.

Turut hadir ialah naib-naib presiden MIC, Datuk S. K. Devamani dan Datuk M. Saravanan; Setiausaha Agungnya, Datuk T. Rajagopal; Ketua Penerangan MIC, P. Kamalanathan dan Ketua Pemudanya, T. Mohan.


MIC masih menghantar beberapa nama pelajar India kepada PM untuk dipertimbangkan biasiswa untuk diberi kelonggaran dan penambahan kuota.


Melalui Perkasa, Ibrahim Ali telah nyatakan biasiswa tanpa kuota adalah hak Melayu dan Bumipuera mengikut perelembagaan.

Tetapi sejauh mana, NGO Melayu, parti Melayu dan pihak mana yang telah mengambil inisiatif seperti MIC untuk memastikan pelajar2 Melayu terbela dan mendapat biasiswa, Mana salurannya? Siapa orangnya? Apakah dalam hal2 sebegini ia tidak begitu menarik untuk Pemuda UMNO menjadi heronya?

Sunday, July 18, 2010

Kj patut ikut contoh Rosmah

The wife of the prime minister, Rosmah Mansor, today opened the Sabah Wisma Wanita here and asked the Finance Ministry to consider allocating funds for a similar building in every state.

Rosmah, isteri kesayangan Najib, Perdana Menteri Malaysia telah menjelajah jauh dan mendahului kebanyakkan Menteri kabinet Najib dalam menunjukkan prestasi idea dan kerja. Walaupun tanpa sebarang jawatan jawatan rasmi dalam kabinet dan parti tetapi Rosmah mampu menyumbangkan sesuatu kepada negara.

Kj selaku Ketua Pemuda wajar mencontohi Rosmah dalam menggerakkan Pemuda untuk membantu Najib menjadikan 1Malaysia satu realiti.

Kuasailah Pemuda dari segi sokongan, semangat dan roh serta berhentilah dari menjadi budak suruhan pada mana2 pihak. Mengakulah diri sebagai Melayu yang belum menyumbangkan sesuatupun pada bangsa sendiri.

Ku Li Says, Perkasa Fills Umno Youth ‘Vacuum’... No wonder KJ is Mad...http://bumiyang.blogspot.com/2010/07/ku-li-says-perkasa-fills-umno-youth.html

Saturday, July 17, 2010

Tanpa PAS and UMNO (PaU), orang Melayu hendak ke mana..

Orang Melayu kena gunakan persatuan untuk bersatu padu tanpa taksub kepada fahaman politik apabila pemimpin parti politik yang mereka sertai sedang berada dalam keadaan mabuk kuasa dan sindrom takut hilang kuasa. Pemimpin Melayu dan Islam hari ini merasakan mereka berada dipuncak kuasa atas kekuatan undi bukan Melayu.

Pemimpin UMNO percaya orang Melayu tidak mempunyai pilihan lain selain dari memilih UMNO dan pemimpin PAS percaya penggunaan sentimen Islam akan mmemastikan orang Islam memilih PAS.
Mereka saling tuduh menuduh, salah menyalah untuk mengekalkan sokongan dan ketaksuban penyokong masing2 dan berlumba lumba untuk mengambil dan menawan hati bukan Melayu dan Islam.


Apakah benar di PRU13 nanti, orang Melayu dan Islam tidak punya pilihan lain selain PAS dan UMNO. Ada sesiapa di sini yang nak cadangkan Anwar sebagai penyelamat..

Wednesday, July 14, 2010

MCA makan umpan sendiri..

RM1B peruntukan untuk sekolah2 cina sebagai jaminan untuk mengembalikan sokongan pengundi cina kepada MCA secara langsung dan secara tidak langsung kepada BN?

Wajar juga MIC, Gerakan dan lain lain parti komponen BN menuntut perkara yang sama?


UMNO, u tak tuntut apa apa ka? u hanya pertahankan pintu gol yang sudah bocor ka? haiya..

Kalau saya adalah seorang PM, saya akan bertanya balik kepada MCA, tolonglah jangan minta benda yang bodoh kalau awak mahu saya jawab dengan cara yang lebih bodoh.

Atau saya nak bagitahu Chua, hanya cina bodoh sahaja yang akan sokong MCA di PRU13 nanti kerana MCA adalah seperti perempuan pelacur yang sudah dibogel dan divideokan dan tidak punya apa2 harga untuk tawar menawar.

Wa cakap lu....Melayu pun dah sokong DAP.