Google+ Followers

Saturday, April 30, 2011

UGUTAN ATAU REALITI..



Kecenderungan Najib dan Chua yang mewakili suara BN dalam membuat kenyataan kepada kaum cina BAHAWA MEREKA AKAN KETIADAAN WAKIL KAUM CINA DALAM KABINET JIKA KALAH DALAM PILIHANRAYA AKAN DATANG adalah sesuatu yang sangat di alu alukan, malahan kenyataan ini kalau dibuat awal, selalu diperingatkaan teutama sebelum pilihaanraya Sarawak, pasti kemenangan lebih berpihak dan mudah kepada BN.

'Ugutan' hanyalah satu label untuk menggambarkan BN terdesak tetapi sebenarnya itulah realiti yang harus pengundi cina tahu.

Pembangkang lebih mengugut malah membuat fitnah dan menakut nakutkan rakyat dengan slogan berubah, kerajaaan zalim, felda bangkrap, hitler dan banyak lagi tuduhan tangkap muat dan melulu memuaskan cita cita rakus mereka.

Najib dan Chua mahu rakyat kaum cina tidak terpengaruh dengan ugutan dan janji manis pembangkang. Kaum cina sekadar diingatkan 'jangan yang dikejar (DAP) tak dapat (memerintah), yang dikendung (MCA) kecicran (hilang kabinet).

Orang Melayu majoritinya terasa terhibur, lega dan puashati di atas terusterang Najib. Politik hari ini memerlukan ketegasan dan tembakan yang tepat, tak perlu lagi berdolak dalik dan banyak pencak silat.

Tengok pada Anwaar Ibrahim, apa yang dia dapat apabila terlalu berdalih, bermain kata dan menuduh BN berbagai dan bermacam hingga terlupa satu jari menunding, 3 jari lagi menunding pada diri sendiri senjata sudah nak makan tuan.

Hasrat Najib melihat PAS keluar Pakatan lebih kepada mewakili suara hati sebahagian pemimpin PAS itu sendiri dan itu adalah titik mula untuk kepimpinan PAS mendekati UMNO apabila dijemput dengan hormat oleh PM.

Bagi kaum cina, mungkin sudah sampai masanya juga untuk mengadakan satu lagi parti kaum cina yang berorientasikan perniagaan untuk menawan kaum cina dan duduk bersama BN sebagai pengganti MCA. DAP pula akan kekal mewakili cina bukit yang tebal perkauman dan ingin hidup dalam kepompong mereka sendiri.

Anwar jangan lupa bawa dua ole ole ke Johor

Program Anwar ke Johor bermula esok...

Ada dua saolan akan ditanya, nak bagitau awal2, jangan bengkeng, jangan hangin satu badan, mengamuk dan melenting pula apabila ditanya nanti...

Saolan pertama:
Mana dia jaam omega? (tolong bawa dan tunjukkan)

Saolan kedua:
Kalau mengaku bukan di video seks tu, kenapa nak halang Eskay untuk bersumpah laknat?? Kenapa hantar pelesit buntal menjerit dalam masjid? Dah tak beradap dan kurang ajar macam awak ke?

Tolong sediakan jawapan dan siapsedia kalau kalau kalau telur busuk naik ke pentas..

Tuesday, April 26, 2011

Pecacai Gerakan pula celupar kasut selipar..

NONEMenurut ketua biro undang-undang dan hak asasi manusia Gerakan Pulau Pinang Baljit Singh, masyarakat Cina tidak akan kembali ke BN hanya kerana kerajaan membekalkan mereka dengan 'kemudahan kelas pertama'.

"Henti labelkan kami sebagai pendatang, kaki botol, mata sepet, pelacur, tidak tahu berterima kasih dan pelbagai label yang lain.,” katanya,

"Apa yang kami perlukan adalah pemimpin yang rendah diri dan bukannya pemimpin bongkak.”



Baljit juga berkata kerajaan mesti serius menangani gejala rasuah dan kronisme jika ingin mendapatkan sokongan bukan Melayu semula.

"Lakukannya dalam semangat 1Malaysia sebenar... ia tidak harus semata-mata retorik atau kata-kata manis. Dalam hal rasuah, tangkap ikan yang besar dan bukan yang kecil sahaja

Bodoh punya benggali, siapa yang memberi rasuah kalau bukan cina keparat.

UMNO dan Melayu tak kesah cina tak bagi undi, UMNO pun tak mengharap sangat, yang patut kesah MCA dan Gertakan sebab selepas PU13 yang kalah semua adalah mereka. Gerakan dan MCA jangan ingat cina benci pada BN sebenarnya mereka lebih benci MCA dan Gerakan. jika kedua dua parti ini berada bersama pembangkang pun, mereka akan tewas juga, tiada cina yang sokong mereka.

Hari ini MCA dan Gerakan jangan cakap besar, suka atau tidak mereka kena melutut pada UMNO dan Melayu minta undi???!!!

Tanya pada Koh Soo Koon, siapa benggali ini, jawapannya, itu pendapat peribadi dia....hahahahahaha


Monday, April 25, 2011

Anwar mampu dibebaskan..


1) Pertuduhan melakukan liwat secara paksa
2) Pertuduhan melakukan liwat secara suka sama suka
3) Pertuduhan liwat

Pertuduhan yang salah mampu membebaskan Anwar?!
Ada sesiapa yang boleh memberi pandangan..

Saturday, April 23, 2011

1B betulkah menggugat DAP dan UMNO

Najib kini mendapat tekanan dari kaum Cina berhubung 1B gagasan Utusan yang disambut baik oleh Perkssa. Najib diejek kerana tidak mengenakan apa apa tindakan kepada akhbar pro UMNO dan juga dipertikai kerana tidak mengeluarkan kenyataan keras selepas mesyuarat kabinet Rabu.
Kerajaan juga ditempelak kerana isu yang sama jika '1C' dimainkan oleh akhbar Cina, tentulah kerajaan mengambil tindakan yang keras.

Pembangkang mula menunjukkan sokongan dan keperluan 1Malaysia apabila merasai 1B akan menggugat agenda politik perkauman mereka. DAP sudah mula terasa bahang apabila isu perkauman yang mereka mainkan telah menyebabkan Bumiputera hilang sabar sekaligus harapan mereka untuk bersatu dengan kaum Dayak di Sarawak akan tergugat.

Sudah terlambat buat Najib dan kerajaan untuk mengambil tindakan ke atas Utusan kerana ia kini sudah disambut dan diterajui oleh Perkasa yang akan mula berkempen di Alor Setar pada 30hb April dan seterusnya di 17 lokasi lain.

MengISAkan Ibrahim Ali atau menghalang perjumpaan 1B di 18 lokasi dengan menggunakan polis kelak akan menyemarakkan lagi kemarahan bangsa bumiputera dan barangkali ada pihak tertentu seperti PAS akan mencari pengaruh selepas ada ura2 PAS mahu mengasingkan diri dengan Pakatan selepas melihat gelagat anti Islam DAP di Serawak dan masalah moral Anwar.

Menghalang 1B dalam apa cara hanya lebih merosaakkan imej Najib di kaca Bumiputera sebaagai tunduk kepada tekanan kaum Cina.

Apakah kaum Cina benar benar berani mengadakan '1C'???? DAP mungkin sanggup jadi juaranya tetapi apakah mereka akan mendapat sokongan Dewan Perniagaan Cina dan Para Peniaga Kaum Cina???Mereka perlu berhati hati dan perlu berfikir beribu kali...

Kenapa UMNO tidak sokong 1B?, kata Najib, sokong Melayu sokonglah UMNO..itu dah cukup.
Dangkal betul Najib..suara penyatuan 1B sebenarnya lahir apabila kaum Bumiputera melihat UMNO sudah hilang arah, bukan lagi pembela Bumiputera malah makin tunduk kepada kehendak kaum bukan Bumiputera, lebih lemah dan lembek dari Paklah. Mana mungkin Melayu mahu menyokong UMNO lagi...

Najib turun padang sekadar nak tayang baju batiknya, bukan menyelam hati nurani orang Melayu dan Bumiputera. Apakah Najib ingat orang Melayu dan Bumiputera sekarang boleh dibeli dengan sekadar salam, tepuk bahu dan senyuman ???

Dan tak perlulah Najib ulangi perjuangannya 'sebijik' macam Tun Razak..memualkan.

1B perlu diteruskan sebagai satu persediaan, satu wadah baru perjuangan bumiputera mempertahan dan memperjuangkan hak mereka tanpa mengira perbezaan ugama dan parti. Persediaan ini juga sekaligus memberi ingatan dan amaran kepada mana mana pihak lain supaya menghormati perlembagaan negara dan jangan racist yang melampau.

Tidak siapapun yang perlu bimbang dengan 1B sebab ia tidak berteras pada politik dan tidak akan menganggu sesiapapun jika mereka tidak berniat jahat.

Friday, April 22, 2011

Gambar menceritakan...







....ramai yang meneka dengan betul (2)













Kalau bekas PM kita wajar beri gelaran Bapa, sewajarnya mereka Perdana Menteri untuk seluruh rakyat Malaysia tetapi jika sekadar Presiden kepada sebuah parti, atau Penasihat kepada sebuah persatuan atau Ketua pada satu kumpulan, sehebat manapun mereka, gelaran 'Bapa' kurang wajar kerana sumbangannya tidak menyeluruh.
Kepala atau Ketua Puak mungkin boleh digunapakai.



" Kepala Puak Racist 1Malaysia"

Uniknya kerana dua orang sekaligus dapat tittle ini dan bertambah unik sebab hubungan mereka 'bapa borek anak rintik' yang dididik khusus dari Mentor di Se'tan.

DAP memang tidak ada harapan untuk memerintah Malaysia kalau inilah pendekatan dan sikap mereka, apalagi untuk dihormati kawan dan lawan kerana bersikap babirian.


Apa yang sangat dibangga agaknya oleh pengundi cina yang menyokong DAP, kalau kepuasan, kepuasan atas apa? DAP memang tidak mampu menang untuk perintah sarawak, cina sudah jadi pembanggkang, sebagai pembangkang apa yang mereka boleh dapat sedangkan cina sangat fokus untuk meraih kekayaan melalui ekopnomi.

Yang menyokong DAP atas dasar racis, atas rasa kebencian kepada kaum dan ugama lain adalah kaum yang mempunyai jiwa yang sakit dalam masyarakat majmuk. Mereka hilang pertimbangan dan realiti, sesuai hidup dalam hutan belantara.

Paling malang, mereka diperdaya dan ditipu oleh DAP yang memerintah secara 'along' di Selangor dan diktator di Pulau Pinang. Pemimpin yang hanya mementingkan satu kaum sahaja di Malaysia akan tidak bertahan lama, lambat laun akan terpinggir dan tidak relevan.

Thursday, April 21, 2011

No Wonder...Azzizah percaya



Berdasarkan artikel ini http://anwaribrahim.com2011/04/21anwarmestidihapuskan/ no wonder Azizah bermati matian percaya dan yakin pada Anwar, apalagi agaknya sogokan konco konco dan Anwar sendiri terhadap Azizah anak beranak.






Mungkin satu solat hajat besar besaran perlu dibuat untuk menyelamatkan Azizah supaya diberi hidayah dan kekuatan untuk membongkar segala misteri dah rahsia, kelak menjadi sejarah dan lagenda buruk siasah terbesar Malaysia.






Bebaskah Azizah sekarang untuk menemui siapa sahaja untuk mendapat pandangan dan nasihat atau sebenarnya dia selalu di awasi??!!

...ramai yang meneka dengan betul (1)


Aku dah lupa atau buat buat lupa apakah gelaran yang diberikan kepada bekas bekas PM Malaysia terdahulu, tetapi sebelum aku lelapkan mata, yang ini perlu aku ingat...

Bapa "Play Safe" 1Malaysia

Hishammuddin bertukar kementerian.. !!??

Cina mula bergaduh sesama cina, DAP mengkritik keras MCA dan menyarankan supaya parti itu keluar dari komponen BN atau bubar - itu yang terkini.

Sebelum inipun dilapurkan akhbar cina dan pro cina memainkan peranan penting sebagai anti BN dan berbau perkauman ketika pilihanraya Sarawak. Utusan Malaysia turut terbabit dalam sentimen ini.

Juga dilapurkan di PP, seorang cina menulis surat kepada Majlis Perbandaran supaya sebuah Masjid dimusnahkan kerana 'membuat bising'

Dan banyak lagi berita di sini dan di sana berbau perkauman yang dibimbangi akan melarat dan berterusan sehingga boleh mencetuskan sesuatu menjelang 13Mei2011.

Apakah KDN memandang ringan dan sepi perkara ini sehingga langsung tidak ada tindakan yang sesuai.

Sesuatu yang jelas, kerajaan mungkin dalam kedudukan dilema untuk bertindak kerana menterinya seorang Melayu dan akan dianggap bersikap perkauman jika mengambil tindakan ke atas akhbar akhbar cina ini.

Dalam hal ini disarankan, Menteri Dalam Negeri dilantik dari kalangan MCA atau MIC untuk membersihkan nama kerajaan jika tindakan di ambil.

Menteri yang ada sekarang wajar ditukarkan ke Kementerian Belia dan Budaya sesuai dengan sopan santun dan budi bahasanya.

Bagaimanapun semua ini terpulanglah kepada kuasa dan budibicara Najib.

Wednesday, April 20, 2011

Iban faktor penting di Sarawak.






DAP sedar, sampai mati pun tak boleh tawan Sarawak sekadar mengharap undi Cina, kecuali dapat pengaruhi orang2 seperti mirip Anwar dari kalangan Malanau.



Seterusnya kegiatan keahlian baru DAP mesti dipercepat, dipergiatkan di kalangan Iban dan kaum kaum lain. DAP lebih beruntung jika kaum Iban terus jadi ahli DAP daripada menjadi ahli PKR kerana parti bermasalah itu tidak boleh diharapkan. PAS juga gagal menarik sokongan besar dari kalangan Malanau.




Kepada DAP, selamat berjaya!!!



Kepada BN, apa langkah seterusnya???






Oleh itu apakah cadangan 'menyisihkan' kaum China di Sarawak atas faktor tidak menyokong BN wajar dilaksanakan???

PAS nak beli air UMNO - apa fatwa Nik Aziz? Boleh ke..

Kelantan rancang beli air Terengganu 5 juta liter sehari
20/04/2011 6:06pm


KOTA BHARU 20 April - Kerajaan Pas Kelantan akan berunding dengan kerajaan Terengganu untuk pembelian lima juta liter air sehari dari daerah Besut untuk disalurkan kepada penduduk di kawasan Semerak di Pasir Puteh.

Pengerusi Jawatankuasa Perumahan, Kerja Raya, Utiliti dan Alam Sekitar Kelantan, Mejar (B) Datuk Md. Anizam Abdul Rahman, berkata, langkah itu adalah sebagai satu alternatif mengatasi masalah air yang dihadapi penduduk di Semerak, satu kawasan yang terletak di hujung daerah Pasir Puteh dan bersempadan dengan Besut.

Bercakap kepada pemberita selepas mesyuarat exco kerajaan negeri di sini hari ini beliau berkata, kos untuk pembelian air berkenaan belum diketahui.

Pada masa ini, syarikat Air Kelantan Sdn. Bhd. (AKSB) mendapatkan bekalan air dari Loji Rawatan Air Merbau Chondong untuk disalurkan ke kawasan Semerak dan juga seluruh daerah Pasir Puteh dan Machang. - Bernama

Betul ke Najib seperti Allahyarham THARazak

Seperti dilaporkan dalam Utusan 18hb April MS3.
PM berkata, dari segi prinsip, matlamat serta semangat perjuangan antara beliau dan bapanya adalah sama dan tiada beza samasekali.
"Sebab itulah dari segi perjuangan, saya anggap perjuangan saya ini sebagai menyambung perjuangan yang telah dimulakan oleh Allahyarham ayahanda saya. Ia merupakan satu penerusan"

Allahyarham TARazak selamatkan Melayu dalam 13Mei dan penubuhan Felda untuk membasmi kemiskinan di kalangan rakyat Melayu, penubuhan MARA dan banyak lagi untuk orang Melayu dalam bidang pendidikan, ekonomi dan pembangunan luar bandar.

Usaha ini diteruskan oleh Allahyarham THO dan TunDRM...

Datang Paklah..semuanya jadi reverse, gostan,hampeh...

Agaknya apa, di mana nak diletakkan Najib yang dikatakan meneruskan perjuangan Allahyarhaam Ayahandanya?
Apa sumbangannya pada orang Melayu?
Apa yang dikekalkan? Apa yang ditiadakan? Apa yang ditambah? Apa perancangan meganya terhadap orang Melayu? Melayu yang macamana 2020 nanti?

Yang pandai tolong jawab. Jangan sampai Anwar perlekeh dan ketawakan Najib di PRU13 nanti

Tuesday, April 19, 2011

Siapa lagi yang nak pergi Ka'abah...






Dato Syazryl Eskay kata bukan sekadar mahkamah di Malaysia sahaja, di depan Ka'abah pun beliau sanggup sumpah laknat.

MAS dan Air Asia mungkin sedia bermurah hati nak bagi diskaun harga penerbangan pergi dan balik... (Rafidah pun boleh ikut serta sebagai Pengerusi XAir Asia)

Siapa lagi yang perlu ikut, khususnya yang kena fitnah dan buat tuduhan..Ka'abahlah tempat yang paling sesuai.. tak semestinya nak buat sumpah laknat, memadai buat cermin diri, buat penafian kalau berani...


Nama nama seperti Ku Li, Nik Aziz, Saiful, Khalid, Nizar, Razak Baginda, Ummi, Azmin, Shamsidar, Rosmah, Najib, Anwar, Rais, Rahim TC , Shuib, Kol Azmi, RPK, Din Merican, Nurul, Azizah... antara yang relevan.




Tukang hantar kat airport ialah Karpal, Phang, Nalla, Guan Eng, Kit Siang, Sivarasa, Tian Chua, Amoi Cina, Wakil Omega, ...








Bloggers pun elok ikut serta

Monday, April 18, 2011

Anwar wajar berwajah baru..


Beberapa blog menukilkan Anwar ke London dan melawat Klinik Pembedahan Plastik, sekadar 'window shopping' apa salahnya.


Malah wajar juga Anwar melakukan sedikit make up untuk wajahnya supaya tampak lebih tenang, ceria, manis. muka tidak bersalah, muka orang beriman, muka berkeyakinan dan tinggalkan sedikit 'muka simpati' sebaik sahaja kembali ke Malaysia untuk berdepan dengan wartawan dan penyokong.


Wajah itu juga perlu untuk keluar masuk mahkamah yang lebih kerap selepas ini dan paling penting wajah itu mengelirukan Dato T.

Mulakan kempen membeli di kedai orang Islam sahaja..

Sebelum menjelangnya PRU13, elok kita bertanya kepada orang2 Cina Sarawak, Sabah dan Semenanjung dan wakil mereka DAP, apakah benar dan bersungguh sungguh mereka mahu gunakan nsentimen perkauman. Sudahkah mereka fikir semasak masaknya...

Sambil menunggu jawapan mereka, elok kita orang Melayu tidak kiralah UMNO atau PAS secara individu, atas kesedaran, atas keikhlasan, kapasiti peribadi moh kita mulakan kempen membeli di kedai orang Islam sahaja kerana itu adalah wajib...


Itupun kalau masih berjiwa Melayu le...

Si Bengong bagitahu kepada pengikutnya yang bangang...

bacalah kalau belum baca kenyataan rasmi si bengong kepada pengikutnya yang bangang..


Saolan saya: Sudahkah polis mendakwa Anwar berkaitan isu video seks? Kenapa si bengong kata akan dakwa Anwar sedangkan polis belum bagi tahu siapa pelaku tersebut. Nampaknya si bengong cukup yakin pelaku dalam videop seks tersebut ialah Anwar.


Kedua: Kes liwat Anwar yg pertama dilepaskan bukan pasal tak liwat, tapi s0al teknikal - kes dikaitkan juga dengan Paklah dan KJ yang campurtangan untuk 'melepaskan'..

Kes liwat yang kedua masih dalam perbicaraan.

Si bengong nampaknya mendahului dan menghina mahkamah.





Saya merujuk kepada laporan Bernama yang memetik kenyataan Timbalan Pengarah Jabatan Siasatan Jenayah, Datuk Acryl Sani Abdullah Sani bahawa siasatan videos seks telah lengkap dari setiap sudut dan ia menjurus kepada Seksyen 292 Akta Kanun Keseksaan kerana kesalahan mengedar bahan lucah.

Acryl juga dipetik berkata hasil siasatan itu akan diserah segara kepada Peguam Negara.

Kenyataan ini menunjukkan siasatan polis mendapati tidak ada sebarang asas undang-undang untuk mengaitkan Dato’ Seri Anwar Ibrahim di dalam video tersebut kerana jelas beliau tidak ada kena mengena dalam isu. Ini selari dengan penafian Dato’ Seri Anwar Ibrahim yang konsisten mengenainya.

Walau bagaimanapun kita yakin bahawa Peguam Negara dibawah arahan rejim Barisan Nasional akan tetap mencari jalan untuk mendakwa Dato’ Seri Anwar Ibrahim ke mahkamah.

Ini kerana seluruh episod konspirasi ini direka bertujuan menghancurkan kerjaya politik Dato’ Seri Anwar Ibrahim.

Ini tidaklah mustahil kerana sebelum ini situasi sama berlaku dimana Dato’ Seri Anwar Ibrahim dihadapkan ke mahkamah atas dan difitnah atas dua tuduhan liwat, walau pun beliau tidak melakukannya.

Parti Keadilan Rakyat kesal kerana Barisan Nasional terus menggunakan politik kotor, jijik malah menginjak batas agama dan peradaban kemanusian demi mengekalkan kuasa politik.

Saifuddin Nasution Ismail
Setiusaha Agung Parti Keadilan Rakyat
18 April 2011

Sunday, April 17, 2011

Undi dan Pilih Ikut Kaum

Mulai 17hb April, wajar kaum Melayu dan pribumi termasuk kaum India untuk mengikut jejak langkah kaum Cina untuk mengundi berdasarkan kaum atau lebih tepat menyokong parti yang fanatik perkauman. Di Semenanjung Melayu dan Mamak pilih UMNO atau PAS, Cina pilih DAP dan India dan Sinkh pilih MIC.. tolak MCA, Gerakan, PPP, PKR.... BN wajar dibubarkan. Selepas tamat pilihanraya jika tiada parti yang dapat majoriti memerintah maka kerajaan gabungan boleh dibentuk berdasarkan kesesuaian. Perpaduan? Harmoni? - kenapa orang Melayu sahaja perlu memikir hal tersebut?

Melayu melampau..

Rata rata Melayu atas pagar, Melayu akar umbi UMNO cukup marah dengan pemimpin UMNO (siapa lagi kalau bukan Najib...) yang gemar bermurah hati menghulur beberapa projek mee segera dan peruntukan demi peruntukan yang mencecah puluhan juta ringgit khususnya kepada SRJKC khususnya menjelang setiap kali pilihanraya kecil atau besar. Bagi mereka semua ini kerja bodoh umpama mencurah air di daun keladi... Yang dikejar tak dapat, yang kendung keciciran, anak kera dihutan disusukan, anak sendiri di rumah mati kelaparan..

Sakit hati dan marah ini tidak pula timbul di kalangan Melayu PKR dan Melayu PAS, tidak pula tahu samada mereka ini menikmati keuntungan berganda atas apa yang Najib lakukan, mungkin mereka lebih berpuashati dan padan muka pada UMNO/BN yang kena 'kencing' berkali kali setiap kali pilihanraya.

Yang pasti untung tentulah DAP dan NGO Pendidikan China, tumpang duakaki ialah MCA dan tumpang sekaki ialah Gerakan.,

Najib tentunya lebih arif kenapa umpan dan gula gula ini tidak pernah serik serik dihulurkan setiap kali pilihanraya, tak mungkin tidak ada yang membisikkan padanya suara hati akar umbi Melayu UMNO dan Melayu atas pagar. Najib tetap berdegil dan memilih pendekatan yang sama. Sudah pasti MCA jadi batu api dan pendesak utama menjadikannya realiti.

Dalam hal sebegini orang Melayu sendiri yang wajar dipersalahkan, tidak pandai meminta minta, tidak pandai mengugut dan tidak pandai memberontak pada hak, lebih kepada merayu dan mudah percaya kepada janji2 manis tanpa sebarang 'wang pendahuluan/peruntukan awal'

Tanpa semua itu, bagi UMNO, jalan raya api letrik sudah cukup untuk membeli undi Melayu. Bagi PAS Kelantan, laungan Allah Akhbar dan slogan Membangun Bersama Islam sudah berjaya memerangkap undi dan bagi Melayu PKR, konspirasi dan reformasi adalah bekalan perjuangan mereka.

Atas kecukupan itu, meminta lebih dari itu di anggap Melayu melampau!! Menghalang dan menyuarakan bantahan akan dianggap Melayu perkauman!! Bantuan dan subsidi kepada Melayu dianggap diskriminasi!!..Peruntukan kepada SRJKC di anggap hak!!

Saturday, April 16, 2011

Taib tunjuk jantan...DAP hilang mood


Taib angkat sumpah KM sejam selepas pengumuman BN menang..

Inilah gaya, cara dan pendekatan yang terbaik perlu dicontohi Najib dan UMNO...
Cepat, tepat, bijak, tegas dalam tangani situasi dan keputusan supaya jangan ada yang perlekeh, naik muka, pijak kepala ketika kuasa kembali di tangan.

DAP walaupun menang lebih kerusi kali ini tentu terguris, kecewa dan sudah tidak ada mood untuk merayakan kemenangan bila Taib bijak dan pantas.

Presiden BN kena 'kencing'...






Permainan mudah DAP memerangkap BN untuk kepentingan kaum Cina.... Mereka masih sokong DAP. Soi Lek turut tersenyum...
Cukup cukup cukup lah tu...buat habis boreh je.

Elok sangat BN tumpu, tingkatkan, hebat dan gandakan pembangunan ketara kepada kawasan dan kaum yang menyokong BN. Kalau jutaan itu digunakan untuk membangunkan sosio-ekonomi mereka, sampai 7 keturunan pun mereka tetap hargai dan sokong BN.

UMNO jangan jadi tanggang...

Bloggers lagi kecewa...


Keputusan sudah diketahui.. kekecewaan bukan sahaja kepada calon dan parti yang tewas tetapi kecewa yang amat sangat pada bloggers yang beria ia mahu BN tewas dan suka sangat kalau faktor kalah itu pada Taib...

Kepada bloggers sewaktu dengannya termasuk bloggers tersohor dan ternama,. elok le tulis pulak sebab sebab kekalahan tersebut, antara sebabnya ialah BN tabur duit, dakwat palsu, pengundi hantu, SPR tak adil, undi pos, undi popular BN jatuh bla bla bla.. sekurang kurangnya itu dapat mengubat kekecewaan.

Thursday, April 14, 2011

...sama jantan dengan Taib


Rakyat Sarawak khususnya penyokong BN wajar mendesak sebulat suara Karpal, Lims, Hadi, Nik dan Anwar untuk melepaskan jawatan selepas pilihanraya Sarawak tanpa kira siapa yang menang atau kalah.



Mampukah mereka membuat pengakuan itu sama jantannya dengan Taib..




p/s Anwar dah umum Pakatan akan menang melebihi jangkauan dengan syarat BN 'taktipu di saat akhir dengan menabur wang'. Ertinya Anwar dah tahu akan kalah dan awal awal lagi meletakkan alasan kalah. SATU KENYATAAN YANG MELEGAKAN.....

Wednesday, April 13, 2011

Ini Orang Masih Boleh Pakai Ke...


Selain beberapa individu yang dinamakan..apakah Ku Li juga terlibat???

Drama terjun bangunan belum selesai, kes liwat masih tertangguh, drama vedio seks masih lagi panas, kini timbul pula drama baru...

Semua ini akan terus menghuruharakan negara..

Kita dah kenal pelakon2nya..mana pengarahnya?

Tuesday, April 12, 2011

Siapa yang mahu Taib letak jawatan...

Siapa sebenarnya yang mahu Taib letak jawatan? UMNO atau komponen BN Sarawak? Pakatan Pembangkang? Undi pilihanraya akan menentukan.. Jika BN tewas, itu bukan faktor Taib sebagai individu tetapi lebih kepada rakyat Sarawak mahu perubahan kepada parti pemerintah sekarang kepada parti baru pembangkang. Jika BN tewas, sampai masanya UMNO masuk ke Sarawak... Tidak ada ruginya pilihanraya di Sarawak untuk rakyat samada Pembangkang atau BN yang menang. YANG SANGAT TAKUT TEWAS ADALAH DIKALANGAN PEMIMPIN SEMUA PARTI YANG TAKUT HILANG PENGARUH DAN KUASA.. Rakyat jangan terpedaya dengan hasutan mereka, pilihlah wakil rakyat yang anda kenal yang dan yakin kemampuannya untuk bekerja kepada masyarakat setempat.

Monday, April 11, 2011

Kenapa setiap kali mesti mirip 'Anwar'



Setiap kali isu vedio sex, liwat atau omega kenapa mirip "Anwar" yang timbul, kenapa tak mirip Najib, Nik Aziz atau Karpal..


Kesian si Anwar tu...


Antara koleksi favourate Anwar adalah Ummi, Ghani, Musa dan beberapa nama lagi dan yang terbaru..Dato T


Anwar terus diburu oleh 'hantu kak limah'..

Tuesday, April 5, 2011

Lelaki mirip Anwar tolong tampilkan diri...

Di harap lelaki yang mirip Anwar itu tampil membuat pengakuan secara 'gentleman' seperti Chua Soi Lek.

Pembangkang atau Azizah atau sesiapa sahaja mungkin boleh tawarkan hadiah lumayan mencecah jutaan untuk sesiapa sahaja yang berani membuat pengakuan tersebut bagi menyelesaikan kes ini dan sekaligus membersihkan nama Anwar.

Jika lelaki itu mampu melanggan pelacur sudah tentu dia 'bermuka tebal' untuk tampil, apa masalahnya untuk membuat pengakuan kalau dibandingkan dengan hadiah lumayan yang ditawarkan.

Kalau tak ada yang tampil, timbul juga persaolan, siapa lelaki itu sebenarnya? Setakat ini hanya seorang yang menafikan 'itu bukan dirinya'.