Saturday, August 2, 2014

Apa Yang Takut Sangat Dengan UMNO tu...

Sesuatu yg diharap sangat ialah pemimpin dan penyokong pembangkang ialah mereka berani untuk mengaku bahawa isu MB Selangor dan pendirian Hadi menyokong Khalid adalah masalah, pergolakan dan kekalutan dalaman parti masing2 yang tiada langsung boleh dikaitkan dengan UMNO.

Memang benar kemungkinan ada sedikit keuntungan kpd umno atas apa yg terjadi tetapi itu tidak bermakna UMNO terlibat.

Keberanian pembangkang untuk memgaku 100% masalah adalah ciptaan mereka adalah penting untuk mengukur sejaihmana pembangkang mempunyai sikap tanggungjawab dan tidak lari dari kenyataan apabila masalah berbangkit jika mereka diberi peluang tanggungjawab yg lebih besar.

Sikap menuding jari kpd pihak lain tidak akan menyelesaikan masalah, bukan bersikap pemimpin berjiwa besar. Dan selagi semua perkara mahu dikaitkan dng UMNO, itu membawa maksud UMNO itu sangat, besar, digeruni dan ditakuti.
Bukankah pembangkang dikatakan mempunyai ramai pemimpin bertaraf internasional !!! Anwar sendiri katanya pemimpin bertaraf dunia!!!! Takkan semudah itu boleh di manipulasi oleh pemimpin UMNO yg dikatakan ketinggalan zaman!

Negara tidak boleh ditadbir dengan hanya mencari salah orang, pandai cakap sahaja, kuat temberang dan putar alam.

Dan selagi itulah Putrajaya hanya angan2. Selama itulah PAS serta PKR kekal di bawah ketiak masam apek tua rasis.

4 comments:

  1. Very true, tapi apek2 dan nyonya tua nk ganti mb nk mengaku ke?

    ReplyDelete
  2. UMNOtu penuh penyamun, peragut, perasuah, kaki perempuan dll. Mesti lah takut Negara hancur nanti!

    ReplyDelete
  3. Anon 841. Aku rasa ko ni bahlol agaknya. Abis kalau ada penyamun perasuah dll dlm kem PR ko yg busuk tu pun ko salahkan umno. Setau aku yg byk rasuah kaum makan babi tu sbb mereka yg pegang ekonomi kat msia ni. Org xde duit mcm mana nak bg rasuah? Padahal yg bagi tu lg teruk sbb diala punca bapak rasuah ni. Dan setau aku kaum makan babi xleh masuk umno sbb yg masuk umno mesti melayu islam. Agak2nya kaum makan babi tu berpayung bwh parti mana yek yg 95 % sokong tu?

    jentayu

    ReplyDelete