Sunday, August 3, 2014

Bincang Kain Pelikat 10hb...

Atas Setia Kawan, Hadi Awang mengangkat tangan bersama Lim Kit Siang dan Anwar bersetuju untuk PAS diseret bersama  PKR dalam menyelesaikan isu MB Selangor yang tidak dapat ditangani Anwar bersendirian.

Tidak pula dimaklumkan samada pemimpin-pemimpin kanan DAP dan PKR yang sebelum ini puas mencaci, mencerca dan menghina serta mengugut PAS telah mohon maaf atau PAS sedia mengaku kesilapan mereka.

Tidak pula diketahui apa nasib yg akan menimpa orang-orang seperti Dr Zuhdi, Bekas Setpol Azizan, Pesuruhjaya Pahang dan Selangor serta beberapa orang lagi yang sudah dikenalpasti antara yangg tidak sebulu dng Anwar.

Sudah tentu pengkhianat yang dedahkan print screen Whatssap Dr Zuhdi terselamat dan mendapat ganjaran serta penghargaan !!!

Setakat melihat pendirian Hadi, isu penggantian Khalid dengan Wan Azizah dianggap selesai dengan cemerlang.

Apalagi nak PAS bincang di Mesyuarat Tertingginya pada 10hb nanti? Adalah dicadangkan PAS perlu fokus supaya kain pelikat yang Hadi pakai di mesyuarat dengan sekutu mereka diikat kemas supaya tidak lucut atau dilondehkan komponen.

Takat itu je lah standard PAS untuk bermesyuarat dalam halatuju perjuangannya bersama pakatan haram.

8 comments:

  1. Mmg PAS telah dianjingbabikan oleh puok kapir harbi mata sepet...dn jg puok melayu bab* dlm PuKiaR....tugas mereka adalah untuk jd anjing suruhan...salak bila soh salak sondol bila soh sondol...temasuk berguling dn berdemo...apa lg yg boleh diharapkn dr puok pemimpin mereka yg serban nya mengalakn hindu jual roti...bleh jual agama demi segumpal kuasa yg tk membawa apa erti...

    ReplyDelete
  2. X sabar nak tau stakat mana taring team ulamak dlm pas ni....

    Adakah punya taring?? ....atau dah tumporr....

    Kes ni hj hadi dan nik aziz bergabung tenaga ni....

    samada iman menang atau duit anwar yg menang....

    tunguuuu......

    ReplyDelete
  3. ....taring ulamak maba ade lagi...ulamak pas dah lama jadi tukun campak dlm laut....bagi ikan bersarang....atau dewan ulamak pas dah lama jadi bahan artifak muzium.....

    ReplyDelete
  4. Buang masa tunggu keputusan PAS. Mereka akan kekal dalam PR. Segala isu yang berlaku dianggap mainan media semata-mata.

    ReplyDelete
  5. Nama Husam Musa pernah dicadangkan sebagai MB Kelantan menggantikan Nik Aziz, bukan sahaja tercicir malah dicampak keluar dari tingkap Istana hingga langsung exco pun tak merasa. Kelantan pada masa itu dikuasai sepenuhnya oleh PAS untuk tidak bersetuju atau memberi tekanan kepada Sultan Kelantan tetapi ia tidak mampu berlaku.
    Situasi yang sama akan berlaku di Selangor dan sewajarnya menjadi tauladan kepada kuasa politik negeri lebih-lebih lagi jika Ketua Politiknya tidak berhemah, kurang kewibawaan dan awal-awal lagi sudah menunjukkan biadap dan sembah derhaka.

    ReplyDelete
  6. Jika PAS mengambil pendirian tidak menghormati dirinya sendiri, orang luar jangan masuk campur.
    Ahli PAS akan berdiri teguh di belakang ketua mereka walaupun condong ke kiri ke kanan ditiup angin.
    Asalkan bukan UMNO...anjing dan babi pun mereka sanggup sekandang.

    ReplyDelete
  7. Aku rasa perangai hadi ni sama standard je dengan umno, samseng dengan melayu sahaja...bila kena jentik dengan kaum lain...terus bercabang lidah

    ReplyDelete
  8. Akhir nya PAS akan di baruakan oleh DAP dan PKR , khalid tak boleh disimpan lamax2 kerana tak membawa hasil kepada PR yang sudah dan memang korup dari awal , malah kalau khalid lama sebagai MB membahayakan beberapa pemimpin utama dalam Pakatan Rakyat yang telah menjalankan penyelawengan dalam urusan jualan tanah d.l.l bernilai berbillion ringgit. PAS akhirnya akan akur sebab mereka bukan saja takut dengan kaum lain tapi sebahagian pemimpin meraka juga pengamal rasuah dan penyeleweng wang yang diamanahkan. satu contoh mat sabun dirasuahkan oleh lim guan eng dengan memberi jawatan pengarah PBA elaun RM 25,000 sebulan tapi melalui majlis agama islam p.pinang yang di terajui oleh aduan PAS telah melantik lim guan eng sebagai pengurusi tanah wakaf pulau pinang dan beliau berkuasa atas semua tanah ini serta dana pembangunan islam pulau pinag dikongsi dengan agama lain , ini baru satu rasuah menjijikkan dari PAS . Jadi PAS sekarang dikawal oleh orang-orang macam ini cukup musibat . Agama boleh kena jual ,

    ReplyDelete